Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

I morgen, også?! Er du med?

 

 

I have a confession to make... Jeg har virkelig ikke klart meg noe særlig godt denne uka... Vært kaker 3 av 4 dager... Og ikke noe trening. Så her er det katastrofe. Nå gjelder det bare å stå på så jeg begrenser skaden mest mulig... Men jeg er helt sikker på at det blir opp på vekta på mandag uansett.

 

Jeg har en tendens til å bli litt sløv når det går riktig vei med vekta... Viljestyrken svekkes, og fornuften fordufter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vel, hvis jeg skal confesse i retur, så gikk ikke akkurat dagen min som smurt, heller :P

Tror jeg har spist 1000 kcal bare i rømmegrøt. Pluss alt annet. Mye spekemat! Kjenner vannet binder seg i kroppen 'as we speak', så det blir nok gruelig festlig å gå på vekta i morgen tidlig.

 

Men det var i dag. Konfirmasjon søndag - og de to dagene før det, skal være stramme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

 

Jeg har en tendens til å bli litt sløv når det går riktig vei med vekta... Viljestyrken svekkes, og fornuften fordufter...

Åh....dette kjenner jeg meg altfor godt igjen i..... Hva ER det med det der, det er jo helt ulogisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen veiing i dag

 

Det ble faktisk avglemt i morgenstresset... Morgenrutinen med å trø på vekta har avtatt litt i det siste... Jeg har ikke oppført meg som jeg burde, og er livredd for at vekta skal være skikkelig ufin med meg... Eller det vet jeg den kommer til å bli...

 

Men ettersom jeg skal på reise et par dager, så hopper jeg over denne ukes veiing, og forsøker så godt jeg kan å hente meg inn igjen slik at jeg kan komme på godfot igjen med badevekta som jeg for kun kort tid siden elsket over alt på jord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bestemt meg for å holde meg unna vekta for å skjule mine synder... Men jeg fant ut at det var vel bedre å bare få det overstått... Og det var opp 1,7 kg... Hater at det skal være så forbanna lett å legge på seg!

 

Men nå bretter jeg opp armene igjen. Disse kiloene skal ikke få sitte lenge på kroppen min altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bestemt meg for å holde meg unna vekta for å skjule mine synder... Men jeg fant ut at det var vel bedre å bare få det overstått... Og det var opp 1,7 kg... Hater at det skal være så forbanna lett å legge på seg!

 

Men nå bretter jeg opp armene igjen. Disse kiloene skal ikke få sitte lenge på kroppen min altså!!

 

Det er rette innstilling! Er sikkert mye vann som har hengt seg på og det forsvinner kjapt når du kommer tilbake i den gamle tralten igjen. Husk på alt du har greid til nå! Fokuser på hvor flink du er! Dette greier du fint!!! Heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vann sikkert ja. Har gått ned 0,7 på de siste to dagene. Har gått utrolig fint å komme seg inn på riktig spor igjen. Har fått kontroll over søthunger og føler at det går på skinner igjen :D

 

Det skal nok mye til før jeg blir motløs nå. Jeg kan nok bli frustrert over meg selv til tider, fordi jeg så bevisst saboterer meg selv. Men det er på en måte ok (ja, egentlig ikke da...)å gå opp i vekt når det skjer, for da vet jeg at det både er selvfortjent og selvforskyldt. Det er mye verre å gå opp i vekt når man ikke skjønner helt hvorfor...

 

Og når det er så mye fristelser utenfor den smale sti, så er det vanskelig å ikke havne litt utenfor i ny og ne, men det er i grunn bare å styre seg inn på stien igjen, så kommer man frem før eller senere! Så er jeg ikke så redd når jeg går opp litt eller står i ro litt nå, for jeg tar det som en naturlig del av prosessen. Så lenge det ikke havner ut av kontroll, så kan jeg leve med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og når det er så mye fristelser utenfor den smale sti, så er det vanskelig å ikke havne litt utenfor i ny og ne, men det er i grunn bare å styre seg inn på stien igjen, så kommer man frem før eller senere! Så er jeg ikke så redd når jeg går opp litt eller står i ro litt nå, for jeg tar det som en naturlig del av prosessen. Så lenge det ikke havner ut av kontroll, så kan jeg leve med det :)

