Gå til innhold

Rykk tilbake til start!


Gjest HermineH
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

En fin dag går mot slutten - jeg skal legge meg på lading tidlig:-)

 

Maten har jeg hatt kontroll på i dag i tilleg har jeg vært en time på vanngymnastikk.. Ikke akkurat hardtrening men absolutt bevegelse og styrke trening for armer, bein og mage. Jeg kjenner at det er godt med rutiner - nå blir det mange måltider med mat hver dag. Det er ikke hverdagskost.

 

Jeg har en travel dag både i morgen og torsdag, men jeg SKAL klare ett trimpoeng hver dag uansett. Målet er 7 poeng når helga er over. Det høres lett ut, iallefall når jeg tidligere har klart over 20 på en uke, men jeg SKAL komme i gang igjen.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HermineH

HÅRETE MÅL - er det noe vits i?

I går ble lista lagt. Hopper du høyde? Ikke det, vel lat som om du nå blir bedt om å hoppe høyde, du vil ha en personlig trener det neste året som har en oppgave, det er å få deg over en viss høyde - egentlig mye høyere enn du tror er mulig, men treneren har tro på deg og har lovet å hjelpe deg å trene slik at du klarer å hoppe over målet han har hjulpet deg å sette.

 

Din motivasjon for å begynne med høydehopp er at du får godt betalt for det, så godt betalt at det ikke er målbart i penger. Ved å trene for å klare å hoppe f.eks 2 meter i høyde får du betalt i leveår og livskvalitet.

 

Dersom treneren din sier at du bare skal hoppe 50 cm høyt - kommer du til å stå på veldig for å klare det da? Selvfølgelig! men det er så lett å hoppe 50 cm høyd at du ikke trener så veldig, du bare tester at det går litt før og regner med å klare det. Altså ingen utfordring, du klarer en halv meter men ikke så mye mer.

 

Også sier treneren at du skal hoppe 130 cm i stedet. Hva skjer da? Jo, du prøver å ser at dette klarte du dårlig, hva må du gjøre, jo trene. Du må gjøre ting som øker sannsynligheten for at du hopper 130cm over moder jord. Hva er det? Vel, det viser treneren deg og etter en stund så KLARER DU å hoppe 130 cm. Bra!

 

Hva om treneren din ber deg trene for å klare 200cm??? Vel, tenker du, det klarer jeg ALDRI, men jeg MÅ prøve. Du trener og trener, du fortsetter å gjøre det som skal til for å klare det og den dagen etter kansje ett år at du klarer det, hva da? Jo, du klarer å hoppe 170cm i høyde. Har du mislykkes da? NEI, for du hadde ALDRI forsøkt å hoppe 200 om ingen hadde pushet deg eller du hadde bestemt deg for det. Da hadde du fortsatt å vake rundt halvmeteren i høyde og ALDRI nærmet deg 170 som du faktisk klarte. SÅ - folkens - slik skal jeg tenke når det gjelder vektnedgang. Dersom jeg av min kursholder får spørsmål om målet mitt for kurset så skal jeg IKKE svare safe - jeg skal ha hårete mål og trå til litt. Nå kan det jo diskuteres om det er så hårete å sikte seg inn på å gå ned 1 kilo i uke fremover - men jo, det er det. Jeg vet at jeg sannsynligvis kommer til å gå ned ganske bra første uka, også daler det - og fremover må jeg beregne uker der jeg ikke går ned et gram også. Snitt på en kilo i uka er bra. Klarer jeg det ikke så skal jeg være nære, men om jeg bare setter 500g i uka så kommer jeg knapt til å klare det også, er jeg redd!

 

Hvordan tenker du når du skal sette deg mål???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I am in control! Det er målet og dit kommer jeg når jeg husker på å kjenne etter at hver enkelt seier virkelig er en seier! Jeg "ser" for meg meg selv om et år, når jeg kan kikke tilbake på bildene fra de siste årene å si at det var jammen godt jeg tok tak. Jeg kan kjenne følelsen av å lykkes, slik jeg en gang tidligere virkelig har klart ifb med slanking. Mange ganger har jeg "nesten" klart det og vært happy nok, men for 14 år siden KLARTE jeg det. Jeg husker følelsen av å ha kontroll, å kjenne kroppen så godt at du visste akkuart hva som skulle til for å holde vekta - jeg husker følelsen av å være FIN når jeg kjøpte meg klær. For 14 år siden var jeg på jentetur til københavn og husker fortsatt følelsen jeg hadde når jeg så en lekker bikini, dro den og masse annet fint med i et prøverom, og fikk se meg selv i bikini. Jeg var virkelig FIN - jeg skjønner ikke at jeg ikke har hentet frem den følelsen tidligere. Jeg husker den sommeren som den beste i voksen alder - men alt tok slutt når jeg ble gravid den høsten og rett og slett ga blaffen.

