Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Jeg fikk det til! Motbakketur unnagjort. Juhuu! :P

 

Det var vaaaaaaarmt, men hadde med flere flasker drikke og pøste nedpå, så det ble faktisk ikke plagsomt. Bare svett...

 

Og fikk veid og målt poden idag. 11 kg veier han nå, smørbukken! He he! Så da fikk jeg vite at det er 11 kg (poden) + 27 kg (vogna) = 38 kilo totalt jeg går og dytter på! B) God styrketrening i varmen...

 

Nå er det skygge, masse drikke og bare latskap hjemme resten av dagen. Med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastedag er unnagjort og magen på gli igjen. Ned 600 gram fra i går, til 66,1 idag.

 

Men merker at kroppen holder veldig på ting om dagen, altså! Tror det er sommervarmen som plutselig slo inn her.

 

Det aner meg at å slanke seg i sommervarmen blir utfordrende saker. Både å velge riktig kostholdsmessig og ikke minst orke å trimme, uten å segne om. Kroppen orker rett og slett mindre. Denne kroppen, i alle fall... :unsure:

 

Og til tross for at jeg står på 66,1 nå har jeg ingen forhåpninger om å nå 65-tallet før Paris likevel, siden pinsen står for døra og de eneste planene vi har er "å kose oss" hjemme, med passivt hageliv, grilling og musserende vin.

 

Disse 6 siste kiloene jeg har å ta av nå tror jeg kommer til å gå siruptreigt i sommer!

 

Men, men. Jeg kan jo ikke gi opp. I alle fall ikke nå! Må bare fortsette å prøve, prøve og prøve. Og godta at det kanskje ikke går så fort ned som jeg vil fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider hjemme, etter en lang dag på farten. Det ble noen dårlige valg, men mest gode.

 

Skulle til byen for å bl.a. kjøpe sommerklær til poden, samt på Ikea for å kjøpe ny seng til han. Fikk en bestemor til å passe han i mens, så jeg og sambo kunne fly rundt og være litt effektive.

 

Dagens synder: 1 iskaffe og 1 krone-is.

 

Dagens gode ting: gikk et stykke på vei til byen, istedet for å ta bussen.

 

Sanket totalt 1,7 trimpoeng idag. Var flink å drikke mye vann. Og havnet på 1297 kalorier totalt. Det er ikke så verst, til å være fredag og på farten med raske løsninger i matveien! :) (Hadde planlagt litt og tatt med en banan og en Bendit-smoothie til lunsj underveis. Og kjøpte take-away sushi til middag. Nammm!)

 

Nå er det lakris-te og blå druer til kvelds - og mer vann. Tror jeg smelter bort her, det er så lummert og varmt! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noenlunde stabil på vekta i dag. Fornøyd! :)

 

Nå bærer det straks ut på bytur igjen. Denne gangen på jakt etter ny barnevogn til poden. Den gamle vintage-vogna begynner å bli for liten og det er på tide å bite i det sure eplet (jeg er jo så glad i den gamle sjarmerende doningen!) og bytte til sportsvogn. Håper jeg finner noe duganes. Mye som skal stemme... <_<

 

Dagens trim: traske opp og ned varme bygater.

Utfordring: ikke spise for mye is! ;)

 

Ha en fin pinseaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hjelpe og trøste! Dette går dit høna sparker! :unsure:

 

Opp til 67,1 kg idag. Dvs. opp 800 gram fra igår bare! <_< Enda jeg "kun" havnet på 1700 kalorier. Men glemte helt å drikke vann i går og spiste både middag og kveldsmat veldig sent. Og nesten ingenting på dagen før det. Så kanskje det spiller inn. Vet ikke.

 

Men det går nok ikke noe bedre i dag. Her er det hageliv for alle penga! Og spekemat (!) og vin til middag. Voi, voi...

 

Tror jeg utsetter veiinga imorgen, til onsdag 31/5 istedet, fristen for delmålet mitt. Slik at jeg har en dag eller to etter pinsen til å prøve å komme på rett kjøl igjen.

 

Men koser vi oss... JAAAAA! :D I bikini, shorts og solbriller. Herlig temperatur her om dagen. Love it! (Selv om jeg blir slapp som en potetsekk og ikke orker å trene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager er bare BEST! :D For da legger vi forrige ukes skjema og dystre tall bak oss og begynner på nytt, med nye skjemaer og nye sjanser! :P

 

Forrige uke ble det 1526 kalorier i snitt og 10 trimpoeng. Og opp @***$#§&%*** kilo... <_<

 

MEN... Jeg teller som sagt ikke dagens tall med. Denne uka bruker jeg tallet som lyser mot meg på morgenen på torsdag den 31. Det er da jeg har satt fristen for delmålet mitt.

