Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

God bedring fra kvalmen, Pastill!

 

Her har dagen gått helt eksemplarisk så langt. Har til og med lagd havremakroner (sambo klagde over at alle kakeboksene var tomme...), men UTEN å smake selv! :D Det skal jeg ikke gjøre før i morgen, lørdag. Men fikk sambo til å testsmake og de var godkjent.

 

Smoothie til kveldskos i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67,9 på vekta idag! Wohooo! :D

 

Men så var jeg flink i går også. Og jeg skal ikke være fullt så flink i dag, siden det er lørdag... Så det ble vel bare et lite glimt i første omgang. <_<

 

Men skal prøve å ikke ta helt av i dag, likevel. Å ha sett 67-tallet er en stor motivasjonsfaktor i seg selv!

 

Nå spiser vi frokost i full fart her for å komme oss avgårde på det lokale loppemarkedet. Da er det viktig å være på plass akkurat når det åpner, for å få sikret seg noen godbiter!

 

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, jau... Da var vi oppe på 68 igjen, etter lørdagens kos! ;)

 

Det ble både et lite kakestykke på loppemarkedet og kokosboller, Stratos, lakrisstenger og chips på kvelden.

 

Men hadde en veldig aktiv dag, med mye uteaktiviteter. Fikk tak i flere skatter på loppiset også, bl.a. en stilig gammel skrivepult. Så da var det rett hjem og ommøblere halve stua. Moro! :)

 

Og utskeielsene igår var tydeligvis ikke verre på vekta enn at 67 fortsatt er innen rekkevidde, hvis jeg skerper meg i dag. Heldigvis spiste vi opp alt lørdagskosen i går, så det blir uansett atskillig sunnere dag i dag.

 

Let's hope! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med en liten oppsummering av uka som gikk. 8 trimpoeng og 1552 kalorier i snitt.

 

Ikke helt som planlagt, men litt bedre enn forrige uke når det gjelder kalorier i alle fall. Ikke 1600, men 1500. Men jeg skal ikke ligge på 1500 heller... <_< Jeg må klare bedre enn det.

 

Ikke mer enn 1400, har jeg sagt! *retter pekefinger mot meg selv*

 

Ble 1500 kalorier i dag også. Ikke akkurat en slankedag... Så vi får se om det skjer noe som helst på vekta imorgen. Ble bare 2 motbakketurer denne uka også. Skulle vært 3.

 

Ja, ja. Delmålet mitt er ikke før om 4 dager (på torsdag). Fortsatt litt tid på å stramme inn tøylene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er så flink bijou, krysser fingrene for 67 tallet på torsdag.

 

Torsdag er en stor dag her også, skal på ul og håper på å kunne reise inn til klinikken på fredagen, hvis det blir mandag må jeg reise alene og det frister lite. Men må man så må man, skal nok klare det også.

Kvalmen er her enda, men det positive er at det blir mindre måltider og oftere, men blir litt for mye brus, det er litt dumt men det blir fort slik når jeg er kvalm.

 

 

Ha en fin uke jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Pastill!

 

Da ble det veiedag og vekta viste 68,0 akkurat. Ned 300 gram siden forrige mandag. Ikke så fryktelig mye, akkurat, men alt ned er ned! :) Og det nærmeste jeg kommer 67 uten at det er 67. He he! Men håper å se igjen 67-tallet imorgen allerede. Og så beholde det, ut uka. Det er ukas plan.

 

Nå er havregrøten snart inntatt og poden overtrøtt de lux... På tide å putte i vogna og komme seg avgårde på ukas første motbakketur. Til tross for plaskende regn... <_< Hvor ble det av sola?? Håper den kommer igjen utover dagen.

 

Ha en fin uke, folkens! :)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra fikk karra meg på trening.

 

Ikke vært i form i dag, sliter med soving på nettene, så nå må aktivitetsnivået opp så jeg sovner når jeg legger meg for sånn kan jeg ikke ha det.

 

Skal kose oss med melom, blåbær, jordbær og en liten dæsj vaniljekesam i kveld. I morgen skal jeg gå tur og plante litt, ellers skal jeg slappe av litt mellom slagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med dagens innsats, altså! :)

 

Motbakketur + 15 minutters rockering bonanza = 3 trimpoeng. Og veldig flink på kaloriinntaket også. Bra start på uka!

 

Rockeringen gikk som en drøm i dag. Klarte begge veier og klarte å holde tempo oppe. Ikke gjorde det spesielt vondt lenger heller. Men må nok ta en liten pause med rockeringen noen dager nå, for på ettermiddagen var jeg hos legen og fjernet en stor føflekk midt på ryggen, et lenge planlagt prosjekt. Sydde 3 sting og fikk beskjed om å ikke "strekke" så mye. Glemte selvsagt å spørre spesifikt om rockering-trening (iblant er jeg bare helt bak mål, altså...) men siden jeg trente i dag gjør det ikke noe med en pause på noen dager, til jeg får ringt legekontoret på onsdag og undersøkt nærmere.

