Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

God morgen, og god fredag :-)

 

Her pøser det ned! Barna har fri i dag pga plandag - så det er deilig og rolig i huset. Nyter kaffen :-)Drar på hytta om noen timer. Det er en matmessig prøvelse for meg.....mye kos :-) Det har bare blitt sånn. Kommer vel av at der har vi alltid god tid - og baker, og lager masse god mat.

 

Nå har jeg registrert dagens mat - og skal virkelig prøve å holde meg til det. Det er rakfiskfestival på Fagernes i helgen - ikke langt fra hytta. Sønnen min på 14 - og jeg elsker rakfisk!!! Men, det har jeg sjekket at jeg kan spise mye av - men være forsiktig med lefsene og rømmen...

 

Tvi - tvi - håper det går greit med meg - skal tenke på dere :-) Føler meg god i kroppen nå etter å ha hatt en fin uke med riktig mat.

 

Ønsker dere en riktig god helg - på alle måter! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Soleie :) Du får prøve å tenke på en slank kropp og lekre nye klær i en mindre størrelse. Da frister kanskje den gode maten litt mindre?

 

For min del blir det arbeids helg med senvakt både i kveld og i morgen kveld. Det begrenser jo fristelsene en del. Har sjelden lyst på snop når jeg er på jobb, og det som står fremme greier jeg fint å la være.

 

Får prøve å bruke triksene deres når jeg skal på noen form for "kakesamling" neste gang. Det er jo ikke bare nå når jeg vil ned i vekt at det er lurt å være måteholden. Det er jo vel så viktig i etterkant når man skal jobbe med å holde den nye flotte vekten. Vi har forresten fredagskaffe på jobb hver eneste uke, og da er det stort sett kaker det går i. Det var en kollega som foreslo at vi skulle forsøke å velge en sunnere linje for denne fredagskaffen, men det ble glatt avvist av de andre. Så synd, så synd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ukene går veldig fort.. Jeg startet livsstils endringen ( ja, jeg må lære meg å bruke nye ord.. har byttet ut ordet slanking..) for snart 4 uker siden, og det går faktisk BRA !!

 

Jeg kjenner at jeg trives med å ha fått mere energi og at jeg har funnet min form for trening : gåturer, puls step og zumba :)

 

Maten går det også bra med, men kjenner at helger og sosiale treff fremdeles er en utfordring... Må planlegge nøye og helst skrive opp på forhånd, ser at det virker for meg.

 

Go arbeidshelg til deg snupsipusi og go hyttetur til deg soleia68, nyt at gipsen er borte !!

 

Det blir en rolig helg hjemme på meg, skal kose meg med samboer og unger ( blir vel som vanlig litt taco og rødvin som litt ekstra kos..) Jeg har begynt så smått med jule forbredelser.. skal vaske rundt kjøkkenet.. blir jo litt trim det også.. Ellers blir det gå turer og puls step på søndag med venninner.

 

Ha en flott helg og ta sunne valg jenter, vi fortjener det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du syns ukene har gått fort, må det jo bare bety at det du holder på med er greit :) Tiden hadde vel føltes lang om opplegget var uutholdelig.

 

Jeg synes også helgene (og sosiale sammenkomster) er de største utfordringene. Det er jo på en måte greit nå når jeg vil ned i vekt, da er det liksom verdt det. Men vi må jo faktisk være ganske forsiktig senere også når vekten skal holdes stabil. Tror jeg må begynne å planlegge et opplegg som kan fungere allerede nå. Kanskje spise litt mindre hver dag i uka, og så spare opp litt ekstra til helgen?

 

Besto gårdagens utfordring med glans. En kollega hadde med den lekre kaka på jobb, men jeg rørte den ikke. Det sto også fremme en pose med sjokolade, men også den fikk stå for meg. Kjenner det ikke frister meg, kanskje fordi jeg ikke ser det som noe alternativ å spise det. Liker å være så motivert som jeg er akkurat nå, håper det fortsetter lenge, lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har vært på helgetur til København. Det var veldig gøy, men jeg har jo ikke kontroll på inntaket. Det ble både søtsaker og alkohol, men også endel trasking.

