Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var 63,7 i dag, så det går heldigvis litt nedover igjen. Men er jo fortsatt 1 kg tyngre enn sist offisielle veiing da...

 

Ikke stol helt på den vekten... Ulike vekter kan vise så mye som 1 kg i forskjell... Jeg hadde en snillere vekt før... Den viste en halvkilo mindre enn den jeg har nå. Mens badevekten hos mamma viser over en halvkilo mer. En riktig ufin vekt! Så den gidder ikke jeg å samhandle med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Grrrr.. Lei av alt som mot meg om dagen, nå har telenor klart å stenge internetten i den gamle leiligheta, og d 6 dager før jeg får den opp i dennye..!!! Er d mulig liksom? Og ikke får de åpnet den igjen heller.. Sprakk på godisen i går også.. Fikk hjelp til å flytte, skulle se en film m han som bar og kjørte for meg.. Han kom m godis, sjokolade og potetgull. Jeg sa d var dårlig gjort for han ver både at jeg har en avtale på godtestopp OG at jeg jobber m vekta, hadde ikke overskudd til å stå imot desverre.. Første sprekken siden jul, og d bare 1 mnd før ny avtale :(

 

Beklager om d r mye feil her nå, sitter på tlf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neimen ikke enkelt når det føles som verden går imot en. Jeg har vært nærme på å sprekke flere ganger... Og egentlig har jeg jo gjort det også, selv om det ikke var på godteri, så har jeg jo spist kaker og smakt mye under kakebakingen... Ble også en soft is på 17. mai, selv om jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle ha. Så jeg er vel ikke uskyldig jeg heller...

 

Vi får starte på ny frisk igjen begge to, så glemmer vi gamle synder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63 blank i dag. Ned 1,4 siden onsdag, men opp 0,3 fra laveste vekt. Jeg er likevel fornøyd. Det kunne jo vært veldig mye verre!

 

Har vært slapp med trening i det siste. Tror jeg skal ta beina fatt i dag og gå en tur i drittværet... Tror jeg kan ha godt av litt frisk luft. Jeg er så uopplagt for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Veldig opptatt med flytting, mye på jobb siden jeg nå er alene og uten internett hjemme så blir det vanskelig å ta turen innom her. I kveld får jeg seng, så flytter jeg skikkelig inn i den nye leiligheten og da kan jeg veie meg på vekta i morgen tidlig, samt ta nye cm mål. Var ute å gikk i skikkelig dritvær i går jeg også! I dag er det enda værre :P Du er på rett vei igjen hvertfall og det er jo det aller viktigste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreMyen

Hallo, vi er en (foreløbig) liten lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre :) Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende en e-post og si du vil inviteres: storemy@live.no

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hallo, vi er en (foreløbig) liten lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre :) Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende en e-post og si du vil inviteres: storemy@live.no

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe :)

 

Det har jeg gjort opptil flere ganger, men aldri blitt lagt til så da gidder jeg ikke det mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble så stress i dag tidlig, nå har jeg begge vektene her og de viser bare 0,2 forskjell faktisk.. Var på 70,4, det er opp siden fredagen eller når det var jeg veide meg på den andre vekta sist, men det er ned 0,4 fra forrige offisielle veiing (men det er jo en hel evighet siden, 8 mai faktsik :blink: ), og den i dag ble jo heller ikke offesiel, må klare en god del ned til tirsdagsveiinga altså!

 

Fikk meg en god tur i dag da, 12,5km, 5,5 første var rask gange, så 4,5km med løping så jogging resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det går nedover så er alt bra :D

 

Jeg var oppe på 63,5 i dag :(

 

Har vært mer aktiv de siste dagene, og fått trent litt styrke, så tenker at det kan kanskje være noe mer vann i kroppen nå... Men så vet jeg jo også at jeg ikke har stålkontroll på inntaket... Må kanskje begynne å telle kcal igjen... Jeg lurer jo bare meg selv. Tror hele tiden jeg skal greie å gå ned uten å telle og veie, men det går skeis hver eneste gang!