 

P.S. Så ikke siste innlegget ditt før nå, Pastill. Bra jobba med trening i dag du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Flinke dere er da. Skjønner godt at kroppen ikke fungerer pastill, nå du nå går gjennom det du gjør. Krysser fingrene for baby :)

 

Bijou, du er fortsatt veldig flink. Og du; jeg hadd ikke villet rokcet med nysydd sår på ryggen. Er greit at det får tid til å gro skikkelig, tenker jeg. Du får ta det igjen siden! Håper føflekken din er fin! Kryssef fingrene for det xxx

 

Her har det vært langhelg, og det har visst vist seg litt på kcalinntaket også. Is, te og sjokkis på verandaen i stekende sol, grillmat med potetsalat.. Har virkelig kost oss :) Også har vi fri i morgen også, men nå må vi ut av helgemodusen! I mårgen tenker jeg å ta en liten fjelltur med barna, håper været holder seg. I dag har vio vært på sykkeltur. Så det har da blitt noe aktivitet!

 

I morgen skal jeg også prøve meg på en sykkel-treningstur. Det er noe jeg ikke har gjort på 10 år, så det blir spennende!

 

Vi har så utrolig nydelig vær B) Nyter, nyter, nyyyyter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Så flink du er bijou, kjenner jeg er misunnelig på deg som får til å rocke begge veier, for den rockeringen gjorde jammen underverker på meg men så kjipt å bli skjeiv. Jeg stod i 20 min hver kveld i ca 3 uker, gjorde skikkelig underverker.

 

Fikk ikke gått tur, har hatt besøk og vært på fotballkamp, gøy å ta opp gamle hobbyer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt langhelg her også, gitt... :rolleyes:

 

Fikk besøk i går og tilbragte hele dagen ute i hagen, i sola. Det ble både Twist og eplekake. Så vekta viste ikke overaskende 68,3 idag. Huff og huff... Har vaket rundt litt for lenge her nå, rett over 68.

 

Fristen for delmålet mitt går ut i morgen. 67 kilo. He he! Spørs om jeg klarer det, da. Men herregud, jeg er jo så nær som det går an omtrent nå. Det er jo bare snakk om noen få hundre gram til mål.

 

Synes jeg har vært sabla flink uansett, jeg! :)

 

Dagens trim er jeg ikke helt sikker på hva blir enda. Om det blir motbakketuren eller en annen tur. Men tur blir det!

 

Rockeringen får hvile litt imens. Kjenner det napper i stingene når jeg bøyer meg litt feil og sånn. Sydde akkurat der hvor huden er strammest, rett over ryggvirvelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalenderen viser 3. mai og det er nøyaktig 9 måneder siden fødselen. Målet var å veie noe med 67 til idag, slik at jeg hadde fått av alle de 22 kiloene på like lang tid som jeg brukte på å få de på.

 

Men vekta er stuck på 68,3 kg. Ja, ja. Kanskje ikke så rart, da jeg så at dette er PMS-uka mi også. Føler meg ikke akkurat på det slankeste om dagen og er konstant sugen på søtsaker.

 

Mener å huske at jeg var 67,7 kg rett før jeg ble gravid. Så da har jeg tatt av 21,4 av de 22 kiloene. De resterende 600 grammene setter jeg på ukas PMS-regnskap og sier derfor at jeg likegodt er i mål og at jeg klarte det, sånn omtrent-ish. Jeg så jo faktisk 67-tallet i helga også. Så... Hurra! :)

 

Men jobben slutter jo ikke her. Langt ifra. Nå er det kosekiloene som skal vekk. De jeg la på meg etter at jeg traff kjæresten og før jeg ble gravid. Så jeg skal ned til 60-63 et sted.

 

Så idag feirer vi 9-månedersdagen med motbakketur i solskinnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 motbakketurer hittil denne uka. Og rundt 8 trimpoeng totalt, så langt. Er fornøyd med det, til tross for at vekta ikke rikker seg av flekken...

 

Har ingen spesielle planer for helgen, så det blir god anledning til motbakketur nr. 3 og forhåpentligvis litt moderasjon med godteri-inntaket. Må i alle fall få av meg disse 300 PMS-grammene som jeg har lagt på meg denne uka og lande likt som mandag på neste veiing. Om ikke noe annet. Det tror jeg får være ukas revurderte mål.

 

67 får jeg angripe nest uke istedet. Jeg har gooooood tålmodighet, jeg! ;) (Kan jo late som, i alle fall...)

 

Ha en toppers helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Så flink du er, de pms grammene er snart borte vekk skal du se.

