Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Ja, den ja! Det var en kjent øvelse, men jeg bruker den veldig sjelden.

Tar du over 60 stk med begge beina likt? Da må man vel kunne si at kjernemuskulaturen din er temmelig sterk! Bra!!!

Denne øvelsen skal jeg jammen begynne med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tar 60 totalt. Og med begge bena samlet.

 

De 20 første går bra. De 10 siste river skikkelig, men på en god måte! ;) Så tar jeg en liten pause og tar 30 til.

 

De 30 første tar jeg med "flexed foot", de 30 siste med "pointy toes". Vet ikke helt hva det heter på norsk. Men rette føtter og pekende tær...? :rolleyes:

 

Har adoptert dette fra stretchingen (og tror de nevnte det da jeg danset også). At de to variasjonen trener forskjellige muskler, i eh... bena? Husker ikke helt, så ikke ta det for god fisk. Men jeg tenker som så at det skader i alle fall ikke å variere, med 30 bensenk flexed foot og 30 bensenk pointy toes.

 

Gårsdagen ble litt stressende, med bytur og mye borte. Men fikk lagt inn motbakketur. Var også veldig flink med maten, helt til kvelden og da jeg kom hjem. Da gled det ut i mer TP-spilling og smågodt igjen, gitt. Og Sjokoladeklem! Himmel og hav! Kan ikke noen bare forby de kjeksene?? De er livsfarlige! Det går ikke an å bare ta én. Gruff!! <_<

 

Men takket være aktiviteten tidligere på dagen klarte jeg visst å holde meg stabil til i dag likevel. 64,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Snarttobarnsmor! :) I starten når jeg begynte klarte jeg max 1...! Stå på!

 

Trim igår ble en time stretching og styrke + 20 minutters rockering. Og jeg kan stolt erklære at jeg har tatt steget opp fra Nybegynner-rocker til LittMerErfaren-rocker. For jeg får ikke blåmerker lenger! B) Wohaaa!

 

Og idag fikk jeg endelig en ekstra belønning, etter evigheter på 64 (og 65)... 63,6 kilo på vekta! :D 63!! Jippi, jippi, jippi!

 

63 var jo målet mitt her inne på GR da jeg startet i oktober. Så sånn sett: HURRA FOR MEG! :) Men så endret jeg det litt etterhvert, til 60 kilo. Selv om jeg egentlig ikke vet helt hvor trivselsvekta mi er lenger. Men ett eller annet sted mellom 60-63. Så jeg fortsetter litt til. En kilo eller to. Eller tre.

 

Idag får jeg nok utfordringer og må nok "forsvare" 63-tallet mitt så godt jeg kan: venninne på besøk og kafe! ;)

 

Men nå som jeg ikke får blåmerker lenger kan jeg jo trene rockering hver dag om jeg vil, så jeg satser på en økt til ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiik! Såvidt jeg klamrer meg fast til 63-tallet idag. 63,9.

 

Ble lunsj ute på kafé igår. Røkelaks carpaccio. Relativt greit, hvis man ser bort ifra all oljedressingen på salaten, pinjekjernene og pestoen... Men åååh så godt! :rolleyes:

 

Bedre ble det ikke til middag: hjemmelagde hamburgere. Ups... Landet med et tungt brak nedi magen. Og der ligger det.

 

Så idag er valget klart: fastedag. Rensedag.

 

Forrige fastedag for 2 uker siden ble ganske "mislykket" vektmessig. Gjorde ikke noe utslag på vekta. Men så glemte jeg å drikke nok vann. Drakk bare smoothiene og juicene. Idag skal jeg ikke glemme det.

 

Dessuten har jeg villet vente til jeg rundet 63 kilo før jeg fastet igjen. Mest mentalt. For å ikke føle at jeg "jukser" meg ned på 63. Men nå har jeg bevist at jeg klarer 63, helt på egenhånd, så kan jeg faste. Og nå trenger jeg det virkelig også. Urk!

