Gå til innhold

Sommermål 2012


Gjest Hemulen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest HildeAstrid

Høres ut som en god plan Heidi. Jeg skal på Rockspinn 50 i dag. Hadde hviledag i går. Hvis jeg holder slik det er nå trener jeg 5 dager i uka. Er veldig fornøyd med det :rolleyes:

 

Nå håper jeg inderlig at vekta peker nedover til mandag :P

 

Uansett så er jeg kjempeglad for å være i godt treningsmodus igjen.

 

 

Fredag og helg i morgen juhu...

 

Hilsen Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bli streng helg på meg igjen etter forriges utskeielser.

Buhu ..... :wacko:

(Må være lov å synes litt synd på seg selv dere, bedre det enn å falle av lasset vel?)

 

5 dager trening på meg denne uken også, + turer.

JA! det er godt å være i treningsmodus (så lenge det varer....)

Hurra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Kess

 

Vi må kose oss i helgene ellers så klarer vi ikke dette i lengden. Vi får bare innse at det tar lengre tid å bli kvitt kiloene, men en mindre ventnedgang hver uke over lengre tid tror jeg holder bedre enn å gå veldig raskt ned.

 

Det aller beste er treningseffekten. Ha en fin dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal vi kose oss. Jeg drakk jo en flaske rødvin sist helg fordelt på fredag og lørdag og gikk ned den uka også :D Men for min del så har jeg gått inn på en avtale med meg selv om at jeg ikke skal spise snacks og godis i februar. Problemet for meg er at jeg klarer ikke å stoppe før det er tomt når det står en bolle med potetgull, peanøtter o.l. på bordet :angry: Derfor må jeg prøve det her og håper det virker. Men som sagt, rødvinen får ingen ta fra meg :P

 

Har trent spinn og styrke idag og kvittet meg med 499 kcal :D Denne helga skal jeg jobbe i Holmenkollen under skiskytter World cup. Da må jeg planlegge måltidene mine nøye og smøre matpakker :D Skal kontrollveie imorgen for å se hva helga gjør.

 

Hilsen Heidi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig jenter! :rolleyes:

 

Ja klart vi må kose oss litt i helgene, men det som frustrerer meg noe skrekkelig er at når jeg er i "gode/sunde perioder" klarer jeg helt fint å kose meg magert, men når jeg faller av lasset så har jeg glemt alt dette. At det går an!..... :wacko:

 

Jeg velger også litt vin i helgene framfor både dessert, saus, godteri og annet. Men akkurat denne helgen blir det altså ikkeno, basta!

 

Og så er det klart det er bedre i lengden og gå ned sakte, men jeg blir så veeeldig utålmodig! <_<

 

 

Ha en fortreffelig helg i kulda. :P

 

 

PS: lykke til i Kollen H, så artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to Kess, jeg vil også fort ned, men vet godt at det beste er å bruke tid ;)

 

Har nå funnet frem tøy til imorgen. Er spådd 17 minus der oppe så da gjelder det å kle seg riktig. Har strikket meg en "mammluk" (ulltruse som har benlengde ned til knærne)som varmer godt :D Har også lånt Bergans dunjakka til sønnen min så da skulle det forhåpentligvis holde :P Gleder meg veldig og liker å være ute jeg da....

 

Ønsker dere alle en riktig god helg og husk litt kos. Jeg har funnet meg et glass rødvin, men skal være uten noe form for godis denne helgen også :P

 

En kuldeklem til dere alle fra meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Du Heidi, du Heidi :rolleyes: Skulle gjerne sett deg i den mammalukken :lol:

 

Du får kose dæ masse i morra.

 

Har også et glass vin, men holder meg på kcal grensa for dagen. Treningsfri dag, men ikke i morgen.

 

Ha ei aldeles fortreffelig helg alle sammen.

 

Hilsen Hilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne helga over og jeg har tilbragt meste av tiden ute. Er så glad for at jeg kan være ute selv når det er ned mot 20 minus :rolleyes:

 

Men imorgen er det ny uke og nye muligheter. Er ikke så sikker på denne vekta denne gangen, tror nok kanskje at det har gått opp litt <_< Har jo ikke beveget meg noe særlig, men spist greit. Igår stod det potetgull på bordet her i stua, men jeg klarte å holde meg unna :D Men, men det får gå som det går.

 

Kommende ukes trening er som følger:

 

Mandag: Pilates, Spinn 4x4 (intervall) og styrke

Tirsdag: Enten skitur eller fri

Onsdag: Styrke sirkel30, Spinn3, mage/rygg

Torsdag: Treningsfri

Fredag: Eget styrkeprogram

Lørdag: Fri

Søndag: Kanskje skitur

 

Da sier jeg bare - ha en god uke og lykke til med veingen :)

 

Vinterhilsen fra Heidi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Ser ut som du har en god plan Heidi :rolleyes:

 

Trening denne uka blir som de forrige:

 

Spinning: mandag, tirsdag og torsdag inkludert noe styrke.

