Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Veiedag! Tjo-bing!

 

65,2 landet jeg på idag. Det er jeg godt fornøyd med! Da har jeg gått ned de 500 grammene fra Paris + 100 helt nye. Totalt 600 gram ned. På en uke hvor jeg har spist altfor mye sjokolade... :unsure: Jommen bra jeg fyrte på med en ekstra motbakketur igår.

 

Mål for denne uka: komme ned på 64! Og holde meg unna sjokolade! <_<

 

En liten oppsummering på grafene mine:

 

Lily hopper opp og ned. Men heldigvis mest ned!

 

2hIobew.png

 

Og skilpadda annonserer 17 blanke kilo ned siden GR-start i oktober. Juhuu!

 

weight.png

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en motbakketur igjen i går + en ekstra gåtur + litt styrke. Så startet uka med drøye 3 trimpoeng. Godt fornøyd! :)

 

Ikke fullt så fornøyd med matinntaket. Slingrer mye. Er eksemplarisk noen timer av dagen, før det sniker seg inn ett eller annet nei-mat, før jeg er flink igjen. Akkurat som om ingen merker det. Aller minst vekta dagen derpå. Men det gjør den jo! <_< Så da ble det samme tall idag som igår. Til tross for trim og masse vann.

 

Hvis jeg fortsetter sånn som dette vil det drøye før jeg får se 64-tallet. (Og 63-tallet.) Enkelt og greit. Så jeg får finne ut hva som er viktigst for meg: få av de siste par kiloene eller spise hva jeg vil, når jeg vil, så lenge jeg trener ved siden av.

 

Ehm... Det valget er jo egentlig ikke så vanskelig, da. Når jeg setter det opp sånn, svart på hvitt.

 

Jeg vil videre ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en særdeles inaktiv dag igår. Det negative: fikk ikke rørt noe på meg og var ikke utenfor døra i det hele tatt. Det positive: det ble dermed heller ikke noe sjokolade! ;)

 

Og fortsatt stabil på vekta, tredje dagen på rad.

 

Har fått ett eller annet slags forstyrrelse på balansenerven (tror jeg), så er veldig svimmel om dagen. Begynte i forrige uke og vil pokkern meg ikke gi seg. Tror kanskje det har noe med at jeg har hatt unormalt mye dotter i ørene siste måneden. Begynte rundt 17. mai. Så har det kommet og gått litt. Forrige uke ble det avløst av en avsindig svimmelhet som kom som kastet på her en kveld. Deretter har det vært konstant, i over en uke nå. Som å gå rundt og være konstant brisen. Må sette sjøbein når jeg løfter sønnen min og beveger meg rundt. Går forsåvidt greit å gå turene mine, for da holder jeg meg fast i barnevogna og bruker den som en slags rullator, he he! Men det kan jo ikke fortsette sånn... Skal til legen imorgen og ta stingene etter den siste føflekken. Skal spørre han han da. Har jo hørt om de som får virus på balansenerven, men det er ikke helt like symptomer heller. Er ikke kvalm eller kaster opp. Det går bare trill rundt i bollen... :blink:

 

Ja, ja. Nok klaging for idag. Får spenne på meg sikkerhetsselen og tjore meg fast i vogna, for nok en motbakketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yessss! Etter 3 dager med bom stille, ramlet det brått av 700 gram idag. 64,5 kilo!! :D Juppeeee!

 

Var superflink i går, med motbakketur, styrketrening (har slengt på litt flere repetisjoner de siste dagene) og rundt 1100 kalorier i inntak. Og masse vann. Magen fikk tømt seg ordentlig også, så svupp, der forsvant det noen centimeter mage.

 

64! Tjohoo! Den må jeg klare å holde fast på til offisiell veiedag mandag. Må, må, må! Vil, vil, vil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Så lenge varte den standhaftigheten... Har allerede klart å tyte i meg 2 småsjokolader og 1 iskaffe idag, til lunsj. <_<

 

Var hos legen og tok stingene (og idag gjorde det driiiitvondt!) og fikk sjekket de balansegreiene mine og konstantert at det mest sannsynlig er virus på balansenerven. Så etterpå syntes jeg så synd på meg selv at jeg måtte skeie ut med ikke én, men TO sjokolader! Det ble kjapt en 700-kalori-lunsj. Som jeg ikke ble mett av en gang... Grmpff!

 

Bra jeg gikk til og fra legen, i alle fall. Ble 1 trimpoeng der.