 

Første innskytelse var; "Faste på en fredag?! Jamen, da kan jeg jo ikke kose meg, eh... ikveld?" Nemlig. Note to self: kose oss gjør vi lørdager, ikke fredager! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over halvparten av fastedagen er over og det har gått veldig greit.

 

"Snek" meg til en motbakketur (man skal jo helst ikke trene når man faster), siden jeg fant ut at jeg bare har tatt 1 tur hittil denne uka, og har vært veldig flink med vann.

 

Merker når fastingen fungerer, liksom. Løper på do hele tiden. Masse tissing og magen som tømmer seg. Og masse luft som vil ut... Stinker døden og grønne erter! :blink: Men da vet man at fastingen funker, i alle fall. ;) Det er som om kroppen henter alt slagg i kroker og kriker og bare presser det ut. Vel, vel.

 

Tenker samboer blir happy når det er tilbake til vanlig kost igjen imorgen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han holdt ut! :P Og det var vel verdt det. Idag er magen omtrent "paddeflat". (Ja, i forhold til den pleier, da.) Og 63,1 kilo på vekta! WOW! Men nå tar jeg alltid det med en klype salt sånn rett etter fasting. Må regne med litt opp igjen. Pluss at det er lørdag. Har bestemt meg for å kose meg ikveld, med måte. Men veldig spent på hva den endelige vekta viser til mandag! :)

 

Her skinner plutselig sola, etter flere dagers regn, så vi får vel grave frem shortsen igjen og feire sommern!

 

Dagens trim blir mer rockering (er litt hekta om dagen). Har begynt å variere litt nå, med armtrening mens jeg snurrer og knebøy. Det blir litt klabb og babb og ringen havner litt oftere på gulvet igjen, men øvelse gjør mester! B)

 

Ha en flott helg du også, Snarttobarnsmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt bort shortsen idag, for da jeg gravde i klesskapet fant jeg en gammel olabukse fra hin hårde dager som er så slitt og så lappet sammen at den knapt henger sammen i sømmene lenger. Men den er så gooood! :P Eldgamle olabukser blir jo det til slutt. Som å ha på seg joggebukse, fordi stoffet er så tynnslitt og brukt.

 

Men denne er i størrelse 36 og har ikke orket å prøve den på evigheter, før idag. Og den passet! :D Nå skal det altså sies at den både er utvidet gjennom årenes løp og med litt stretch i stoffet. Men ååååh! Så deilig å kjenne den smette på igjen! Så da ble det selvfølgelig den buksa idag, ikke shorts.

 

Har fortsatt 1 dinosaurbukse igjen bakerst i skapet, i str. 36. Uten stretch. Selveste SlankeBuksa over alle slankebukser. Prøvde den igjen og fikk den på over lår og rumpe, men ikke glidlåsen igjen. Litt igjen der. Men fikk den altså på fint helt opp. Weeee! :D Now we're talking!

 

Kjempemoro å ikke bare passe inn i normalklærne mine fra før graviditeten igjen, men også slankisklærne jeg brukte før jeg la på meg kosekiloene også!

 

Fikk tatt en god gåtur med sambo også tidligere på dagen. Og har vært flink med kostholdet hele dagen til nå. Nå gjenstår bare helgas kaloriutskeielser, som blir pasta carbonara m/laks og erter til middag, litt musserende vin og ren melkesjokolade og litt lakris til kvelden. Og 1 glasscola (3,3 dl).

 

Selvom jeg sikkert spiser mer godteri enn jeg bør, merker jeg at jeg er mer kresen på hva jeg putter i meg når jeg først skeier ut. Går og planlegger hele uka hva jeg skal ha til lørdagsgodt. Og kjøper bare det jeg fyser aller mest på. Tyller ikke i meg tilfeldig godis, liksom, bare fordi det er godis. Men plukker ut gjennomtenkte favoritter. Tror det er en lur måte å prioritere på og ikke minst: tilfredsstille hjernen, når man først skal skeie ut.