I helga piggskotur i fjellet/marka.

 

HVIS jeg kommer meg på morraspinning tirsdag så er det 4 uka på rad :P

 

Spent på vekta i morgen.

 

Lykke til med uka alle sammen.

 

Hilsen Hilde :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

En fin start på uka. Minus 0,7 kg og det er jeg veldig fornøyd med. Det rusler sakte men sikker mot mitt første delmål: minus 5 kg til 20/2. 0,8 igjen på 2 uker så målet bør være innen rekkevidde :rolleyes:

 

Gleder meg til spinning og styrke i dag.

 

 

 

Sta på jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgangen Hilde, superflink du :D For meg gikk det andre veien - opp 1,1 kg :angry: Ikke vet jeg hva som skjer, har vært flink i helga, men lite trim da jeg var i Holmenkollen og det kun ble småtråkking :blink: Men gikk jo ned 2 kg forrige uke så var forventet.

Og jeg gir nok ikke opp ennå nei :angry: Her skal kg til pers, en dag må det løsne. Har jo gått ned 2,2 siden 9. jan. og det er jo bra.

 

Stå på jenter vi gir jernet :D

 

Hilsen fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerde veiedag.

 

Plan:

Start 12/1

Første delmål påske =12 uker: ned 10kg

(Andre delmål st.Hans =10 uker: ned 8kg)

 

Resultater:

uke1: ned 2,5

uke2: ned 1,9

uke3: ned 0,5

uke4: ned 2,4

uke5:

 

Rest til påske: 2,7

 

Ikke noe alkohol etc denne uken, og jada; ned 2,4.

Men nå kommer en periode hvor det skjer endel ting i helgene, og da vet jeg at nedgangen blir mindre. Sukk..... :unsure:

 

Jeg tenkte på deg da det var så kaldt og surt i kollen H, tipper du var glad for dine lekre ullmamelukker jeg!? :blink:

 

Opp 6.15 for spinning HA; det står det respekt av! ^_^

 

Ellers er jeg drittlei snø og kulde og gleder meg vilt til vår!

 

Heia oss!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Grunnet reising har jeg hatt to dager uten trening og med dårlig kosthold :(

 

Nå er det skjerpings!! Spinning og styrke i dag og forhåpentligvis noen times tur i marka lørdag og søndag.

 

 

Nå er det snart helg igjen jenter - hurra for det ;)

 

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 UKERS EVALUERING

(1/3 til første delmål påske)

 

 

DETTE VAR MIN PLAN:

Start 12/1-12

Første delmål påske =12 uker: ned 10kg

Andre delmål st.Hans =10 uker: ned 8kg

Veiedag hver tirsdag.

 

1: Absolutt ikke noe med sukker i.

2: Minimalt med hvetemel.

3: Spise regelmessig.

4: Drikke masse vann.

5: Trene/gå tur minimum 4 gr./uke.

6: Være her inne ofte, hvertfall alle hverdager.

7: Skrive opp all mat og trim.

8: Litt strengere i uka, litt mer (men planlagt) kos i helgene

UTEN dårlig samvittighet.

9: Være tålmodig.

10: Tenke positivt!!

 

RESULTATER/REVIDERING:

 

Ned 10kg: er i rute

1: JA

2: JA (ikke spist noe med hvetemel)

3: JA

4: JA

5: JA (har snitt på 6,5, oppjusterer til minimum 6)

6: JA

7: JA

8: JA, men sliter litt med samvittigheten

9: Hmm ... ikke så god på det der

10: Prøver så godt jeg kan

 

 

Dette var i grunn nyttig, å gå gjennom alt for seg selv, da kommer det tydelig fram.

 

 

Ha en strålende og sunn helg jenter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin kess, kanskje jeg kopierer den? Kan være fin å ha hengende på kjøleskapet f.eks. og kanskje en kopi i veska - bare som en påminnelse :P Veldig motiverende ihvertfall.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei alle sammen da er jeg tilbake vettu:)

 

siden 11 januar på kurset så har jeg gått ned 2,3 kg, første uken gikk jeg ned bare 200 gram men det var pga at jeg før den tid nesten ikke spiste så kroppen måtte venne seg til mye mer mat.

 

andre uken ned 900 gram, 3 uken gikk jeg ned 500 gram og sist onsdag hadde jeg gått ned 700 gram.

 

ting har skjedd for meg i det siste, fullfører ikke resten av utdanningen, mye som har skjedd på det planet så vil ikke gå på en ny smell.

 

jeg fikk reisegavekort av foreldra mine til jul i form av penger på 4000 kr så 1 mars drar jeg 4 dager til london med han som betyr mest for meg over alt, bare synd jeg ikke betyr så mye for han. likt han nå i snart 2 år men får gjøre det beste ut av turen, han gleder seg ihvertfall.

 

Jeg har et mål om å ned 2,6 kg tilsiste kurskveld på første kurset som er 29 februar, håper det er realistisk.