Vekta ligger og dupper rett under 74, så jeg har ihvertfall ikke gått opp.

Men nå er jeg tilbake i hverdagen igjen og fortsetter med trim og regelmessig spising.

Gratulerer storesøster! 0,6 er superfint! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jenter,med både vektnedgang og stabil vekt etter storby helg :D

 

Og vi ligger nesten likt på vektskalen snupsipups, snart ser vi 7 tallet !!

I dag merket jeg faktisk at enkelte klær ikke er såå trange mer, det var en deilig følelse.

Jeg er litt spent på uka her, ser at jeg har ikke planlagt godt nok..så det er ikke tid til trening hverken i dag og morgen, og skal ha jenteselskap i morra..men skal servere frukt og vanilje kesam sammen med kakene, så da skal det gå bra . Og når det gjelder trening, så får jeg stå på resten av uka.

 

Ha en fin mandags kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en dårlig start på uka i går med alt for mange kalorier. Spiste vel egentlig ikke noe usunt, men var bare så veldig sulten og hadde veldig søtsug. Hadde bestemt meg for å ikke spise søtt, så da ble det masse mat isteden. Må da tross alt være bedre selv om kaloritallet ble betydelig høyere enn akseptabelt. I dag blir det venninnebesøk og da kan det vel bli noe ekstra da også, men skal prøve å unngå at kaloritallet blir så høyt. Men i morgen er det tilbake til sunn kost og 1600 kcal, lover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på sofan m teppe over meg, vondt i hele kroppen..så det blir verken jobb eller jente treff i dag:(

 

Så jeg må skur ned kcal inntaket til ca 1300 ( solieia68 nevnte noe sånt) nå som det ikke blir no trening..men det kjennes ikke ut som noe problem, mat lysten er ikke på topp..

 

Litt utskeielser må vi nok rengne med at skjer underveis snupsipups, og du holdt deg jo unna søtsakene :D det viktigste er jo at du neste dag velger å forsette veien mot en sunn og bedre fremtid

 

Ha en fin tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg storesøster, håper formen kommer seg fort :) Du får trøste deg med at det slett ikke er bra å trene når formen er laber, da trenger kroppen alle krefter på å bli bra igjen.

 

Det ble en del utskeielser på venninnetreff i dag, så jeg har allerede inntatt 1600 kcal. Tror ikke jeg greier å la være å spise resten av kvelden, så "kvoten" blir nok overskredet i dag også :D Men jeg har da enda 5 dager igjen av denne uka, så det er da fortsatt håp. Men jeg bør vel sikkert ikke ha de største forventningene om vektnedgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Gratulerer så mye med vektnedgang alle sammen :-)

 

Blir veldig motivert av å les om dere som er såååååååååååå standhaftige og flinke!

 

Jeg har det bra - vært uten nett noen dager - så derfor stille fra min kant. Har ikke klart å komme meg tilbake motivasjonsmessig der jeg var i oktober. Men, det er ikke de store utskeielsene heller - har bare ikke helt klart å registrere og planlegge så mye. Har heller ikke vært på vekten. Gikk jo ned noen kilo i oktober - men er redd de er kommet tilbake....så da har jeg vel unngått å gå på vekten - for jeg ikke vil se det svart på hvitt..

