Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Gjest Pastill

Å så spennende med prøving på baby nueva:)) Jeg var avsted i går og ruger nå på et fint åttedelt egg.

 

Så nå er jeg litt forsiktig med treningen en liten stund, kanskje bare gå litt på tredemølla eller ute hvis været tillater det.

Jeg har ingen planer om å forlate dette stedet selv om jeg blir gravid, hvis ikke jeg blir fryktelig dårlig da. Meningen er at jeg skal spandere på meg et kurs så fort evn kvalmen forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til begge to! :) Høres fryktelig spennende ut!

 

Her er fastedagen gått bra hittil. Ikke svimmel eller noe. Bare litt daff, men det tror jeg er mensen sin skyld. Har bare vært ute på en liten trilletur, ellers vært hjemme.

 

Tok et dypdykk i garderoben min og fikk rensket skikkelig opp. Der var det jommen mye ræl! :blink: Kastet de siste restene av graviditetsklærne mine, pluss andre klær i stor størrelse, som jeg nå bare assosierer med å være gravid, perioden rett etterpå eller som "mellom-feit". Pluss noen bomkjøp underveis, som var verken hipp eller happ. Deretter rens i de vanlige klærne mine også. Fryktelig mye jeg har tatt vare på opp gjennom årene, bare for nostalgiens skyld, og som har fulgt meg gjennom flyttelass etter flyttelass. Hvorfor har jeg ikke bare kastet det...?? Uansett, SÅ deilig å bli kvitt! Det ble 1 pose til kasting og 3 poser som skal gå til UFF.

 

Så nå er det ikke det minste spor i garderoben min etter da jeg veide 70 eller 80 kg. (Eller 89 kg, som jeg var på det tyngste, rett før fødsel.) Ingen flere påminnelser overhodet om den tida når jeg åpner garderobeskapet nå. Bare normale klær i min normale størrelse! Hurra! :D

 

Prøvde forresten endel bukser underveis. Kom inn i alle treningsbuksene og jeansene nå. Men helt underst lå Selveste Slankebuksa de Lux, som har fulgt meg gjennom ørten år og som jeg ikke har kommet inn i på en stund. Den er i str 36 og passer bare når jeg er på mitt aller slankeste. Måtte jo prøve den også, for moro skyld, og fikk bekreftet at jeg har noen kilo igjen dit. Men det er slettes ikke umulig! Det skjønte jeg. Og da ble jeg veldig glad! I'm getting there! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Spennende, pastill! Krysser fingrene for dere XXXX Da får du jammen ta det med ro, altså ;-)

 

For min del gir det et ekstra spark til å gå ned noen kilo. Gleder meg veldig, og håper virkeleig et lite frø vil spire ila sommeren!

 

Her har jeg jommen sopet ihop 18000 (!!!!!) skritt i dag. JUHUUU :D I tilleg til en ganske aktiv dag, ble det nå en joggetur. GØY :)

 

Gleder meg til jeg også kan rydde frem trange klær, bojou :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Bra jobba, Nueva vida! :D

 

Her var resultatet av 1 dags fasting 700 gram ned. 67,4 kg lyste til meg i dag. Men vet av erfaring at jeg går litt opp igjen de neste dagene. Likevel, har fått et ekstra kick i baken ned til 67 og nå får jeg bare jobbe for å beholde det

 

Apropos garderobe, selv om jeg nå veier det samme som før fødsel og de 22 ekstra kiloene så ser jeg jo ikke helt likedan ut. Har mer mage, som jeg må jobbe litt med. Så selv om alt i garderoben nå er min gamle størrelse (mest str 38, men også noe 36), er det jo ikke alt som sitter like fint lenger. Noen klær ligger fortsatt på vent. Så det blir oppgaven min fremover: gå ned de ekstra kosekiloene OG fokusere mer på mageøvelser. For jeg ser beklageligvis at det mageflesket fort kan bli en sånn permanent greie hvis jeg ikke tar tak i det nå. Mer rockering! Og så må jeg finne noen lure mageøvelser å gjøre i tillegg.

 

Idag blir det derimot litt slankepause. Får venninnebesøk - og vi skal kose oss! :) Men må ha i bakhodet at jeg fastet i går og ta det litt rolig i matveien. Ikke noe fråtse-party. Og så er det jo bare torsdag... tross alt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnebesøk gikk helt fin-fint kalorimessig. Riktignok havnet vi på min lokale kafé hvor jeg insisterte på min favoritt-lunsj (den med 800 kalorier...), men alt-i-alt havner jeg på rundt 1300 kalorier idag og er derfor godt fornøyd! :)

 

Ikke serverte jeg noe fy-fy hjemme heller. Bare te og hjemmelagde havremakroner (jeg tok 1). Og druer.