 

Denne pinsehelga har snop, saltsnacks, vin, god mat og alskens ting gått ned på høykant. Og null trim. Det trengte jeg strengt tatt ikke, da jeg skal proppe i meg nok neste helg også, i Paris. Men, men. Spist er spist (sa hun, for ørtende gang...).

 

Idag skal det trimmes! B)

 

Motbakketur coming up! Idag med splitter nye barnevogn også, som jeg kjøpte på lørdag. Har bare tatt småturer med den så langt, men det lover godt. Eneste "ulempen" er at den veier jo nesten ingenting! Og flyter bare avgårde, på lufthjul. Ikke no' krefter som må mobiliseres for å dytte og snu den rundt. Ikke no' gratis styrketrening, med andre ord. He he! Men forbrenner vel litt på turen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble både disiplinert og udisiplinert.

 

Var superflink med trim! Hanket inn 3 trimpoeng med motbakketur, rockering-økt og litt styrke.

 

Og drakk masse, masse vann!

 

Men klarte å tylle i meg en halv melkesjokoladeplate (en stor en, altså), sjokoladefondant med is til dessert. Og mer vin. :unsure: Men NÅ... er huset tomt! Spiste opp hver eneste syndige smule i går. Heldigvis.

 

Var ganske spent da jeg gikk på vekta idag. Håpet på stabil, siden jeg tross alt trimmet. Og så viste den 800 gram ned, faktisk! :D Sååååå glad!

 

Men jeg har en tro på at alt som kommer fort på, går fort av igjen også. Bare man tar tak i det umiddelbart! Og da mener jeg... pronto! Før det rekker å feste seg ordentlig.

 

Så idag fortsetter jeg ukeplanen som jeg lagde meg i går: motbakketur og rockering hver dag frem til avreise! Her skal alle kluter settes inn fram til torsdag, slik at jeg kommer nærmest mulig delmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra dag! :P

 

Tok en litt utvidet motbakketur i dag, som endte på 2 timer gåing. Ingen rockering foreløpig idag, men fikk tatt styrke. Så godt over 3 trimpoeng idag! Og ender på rundt 1000 kalorier.

 

Mens jeg venter på at 65-tallet skal komme i sikte sitter jeg og funderer på dette endelige målet mitt. Som først var 63 kilo, deretter 60 kilo.

 

Jeg vet faktisk ikke helt hvor jeg har lyst til å ende opp lenger, når jeg skal begynne å holde vekten. Ikke annet enn at jeg vil være et sted mellom 60-64 kilo.

 

63 er realistisk. 60 også, over kortere tid. Men over lengre tid...? Se, det er jeg mer usikker på. Jeg har ikke ligget på rundt 60 sånn naturlig og over lengre tid siden jeg var i 20-årene en gang. Og nå pusher jeg 40 (neste år) og har i tillegg født et barn... Jeg har ikke helt oddsene med meg lenger, til å lande på 60 permanent, tror jeg. :unsure:

 

Sist jeg veide 60 kilo (men da over en begrenset periode) var i 2009. Da passet selv de gamle klærne mine fra 20-årene i klesskapet og jeg var veldig fornøyd!

 

Men er det realistisk i dag...?

 

Og hvis ikke, hvor skal jeg peile meg inn istedet og hva vil jeg egentlig være fornøyd med? Hva er trivselsvekta mi? Det vet jeg faktisk ikke lenger. For kroppen har forandret seg etter at jeg fikk barn.

 

Alt jeg vet er bare at jeg vil ha vekk mer fett fra magen før jeg sier meg fornøyd og jeg kan ikke se noe annet enn at jeg må slanke bort minst 2-3 kilo til for å komme dit.

 

Hm... Visste ikke at det skulle bli så vanskelig å bestemme seg for en sluttstrek i dette slankeprosjektet. Burde jo være det enkleste i verden når man allerede har klart å slanke bort ørten kilo og begynner å nærme seg, men det er det jommen ikke! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Så flink du er bijou, jeg bare mer og mer imponert av stå på viljen din. Her har kvalmen meg, så jeg er ikke så aktiv som jeg ønsker + at jeg dytter i meg det jeg klarer å dytte i meg. Meningen er jo et kurs når kvalmen gir seg, men vi får se, det blir midt inni flyttingen så tar det kanskje til januar heller. Men satser på å spise sunt og variert etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeee! 65,9 idag! Jeg ser 65-tallet!! *hopper opp og ned!* :D

 

Nå må jeg bare ikke miste konsentrasjonen, altså. Ikke ferie enda! Motbakketur igjen idag og kalorikontroll. En siste innsats før ferie imorgen.