 

Men - prøver igjen - lover å gå på vekten på mandag :-)

 

Trening er det ikke blitt noe med, jeg har veldig vondt og får ikke ha stor belastning på foten før om 3 måneder!!!! Ble litt satt ut av det - trodde det skulle gå fortere. Men, jeg tror jeg må bite i det sure eplet og gå i svømmehallen - har aldri likt det! Greit når man først har kommet seg NED i vannet....liker ikke transportetappene fra garderobeskap til bassenget med lite klær på seg :-)

 

Men, jeg har bedt min kjære mann om å være persolig trener for meg! Han er ekstremt strukturert, og har han bestemt seg for noe så gjør han det UANSETT. Han trener MYE, og har sine få, men faste øvelser han gjør hver kveld. Det er aldri en dag uten styrkeøvelsene - uansett hvor vi er eller hva vi gjør. For 5-6 år siden oppdaget han plutselig at han hadde lagt på seg 10 kg, og hadde begynt å få mannepupper... han trodde han var godt trent, siden han hadde drevet med toppidrett da han var ung. og når jeg ser på han så ser jeg jo at litt hver dag nytter.

 

Så han mener at det holder for meg med å ta planken og armhevninger - hver dag. Så det har jeg begynt med - og det er jo helt utrolig at jeg merker at jeg blir sterkere. Jeg har faktisk aldri klart armhevninger - bare jentevarianten. Så nå er det 40 sek. planke, og så øke med 10 sek. for hver måned. Foreløpig 1 armhevning (ikke le) og øke med en hver måned. Da jeg prøvde første dag klarte jeg ingen - så det er jo faktisk 100% økning, når jeg nå klarer 1 :-) Litt ekstra tungt er det jo - for jeg må holde den vonde foten oppå den friske - kan ikke ha belastning på tærne påhøyre foten.

Men, kondisjonen kan jeg ikke vente med i tre måneder - så da er vel svømming det som er løsningen.

 

Lykke til med dagene dere - riktig god bedring til deg, Storesøster!

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
God bedring til deg storesøster' date=' håper formen kommer seg fort :) Du får trøste deg med at det slett ikke er bra å trene når formen er laber, da trenger kroppen alle krefter på å bli bra igjen.

 

Det ble en del utskeielser på venninnetreff i dag, så jeg har allerede inntatt 1600 kcal. Tror ikke jeg greier å la være å spise resten av kvelden, så "kvoten" blir nok overskredet i dag også :D Men jeg har da enda 5 dager igjen av denne uka, så det er da fortsatt håp. Men jeg bør vel sikkert ikke ha de største forventningene om vektnedgang...[/quote']

 

Hei snuppa. Husk det er summen av uka som teller, ikke dagen isolert sett, så hvis du gikk 300 kcal over grensen i går, kan du hente det inn i dag og morgen, evt øke treningen tilsvarende. Du er flink,stå påB-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve på det frøken frue :D Ble bare 200 over i går, men 500 over på mandag, så tror vel egentlig ikke jeg greier å hente inn alt. Men noe skal jeg nok greie :)

 

Høres ut som du er på god vei du også Soleie. Svømming og litt styrketrening er en bra start :) Men hvorfor mener mannen din at det holder kun med to øvelser? Syns det hørtes litt lite ut, men det er jo en fin start. Og forresten så får du god effekt ut av dame push ups også, man må ikke ta dem på strak kropp for at man skal bli sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring storesøster! Ta godt vare på deg selv og ikke stress med at du ikke får trent. Det holder å fokusere på matinntaket og å bli frisk. Drikk masse!

 

Svømming er god trening. Siden jeg klarte å løpe på meg en beinhinnebetennelse måtte jeg trappe ned litt på løpingen, så jeg har begyt å svømme 1-2 ganger i uka. Jeg syntes også det var ubehagelig og uvant å være naken sammen med ukjente folk, men det blir lettere for hver gang. Det er jo så mange ulike kropper: rare, flotte, gamle, unge... Ser de som går hver dag, og de er frie og tenker sikkert ikke en tanke på hvordan de ser ut. Er ikke helt der ennå jeg, men merker det går lettere :D

Planke og armhevinger er supre øvelser. Og man kan gjøre dem hvor som helst! Jeg synes det høres veldig lurt ut. Og når du får gjort dem hver dag, er det veldig bra trening. Jeg tror jammen jeg skal kopiere det :) Og jeg har hørt at man bør ta 'skikkelige' armhevinger og heller gjøre færre, evt ikke helt ned. For man trener litt andre muskler enn hvis man tar dem på knærne. Yngvar i Puls forelår en bunke bøker, og så tar man bort en bok etterhvert som man kommer lengre ned. Hvis du kun skal trene styrke hjemme, så kan du jo hive på noen knebøy og/eller utfall et par ganger i uka. Det er god trening for de store musklene.

