Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja... Det ble jo ned fra forrige tirsdag da, hele 1 hekto :P Selv om det ble opp siden julaften med nesten 1 kg <_<

 

Men det er sånn man må regne med antar jeg... Nå prøver jeg å ha noen moderate dager. Jeg tror det skal gå bra. Jeg merker veldig godt nå at magemålet ikke er så stort lenger. Jeg greier ikke så veldig store porsjoner til middag, så det begrenses jo av seg selv :) Og godteri og brus blir jeg bare uvel av. Særlig brus... Så lysten på søtsaker er i grunn mye mindre enn jeg trodde den skulle bli.

 

Hadde en liten treningsøkt 1. juledag, og antar jeg får lagt inn en økt i dag også. Det var en relativt lat dag på 1. juledag bortsett fra den ene treningsøkta, men ellers har jeg prøvd å holde meg i aktivitet, så det har vært lite sofatid :)

 

So far so good tenker jeg vi sier... Målet er å ikke være over 65 kg neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for et snop-fritt 2012...

 

Klisje kanskje? Men julen har fått meg til å innse... Jeg tåler ikke godteri. Jeg blir slapp, irritabel og får vondt i hodet. Sånn orker jeg ikke ha det lenger. SÅ jeg skal prøve ett år uten djevelskapen...

 

Men noen unntak må det være:

- Kaker er ok i bursdager (moderate mengder)

- Popcorn er ok på kino (som jeg er på kanskje 2 ganger i året)

- Is på veldig varme dager (bor i nord, så det blir jo begrenset)

- Dessert i selskaper o.l.

- Kakao på skiturer

 

For øvrig er det nulltoleranse for brus, kaker, potetgull, godteri o.l.

 

Det føles bra å ha bestemt seg for dette her. Det blir liksom lettere å holde også når man har et skikkelig forsett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger deg på akkuat den tankegangen,Nickii. Det er flere år siden jeg merket sammenhengen mellom sukker (og hvetemel for min del) og energi.

 

Allikevel; I ferier og i jula går jeg i samme fella gang på gang, og ender opp trøtt og lat, og nesten "halvsyk".

 

Denne jula var ikke noe unntak fra regelen, og jeg blir så irritert på meg selv! Tenk å ødelegge ferien sånn!! :angry:

 

MÅ snart lære av mine egne feil.....

 

Kanskje jeg rett og slett skal innføre mantraet "Jeg tåler det så dårlig" når det gjelder godteri og hvetemelsbaserte produkter... Sier jeg det mange nok ganger så kan det jo hende jeg faktisk hører etter hva jeg sier...?? :rolleyes:

 

La meg komme sterkere etter neste helg, Nickii, så er det totalforbud på godteri for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sa du det! Enn at man ødelegger ferien sin sånn! Jeg er så veldig glad jeg har bestemt meg for å ikke gjøre det i år!

 

Trødde på vekta i dag... 65,7 <_<

 

Opp 0,9 fra forrige tirsdag. Men ikke annet å vente. Er egentlig bare glad jeg ikke havnet over 66!!

 

Nå starter kampen ned mot 60! Har satt meg et mål om å nå det til 1. februar. Blir hardt, men jeg skal prøve!

 

Jeg er så utrolig motivert! Kampklar faktisk! Så bra dette kommer til å bli :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er så utrolig motivert! Kampklar faktisk! Så bra dette kommer til å bli :D

 

Jeg er SÅ enig! Det er så bra at vi er motiverte i sammen nå, synes jeg :D Jeg har en skikkelig god følelse for januar!

 

Tøft mål du har, men hvis du har planer om være like nazi-streng som meg, så er det jo bare å sikte høyt, hehe! Heia oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft mål du har, men hvis du har planer om være like nazi-streng som meg, så er det jo bare å sikte høyt, hehe! Heia oss :)

 

Ja, men tøffe mål motiverer meg! Jeg kunne sagt et mål jeg garantert visste jeg kunne nå, men da er jeg redd jeg ikke gir max... Det må være noe å bryne seg på. Noe som gjør at jeg er nødt til å holde meg i skinnet. Så vet jeg jo at jeg vinner selv om jeg ikke når målet :) Jeg mistet i alle fall ikke motivasjonen selv om jeg ikke klarte julemålet mitt. Var strålende fornøyd med innsatsen min og syntes jeg hadde oppnådd en grei vektnedgang.

 

Og ja! Jeg har definitivt planer om å være nazi-streng! Januar er en fin måned for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kommet i gang med trening. Men kostholdet er på plass! Søtsuget har vært mye mindre enn hva jeg så for meg. Det skjer ikke så mye. Kjennes ut som kroppen holder litt igjen. Men når jeg får treningsrutinen på plass løsner det sikkert igjen!

