Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

God helg til deg også storesøster :)

Bra innsats på joggeturen, og neste gang går det nok enda bedre ja :)

Har ikke planlagt morgendagen matmessig enda jeg, bare treningsmessig. Regner med jeg kan unne meg litt ekstra godt i morgen jeg også, fortjener vel det etter flere timer med trening?

I dag ble det som vanlig fredags taco. Spiste kun kjøttet, litt ost, masse salat og salsa saus og fant ut at det slett ikke ble så ille. Og egentlig savnet jeg ikke shellene eller lefsene, så det var liksom ikke noe offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra zumba maraton og er skikkelig sliten. Brukte pulsklokke, og 1500 kcal ble forbrent!!!! Zumba er så gøy at jeg trodde liksom ikke at man forbrente så mye, men har jo lagt merke til at jeg alltid blir veldig svett. Etterpå fikk vi kake, og den spiste jeg med veldig god samvittighet. Er det en gang jeg har fortjent kake, så må det være nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, nå går det nedover på vekta:)

 

Minus 0,5 kilo viste vekta i dag, så det hjalp å spise mer !!

Har ikke tatt målene mine ennå ( er på hytta fremdeles) men uansett så er jeg på rett vei.

 

Vet det ennå er langt til målet, har regnet ut at jeg må nok holde på frem til vår/sommeren, men veien underveis til målet er da ganske ok :) godt å kjenne at jeg sakte men sikkert er i bedre form

 

Ha en flott søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat storesøster :)

Spent på min veiing i morgen jeg også. Jeg vet jeg har vært flink med mat og trening, men det er jo ikke bestandig det betyr noe.

Jeg er litt glad for at du fortsatt har et stykke igjen på veien, for da får jeg følge. Det er så mye lettere og koseligere når vi er flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow snupsipus! 1500kcal på Zumba, det er jo fantastisk! Hørtes gøy ut med Zumba-maraton.

Gratulerer med flott nedgang storesøster! Og det hørtes deilig ut å sitte på hytta og kose seg foran peisen :)

Vekta mi står stille denne uka. Jeg var flink mand-tors, men fredag var det fest og lørdag middagsselskap, så det ble for mye kalorier. Jeg vet jo ikke nøyaktig hvor mye, men det nullet nok ut de andre dagene. Det er jo veldig mye kalorier i alkohol, så selv om jeg ikke synes jeg drikker så mye, så blir det endel i regnskapet. Vel vel, det skal være rom for det, og det blir ikke slik hver uke.

Men jeg har minsket 1 cm i midjemålet, så jeg er fornøyd med det.

Jeg har dessverre fått vondt i leggene. Tipper det er beinhinnebetennelse pga løping og opptrapping av treningen. Det er veldig dumt, men jeg må tenke litt alternativt og svømme og sykle mer. Jeg skal på aerobic i kveld, så da får vi se hvordan det går. Jeg må nok kanskje investere i nye sko også. Dyrt... :)

Hvor er det blitt av Soleie68 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat storesøster :)

Spent på min veiing i morgen jeg også. Jeg vet jeg har vært flink med mat og trening' date=' men det er jo ikke bestandig det betyr noe.

Jeg er litt glad for at du fortsatt har et stykke igjen på veien, for da får jeg følge. Det er så mye lettere og koseligere når vi er flere :)[/quote']

 

 

Helt enig, det er mye kosligere og enklere når en har noen å gå veien sammen med :) Viktig å være der for hverandre gjennom både oppturer og nedturer.

( jeg snakker ikke med andre enn dere flotte jenter her inne om vekta mi eller hva jeg driver på med.. men sier jo at jeg holder på med å forandre livsstil da..)

 

I dag fikk jeg målt cm, har krympet ca 3 cm totalt, godt å vite at jeg sakte men sikkert blir smalere rundt mage, rumpe og lår

 

Har satt opp delmål :

1 mål : 79 kilo

2 mål : 75 kilo

i mål : 70 kilo

 

Er pr i dag 3,4 kilo unna del mål 1, men dit skal jeg før nyttårsaften !!

Del mål 2 skal nåes innen påska 2012 og slutt målet skal være på plass innen vår/sommer 2012

 

Hvordan gikk det med deg og vekta ?

