Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Sykkelrittet gikk greit. Jeg slo tiden min fra i fjor med ca 4 og et halvt minutt. Burde være fornøyd, men jeg var et og et halvt minutt unna det o-store målet mitt... Kneet var helt ok hele turen. Men i dag verker det andre kneet mitt :wacko:

 

Ny tråd er kanskje ingen dum ide... Vi trenger kanskje å starte på ny frisk for å komme oss videre...

 

Tror du har listet opp det meste på nulltoleranselista. Det eneste "smutthullet" jeg ser er kjeks, hvis ikke det går inn under kaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Skal klare det!!

så spreke dere er,damer!!! :o helt satt ut,jeg!!

 

holder på å gå på veggen nå,forferdelig sint og grinete samt at jeg tror jeg klikker...klarer ikke tenke annet enn mat...er ikke sulten,men det er noe i hverdagen min som mangler og det takler hode og kropp svært dårlig :angry: aldri vært SÅ ille før..kan ikke huske det i allefall ;) hvordan avlede meg selv? det er ikke det at jeg er tom for gjøremål eller noe å holde fingrene i,men alt bare står stille...vanskelig å forstå,kanskje...? men mat betyr i overkant mye for meg...dessværre... :(

 

hva gjør dere når dere driver å gå på veggen? ..eller er den tid forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Blææ.. Kjip dag.. Fikk jogga 6km, trent litt styrke, tatt badstu, litt sol.. Spiste kylling salat når jeg kom hjem.. Så langt var det en fin dag, men så er det absolutt INGEN ting å gjøre etter det.. :unsure: Dette bygda er DØD på søndager.. :mellow: er mye familietid, men for meg som er her uten familie så er det jo ikke mye..

 

skal snart legge meg faktisk, filmbuddisa mine er ikke hjemme heller, så da blir det ekstra tidlig kveld, bare håper jeg får sove.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

gårdagens kveldsmat ble potetgull,gitt... :blink: ..planlagt "glipp" for å få meg i bedre humør,og det verste var at jeg klarte å bli rolig og "normal" av den dosen...likevel bare 1300kcal på dagen,men ikke heeelt riktig sammensatt...tror nok saltet har fått til seg noe vann på kroppen,for vekta va ikke så snill i morges :( ..men kan jo ikke bare være heldig hver dag.

 

veier dere dere HVER dag,dere? blir liksom en besettelse,dette. ikke bra.. ;)

 

mener jeg leste tidligere i tråden deres at dere strevde me då drikke nok vann...hos meg er det motsatt,faktisk..tror ikke det er så bra å drikke så himla mye som jeg gjør...sultfordøyver,dette vannet,så kanskje driver jeg å fyller på 4-5liter på denne kroppen...rimelig hard utrenselse,ja!!

 

jaja...må få trimmet i dag,ble ikke noe av det i går..så om du vil låne litt familie innimellom,mia,så bare si fra!!! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg veier så å si hver dag, men det er bare en vanesak for meg, mange som blir stressa av det.. Men for min del så ser jeg hvordan kurven går etter de forskjellige dagene og vet at det ikke bare går ned hver dag, selv om det ender med nedgang totalt i løpet av uka. Mens kalorier derimot, der blir jeg stressa, om jeg skal telle alt som skal tas inn, veie alt osv, det funker ikke for meg, har prøvd.

 

Men jeg sliter noe helt utrolig mye med sukker suget igjen.. Jeg er ak der jg var første uka etter nyttår, samme helvete denne gangen, jeg må bare komme meg over det, men tror nok desverre det lar vente på seg til fredagen.. :unsure: skal på kurs ons-tor og skal bo på hotell, om dt er et sånt fint et med masse sundt og godt så skal jeg klare meg, men om det er et med bare tørre brødskiver, nugatti og syltetøy blir det værre.. men da er det virkelig NOK, og dere må kjefte på meg og passe på at jeg holder meg unna!! For meg er det eneste utvei og eneste løsning, også vet jeg at livet uten alt det dritter er så utrolig mye bedre når man bare har klart

1. å venne kroppen av med avhengigheten

2. å venne hodet av med avhengigheten (som desverre tar litt lenger tid <_< )

 

også er jeg egentlig ganske lat om dagen.. hva har egentlig skjedd med meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

så svaret på hva jeg gjør når jeg holder på å gå på veggen, ja for nå er jeg tilbake der.. Ja jeg prøver å gå tur istendenfor, og trene ellers, det funka ganske bra sist altså! men i disse dager, så er jeg heller nære på å banke huet i veggen så fuglene synger og stjernene danser! Ting vil bare ikke gå min vei, etter å ikke hatt vekt i 2 uker, så uten kjøleskap/frys i 10 dager så er jeg nå på 6 dagen uten varmtvann (det forsvant dagen før jeg fikk kombiskapet) :P også jobber jeg som fysio, vi skal være to, men hun forrige har slutta og vi har ikke fått noen nye, ikke bare bare å rekrutere til "nordpolen" :P så er i overkant mye å gjøre på jobb, værste er alle søknader (hjeøpemidler) som må ordnes..

