Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for tips om Allevo! Er inne på siden deres nå og er helt bergtatt :-) Så mange kjekke tips og motivasjon som bare det.

 

Syns forresten du gjør det kjempebra! Don't beat yourself up! Som jeg leste i en bok; når det går galt, så tenk "Oh, well" og gå videre. Haha, lett å si til andre, her kaster jeg virkelig stein i glasshus!

 

Heier på deg videre!

 

Antar dette var til koala ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det riktig vei igjen. 62,3 i dag. Så snart ser jeg vel 61-tallet igjen. Jeg må jobbe virkelig hardt om jeg skal se noe 59-tall innen 20.juli. Jeg tror ikke innerst inne det kommer til å skje. Men jeg skal i alle fall gjøre det jeg kan for å greie det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så bra at det går riktig vei igjen :) Utrolig kult at du så 61-tallet - og nå er du jo jammen ikke langt unna igjen. Heia deg!

Har du fortsatt med å kjøre shaker og barer i helgene? Må si jeg synes det var en knakende god idé. Og noe jeg sikkert kommer til å vurdere selv etter hvert, hvis jeg ikke er i mål til høsten. Jeg prøver hardt å snu skuta om dagen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen som var kjørte jeg hovedsakelig barer og shaker, men var i et selskap på lørdag, så da spiste jeg litt (for mye) vanlig mat. Men denne helgen skal jeg kun kjøre barer/shaker.

 

Jeg synes det var veldig greit å gjøre det. Da visste jeg jo hva jeg hadde å forholde meg til. Og det ble enkelt å stå over fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg ville ønske god sommer! Siste dag på jobb i dag før ferie i 4 uker :) :) :) Skal bli deilig! Tar ikke ferie fra kostholdet men blir nok ikke så mye shakes men mye krabbe og fisk da vi skal bo i matfatet på hytta ved sjøen :) Kos deg i ferien så snakkes vi igjen i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg ville ønske god sommer! Siste dag på jobb i dag før ferie i 4 uker :) :) :) Skal bli deilig! Tar ikke ferie fra kostholdet men blir nok ikke så mye shakes men mye krabbe og fisk da vi skal bo i matfatet på hytta ved sjøen :) Kos deg i ferien så snakkes vi igjen i august.

 

God sommer til deg også!! Blir sikkert mindre aktiv jeg også etter hvert, men fokuset skal være der likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny laveste offisielle vekt: 61,1 kg!!

 

Ned 1,9 fra forrige uke, men det er ikke SÅ imponerende når man ser at det bare er 0,7 ned fra for to uker siden... Det betyr jo i snitt bare 0,35 kg pr uke... En kjapp kalkulering tilsier at det er skrekkelig umulig for meg å nå målet mitt til fredag... Ned minst 1,2 kg på 4 dager... Bare glem det!

 

Men hvem bryr seg?? Jeg er lettere enn jeg har vært hele mitt voksne liv!! Og det har jeg tenkt å fortsette med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ikke bra med vekta. 61,4 i dag. Så kan vel trygt si at jeg ikke når målet mitt. Ingen overraskelse det da, ettersom jeg ALDRI greier målene jeg setter meg! Men det er vel ikke noe å deppe for. Jeg må ha noe å jobbe for, og hvis jeg ikke setter tøffe nok mål, setter jeg heller ikke inn alle skyts. Jeg er stolt av innsatsen min de siste ukene. Litt humper og bumper, men stort sett god kontroll.

 

Jeg synes i grunn det er rart jeg har gått opp i løpet av uka, har ligget på mellom 1250-1350 kcal pr dag. Jeg får ikke til å spise mindre enn det, da blir jeg irritabel, slapp og grinete...