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og tid for veiing. Dagens vekt: 81,5 kg og ned 0,4 kg sist uke. Må vel si meg fornøyd med det. Midjemål hadde jeg ikke tid til å måle, står opp tidlig og har ikke mer enn tiden jeg må ha om morgenen.

Håper du kommer tilbake til oss soleie, også om det ikke går så bra. Kanskje du trenger oss enda mer da?

 

Tenker som deg Olga at alkohol må være lov en gang iblant selv om man overstiger kalorikvoten. Hva hadde julebord og jentekvelder vært uten? Håper du blir fort bra i leggene.

 

Lykke til med delmålene storesøster :)

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra snupsipus! 400g er nydelig nedgang på ei uke! Gratulerer med det. Denne skalaen din ser jo kjempefin ut nå. Du er godt på vei :)

Det er 9 uker til nyttårsaften Storesøster, og jeg har god tro på at du kan nå delmålet ditt til da! Hvis du klarer minimum 400g i uka, skal det gå bra. Godt at det funket å spise mer.

Det er veldig lurt å snakke her inne ja. Man blir jo veldig opptatt av det, ihvertfall gjør jeg det. Planlegger og tenker på trening og måltider. Jeg ønsker ikke å 'plage' mine nærmeste for mye med det, men merker jo at det er mange som er opptatt av det. Nå stikker jeg og trener! 1 t aerobic og så slenger jeg på 30 min styrke etterpå :) ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og tid for veiing. Dagens vekt: 81' date='5 kg og ned 0,4 kg sist uke. Må vel si meg fornøyd med det. Midjemål hadde jeg ikke tid til å måle, står opp tidlig og har ikke mer enn tiden jeg må ha om morgenen.

Håper du kommer tilbake til oss soleie, også om det ikke går så bra. Kanskje du trenger oss enda mer da?

 

Tenker som deg Olga at alkohol må være lov en gang iblant selv om man overstiger kalorikvoten. Hva hadde julebord og jentekvelder vært uten? Håper du blir fort bra i leggene.

 

Lykke til med delmålene storesøster :)

 

 

[img']http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wJJsig2/weight.png[/img]

 

Så bra at det går riktig vei snupsipups :)

Dette skal vi klare sammen

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow snupsipus! 1500kcal på Zumba' date=' det er jo fantastisk! Hørtes gøy ut med Zumba-maraton.

Gratulerer med flott nedgang storesøster! Og det hørtes deilig ut å sitte på hytta og kose seg foran peisen :)

Vekta mi står stille denne uka. Jeg var flink mand-tors, men fredag var det fest og lørdag middagsselskap, så det ble for mye kalorier. Jeg vet jo ikke nøyaktig hvor mye, men det nullet nok ut de andre dagene. Det er jo veldig mye kalorier i alkohol, så selv om jeg ikke synes jeg drikker så mye, så blir det endel i regnskapet. Vel vel, det skal være rom for det, og det blir ikke slik hver uke.

Men jeg har minsket 1 cm i midjemålet, så jeg er fornøyd med det.

Jeg har dessverre fått vondt i leggene. Tipper det er beinhinnebetennelse pga løping og opptrapping av treningen. Det er veldig dumt, men jeg må tenke litt alternativt og svømme og sykle mer. Jeg skal på aerobic i kveld, så da får vi se hvordan det går. Jeg må nok kanskje investere i nye sko også. Dyrt... :)

Hvor er det blitt av Soleie68 da?[/quote']

 

Uff, det hørtes ikke godt ut med vondt i leggene..sikkert lurt å variere treningen litt

Enig med deg, det må være rom for at av og til så blir det for mye kcal, det viktigste er jo at du ikke har lagt på deg :)

Og det hadde du kanskje gjort hvis du ikke hadde hatt fokus på mat og trening ellers i uka.. Det blir sikkert bedre resultater neste uke :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk heldigvis fint med meg på trening. Jeg kjente ikke så mye i leggene, kun når det var hopping, så da tok jeg det heller litt med ro på de øvelsene. Etterpå når jeg sleit meg gjennom styrketreningen tenkte jeg også på det du skrev snupsious, om at det er "bedre med en rundt velformet kropp enn en rund dvask en". Det motiverte :) Og det handler jo også om hvilken kropp som kommer til syne når fettet etterhvert skal renne av... Er det en dvask en eller er det en muskuløs en? :)

Hvordan var trx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst en litt lengre pause på meg.....

