Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Pøh, Tjorven. Se det positive i det. Det er ikke marsipan og delfiakake du sitter der og spiser. Å ta riktige valg må jo gjelde valg av godis også. :D

 

God søndag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på sør-vestlandet skinner sola og -3 grader i dag. Noe særlig snø kan jeg ikke skryte av, men det ser ut til å bli en flott dag. Noen av ungene er litt store for å holde meg i aktivitet ute, men de minste på 8-9 år klarer det godt. Det blir nok en tur ut nå i formiddag. I ettermiddag er det bursdagsselskap, så det er en utfordring for meg. Kaker er det jeg er aller svakest for. Men, - det er akkurat dette jeg må lære meg å takle påen grei måte. Selskaper skal vi ikke slutte å gå i. Får lage meg en liten plan på forhånd og ta på noen litt stramme klær som minner meg på hva jeg prøver å styre mot :)

Ha en fin søndag.

(Kjenner at jeg gjerne skulle vært et sted med litt mer snø i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Jeg må få ut litt frustrasjon her. Gikk på vekten imorges glad og fornøyd full av forhåpninger, og følte at "magen gikk innover" (vel,vel, litt overdrevet..)

Hva skjer? Vekten viser en vektøkning på 1,5 kg siden sist uke. Hvordan er det mulig?

Måtte rett og slett veie meg en gang til og forsikre meg at det ikke var kommet noen fremmedlegemer oppå vekten med meg, men samme tall som sist. Jeg skjønner ingenting.

Tok på meg "målebuksen" og den satt ganske løst, iallefall ikke stramme enn den pleier.

Føler rett og slett ikke på kroppen at jeg har gått opp i vekt.

 

Ser tilbake på forrige uke, var syk mesteparten av uke, kvalme etc og har spist minimalt.

Men føler meg veldig opphovnet i hele kroppen, bl.a i både ansikt og hender. Har til og med fått antydning til dobbelhake og bollekinn, og det har jeg aldri hatt før. Nei, dette var veldig merkelig.

 

Jeg har nå bestemt meg for å skrive matdagbok her. Har ikke gjort det før da jeg synes det har virket litt stress å vite hvor mye alt veier, men skjønner nå at jeg må gjøre en innsats der også.

 

Er enig i at i og med dette er en livsstilsendring må vi ikke miste helt motet selv om vi møter motbakke enkelte uker, men må bare innrømme at jeg ble veldig skuffet i dag, og den vektøkningen var helt uventet.

 

Veldig insirerende å lese om dere andre i 40 årene + som sliter med vekten. Noen av dere er jo superflink og har vektnedgang nesten hver uke, mens andre sliter litt.

 

(Må snart endre signatur til minus8 istedenfor minus6.)

 

Tror jeg bare får legge dette bak meg og få med mann og barn ut på tur i fineværet.

Skal bruke ettermiddagen til å sette meg litt inn i matregistreringen her.

Ny uke, nye muligheter. Vet ikke om jeg tør gå på vekten neste uke :)

 

Spent på hvordan deres uke har vært. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er full vinter idag, nydelig ute. Har heldigvis ikke så veldig mye å måke lenger, men litt trim blir det, tar nok en time hver gang. Skal gå opp ei løype i skogen ved feltet her, til en gapahuk, godt å ha turmulighet dit. Da følger andre etter, og det forblir sti. Ser i værmerke boka mi at om det er sol denne dagen, skal det bli mye ville bær til høsten. Her er helt overskyet...Får håpe på rik høst likevel, spiser bær hver dag, fryst med ørlite brunt sukker, det er godis! Barnebarna er også veldig glad i det, første de spør etter! Så det går mange kilo av hvert slag. Lager også vin av bær, sist ble en nypevin utrolig god. Ingen tilsetningstoffer der. Skikkelig grisejobb, men en kan jo bare ta et lite glass iblant, så den varer i mange år.

