Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Da avrunder jeg uka med 1585 kalorier i snitt, men heldigvis 14 trimpoeng. Litt mer trimpoeng enn ellers, altså. Men det trengtes, med så mange ekstra kalorier! <_<

 

Magen er på lag igjen og jeg bare krysser fingrene for veiedag imorgen. Det kan ikke bli noe verre enn de siste par dagene, i alle fall.

 

Og jeg har allerede lagt planer for den kommende uka. Nå skal det et aldri så lite skippertak til! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. Det. Går. Så. Treigt! <_<

 

Vekta nede på 65,0 idag. Det betyr at jeg har fått av en halvkilo av den hele kiloen jeg la på meg ved venninnebesøket. Men totalt sett opp 200 gram denne uka, fra forrige mandag.

 

Og dette skulle liksom være uka hvor jeg pustet 63 i nakken. Og så spratt jeg opp en kilo og har hatt nok med å puste 64 i nakken istedet. :(

 

Ja, ja. Nedturene må med, de også. Det er sånn man bygger motivasjonen, eller noe sånt... ;) Men altså, jo. Jeg blir jo motivert av motgang også. Men mer på en sånn innbitt: pokker heller!-måte.

 

Så til tross for 14 trimpoeng gikk det altså opp. Har trent mer de siste par ukene enn ellers, så begynner å mistenke at jeg må jobbe mer for vektnedgang nå enn da jeg var overvektig. Off! Og så jeg som er så "glad" i trening...

 

Men jeg har en plan denne uka! B) (Men tør ikke fortelle om den før jeg eventuelt får det til.)

 

Og et sted hvor jeg definitivt kan bli bedre er på kostholdet, i alle fall. Kanskje jeg bare skal begynne der. Lenge siden jeg har ligget på 1300 kalorier i snitt i uka. Det er mer 1400 og 1500 i snitt. Et velkjent problem her i gården, som kommer tilbake igjen og igjen.

 

Så denne ukas mål: *kopier og lim* Det samme som forrige uke, nemlig komme ned på 64 og puste 63 i nakken!

 

Vi prøver igjen! Og igjen og igjen og igjen... Helt til det går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme vekt i dag. 65 blank.

 

Men det er jeg egentlig veldig fornøyd med, siden vi hadde innedag her i går (og pannekaker til middag). Var ikke utenfor døra i det hele tatt. Det regnet mesteparten av dagen og jeg holdt på med innesysler.

 

Har nemlig holdt på å rydde et gjesterom/barnerom her i helga og ble noenlunde ferdig i går. Så nå er det et ypperlig lekerom for poden, som vi testet ut ordentlig i går, i regnværet. Og han elsket det! :PAlt skulle utforskes! Og alle barnebøkene og DVD-ene som mor hadde stablet fint på plass i bokhyllene ble raskt tatt ut igjen og "reorganisert", ja, i en pen haug på gulvet... B)

 

Idag skinner sola og det er shorts og utedag. Ekstra lang motbakketur coming up! Ukas første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! 64,7 kg idag. Tilbake på 64! :P

 

Men ikke helt der jeg var før avreise til venninnetur forrige uke, enda. But I'm getting there!

 

Ble 8 kilometer lang tur med vogna igår. Fornøyd! Og biff med bearnaissaus og pomme frites til middag... :rolleyes: Men den biffen var det akkurat som om kroppen trengte noe inderlig, for det kjentes ut som om hele kroppen bare sugde den i seg, med hver fiber. Samme med pomme fritesen, som jeg så å si aldri spiser lenger. (Kanskje det var nettopp derfor?)

 

Vel, ny motbakketur idag, mens motivasjonen (og det fine været) fortsatt er der. Imorgen tar jeg trimpause, da skal jeg faste, tenkte jeg. For å renske tarmtottene litt og forhåpentligvis gi kroppen et ekstra push nedover på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motbakketur 2 unnagjort. Og masse leking på plenen i hagen med poden, som strever fælt med å komme seg opp i stående om dagen. He he! Sikker på at han brenner av tidobbelt så mange kalorier som meg om dagen.