 

Og veldig stolt over at jeg klarte å styre unna både salt chips og gummigodteri/smågodt denne helga! De to tingene ødelegger vektresultater som bare juling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STABIL! :o Stabil etter en lørdag...! :D Men altså... stabil?! :o Hallo?

 

Ikke egentlig stabil heller, men ned 100 gram, til 63,0 kg! Og jeg som var forberedt på å ihvertfall ha gått opp en halv kilo, etter først 1 fastedag og så en koselørdag. Men neida. Stabil...!

 

Skjønner ikke no', jeg.

 

Det kan være fordi kroppen gikk på reserver på fastedagen fredag, deretter fikk masse kalorier lørdag, som en forsikring om at "joda, du skal få mat!". Har jo hørt teorier om at en skikkelig kaloribombedag etter lavt kaloriinntak kan få kroppen løs fra platåer.

 

Eller det kan være, som samboer minnet meg på, resultater etter siste dagers trening. Rett og slett. Har jo bl.a. trent rockering intenst 4 dager på rad nå, fordi det er så gøy.

 

Uansett, deilig er det! :P Og enda viktigere å være flink idag. Den opprinnelige planen for idag var egentlig å ta av det trodde jeg la på meg igår og kjøre full treningsøkt idag, med motbakketur, stretching og rockering. Tror ikke jeg tør noe annet enn å holde meg til den planen idag, selv om jeg faktisk ikke la på meg noe likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dagens gjennomførte trim ble motbakketur og rockering. Avrundet uka med 12,1 trimpoeng. Veldig fornøyd!

 

Trimmessig ble uka hovedsaklig slik:

 

3 motbakketurer

1 stretching

5 rockering-økter

mageøvelser hver kveld

 

Tok visst litt av med den rockeringen ser jeg... :unsure: Og skulle helst hatt 2 stretching-økter. Men, men. Får prøve å få til det neste uke. Men helt passe antall motbakketurer.

 

Dagen idag har bydd på utfordringer matmessig. Ikke så mye feil mat, men for mye mat. Så veldig spent på hva vekta sier imorgen. Nå innbilder jeg meg alt i spennet ifra 64 til 63. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da er mageøvelsen din prøvd opp til flere ganger. Den er ikke bare tung, men vanskelig også. Må trenes litt på å kjenne når korsryggen glipper fra gulvet. Ikke bare lett i starten.

Er litt stolt av meg selv, jeg greidde 20... Har en vei å gå for å nå igjen deg! Men, som de sier: "Trening gjør mester" :)

 

Jeg vet jo en del om opplegget ditt, men har et spm.:

Koser du deg hver helg? Hvor mye er ca kosen din på? Snakker vi om en liten sjokolade, eller snakker vi om nesten alt du vil på en lørdagskveld?

Du har jo et supert resultat til tross for kosen, og et et strålende eksempel på at man kan leve normalt. At det er måtehold som er stikkordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nueva vida!

 

Helgekosen min varierer veldig. Noen helger/lørdager klarer jeg å kun spise en oppmålt mengde. Andre lørdager går jeg helt bananas og blåser i kalorier... :unsure: Så noen helger holder jeg meg stabil, andre legger jeg på meg 5-700 gram.

 

Men ja, jeg koser meg hver helg, uansett. Fordi jeg må ha en gulrot i enden av hver uke. Og jeg er en søtmons de lux. Det har ikke endret seg underveis i dette slankeopplegget. Jeg ikke ha godis eller søtsaker hver dag. Jeg klarer stort sett å kontrollere suget. Men jeg synes jeg fortjener det hver helg. Ellers hadde jeg blitt umulig å bo i hus med, tror jeg.

 

Jeg spiser nå slik jeg vil komme til å spise når jeg har nådd målet mitt. Både mtp. mengde godteri og brus og mtp. hva slags matvarer, sånn generelt. Jeg går ikke på noen diett, men spiser helt vanlig mat. Det har jeg gjort hele veien, siden jeg startet. Jeg er bare mer bevisst på hva frokost, lunsj og mellommåltid består av, hva slags drikke jeg heller i meg og at forsyner meg litt mindre av poteter og ris til middagene. Litt mer gjennomtenkte valg i hverdagen, altså.