Snodig med forskjellige kroppstyper. Ser at du også er ca 1,60 Diplomaten, og var på 63 kg ved start. Jeg har som foreløpig mål 65 kg! Men har veldig grov benbygning. Veide rundt 58 i ung alder, mens ved min alder (66) hadde det vært altfor lite. Kroppen endrer seg veldig med åra. Det rare er at når en var på det største (86 kg) så var jeg like mye rundt i skog og fjell på lange turer med hunder, satt nok ikke mer stille da enn nå. Men det var adskillig mer av kalorimat, der er forskjellen. Fryktelig dumt, for det har jo gått veldig utover ledd å fly rundt med en så stor "ryggsekk". For sent å angre dessverre, må bare satse mer på styrketrening, for å avlaste utslitte ledd, det hjelper utrolig mye! Ha en fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus6, du må ikke gi deg. Jeg har gått opp 0,7 kilo de siste ukene, men ned nesten tjue cm, så det er viktig å se helhetsbildet. Har du vært syk og kroppen har gått på sparebluss eller samlet vann i kroppen teller det også. Det er ikke bare uke til uke som teller, men vi må nok ha litt større perspektiv. Og uansett om vi har en liten (eller stor) sprekk vil hjertet vårt takke oss for at vi gikk ut for å trene den dagen likevel.

 

Jeg kommer akkurat hjem fra intervalltrening, men har planer om noen husarbeidstreningspoeng - og en tur i det fine været skal jeg også få til.

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk Indigo - Du er så flink. Trener til og med på søndag.

Ja, du har jo rett. Det er ikke det mest usunne jeg spiser, men vekta går ikke ned heller. Har ikke trent denne uka. Ikke danset eller noen ting.

Bare måkt snø. OG det har vist gitt meg 3,9 TP. Det er det jeg til vanlig bruker på en treningsøkt.

 

Kommer tilbake til den dumme vekta i morgen...

 

Minus6 - ja, det kan være lurt å føre matdagbok til en kommer inn i det. Brød kan veie mindre eller mer enn du tror. Samme med det andre. Kanskje du får en skikkelig aha opplevelse. Jeg spiste alt for lite, derfor gikk ikke vekta ned.

Når en er syk har kroppen lett for å holde på det den har og får, til og med vann, og da går en ikke ned. Håper du snart er på beina, igjen.

Huske å bruk målbåndet. Det hjalp meg da jeg ikke gikk ned i vekt. Men jeg krympet i cm. Dumt vi skal bli så alt for opptatt av vekt.

Jeg skulle ned i str, 38-40 og det er jeg nå, til og med 36 bruker jeg i noen klær. 30 tommer i bukse. Så sånn sett har jeg nådd mitt mål, men vekta viser noe annet.

På magen har jeg litt skinn til overs enda så det utgjør vel kanskje ett par kilo, sammen med fettet jeg har igjen der. Men jeg klarer ikke slanke bare magen. Bruker Rokkering 6-10 min hver dag nå, så får se hva det blir til.

Så det er ikke bare du Eva som sliter med at en ikke kan gå ned for mye, for da blir det ikke noe pent. Samme problemet her...

 

Vi må ikke begynne å se for kritisk på oss selv i speilet for da eser vi ut både her og der.

 

Denne helga har vært helt mislykket, men som det sies. Ny uke, nye muligheter og uanstt er det veiing i morgen.

Lykke til alle sammen.

 

God dag videre og flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Nei, nå er det lenge siden jeg har vært innom. Mye aktivitet på jobb forrige uka som gjorde at det meste av lørdagen gikk med til restitusjon i heimen. Men fikk faktisk rydda litt ut av det ene barnerommet som eldstemann flytta ut av for 3 1/2 år siden. Gått ganske fort å etablere det som nytt roterom, gitt. Men nå er det slutt. Nå skal symaskinen inn der og diverse fotoalbum og andre permer.

