Gå til innhold

Rykk tilbake til start!


Gjest HermineH
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

Her går alt galt avsted - nå veier jeg 2 kilo mer enn i forrige uke og er egentlig litt deppa. MEN, jeg har vært gjennom en helvestuke i forkant av konfirmasjon på søndag, og to dager med huset fullt av folk i etterkant OG masse kakerester gjorde det IKKE lettere å være meg. I dag er det ny start IGJEN.

 

Jeg synes det bare er trist og leit at jeg ikke skal kunne klare å gå enkelt ned i vekt - det går til et visst punkt, også ramler jeg utpå igjen. Unnskyldninger hjelper jo ikke, men månedens "Høydepunkt" kom også på søndag, det gjorde jeg ikke i bedre form for å si det sånn!

 

Jeg setter meg ned nå for å planlegge resten av uka OG være trofast her inne. Det er det ENESTE som nytter - I know!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HermineH

Jeg kan enten velge å la det gå rett til helvete nå eller så må jeg skjerpe meg:-) Jeg velger å skjerpe meg. Så fra i dag skal jeg begynne å skrive igjen og hver kveld skal jeg sende sms til kurslederen min med kostholdsscore og trimpoeng hver dag.

 

Lev lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

1573 kcal i dag - ikke trim men har tømt to tilhengere på gjenvinnings stasjonen:-) Kostholdsscore 8,7 - det er håp i hengende snøre:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Bra start i dag i allefall. Tidlig opp, fikk spist frokost, drikker vann og SKRIVER her inne. Da betyr det full kontroll. Klarte til og med å kjøre forbi bensinstasjonen som reklamerer med 1,4% fat yoghurt is. SEIER! Vi får feire de vi får:-)

 

 

Tjo ho!

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Endelig opptur! Har gått 1 time og 20 minutter FØR klokka 8 om morgenen. Litt spent på om jeg burde ha dusjet, men jeg tester ut å la være!

 

Begynte dagen med ingers rugbrød. Får masse utfordringer i dag men jeg skal klare å stå i mot:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Endelig en perfekt dag! Iallefall nesten:-) jeg har kostholdsscore på 10 når jeg har fått i meg en vaniljeyoghurt til litt senere i kveld. Laget meg superenkel og deilig middag i dag. Jeg blandet inn løk og krydder i kyllingkjøttdeig, stekte den som hamburger og puttet hamburgerbrød i brødristeren. Masse nykål, tomat, løk og en dæsj hamburgerdressing. Deilig!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hm, idé! Tror jeg må bake Ingers Rugbrød igjen snart!

Godt å se at du er tilbake i siget :) Jeg har trua på at det hjelper på fokuset å skrive litt her inne hver dag. I hvert til man er godt over kneika ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg kjøper ingers superrug på butikken, jeg - det er godt:-)) dagen i dag har vært en super dag, full kontroll. Kostholdsscore 10, inntak ca 1500. Det er lenge siden:-))

 

HURRA! Tjo ho:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

1,6 kilo ned!!! hurra:-)

 

Nå er det bare å fortsette å leve et liv med kontroll, jeg liker det så godt. Jippi!

 

Nå har jeg bestemt meg for første gang for å ha en langsiktig plan. Jeg har som mål å gå ned 0,5 kilo i uka i snitt, minus noen ferier her og der som jeg har som mål å ikke gå opp. Dette burde være gjennomførbart. Det betyr at jeg innen slutten av januar 2013 er ferdigslanket og klar til å holde vekten de neste 50 årene. Det bli stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Enda en perfekt dag:-) Det er så deilig å kjenne at jeg har kontroll, selv om jeg ikke bare spiser magert og selv om jeg unner meg noe. I dag har jeg spist nakkekoteletter til middag - jeg trodde virkelig ikke det var mer kalorier i det enn i vanlige koteletter, men det er nesten det dobbelte. Ille - MEN jeg er allikevel på ca 1500 kcal og har kostholdsscore på 10 i dag. YES!