 

Selv har jeg ikke fått trent styrke denne uka, har kun tatt en tur i svømmehallen. Jeg skal ta noen øvelser hjemme ikveld ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

Får ikke helt til dette med sitat.....får bare med hele innlegget...hvordan gjør dere det?

 

Jo, Snupsipups - hvorfor han mener det holder med to øvelser: Det er fordi han mener - og har bevist - at når du gjør noe HVER dag - ALLTID, så har det god effekt. Sit-ups har han sluttet med, da han ikke synes at effekten var der lengre (men det var etter å ha tatt mange, mange sit-ups daglig i 5 år) Han mener at PLANKEN er en bedre øvelse totalt sett - da det styrker den indre muskulaturen bedre.

Skrev ikke at han løper/sykler/langrenn 4-5 ganger i uken i tillegg - og igjen HVER UKE, ALLTID. Det finnes faktisk ikke unntak - kun når han er for syk. Ikke sånn jeg har holdt på - on/off stort sett bestandig.....

Pluss at han har stålkontroll på vekten - etter at han tok tak her for 5 år siden. Ikke et ekstra gram får lov til å feste seg, han tar det med en gang.

 

 

Men, alt er jo individuelt - og man må gjøre det som man trives med - og når han mener at to øvelser er bra for meg, så er det og fordi utgangspunktet er på 0 - og at uansett hva jeg gjør av styrke så er det bra.

Men, må jo føye til, om noen skulle være skeptisk til at planke og armhevninger holder som styrketrening; han ser veldig bra ut :-) helt stram i kroppen og flotte muskler der det skal være muskler.

 

Så som dere skjønner, blir jeg ikke akkurat motarbeidet på hjemmebane - så jeg har all grunn til å lykkes med å bli kvitt det myke på kroppen :-)

 

Ny dag - og nye muligheter - lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker på sitat og får med hele innlegget, tar deretter bort det jeg ikke vil ha med. :)

 

Jeg er både enig og uenig i det du skriver. (Det er lov å være uenig er det ikke?) Veldig enig at det er bra å få inn litt trening hver dag! Og enig i at øvelsene du har valgt er bra øvelser. Men ikke enig i at man bør gjøre det samme hver dag. Variasjon er bra, da får man trent større deler av kroppen og får bedre utbytte. Knebøy og utfall (for eksempel) som Olga foreslår er supre øvelser, og da får du trent bena også. Og vil man øke forbrenningen er det en fordel å trene de største musklene i kroppen, som altså ligger i rompe og lår. Går jo fortsatt an å ta to øvelser daglig, men at man bytter litt på hvilke øvelser man tar. Tar man de samme øvelsene hver dag vil kroppen venne seg til dem, og kroppen bruker mindre energi på akkurat disse øvelsene. Og for oss som vil ned i vekt, er det jo en fordel og forbruke mest mulig energi. :D

 

Løping og langrenn er jo forresten øvelser som trener store deler av kroppen på en gang, så mye av den stramme kroppen kommer nok fra den treningen.

 

Eller må jeg si du er veldig heldig som har en mann som er på ditt lag, og som motiverer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Etter to dager så har jeg kommet meg opp av sofa og senga.. Jeg har heldigvis klart å ha kontroll på maten ( har før trøstespist når jeg var syk..) og er tilbake på jobb.

Men er ikke helt bra ennå, så det blir nok ikke mange trimpoeng uka her... men i neste uke, da skal jeg være på topp igjen !!