 

Jeg har helt dilla på druer for tida! Mamma mia! :P Stoppet helt å spise druer i flere år, for jeg ble så rar i magen av det. Men nå fant jeg ut forleden, ved en tilfeldighet, at jeg fint tåler stenfrie blå druer. Og dermed har det blitt litt vel mye blå druer i det siste, når jeg er fysen på noe søtt. Ikke er det mange kalorier heller. En skål med 100 gram er 53 kalorier. Det kan jeg fint leve med! Men det var det der fruktsukkeret, da... Tror det er litt mer sukker enn godt er i de. Så jeg får vel være forsiktig. Eller... noen som vet? Husker bare at jeg ble frarådet å spise druer (og bananer) på slutten av svangerskapet, da jeg holdt på å utvikle svangerskapsdiabetes. Da måtte jeg kutte alt sukker de 4-5 siste svangerskapsukene og druer og bananer var blant annet fy-fy, på grunn av sukkeret. Så det gjelder vel (fortsatt) også blå druer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og den O Store Kaloriskrekken står for døra, også kjent som helg! :rolleyes:

 

Utgangspunktet mitt er 67,7 kg idag. Og det vil jeg gjerne veie på mandag morgen også. Vil, vil, vil!

 

Men vi får se, da. Hva Helge-Monsteret slenger til meg av utfordringer! ;) Ligger i alle fall bra an kalorimessig i snitt denne uka, hittil. Mye bedre enn de siste ukene. Har virkelig vært superflink denne uka! (Med unntak av kaloribombe-lunsjen igår.) Men helga trekker alltid opp snittet, så vi får se hva jeg havner på til søndag kveld.

 

Aller først blir det motbakketur nr. 2 denne uka. Regn og grått vær, men det får ikke hjelpe. Ut skal vi!

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Så flink du er å komme deg på tur uansett vær bijou.

 

Kjenner at jeg liker dårlig at det er helg ja, når jeg er så trøtt som nå så er det bare så lett å trøkke i seg masse kcal istedefor å være forsiktig. Jaja jeg leker at jeg er gravid enn så lenge så da må det være lov med litt ekstra i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på tur, aldri sur! ;) Vi prøver, i alle fall...

 

Ble motbakketur og en liten økt styrketrening igår, som planlagt. Men helgemonsteret holdt på å sluke meg helt. Allerede ved lunsjtider holdt jeg på å falle for fristelsen på butikken. Alt det herlige godteriet som lokket på meg - og en liten "engel" på skulderen som sang nynnende at "det er jo fredag! det er litt lov da!". Men jeg klarte heldigvis å ignorere den stemmen på skulderen og gå hjem og spise ordentlig lunsj istedet.

 

Men jeg ga etter på kvelden, med kyllingklubber, potetgull og en halv melkesjokoladeplate! Urk! :blink: Var skråsikker på at jeg var havnet på 68 igjen idag morges og turde knapt se hva tallene landet på. Men så viste de 67,4! :D Faktisk ned 300 gram fra igår! Og tilbake til utgangspunktet mitt etter fasten. Er det mulig da??

 

Men tror det hjalp at jeg trimmet og var flink i matveien halve dagen igår, før jeg skeiet ut. Pluss at jeg pøste på med masse vann og te, hele dagen.

 

Pjuh!

 

Jeg har likevel tenkt å moderere meg litt i godteri-veien idag. Vil så gjerne beholde 67 nå. Dessuten blir det motbakketur igjen både idag og imorgen, i forbindelse med at poden skal overnatte hos en tante. Da tar jeg turen, til og fra. Bonustrim! :) Kunne jo tatt bussen, men for øyeblikket er motivasjonen og lysten på 67 så sterk at jeg legger inn litt ekstra trim der istedet. Just do it, liksom! Må surfe på lyst-bølgen så lenge den varer.

 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Det ble TO turer idag! :D Motbakketur (i rekordfart på hjemveien, siden jeg ikke hadde barnevogn å dytte på) og en gåtur med samboer litt senere på dagen. 4 trimpoeng bare idag! Veldig stolt!

 

Og kommer til å havne på rundt 1700 kalorier i dag, med middag og lørdagsgodt og alt. Det synes jeg er helt akseptabelt, på en lørdag.