 

Så hyggelig at enda flere slenger seg med :) Bra at du starta ny tråd, Tjorven! Kjenner meg igjen i at det er tøft når vekta går feil vei, ja. Det er da det er viktig å holde fast ved hva det er en holder på med. Eller fokusere på arbeidsoppgavene som skihopperne sier - i stedet for å se på resultatene. Denne uka er jeg veldig fornøyd med at jeg nesten har klart å holde meg unna vekta. Veid meg 2 ganger bare og det er en klar forbedring fra før jul hvor jeg var på vekta hver eneste morgen.

 

Her er det nysnø og rene postkortet ute. Føler meg priviligert som har skiløypene i 5 minutters gåavstand hjemmefra. Kan ikke tenke meg en bedre søndag i januar. Merker at dagenee er blitt lengre nå også. Klokka er 1/2 5 og det er ennå ikke blitt mørkt ute. Dette går rette veien :)

 

Lykke til med veiing i morgen alle sammen enten det har gått opp eller ned eller har stått helt stille !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Er det mulig å henge meg på denne tråden her? :unsure:

Gikk på GR kurs i høst og tok da av 7,1kg, er i gang igjen med nytt kurs nå og mitt mål er 74 kilo, altså 6,6 kilo igjen.

Litt om meg 41 år, 3 barn, hund (valp) og full jobb. Har ikke funnet helt treningsformen igjen, men den er like om hjørnet... :-) :rolleyes:

 

Gleder meg til å komme igang igjen :)

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cirkus - godt å se deg, igjen.

 

Tulla - Velkommen skal du være.

Du som går på kurs må komme med noen gode råd til oss som ikke klarer å gå ned mer.

Du får sikkert noen tips som du kan dele med oss ;)

Februar blir det kurs på meg, også.

Nå må jeg ha hjelp.

 

God mandag og nok en gang. Lykke til med veiingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indigos ukerapport Uke 4:

TP: Om et par timer drar jeg ut i skogen på ridetur, etterpå blir ukas TP på meg tilsammen 14. Målsetning er over 10 hver uke og det går jo bra.

 

Kilo: Ned (endelig) 1,1 til 74,7

Cm -1

 

Hurra! Det var ei god uke. Nå ligger jeg bare LITT etter skjema, men har gitt meg selv såpass slingringsmonn at det kan ordne seg etterhvert. :lol:

 

Nå er jeg spent på deres rapporter. Håper det er mange gode meldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg Indigo, ned 1,1 kg ned er jo råflott! Du har vært kjempeflink! Og koselig med ennå et nytt medlem, velkommen tulla70!

Tenk at det går an å bli i så godt humør bare den vekta leer seg nedover, en halv kilo minus ble det idag, 69.2 ( Hører ikke på den hviskingen i øret at man faktisk så 68 tallet før JUL...) En føler at det går rette veien igjen. Motivasjonen får vind i seilene! Får bare håpe at det holder seg nå.. ( Skulle ha lagt inn et glis her, men får plutselig ikke inn ikon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her var det jammen meg 2 flinke damer.

Gratulere med fine vekttap på dere begge to, Indigo, 1,1 kg er rått ;) og Eva 0,5 kg er flott, slik som du har kjempe i lang tid nå.

Ser ut som dere endelig har funnet oppskriften som passe for dere.

 

Her ble det nok en gang oppgang.

Tok det vist hardt i starten jeg, men hvor lenge var Adam i paradis...

de siste 2 ukene har jeg bare gått opp og opp.

 

Men i dag har jeg gått hard tur i snøen og det ble 3,6TP så håper jeg er i gang igjen. Var godt etter ei uke i ro, og få svette litt.

Tp siste uke ble da på 7,6 TP, så det er ikke mye å skryte av. Jeg som har sånn ca 15 TP som ukesmål.

 

Sånne dumme stemmer som visker oss i øre, hører vi ikke på. Jeg har vært på 68 kg jeg, også...

 

Bronze - du er vel snart tilbake, også, nå. Brun og lekker. Gleder meg til å høre om turen.

 

Jeg savner flere, også. 3 stk det er lenge siden vi har hørt fra. Håper dere ikke blir borte...

 

God mandag videre og husk at oppgang blir nedgang neste uke. Ikke gi opp.