 

Ja også skriver jeg mye her inne da når det virkelig ikke går veien, altså sånn sukkeravhengig abstines type skriving :P kommenterer innlegg "overalt" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hehe,stygt å si det,men det er "bra" det er flere som kan følge meg på villsporet ;) ikke vondt ment,men da er det letter å forstå hverandre. for innimellom er jeg hellig overbevist på at jeg er type koko når det gjelder mat og vekt.. det er nok en "sykdom" jeg må leve med,at jeg ikke noe normalt forhold til det..hva nå DET er.. :P

 

1,4 trimpoeng sanka jeg her på formiddagen,og er fornøyd med det. ikke så sint er jeg heller etter potetgullinntaket mitt i går,så det var nok noe jeg bare måtte gjøre..medisin var det iallefall.

 

har dere opplevvd hodepine den første tiden? går med murring dagen lang,her.. og vann er IKKE det jeg får for lita av..heller i overkant mye :blink:

 

kjipt med alt som krøller seg til,mia!! noen ganger skjel alt samtidig! håper du kommer deg over sukker-kneika di rimelig fort!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

MØKKAVEKT!!!!! :angry: må vikrlig slutte å veie meg hver dag.....opp... kan det ha noe med at tante rød er like rundt hjørnet? kan det være salt mat? kan det være den forbaska potetgull-spisinga som var innbarka i mine 1300kcal på søndag? kan det væra at mye av mine 1300 er karbohydrater? gjør nok tusen feil... :( ..det kan jo ikke være muskler :P kroppen er nok i sjokk over denne plutselige forandringen..

 

kjenner jeg blir demotivert med en gang. må få gjemt denne hersens vekta!!!!! synes da jeg er så flink??!!!! gjenomsnitt på 1308kcal forrige uke,å så OPP???

 

aaaaahhhhhhhhhhh..............dagens utblåsning!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg sniker meg bare innom, flykter inn hit, alt for mye å gjøre på jobb og hodet er ikke med, så istedenfor å få bukt med det administrativet så.. ja tar jeg turen innom her.. rakk ikke vekta i dag, begynte 1t tidliogere på jkobb og var møkkasliten i dag tidlig så kom meg ikke opp tidsnok..

 

tante rød har som regel stort utslag på min vekt.. og humøret ;) men bare fortsett du! flink er du som holder deg til 1300! Men prøv å få i deg litt mer proteiner ;) og det er sundt med litt fett også :)

 

Må "løpe" tilbake til skallebamken av en administrativ bunkje som dveler over meg her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

huff,stakar mia!! ikke godt når det vokser over deg på jobb...trøsteklem er på vei!! :D

 

er nok tante rød,ja...så henne som smått ved siste dobesøk,så hun ligger nok på lur før hun på riktig tenker å ankomme :P

 

proteiner,ja..er så dårlig på å finne noe godt som er uten masse kalorier..egg er vel en slik kilde,men syntes 92kcal for ett var i drøyeste laget!! forslag?

 

trenger ett husmor-spark bak i dag..eller forresten hver dag,men det er så tungt å komme i gang!! datan er altfor trivelig selskap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

i frustrasjon over den fæle vekta i morges gikk jeg meg en tur i kveld...gikk som om jeg så mannen med ljåen,faktisk!! :P tenkte at "det skal ikke stå på meg"!!! jeg SKAL klare det!!!

måtte denne innstillingen vare...og vare...og vare...

 

men kjenner jeg meg selv rett så er det like ille dersom vekta er like vrang i morgen..da er det veiedag :blink: "vil på vegne av meg selv ønske meg selv lykke til i morgen!! måtte det bli et fint vekttap!!" hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å... Henger ikke helt med lenger ser jeg... Har litt lite tid til å skrive for tiden... Ting går i hundre her. Hadde trodd ting skulle roe seg litt ned nå mot sommeren, men det har bare blitt mer og mer å gjøre, både på hjemmefronten og på jobb.