 

Kjenner det godt i kroppen nå, med all den friske lufta og speed-gåingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg skal klare å holde meg på 67-tallet til veiedag imorgen, med goooood margin! Yay! :)

 

Idag blir det ingen flere helge-utskeielser. Havregrøt til frokost (as usual), hjemmelagd grønnsakssuppe til middag og frukt med kesam til kvelds. Og ukas fjerde og siste motbakketur litt senere idag, i forbindelse med at jeg henter poden.

 

Ha en fin søndag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups. Klarte ikke holde løftet til meg selv om å beholde 67-tallet til idag likevel... For det var 66,9!!! :D :D :D JIPPI!

 

Kjente det litt på kroppen, men holdt på å dette av badevekta likevel da jeg så det. 66-tallet!? Wohooo!

 

Det er altså ned hele 1,7 kg fra forrige mandag! :blink: Fra 68,6 til 66,9, på 1 uke. Men så var det ekstremt mye som klaffet denne uka også.

 

Oppskriften:

 

- 1300 kalorier i snitt (vanligvis ligger jeg på 1400, 1500 eller endog 1600...)

- 13 trimpoeng (vanligvis ligger jeg på ca. 10)

- 1 fastedag (gikk ned 700 gram)

- drakk obskønt mye vann og te

- nettopp ferdig med mensen

 

Altså en uke hvor jeg gjorde absolutt alt riktig. Og hadde litt flaks. Og de ukene er det som kjent ikke mange av... He he! Så jeg nyter resultatet av denne ene perfekte uka og innser at denne neste blir nok en litt mer normal én. Vi får se!

 

Ukas plan: beholde 66-tallet! Og krype litt mer nedover, mot 65, som er Paris-målet.

 

For 1 uke siden vinket jeg omtrent adjø til det Paris-målet og så ingen sjans til å nå det. Idag ser jeg at det faktisk er mulig likevel og vinker kom, kom, litt nærmere! :)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Gratulerer med 66-tallet bijou:))

 

Her går det bare oppover, men så dytter jeg i meg 6 piller daglig med hormoner så kan egentlig ikke forvente noe annet heller.

Har vært på akutt legetime i dag, så har blitt mange timer i bil. Nå vil jeg ha soool så jeg kan ut å gå i heia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får litt sol, Pastill! Det hjelper så innmari på humøret! :)

 

Her tok jeg stingene på ryggen igår, men får ikke lov å rocke ring før enda en uke. Såååååå himla kjedelig! :( Jeg vil rocke NÅ! Ja, ja.

 

Og var på besøk hos min mor etter legetimen igår og klarte å dytte i meg et stykke mandelkake. Men vi spiste laks og grønnsaker til middag, så ellers sunt. Dessuten fikk jeg gått en tur på ca. 40 min igår (i horribel motvind, hele veien!). Så vekta var likevel snill med meg i dag og havnet på 66,5 kg.

 

Helt surrealistisk å ha hoppet til 66-tallet... Jeg klarer ikke helt å henge med mentalt, rett og slett. Synes det var igår at jeg strevde rundt 68-69. Og i forigårs at jeg hang fast på 72, i evigheter, osv. Mønsteret er at det henger liksom litt, enkelte steder, og så lønser det og så er det noen kilo som raser av i rekordfart, så jeg knapt rekker å registrere at jeg suser forbi de overhodet. Helt merkelig. Jeg venner meg ikke helt til det, altså. Særlig ikke når jeg sliter så innmari med enkelte tall og føler meg helt stuck i perioder. Men, men. Luksusproblem, egentlig! :) Men det er det at hjernen ikke helt henger med, i takt med resten av kroppen...

 

Vel, nå glimter sola til litt her, innimellom skyene, og vi skal labbe avgårde på ukas første motbakketur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

66,5kg faktisk, nå er du veldig nærme målet ditt. Blir spennende å følge deg videre nå.

Jeg er så kvalm i dag, får ikke i meg så mye mat, men klarer litt og litt. Jaja jeg måtte snikteste i dag og er foreløpig bittelitt gravid, de neste dagene og ukene blir skikkelig spennende nå.

Må rett og slett veie meg i morgen så jeg får en startvekt å forholde meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt gravid er vel gravid, Pastill? Isåfall, gratulerer så masse med lille spiren! :) Dere går spennende uker i møte, ja!

 

Her skjer det derimot ikke så fryktelig mye spennende om dagen. He he! Ble motbakketur i går, men også et par ruter sjokolade. Hm! Men 66,4 på vekta i dag, så det regnes vel ikke som noen sprekk akkurat.