 

Men skjerpings resten av dagen, altså!

 

Fikk beskjed av legen om å ta det med ro og ikke anstrenge meg for mye også. Men lurer på hvordan jeg skal få til det når jeg har en aktiv 10-måneders turbojet å ta meg av hele dagen og krabbe etter og løfte opp hit og dit. :unsure: Og motbakketurene mine vil jeg jo også fortsette å ta, nå som jeg er så godt i siget. Vel, vel. Jeg får gå forsiktig! Virus på balansenerven er jo helt ufarlig, etter hva jeg forstår. Med mindre du faller og slår ut tennene i fortauskanten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å skjerpe meg resten av dagen igår - og klarte det tydeligvis bra. For idag viste vekta 64,1 kg! :)

 

Det får bli utgangspunktet mitt for helga. Har lyst til å kose meg, men holde meg stabil. Så håper på samme tall mandag morgen.

 

Har også så smått begynt å forberede meg på flytting over til Holde Vekten-forumet og har lagd meg en tråd der:

 

http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/20509-bijous-holde-vekten-dagbok/

 

Er jo ikke i mål riktig enda, men tjuvstarter litt, for å holde motivasjonen oppe! :)

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt ukas tredje motbakketur idag. Og det blir nok en fjerde også, på søndag. For havnet på 1900 kalorier idag, med hjemmelagde hamburgere til middag og litt for mye melkesjokolade på kvelden... :rolleyes:

 

Men skal ta mageøvelser/styrke før jeg legger meg.

 

Har sett så oppsiktsvekkende forandringer på magen denne uka, at jeg nesten er litt satt ut selv her. Vet ikke om det skyldes at jeg la på flere repetisjoner på mageøvelsene eller om den ene kiloen ned fra 65,2 til 64,1 har skylda (at det var selveste Mage Kiloen, liksom), eller en kombinasjon av de to.

 

Har uansett bestemt meg for å slenge på enda litt flere repetisjoner. Gikk fra 2 x 15 til 2 x 20 denne uka. Men kan godt øke til 2 x 30 merker jeg. Orker fint det.

 

Så vi får se, om det spiller noen rolle. Magen har i alle fall kommet seg veldig i det siste. Det er som om kroppen omsider har innsett at det ikke er noe mer overflødig fett å hente andre steder, så den kan likegodt begynne å ta fra den kulen rundt navelen. Jippi, sier jeg bare! :) Det er liksom siste rest av fettrand som jeg strever med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn og torden her idag. Men det passer bra siden jeg ikke skal gå langtur! :P

 

Men altså lørdag. Fristelser, fristelser! Og vekta viste 64,5 idag. Opp fra i går. Men det er greit. Magen har stoppet opp igjen. Det gjør den hver helg... <_< Begynner å bli litt lei det. Men idag skal jeg rett og slett prøve svisker. Orker ikke at den stopper opp slik hver helg.

 

Anyway, skal endre litt på helgerutinene mine fremover. Rett og slett kutte ut Cola Zero og gå over til ordinær Cola igjen. Har lest så mye negativt om kunstig sukkerstoffer, sakkarin etc. at jeg føler jeg likegodt kan gi kroppen 'the real thing' og heller gjøre plass til det i kaloriregnskapet. Leste senest denne artikkelen:

 

http://www.nyhetene24.no/nyheter/lettbrus-kan-gj%C3%B8re-deg-tung

 

De har jo et poeng. Man narrer kroppen/hjernen med å gi den kunstig søtningsstoffer. Man gjør den muligens en bjørnetjeneste, på sikt.

 

Så nå går jeg enkelt og greit tilbake til årntli' Cola! ;) Det smaker jo langt bedre også. Så ikveld blir det 1 stk herlig glass-cola på 3,3 dl til kos! Blir 139 kalorier. Og det har jeg jommen råd til på regnestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 64,7 idag. Ikke så rart, siden det var lørdag igår. Og med treg mage i tillegg.

 

MEN... til å skeie ut på lørdagene så synes jeg at jeg har blitt flinkere, tross alt! ;) Jeg veier opp godiset på forhånd og tenker; dette og ikke mer. Og så holder jeg meg (stort sett) kun til det oppmålte. Og det ble med den ene Colaen, som planlagt. (Gud, så god den er i forhold til Zero-crappet!)