 

Igår ble problemet mitt at jeg spiste for mye mat. Det ble sen middag og jeg spiste restene etter lørdagens middag mens jeg ventet på søndagens middag. Så på sett og vis ble det 2 middager. Ups! Og jeg spiste liksom konstant hele dagen. Mye jordbær og moreller, innemellom de andre måltidene, men likevel. La meg til slutt proppmett, og det var ingen god følelse.

 

Så opp 300 gram til idag. Men 63,3... det kan jeg leve med! B) Det vil si ned 800 gram siden forrige mandag. Superfornøyd! :)

 

Denne ukas mål blir å beholde det etterlengtede 63-tallet. Muligens sniffe litt på 62...? Vet ikke helt om kroppen er klar for det enda. Vi får se. Men ihvertfall holde meg på riktig side av 63! :)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ganske lat dag igår. Ville bare sitte foran nett-TV'n (vi har ikke vanlig TV), glane på alskens og spise sjokolade. Poden holder på med tenner, så det var enten gråting igår eller masse soving. I soveperiodene ble jeg bare sittende å se TV. Men siden jeg ikke gadd å slepe kroppen ut av huset ble det ingen sjokolade, i det minste. Lurt! B)

 

Tok en runde med rockering, men that's it. Vekta viste 63,2 idag, så fornøyd likevel.

 

Idag blir det andre boller. Straks ut på ukas første motbakketur! Sol og frisk luft! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så tung i ræva om dagen, altså... Tiltaksløs OG godtesyk så det holder. Dårlig kombo. Puh!

 

Men fikk tatt motbakketur igår. (Og mageøvelser på kvelden, som vanlig.) Iløpet av dagen bakte jeg scones. Og jeg spiste vel omtrent alle alene. Og så ble det en rull med Melkebart på kvelden. Djeeez!

 

Resultat idag: 63,3 kg. Kunne vært laaaaangt verre.

 

Så selv om jeg egentlig går rundt og nyter min nye, fine slanke kropp (holder på å grave frem mange skatter fra klesskapet om dagen og gleder meg storveis over masse "nye" klær), så må jeg fortsatt passe på. Slank er ikke = spise hva jeg vil.

 

Jeg er litt skummel der, altså... <_<

 

Dagens trim må/skal/bør jommen bli stretching! Og rockering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ble ingen som helst trening igår. Så himla lite inspirert om dagen at det er til å grine av... <_<

 

Har vært slapp med å registrere maten også. Er lei, rett og slett. Og tester ut en registreringsfri uke, litt sånn på sparket. Det burde jo gå greit, så lenge jeg fortsetter å spise det jeg skal. Og jeg vet jo hva det er. Og jeg gjør det jo.

 

Så vi får se hvordan denne uka går. Vektmessig ligger jeg i alle fall stabilt, på 63,3 kg.

 

Dagens trim...? Tja.

 

Hadde tenkt å gå en motbakketur, faktisk. Men så begynte det å høljeregne og så forsvant den lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trim i går. Men stabil fortsatt.

 

Huset ser helt bomba ut nå, med arbeider på utsiden (oppussing), og nå på innsiden også, i stua. Lister som skal opp pluss en ny bokhylle som skal bygges. Arbeidet inne startet igår og skal være ferdig til senest søndag, så det er jo bare noen dager. Men mye støv og bråk. Huff!

 

Men i dag skinner i alle fall sola, sånn delvis, så jeg og poden får ta oss en tur ut. Motbakketur! Så får vi se hvordan resten av dagen går.

 

I alle fall veldig deilig å "slippe" å registrere all maten en uke. Mitt lille prøveprosjekt denne uka. Men som sagt, jeg vet jo så inderlig vel hva som er riktig å putte i munnen og ikke nå.