 

Hvordan går det med flyttingen? Hvilken leilighet endte du opp med å flytte i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble leilighet og ikke hus. Jobber med innflyttnig.. Eller har jo kommetinn i den nye, må bare vaske ut av den gamle nå i helgen. Har en skikkelig vond skulder så tar litt tid, er en liten leilighet så hadde vnligvis ikke tatt så lang tid men :P

 

Skulderen er faktsik så vond at det gjorde vondt å gå litt fort i går, så blir dårlig med trening de neste dagene, skal prøve å være endel ute da hvertfall, så en liten tur med ei med barnevogn som ikke kan gå så fort, hehe :)

 

Etter forrige helgs utskjelese og sprekk, så er jeg så godtesyk at det er heeeeeeeelt utrolig.. Grr :angry: også er det meget vanskelig med mat om dagen, har nemlig ikke kjøleskap eller fryser.. :unsure: Får det forhåpentligvis torsdag da.. Snikveide meg i dag, 70 blank, så nå gjelder det virkelig å holde seg i skinnet! så jeg kommer ned å får se 6tallet!!

Har egentlig bestemt meg for at når jeg kommer ned på 68 at jeg skal prøve å stabilisere vekta der før jeg prøver å gå videre nedover. Jeg vet hvor hardt det blir å komme under det så for motivasjonen sin del så skal jeg prøve å mentalt forbrede meg på t det ikke skal være noe spesielt med nedgang over en ca 3ukers tid, bare klare å holde vekta stabil rundt 68.

 

Det kan jo godt hende at det sitter litt i kroppen etter treninga, det pleier jo å gjøre det, men bruk det "høye" tallet til å motivere deg og ikke demotivere deg ;)

 

Nå må jeg komme igang her!!

 

God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det blitt vin i går, en drik og litt brownies, MASSE dansing, godt humør og 16km i dag på 1t og 32 min!!

 

Er fantastisk vær her i dag, skal prøve å sitte litt ute nå, blåser litt mye til at det blir soling tror jeg, men skal hvertfall gjøre et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Tenk snart under 70!!

 

Jeg bare roter igjen! Fikk ikke veid i dag, men vet det er opp! Jeg har hatt en fri flyt periode. Ikke talt kcal og ikke vært så flink å passe på inntaket.

 

Nå må jeg bare ta fatt å gjør det eneste som jeg vet nytter. Telle, veie, registrere!

 

Prøvde meg på løypa til rittet i går. Gikk over all forventning. Kneet holdt veldig godt. Men kondisjonen er det så som så med... Det får jeg jo ikke gjort så mye med nå, så det får bare være som det er. Jeg greier nok å fullføre, og er jeg heldig med vær og vindforhold, så greier jeg å slå tiden min fra i fjor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Å hadde jeg bare vært flink, hatt voldsomt både mat og godte sug, uten egentlig matlyst, men vært sulten! å da ikke ha kjøleskap eller frys i tilegg har gjort at jeg bare ikke har klart meg denne helga, ikke i dag heller.. Skal sies at filmbesøket klarte å spise opp hele potetgullposen alene i går da, holdt meg hvertfall unna den!

 

Når er det sykkelløpet du skal delta i? Er spent! Hvertfall bra at kneet fungerer som det skal igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Littmye styr de siste dagene.. 0,4 opp fra forrige uke, kunne vært værre.. Håper å få kjøleskapet i hus i løpet av kvelden, da er det slutt på all dritmaten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

...er det lov for ei trønderfrøken å liste seg inn til dere? jeg har tjuvlest litt på tråden deres etter tips fra mia123 sin oppfordring ;)

dere er aktive og det passer meg ypperlig!!!