 

Idag blir det ukas siste motbakketur og ikke noe godis. Håpet er å gå ned de 600 grammene jeg gikk opp i helga, til imorgen. Men vi får se! :rolleyes:

 

Og repetisjonene jeg økte på mageøvelsene mine merkes! Fra lusne 15 stk som ikke kjentes i det hele tatt, til 30 stk som jeg nå kjenner river. Deilig-vondt! Burde jo ha økt før, men men. Lett å være etterpåklok.

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 12 trimpoeng denne uka. Godt fornøyd med det! :)

 

Men spørs om det blir noen endring på vekta til imorgen. Ble sen middag. (Noe vektreduksjonen min ikke liker.) Og litt Stratos på formiddagen og sjokoladefondant med iskrem og bringebær til dessert. :rolleyes: Ikke den helt ideelle søndagen, kalorimessig, altså.

 

Men vi får se, da. Bare det blir noe med 64 imorgen så er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Da ble det 12 trimpoeng denne uka. Godt fornøyd med det! :)

 

Men spørs om det blir noen endring på vekta til imorgen. Ble sen middag. (Noe vektreduksjonen min ikke liker.) Og litt Stratos på formiddagen og sjokoladefondant med iskrem og bringebær til dessert. :rolleyes: Ikke den helt ideelle søndagen, kalorimessig, altså.

 

Men vi får se, da. Bare det blir noe med 64 imorgen så er jeg fornøyd!

Hei Bijou!

 

Har lest litt av innleggende dine her og må jo bare skryte av deg! Du har vært superflink i kampen mot kiloene!!! Må være artig å se at målet ditt er like om hjørnet! Stå på til målet er nådd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Sirkus85! :)

 

Iblant er det litt to skritt frem og ett tilbake her. Men man må se det store bildet. Og da går det nedover! :P

 

Her viste vekta 64,8 idag. Det vil si ned 400 gram fra forrige uke. Men opp 700 gram i helga. Hrmfff...! <_< Men, men. Det er jo ikke noe rart. Det sniker seg inn godis jevnt over, hele helga. Jeg kan fortsatt bli enda bedre på disiplinen der.

 

Har fått magen litt igang igjen nå, så satser på at helgeutskeielsene går av i løpet av uka.

 

Denne ukas plan: komme tilbake til begynnelsen av 64-tallet og puste 63 i nakken! B)

 

Men får nok av utfordringer denne uka. Skal besøke en venninne og blir borte fra onsdag til fredag. Og på det besøket vet jeg det blir mye kos! Slagplanen er derfor motbakketur mandag og tirsdag, før avreise. Mest mulig trim i forkant. Og prøve å begrense meg litt under besøket. :rolleyes:

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det motbakketur + styrke igår. Og 1200 i matinntak. Fornøyd! Vekta krøp ned til 64,6. Ikke all verdens og jeg hadde vel håpet på mer, men det er ikke hver dag vekta viser det man håper, gitt... ;) Burde vel begynne å bli vant til det nå, men jeg lever stadig i håpet om at vekta skal vise det jeg føler meg. Særlig etter dager hvor jeg synes jeg har vært ekstra flink og disiplinert. Men det er nok ikke helt sånn, nei.

 

Og merker at det er en smule demotiverende å slite med de samme grammene nå som jeg gjorde forrige uke. Men det er jo straffen for å legge på seg i helga. Ja, ja.

 

Ny dag idag. Ny innsats!

 

Motbakketur nr. 2 og mer sol idag. Tror jeg skal satse på shorts idag. Må ha noe mer farge på disse bleike leggene, altså! B) Sommer'n er jo over før man får sukk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv takk, Stairway! :)

 

Fint å kunne være til inspirasjon, på alle måter. I medgang og motgang!

 

Her har jeg hatt en helt eksemplaaaaarisk dag! Med trim, havregrøt til frokost, smoothie til lunsj, masse vann og kyllingfilet til middag. Rundt 900 kalorier i inntak. Hurra! Helt til jeg fant ut at det var på tide å premiere seg selv litt og kylte nedpå en hel (hel!) pose Bamsemums, helt alene. Kabooom! 1050 ekstra kalorier. Og totalen steg brått til litt over 2000. Erre' mulig, liksom! *stønn!*

 

Jeg er litt for flink til å premiere meg selv etter god innsats, synes jeg. <_<

 

Men det var da de to trimdagene som jeg vet jeg får til denne uka. Imorgen drar jeg på venninnebesøk. Og tyller i meg flere kalorier... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nå er det lenge siden jeg har vært å lest her inne, men jeg tok en rask titt på nedgangen din, bojou!