 

Men nå begynner sommerfuglene i magen å melde seg. Ut på tur! :P Å, som jeg gleder meg! Har ikke vært ordentlig utenlands siden 2008. Kjempelenge siden! Altfor lenge siden.

 

Og takk for oppmuntring, Pastill! :) Håper kvalmen din gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da klarte jeg å være flink den siste dagen også! :)

 

Trimming unnagjort som planlagt og totalt 9 trimpoeng på 3 dager. Fornøyd! Så blir det vel endel gåing i Paris også, tenker jeg. Uten at jeg har tenkt å registrere de trimpoengene her inne. Eller maten... :rolleyes:

 

Men jeg fikk lagt et fint grunnlag før avreise i alle fall. Får kose meg med 65-tallet så lenge det varer. (Antakelig varer de bare de første timene i Paris...! ;) ) For jeg regner definitivt med å gå opp igjen iløpet av hele turen. Må vel regne med 1-1,5 kg pluss. <_< For kose meg vil jeg! Så får jeg heller rydde opp igjen neste uke. Jeg er blitt ganske god på det nå! He he!

 

Nå er det siste pakking av bagasjen som gjenstår. Og prøve å ikke tenke altfor mye på at jeg skal være uten sønnen min i 3 hele dager... *hikst!* Merker at jeg sliter litt med den, altså. Første gang vi er borte fra hverandre så lenge. Men det er god trening for oss begge.

 

Svinger kjapt innom her imorgen tidlig for å registrere inn siste vekttall før turen. Håper, håper det fortsatt er 65ognoe da også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og delmål-dag og vekta viste fantastiske 65,3!!! :D HURRA! Det er ned 900 gram fra forrige uke.

 

Jeg klarte delmålet mitt! :P Dæven døtte! Det trodde jeg ikke for bare noen få dager siden. Helga var jo helt katastrofal! Men jeg hentet meg inn igjen, med glans.

 

Nå kan jeg dra til Paris med GOD samvittighet! Jippi! Dette føles godt. Og SER godt ut også! B) Magen er merkbart mindre.

 

Og rakk havregrøt-frokosten min idag. En fordel. Og skal ha take-away sushi til middag, istedet for flyplassmat, så sparer jeg forhåpentligvis litt kalorier og spontanutskeielser på reisefot. Skal også fylle veska mi med vann og bananer. He he! Planen er ingen store utskeielser før jeg setter fot på fransk jord i kveld.

 

Au revoir! :) Ses igjen neste uke!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra 3-4 fantastiske dager i Paris! Hadde det strålende og koste meg MASSE!

 

Men så var det vekta, da. Har som sagt kost meg så det holder og tenkt på alt annet enn kalorier ute på tur! Så jeg var himla spent da jeg gikk på vekta i morges. Og så viste den 65,8! :blink: Jeg har altså bare gått opp 500 gram på turen. Det er jo ikke no'!

 

Skjønte først ikke noe, men kom på at jeg jo har fått min trim underveis. I all mass, egentlig. For vi gikk og gikk og gikk og gikk...! Opp og ned boulevarder og avenuer. Opp og ned Metro-trapper (og de er det mange av i Paris!) og hit og dit. Vi var helt gåene i føttene hver kveld, både jeg og sambo. Heldigvis hadde jeg med gode sko, men likevel ble vi dødslitne.

 

Så der fór tydeligvis alle kafé-kaloriene! ;) Og hurra for det!

 

Nå kan jeg fortsette arbeidet videre uten å måtte rydde opp en hel masse først.

 

Mål for denne uka: få av den halve Paris-kiloen og forhåpentligvis komme meg enda litt lenger ned på 65-tallet! :)

 

Dagens trim blir nok en motbakketur. Det blir rene koseturen og piece of cake etter de siste dagers kilometervis med labbing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt!* Ble visst ikke så mye trening igår likevel...

 

Fant ut at det var veldig deilig å endelig ha en dag hvor jeg ikke skulle gå kilometer på kilometer og at det var over 1 uke siden sist jeg hadde en slik "fridag". Så da ble det fridag fra traskinga.