 

Ingen forklaring egentlig, heller..... Ble nok bare litt lei av registrering og fokus på slanking...

 

Men, nå kjenner jeg at jeg savner dere! Det var så hyggelig med "praten" vår :-)

 

Så nå kjenner jeg at jeg har lyst til å være med igjen! Jeg har ikke skeiet ut på noen voldsom måte - bare ikke registrert maten - og spist "vanlig". Men, det er klart at jeg jo fort blir sløv, så vekten har nok gått litt opp. Men, fortsatt veier jeg litt mindre enn da jeg fikk gipsen på for 6 uker siden.

 

Jeg har registrert dagens mat nå, må nok bare komme igang - vet jo at det er det som er nøkkelen her. Det jeg jo må innrømme at jeg glipper mest på nå når jeg ikke har vært så fokusert er: vann (!!!!), grønnsaker, frukt og tran.

 

I morgen skal gipsen av - og jeg gleder meg så veldig! Er spent på om jeg klarer å gå noe særlig med en gang, og på hvor lang tid det tar før jeg kan trene normalt. Uansett - skal bli så godt :-)

 

Veldig motiverende å lese om dagene deres - så utrolig flinke dere er til å trene! Og så gøy snupsipus at det har løsnet hos deg! Superbra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å 'se' deg igjen soleie68! Man kan fort få lyst til å gi opp når man ikke føler seg så flink, men jeg synes vi her inne har så fin tone, så vi må bare holde sammen! Og om du går opp litt eller står stille en uke, så er ikke det et nederlag. Det viktigste er at vi er sunne og tenker langsiktig. Det er ikke lett å ha fokus på alt vi bør, og å lykkes i alt samtidig. Så vi må ta hver lille seier vi har, og feire den :) Og vi kan jo prates sammen her inne selv om vi ikke alltid får registrert og veid oss.

Min lille seier idag er at jeg klarte å stå imot fristelsen til å kjøpe en sjokolade på butikken. På vei til jobb kjente jeg meg fortstatt litt sulten og begynte å fantasere om en sjokolade. Jeg måtte innom butikken for å kjøpe salat og tunfisk til lunsj, og jeg måtte virkelig kjempe for å ikke ta den sjokoladen. Men jeg kjøpte ei banan heller, og sa til meg selv "spis banan først, og hvis du fortsatt 'må' ha den sjokoladen seinere, så kan du kjøpe den da. Og etter bananen var jeg jo mett, og har ikke lyst på sjokolade lenger :) Jeg hørte om noen som brukte denne metoden på å slutte å røyke. En skal ikke tenke "jeg skal aldri mer...", men "ikke akkurat nå, kanskje seinere" Så dette skal jeg virkelig prøve å bruke som mentalt verktøy.

Ellers har jeg også begynt å registrere alt jeg skal spise på forhånd. Så da vet jeg hva jeg skal spise sånn ca hver dag. Jeg bare kopierer fra dagen før, og registrerer eventuelle endringer. Jeg spiser da stort sett det samme hver dag, men endrer litt hvis jeg blir lei. Da ser jeg jo svart på hvitt at det er ikke rom for slingring. Jeg håper å fortsette med det fremover. Det er ganske tidsbesparende også. Spiser salat til lunsj, og får nå i meg nok grønnsaker! :)

 

Lykke til i morgen da! Det må være deilig å få gipsen av. Ta tiden til hjelp da, det er sikkert masse små muskler som må bygges opp før du kan begynne å trene.

Velkommen tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Soleie, så bra at du er tilbake, og at du er på rett kurs igjen. :) Blir spennende å se hvordan det er å gå uten gipsen ja. Sikkert en litt merkelig følelse å plutselig kunne gå på den igjen når den har vært i ro så lenge. Men det blir vel uansett godt å få rørt seg litt mer fremover.