Fantastisk bra jobba :) Du har tatt av 18 kilo på disse månedene, og er snart i mål! Aplaus til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Nueva vida! :)

 

Ja, helt uvirkelig at jeg har tatt av så mange kilo, på under ett år. Særlig når jeg tenker på hvor ofte jeg stikker kjepper i hjulene på meg selv... ;) Men tålmodighet lønner seg. Og ha gooooood tid!

 

64,5 viste vekta idag og det er jeg ganske fornøyd med etter Bamsemums-bonanzaen igår.

 

Nå stikker jeg straks avgårde på venninne-besøk og har bestemt meg for at hvis jeg skeier jeg skikkelig ut der og har "helg" disse dagene, så blir det ikke noe helg når jeg kommer hjem på fredag. Kan ikke ha 2 helger på 1 uke. Det har vi prøvd før... <_<

 

Før- og etterbilder, ja. Det har jeg faktisk tenkt på hadde vært morsomt å hatt. Men jeg la ned total fotoforbud i fjor høst når jeg var på mitt tyngste. Tenkte; sånn som dette skal jeg aldri se ut igjen, så jeg vil ikke ha noen minner om det. Hvilket var litt dumt, siden jeg aldri skal se slik ut igjen. ;) Sånn tenker jeg jo nå. Har bare noen få bilder fra navnefesten til junior, men der passet jeg på å gjemme meg bak andre e.l. Så jeg har ingen gode før-bilder, som viser mage, valker og hele sulamitten. Bare fine etter-bilder! For NÅ skyr jeg ikke kamera lenger! B)

 

Vel, nå må jeg pakke sammen det siste og komme meg avgårde her. Er tilbake her inne igjen fredag eller lørdag!

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Har det sånn med kamera selv jeg nå. Men jeg har tatt bilder av meg i bh og truse, gjemt dem godt unna. Bare til skrekk og advarsel for meg selv. Håper jeg en dag kan se på dem og tenke tilbake i tid "at sånn så jeg ut". En lang vei å gå. Og jeg har ennå ikke greidd det, men det skal jeg!

Når det gjelder annen fotografering, så syns jeg det er helt skrekkelig, og unngår det så langt det lar seg gjøre.

Må være deilig å komme dit igjen at det er helt greitt å bli med på bilde!

 

God venninnetur, kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Har lest mye i tråden din og du har vært helt utrolig flink må jeg bare si , kjempe motiverende å lese hvordan det har gått med prosjektet ditt ! ! !

 

Kan jeg spørre litt om desse faste-dagene dine ...

 

Hvilke juicer og smootier bruker du ?

 

Hvilke te , smaker den te ? ( jeg kan ikke klare te smak ... )

 

Hva har du til middag på slike faste dager ?

 

Ønsker deg masse lykke til fremover , har stooor tro at du vil klare hele prosjektet ditt ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, damer! :)

 

Du kommer til det punktet hvor du ikke kommer til å sky kamera du også, Nueva vida! Det er jeg sikker på! :)

 

Angående fastedagene mine, Snigla, så drikker jeg mest fruktjuicer og smoothier fra Bendit. De som står i kjøleskapene i de fleste dagligvarebutikkene nå.

 

Teen jeg drikker er Pukka sin Detox-te. Jeg er heller ikke noe glad i vanlig sort te. (Som smaker klassisk te. Som Earl Grey og sånn. De synes jeg er helt pyton!) Så Pukka sine er midt i blinken for meg og jeg har lagt min elsk på Detox. Utelukkende fordi den smaker så herlig av lakris! :P Drikker 2-3 kopper av den hver dag, uavhengig om jeg faster eller ikke også. Synes den hjelper mot søtsug også.

 

På fastedager drikker jeg bare, så jeg har ikke noen middag. Men tar 2 store glass smoothie til "middag".

 

Håper det var litt oppklarende! :)

 

Kom hjem fra venninnetur i dag, altså, og har hatt det helt kjempe! Moderat med vin og faktisk bare sunne, gode middager hver dag. Men altfor mye chips på kveldene! :blink: Så fryktelig spent på hva vekta sier imorgen... *hakker tenner!*

 

MEN... Vi gikk en durabelig god skogstur den ene dagen. En tur som startet med en halvtime bratt oppoverbakke, i hurtig tempo. Så labbet vi videre innover i skogen. (Og ble nesten spist opp av mygg...) Men vi/jeg fikk trimmet! Hurra! Så det var ikke SÅ ille tur. Husket også på å drikke mye vann underveis. Noe jeg ikke alltid er så flink til når jeg er bortreist. Og hadde med Pukka-teen min, som jeg drakk til frokost.