 

Enig med deg i dette! Jeg føler at jeg er "der" nå, og det er godt! Har spist litt for mye de siste dagene, men bevisst og ved kontroll - og det er noe helt annet enn slik det var forrige helg. Og så lenge det går slik, med to skritt frem og ett tilbake, så går det jo totalt sett i riktig retning. Vi er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63,0 i dag :) Nesten tilbake til laveste offisielle vekt. Det må jeg si meg fornøyd med. Er jo ned 1,4 kg siden forrige onsdag... Hadde nok mye rask i kroppen... Kanskje får jeg et nytt laveste tall neste uke :D

 

Jeg fant en gammel bukse når jeg ryddet litt her. Den ble nok brukt på den tiden jeg var på det tyngste. Da jeg veide ca 80 kg som er heftig mye på en halvannen meter lang/kort skapning. Jeg tror nesten jeg kunne fått plass til to stykker av meg i den buksa nå. Den var diiiger! Helt absurd å tenke på at jeg har vært så rund en gang i tiden. Det var en fæl tid altså! Folk kan si hva de vil, men jeg er overbevist om at ingen kan trives som tykk!! Ikke innerst inne! For meg er det en enorm forskjell. Alt var jo slitsomt. Handle klær var bare en tragedie. Det rare er at jeg egentlig ikke merket hvor slitsomt det egentlig var før jeg slanket meg og opplevde hvor enormt mye lettere alt ble... Jeg tror man bare aksepterer på en måte at livet er sånn... At det er et ork og et pes uansett hva man skal ta seg til.

 

Jeg vil i alle fall IKKE tilbake! Og jeg ser veldig frem til at det skal bli enda bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

1,4 kg på en uke? Damn! Imponerende!!!

 

Det med den buksen hørtes ganske deilig ut egentlig. Jeg har vært "dum" nok til å kaste alle mine gamle - nå i ettertid tenker jeg jo at jeg burde tatt vare på ihvertfall en slik at jeg kan sammenligne. Isteden har jeg bare for små bukser liggende fra forrige gang jeg var slank. Det kan faktisk være ganske demotiverende, spesielt når man tar de på seg og innser hvor langt man har igjen til man er tilbake der man var, men har heldigvis forskjellige størrelser liggende slik at jeg kommer inn i dem etterhvert. Gleder meg til jeg klarer å komme inn i favorittbuksen min fra den tiden - en Levis. Når jeg klarer å komme meg inn i den uten tarmslyng (og det er langt igjen...) er jeg happy. Selv om jeg antagelig aldri kommer til å bruke den, så er det liksom den som er målet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,4 ned på en uke er ikke så imponerende når du ser at jeg hadde gått opp 1,7 uken før...

 

Jeg har ikke pleid å kaste noen klær. Og det er dumt det! Når man er jojoslanker, så har man gjerne flere forskjellige str i skapet, og etter hvert som man legger på seg, så henter man bare frem de klærne i skapet som er litt større. Det er mye verre om man faktisk må ut å handle seg nye klær i større str. Så nå har jeg kastet alt gammelt. Jeg er nemlig ferdig med å være jojo-slanker!

 

Jeg hadde også tatt vare på alle klærne som var for små. Og er jo glad for det nå, for nå passer de jo :) Og jeg har ingen klær som er for små lenger. Det virker nok litt demotiverende med for små klær, men det blir fort motiverende når du ser at de blir mer og mer passelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg jo ikke uenig i :)

 

Men det jeg mente var at de 1,4 jeg har gått ned antakegligvis skyldtes at jeg hadde mye vann og greier i kroppen ved forrige veiing ettersom det var opp så mye. Så det er jo ikke et reeslt vekttap egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Åja.. Den følelsen av å få på seg et plagg man har gjemt på, som har vært for lite i mange, mange år... den følelsen er nesten ubeskrivelig, synes jeg. Det er i slike øyeblikk jeg virkelig skjønner hvilken fremgang jeg har hatt. Herlig :)