 

Har gjort meg noen tanker om jula og julemat.. Siden jeg nå endelig har forstått at dette er ett endre livsstils prosjekt, så blir det ingen pause i julen.. Det skal noteres mat og trimmes da også !! Og det er helt nytt.. ( ikke rart jeg tidligere har vært en jo jo slanker..)

 

Siden jeg vet at planlegging funker for meg, så har tankene allerde begynt å gå..

I juleribben er det ca 440 kcal pr 100 gram.. så det er kanskje ikke no godt valg.. da blir det lite av resten..Det beste er å spise kalkun, gir ca 140 kcal pr 100 gram... Det var noen jule funderinger fra meg

 

Og her kommer ett jubel rop :D, i går så fikk jeg på meg ei dongribukse som jeg IKKE fikk igjen knappen på da jeg startet dette proskjetet.

Så halleluja, dette går rett vei :)

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er både enig og uenig i det du skriver. (Det er lov å være uenig er det ikke?) QUOTE]

 

 

Det er klart vi kan være uenige :-) Men, jeg er enig med deg og. Her er ingen fasitsvar - man må finne det som fungerer i lengden for seg selv. Jeg har aldri trent styrke før - har rett og slett ikke brydd meg om det. Jeg har vært mest opptatt av hvor langt jeg har klart å løpe. Jeg har alltid vært veldig sterk - vært fornøyd.

 

Men, passerte 40 - og da var det ikke bare synet som ble dårlig, gitt... Så kjenner nå at jeg har behov for å få en indre styrke - og rett og slett bli sterk i kroppen igjen. Så da velger jeg å gjøre dette - med å øke hver måned. Men, ser og at jeg bør få inn noe for rompe/lår. Det er jo stor forskjell på kvinner og menn der..... jeg er litt mer myk og god kan man si på en forsiktig måte.

 

I tillegg skal jeg få inn 4 kondisjonstreninger i uka. Klarer jeg det skal jeg være fornøyd. Har virkelig vurdert å komme meg på et treningssenter - men har blitt ening med meg selv om at de 5-6 støttemedlemskapene jeg har hatt de siste 25 årene taler for seg. Så det blir marka og et gulv hjemme som får holde foreløpig.

Det passer best tidsmessig og, da kan jeg ta en løpetur/skitur mens barna er på sine treninger. Men, foreløpig blir det svømming........forstår ikke hvorfor jeg ikke er bedre i denne foten.....får ikke på meg sko - og alt gjør vondt.

Siste dag med sykemelding i dag. Skal prøve å få gjort unna litt her hjemme - og handle litt. Ser ordentlig fin ut, kan dere tro. En sko i str. 40 - og en stor deilig sko i str. 44 :-) Jada...

 

Godt å høre at du er bedre Storesøster :-) Lurt å ikke presse seg for hard etter at kroppen har vært syk - så ikke stress med treningen, du. Presser du kroppen for mye - så får man det ofte igjen senere.

 

Og keep up the good work Snupsipups - er så imponert over hva du klarer å gjennomføre nå!

Dere er til stor motivasjon - ha en fin dag - og klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det snart helg igjen jenter, husk vi skal ta gode valg og ta vare på oss selv :D

 

Lykke til med å starte på jobb igjen soleie86, håper foten din blir bedre etterhvert.

 

Når det gjelder trening og hva som funker best, så har jeg holdt meg litt utenfor det temaet, siden kunnskaps nivået ikke er på topp når det gjelder akkurat det teamet.. men jeg synes det er flott at vi kan utveksle meninger, og at det er lov å være uening :) Så snupsipups, olga 76 og soleie68, : stå på og gjør det dere føler er best for dere. Det gjør jeg, og det er gåturer ute i frisk luft, zumba og puls step.

 

Helgen blir rolig, så jeg har fokus på antall kcal og skal som vanlig kose meg med rødvin..og så blir det å få igang kroppen igjen.. satser på noen gåturer jeg :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter. Jeg er bare super fornøyd :D Vekta viste 80,6 kilo i morres og jeg har gått ned 5 cm i midjen siden jeg begynte prosjekt livsstils endring.