 

Ser altså ut som om denne uka kan gå i null vektmessig. Men det skyldes ene og alene mangelen på tiltakslyst og trim denne uka. Ja, ja. Må jo ha noen slike uker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuh! Fra null tiltakslyst og daffing mandag-torsdag, til full fres og intensiv fredag og lørdag. Men nå er altså alle tak- og gulvlister på plass i stua her hjemme. Pluss nye vinduslister. Pluss nysnekret bokhylle på den ene veggen. Helt fra scratch.

 

Fikk hjelp til snekkerarbeidet, men har trått til og gått over med slipemaskin, sparkel, fuging og nå grunning av de første malestrøkene.

 

Blitt dårlig med regelmessige måltider og den vanlige trimmen min. (Nei, tok visst en motbakketur igår, forresten!) Men har vel fått litt trim med all denne slipingen og sånn ellers. Vekta viste i alle fall det samme imorges: 63,3 kg. Jommen vært flink til å holde vekta stabil denne uka, i det minste! ;)

 

Men nå er det å punktere i sofaen og kose seg med lørdagsgodis og en velfortjent glass-Cola! Så får vi se hva vekta sier imorgen... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta sa 100 gram opp etter lørdagskosen, til 63,4 kg. Det kan jeg absolutt leve med!

 

Ikke noe mer av den vanlige trimmen min idag (tror jeg), men mer sliping av vinduskarmer og mer maling. Det er da i alle fall noe.

 

Og så blir det så fint til slutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) Men vet ikke hvor vellykket denne første registreringsfrie uka egentlig ble... La på meg i helga, som vanlig. Men var stabil alle hverdagene i alle fall.

 

Til frokost spiser jeg alltid havregrøt (kokt på vann), med kanel på toppen. Og et lite glass lettmelk eller bare vann ved siden av. Til lunsj varierer det litt. Men i sommer har det blitt mye Skyr og noe frukt ved siden av, gjerne jordbær. Av og til tar jeg middagsrester også, fra dagen før. Eller rett og slett det jeg finner i hus, som er noenlunde slankemat.

 

Vel, da er det ny uke på trappene! Den forrige ble helt kårni og rar. Ingenting etter rutinene. Trimmessig ble det 2 motbakketurer og that's it. Ikke noe rockering eller stretching. Og den første uka hvor jeg ikke registrerte matinntak. Det var like greit, for mesteparten av uka hadde jeg ikke mye tid foran dataen uansett.

 

Junior har slitt med nye tenner en hel uke nå i strekk. Ikke én eller to, men sånn cirka alle tennene på en gang. Og alle er kommet i litt forskjellige tempo. Så det har vært konstant verk, mye gråting, feber, trøsting og våkenetter. Føler meg helt frynsete selv nå.

 

I tillegg har vi hatt folk i hus som hjelper oss med å bli ferdig med oppussingen av huset. De utvendige arbeidene har holdt på noen uker nå. Mye som skal gjøre, gammelt hus. (Og masse regn som har hindret malearbeidet.) Og vi har en deadline til lørdag 4. august (da skal vi ha stor hagefest). I tillegg fikk vi hjelp til å gjøre ferdig stua i forrige uke. Lister og diverse. Men jeg må gjøre sluttarbeidet og finpussen. Så det tar også tid.

 

Og så har jeg 1 uke igjen av mammapermisjonen idag. :blink: Begynner å jobbe igjen neste mandag. Så nå begynner jeg å bli litt småstressa... Med gutt med tannevondt, søvnmangel, stue som må gjøres ferdig, hus som skal gjøres ferdig, og dager som tikker avgårde.

 

Men altså... Jo! Vekta! ;)

 

63,7 kg idag. Opp 400 gram i helga. Ikke uventet, da jeg tok en "lørdag" igår kveld også. Og knapt har trent. Men den halvkiloen skal jeg få av meg iløpet av uka, har jeg tenkt.