 

Jeg er av dem som hater vann, som har vært så avhengig av pepsimax men nå har jeg helt kuttet ut brus og får i meg ihvertfall 1,5 liter vann om dagen, slutt på migreneanfallene mine og:)

 

Men har så dårlig samvittighet pga torsdag. jeg har praksis i barnehage og torsdagen stod det 3 skåler potetgull på pauserommet og automatisk havnet hånda oppi skåla, og jeg som ikke har skeiet ut med godteri osv på 1 mnd, huff, er det mulig liksom.

 

Nesten ikek fått trent pga lange dager i barnehagen men i morgen er det klart for trening, og blir trening i morgen, mandag, tirsdag, onsdag , torsdag. så nå må det skje mer på vekta.

 

Jeg veier nå 70,6 og neste kurskveld er på onsdag.

 

Ønsker dere alle en herlig dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det H! :P

Lurt med noen sånne påminnelser ja.

Har en huskelapp med noen visdomsord på badespeilet jeg, så ser jeg det hver morgen.

 

Her er forøvrig en liste jeg fant i avisa med de verste fellene Jaquesson mener vi lettest går i når vi skal ned i vekt:

A: manglende planlegging av måltider; ha med matpakke og planlegg hele ukas måltider

B: manglende planlegging av aktivitet; bestem deg på forhånd og ikke sluntre unna

C: gi opp for lett/overfokus på resultater; ikke forvent mirakler, fokuser på det du skal gjøre, resultatene kommer etter hvert

D: når jeg har vært flink kan jeg unne meg noe ekstra; hvis du spiser usunn mat etter trening er du like langt

 

Dette bekrefter i grunn det jeg alltid har tenkt:

PLANLEGGING, STRUKTUR og RUTINER er alfa omega i dette gamet.

(Men så er det jo denne forbaskede viljestyrken da selvfølgelig.... :wacko: )

 

Uansett: det er bare å stå på og ikke gi seg, jenter,

og så, en vakker dag!!........ :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg som skulle være så flink å trene i dag men ligger rett ut med feber. skal på trening i morgen , tirsdag. håper virkelig jeg ikke går opp til onsdag, er skikkelig redd for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra englejenta28 - god bedring og håper du er raskt på beina igjen :rolleyes:

 

Jeg har hatt en fantastisk skitur idag og "kastet" av meg 1298 kcal :D Fornøyd med det. Nå er det tre arbeidsdager og så noen fridager på hytta på fjellet. Og der skal jeg også gå på ski :D Spent på vekta imorgen, for denne uka og helga har jeg vært veldig flink.

 

Min ukeplan 7 er som følger:

 

Mandag - Styrke, pilates og spinn 4x4

Tirsdag - Styrke (eget program eller skitur)

Onsdag - Fri

Torsdag - Skitur

Fredag - Skitur

Lørdag - Skitur

Søndag - Fri

 

Lykke til med veing og en ny uke :P

 

Vinterhilsen fra Heidi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Da var helga og morsdagen snart over. Jeg har spist greit,men også skeiet ut med noen glass rødvin og et kakestykke i dag. Tror allikevel kcalmengden er under kontroll.

 

Fikk trimmet godt lørdag og søndag heldigvis.

 

Er spent på vekta i morgen.....

 

Denne ukes trimplan:

Mandag, Tirsdag og torsdag spinning og styrke

Lørdag og søndag ski eller annen tur i marka/fjellet :)

 

 

Ønsker alle lykke til med veiedag og ha ei fin, sprek og sunn uke :rolleyes:

 

Hilsen Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan. Ingen god vektnedgang, men skarve 200gr er jo litt da :)

 

Jaja får bare stå på.

 

 

Hilsen Hilde

 

PS Her på GR er kcal inntaket mitt beregnet til 1300/dag og på Vektklubb 1616 kcal/dag. Bare hus dere damer å spis tilstrekkelig. tror det er årsakt til stagnasjon hos flere.

 

Hilsen Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld godtfolk og gratulerer med nedgang Hilde (alle monner drar vettu) :D Da ble det minus 1,5 kg denne uka :P Har hatt en kjempefin uke og jammen klarer jeg å følge avtalen med meg selv om ikke noe godis eller snacks i februar :D Men på onsdag reiser jeg på hytta og da gjelder det å holde fortsatt fokus. Vet det blir en del skiturer. Kun kose meg med rødvin, gulerøtter, druer, snack & jack. Jeg trenger jo ikke å ta helt av fordi det er noen fridager ;)

 

Ellers så er jeg enig med deg Hilde. Får vi i oss nok mat? Jeg har slitt med det. Skal ligge på rundt 1900 her på GR og på vektklubb skulle jeg faktisk oppe i ca 2200. Men noen dager har jeg faktisk ikke klart mer enn 1400/1500. Jeg har nå f.eks. byttet ut en lett yoghurt med en vanlig yoghurt, og mager gulost til vanlig norvegia. På den måten får jeg i meg litt mer kcal. Noe av dette er NEI mat, men litt gjør jo ingen ting :)

 

Ha en fortsatt fin uke fra Heidi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...