 

Jeg er bare 45 år, jeg er ikke for gammel til å gjøre dette igjen. Nylig leste jeg om Kirstie Alley, hun er over 60 år og gikk nylig ned 45 kilo. Jeg kjenner meg igjen i henne - opp og ned - hun ser jo bare helt fantastisk ut nå. Håper for hennes skyld at hun klarer å få det til å vare denne gangen.

 

Så - dagen motto er å ha kontroll - og NYTE det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Kveld, etter en dag med kontroll. Føles veldig bra:-)) var så sliten etter jobb at jeg måtte sove litt - hvile er viktig:-)) ser frem til en god natts søvn og ny innsats i morgen. Skal på spinning i morgen også sånn at jeg får mer enn 7 tp på mandag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kveld, men en kveld uten å ha kontroll. I dag har jeg dytta innpå 2150 kcal, det er 650 kcal mer enn jeg skulle ha spist, det! Da hjalp det lite å trene i 50 minutter med spinning!!! Fillern, altså. Jeg skulle besøke sønnen min på sykehuset, han ble operert for akutt blindtarmbetennelse onsdag kveld. Før jeg dro spiste jeg en god brødskive og følte meg happy. Han ønsket seg smacks og sure drops - innen jeg dro en time etterpå hadde jeg spist kanskje 100g lakrisbåter, 10 biter med smacks og en pose IFA sukkerfrie pastiller. Til tross for at jeg ikke har spist middag i dag har jeg dytta innpå altfor mye. Ille Ille! Men, i morgen er det en ny dag - da er det kun JEG som bestemmer hvordan den dagen skal bli.

 

La den bli en "grønn" dag - en dag jeg igjen har kontroll. Så får jeg tenke litt på hva som gjorde at jeg mistet kontrollen på sykehuset - det vil jeg ikke at skal skje igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i kveld har det gått veldig bra! Jeg har spist wok til middag, det liker jo alle, også jeg:-) Også er det lite kalorier.

 

Trening har det blitt dårlig med, men jeg har jobbet med å skru gulver og bære planker - det er jo trening det også. Det blir sånn når du har et hus du må bygge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag - og kursdag 2 for meg i dag. Blir spennende å se hvordan det har gått. Jeg har vært veldig mye flinkere enn jeg har vært på laaaang tid - men det har blitt skjærings på noen områder. For eksempel i går - da smokka jeg i meg en halv pose med BACONSVOR! Erre mulig! Kaloriinnholdet for dagen holdt seg under 1500, men det ble ikke en perfekt dag da jeg ikke fikk i meg grønnsaker. I løpet av uken har jeg fått 7 trimpoeng - det er innen målet, så det er jeg happy med. Denne uken er målet å komme opp i 9....

 

Jeg har også tatt mål - det ble samlet 7,5 cm ned, hvorav 1,5 var i livet. Det er jeg fornøyd med. Nå gjenstår bare å veie seg.

 

VEKT I DAG: 93,2 - MINUS 2,8 kilo!!!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, Nanangel:-) Vi er nok mange i samme båt:-)

 

I dag har jeg vært så superflink. Jeg ligger såvidt under kcal grensa mi, jeg har spist alt jeg skal og fått kostholdsscore 9,2 - men jeg forstår ikke hva som skal til for at jeg skal få 10? Noen som vet triksene for å oppnå fullt score?

 

Jeg skulle til å gå å legge meg litt over kl 22 - men så kom jeg på at jeg hadde på meg skritt teller. Den viste ca 6000 skritt - etter en rask gåtur i kulda ble det 8100 - det er ikke værst. Men jeg kjenner at det er motiverende med skritt teller, jeg må bare huske at den er med meg:-)

 

Målet i morgen er å få noen minutter med styrketrening, svømme en time og 45 minutter vann aerobic - det vil hjelpe på trimpoengene! Målet neste uke er å komme på kurset å kunne si at DENNE uken gikk kjempefint. Det burde la seg gjøre etter en dag som det her - herlig å kjenne at du behersker å spise normalt - (hva nå enn det er??) Sikkert flere enn meg som har blitt forvirret etter noen runder med opp og ned i vekt.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Heia Hermine! Det var litt av en pangstart, helt rått :D

 

Kostholdsscore på 10 blank får du hvis alle verdier er innenfor intervallgrensene (= grønn hake), samt at du har drukket minst 10 glass vann og tatt tran eller vitaminpille. Disse må du kryssa av for nederst under kveldsmaten for at de skal telle på kostholdsscore.