 

Jeg har også mistet alt fokuset... Jeg har sluttet å veie meg, sluttet å telle kalorier, treningsmengden har blitt betraktelig mindre... Nå går alt strake veien rett til H......

 

Jeg må få skikk på meg selv igjen! NÅ!!

 

trønder, lykke til med veiedagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hadde gleda meg til denna Lakselvturen jeg, men tror dere ikke at jeg må ta BUSS da?? Og det i seg selv er ikke sååå ille, bortsettfra at det tar 5t og ikke 3t, også jeg kommer nesten 1t for sent til hospiteringen jeg skal på, rekker ikke polet (har jo ikke sånt her i bygda), får ikke shoppa med meg noe, hverken støvsuger, tørkestativ, bokhylle eller diverse andre ting til leiligheta, hotellet jeg skal bo på er litt over 3km fra sentrum (går ikke busser) og til vil bare IKKE gå min vei om dagen altså, LEI!! Grunnen da til at jeg må ta buss er at kommunebilen fremdeles har PIGGDEKK på, greit jeg bor langt nord altså, men det er faktisk ikke nordpolen, selv en skulle tru det noen ganger :P "men så ta din egen bil da, og skriv reiseregning på det" ja fint det, om det ikke hadde vært for at jeg kjørte ut og vraka den på fjellet her oppe i vinter!!!!!!!!

 

Vekta går ak som din Nickii, men jeg skal ikke slutte å være her inne av den grunn.. Og jeg er på vei til å ta meg sammen, men det blir ikke før jeg er tilbake fra denna turen, har ikke krefter og klarer ikke samle kreftene til det heller før jeg er tilbake igjen..

 

Vet ikke om jeg kommer meg online i morgen eller torsdag, men er flittig tilbake på fredag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

takk,snille dere!!! :D håper "ånden" kommer over dere snart så dere slipper å kjenne på at "jeg burde"...fæl følelse og veldig stressende...

 

virker som om du er rimelig uheldig en periode,mia. helt sikker på at d må snu snart!!! fingers crossed!! :D

 

vekta ja... minus 0,4. ok,ned,men i ANDRE UKE??!!! da skal jo hektoene flagre rundt meg,det er jo det de har gjort før... :( velger å tro det er tante sin ankomst...ja det må være det,for jeg har vært meeeeget standhaftig og fortjener egentlig masse ros!!! :P ...men 5 cm mage er borte siste uka,så det er nok premie i seg selv det!! :D spørs om kjolen jeg har bestilt,skreddersydd fra Kina,må syes inn noe innen midten av juli :P

 

bli borte hele helga da jeg skal på musikalske utblåsninger (les; korps-stevne)..frykter høy vinføring og lite telling av kalorier...så fra mandag av er det full skjerpings igjen!!!..og fram til helga,selvsagt...

 

lykke til jenter,med alle utfordringer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

her går det mot enda en trimløs dag..bli ikke noe i går,passer ikke alltid me ei frøken på 1 år og endel alene...

 

gleder meg til helga,alenehelg uten barn,bare meg selv (og korpset) å tenke på :D håper vekta ikke tar skade av det mer enn passelig nødvendig,men den sliter som det er om dagen...ser ikke ut til å rikke seg det spøtt :( hoper det seg så veldig opp like før tantebesøk,da? spiser jo kun 1300kcal,så det er jo ikke det at jeg spiser for mye? må jeg virkelig saumfare og se sammensetningen av matvarer også?? ..da klikker det for meg,er jeg redd :P

 

håper dere kommer tilbake snart,for det ble veldig ensomt her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom og leser i ny og ne, men har hatt liten tid til å skrive...

 

Av og til henger resultatene litt igjen når man har vært flink. Bare fortsett å stå på, så får du helt sikkert gode resultater. Ned er ned, og all nedgang skal man være fornøyd med selv om det ikke alltid står i forhold til innsats. Sånn er det bare. 5 cm mage er jo helt utrolig bra da! Må jo være en hel buksestr det!