 

Noe som ikke var bra, var at jeg plutselig fant ut at tax-free godisen skulle til pers i samme slengen! :blink: Heldigvis hadde vi bare kjøpt én eske med Dumle. Men den gikk ned på høykant. Jeg sparte bare noen få til sambo kom hjem på kvelden, men det var jommen ikke mange. Så den esken knertet jeg fint omtrent helt på egenhånd. Ja, ja.

 

Til alt hell viste vekta det samme idag som igår. Flaks... ;)

 

Men IDAG skal jeg trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei. Dette går feil vei... igjen! Opp 400 gram idag.

 

Og det er ikke noe rart! :blink: Var flink å gå motbakketur igår. Gikk faktisk litt lenger enn jeg pleier. Men det hjelper jo lite når jeg går innom butikken på vei hjem og kjøper en pose potetgull, som jeg fortærer glupsk når jeg kommer hjem, til lunsj(!). (Sour cream med hvitløk, fordi en gutt på flyet hjem fra Paris på søndag satt og gumlet det i setet foran meg, jeg satt i duften av det 2 timer i strekk og har fyst helt enormt på det siden...) Det ble 900 raske kalorier bare der.

 

Ja, ja. Resten av dagen var jeg flink med kostholdet. Til sambo kommer hjem. Lasagne til middag og jeg forsynte meg beskjedent. Men så vrir han frem Kvikk Lunsj til kveldskos! "Var det dumt, kanskje?" "Neeeeeida! Jeg kan jo bare ta én liten bit." (Yeah, right...) For han hadde jo ikke kjøpt 1 sjokolade heller, men en 6-pack! <_< Så da klarte jeg å tyte i meg 2 hele Kvikk Lunsj-sjokolader på rappen.

 

Så de 400 opp idag var vel fortjent, spør du meg.

 

Får vel skrive denne glupske appetitten etter sjokolade og chips de siste dagene på mensen-kontoen. Det er den uka nå. Men likevel dah...! <_< Man behøver ikke bli helt koko for det. Disiplin!

 

Idag skal jeg gjøre det enkelt for meg selv i matveien: fastedag! Det trenger jeg. Få ut all denne driten. Urrrk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok mer halvfaste igår. Spiste havregrøt til frokost og hadde brokkoli- og blomkålsuppe (nam!) til middag. Ellers smoothier og masse, masse vann og rensete resten av dagen.

 

Men ble kvitt de 400 ekstra grammene + 100 Paris-gram. Så vekta viste 65,7 idag. Fornøyd! :) Føler at kroppen er mer i balanse nå.

 

Og fikk tatt motbakketur nr. 2 igår også. Yay!

 

Men har fortsatt et enormt søtsug om dagen, altså! Helt håpløst... :unsure: Må virkelig konsentrere meg, hver eneste dag. Slitsomt! Pfffft!

 

Idag blir det ikke noe trening, annet enn en liten gåtur. Skal til legen og fjerne føflekk nr. 2. Denne gangen nederst på magen. Så da blir det ikke noe mer rockering på noen uker fremover. Igjen. Ikke for at jeg har vært så himla flink med det heller i det siste... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps, da er jeg en føflekk fattigere og noen sting rikere. Ble med den ene lille gåturen igår. Var sånn passe flink med kostholdet (det gled visst ned litt mørk sjokolade... :unsure: ).

 

Men vekta viste 65,5 idag, så fornøyd! Det går da nedover, smått om senn.

 

Idag skinner sola, vinden har gitt seg litt og jeg stiller optimistisk med shorts til dagens motbakketur, ukas tredje så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikolinee

hei, har lest gjennom tråden din med beundring, det gir skikkelig motivasjon , jeg er så å si samme vekt som du var ved din start og vi har samme mål, jeg har enda lang vei å gå, men er motivert å håper det varer :)

 

men jeg lurte litt på hva fastedagene dine går ut på? jeg syntes det hørtes ut som en god ide :)

 

ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Nikolinee! :) Veldig hyggelig å kunne være til inspirasjon for noen!

 

Jeg tar en fastedag i ny og ne når jeg har hatt perioder med mye fy-mat, når magen stopper opp eller når vekta står helt stille over lengre perioder. Bruker det for å rense opp systemet, på en måte.

 

Det er flere måter å faste på og du kan lese mer om det her:

http://helsekostopplysningen.no/Innhold/Livsstil--Helse/Optimalt-kosthold/Dietter/Faste/

 

Min versjon er vel nærmest det de kaller saftfaste. Jeg drikker rene juiceprodukter (ikke fra konsentrat) og smoothie en hel dag, får å få i meg litt næring (det må man ha). Pluss masse vann og rensete. Ligger unna melkeprodukter og alkohol (selvsagt). Prøver å legge meg på rundt 800-1000 kalorier de dagene jeg faster. Da blir jeg ikke svimmel eller sulten.