 

Blir mer utfordrende imorgen, tenker jeg! Vi har ikke helt bestemt oss for hva vi skal gjøre på nasjonaldagen. Det er meldt pøseregn her. Så vi står litt stand-by og tar det heller litt på sparket, når vi ser hvordan det faktisk ser ut i morgen. Blir det opphold, eller bare bittelitt regn, drar vi på oss finstasen og stikker til byen likevel. Og da kommer vi vel til å unne oss litt godsaker, i en kiosk eller på en kafé.

 

Og nå er det jo bare å plukke ett eller annet fra skapet, for ALLE kjolene passer. Hurra! :D (Det er bare det at ikke alle sitter like fint over magen, men details schmetails...!)

 

Ha en fin nasjonaldag imorgen, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... Førstkommende helg er i alle fall avlyst, kosemessig. Jeg hadde helg igår og i forigårs istedet, jeg. :unsure:

 

Begynte med diverse småkos allerede kvelden den 16. Og så full fres i går, den 17. Ikke rakk jeg frokost heller, så det ble baguette i en kiosk, med iskaffe til. Ikke noe bra start... Deretter gikk det bare slag i slag med usunnheter, hele dagen. Pluss at magen slo seg helt vrang og holder på alt. Har enda ikke fått den til å samarbeide.

 

Resultat: opp 700 gram på 2 dager! Fra 66,4 til 67,1 kg.

Ikke bra! <_<

 

Derfor er helga avlyst. Kan ikke ha 2 helger på 1 uke. Det går bare ikke. Nå er det dags for å reparere istedet.

 

Så tilbake til havregrøt til frokost i dag. Og motbakketur etterpå. No mercy!

 

Håper dere andre hadde en litt mer disiplinert 17. mai enn meg! (Men vi hadde det veldig koselig i byen og sånn ellers, altså! Unnslapp akkurat regnet og fikk delvis sol. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 700 ekstra grammene føltes omtrent som 700 kilo i oppoverbakkene idag! <_< Men jeg fikk krabbet meg opp bakkene. Og med dagens motbakketur er jeg nå oppe i 9 trimpoeng denne uka allerede. Fornøyd! Og enda har jeg 1 tur igjen denne helga.

 

Har fått litt fart på magen også, pluss havner på rundt 1000 kalorier idag (i motsetning til igår, med 250.000 kalorier...), så alt i alt en bra start på helga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg er glad for at jeg fikk karret meg ut på trening i går likevel og var flink med kaloriinntaket og vannmengde! For idag lyste 66,2 til meg! :P Det er faktisk ned hele 900 gram bare fra i går! Så bort med de 700 ekstra 17.mai-grammene og enda litt til. Jippi!

 

Men nå må jeg ikke feire med å unne meg en full lørdagskosekveld likevel, da. Huske på at jeg allerede har hatt helg denne uka! :rolleyes:

 

Vil så gjerne ligge lavt på 66-tallet til offisiell veiedag mandag.

Så fullt fokus, fremad marsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte lørdagen og fraværet av lørdagskos med glans! :P

 

Ble null trim i går, så la meg på rundt 1000 kalorier. Og eneste kveldskosen ble frukt med vaniljekesam. Ble kanskje litt vel mye blå druer... men, men. Har helt dilla på de for tida. Men bedre det enn å ha dilla på chips eller sjokolade, i alle fall! B)

 

Nå inntas en litt sen havregrøt-frokost før ukas siste motbakketur i solskinnet. Ser ut som det blir en varm dag her i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woupsi! Motbakketur unnagjort og dagskaloriene under kontroll, helt til vi fant ut at vi skulle lage en spontan dessert etter middag, fant en kokesjokoladeplate i skuffen og likesågodt lagde sjokoladefondant! :unsure:

 

At det skal være så mange kalorier i sjokoladefondant, da...! <_<

 

Men, men. Spist er spist. Og det var saaaaaabla godt, med melisstrø og bær til!

 

Rundet dermed uka av med 11,4 trimpoeng og 1445 kalorier i snitt. Er egentlig vel fornøyd med det, tross alt!

 

Så gjenstår det å se på veiedag imorgen hvordan det ser ut på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det rett og slett ikke noe veiing i morges. Enkelt og greit.

 

En venninne ringte på morgenkvisten og lurte på om jeg ville treffe henne i byen, så da var det bare å snu seg rundt og pakke stellebag, hoppe i dusjen og skyndte seg avgårde. Rakk ikke pusse tennene engang... He he!

 

Så hadde en veldig fin formiddag i byen. Skeiet ut med 1 sjokolademuffin på utekafé, med en eplemost til. Men tok det igjen på vei hjem. Droppet å ta bussen det siste stykket hjem og tok bena fatt istedet. Og det er samme rute som motbakketuren min, returveien. Dvs. den veien med alle oppoverbakkene. Så der fikk jeg svetta litt i solsteiken! ;) Men brant nok av den muffinen der, heldigvis.