 

Men det kan jo være tilfeldig at vekta var lavere på mandag. Jeg får bare fortsette i samme stil, og se hvor jeg ender opp... Har planer om en meget aktiv uke fremover nå, så da løsner det forhåpentligvis igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehehe Nickii, nei, ingen skal anklage deg for å ha pinglete mål, det er helt klart :D

 

Så lenge du vet at du har gjort det meste riktig, så kommer jo resultatene. Det løsner nok relativt snart, skal du se :) Noen dager til, kanskje?

Ser du for deg en grei helg? Blir det barer og shakes?

Jeg skal ikke annet i helgen enn på Bruce Springsteen-konsert (samboer som på død og liv ville dit), men jeg har meldt meg som sjåfør hvis vi ikke skal ligge over i Oslo - og dermed unngår jeg elegant konsertølfella B) Jeg har gitt klar beskjed hjemme om at det skal kjøres stramt løp frem til ferien - jeg SKAL ha nedgang til neste fredag. Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg endte på 61,2. 1,2 kg unna målet :(

 

*Furte furte* Sånn :D Ferdig furtet :D Ser fremover jeg! 3 uker til sydentur, og jeg skal satse mot under 58 kg. Vet det er en tilnærmet umulig oppgave. Men jeg går inn for det likevel! Hvis ikke er jeg redd de neste tre ukene blir sånn halvveis innsats, og da blir det kanskje mer opp enn ned...

 

Nå har jeg spist mye barer i det siste. Og ikke noe varm mat/middag. Ikke bare pga slanking, men også pga tidsmangel(pusser opp). Så i morgen har jeg planer om å gå ut å spise(på reisefot). Og da skal jeg velge akkurat det jeg har lyst på der og da. (Håper virkelig det blir en salat, men jeg tviiiiler...) Så får jeg heller ta konsekvensen av det... Nå er jeg ganske sikker på at magemålet mitt har krympet drastisk, så planen er at jeg ikke skal spise store porsjoner for å vie den ut. Hvilket igjen betyr at når jeg er ute og spiser, kan jeg ikke spise opp all maten på tallerkenen. Så det er heretter en fast regel for spising ute. Dersom man ikke er på en eksklusiv restaurant hvor porsjonene er knøttsmå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ferie nå, og har så langt i ferien skeiet ut en eneste gang (planlagt til og med)... Spiste ute, og spiste kun halve porsjonen. Ellers føles det som det går veldig bra, men uten badevekta mi så aner jeg jo ikke...

 

Men i kveld blir det nok litt vin... Men bare hvit, og blir neppe mange glassene. Men det skal jeg nok stå for.

 

Er superfornøyd hvis jeg kommer hjem uten å ha gått opp et gram, og jeg håper og tror det er gode sjangser for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg savner badevekta mi! Aaaner ikke hvordan det går nå...

 

Negativt: Litt for mye vin, litt for store porsjoner til middag de to siste dagene, En vaffel :(

 

Positivt: Vært aktiv, gått turer, spist lite og ofte til andre måltider, fått nok søvn

 

Det blir spennende å se hvordan dette kommer til å gi utslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Skjønner at du savner vekta di! Jeg tilbragte hele gårskvelden med å pakke til ferie, og jeg endte faktisk opp med å pakke med meg vekta... Litt i overkant, vil nok mange påstå, men nå føler jeg at jeg endelig er i en veldig god stim. Og jeg vil den skal vare leeeenge... helst gjennom ferien, også. Uten vekt er jeg redd for at min indre struts slår ut i full blomst ;)

 

Men når det er sagt, så planlegger jeg ikke nazi-kjør hele ferien. Jeg har også planer om vin og vafler, hehe. Synes du var flink som bare tok én plate, jeg. Sjelden jeg klarer å spise mindre enn to. Aller helst tre...

