Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Jeg er med deg på den! Bunaden min passet (men litt trang var den vel..) i fjor, det var jo første gang jeg gikk inn i den siden jeg var 19.

Men nå er jeg faktisk redd for at den er litt snau? Og DET skal jeg ikke ha noe av, for bunaden er det eneste vettuge jeg har av antrekk både til 17. mai og til bonusbarnet sin konfirmasjon den 20. mai.

 

Så - ingen friperiode frem til 17. mai. Fullt fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Svigermor broderte bunad til meg i 2004, og jeg må innrømme at den nå er for stor... :P I år blir det derfor ikke bunad, men til høsten skal jeg få sydd den om litt så den er klar til neste 17. mai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bunaden i fjor, da sydde vi den litt om og flyttet knappene på skjørtet. I år må knappene flyttes tilbake og vesten syes litt inn. Ganske greit det :D Men jeg vil jo ta meg best mulig ut i den, så to-tre kilo mindre hadde ikke vært å forakte. Hver kilo jeg går ned nå vises ganske godt. Spesielt de siste 3 kiloene har jeg merket godt. Jeg føler meg i grunn ganske vel. Selv om jeg vet at jeg har mye igjen å ta av. Det har vel noe med å gjøre at jeg har blitt mye mindre og er på det slankeste jeg har vært i mitt voksne liv... Noen ganger tror jeg faktisk at jeg innbiller meg at jeg er slankere enn jeg er. Skulle tro at man skulle ha det motsatt... Er vel det som er vanligst, at man tror man er tykkere enn man er... Men speilbildet, vekta og klesstørrelsen viser jo tydelig at jeg fortsatt har godt av å gå ned i vekt, så jeg blir jo fort innhentet av virkeligheten når jeg forsøker å sveve avsted... Jeg er nok litt for tung ennå :P

 

Jeg har nå ligget noen uker under 64 kg, og det er nok første gang det har skjedd. Normalt sett pleier vekta å sprette opp over 65 igjen ganske raskt, men nå virker det som om kroppen godtar å være på denne vekta. Det føles godt! Så er det bare å forsøke å jobbe seg videre nedover.

 

Rapport for Torsdag:

Inntak: 1250

Forbruk: 1650

Trim: 0

Underskudd: 400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser et mønster:

 

16.04.12 63,9 kg +0,4 kg

23.04.12 63,3 kg -0,6 kg

02.05.12 63,7 kg +0,4 kg

07.05.12 63,1 kg -0,6 kg

 

Jeg skal IKKE opp 0,4 neste veiing... Og det kommer til å bli en utfordring denne uka. Blir mye baking og styr...

 

Men, det ble ned denne uken i alle fall... (HURRA) 0,6 ned fra onsdag... Men ettersom det har gått opp litt også i det siste går det ikke akkurat i superfart. Men så lenge det går riktig vei totalt sett, så skal man ikke klage :D

 

Jeg ble forresten beskrevet som "sylslank" av en venninne i helgen... Det stemmer jo ikke, men det var jo gøy å høre at jeg faktisk ikke sees på som tykk lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oooo! Så bra :D Nå er det ikke lenge til du ser 62-tallet! Litt opp og ned gjør jo ingenting, så lenge trenden peker ned!

 

Verre med meg, hvor det har gått opp og ned så lenge at jeg først nå ser at trenden faktisk peker opp :blink: Men planen er at trenden nå har snudd, og jeg skal være på nedoverretning resten av mai. Basta!

 

Og sylslank, det må du ta med deg - knallbra! Jeg ble en gang beskrevet som en "strekkode" av en kollega, og selv om det var langt overdrevet (tror jeg veide ca 80 da), så er det utrolig artig å høre det uansett. Som du sier, da blir man i hvert fall ikke sett på som tjukk :D

God uke til deg - vi fortsetter med superfokus? Ja?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfokus, definitivt!!

 

Fikk faktisk en snik-titt på 62-tallet på lørdag, men det teller jo ikke... Kun offisielle veiedag-resultater som teller. Men moro var det likevel :D

 

Det er ved sånne litt opp/litt ned-faser hvor jeg som regel har endt opp med 5-10 kg ekstra... Det sniker seg så sakte på at man nesten ikke merker det...