 

Lykke til videre på kurs, ser ut som det var veien å gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, Ninjastar - jeg har fulgt deg tidligere jeg, du har brakt masse inspirasjon inn i mitt liv! Jeg sjekket det du sa om å holde seg innenfor, eller å få den grønne haken - på gårsdagen hadde jeg grønn hake, vitaminpille, vann og alt i orden, enda fikk jeg ikke 10 - jeg fikk 9,2 - men så slo det meg at jeg kanskje er litt over det som er minimum - kan det være årsaken? Isåfall rekker man jo å få nok kalorier i løpet av dagen, fant jeg ut.

 

Ellers føles det deilig å jobbe med å få kontroll i dag. Jeg glemte at jeg hadde på meg skritt teller i går.... rett før jeg skulle opp å natte så jeg den og bråbestemte meg for å rase rundt i nabolaget en stund! Det ble en 20 minutters tur, noe som var helt nydelig. Det blir ikke siste kveldsturen, nei! I dag har jeg på morgenen vært innom treningsstudioet og trent 15 minutter styrke samt 30 minutter gåtur 6km/h på tredemølla - 6,3 med stigning, faktisk. Veldig happy med det:-)

 

I kveld skal jeg også på vann aerobic - da blir det flere trimpoeng i dag- jeg har som mål å klare 9 denne uken!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdscore på 10!!!! Yes! Da tror jeg at jeg legger meg på spiker matta for å få i gang blodsirkulasjonen i bakre regioner:-)) tenk, full pott på kosthold score.... Jeg vil ha flere tiere! Nesten som å få en 6er på ei prøve det jo. Natti natt:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se ut, folkens - deilig sol på øyet:-) Når man i tillegg føler at man har kontroll på inntak av mat, ja da er jo alt bare bra. ï dag får jeg ikke trent, men jeg klarer kanskje å få til å gå en halv time før jeg legger meg?? Håper det.

 

Jeg satt i lunsjen sammen med en arbeidskollega, han hadde fått med matpakke av kona (høy grad av omsorg) Det var både det ene og det andre med hjemmebakt brød og i tillegg fikk han med to hjemmelagde karameller samt 2 hjemmelagde sjokoladecookies. Æsj! Det værste er at han er så tynn som ei spekefjøl og IKKE LIKER søtsaker... lurer på om kona hans ønsker å fete han opp litt, jeg - men til poenget - jeg sa (selvfølgelig) NEI til å smake, da han ønsket å donere bort godsakene til oss andre. Normalt hadde jeg selvfølgelig kastet meg over det. Også kom jeg til å tenke på at hjernen min driver å minner meg på at jeg ELSKER karameller, og at jeg ELSKER søte kaker. HVORFOR gjør den det? Jeg VIL egentlig ikke like søtsaker, det gjør meg jo både syk og fet.

 

Hvordan kan jeg si til hjernen min at søtsaker er farlig, det MÅ du ikke spise?

 

For lenge siden på tråden min hadde jeg en diskusjon med meg selv om hvordan jeg skulle håndtere dette - jeg har enda ikke funnet svaret. Den gangen sammenlignet jeg det med å slutte å røyke. Det klarte jeg jo så lett som ingenting. No Big Deal! Virkelig. Det kostet meg INGENTING å slutte. Den gangen fortalte jeg hjernen min gang på gang på gang at det var synd på de som måtte røyke og at jeg skulle være glad for at jeg klarte å la være.

 

Kan jeg på noen som helst måte klare å få det til å bli en sannhet, som hjernen min tror på, at SUKKER er farlig, like farlig som tobakk?

 

Noen som har erfaringer på dette feltet??

 

Tjo ho - hilsen hun som skal oppnå 10 poeng i dag også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se ut, folkens - deilig sol på øyet:-) Når man i tillegg føler at man har kontroll på inntak av mat, ja da er jo alt bare bra. ï dag får jeg ikke trent, men jeg klarer kanskje å få til å gå en halv time før jeg legger meg?? Håper det.