 

Etter en slik dag pleier jeg å gå ned alt mellom 500-1000 gram pr. dag. Og det er viktig å ikke gå rett over på fy-mat igjen dagene etterpå, men holde seg moderat i matveien. Da beholder man mest mulig av vekttapet også.

 

Håper det var litt oppklarende! :)

 

Nå står jeg med begge beina godt planta i helgefristelser all mass her. :rolleyes: Skal prøve å holde meg noenlunde i skinnet denne helga.

 

Det ble ekstra lang motbakketur i går og ekstra trimpoeng. Deilig! Så vekta viste 65,3 idag. Da har jeg gått ned alt jeg la på meg i Paris sist helg. Må klare å holde det der eller gå enda litt mer ned iløpet av helga! Det er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikolinee

takk for tips, skal jammen prøve en faste dag når det går litt i stå :)

 

jeg begynnte jo bare på torsdag, men måtte snikveie meg i dag, har allerede gått ned 1 kg, det går jo alltid fort første uken, men det satte motivasjonen i været, så nå er det ut på sykkeltur, etterfulgt av grete roede satayspyd og annanas salsa, knall godt :)

 

ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Er det sant?! Det hadde vi nettopp til middag her også nå og jeg skulle inn hit og anbefale den! :P Og ja, den var kjempegod! Første gang jeg prøvde meg på den oppskriften. Ville helst at sambo skulle lage den til oss, siden han er "kokken" i huset, men han er mer opptatt av EM om dagen (stønn!), så da skjønte jeg at jeg måtte trå til litt selv... <_< Men jeg fikk den til og er ganske stolt over det! (Er egentlig helt kløne på kjøkkenet.)

 

Og grattis med 1 kilo allerede, da! Wohooo! Bra jobba! :D

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikolinee

hehe så snodig, akkurat det skjedde her også, jeg liker ikke og lage mat, det er nok derfor jeg har tatt lette løsninger å vekten har gått opp over, men EM kommer visst forann alt her i huset også, så da er det bare til å sette i gang selv, det var jo ganske greit , gikk fort, å smakte godt, lager nok det igjen ja :)

 

ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker som jeg må trå til litt mer enn jeg pleier på kjøkkenet fremover, skal det bli noe ordentlig middager under EM... ;)

 

Ble litt vel mye lørdagsgodt igår kveld, så opp til 65,5 idag. Men det er helt greit. Ikke drakk jeg nok vann heller og bevegde meg minimalt. Og magen er treg igjen. Så regner med at jeg får det av igjen til veiedag imorgen, ved å være flinkere idag.

 

Blir motbakketur nr. 4 denne uka senere på dagen. Men først må junior få sove ferdig morgenluren sin.

 

Ser litt utrygt ut her akkurat nå, men håper oppholdsværet holder seg. Vil ha mer sol! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikolinee

ja, det er fort gjort å spise litt på lørdager, men det må da være lov, ellers hadde vertfall jeg gått på en gigantsmell. jeg spiste 6 smågodt ting i går og hoppet over ett mellom måltid , det lærte jeg på grete roede at vi skulle når vi brukte kosemerkene for å holde oss innenfor kalorigrensen, men følte lievel jeg hadde gjort noe feil og var nervøs i morges for at jeg hadde gått opp, men neida, 600 g ned, ikke verst :)

 

her blir det sykkeltur med mann og barn, før vi skal til svigers og spise kina mat, har ingen anelse på kalori innhold der, så jeg får bare begrense det å satse på at det går fint :)

 

her er det strålende sol, så jeg må ut, snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sol til slutt her også! :)

 

Og et par-tre trimpoeng til på slutten av uka. Avslutter dermed uka med litt over 12 trimpoeng. Det er jeg veldig fornøyd med! Og det var vel sårt tiltrengt også, så sjokoladegal som jeg har vært denne uka... :blink: Helt håpløst, altså! Håper det roer seg til neste uke. Nå er jo mensen ferdig, så satser på det.

 

Ble kyllingpølser til middag her i dag. Men orket bare 2...?! Det har aldri skjedd før. Jeg pleier å få i meg mellom 3-4. Kan kanskje ha noe med at jeg har drukket mye vann i dag. Både før og etter middag. Var i alle fall stappmett etter 2 stk.

 

Så blir det vel litt styrke mot slutten av kvelden - og det var den uka! Krysser fingrene for stabil vekt eller litt mer nedgang til veiing imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...