 

jeg er 34 år,170 på strømpelesten, og 85,2 som det så fryktelig sto på vekta i går <_< ...har planer om å komme meg på 75,men dersom det går bedre enn jeg tror,dette,så kanskje det går av litt til. er jo lov å håpe?? har holdt på i vel ei uke selv,skrevet ned maten og tellt kaloriene. er psykisk terror å ikke "fråtse" for meg,så all min energi går nesten til dette.... er til vanlig nåååget bedagelig i treningslivet,men har fått ut finger`n siste uka og gått turer. -må nok innrømme at det er godt å få rørt på legemet.

 

dere...er det så at når du har forbrent endel kcal på trening,så skal det erstattes med mat så ikke regnskapet havner helt i sparebluss? mener å huske det var slik..har jo gått noen kurs for "hundre år siden" :P

 

håper å få bli kjent med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Svarer på det siste først :P du får ticker på ticker.com, kopierer url og detter den inn på signatur. den finner du under min profil på sia der står det signatur :)

 

Når det gjeldersparebluss så er det meget oppskrytt, og er noe kroppen i etter lengre perioder med forholdsvis mye underskudd. Men det er viktig å få i seg riktig næring etter trening, slik at du bygger mest mulig muskler, eller hvertfall forbrenner minst mulig av de ;)

 

Det kan lønne seg å variere inntaket litt de forskjellige dagene uansett, bare gjennomsnittet for uka er der det skal ligge, at det ikke er altfor store forskjeller pluss at det anbefales å ikke ligge mer enn 1000 kcal under forbruket, slik at om du forbrenner 2500kcal en dag, bør du ikke ha mindre inntak enn 1500kcal.Og om du spiser mer de dagene du trener så er det noen ting du burde ha i bakhodet:

- trener du så hardt at det er nødvendig?

- hva er det du da spiser?

- spiser du mer for å belønne deg selv etter trening? (anbefales på det strekeste å styre unna dette!)

- har du i utgabgspunktet tatt med trimpoeng/trimkaloriene i regnskapet? (for da skal du hvertfall ikke spise mer..)

 

Skal sies at jeg er ikke så god på detta med kalorier, det er Nickii som er kalorispesialisten her ;)

 

Så til min dag da.

Godt det er helg! Glemte nøklene mine på 3 forskjellige steder i går, og de andre nøklene klarte jeg ikke å finne før i ettermiddag.. Klarte å glemme lunsjen hjemme i dag, TO GANGER :o haha! men med kjøleskap i hus ble det kyllingsalat til lunsj i dag, og sikkert noe av det samme til middag :) Skal snrt ut å gå en liten tur med ei venninne og barnevogn, også må jeg sparke meg selv bak å å til en hardere økt etterpå med badstu som belønning :D har ikke varmtvann i hus plutselig, så passer bra med badstu og dusjing ved bassenget i kveld :)

 

GOD HELG! må den bli sunn og frisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelritt i morgen!! Det er meldt medvind, så jeg tror det kommer til å gå greit.

 

Slankingen går ikke så bra! Mye stress, kaos og styr. Men får da trent litt, så tror jeg skal klare å holde høvelig stabil vekt. Må vel ta tak igjen snart. Men jeg mangler lyst. Er bare sliten og slapp og energiløs. Håper det går over snart!

 

Ang kalorier synes jeg du har oppsummert veldig godt!

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

takk for svar!!

ble bare tull-ball med dette nå,så får ta det når det roer seg rundt meg...huset fullt av unger :blink:

 

jeg er ingen stor-trener,det går i turer,gange. men alt fra ikke noe er 100% forbedring for meg :D har spedd på med sunn MAT dersom behovet har vært der. jeg holder meg mellom 1200 og 1300kcal pr dag,så det er nok ingen krise om jeg spiser en skive ekstra når jeg har trimmet..tenker jeg feil? skriver ned ALT jeg pakker i munnen.

 

er for tiden grinete og sur,noe jeg skylder denne slankingen :angry: håper det går over før mannen forlater huset for godt :P

 

snikveide meg i morges og vekta sier minus 2 siden oppstart 30.mai. måtte det bare fortsette!!!!!!!!!