 

Det jeg føler at mangler nå er tid og ork til å gå en tur eller trene litt. Jeg skal se om jeg får til noe på dagtid i morgen - kveldene er opptatt med husbygging:-)

 

Jeg har tilogmed kost meg med en liten sjokoladeis i dag - en skikkelig gourmet sak - men det er fortsatt håp når man klarer å spise så mye grønnsaker at man fortsatt er mett og ikke fyser på noe.

 

Målet er jo å gå ned 1,1 kilo på mandag til uken - det hadde vært deilig om det lyktes så jeg kommer skikkelig i gang igjen. Da skal kroppen krype sakte men sikkert sammen til en slank sak som kler mye mer fine klær enn i dag - can't wait!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

17 mai gikk skikkelig dritt - jeg har spist for mye av masse feile ting, men de tre første dagene denne uka hår gått så fint at jeg lever jeg med. Nå gjelds det bare å være flink helt frem til mandag. Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag er det mandag - la oss enes om at det er en gylden mulighet til å få ei bra uke:-) veiing snart, blir spennende!

 

Men så ble det bare teit - jeg gikk opp 200gram. Og da skjer det noe i hodet. Jeg spiser for mye - men nå har jeg stoppet det. Inntak i dag blirc

på 1650kcal - litt mye men greit. Jeg fikk også en melding i går fra min gamle trener - han må jo være rundt 70 år nå - med spørsmål om jeg har lyst til å møttes med alle de andre #"gamle"i juni. Det blir stars . jeg må bare ned 5 kilo i vekt for 30/6!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

For en fantastisk dag! Jeg GÅR på jobben i dag - det skjer ikke ofte:-) Men jeg må, satt igjen bilen på jobb i går kveld og satt på med kjæresten hjem. Kjenner jeg har motivasjon, i går var jeg superflink når jeg var på hotel å spiste lunsjbord - jeg spiste rent kjøtt, ikke brød og masse grønt - deilig var det. Når jeg til og med klarte å stå over et flott dessertbord så ble det en vellykket dag - en bonusdag:-) Da burde dagen i dag også kunne bli bra. I kveld skal jeg gå lang tur også, så jeg skal klare litt trimpoeng denne uka:-)

 

Tjo ho!

 

PS... prøvde en shorts før jobb i dag - den PASSET! HURRA - noe MÅ skje:-) den passet iallefall ikke i fjor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har det vært en bra dag!

 

Først gikk jeg på jobb - 30 minutter rask gange - deilig!

Så spiste jeg deilig hjemmelaget salat til lunsj - deilig!

Så løp jeg jentebølgen - deilig og faktisk veldig hyggelig å bli kjent med andre GR deltakere:-)

Nå skal jeg ta meg et bad - det BLIR deilig!

Etter det skal jeg slappe av på spikermatta - det er både sunt og deilig!

 

Så - for en deilig dag:-)670kcal trim - inntak ca 1500 - det er bra matte!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Dagen har vært fin - jeg har klart å spise ganske så riktig - men på grunn av dårlig planlegging så har det blitt ett halvstekt rundstykke og en nutrilettbar. Ja ja, kalorimessig ligger jeg bra an:-) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Noen dager i fritt trav - men nå er jeg i gang igjen:-) Gikk ned 0,4 når jeg veide meg på tirsdag - nå gjelder det å holde den smale linje resten av uken sånn at jeg klarer å ta av litt til - sakte men sikkert mot målet er tanken. Samtidig som jeg lever fornuftig, men ikke helt psyko - erre mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest HermineH

Ja ja, da gikk det dritt igjen - jeg har "havnet" utpå, og innser at jeg nok en gang ikke klarte det mer enn akkurat i begynnelsen. Slitsomt!

 

Det er TO ting som er avgjørende for at jeg skal lykkes med vektnedgang:

TID

STRESS

 

Tid har det vært dårlig med siste året, men før jeg begynte for full fart å bygge hus utpå våren så gikk det ganske bra.

 

Stress: jeg har nok ikke forstått at jeg blir stressa av å forsøke å styre et byggeprosjekt samtidig som jeg skal ha full jobb og kjøre barn til og fra aktiviteter HVER DAG.