 

Så håpet mitt er at all trimmen, vannet og de moderate middagene veier opp for vinen og all chipsen! :rolleyes: Men vi får se imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Jeg glemte å fortelle at jeg var enda mer flink mens jeg var borte. For jeg tok mageøvelsene mine også. 60 stk hver kveld. Og er veldig stolt over det! :P

 

OG...! Venninnen min har et mye større speil på badet enn vi har hjemme og jeg fikk se meg selv i nesten helfigur for første gang på lenge. Da gikk det ordentlig opp for meg at; jeg er jo slank, jo!! Jeg ser helt smashing ut nå! :P (Samme hva vekta sier imorgen tidlig...) Litt mer igjen å ta av på magen, men that's it.

 

Så da vi stakk en tur på stranda igår formiddag og solte oss, hadde jeg ingen problemer med å ta på meg bikini offentlig, for første gang på 2 somre. Særlig ikke da jeg så at venninnen min, som ikke har født noen barn og som alltid har vært omlag samme size som meg i alle år, hadde mer mage enn meg som fødte for 10 måneder siden. Da sank det endelige ordenlig inn hos meg. Og da må jeg innrømme at jeg innerst inne følte meg bare enda bedre! :rolleyes:

 

Så ja, jeg er igjen SLANK! (Til tross for altfor mye potetgull denne uka.) Og det tar visst litt tid før det synker ordentlig inn her. Men det hjelper på nå, altså! Hurra, hurra, hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SLANK... og 1,1 kilo tyngre! Juhuu... ;) Tallenes klare tale er på plass. Opp til 65,6. Pffffft! (Men det som er litt deilig midt oppi det hele er jo at jeg ikke føler meg tyngre, men like slank som da jeg dro.)

 

Men det avgjør uansett helga. Den er herved avlyst. Kun frukt med kesam til lørdagskos idag. Ellers bare vanlig mat. Ikke noe ekstra kos.

 

Begynner med havregrøt til frokost idag. Og det tror jeg jommen magen min er glad for, etter et par dager på kun brødmat til frokost. Det spiser jeg ikke ellers og magen har vært helt boblete og rar. Så vekk med brød og inn med havregrøt igjen!

 

Deretter: motbakketur! :) Skal prøve å komme litt tidlig avgårde her, siden det er meldt øseregn seinere på formiddagen. Prøve å komme regnet i forkjøpet.

 

Planene for resten av dagen er inneaktiviteter som husarbeid og rydding. Det trengs også, gitt, etter at mor har vært hjemmefra noen dager...! ;)

 

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra lang motbakketur unnagjort og 3 trimpoeng ekstra! :D Det håper jeg brenner av litt fett her.

 

Kom forresten på at det jo er Sankthansaften i kveld. Men det spiller i grunn ingen stor rolle, siden vi ikke har noen planer om noe feiring. Sambo og en kompis av han holder på å vaske og male huset utvendig denne helga, så alle er i arbeidsmodus. Kanskje litt ekstra godt til middag, siden det er lørdag og Sankthans, men ellers tror jeg at jeg skal klare å styre unna fristelsene helt fint.

 

Frukt og kesam it will be! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går i sniiiiiilefart! <_< Ned 100 gram fra igår, til 65,5. Men nå skal det sies at magen ikke har tømt seg på flere dager, da. Føler meg oppblåst som en flodhest...

 

Den "sunne" lørdagen igår innebar 1 iskaffe, 2 stykker hjemmelagd pizza til middag og 2 glass vin. Det ble Sankthans-utskeielsene mine. Men uansett glad jeg styrte unna alt godis og potetgull som vi hadde i hus. Den skal jeg ha! B)

 

Tar ukas siste motbakketur idag og håper nå bare på at magen kommer på gli. Da skvetter jeg sikkert ned på 64-tallet igjen, tror jeg.

 

Idag blir det samboers blomkål- og brokkolisuppe til middag. Den er så god at jeg gleder meg flere dager i forveien! Nam, nam! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...