 

Jeg satt i lunsjen sammen med en arbeidskollega, han hadde fått med matpakke av kona (høy grad av omsorg) Det var både det ene og det andre med hjemmebakt brød og i tillegg fikk han med to hjemmelagde karameller samt 2 hjemmelagde sjokoladecookies. Æsj! Det værste er at han er så tynn som ei spekefjøl og IKKE LIKER søtsaker... lurer på om kona hans ønsker å fete han opp litt, jeg - men til poenget - jeg sa (selvfølgelig) NEI til å smake, da han ønsket å donere bort godsakene til oss andre. Normalt hadde jeg selvfølgelig kastet meg over det. Også kom jeg til å tenke på at hjernen min driver å minner meg på at jeg ELSKER karameller, og at jeg ELSKER søte kaker. HVORFOR gjør den det? Jeg VIL egentlig ikke like søtsaker, det gjør meg jo både syk og fet.

 

Hvordan kan jeg si til hjernen min at søtsaker er farlig, det MÅ du ikke spise?

 

For lenge siden på tråden min hadde jeg en diskusjon med meg selv om hvordan jeg skulle håndtere dette - jeg har enda ikke funnet svaret. Den gangen sammenlignet jeg det med å slutte å røyke. Det klarte jeg jo så lett som ingenting. No Big Deal! Virkelig. Det kostet meg INGENTING å slutte. Den gangen fortalte jeg hjernen min gang på gang på gang at det var synd på de som måtte røyke og at jeg skulle være glad for at jeg klarte å la være.

 

Kan jeg på noen som helst måte klare å få det til å bli en sannhet, som hjernen min tror på, at SUKKER er farlig, like farlig som tobakk?

 

Noen som har erfaringer på dette feltet??

 

Tjo ho - hilsen hun som skal oppnå 10 poeng i dag også:-)

Hei på deg!

Om du finner løsningen på det store spørsmålet, ville jeg blitt svært glad om du kunne delt det med meg. Jeg aner ikke hvorfor dette sukkerproblemet er så stort, men for meg er det faktisk det. Jeg vil dra det lenger enn røykeproblematikken, og kanskje sammenligne det med narkotika - kroppen min er avhengig. Men når jeg slanker meg(og det blir jo ofte da, når man eter og eter søte ting), er det mer vanskelig å spise nok kalorier, enn sukkerbehovet. Jeg mener, jeg sliter virkelig. Om jeg holder meg under 1000 kalorier(ja jeg vet - IKKE LOV :angry: ), går alt greit, men om jeg beveger meg over den grensen får jeg mathunger :o av dimensjoner. Noe råd mot det også? :D

 

Lykke til videre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt kontroll, trur eg! Det et klart at jeg ikke har klart å spise akkurat 1500 kval hver dag, men i uka går det bra. En liten dykk ned i en cashew nøtt pose ødela dagen i dag. Sånn er livet, men i går DA var jeg flink. Til tross for kokosbollet som lyser mot meg i kiosker og bensinstasjoner og lakris som formelig roper på at jeg skal kommer å redder de fra hyllene - ja så sto jeg imot MANGE ganger i går. Jeg forteller hjernen at sukker gjør at hjernen går i spinn og da mister jeg kontrollen. Jeg vil jo ikke det! En vakker da så forstår hodet at jeg har best av å la være uten å måtte minne meg selv på det hver gang jeg er i nærheten av sukker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: I dag skal jeg på kurs igjen, og jeg gleder meg ;) Det kommer helt sikkert til å bli bra, alt annet ville være en skuffelse. Jeg ser at jeg i helgene ikke kommer meg ut - selv om jeg fikk vært på spinning på fredag så ble resten av helgen passiv. Kanskje jeg trenger det også? Kjæresten min er nok ganske lat - og slank nok, så han ser ikke hensikten med lange gåturer - men kanskje jeg skulle drite i det og gå selv, helt alene? JA - det må bli løsningen.

 

Det føles godt å så opp om morgenen å spise det deilige brødet jeg lager, selv om jeg bare spiser kanskje 40-60 gram så holder det meg mett - og når jeg spiser Ovnsbakt leverpostei fra Vita hjerte go, med syltede agurker oppå, ja da føler jeg meg vel og mett etterpå.Brødet jeg lager er nok litt energirikt, kanskje jeg skulle forsøkt noe annet? Men på den annen side så vet jeg hva brødet inneholder og jeg VET at det er supersunt - jeg spirer kornet og frøene før jeg baker brødet - energi og levende mat er bra for kropp og sjel.