 

Så - det er nok en gang snakk om å bli ferdig med det rotet som er og begynne litt på nytt. Jeg har da følgende plan:

Huset som jeg bor i skal selges i oktober, i september skal jeg ha fotograf og takstmann på besøk, frem til da må jeg leve med at det er mye å gjøre.

 

MEN jeg skal ha faste rutiner på mat og KUTTE ut snopet jeg har begynt med i sommer.

OG fra neste mandag har jeg lovet meg selv å trene på senteret to ganger i uken. DET må være overkommelig:-)

 

Frem til huset er solgt i oktober (forhåpentligvis) så er det på det nivået jeg holder det!

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mormor52

Heia deg !!!

 

En gang fikk jeg et kort av en kjær venninne hvor det stod (fritt etter hukommelsen):

1) Begynn med det som er mulig!

2) Fortsett med det som er nødvendig!

3) Og plutselig klarer du det umulige!

 

Jeg var alene med tre barn, hadde deltids helgejobb og en haug med eksamener foran meg bl.a.

De enkle ordene hjalp meg å prioritere og holde fokus, og jeg klarte det jeg skulle :-)

 

Det ser ut som du er godt i gang. Hold fokus og LYKKE TIL! :-) HEIA HEIA !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ting tar tid - takk for oppmuntrende ord mormor:-)

 

Jeg har i dag innsett at jeg faktisk MÅ gjøre det kan jeg og gi blaffen i resten. Jeg vet at det å lage hjemmelaget juice er greia for meg, det gir meg energi, får i meg grønnsaker og frukt i store mengder og gjør at jeg holder unna alt annet av mat som ikke kroppen min skal ha.

 

Plan:

Drikke juice eller smootie hver morgen til frokost.

 

Lage meg suppe hver uke med masse deilige grønnsaker - spise det til middag minst 3 ggr i uka og ta med rester til lunsj på jobb.

 

Lage juice når jeg kommer hjem fra jobb, før middag - kanskje SUGET holder seg unna da?

 

Senteret jeg trener på er stengt pga flom.... jeg skal gå tur minst 3 ggr i uka. Kort eller lang, bare jeg går så får det være det samme hvor lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest HermineH

Alle gode ting er 3 (hundre) - jeg har sluppet helt opp for motivasjon siste år halvannet - og fyker opp i vekt. Jeg aner ikke hva jeg veier i øyeblikket, men det er ingen tvil om at det iallefall er 25 kg for mye - kanskje mer. Hva gjør man da? Vel, at jeg gikk inn her, hvor jeg ikke har vært siden i september, er jo en start.

 

Så får vi se - jeg må nok lære meg å ta ting litt mer med ro og tilpasse det til livet mitt. Det siste året har vært helt for ille mtp alt jeg har hatt fore - i tillegg til husbygging har jeg i høst også solgt hus som skal overleveres nå 1.2.13 - målet er at jeg skal ta vare på meg selv etter 1.2 - men jeg kan jo tyvstarte!

 

Tyvstarten er en mild start : IKKE SPISE GODIS annet enn på lørdag. Siste år har det vært snop hver dag - noe som ligger ikke bare på sidebeina, men OVERALT: jeg ser ut som ei stappa pølse og trenger bukplastikk når jeg er i mål. Ille!

 

Mitt nye år starter med å gi blod - jeg skal gjøre det i dag - så får vi høres igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg har faktisk vært ganske flink siden 2.1.13. Om ikke helt flink så flinkere. Jeg lager middager! Jeg spiser frokost. Jeg drikker vann og tar omega 3. Men jeg er tykk, så ekkel at jeg føler magen er i veien når jeg legger meg. Det er faktisk ekkelt. Motivasjonen for å trene er ikke der, men kanskje om jeg finner frem alt jeg trenger av klær osv. Jeg aner ikke hva jeg har hvor, så dørstokkmila er laaang.

 

I går laget jeg en deilig middag hovedsaklig bestående av grønnsaker og litt kjøtt - kanskje greit å klare å få litt rutiner nå. Godis har det blitt lite av - så om jeg virkelig skjerper meg frem til lørdag vil det føles bittelitt bedre å dra i fjongt 50 års lag, selv om man ikke vil ut blandt folk. Har bevilget meg frisørtime OG påsetting av negler før helga, kanskje jeg må yte litt også?