 

Flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei igjen

 

Flink dere 2 som har rapportert så langt! Vekttap på begge 2. Jeg skrev innlegg i går, men måtte jo selvfølgelig på vekten i da også. Nøyaktig det samme som i går...på grammet.

68,9. Høyde 160cm. Økning på 1,5 kg som jeg som sagt ikke skjønner noe av.

 

Ny uke, nye muligheter. Dette er langsiktig jobbing, så jeg holder koken.

 

God uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, da er jeg også tilbake etter en solrik ferie på Tenerife. Vi hadde sol og 25 grader i 4,5 dager, deretter var det ca 20 grader og lettskyet til skyet. Litt kaldt om kveldene. Mat og kalorier har jeg ikke hatt kontroll på, men har ikke spist sjokolade. Vin og god mat har vi hatt. Resultatet av 1 ukes kos i sus og dus er +1,4 kilo:(

 

Idag startet jeg dagen med puls/styrke på treningssenteret, det var hart å komme igang igjen etter late solstoldager. Jeg er veldig trett og sliten, jeg pleier å bli det etter reiser, da er det godt å ha 2 dagen fri før jeg skal på jobb. Ja Tjorven jeg er brun og det føltes veldig ok å gå i bikini (ihvertfall i starten). En drikker jo mye vann i varmen og magen blir noe oppblåst. Jeg håper at dette ekstra kan forsvinne fort.

 

Veldig kjekt å lese og å se at dere er veldig aktive både i forumet og ellers med mat og trening. Jeg har bare skummlest litt idag. Gratulere så mye til dere som har gått ned denne uken også. Velkommen til dere som er nye i tråden. Har du meldt deg på kurs nå Tjorven? Jeg hadde hvilepuls på 37 når jeg gikk med hjertemaskinen et døgn, jeg trodde nesten ikke det var mulig.

 

Ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Velkommen til tråden, Tulla! Og velkommen hjem fra ferie, Bronze. De ekstra hektoene fixer du fort. Så flink du har vært som har holdt deg unna sjokoladen :lol:

 

Ja, og gratulerer med nedgangen, Eva. Sant som du sier - man blir jo så glad når det går bra! Nå er det forresten om å jobbe nattskift på Puls og hvordan det sliter på kroppen.

 

Veiinga i dag her på huset viser 77,9 så her ligger det ganske stabilt rundt 78. I morgen er det vinsmakingskurs. Regner med at det meste skal spyttes ut, så det burde ikke bli noe problem.

 

Ha en fortsatt god mandagskveld! Her er det mere rydding av barnerom som står på planen - før en liten kveldstur med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fornøyd med vekta i dag. Ned 0,5 kg. Har ikke akkurat hatt den store nedgangen siden jeg starta opp, men denne uka gikk det i alle fall rett vei. Ser det ligger nokså likt an med de fleste av oss, litt opp og litt ned, men vi gir ikke opp, så det skal nede med ned!!

 

Ha ei god natt og en fin tirsdag. Skulle ha vært i seng for lenge siden, med det er så stille og fredelig i huset på denne tiden av døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flike damer på denne tråden.

Jeg henger med jeg også. Har funnet gnisten og er i siget. Har nok dessverre ca 1 kg juleflesk å kvitte meg med men jeg tror det går langsom nedover. Har en lang plan om å ta av ca 300 g i uka. Da skal jeg lande på 63.5 til 17 mai. Har noen delmål også. Har allerede sett meg ut en flott iphone som jeg skal kjøpe meg når jeg når målet. Da har jeg en flott gullerot å se fram til.

 

Ellers går dagene i trim og sunn mat. Følger ikke kalorier men prøver å spise sent og mindre mat. Samt ikke snoke i skapene om kvelden. (min store last)

 

Har vært veldig flink å ikke hoppe på den vekten i tide og utide for det vet jeg er så ødeleggende. Veie dag er fredag og da ser jeg fram til det.

 

Heldigen deg som var på Tenerife. Har selv vært der to vintrer på rad og skulle reise i desember men så kom det noe i veien og så ble det ikke tur alikevel :( Vel vi skal i alle fall ned neste vinter.