 

Så målet må jo bli å komme seg på en trend hvor man enten er stabil eller har minus hver eneste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig at det synes! Selv synes jeg ikke jeg ser noe tynnere ut men har nok mistet mye "magefett", slikt som er rundt tarmene for den trange buksa som fikk magen til å se ut som en suffle er mindre trang og magen er nesten borte over bukselinningen. Ikke tenk så mye på tidligere feiltrinn, det er jo nå som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reflekterer jo litt over tidligere feiltrinn for ikke å havne i de samme fellene igjen. Men det er ikke sånn at det ergrer meg. Jeg er kjempefornøyd med så langt jeg er kommet og synes det går veldig bra for tiden :D

 

Måtte snike på vekta (som jeg jo gjør daglig, eh...) 62,8! Jeg og badevekta er perlevenner nå!

 

Estimering av fettprosent viser at jeg er nede i 26-27... Jeg tror jeg lå på over 34 da jeg startet, så veldig fornøyd med det. Tar det med en klype salt da, ettersom det bare er estimering, men det vises jo tydelig en forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeelsker badevekta mi :wub:

 

Men jeg har noen utfordringer foran meg, så det spørs om vi greier å beholde den gode tonen oss imellom frem til mandag!

 

Jeg må også erkjenne at jeg ikke når målet jeg hadde satt meg til 17 mai. Men det tar jeg ikke så tungt. Jeg koser meg med det faktum at jeg nå har kommet lengre i prosessen enn noen gang. At jeg overkom en meget vanskelig periode, at jeg har lært at dette ikke er umulig!

 

Og mye takket være dere flotte damene her inne! Hadde aldri klart dette uten dere! Mennesker som dere er mer enn gull verdt, og jeg håper vi greier å holde sammen videre, både på vei nedover og "bortover"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeelsker badevekta mi :wub:

 

Men jeg har noen utfordringer foran meg, så det spørs om vi greier å beholde den gode tonen oss imellom frem til mandag!

 

Jeg må også erkjenne at jeg ikke når målet jeg hadde satt meg til 17 mai. Men det tar jeg ikke så tungt. Jeg koser meg med det faktum at jeg nå har kommet lengre i prosessen enn noen gang. At jeg overkom en meget vanskelig periode, at jeg har lært at dette ikke er umulig!

 

Og mye takket være dere flotte damene her inne! Hadde aldri klart dette uten dere! Mennesker som dere er mer enn gull verdt, og jeg håper vi greier å holde sammen videre, både på vei nedover og "bortover"!

 

Takk i like måte! Er så deilig å se at "det umulige" er mulig og deilig å dele det med dere andre, ingen andre vet hvor mye jobb som faktisk ligger bak...

 

Gratulerer med erkjennelsen Nickii, det gjør ingenting at målene endrer seg underveis. Litt hårete mål må til for å tenne gnisten og iblant er de litt for hårete og må justeres underveis. Poenget er jo at det går fremover og rette vei mot målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal i alle fall være sikert at jeg ikke lar meg knekke av å ikke oppnå mine mål... Vet ikke hvor mange måldatoer jeg har satt for den 60 kilos terskelen... I alle fall fire... Jul/februar/Påske/17.mai...

 

Kanskje det bare er tull å sette meg delmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten en ting jeg har tenkt litt på...

 

Vi bytter altså forum når vi går over på hold vekten... Men hvorfor byttes det ikke forum etter hvert som vi går ned også? Jeg er jo ikke lenger i kategorien ned 20-30, men 10-20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjaæsjamei og FYSJ!

 

Jeg har syndet... Syndet og fråtset i kaker! Jeg som har klart å styre meg så lenge, nøyde meg ikke med en liten smakebit på en av kakene... Nei, samtlige måtte smakes på...

 

Og det har bare bekreftet at jeg har det mye bedre uten! Jeg har dagen-derpå følelse i dag. Urven og uggen i kroppen. Det var IKKE verd det! Frister ikke til gjentagelse!

 

Dette kommer nok helt sikkert til å få konsekvenser for veiedagen, og det blir vel opp 0,4 kan jeg tenke meg... Så jeg ikke bryter mønsteret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og mye takket være dere flotte damene her inne! Hadde aldri klart dette uten dere! Mennesker som dere er mer enn gull verdt, og jeg håper vi greier å holde sammen videre, både på vei nedover og "bortover"!