 

Hvis jeg får tid blir det en økt i dag. Men hvis ikke blir det trim i morgen uansett :)

 

Litt lite treningslyst kjenner jeg. Man blir så utrolig fort lat og bedagelig når det blir noen dager uten trening. Men vet at det kommer seg fort igjen bare jeg kommer i gang!

 

Januar er virkelig tiden for å legge planer fremover, og jeg blir inspirert til å gjøre det jeg også. Mange gode planer rundt omkring på forumet nå. Så slik er min plan:

 

Med nyttårsforsettet mitt om et snopfritt 2012 har jeg et godt utgangspunkt for et sunt kosthold. Videre skal jeg være forsiktig med karbohydrater, spesielt de raske variantene. Ellers blir det rutine på måltidene. Faste mengder og middagen skal veies. Frem til målet er nådd skal utskeielsene være begrenset til et minimum. Etterpå kan man forsiktig øke på litt på helgekvoten slik at man kan kose seg litt ekstra.

 

Aktivitetsnivået skal holdes oppe. Sofatiden skal begrenses. Fordelene er mange. Jeg får gjort utrolig mye samtidig som det forbrenner noen ekstra kalorier.

 

Treningsmessig har jeg store planer for 2012. Jeg har hatt en relativt god treningshyppighet med trening ca 5 ganger pr uke. Det skal opprettholdes. Men treningen skal intensiveres, og noen av øktene kan utvides litt. Jeg skal opereres i en fot og må gå med gips i 6 uker. Det vil begrense treningsmuligheten betraktelig, men jeg tror det er viktig at jeg ikke kutter ut treningen, men gjør det jeg kan gjøre.

 

Ellers er strategien å få nok søvn og være flink til å drikke vann.

 

Med en sånn plan skal jeg nok komme meg ned i trivselsvekta med tiden. Og når den er nådd starter fase 2. Holde vekten. Har en liten idé om hvordan planen for det også skal se ut, men jeg orker ikke konkretisere den riktig ennå. Poenget er at jeg skal ikke si meg ferdig med prosessen når jeg er ferdigslanket, for jeg har bestemt meg for å være en eks-jojo-slanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forferdelig sulten for tiden. Vet at det går over etter hvert, men det er så himla vanskelig å la være å spise mer enn jeg skal.

 

Søvn er jeg meget dårlig på for tiden. Klarer bare ikke komme meg i seng til en fornuftig tid. Og når jeg har lagt meg føler jeg meg ikke trett. Men det er vel sånn det er etter en ferie. Blir vel bedre etter hvert.

 

Det var dagens sutring ;)

 

I dag starter jeg opp med trening igjen etter vel en ukes pause. Tipper det blir hardt, men godt! Gleder meg!

 

Jeg har en god følelse for neste veiedag. Håper på under 64. Det må jeg nesten være for å greie delmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, der sa du noe. Et av mine stadige fortsetter er å sove mer... Men det er SÅ vanskelig å legge seg tidlig :huh: Jeg har til og med satt på en alarm på mobilen som går av kl 22, slik at jeg skal begynne å tenke tanken. Jeg er b-menneske som prøver å bli a... men det er ikke lett når jeg er stuptrøtt hver morgen og ditto våken hver kveld!

Men - jeg gir ikke opp, for søvn trekkes jo alltid frem som en viktig faktor for vektnedgang. Så nå skal jeg faktisk legge meg....:rolleyes:

Er du i gang med trening igjen? Jeg har såvidt kommet i gang, men det er litt vondt nå i begynnelsen. Men det går seg vel til!

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickii, hvordan går det? Synes det var en veldig fin plan du har, den setter fokus og er overkommelig. Flott målsetting på slutten der du sier deg ferdig med å være jojoslanker. Dette klarer du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar: Ja, jeg hadde 1. treningsøkt på fredag og min fjerde i dag, så føler jeg har kommet godt i gang nå.

 

Jeg er også b-menneske. Vet ikke om det lar seg gjøre å bli a-menneske... Men at jeg har behov for mer søvn er ikke tvil om. Med mindre matinntak kjenner jeg at jeg blir raskere slapp og irritabel med en gang jeg får litt lite søvn. Så det er veldig viktig. Men også veldig vanskelig... En god ide å sette på alarm som minner en på å begynne å tenke på leggetiden. Skal jammen innføres her også :D

 

Slippe: Takk, det var hyggelig å høre (lese). Det går fint med meg.

 

Jeg har litt travle dager nå, så jeg klarte faktisk å glemme hele veiingen i morges. Men får ta det i morgen i stedet.

 

Jeg har ikke veid middagen de siste dagene, og det er ikke bra. Porsjonene har nok blitt litt større enn de skulle. Men har vært flink ellers og ikke spist noe "ulovlig". Søtsuget er så og si borte, men kjenner meg småsulten på kveldstid. Spiser som regel et lite kveldsmåltid de dagene jeg har trent, og det hjelper godt på.