 

Ha en flott tirsdag og at sunne og kloke valg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Ashla, flott! Easy come,easy go, heter det jo Bronze, det en legger på seg på ei uke,kan gå fort av igjen. Værre hvis en blir frista til å strekke det lenger, slik en ofte gjør i jula...Er igang med en supertrim uke, det har bare samla seg opp med aktiviteter, flere ekstra dansekurs bl a. En tenker ikke på det som TRIM, men det er det jo, av det morsomme slaget...

Idag en time spinning og styrke, en time tur med hund, og to timer dans ikveld, blir 6,9 poeng. Høres ut som hele dagen går med, men neida, får da jobba innimellom. Har jo hverken mann eller barn hjemme, da kan det gå fort i svingene når en bare har seg selv og en hund å rå med.

Har en flink vikar på senteret som prater ivei.Idag fikk vi foredrag om hva som egentlig skjer ved trening av muskler. Masse muskelfibre blir revet istykker rett og slett, i løpet av treninga. Etter økten bygger kroppen de opp igjen, og legger på litt ekstra i reparasjonen ( derfor vokser de). Til det trengs næring, så fort som mulig, derfor er det lurt å ha i seg noe med en gang etter avslutning, gjerne en banan el lign. Da får man mest igjen for treninga, sa han, venter man lenge med å spise,får ikke kroppen gjort den jobben godt nok. Da får en ta med seg små matrasjoner i sekken!

Denne vikaren, og kona, har trent fra seg mye overvekt og ganske tøffe sykdommer, de er jo en inspirasjon for alle der.Morsomt at de deler det med oss, motiverende til tusen.

Ha en fortsatt god tirsdag, det er skyet og -2 her i ved Tønsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fornuftig med en sakte men målrettet nedgang Henna, 300 gram i uken hørtes veldig fornuftig ut:) Og ja det var godt med varme på Tenerife, burde være obligatorisk for oss alle i kalde Norge på vinterstid:)

 

Cirkus og sekstito: Ja jeg tror og at dette som kom ekstra på den uken forsvinner like fort:)det føles bra allerede. Nå har jeg trent på treningssenteret 2 dager på rad og formen er nesten der den var for 1 uke siden:)

 

Sekstito: Vi har og flinke instruktører som forteller hva som er lurt og mindre lurt. Du skal f.eks ikke strekke ut musklene etter en hard styrketrening pga da river du bare enda mer av. Og å spise innen 30 minutter er kjempeviktig. Kjekt når de deler kunskap med oss.

 

Ashla: kjempebra med minus en hel smørpakke, gratulerer:)

 

Tjorven: hvilket kurs skal du ta i februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Jobber halv dag i dag, så da kan jeg starte dagen her inne først. Hadde en skikkelig kosedag i går. Først med is til lunsj og et stykke gulrotkake. Jeg jobber på en skole og denne uka er det anti-mobbeuke og masse morsomt som foregår. På kvelden var jeg på vinkurs sammen med mannen min. Det var julepresangen hans. Etter kurset spiste vi 3-retters middag. Det rare er at før ville jeg følt meg skikkelig nedfor etter en sånn dag og bare tenkt på hvor lang tid jeg må bruke for å forbrenne alle de kaloriene. Men sånn føles det ikke nå. Jeg koste meg skikkelig i går og i dag tenker jeg at jeg bare fortsetter med det jeg pleier å gjøre - nemlig å spise fornuftig og å få til litt trim. Deilig å kjenne at alt tankestresset rundt matinntaket begynner å slippe litt taket. Betyr vel kanskje at jeg begynner å bli litt tryggere på at jeg vet hvordan jeg gjør når jeg skal gå ned ? Vi får vel se om jeg er like oppessen på veiedag på mandag :huh: Men jeg har det faktisk ikke travelt. Har tenkt å beholde denne flotte fasongen resten av livet, nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber halv dag i dag, så da kan jeg starte dagen her inne først. Hadde en skikkelig kosedag i går. Først med is til lunsj og et stykke gulrotkake. Jeg jobber på en skole og denne uka er det anti-mobbeuke og masse morsomt som foregår. På kvelden var jeg på vinkurs sammen med mannen min. Det var julepresangen hans. Etter kurset spiste vi 3-retters middag. Det rare er at før ville jeg følt meg skikkelig nedfor etter en sånn dag og bare tenkt på hvor lang tid jeg må bruke for å forbrenne alle de kaloriene. Men sånn føles det ikke nå. Jeg koste meg skikkelig i går og i dag tenker jeg at jeg bare fortsetter med det jeg pleier å gjøre - nemlig å spise fornuftig og å få til litt trim. Deilig å kjenne at alt tankestresset rundt matinntaket begynner å slippe litt taket. Betyr vel kanskje at jeg begynner å bli litt tryggere på at jeg vet hvordan jeg gjør når jeg skal gå ned ? Vi får vel se om jeg er like oppessen på veiedag på mandag :huh: Men jeg har det faktisk ikke travelt. Har tenkt å beholde denne flotte fasongen resten av livet, nemlig...