 

ha en fin-fin lørdag!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg vil så inderlig ned de siste 10 kiloene! Jeg har fått noen fine kommentarer i løpet av den siste mnd av folk som ikke har sett meg på en stund, de ser jeg har tatt av meg noene kg, og godt er det!! Jeg har ikke klart å holde slankingen "hemmelig" lenger, jeg er jo ei som trimmer mye, oghar en god sunn livsstil generelt, men å gå NED i vekt krever mer enn det. derfor har jeg sagt at jeg skal ned i vekt til de på jobb (som har med kaker, vafller, is osv hver fredag..) jeg har jo siden nyttår sagt at jeg har godtestopp, takket være Nickii :D all ære til deg der ;) men det holder ikke lenger.

 

For at jeg skal klare å gå mer ned i vekt så har jeg måtte gå litt mer aktivt ut med at jeg faktisk skal det, slik at folk ikke spør meg HELE tiden om jeg vil ha noe godt og usunt, at de slutter å kommentere at "du er altfor sunn og streng med deg selv", "Du må jo unne deg litt innimellom" o.l, for nei, man MÅ ikke det, og jeg vill ikke det heller, jeg vil ned til trivselsvekta, og det før jeg blir gammel!! For med sånt, ja da klarer jeg det ikke.. Jeg må rett og slett ha litt mer drahjelp enn som så.. Så nå må jeg bare holde meg i skinnet, full nulltoleranse på "alt", dvs:

- Kaker

- Godis (sjokolade, is, potetgull, smågodt osv)

- Vaffler

- Brus (takk for at jeg ikke sliter med brusavhengighet i tilegg:p )

- Nøtter (unntatt mandler)

 

Hva har jeg glemt Nickii?

 

Det blir litt vin neste lørdag og siste helgen i juni, da er det festival, men skal jobbe, så blir bare lørdagen, da kan det hende t det blir en bayles. Erfaringen min sier at med alkohol inntak som bare er hvitvin ikke gjør negativt utslag på vektnedgangen, det er alt det evt fører med seg som nøtter, potetgull osv, men det klarer jeg jo å holde meg unna, så jo det i jan/feb hvor jeg tok noen glass hvitvin hver helg, men hadde god nedgang :)

 

Så er det igang med styrketreninga igjen fra i dag, begynte smått med litt knebøy og situps i går. Siden kombiskapet er i hus er det ingen unskyldninger i matveien heller, grønnsaker/salat hver dag osv.

 

Håper det gikk bra på sykkelløpet i dag Nickii :D

 

trønder, bare å fortsette å være flink det, så klarer du 2kg til ;) ikke unn deg noe ekstra i matveien for at du har vært så flink, kjøp heler en ny mascara, hundkrem e.l ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Nickii.. vi må komme oss på rett kjøl igjen.. :mellow: Lurer på hva som skal til for at vi skal komme i den steamen vi var i.. :huh:

 

Vurderer en ny tråd, som en ny frisk start liksom..? Tror jeg skal ha det som mål, når 10 kg (siden november) er borte så tror jeg at jeg skal starte en ny tråd for de neste 10 kiloene! Ja det høres ut som en bra plan i mine ører :) det er ca 2 kg, så juli bør jeg ha klart det! Hva sier du til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

"ikke draaaa fraaaaa meeeeeeeg!!!" :P jeg som ha lest meg opp fra trådens begynnelse ;) kan ikke bare avslutte slik?? :P

 

røøød viiin som frimerke her...tok fra dagens mat-sum. himmel,så vankelig det er når ungene og gubben spiser potetgull og stratos rundt meg... men jeg er knallhard og holder ut,men guuuud!!!! er jeg alene om å føle meg "utenfor" bare fordi jeg ikke frotser i det aller frotser i? kanskje det er et nybegynner-syndrom?

 

to trimpoeng i dag ,og jeg er veldig fornøyd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble en 7km joggetur, så en tur på vors og puben etterpå, men bare vann for min del i dag, og endel dansing! Om det blir en ny tråd trønder, ja da følger du med lasset du også ;) så hyggelig at du har lest deg litt opp da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...