 

Og for mye vin og middag, det trenger ikke nødvendigvis være katastrofe så lenge du er mye i aktivitet! Min erfaring er at det så i måte er mye verre med sjokolade. Litt usikker på hvorfor? Kanskje det bare er meg.. Poenget mitt var bare at det ikke hørtes om de største utskeielsene, så det er i hvert fall lov å håpe på at det ikke gir alt for store utslag :)

 

Ha en fortsatt god ferie! Kjempebra at du holder på fokuset, det inspirerer! Min ferie begynner i dag, men jeg tar ikke ferie fra GR. Ønsker meg fokus hele ferien, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ukes ferie er over. Jeg er tilbake hos min kjære badevekt!

 

Kjære ja :D Det var gjensynsglede i dag. Jeg trodde den skulle være temmelig sur sånn som jeg oppførte meg de siste par dagene av ferien. Men den strålte til meg. Et tall jeg ikke kan huske å ha sett før... 60,8 kg!! Men var dette riktig? Jeg turte ikke trø på en gang til. Jeg får sjekke i morgen tidlig. Kanskje har humøret til badevekta snudd... Men hvis ikke er det i så fall første gang i historien jeg har gått ned i vekt på sommerferie. Selv om den bare varte en uke.

 

To uker til sydentur. 2,8 kg til målet. Går aldri i verden. Men greier jeg å komme meg ned litt under 60 skal jeg være fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk inngang til Syden-ferien!

Jeg oppdaterer meg litt kjapt etter 3 uker på ferie, og er superglad for å se hvor flinke dere har vært mens jeg har vært borte!

 

Utrolig motiverende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badevekta er forsatt glad i meg :D

 

Så da tør jeg å sette gårdagens tall som offisiell vekt. Ny laveste offisielle vekt: 60,8 kilo!!

 

Et skarve kilo nå, så er delmål nr 3 i boks! Tenk da... Å være noenogfemti kilo... Absurd... På et vis... På en annen måte... Jeg trodde jeg kom til å være relativt slank, eller litt lubben da, rundt 60 kg. Men så feil kan man ta. Jeg har fortsatt en del til overs. Men jeg må si at jeg føler meg utrolig mye bedre enn for et års tid siden.

 

I ferien i fjor syntes jeg ikke det var noe gøy å bli tatt bilder av. Jeg så heslig ut... Mens i år har jeg ikke hatt den kameraangsten. Jeg ser ok ut på bildene nå. Er jo ikke kjempeslank, men den brutus-dama fra i fjor er i hvertfall ikke der lenger :D Spørs om jeg blir like komfortabel når det skal tas bilder i syden iført bikini :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omstart nr 562 (eller noe sånt) :P Men nå er jeg i gang igjen. Mer fokusert, målbevisst og ikke minst motivert! Nå skal kiloene av. Det blir tøft, men jeg er sta og har bestemt meg! 24 kilo skal bort før sommeren 2012! B)

 

Dette startet jeg tråden med i fjor høst... Vel... Jeg er vel godt vant til å ikke oppnå mine mål, så det er jo greit... Men jeg er jo veldig glad for at jeg har klart å komme meg halvveis i det minste!

 

Kanskje greier jeg de siste 10-12 kiloene før sommeren 2013 B)

 

For å oppsummere så langt... Jeg har hatt motgang, oppgang og stillstand underveis. Men jeg har aldri vært i nærheten av å gi opp. Bare tatt små pauser. Det har tatt lang tid, men samtidig tror jeg kroppen min har trengt den tiden. Særlig det å overkomme vektplatået var tidkrevende og vanskelig. Jeg har lært utrolig mye om egen kropp og ikke minst psyke det siste året.

 

Jeg har også underveis i prosessen erklært meg ferdig med jojo-slankingen. Og det står jeg fortsatt ved, selv om vekta tidvis har vist små jojo-tendenser.

 

Så langt er jeg tilfreds med innsats og resultat. Måtte det neste året bli like bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette startet jeg tråden med i fjor høst... Vel... Jeg er vel godt vant til å ikke oppnå mine mål, så det er jo greit... Men jeg er jo veldig glad for at jeg har klart å komme meg halvveis i det minste!