 

Alt i alt gjør jeg det ikke så verst. Fra i morgen skal all middag veies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veid i går, men rakk ikke innom her. Var 64,5 kg, ikke så bra som håpet, men det er den laveste registrerte offisielle vekta siden jeg startet i høst, så jeg er på riktig vei i alle fall.

 

Blitt litt dårlig med trening denne uken. 1 økt så langt, men skal rekke 2-3 til før uka er omme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 64,5 kg, ikke så bra som håpet, men det er den laveste registrerte offisielle vekta siden jeg startet i høst, så jeg er på riktig vei i alle fall.

 

Det er jo et flott utgangspunkt, da, nå er du ferdig med jul og allting! :D

 

God helg til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snek meg på vekta i dag og den var nå nede i 63,9! Og det er likt det laveste uoffisielle tallet jeg var så vidt nede i på morgenen på julaften.

 

Dette lover godt :D

 

God helg til deg også Slippe!

Så bra, grattis!

Jeg er helt på tur, to-åringen vaser om kvelden, natta og morgenen og vi er stupings alle mann. Jeg er sur og grinete fordi jeg ikke får spist det jeg vil (sjokolade og loff) og ender med å spise det likevel og bli enda surere... Vet du, det er over 1000kcal i en pose Walters mandler og jeg glefset innpå en helt alene en kveld! Vel, det går over og jeg prøøøøøver å hanke inn på kostholdet. Så får jeg bevege meg mer når søvnen kommer tilbake. Skulle virkelig ønske det var en lettere løsning på dette problemet vårt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Du har en kjempe spennende og ikke minst motiverende tråd ! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver . Håper det har løsnet nå ! Ønsker deg masse lykke til fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koala:

Uff, det høres ikke bra ut. Du har kanskje gjort det alt, men hvis ikke råder jeg deg til å søke litt rundt på nettet etter gode tips. Eventuelt spørre på helsestasjonen. Det går jo ikke an å ha det sånn i lengden. Jeg søkte litt på nettet og fant god hjelp til min 4 åring. Nå føler hun seg tryggere i egen seng og har ikke hatt mareritt på flere netter (bank i bordet!)

 

Håper dere får det bedre snart!

 

 

Madeleinerenate:

Takk for det! Hyggelig å høre! Masse lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæ... Det er veiedag i morgen :blink:

 

Jeg skulle gjerne hatt bare et par dager til, i alle fall en... Tror ikke dette går veien denne gangen. Ble litt for høyt kaloriinntak i helgen. Var i selskap på søndag og spiste god mat og kake. Nå må jeg betale for det <_<

 

Men jeg tenker at det er en "minor setback". Neste uke vet jeg at det blir ned igjen :D

 

 

Nå har jeg ikke den fjerneste anelse hva vekta vil vise i morgen, tipper rundt samme vekt som forrige uke, 64,5, men håper på under 64. Da passerer jeg 10 kg ned! Selv om jeg har vaket litt rundt 63,9 så teller det liksom ikke helt med før den offisielle veiedagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Men jeg tenker at det er en "minor setback". Neste uke vet jeg at det blir ned igjen :D

 

Puh, jeg har heller ikke hatt en stram helg, gitt. Jeg forventer ikke mye på min veiing til fredag!

Men som du sier, det viktigste er å fortsette. Så VIL det gå ned uken etter.

Min plan etter en helg + mandag utenfor stien, er å komme innpå fra og med i dag. Jeg får ikke resulateter til fredag, men holder jeg da koken frem til neste fredag uten å bli mismodig, må jo det bli bra?!

 

Vi får bite tenna sammen (bokstavelig talt!) og holde ut - for vi vet jo at dette funker når vi bare gjør det riktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Wow, det er helt suverent, Nickii. Du har jammen knekt koden! Husker hvordan du slet så lenge med å komme videre - og når har du bikket 10 kg!! Knallbra :D

 

Jeg er så glad for at du og Slippe har ting på stell nå! Dere vusjer foran og inspirerer :) Også gjør det i tillegg det mye lettere for meg å komme meg innpå stien igjen etter en dårlig helg. Bonus B) For det er jo sant; kan dere, kan jeg...

Så enkelt har det i hvert fall vært i dag! 1340 kcal og bare sunn mat i dag. Ingen sjokolade! En dag av gangen, i morgen prøver jeg på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en dag av gangen, så er man plutselig inne i gode rutiner og vaner igjen :)

 

 

Det er mange milepæler fremover nå...

64 kg = 10 kg nedgang

64-62 kg = Tidligere vektplatå

62,9 kg = Bmi under 27 og kategori "lett overvekt"

62 kg = 12 kg ned og halveis i prosessen

60 kg = 3. delmål

58,2 kg = Bmi under 25 og kategori "Normalvekt"

55 kg = 4. delmål

50 kg = Hovedmål

 

Veien fra 55 kg og ned til 50 tipper jeg blir seig... Men det betyr ikke noe annet enn at jeg må jobbe litt hardere. Jeg gir ikke opp denne gangen nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...