 

 

 

Kloke ord Cirkus, støtter deg 100% på dette innlegget.

 

Jobbedag for meg idag, kjenner meg sliten og trøtt. Har fått en stiv nakke som jeg kjente på i hele natt og også nå. Har nå smørt nakken med Linnex som er en kraftig varmestift. Supereffektiv på meg ihvertfall, håper det gir seg snart.

 

Ellers så føler jeg meg velig ny for tiden. Har klippet håret fra langt til nakken også litt lengre forran, og fra halv lang lugg til kort skrå. En stoooor forandring, og et stort skritt for meg å ta. Men jeg er fornøyd, fikk masse skrøyd idag på jobb, og håpret ser mer velstelt og tykt ut. Er litt spent på hvordan jeg får det til selv etter vask, frisørene kan jo trylle de.

 

Ha en fin onsdagskveld med sunne valg::))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Henna - koselig å se deg, igjen.

Ashle og Hanna - Gratulere med flott nedgang.

Ser ut som vi får holde oss til mellom 2-500 i uka. Å være fornøyd med det. På sikt blir det et fint resultat.

 

Cirkus - ser ut som du har skjønt at dette er en livsstilsendring og da må en unne seg noen dager med god mat og andre goder uten å sitte å føle seg helt håpløs, føle at nå er alt ødelagt og gi opp. Dette må vi alle lære av.

 

Jeg var ute å gikk en tur i går og så våknet jeg, igjen, på sykhuset. Så vært der i natt. Bortsett fra urolig hjerte så fant de, selvsagt, ikke noe galt. Så det er vel derfor jeg er så sliten da, fordi dette hjerte ikke er med meg. Men gikk hjem fra sykehuset i dag, og det er bare oppoverbakke. Men det var tungt.

Vekta på sykehuset viste 68,7 kg i dag. Det likte jeg godt. Denne vekta hopper opp og ned som en stikkball. Og jeg klarer ikke holde meg unna vekta.. må innom en tur morgen og kveld og noen ganger til... så hvordan klarer dere å ikke "stikke" oppå den en tur i ny og ne??

 

Jeg hadde tenkt å ta ekspresskurs, og så over på "Hold-vekten" Men får ta det litt med ro til alle svar på prøver er kommet.

 

DU verden som uka går.

Allerede torsdag i morgen.

Dere må ha en fin kveld og flott tordag.

Håpet at ingen har fått Sibir-kulda som er meldt. "Bare" -10 her, nå.Meldt snø og mildere i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

 

 

Jeg var ute å gikk en tur i går og så våknet jeg, igjen, på sykhuset. Så vært der i natt. Bortsett fra urolig hjerte så fant de, selvsagt, ikke noe galt. Så det er vel derfor jeg er så sliten da, fordi dette hjerte ikke er med meg. Men gikk hjem fra sykehuset i dag, og det er bare oppoverbakke. Men det var tungt.