 

Men middagene denne uka, altså... <_< Idag ble det take-away pizza(!). Vi er ekstra mange folk i huset om dagen. Pluss den hersens EM-fotballen. Så det blir fort lettvinte og usunne løsninger. Og altfor sene middager. Misliker det sterkt. Så gudskjelov når huset er ferdigmalt, alle arbeidsfolk er sendt hjem og EM er ferdig... Blæh!

 

Vel, imorgen blir det veldig enkelt for meg, da, siden jeg skal faste.

 

Og så har jeg brukt kvelden på å sende avgårde nok en jobbsøknad. Den ørtiende i rekken. Men nå har jeg sluttet å skrive at jeg er i mammapermisjon og hjemme med barn. Definitivt not hot på arbeidsmarkedet! :blink: Kommer jo ikke til intervjurundene engang, på stillinger som jeg er godt kvalifisert til og en naturlig kandidat. Helt hårreisende hvor lite attraktiv man er som arbeidstaker plutselig. Så den søknaden jeg sendte avgårde idag skrev jeg litt mer finurlig, slik at det ikke kommer frem, på forhånd. Før de eventuelt ringer og vil ha meg inn til intervju. Men da har jeg i alle fall en fot innenfor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp igjen til 64,9 idag. <_< Men det er jo ikke rart, etter siste ukes middager. Tror jeg trenger den fastedagen idag, for å få ut all driten. (Bokstavlig talt...)

 

Dagens trim blir diverse huslige sysler. Og muligens litt attåt senere idag. Vi får se.

 

Smoothie med gojibær til frokost idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsakssuppe til middag idag, så lander nok fastedagen på rundt 1100 kalorier. Yay!

 

Og fikk tatt meg sammen og endelig trent med rockeringen igjen! :D 20 minutter banning og sverting. He he! Men også litt mestringsfølelse innimellom, når jeg fikk det til. :)

 

En av planene mine fremover er å børste støv av rockeringen igjen. Jevnlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er åpenbart ikke uka hvor kroppen vil gå ned i vekt. <_<

 

Veier det samme idag som igår. Til tross for fasting og kalorireduksjon. Kroppen vil ikke kvitte seg med noe heller, så den fastingen gikk litt ad undas og hadde ingen funksjon.

 

Så kom jeg på at dette jo er PMS-uka mi. Så i grunn skal jeg vel si meg fornøyd med å klare å ligge stabil, tross alt. I en uke hvor jeg vanligvis spretter 1 kilo i været.

 

Så jeg tror jeg bare sier det sånn. At jeg ikke forventer noe vektnedgang denne uka, men lar kroppen holde på med sitt, og syklusen gå sin gang. Og så bare fortsetter jeg med trim og prøver å holde meg selv i ørene kostholdsmessig. Så får jeg heller fortsette nedover vekta en annen uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabil, stabil, stabil.

 

Litt slapp med motbakketurer denne uka. Tatt kun 2 hittil. Planlegger den tredje og siste på søndag. Ellers har det vært styrketrening hver kveld og merker det faktisk på magen, PMS-uke til tross. Mindre i centimeter, om ikke noe annet! :P

 

Rekker en økt med rockering etterpå, før vi drar i barnebursdag. Ups, ups! :unsure: Skal prøve å holde meg moderat.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh... ikke stabil! :unsure: Opp til 65,3 idag.

 

Proppet i meg omtrent det jeg kunne finne i barnebursdagen igår. Så var det hjem på kvelden, sprette en vin, en sjokoladeplate og en chipspose. I tillegg. Ho ho! Saft suse...

 

Skriver det på PMS-kontoen. Men neste uke må det bli andre boller, altså.