 

I praksis er det vel egentlig hjernen min jeg jobber med å forstå. Hjernen min har nemlig sin egen agenda, og den må jeg forstyrre og omprogrammere. Det er virkelig jobben - konsekvensen av at jeg fikser den jobben blir at kroppen kvitter seg med fettet!

 

Jeg ber til høyere makter om at masse fett forsvinner også i dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Tjo ho - andre gang på kurs og ned 2 kilo til!!! Samlet 4,8 kilo på to uker er neimen ikke ille :blink: Helt sjokkerende egentlig! I dag demonstrerte jeg hvordan jeg bruker juicemaskinen min etter kurset - de andre har blitt fortalt om hjemmelaget juice, så jeg solgte sikkert en juicemaster eller to for elkjøp - men men, jeg elsker å vise frem det som fungerer, det som ikke fungerer forsøker jeg jo å glemme! :)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så flink, selv om jeg er dødssulten rett etter jeg kommer hjem fra jobb! Brødskive med leverpostei og suragurk er bare så godt! I dag skeiet jeg ut med fløtemysost. Vet ikke om det var verdt det, men men, gjort er gjort. Blir nok en gå tur i kveld! Men først skal jeg være litt snekker:-)

 

Gå tur ble det ikke, men jeg fikk 10 i kostholdsscore i dag!!!! Hurra! Så jeg la meg 21.30. Renset ansiktet, la på nærende krem og satser på gå tur i lyset i morgengryet i stedet. Natti natt alle fett krigere der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Såå deilig å våkne når sola skinner, man er uthvilt kl 7.00 og føler seg KLAR - det kjennes faktisk på huden at jeg stelte med den i går, og følelsen det gir i kroppen er god. Det er akkurat som om jeg KJENNER meg slankere i dag. Buksa gitt litt lettere på enn i forrige uke - det motiverer. OK, da jeg vet at jeg har 16-17 kilo igjen til jeg er i mål, men jeg må glede meg over alle de små fremskritt og fordeler det er nå som jeg har fokus på å miste mange kilo. En av jentene på GR kurset i går sa hun så at jeg hadde gått ned allerede i ansiktet mitt - DET var stas. Det hadde vært hyggelig å følt seg litt penere f.eks når jeg skal i 50 års lag om et par uker. De sammen menneskene var jeg i 50 års lag sammen med i begynnelsen av februar - hadde vært stas om de så forskjell!

 

Det er en vesentlig forskjell på det jeg gjør nå og det jeg har gjort før når jeg har slanket meg. Nå trener jeg ikke så veldig mye! Tidligere trente jeg som en toppidrettsutøver - noe som var stas - men så kom det( og det vil det alltid) tider der jeg ikke klarte å få til og ikke var like fokusert på å trene hver bidige dag - så da roet det seg ned til 2-3 ganger i uka. Da gikk jeg opp! Selv om jeg i starten ikke spiste så mye mer så gikk jeg opp når trening ikke lenger var det viktigste i hverdagen. Nå skal jeg ta den faste spinningtimen hver uke, jeg skal på vanngymnastikk eller svømming en gang i uken, jeg skal dra på treningssenteret med en kollega en gang i uken å gå/elipsemaskinere meg i ca 30 min samt kjøre styrke i 15-30 minutter. Om jeg i tillegg klarer å få til en gåtur eller tre i løpet av uka er det jo glimrende. Da er jeg innenfor hva jeg kan makte i min travle hverdag og jeg får ikke nedtur etter nedtur - hva med dere andre. Trener dere som gale og samler trimpoeng til den store gullmedaljen sånn som jeg også har gjort?

 

Vi må alle finne VÅR vei - jeg har aldri helt klart å finne min, men jeg håper jeg er inne på noe!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia HermineH!! :)

 

Jeg må fortelle at jeg har prøvd å gå ned mange, mange, mange ganger. Vi har vært gjennom samme løpet om igjen og om igjen...

 

Denne gangen klarte jeg det, og det som var hele forskjellen fra de andre gangene, var treningsmengden. Nå har jeg hatt fokus på å holde meg til "normal treningsmengde" - 7 - 10 TP pr uke, og å holde kalorinntaket tilsvarende lavere.

 

Det funket for meg, skal se det samme kanskje kan funke på deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen TAKK, Slippe! Det var godt å få en bekreftelse på at min teori om treningsmengder har fungert på noen - spesielt noen som HAR klart det. Da fortsetter min innsats for å få et normalt kosthold og en levelig treningsmengde sammen til å medføre at jeg blir en slank utgave av nåværende HermineH:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei :)

 

Jeg tror du har kommet frem til en god konklusjon.