Vekta på sykehuset viste 68,7 kg i dag. Det likte jeg godt. Denne vekta hopper opp og ned som en stikkball. Og jeg klarer ikke holde meg unna vekta.. må innom en tur morgen og kveld og noen ganger til... så hvordan klarer dere å ikke "stikke" oppå den en tur i ny og ne??

 

Jeg hadde tenkt å ta ekspresskurs, og så over på "Hold-vekten" Men får ta det litt med ro til alle svar på prøver er kommet.

 

Hei Tjoren, dette var dramatisk å lese om. Du må da bli veldig redd ? Har det skjedd før ? Høres ut som hjertet ditt trenger å taes hensyn til, ja. Hvordan gjør man det ?

Det med vekta blir jo nesten litt underordnet i en sånn sammenheng. Du spør hvordan en holder seg unna det å veie seg hele tida. Jeg vet ikke, jeg. Det er sikkert forskjellig fra person til person. For meg begrenser det seg jo litt av seg selv også siden jeg er på jobb hele dagen. Jeg vet ikke, men kanskje går det an å sette den et sted hvor man liksom må bestemme seg for å hente den fram (dvs ikke på soverommet eller badet, f.eks). I begynnelsen så går det jo an å si til seg selv at det holder med en veiing om morgenen. Og når du får til det, kan du la det gå 2 dager mellom hver gang? Jeg vet ikke, jeg. Vi er så forskjellige vi mennesker. Det er egentlig umulig for andre å vite hva som kan funke for deg. Hva tror du ? Er jo ikke sikkert du opplever dette med hyppige veiinger som like stressende som meg, heller?

Uansett: ønsker deg en riktig god torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hørtes ikke bra ut, Tjorven. Du fikk rett og slett en black out? Kjenner flere som har slike gallopperende hjerter, det må være veldig ubehagelig. Har iblant noe lignende,hatt i mange år, kjennes ut som om hjertet stopper, står over noen slag og kommer igjen med noen kraftige slag. Kommer hvis jeg stresser med noe. Ikke farlig, sier legen, men ekkelt. Men godt at du får det skikkelig utredet, og vet hva det dreier seg om, kanskje får noe som regulerer.

Det er jo ingenting i veien med å veie seg hver dag, om en bare tar i betraktning at vekten svinger veldig opp og ned, og at en kan bli i litt dårlig humør den dagen den svinger midlertidig opp. Går på vekta i uka iblant, da om morgen, men utover dagen spiser/ drikker man jo, da kommer det i pluss, blir vanskelig regnestykke.

Kan være både og med disse presise måla også. En blir så opphengt i at en skal "klare" akkurat dit, og klarer en ikke med en gang, så føler en seg litt mislykka. Men tenk på alt vi har klart før, alle de kiloene som virkelig gikk utover helse og utseende, det er flott det! Folk sier at, nei nå er du fin, behøver ikke ned mer nå, men vi har liksom hengt oss opp i de puslete få en har igjen, dit skal en, samme hva. Og jomen er vi flinke som ikke legger på oss igjen, til gamle "høyder", kjenner en del av dem ja.

Jeg tenker sånn noen ganger. En har jo fått et mye bedre liv, gleder seg over all den morsomme aktiviteten. Vi får være fornøyd med saktere nedgang iallefall, som du sier Tjorven, noen gram her og nå monner det også...

Her er overskyet og -5 idag, og akkurat for lite snø til ski. Men mange ok gangveier, får ta på brodder og gå der. God torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flink og begynte dagen med en halvtimes joggetur. Vanligvis hjelper det med aktivitet for å regulere sultfølelsen, men hele dagen har jeg kjempet mot en uvanlig aggressiv ulvehunger. Jeg prøver å småspise litt og litt for å ikke sprekke totalt, men nå lurer jeg på om kanskje det er "tante Rød" som kommer på besøk. Det ville forklare saken. :angry:

 

Utrolig skummelt med den besviminga di, Tjorven. Jammen godt det gikk bra. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...