 

Så får heller ta veiedag imorgen, når jeg ikke har noen morgenplaner eller skal stresse noe sted. Lå jo på 66,2 både lørdag og søndag, så håper jeg fortsatt ligger rundt der, til tross for litt utskeielser igår (desserten) og idag (muffinen). *krysser fingrene!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta stopper fortsatt på 66,2 her. Det er ned 700 gram fra forrige mandag og er godt fornøyd med det, med alt inntaket jeg hadde rundt 17.mai! For å ikke snakke om sjokoladefristelsene de siste dagene... :)

 

Denne ukas mål: komme meg ned på 65-tallet! Definitivt. Slik at jeg når delmålet mitt før avreise til Paris neste torsdag.

 

Paris, liksom. Neste uke! Juhuuu! Blir helt yr bare av å tenke på det! :P

 

Og skilpadda mi er jo snart i mål, jo! Herregud, så vanvittig deilig å se! Både på Ticker'en og i speilet her hjemme.

 

Dagens trim blir en trilletur på ca. 40-50 min. Litt shopping og en økt rockering senere i dag. Endelig rockering igjen! Gleder meg, selv om jeg garantert kommer til å bli gul og blå igjen...

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trilletur, men ingen rockering-økt i går. Orket rett og slett ikke sistnevnte... Det ble mer enn nok med den turen, shopping, sommervarme og å leke ute i hagen med poden. Var helt dødsliten da kvelden kom.

 

Merker at jeg mister litt fokuset om dagen. Dagene er litt mer travle, nå helt frem til avreise til Paris neste uke, pluss at jeg blir litt distrahert av all denne sommervarmen. Det er liksom synonymt med ferie og å kose seg. :unsure: Igår ble det bare (bare og bare...) en pose Sombreros. Holdt meg innenfor kalorigrensa likevel, men merker at jeg også mister fokuset på å drikke nok vann. Pluss at motbakketurene ikke frister lenger (igjen). Ikke orker jeg noen heller for øyeblikket, mellom alt det andre jeg skal gjøre.

 

Så kort sagt, motivasjonen og energien er litt på lavgir om dagen. Og det merkes også på vekta. En halv kilo opp bare fra i går. Men det kan være den Sombrerosen også, da. Og resultatet av lite vann. Uansett, får nok utfordringer i dag også. Ingen motbakketur, men lunsjbesøk istedet. Ja, ja.

 

Får bare finne en vei ut av det. Mindre stress og planer, kanskje. Og akseptere at sommervarmen, med alle dens fristelser, er kommet for å bli! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOm tilfeldigvis over tråden din her.. -og jeg er helt imponert! for en framgang du har hatt, og ståpåvilje!! virkelig imponert!:)

 

lykke til med paristur - husk gode sko slik at du får "gått av deg" alle cafebesøkene;) du har vært kjempeflink siste halve året, noe som virkelig har gitt deg resultater. Tenk at du har kommet såå langt på relativt kort tid:) Tydelig at du har funnet "nøkkelen til suksess" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk for det, fjellpia! :):) Det hjalp å høre, for her er inspirasjonen og motivasjonen på bånn om dagen.

 

Har nesten gitt opp å nå delmålet mitt til Paris-turen. Det er så typisk, at piffen skal gå ut rett før delmål-streken! Har liksom ikke "hatt tid" til å ta riktig valg i hverdagen. Men det er jo bare tull... Just DO it! <_<

 

Har tusen millioner unskyldninger, men skal spare de her. Får bare raske meg sammen og prøve å ta meg sammen, fra og med idag. For nå kommer jo pinsen straks og alt.

 

Dagens plan: fastedag! Er helt stinn i magen etter siste dagers uregelmessige og slumsete kosthold og ser helt gravid ut igjen, jo. Derfor tar jeg en rensedag idag. Vekta er forresten det samme som i går, 66,7 kg.

 

Dagens trim: skal en tur på 9-måneders kontroll med poden. Planen er å begi meg direkte ut på motbakketur når vi er ferdige der. Selv om det er varmt ute og selv om jeg helst ikke skal trene noe når jeg faster. Men jeg trenger det! Både mentalt og fysisk. Får bunkre opp med masse flasker vann i vogna.

 

Krysser fingrene for fullt fokus idag. Gikk det skeis i går, kan man rette det opp igjen i dag! Det får være dagens moral. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...