 

Dagens trim blir innetrim. Her høljer regnet ned og motbakketur i full regndress frister lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yessss! Fikk endelig til en økt med stretching igjen! :D Da klarte jeg målet mitt trimmessig for denne uka: komme igang igjen med både rockering og stretching. Stolt av meg selv nå altså! :P

 

Idag tok jeg først 1 time med stretching og styrke + 20 minutter rockering + 40 minutter hurtig trilletur, når jeg så sola stakk frem igjen. 3,3 trimpoeng. Juhuuu! Og avrunder dermed uka med 10,5 trimpoeng totalt. Helt akseptabelt.

 

Men poenget var å komme igang med rockering og stretching. Har nemlig funnet ut at jeg trenger å trene mer variert. Og har savnet stretchingen veldig, spesielt i det siste. Har følt meg så stiv og støl, til tross for 3-4 motbakketurer i uka i det siste. Men denne gamle kroppen trenger mer enn bare gåing, på flatmark og i motbakker... ;)

 

Pluss med stretchingen, over tid:

- mykere i kroppen (sååååå godt!)

- mindre ryggvondt

- bedre holdning

 

Rockeringen håper jeg vil hjelpe meg med siste rest av magefett. Pluss bedre balanse og styrke i kjernemuskelaturen generelt.

 

Så i anledning juli og flunka ny måned innfører jeg herved en revidert treningsplan fremover:

 

- motbakketurer 2-3 ganger i uka

- rockering-trening 2-3 ganger i uka

- stretching 2 ganger i uka

(- forsette med mageøvelser hver kveld)

 

På sikt har jeg også lyst til å prøve meg på jogging igjen, slik jeg gjorde i fjor høst (og før jeg gikk gravid). Men pr. idag har jeg ingen joggesko (kastet de gamle utgåtte i våres), så må skaffe meg det først.

 

Veldig stolt over denne planen, altså! :) Og at jeg endelig skjønte (og godtok oppi hodet, ikke minst!) at jeg må trene mer variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny frisk!

 

Vekta viste 64,8 idag, så ned en halv kilo fra i går, faktisk. Bra! :) Da er det ikke noe helgegram som skal av denne uka. Pjuh!

 

Denne uka har jeg ikke noe spesifikt vekttall som mål, klok av skade, og etter å ha vært på et lite platå en måneds tid. Målet får derfor være å fortsette å gjøre de riktige tingene: trene mer variert og ikke minst passe på kostholdet.

 

Så får tallene henge med, hvis de vil. Eller fortsette å stå på stedet hvil. (Bare de ikke går opp, i alle fall.)

 

Er helt gul og blå etter siste dagers rockeringtrening oppå rockeringtrening, så lar blåmerkene hvile i dag og tar ukas første motbakketur istedet.

 

Ha en flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta med det ene øyet lukket idag, dritnervøs for hva den ville vise.

 

Var flink med motbakketur og kosthold hele dagen igår. Helt til kvelden. Da ble TP-spillet tatt frem og jeg, samboer og en kompis av han gikk i klinsj. Og jeg er vanligvis ikke noe konkurransemenneske sånn ellers, men når det kommer til brettspill... mamma mia! :unsure: Så det ble full "krig". Og i pausen stakk sambo ut for å kjøpe mer røyk... og smågodt. Det siste etter min bestilling. Adrenalinet fløy skyhøyt over spillbordet og sukker var plutselig min beste venn (igjen). Så i spillrunde nr. 2 heiv vi alle nedpå smågodt så det sang! Jøjje meg. Så lenge varte den selvdisiplinen. Og så masse gummigodt i tillegg, det magen min tåler aller minst.

 

Vel, vel. Det ble å titte med ett øye på vekta idag som sagt. Men den var snill og viste det samme som igår, 64,8.

 

Vi har sverget ny TP-runde ikveld, men jeg har sverget uten smågodt...