 

Lover å bli mer oppmuntrende etterhvert, men kjenner jeg er i nede i en kjeller.

 

Nevnte slankeoperasjon for mannen i mitt liv i går - han fikk helt noia. Det var helt utelukket mente han.... også jeg som har sjekket så mye.... tror jeg må krympe magesekken og bli tvunget til å spise mindre for at jeg noen gang skal bli slank. Slik det er nå fungerer iallefall bare som oppfeting til en tidlig død. huff o hufff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært ganske flink siden 2.1.13. Om ikke helt flink så flinkere. Jeg lager middager! Jeg spiser frokost. Jeg drikker vann og tar omega 3. Men jeg er tykk, så ekkel at jeg føler magen er i veien når jeg legger meg. Det er faktisk ekkelt. Motivasjonen for å trene er ikke der, men kanskje om jeg finner frem alt jeg trenger av klær osv. Jeg aner ikke hva jeg har hvor, så dørstokkmila er laaang.

 

I går laget jeg en deilig middag hovedsaklig bestående av grønnsaker og litt kjøtt - kanskje greit å klare å få litt rutiner nå. Godis har det blitt lite av - så om jeg virkelig skjerper meg frem til lørdag vil det føles bittelitt bedre å dra i fjongt 50 års lag, selv om man ikke vil ut blandt folk. Har bevilget meg frisørtime OG påsetting av negler før helga, kanskje jeg må yte litt også?

 

Lover å bli mer oppmuntrende etterhvert, men kjenner jeg er i nede i en kjeller.

 

Nevnte slankeoperasjon for mannen i mitt liv i går - han fikk helt noia. Det var helt utelukket mente han.... også jeg som har sjekket så mye.... tror jeg må krympe magesekken og bli tvunget til å spise mindre for at jeg noen gang skal bli slank. Slik det er nå fungerer iallefall bare som oppfeting til en tidlig død. huff o hufff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er på plass i klubben igjen jeg også etter flere år som slank og fornøyd. Merkelig hvor lett vekta sniker seg oppover og så "behagelig" det er å late som en ikke aner noen ting. Inntil realiteten tar tak og rister. Jeg skjønner inderlig vel hvordan du har det. Det er vondt å føle seg uvel pga egen kropp. Jeg startet på 107,6 kg i 2006 så jeg vet hvor trist det er. Utad virker en glad nok men inni er det kaos. Selv gikk jeg ned til 66-68 kg, det varierte litt, inntil ting skjedde som knuste min hverdag. Vel har kjempet meg videre og oppfattet rett før jul at vekta viste MASSE . 81,9 kg...WÆÆÆÆÆÆ. Ventet likevel til nyttår med å ta grep så snik veiing i dag viste 80,1. Skal egentlig ikke veie meg før på torsdag. Kan jeg få slå meg sammen med deg? Jeg skal ned minimum 15 helst 20 kg :) Fatt mot du, gå deg en liten tur og kanskje sett på litt fin musikk og dans for deg selv. Glede gir overskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er på plass i klubben igjen jeg også etter flere år som slank og fornøyd. Merkelig hvor lett vekta sniker seg oppover og så "behagelig" det er å late som en ikke aner noen ting. Inntil realiteten tar tak og rister. Jeg skjønner inderlig vel hvordan du har det. Det er vondt å føle seg uvel pga egen kropp. Jeg startet på 107,6 kg i 2006 så jeg vet hvor trist det er. Utad virker en glad nok men inni er det kaos. Selv gikk jeg ned til 66-68 kg, det varierte litt, inntil ting skjedde som knuste min hverdag. Vel har kjempet meg videre og oppfattet rett før jul at vekta viste MASSE . 81,9 kg...WÆÆÆÆÆÆ. Ventet likevel til nyttår med å ta grep så snik veiing i dag viste 80,1. Skal egentlig ikke veie meg før på torsdag. Kan jeg få slå meg sammen med deg? Jeg skal ned minimum 15 helst 20 kg :)/> Fatt mot du, gå deg en liten tur og kanskje sett på litt fin musikk og dans for deg selv. Glede gir overskudd :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...