 

Også har jeg tatt vare på den største buksa jeg har hatt, et telt fra Kappahl sin XLNT-kolleksjon. Den skal jeg spare på og se tilbake på når jeg om mange år har holdt vekten nede rundt 70. Også skal jeg riste på hodet og ikke skjønne at jeg noengang var så stor ;)

 

God helg :) Jeg skal begynne å pakke snart. Jeg flyr avgårde til Sør-Amerika i morgen med jobben, og aner ikke hvordan nettoppkobling er dit vi kommer. Time will show, antar jeg. Har jeg nett, skal jeg i hvert fall prøve å registrere maten så godt det lar seg gjøre. Må holde fokus på hotell nå som jeg skal i mål i løpet av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å tulle rundt igjen... Jeg har ikke registrert matinntaket, og da har det en lei tendens til å skli ut. Har hatt fri flyt i helgen. Selv om jeg har vært i bevegelse, så veier det neppe opp...

 

Men i dag er jeg i gang igjen. Nå skal jeg ikke slutte med den registreringen altså! Det er jo det eneste som nytter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Nå har jeg begynt å tulle rundt igjen... Jeg har ikke registrert matinntaket, og da har det en lei tendens til å skli ut. Har hatt fri flyt i helgen. Selv om jeg har vært i bevegelse, så veier det neppe opp...

 

Men i dag er jeg i gang igjen. Nå skal jeg ikke slutte med den registreringen altså! Det er jo det eneste som nytter!

Du verden, dette var en velkjent problemstilling! Så jeg er tilbake på nett etter å ha kjent på klærne at dette ikke går i rett retning. 5 uker igjen til ferie, og her må det en innsats til, dersom det i det hele tatt skal være mulig å kose seg med en croissant og kaffe på trammen i morgensola ;)

 

Heia, Nickii - nå henger vi i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ninjastar

Hei Nickii, stille fra din kant om dagen! Har du en pustepause?

Jeg har ikke begynt juni i fin stil, men det er fortsatt to uker igjen av måneden - og nå er det slutt på tullet for min del. Ut juni er det tilbake til "kurs-modus"!

Heia oss - og håper ellers alt er bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er her... Innom å leser litt i ny og ne... Men har ikke vært helt i skrivemodus...

 

Det har vært hektiske tider og jeg har ikke klart å hatt fokus på riktig sted. Resultatet er trange bukser og at jeg ikke er på talefot med vekta overhodet om dagen...

 

Jeg begynner nå å komme meg litt, og har satt i gang min egen motivasjonsprosess. Så jeg skal ikke mer opp nå i hvertfall.

 

Ferdig med tullet nå, den er jeg med på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg begynner nå å komme meg litt, og har satt i gang min egen motivasjonsprosess. Så jeg skal ikke mer opp nå i hvertfall.

Så bra! Me too!! Jeg skal være litt streng med selv nå de neste dagene. Det er helt greit å snuble (det er det leeenge siden jeg aksepterte..), men det er IKKE greit for meg å bli liggende nede. Basta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk hodet opp av sanden i dag... Heldigvis var det langt fra så ille som jeg fryktet... Så for meg at jeg hadde klatret oppover mot 65-66 igjen... Men vekta var i godlaget i dag og viste meg 63,5 :D

 

Snubling ja... Jeg tror jeg mer eller mindre la meg ned jeg... La meg ned og kavet med armer og bein og gjorde halvhjertede forsøk på å komme meg opp igjen. Det var jo utrolig deilig å ligge litt nedpå da... Men nå er jeg oppe, og det føles bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjenner meg igjen. Jeg har ikke gått opp men ligget stand by på 87-88 mens jeg før lå på 93-94 og 90-91. Så nå blir det en ny runde med kick-start og pulver før sommerferien. Er motivert og satser på å komme et hakk til ned så kan jeg stabilisere i ferien og kjøre på igjen etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...