 

Dagens trim blir en gåtur og stretching. Kanskje rockering, hvis blåmerkene mine aksepterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble verken noe stretching eller rockering igår. Men en gåtur på 40 minutter. Bedre enn ikke no'. Og vekta viste 64,6 idag. Fornøyd!

 

Klarte å holde meg unna godteri og junk på kvelden, når vi spilte mer TP. Det ble jordbær istedet. Namme-nam!

 

Har endelig klart å spise meg lei på blå druer nå. (På tide.) Og erstattet de med jordbær istedet. Noe sier meg at det er sunnere også. Mindre sukker. Så nå går det en kurv om dagen her, minst. De norske bærene begynner jo å få litt av sommersmaken nå. Søte og gode! :) Spiser de naturell. Av og til med litt lettmelk på, hvis jeg skal kose meg ekstra.

 

Idag blir det motbakketur. Og forhåpentligvis stretching senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesss! Det ble motbakketur, stretching og rockering idag. Nesten 4 trimpoeng totalt. :D Fliiiink, altså! Stolt av meg selv nå.

 

Og rundt 1400 kalorier i inntak. Det er godkjent. Pluss veldig flink med vann idag, ikke minst!

 

Nå må jeg gå og pleie blåmerkene mine etter rockeringen... Auch! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,4 på vekta idag, så det går sakte, men sikkert nedover denne uka! :) Men samtidig nærmer jo helga seg også... <_<

 

Ikke helt sikker på hva dagens trim blir. Vi får besøk litt senere, så kanskje rett og slett treningsfri idag. I alle fall endel hageliv og litt soling, siden været er strålende her nå. Må nyte sommeren så lenge en kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo nedover, jo! :) 64,2 idag. Det tallet har jeg ikke sett på evigheter. Var nede i 64,1 for nøyaktig 3 uker siden, men har ikke vært i nærheten siden. Før nå. Jippi!

 

Ble ikke noe trim igår, annet enn litt husvask og mageøvelser på kvelden. Maten gikk fint, selv om jeg skeiet litt ut til middagen. Sambo serverte fløtegratinerte poteter, grillet kyllinglår og salat, ute i hagen. Nammmm! Vi og gjestene koste oss storveis. Fløtepotetene forsynte jeg meg 2 ganger av. Min favoritt! Kyllingen tok jeg skinnet av (gjør alltid det uansett om jeg slanker meg eller ei.) Og spiste masse salat til. Dessert ble jordbær og moreller, naturell. Så ikke så verst kaloriutskeielse likevel. Det ble vel egentlig kun fløtepotetene som ble dagens største synder.

 

Dagens trim blir motbakketur og forhåpentligvis stretching.

 

Må prøve å holde meg i skinnet denne siste hverdagen også, før helga setter inn. Vil så gjerne beholde vekttappet jeg har fått til denne uka, til mandag. Det hadde vært storveis!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee! 64,0 på vekta idag. Snart 63...?! :) Kjempespennende!

 

Fredagen og starten på helga ble både god og dårlig. Klinte til med både motbakketur, stretching (inkludert lyskestrekk...) og rockering. 3,7 trimpoeng totalt. Men på kvelden havnet det potetgull på bordet, gitt. Og brus. Jeg drikker jo bare vanlig brus nå, full sukkerpakke, og ikke mer light eller zero. Så det ble ikke akkurat full skjerpings. Men reddet av treninga tidligere på dagen, tror jeg. Puh!

 

Nå prøver jeg desperat å legge slankeplaner for helga, så jeg ikke skal gli ut eller miste det jeg har gått ned til nå. Skal bare være hjemme denne helga. Får et lite formiddagsbesøk idag, men ikke noe mer utover det. Det øsepøseregner her nå og blir ikke noe gåtur. Imorgen er det meldt likedan, bare enda verre. Så ser ut som det blir to innedager. To innedager med masse god mat og godis...? :unsure: Don't think so. Må være litt smart nå.