 

Den motivajons innsprøytingen trengte jeg virkelig, det har faktisk vært en tøff uke på den fronten.. Har jo ikke trent noe grunnet sykdom, og selv om jeg har holdt meg på 1300-1400 kcal, så har jeg ikke følt meg "flink"..

Og i går så slet jeg med sjokolade/snop lyst ja.. men jeg klarte å holde ut og motstå fristelsen !! Det hjalp veldig med å ikke ha snop i huset da..

 

Så nå er jeg fylt av pågangsmot igjen, det blir puls step time rett etter jobb idag.

Hvordan går det med dere ? Er spent på hvordan dere har det :)

 

Klemmer fra en glad storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer storesøster! Godt jobba!! det er superfin nedgang! :D

Jeg er litt usikker på om jeg skal fortsette, for jeg klarer ikke å ta skikkelig grep. Alt blir bare så halvveis, Så jeg kommer ikke noen vei. Jeg trente 2ganger forrige uka, og var flik på ukedagene. Skulle trent litt mer, men ok. Veide meg på fredagen og hadde gått ned 1 kg. Men så klarer jeg å ødelegger for meg selv i helga, og vekta er oppe igjen på det samme som frrige mandag. Jeg skjønner ikke selv hvordan jeg tenker. Føler meg teit som ikke får det til. Tror jeg har bestemt meg for at dette er noe jeg vil, men så klarer jeg ikke å gjennomføre planen.

Sitter og spiser salat nå og skal trene i kveld. Men jeg kan jo ikke fortsette sånn, begynne på nytt hver mandag. Jeg hadde planlagt å løpe en tur på lørdag før middag, men istedet gikk jeg på butikken og kjøpte godterier. "Svake menneske"... :-( Jeg gir meg selv 1 uke til. Hvis jeg ikke greier å skjerpe meg denne uka, må jeg bare slutte å rapportere her, ofr det blir jo bare tull. jeg ønkser ikke å virke demotiverende for dere andre! Jeg vil være like flink som deg storesøster! :)

jeg har en kompis som har gått ned 3kg på 2 uker. det er så urettferdig. Han bare bestemte seg, sier han. Skulle ønkse jeg hadde like god selvkontroll!

 

Hvordan har det gått med dere snupsipups og soleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer storesøster med kjempeflott resultat. Kjempe flink har du vært. :) Jeg er vel denne uken mer i samme båt som Olga76. For mye snop i helgen, og alt for mye farsdagskake i går (som jeg forøvrig sitter å spiser rester av akkurat nå) :D Og disse utskeielsene vises aaaalt for mye på vekta i dag. Dvs masse, masse opp :) Her er det bare en ting å gjøre, skrerpings, skjerpings, skjerpings. Jeg vil også bli slank og sprek, men sukkeret har en sånn utrolig makt over meg. Men fra i morgen er det stopp, da skal jeg vinne - ikke sukkeret.

 

Håper foten snart blir bedre Soleie. Kan sikkert ta litt tid det der. Du skal ikke på noen etterkontroll av foten snart, for å skjekke at alt er i orden? Du må da være utrolig hoven som må bruke så store sko. Kan ikke være så gøy å gå i butikken med en sko av hver størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gratulasjoner olga72 og snupsipups :D

 

Ja, vet hvor jo utrolig vanskelig helgene er.. det er jo ofte da vi skeier ut.. og så blir det ofte sånn at hvis jeg "sprekker" litt, så tenker jeg at nå er alt ødelagt og så blir det bare enda mer kcal..

Har ikke hatt noen "sprekk" ennå, men som jeg skrev før i dag.. i går var det nære på...

 

Håper dere begge to får ei fin uke, legg uka som var bak dere, nå er det en ny uke og nye muligheter :) Stå på olga72 og snupsipups, dette klarer vi :)

 

Oppmuntringsklem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...