 

Jeg har vært på 2 økter denne uka, fornøyd med det. Orker ikke veie meg for legger bare på meg likevel og søndag skal jeg ha enda flere hormoner i kroppen så satser bare på det beste. Gleder meg til å bli ferdig med hormon styret, er ikke bare bare å huske alle disse pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Har faktisk vært ganske flink denne helga og ikke tatt helt av i godteriskåla, det skyldes nok at mamma har gitt meg en stor haste strikkejobb. Har ikke tid til å spise snop da, så det er litt greit da. Spørs om jeg er like flink i kveld når jeg er alene, mannen reiser nemlig på kurs i dag.

Meningen er at vi skal på landet å grille i dag, men det ser dårlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woups! Her har jeg vært alt annet enn flink i helga... :unsure:

 

Veide 68,3 hele uka, så 68,5 igår og så boms 68,9 idag. Ikke bra!

 

Nytter ikke å trimme når man eter som den PMS-tullingen man er. Har gjort det i helga i alle fall. Til gagns.

 

Men får prøve å rette opp litt i dag, før veiedag imorgen. Skal straks gå motbakketur nr. 3 denne uka og holde meg unna alt snop resten av dagen. Lett, siden vi ikke har noe igjen! B)

 

Lykke til med strikkejobben, Pastill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Men den beste medisinen mot pms er jo snop da, merker det fryktelig godt selv. Jeg lever jo i min egen pms boble for tiden. Du er jo så flink å hente deg inn igjen at du er snart ajour igjen kjenner jeg deg rett, en fastedag og du er på gli igjen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe, Pastill. Tror jeg må skvise inn en fastedag denne uka som kommer. Kroppen lagrer altfor mye gørr om dagen. Kommer jo nesten ikke noe ut heller... :blink:

 

Og ser nå på tallene mine at uka ender like tragisk som de siste, kalorimessig. Havner på 1600 og noe i snitt nå igjen. :angry: Da hjelper de drøye 10 trimpoengene mine denne uka fint lite. Grrrrr!

 

Likevel gleder jeg meg til ny uke imorgen, med nye blanke ark på telleskjemaet. I god tro om at denne uka skal jeg få det til! Ja, ja. Evig optimist! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag! Og 68,6 kg på vekta. Det er litt ned fra igår (heldigvis), men likevel ukas klare tale: opp 600 gram! <_<

 

Vet jo hva som gikk skeis. Spiste for mye og sleit veldig med PMS-mage. Merker at den sakte, men sikkert begynner å komme på gli igjen, så jeg er optimistisk for resten av uka. Det man jo, når man slanker seg! B)

 

Ukas plan: gå ned disse 600 grammene + 100 gram! Slik at jeg havner på det etterlengtede 67,9 til neste mandag. This is it, altså! Skal bite meg fast i rumpa på 67 og aldri mer slippe taket!

 

Skal også faste 1 dag denne uka, for å tømme kroppen for PMS-slagg. Tror det blir onsdag.

 

Dagens trim blir en gåtur litt senere, litt styrke og muligens en prøve-økt med rockeringen, for å se om ryggen med stingene liker det.

 

Ha en fin slankeuke alle sammen! :)

 

2hIobew.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Jeg er helt sikker på at du greier å hente deg inn igjen, bijou. Neste mandag er du på 67-et-eller-annet! Lykke til :)

 

Fastedag?? Hvordan i alle verden skal du greie det? En hel dag uten mat er i allefall ikke noe for meg!

 

Jeg har kjøpt meg skritteller. Det hjelper veldig lite å jogge en tur, dersom man er veldig inaktiv resten av dagen. Planen min er å få til 10000 skritt pr dag. Har funnet en side der de regner om trening (sykling, styrke, løping..alt mulig) til antal skritt. veldig moro. Planen min er å bli mer bevisst på hverdagsaktiviteten. Mange av oss tror vi har gjort dagens innsats for kroppen og helsa vår når vio har vært på en trimtur. Og det er selvfølgelig bedre enn ingenting, men det er veldig viktig å bli litt bevisst på å bruke kroppen sin aktivt utenom trening også.

Jeg har syklet i dag, første sykkel-trimturen på mange år. Den forrige uke ble ikke noe av... Utrolig moro :) Den turen ga 6800 skritt og 2,6 trimpoeng. Så det må være en fin start på uka!

 

Ha en flott slankeuke jenter, sommeren nærmer seg med stormskritt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagstrim (utenom trening) er viktig, Nueva vida! :) Bra du minner oss på det!