 

Så tar dobbelt opp med stretching-økter i helga. Idag og imorgen. Og skal skrubbe ned badet. Det er jo litt trening det også. Generelt legger inn hverdagstrening der jeg kan finne det!

 

Vil, vil, vil beholde de 800 grammene jeg har gått ned denne uka frem til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Stairway! :) Men flink og flink, fru Blom... Jeg er i alle fall ikke flink én dag i uka - og det er lørdager. :(

 

Svosj! Opp igjen til 64,5 idag.

 

Årsaken er enkel: én liten gåtur i regnet igår, en halv stretching-økt fordi jeg hadde forstrukket noe dagen før og ikke turde ta alle øvelsene, og så full taco-middag og sjokolade, lakris og brus på kvelden. Et par hundre tusen kalorier der, omtrent.

 

To skritt frem og ett tilbake. As usual.

 

Nå har det begynt å småregne igjen. Skal regne hele dagen. Men det får ikke hjelpe. Her blir det motbakketur okke som! Grrrrrr! Må prøve å få av mest mulig av den halvkiloen til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det motbakketur istedet for stretching idag. Og avrunder uka med 14,4 trimpoeng. Det er jeg strålende fornøyd med! :) Havner på 1433 kalorier i snitt, noe som heller ikke er så verst, til å være meg. Faktisk ganske bra, til å være meg! ;)

 

Målet for denne uka, trimmessig, var:

 

- motbakketurer 2-3 ganger i uka

- rockering-trening 2-3 ganger i uka

- stretching 2 ganger i uka

(- forsette med mageøvelser hver kveld)

 

Jeg klarte:

 

- 4 motbakketurer

- 2 rockering-økter

- 3 stretchinger

- mageøvelser hver kveld

 

Hurra! :D Da får jeg bare krysse fingrene for minusgram imorgen, vel vitende om at jeg i alle fall har gjort det jeg skulle på trimfronten denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Må bare si at du er kjempe flink, Bijou :)

Du er jo så nærme målet ditt at det er vel veldig vanlig at det sakker ned?!

 

Nå har jeg startet en ny tråd med din kompis Nueva Vida, og hver gang det bøtter imot oss på motivasjonsfronten så skal jeg si til meg selv: "Se til Bijou sin tråd - hun som fullførte!".

 

Du er til stor motivasjon for andre, det skal du vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj! Nå fikk jeg nesten tårer i øyekroken her... Tusen takk! :) Og lykke til så masse til dere også!

 

Og som jeg har sagt før ett eller annet sted her inne; at noen synes jeg er til inspirasjon, inspirerer igjen meg. Til å holde ut helt til målstreken.

 

For det går så opp og ned, hele veien. Og det tar sånn tiiiiiid! :blink: Men holder man ut, måned etter måned, så er det SÅ verdt det! Det er min lærdom i det her.

 

Så da får jeg vel bare holde ut, helt frem! :)

 

Siste ukes resultat ble altså ned 700 gram. 64,1 kg viste vekta idag. Det er jeg strålende fornøyd med! Da endte ikke helga helt i katastrofe likevel, men bare 100 gram opp. Pjuh!

 

Og nå som jeg har bevist ovenfor meg selv at jeg ikke ligge på dette platået jeg har hatt siden juni... kroppen kan samarbeide, hvis hodet vil... så satser jeg på å se 63-tallet denne kommende uka. Det er ukas mål.

 

63 here I come! ;)

 

En liten oppdatering på grafene mine ser slik ut:

 

weight.png

 

2hIobew.png

 

Ha en strålende uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Fy søren, bojou, du er råååååååå!!!! Knallflink, 18 kilo på 9 mnd, stemmer?

4 til, og det greier du!

Det som imponerer meg med deg, er at du henter deg fort inn igjen om du går på en smell. Og om du har en dårlig uke med lite nedgang eller evt litt oppgang så fortsetter du i god tro om at uka som kommer vil bli bedre. Og det viser seg jo at du har rett. Metoden din er sikker som banken!