 

Syns du var veldig flink som greide å motstå den sjokoladen Olga. Vet akkurat hvor vanskelig det kan være når søtsuget river og sliter i en. Jeg har også som deg opplevd at søtsuget blir borte bare man spiser mat. Så det gjelder å tenke seg om å forsøke å spise mat før en lar seg falle for fristelsen.

 

Meg og trx ble en komisk opplevelse. Tror jeg fikk til bare halvparten av øvelsene. Og noen av øvelsene fikk jeg rett og slett ikke til fordi jeg kræsja med naboen. Fikk meg mang et spark i baken da vi skulle gjøre noen øvelser for magen. Etterpå viste det seg at selen til både meg og naboen var feiljustert, så vi kom alt for nære hverandre. Må vel gi dette en sjanse til før jeg bestemmer meg for om jeg liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er :-)

Du har mye rett i det du skriver Olga76 - det er jo ikke noe nederlag om det ikke går så fort nedover - og det er godt å ha et sted å kunne dele erfaringer og alle tankene.

 

Skal prøver den mentale øvelsen du forteller om - det har jeg ikke tenkt på før. Du var flink som klarte å stå i mot sjokoladen - det er ikke lett nei!

 

Satt og lo for meg selv nå, snipsipups - det var sikkert et komisk syn å se dere på treningen - lykke til neste gang - håper alt er justert som det skal :-)

 

Veldig rart dette kostholdet - føler meg bedre i form allerede, kun etter en dag på rett kurs. Det er virkelig noe med det å få i seg nok av alt :-)

 

Ha en fin, fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er :-)

Du har mye rett i det du skriver Olga76 - det er jo ikke noe nederlag om det ikke går så fort nedover - og det er godt å ha et sted å kunne dele erfaringer og alle tankene.

 

Skal prøver den mentale øvelsen du forteller om - det har jeg ikke tenkt på før. Du var flink som klarte å stå i mot sjokoladen - det er ikke lett nei!

 

Satt og lo for meg selv nå' date=' snipsipups - det var sikkert et komisk syn å se dere på treningen - lykke til neste gang - håper alt er justert som det skal :-)

 

Veldig rart dette kostholdet - føler meg bedre i form allerede, kun etter en dag på rett kurs. Det er virkelig noe med det å få i seg nok av alt :-)

 

Ha en fin, fin kveld![/quote']

 

Så fint å høre fra deg, har jo tenkt på hvordan du har det. Lykke til med å ta av gips i morra, det blir sikkert utrolig deilig :)

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet meg ( samboeren sier stadig vekk at :du har da ikke funnet det, du har da betalt for det..) en premie til del mål 1: nytt antrekk til nyttårs aften !! Stiller i svart jeg, slankende farge det..

Det passer nå også da, men det blir bare enda bedre om 3,4 kilo

 

Ellers så går det faktisk bra med å spise 1500 kcal ( noterer alt her inne) og målet med 8 trimpoeng skal jeg også nå. Har funnet ut at zumba passer bra for meg, så det ble latinske rytmer både mandag og i dag..zumba får meg i godt humør, mens kcal "renner" av :)

 

Hvordan var det å få av gipsen soleie68 ? Og hvordan er det med snupsipus og olga76? Er innom her å leser nesten hver dag jeg, det er så motiverende å "høre" hvordan dere har det

 

Ha en flott onsdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel i grunnen kjøpt meg ganske mye klær den senere tiden, så jeg har vel egentlig tatt belønningene på forhånd. Så da er jeg bare nødt til å greie det, ikke sant? :)

Dagens utfordring blir lysparty hos en av naboene. På sånne party serveres det ofte noe godt til kaffen. Får prøve å ta minst mulig. Jeg liker ikke å fortelle alle og enhver at jeg forsøker å gå ned i vekt, for da føler jeg liksom at alle rundt meg følger med på vekta mi og nederlaget blir større hvis jeg mislykkes. Mulig det er bare jeg som føler det sånn, men sånn er det no.