 

Kanskje greier jeg de siste 10-12 kiloene før sommeren 2013 B)

 

For å oppsummere så langt... Jeg har hatt motgang, oppgang og stillstand underveis. Men jeg har aldri vært i nærheten av å gi opp. Bare tatt små pauser. Det har tatt lang tid, men samtidig tror jeg kroppen min har trengt den tiden. Særlig det å overkomme vektplatået var tidkrevende og vanskelig. Jeg har lært utrolig mye om egen kropp og ikke minst psyke det siste året.

 

Jeg har også underveis i prosessen erklært meg ferdig med jojo-slankingen. Og det står jeg fortsatt ved, selv om vekta tidvis har vist små jojo-tendenser.

 

Så langt er jeg tilfreds med innsats og resultat. Måtte det neste året bli like bra :D

 

Hei, Nickii!

Herlige betraktninger! Når man starter er man superutålmodig, og det er helt sikkert riktig for å ha troen på at målet kan nås.

 

Underveis forstår man at prosessen er minst like viktig som målet, og jeg - som kan slå i bordet med 2 år (!!) i denne prosessen - er utrolig glad for at det har tatt den tiden det har tatt. Det er som om at tiden er med å jobber for meg, og selv om kiloene ikke har rast av dette siste året, så har nok kroppen stabilisert seg veldig og det virker som at jeg er i ferd med å få tilbake det som var min normaltilstand i mange år, rundtomkring 65 kilo.

 

Det er nå i det minste en vesentlig bedre normaltilstand enn over 80.....selv om målet ikke er helt nådd. :D

 

Jeg synes du har vært utrolig flink til å gi av deg selv til oss andre, og det har vært veldig motiverende å følge deg. Jeg gleder meg til å følge deg helt til våre respektive "mål" både mtp kiloer og mentalitet.

 

Heia!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen :D

 

Jeg har i grunn en lang "karriere" å se tilbake på som slanker. De 4 siste årene har jeg vært på forumene her inne, og dette er vel tredje runde med slanking på de årene. Men da jeg startet på nytt i fjor høst visste jeg at denne gangen skulle det gå min vei! Jeg er fortsatt ikke i tvil, og jeg har kommet lengre enn noensinne, så dette lover jo godt :)

 

Jeg har egentlig ikke vært så utålmodig selv om jeg har satt en del urealistiske tidsfrister for målene mine. Det er mest for å ha noe å jobbe mot. Og ettersom jeg jobber best under press har kanskje ikke det vært så dumt. I tillegg kan det jo ta motet fra enhver å tenke at dette skal jeg holde på med i årevis... Men når dagene blir uker, ukene til måneder, så er det plutselig gått år. Og selv om det har tatt tid, føler man at det er verd det. Man er fornøyd med egen innsats og glad for at man kom seg i gang :D

 

I tillegg har det jo ikke skadet at jeg har møtt noen gode støttespillere underveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Må bare kjapt innom og si WOW til ny vekt - før nettet mitt forsvinner igjen her i fjellheimen! Du har vært helt fantastisk flink det siste året :D Glad for å fortsette sammen i kampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har stått på stedet hvil så langt denne uka.

 

Jeg er fortsatt flink med kostholdet. Og er i mye bevegelse. Men jeg har ikke trimmet eller trent skikkelig på veldig lenge nå. Og det kan se ut som det blir en stund til jeg kommer i gang med det også. Ikke så mye å gjøre med det. Det er rett og slett ikke nok timer i døgnet, og nå har jeg viktigere ting å prioritere.

 

Kanskje jeg får trent litt i syden :P Tar i alle fall med meg treningstøyet, så får vi se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad hver gang jeg kan si: "Så lett har jeg ikke vært noensinne i mitt voksne liv" 60,3 i dag!!

 

Snaaart 59-tallet... Kanskje til helgen...

 

Håper virkelig ikke vekttapet skyldes muskelsvinn pga manglende trening. Får se hva som skjer til høsten når jeg starter å trene igjen. Du verden det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...