Jeg angrer på at jeg ikke gikk på med like fult mot som deg i oktober i fjor, det er litt surt å tenke på nå. Hadde jeg hengt meg skikkelig på deg hadde jeg muligens vært i nærheten av målet mitt jeg også. Istede ga jeg opp, prøvde igjen, ga opp osv, og er på stedet hvil etter 9 mnd. Men som bestemor alltid sa: "Det hjelper ikke gråte over spilt melk!" Og det hadde hun rett i, det hjelper veldig lite. Men det motiverer meg til å ikke gjøre de samme feilene i året som kommer. Det er aldri for seint.

Jeg har startet en tråd med alleskalfå (som du så over), og jeg skal ikke sitte her neste sommer å gratulere henne med tapte kilo, mens jeg er på samme sted! Det er en motiverende tanke!

 

Ikke misforstå meg da; selv om jeg er litt (les;veldig) misunnelig på deg, så unner jeg deg det av hele mitt hjerte!

Du har jobbet knallhardt, men likevel greid å ligge på dette hverdagslige plan der du unner deg litt i helga, litt på bursdag osv. Du har hele veien hatt et sunt fokus, og har endret livsstilen din. Ikke bare gått på 'kur' og 'slanker'n' i noen mnd. Jeg vet at du kommer til å holde vekta, nettopp fordi du har har brukt lang tid, og fordi metoden din er levelig!

 

Du er, som mange andre har skrevet, til motivasjon!

 

GRATULERER med vel blåst, bijou. Selv om det gjenstår 4 kilo, er jeg bombesikker på at det er nådd ila høsten :)

 

Et spm. sånn på tampen: hvilke mageøvelse gjør du hver kveld?

 

Vil med dette ønske deg en riktig god sommer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig takk til deg også Nueva vida! :)

 

Ikke tenk "hvis om atte, dersom atte... jeg bare hadde gjort sånn eller sånn..." Det hjelper deg uansett ikke idag. Så da er det bare å la de tankene ligge. Nemlig! ;)

 

Men ja, ta tak i syndene dine med det samme de er begått. Det er et lurt tips. Og det prøver jeg å gjøre hver gang jeg går på en smell. (Sånn cirka hver helg... :rolleyes: ) Det er i alle fall ikke noe å vente på. Prøv å rett opp i kaloriutskeielsene med det samme. Dvs. allerede neste dag. For det er ikke bare hver uke eller hver mandag som er en ny start. Men hver eneste dag i uka. Enten det er mandag, fredag eller søndag. Hver eneste ukedag er en potensiell rette-opp-dag. Sånn prøver jeg å tenke hver gang jeg har skeiet ut med noe eller ikke vært så flink.

 

Og ja, 18 kilo totalt på 9 måneder har jeg klart nå. :)

 

Mageøvelsene mine måtte jeg google litt på, hva den heter og sånn. Men den heter visst bensenk og skal være god for både mage og rygg, ser jeg nå. Det visste jeg ikke. Jeg lærte den på et dansestudio i 2009 og ble superfrustrert over at jeg overhodet ikke fikk den til. Jeg mener... ikke i nærheten en gang! :( Men vi brukte den hver gang som en del av oppvarminga og jeg skjønte at jeg hadde bruk for den, for jeg har ganske svak og dårlig rygg i utgangspunktet. Og pinglete magemuskler. Så jeg gikk hjem og øvde masse på den, hver eneste dag, til jeg fikk den til. Har gjort den mer eller mindre jevnlig siden. (Unntatt da jeg gikk gravid.)

 

Her er en link til noen som forklarer den bra:

 

http://www.tv2.no/sporty/bensenk-slik-trener-du-kjernemuskulaturen-3426221.html

 

Idag tar jeg 60 stk av den. Og jeg senker begge bena samtidig, nesten helt ned i gulvet. Det er svintungt, men god trening for mage - og visstnok rygg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...