Etter partyet blir det spinning, så alt i alt satser jeg på at det blir en grei dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Føler det på samme måte, snupsipups - så jeg skjønner deg godt. Liker heller ikke å utbasunere mine slankeforsøk! Bedre å forsyne seg med måte - og kose seg ekstra med kaffen. Er virkelig imponert over at du orker å gå på spinning etter et lysparty! Flink du ;-)

 

Koselig å høre at du Storesøster og liker å "stikke innom" tråden her - det er så koselig å se når tråden vår er uthevet i svart - da gleder je gmeg alltid til å lese hva dere har skrevet :-)

 

Ja - da er gipsen av. Veldig godt! Men, nå sitter jeg her med en veldig hoven fot!!!! Jada - har nok overdrevet litt...

 

Har en veldig snill mann - men min snille mann har og mye ansvar på jobb, og veldig travle dager. Så det ble nå sånn at han tenkte at det ikke var noe problem at jeg kjørte hjem selv. Og slik ble det....ikke den tryggeste kjøreturen jeg har hatt... og så ble det handling av middag, middagslaging og kjøring til ballett.

 

Tror jeg tar det litt mer med ro i morgen, nok ikke lurt å kjøre på for hardt - kjenner det litt for godt i foten nå.

 

Men, matmessig er jeg fornøyd med dagen - hadde ikke akkurat en slankemiddag, men kalorimessig så helt OK. Godt å ha kommet i gang igjen :-)

 

Hvordan har dagen deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha fått av gipsen. Skjønner godt at du blir litt vel ivrig, mye å ta igjen etter å ha gått flere uker med gips :) Får håpe morgendagen blir roligere.

 

Jeg har greid meg bra i dag. Ble en liten snei ostekake på partyet. Og sjokoladekaka (som forøvrig så vanvittig god ut) greide jeg å la være. Nå har jeg nettopp kommet fra spinningtimen min og er svett og god. Nå blir det snart kveldsmat og doktor house :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har greid meg bra i dag. Ble en liten snei ostekake på partyet. Og sjokoladekaka (som forøvrig så vanvittig god ut) greide jeg å la være. Nå har jeg nettopp kommet fra spinningtimen min og er svett og god. Nå blir det snart kveldsmat og doktor house :)

 

Jeg er imponert over vilje styrken din, dette taklet du jo strålende snupsipups !! Enn det.. kun litt ostekake, styre unna sjokoladekake og dra på spinning etterpå :)

 

Så godt å se at det går faktisk ann å takle sånne utfordringer, og når jeg ser at du klarer det, så får jeg håp og tro på at også jeg skal klare det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd selv også :) Blir jo nesten så jeg gruer meg litt til sånne sammenkomster (selv om det er kjempekoselig) fordi det er så lett å spise noe som man bør holde seg unna. Men akkurat nå er jeg veldig bestemt på å være flink. Det værste jeg vet er når andre spør, skal ikke du ha mer da? En bit til kan du da ta osv.... Hvordan takler dere sånne spørsmål? Det går jo an å være ærlig å si det som det er, men da kommer jeg tilbake til det jeg nevnte i går om at jeg ikke synes det er så ok å fortelle til alle og enhver at jeg vil ned i vekt. Får vel jobbe litt med å finne noen passende svar til sånne spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal vi si når vi ikke har lyst til å fortelle at vi er på "slankeren"...

 

Ei venninne av meg ga meg det tipset å si: " jeg har litt trøbbel med magen, så jeg må være forsiktig" Det virket det..da var ingen spurte noe mer og ingen ble fornærmet over at hun spiste lite

 

Jeg bruker å ta litt kake og spise den sakte,og som regel er folk så opptatt med sitt at de ikke legger merke til at jeg har sittet der med samme kake stykket nesten hele kvelden

 

I dag er det trenings fri, det ble både en herlig zumba time og en lang gåtur i går :)

 

Ha en flott torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme metode som deg, storesøster :-) Bruker laaaaang tid - og lar det være litt rester igjen, så synes det iallefall at man har forsynt seg...

 

Flere burde være flinkere til å servere frukt eller noe ved siden av det søte. Det er jo tross alt mange som heller vil ha melon/jordbær etc. i stedet for kakene :-)

 

Hatt en fin dag - men når jeg regnet sammen dagens inntak her - så var jeg visst 150 kcal over....jaja - det er jo egentlig ingen krise, tross alt.

 

Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...