 

Her gikk jeg 2 turer ut idag, selv om jeg fint kunne tatt bare 1. Først ut på butikken for å handle mat. Så hjem og spise lunsj med poden, før vi trillet til time hos fysioterapaut (for han). Kunne altså fint tatt matbutikken på vei hjem fra fysioen, men det ble 2 turer istedet, med vilje. Ekstra trimpoeng! ;)

 

Faste går faktisk helt fint! Prøvde det igjen nå i våres, etter et opphold på noen år. Og har vel fastet en håndfull dager, litt spredt utover, siden det. Virker veldig fint på meg når jeg sitter fast på et tall på vekta og ikke kommer videre. En ekstra kick-start! Og veldig deilig følelse av å få tømt magen, hvis jeg er ekstra stinn. Som PMS-uker... Så jepp! Det blir 1 dag denne uka. Drikker mye juice og sånt på fastedagen, så jeg får i meg næring og slipper å svime av. He he!

 

Og grattis med skritteller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68,2 kg idag. Yessss! B) Nå begynner kroppen å spille på lag igjen.

 

Holdt på å gå bananas på butikken i går, da jeg så godterihyllene. Men klarte å holde meg, hele dagen. Ble bare litt frukt med kesam på kvelden. Og lakris-te. Nomme, nom! 1371 kalorier totalt. Flinke meg! :)

 

Nå skal skoa straks på og ukas første motbakketur unnagjøres!

 

Ha en fin tirsdag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hoppla, flinke bijou :)

 

Jeg greidde over 10.000 skritt i går, det er jeg jo tilfreds med :D Da er det bare ta beina fatt og satse på det samme i dag :)

 

Kcalinntaket mitt skal ligge på 1600 kcal. I det siste når jeg har hatt slankeperioder (er jo ikke alltid jeg er på...) har jeg ligget på 11-1200 kcal. Det er nok for lite for meg. Kjenner jeg bli fort sliten, og sprekker med jevne mellomrom. Så nå skal jeg ligge på ca 1600 og se hvordan det går. Er slettest ikke bra om kroppen får for lite heller. Og det er heller ingen hensikt, har jeg funnet ut!

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få mange skritt i dag, satser på en gåtur tenker jeg :)

 

Artig å utforske hvor mange skritt ulike aktiviteter gir!

 

Flink du var i godishyllene i går. Jeg spiste kake (kaster ikke rester....) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

I går ble det 13000 skritt :D:D

I dag er planen en joggetur og en styrkeøkt, så da blir det spennende å se hvordan dagens telling bli!

 

Maten går bra, holder meg innenfor 1600 kcal. Og kjenner på kroppen at det er den mye mer tilfreds med enn med 11-1200. Man tror man kan finne en snarvei, og kutter ned på kcalinntaket til et minimum, og det er veldig, veldig dumt. Blir en bjørnetjeneste. Men n¨er kroppen tilfreds!

 

Savner vekta mi... Vet ikke hvor mye lenger jeg orker å ikke ha kontrollen hver uke. Får ta en godprat med mannen, og høre om vi kan finne den frem. Vi kan jo likevel opprettholde konkurransen oss i mellom. Den skal jeg vinne, skrittelleren skal hjelpe meg på riktig vei der :) Hehe...

 

Jeg er litt i ekstase om dagen, vi har bestemt oss for å prøve å få en liten baby til! Med to små fra før, blir det herlig med en liten en til. Så da er det veldig viktig med mye trim og sunt kosthold. Både for sjansene for å få det til, for svangerskapet og for føddselen. Krysser fingrene for oss :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med masse skritt tilbakelagt - og babyplaner, Nueva vida! Wohoo! :) Bebiser har det best med sunne mødre, vet du! Som putter fornuftige ting i seg og beveger seg litt. Så keep it up! Krysser fingrene for dere (også)! Snart forsvinner vel både du og Pastill over i babyverdenen og så får jeg vel somle meg i mål her på tråden alene. He he! Ingen planer om flere bebiser her, i alle fall.

 

Og skjønner godt at du savner vekta.

 

Igår var jeg så kjempeflink, med både trim og kosthold, at jeg gledet meg masse til å gå på vekta i dag. Var sikker på at jeg hadde gått ned en halvkilo, minst! ;) Og så viste den bare ytterligere 100 gram ned. Ja, ja. Viser bare at det ikke er så lurt å gå og veie seg sånn hele tiden. (Men jeg klarer jo ikke å la være...!)

 

Så 68,1 kg i dag. Og fastedag. Så da bikker jeg vel kanskje over til 67 til imorgen. Vi får se. Kroppen har fått tømt seg litt av seg selv de siste dagene, ifm. mensen. Så spørs om det "er noe til overs". He he! Snakk om drittprat... :unsure: Men altså, har nok ikke vondt av en fastedag okke som.

 

Blir inaktiv dag her i dag, pga. fastingen. Ingen lengre gåturer, bare på butikken. Og litt rydding. Det er dagens plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...