 

Jeg begynner å få motivasjonen tilbake. Har gjort avtale med samboer om at hvis jeg når 55 kg til høsten skal jeg få tatt en brysløftoperasjon! Det hjelper på å ha et konkret mål og en konkret belønning. Så nå må jeg bare henge i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg er tilbaker! Har en liten pause på jobb før jeg skal henge i et par timer til før det blir helg :)

 

dET ER FAKTISK SOL UTE OG JEG HAR SÅ LYST TIL BÅDE Å TA TUREN UT, MEN OGSÅ KOMME IGANG MED Å FIKSE DET SOM SKAL FIKSES I LEILIGHETEN ETTER HANDLETUR.. BÆÆ.. Capslock er fint.. Så får se om det blir helge jobbing i stedenfor, siden det bare er kontorarbeid igjen nå..? :P

 

Da kommer det et lengre innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det har virkelig gått i ett i det siste.. Fra jeg stod opp i går satt jeg første gangen når jeg fikk vennebesøk kl 21, d ble vin, god mat og en tur ut :) koselig var det!

 

Jeg er MEGAsulten, tante rød meldte sin annkomst i natt, og i dag ble jeg liggende i fosterstilling igjen, ikke fult så ille som sist da hvertfall! Jeg skal nå som sagt ligge unna alt som har med godter å gjøre, blir ingen slankeuke for må nok kompansere litt med mat denne første uka, siden mensen også er her..

 

Har ak vært ute å traska en liten tur, det var strålene sol og bikinivær her tidligere i dag, i ca 2t, nå er det kald vnd, regn i lufta og huskaldt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

godt å se dere er innom og tilbake,damer!!! :D er selv kommet hjem fra ei knall-helg med masse musikk,vin og galskap :P ,...ikke helt etter "boka" men har klart å styrt unna de store fellene,men det er ikke til å unngå at middag på slike turer ikke er helt i GR sin ånd...men det var ventet,og alt i alt er jeg godt fornøyd :) får se i morgen tidlig om jeg angrer på noe..hehe

 

ny start i morgen,med oppbrettede ermer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

vekta var ikke så veldig snill,men tante rød er her fortsatt,så jeg venter til onsdag før jeg loggfører noe som helst :P

 

kjolen jeg har bestilt fra Kina kom i dag,aaaalt for stor :P å enda større skal den bli,så der må nok en sydame inn i bildet,er jeg redd.. blanda følelser der..artig at den var for stor,men kjedelig at den ikke satt som smørt!! men men,det skal bli bra til den store dagen hvor broderen skal i ilden.

 

godt å få system på maten igjen kjenner jeg,veie og telle. det er da jeg har full kontroll.må dra fram sykkelen til kvelds og sykle til jeg ser stjernene!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frykt for å trå på vekta nå... Kjenner på buksene at dette ikke går riktig vei...

 

Men fra i dag av skal det gjøre det! Jeg kan ikke fortsette sånn som nå, da ender jeg opp over 70 på no time... Det vil jeg ikke...

 

Har blitt forkjøla, så matlysten er på bunn. Passer bra i og med at jeg skal venne meg til litt mindre mat de neste dagene.

 

Så snart jeg blir frisk skal jeg ta opp treninga igjen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

fælt å kjenne det går feil vei,nickii,men du er motivert og det kommer herved et ørlite spark bak fra meg,så er du fit for fight igjen!!! :D

god bedring med forkjølelsen;aldri så galt at det ikke er godt for noe? ;)

 

her ble ingen sykkeltur,men en gåtur med barnevogna, 2 trimpoeng!! synd det ikke er en egen kategori på trimminga,men gangen var rask,så da ble det det.

 

hvordan går det mia,er du fortsatt i fosterstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja nickii, da ligger vi ca likt!! I dag rakk jeg ikke veie meg, men veide i går og da var den på 73,3 :blink: men nå er jeg igang med godtestoppen, mavekrampene har gitt seg og skal komme i gang igjen med treningen (ikke så langt opphold med den da men)

 

Jeg sliter med generell motivasjon om dagen.. Sliter på jobb og nå har jeg kjøpt bil, får ikke henta den før om 3 uker da (kjøpt i Drammen og bor jo i Finnmark :P ) så sliter økonomisk også for øyeblikket..

 

Motivasjoen sånn vektmessig ang godtestopp og trening begynner å falle på plass da, ser ut som at det er det eneste som skal holde meg gående i sommer.. My lord og jeg er ganske nedfor om dagen..

 

Jaja, jeg er tilbake her nå hvertfall, ute av fosterstilling og med ny giv for Gir jernet!

Skal prøve å komme meg opp tidsnok i morge til å komme meg på vekta og få tatt nye cm mål, selv om det ikke ak er noe artig nå.. Tante R er jo fortsatt her, det hjelper ikke ak på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...