Det er lett å trene mye, være super flink, for så å gå på en smell...

Det blir rett og slett for mye, i alle fall for meg med familie, og 2-3 barn som også skal følges opp, og kjørest til aktiviteter.

Denne konklusjonen har jeg også kommet med, selv om jeg kanskje er en av de som trener en del.

Men att man kan f.eks som jeg gjorde i går, ringte en vennine og spurte om hun ville bli med å gå en tur. Så stikker vi innom solstudio, og bare nyter det.

Ikke var det noen hese blese tur, men en mil ble det i lengde, og jeg sitter igjen med ENERGI ! I stedet for å springe/jogge hele runden og ligge som ett slips hjemme etterpå...

Så dette skal jeg gjøre igjen !

Og så må jeg stadig minne meg selv på att det ikke er noen konkurranse dette med trimpoengene... :blink:

 

Så kjekt att du har fått positive kommentarer ! Det hjelper på dagsformen, og på selvtilliten :)

 

Stå på videre, du er flink !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen TAKK, Slippe! Det var godt å få en bekreftelse på at min teori om treningsmengder har fungert på noen - spesielt noen som HAR klart det. Da fortsetter min innsats for å få et normalt kosthold og en levelig treningsmengde sammen til å medføre at jeg blir en slank utgave av nåværende HermineH:-))

Det jeg tenker for min egen del er at jeg alltid har gått så hardt ut, klart å holde fokus en stund, men med familie så har det fungert dårlig i lengden. Jeg har også slitt med lite energi...

 

Denne gangen hadde jeg kanskje en litt annen selvinnsikt og forståelse av egen situasjon, og selv om det kanskje ikke ser slik ut av mine opprinnelige mål, så var jeg veldig forberedt på at dette ville ta tid.

 

Siden fasit viser at jeg fortsatt sliter med å fastsette det endelige målet :blink: så føler jeg meg ikke helt ekspert på temaet, men selv om motivasjonen underveis har tatt noen krumspring, så føler jeg at dette var helt rett fremgangsmåte for meg, i allefall :D . Har klart å balansere det hele og hatt masse energi underveis også.

 

Ingenting ville glede meg mer enn at du også fant din vei ned til en slank variant HermineH! Har fulgt deg på siden såpass lenge, dette unner jeg deg virkelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Gjett om dette har vært en bra dag! Jeg har rett og slett spist så magert at jeg ikke har fått i meg mer enn 1200 kcal - også har jeg vært på nesten 2 timers gåtur! Jeg gikk faktisk 12 km i dag. Deilig - jeg ble så sliten etter 1,5 time at jeg gikk inn på et solstudio og tok 20 minutter sol. Deilig å kjenne at magen er flatere enn på lenge!

 

Nå KJENNER jeg at jeg har gått ned - det blir deilig å gå ned 15 kilo til sånn at jeg kan gasse meg med fine klær og bikini til sommeren. Kanskje jeg må ta en tur til syden i romjula? Da er jeg så slank og fin at jeg har fortjent en lekker bikini og en uke i varmen. Gulrøtter er viktig å ha - selv om det er gulrot nok å bli slank!

 

Nå sent på kvelden så fant jeg ut at jeg ville ha 10 kostholdspoeng. Damåtte jeg spise. Igjen spiste og spiste. 2 knekkebrød med masse pålegg og masse agurk, gulrøtter og dip, yoghurt med chia frø, korn og valnøtter... Deilig! Fortsatt bare såvidt over 1400... Men 10 i kostholdsscore... Hver dag hittil denne uke . Og allerede 9 tp på grunn av turen i dag. Life is good!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The future's so bright, you've got to wear shades! Eller noe lignende er det et ordtak som heter.... Jeg er litt der nå. Den lange turen i går kjennes i beina, matinntaket er som i går, det føles som om jeg har kontroll, og livvidden er 3 cm mindre enn på mandag!!!! Er det mulig? Jeg følger rådene om å ikke veie meg mer enn på kurset, men jeg måler. Er det ok? Det er iallefall motiverende nå om dagen:-) lenge siden livvidden var 88cm her i huset. Jeg SER at håndtakene er mindre og jeg FØLER meg penere enn på lenge. DA skal man ikke klage:-) :)

 

 

Nå er det store spørsmålet: hvordan få dette til å vare og IKKE gjøre meg fornøyd og umotivert før jeg er i mål? Jeg jobber med saken, gode råd tas i mot med takk !!!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...