 

Så får jeg se hva kroppen vil videre. Har ikke tenkt å pushe den så mye nå i disse dagene. Må prioritere oppussing, poden og søvn, fremfor trening akkurat nå. Men skal prøve å fortsette å være flink med maten, så langt det lar seg gjøre. Og drikke vann!

 

Og inniblant alt det der prøve å nyte siste uka med mammapermisjon! :) Djeeez! Dette året har gått fort! Men jeg klarte i alle fall målet mitt, med å få av alle gravidkiloene før jeg begynte å jobbe igjen. Det har jeg klart. Alle gravidkiloene + 4 ekstra, faktisk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel natts søvn! Hallelujah! :D

 

Både poden og jeg sov som to steiner i natt. Endelig! Så håper tannvondtet er noenlunde over, for denne gang.

 

Føler meg mye mer uthvilt og pigg i topplokket i dag. Utrolig hvor mye søvn har å si. Himmel og hav!

 

Vekta viste 63,6 idag og håper det er et ørlite signal på at helgegrammene er på vei bort. Men det blir altså ikke rare treninga idag (eller de neste dagene). Må få ferdig stua først. Men opp og ned stiger, bøying og maling oppunder tak bør da utgjøre noen trimpoeng...? ;)

 

For øvrig veldig stolt over at jeg klarte å holde vekten hele forrige uke (minus helga, da), uten å registrere mat eller noe. Samme denne uka. Ikke noe matregistrering denne uka heller. Må teste meg selv litt her. Jeg står jo med én fot halvveis i Holde Vekten-forumet også nå.

 

Og selv om jeg ikke føler meg i særlig slankemodus for tida så viser jo vekta faktisk 63! Og når jeg tar et skritt tilbake og lar det synke inn så er jo det en målstrek i seg selv (selv om jeg gjerne vil ned et par kosmetiske kilo til). Sekstitre, liksom...! Dæven døtte! :) Det samme som jeg veide da jeg traff kjæresten - og følte meg sylslank. Og 1 kilo mindre enn da jeg f.eks. var på ferie i Barcelona for 8 år siden - og også følte meg sylslank!

 

Man må huske på å stoppe opp og se ting litt i perspektiv underveis, tror jeg. Ellers så kan man lett gå rundt og ikke føle seg fornøyd, selv når man absolutt burde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjerpings, skjerpings, skjerpings...! <_<

 

Har fått det for meg at det er helt ok å spise godteri og drikke brus hver kveld nå. Det er det alstå IKKE.

 

Igår kveld ble det en hel pose seigmenn, 2 colaer og litt sjokolade. Min versjon av å belønne seg selv etter en dag med oppussing eller noe. Men helt feil versjon! Wake up! Grrrrrrr!

 

Så opp til 63,9 idag. Selvfølgelig. Og helt stinn i magen etter alt junket de siste dagene. Det har liksom blitt noe hver kveld nå.

 

Idag kommer min mor for å sitte barnevakt, så jeg kan ta en ekstra effektiv malesjau i stua. Må bare få opp farta her. Men imorgen håper jeg på litt roligere tilstander og da skal jeg skvise inn en fastedag, rett og slett. Effektiv måte å stoppe ukontrollert fråtsing på OG rense opp systemet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt junk igår også, desverre. Men ikke fullt så mye som de foregående dagene. Har ingen faste måltider lenger, siden alt er oppussingskaos, og har ikke spist ordentlige middager siden helga. Ting har bare glidd helt ut. Går bare å knasker småkjeks og alt vi måtte ha i hus.

 

Vel, unskyldninger, unskyldninger...! ;)

 

Ligger i alle fall på 63,9 idag også. Og godt igang med fastedagen. Fått tak i den renseteen min også, som jeg har vært tom for et par uker. Så håper jeg får fart på sakene idag!

 

Og egentlig litt deilig å slippe å tenke på mat idag. Har fortsatt masse igjen her som skal males. Utfordringen blir å ikke glemme seg bort og småspise av all kjeksen og dillet som ligger og flyter overalt her. Kun flytende føde idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...