 

Jeg er helt enig! Sender den tilbake i retur til deg :) :)

 

Og kakesmakingen får du ikke gjort mer med nå. Jeg vet at du vet det, men jeg sier det likevel ;) Du er i hvert fall en erfaring rikere, om ikke annet. Så kanskje du lar være neste gang du skal bake!

Og ingen skam i følge mønsteret ditt, det går jo nedover, jo!

 

Jeg har også tenkt på det å bytte forum, men jeg har landet på å bli på tråden min frem til jeg er i mål. Men jeg ser at andre bytter etter hvert som det passer seg. Bytter du forum, kommer jeg på besøk uansett, hehe!

 

Ha en fin fredag, glem kakene og styr inn mot en ekstra sunn helg :D

 

Ps: Det er ikke tull med delmål, synes jeg. Selv om man ikke når de i hht plan, opplever man jo likevel en seier over endelig å nå et delmål når man først gjør det. Med et stort hovedmål, er det nok de færreste forunt å klare og holde fokus og motivasjon gjennom et langt løp uten en eneste liten seier på veien. Jeg tror mange ramler av på veien fordi de bare ser hovedmålet, og da blir veien altfor lang og målet tilsynelatende uoppnåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten en ting jeg har tenkt litt på...

 

Vi bytter altså forum når vi går over på hold vekten... Men hvorfor byttes det ikke forum etter hvert som vi går ned også? Jeg er jo ikke lenger i kategorien ned 20-30, men 10-20...

 

 

Jeg tenker at sålenge jeg var gravid el. ammende så holdt jeg meg der, og byttet forum når den fasen var over. Jeg skulle ned mellom 20-30kg og endte derfor opp her, grunnen til at jeg ikke bytter/kommer til å bytte er fordi jeg tror utgangspunktet er viktig. De som er på 10-20kg i utgangspunktet har aldri vært 20-30kg overvektig og vet ikke hvordan det kjennes og hvor lenge/vanskelig det er å gå ned. Samme som at en som skal ned 5-6kg og sliter med det ikke kan forstå de som skal ned over 20kg (maxi-kurs). Når målvekten er nådd derimot, så er vi i "samme båt". Der vil alle kjempe for å beholde sin nye vekt uavhengig av hvor lang veien dit har vært.

Selv om du smakte på alle kakene så er jeg sikker på at det ikke ble så mye av hver, du har sikkert hatt det i bakhodet rent ubevisst, så helt galt kan det jo ikke være :) Jeg unner meg å smake på alle de kakene som frister mest, men et lite stykke av hver. Og når jeg får lyst på mer prøver jeg å tenke at "nå har du smakt på den kaken og vet hvordan den smaker så du trenger ikke et stykke til..." Noen ganger funker det og hvis ikke er det jo ikke verdens undergang sålenge dagene etterpå ikke fortsetter i samme leia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du smakte på alle kakene så er jeg sikker på at det ikke ble så mye av hver, du har sikkert hatt det i bakhodet rent ubevisst, så helt galt kan det jo ikke være :)

 

Hehe! Du tar skrekkelig feil dessverre... Når jeg sier fråtsing, så mener jeg fråtsing... Spiste til jeg ble kvalm...

 

Men lurt å tenke sånn at man kan ta en liten smak av hver... Det er bare ikke alltid man tenker så mye...

 

Jeg blir nok værende på dette forumet regner jeg med, veldig greit å beholde tråden sin. Men på en måte må det jo være motiverende å bytte forum etter hvert som man går nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Du tar skrekkelig feil dessverre... Når jeg sier fråtsing, så mener jeg fråtsing... Spiste til jeg ble kvalm...

 

Men lurt å tenke sånn at man kan ta en liten smak av hver... Det er bare ikke alltid man tenker så mye...

 

Jeg blir nok værende på dette forumet regner jeg med, veldig greit å beholde tråden sin. Men på en måte må det jo være motiverende å bytte forum etter hvert som man går nedover...

 

Hehe, ser den. Lett i teorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ååååå, så bra! Jeg jubler med deg :D Strålende nedgang! Og BMI-milepæler er herlige å bryte! Grattis til flinke deg :) :)

 

Så. Da står vi på videre denne uka, ikke sant?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I morgen, også?! Er du med?

 

Jeg er bedt bort på mat, så min utskeielse blir rømmegrøt. 100 g er 200 kcal... Krise egentlig, så her må det kompenseres resten av dagen :P Så ikke mye annet av godis på bordet, håper jeg.

 

God 17. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...