Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Gubben kom hjem med julekake i dag og julekake er det aller beste jeg vet. Særlig den fra Baker Hansen. Det er så utrolig dårlig gjort!!! Skal jeg kaste ut han eller julekaka? Eller begge to kanskje :angry:

 

He he ;) Litt drastisk å kaste han ut ;)

 

Frys den ned. Jeg har fryst ned alle julekakene som er igjen og så tar jeg ut når jeg har besøk og etterhvert er de borte uten at jeg har spist for mye.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig tregt på nettsiden idag også, får håpe det bedrer seg snart. Vekta di har gjort et stort hopp nedover, Tjorven, men du er jo veldig flink til å trene også da! Kanskje det løsner nå, flott er det iallefall! Gratulerer!

Fersk julekake med godt smør, og kanskje geitost??, det er snadder! Enten må man regne ut hva det "koster" i form av trim ( den som er så heldig å ha en gubbe, kan jo ta det i form av dans f eks..gammeldans rundt i stua en times tid?), ellers er det ypperlig å fryse ned i skiver til overraskende kaffegjester!

Kanskje en burde skrive en liste og henge på kjøkkenet, over hvor mye slike fristelser koster av trim? Det er ganske dyrt nemlig, ikke store sjokoladebiten skal til før du skylder en laaang tur. Grønnsakbiter kan vel ikke slå julekake, men er veldig bra for fys og tyggebehov. Raspa gulrøtter med litt sitronsaft og krydder er forresten veldig godt. Men en kan ikke tenke slik at julekake, eller andre slike ting, er strøket av matlista for evig- men akkurat mens man driver med vektreduksjon må en prioritere hardt.

Følger dere med på Puls for tiden da, nå er det en flokk som skal ned to buksestørrelser igjen. Ganske motiverende å se på, men er ikke helt enig i treners utsagn om at trening ikke skal være lystbetont, det skal gjøre litt vondt osv. Hvor lenge driver en med det da? Alle må vel finne sin trim, som en kan glede seg over? Men at man må ta i, bli svett osv er jeg enig i. ( Dans er en ypperlig trim, for de som liker det selvsagt, det har så mange bieffekter-sosialt,musikkglede,hjernetrim osv) Likedan ridning,som du gjør, Indigo, har mange gleder ved siden av selve trimmen. Jeg meldte meg inn i en idrettsklubb som drev med ukentlig jogging en gang ( bodde i Tromsø en periode, og tenkte det var en fin måte å bli kjent med folk...) jeg kom jo alltid laangt etter de andre, og fikk ikke sagt et ord til noen- det var fælt, og har aldri frista til gjentagelse! Men å løpe opp en bakke under en gåtur i skogen er ok.

Denne uka, med nattevakter, har vært dårlig mht matfokusering, vært halvtrøtt og slapp hele døgnet. Ikke mer av det der, for holde med dag og kveld, på natten får en sove! Tror det blir liten vektnedgang, men er jo ennå noen dager igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Det ble til at jeg kasta meg sjøl ut i en treningsøkt. Ha ! Julekake på en onsdag, du liksom. :o (Må huske å regne ut hvor mange frimerker det går på en skive når jeg skal over på hold-vekten-modus.)

 

Eva: høres realistisk ut å ikke ha for høye ambisjoner med nattevaktjobbing, ja. Har en venninne som jobber en del netter. Det koster selv for henne som er i 40-åra.

 

1,3 er fantastisk, Tjorven! Litt av en start på det nye året for deg :D Gratulerer med flott innsats! Du er rå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,3 er fantastisk, Tjorven! Litt av en start på det nye året for deg :D Gratulerer med flott innsats! Du er rå !

 

Takk skal du ha. Ja, det er rått ;)

Regner ikke med at dette vekttape skal blir så bra til slutt... men jeg hoppet jo opp over natta så da går det vel ned, over natta, omtrent også...

Men blir det dette på mandag, også.Blir jeg glad.

 

Lykke til med julekaka og trimmen ;)

 

Lurt å sette opp kcal guide på kjølskapsdøra - Eva.

 

Jeg har et bilde av meg på det tykkeste på kjøleskapet... da er det ikke hver gang jeg åpner døra for å se om det er noe å putte i munn. For jeg skal ALDRI opp dit igjen.

 

Enig med deg Eva - Ja, dans er skikkelig morsom trim. Ser ikke på det som trim, egentlig. Meld dere på Swingkurs - Folkesving eller Bugg. skikkelig kaloriforbrenning. Svetten renner.

 

Ja, jeg driver med trim jeg synes er moro, men selvsagt gjør det vondt innimellom. Særlig når jeg hopper over styrke for det er litt kjedelig da..

 

Lykke til alle sammen for neste døgn. Med utfordringer i form av fristelser og trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått bra både med mat og aktivitet.

 

Det jeg kanskje synes er det vanskeligste er å lage middager som passer både meg og gubben. Gubben jobber lange dager og er skrubbsulten når han kommer hjem. Å servere en salat da vil være like smart som å prøve å kose med en isbjørn. Enda vanskeligere er det når junior er på besøk. Han er nemlig undervektig og sliter med å gå nok opp i vekt. Disse to kalorihungrige guttene mine passer bare ikke sammen med noe som helst forsøk på magre måltider.

 

Jeg har løst det til nå ved å servere mange forskjellige ting å forsyne seg av, men jeg må studere oppskriftsarkivet tror jeg, for dette kan bli litt vel mye arbeid.

 

Jeg har foreløpig ikke sagt noe til familie og venner om at jeg skal ned i vekt. For mye fokus på det har vist seg å fungere dårlig før. Det er akkurat som om andre da tror de har lov til å kommentere alt jeg putter i munnen, eller skal tvinge i meg mat jeg ikke har lyst på: "Bare LITT delfiafettkake med smultsaus og krem kan da umulig skade?"... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått bra både med mat og aktivitet.

 

Det jeg kanskje synes er det vanskeligste er å lage middager som passer både meg og gubben. Gubben jobber lange dager og er skrubbsulten når han kommer hjem. Å servere en salat da vil være like smart som å prøve å kose med en isbjørn. Enda vanskeligere er det når junior er på besøk. Han er nemlig undervektig og sliter med å gå nok opp i vekt. Disse to kalorihungrige guttene mine passer bare ikke sammen med noe som helst forsøk på magre måltider.

 

Jeg har løst det til nå ved å servere mange forskjellige ting å forsyne seg av, men jeg må studere oppskriftsarkivet tror jeg, for dette kan bli litt vel mye arbeid.

 

Jeg har foreløpig ikke sagt noe til familie og venner om at jeg skal ned i vekt. For mye fokus på det har vist seg å fungere dårlig før. Det er akkurat som om andre da tror de har lov til å kommentere alt jeg putter i munnen, eller skal tvinge i meg mat jeg ikke har lyst på: "Bare LITT delfiafettkake med smultsaus og krem kan da umulig skade?"... :-/

 

 

Lag vanlig mat, men du tar mindre. Har du biff kan du ta en liten bit men bruke masse grønnsaker til og litt potet, så kan han ta så mye han orker.

GR har mange oppskrifter som alle i huset kan spise. Ta en titt. Bruk rent kjøtt og fisk i stedenfor farsemat. Da er du på en fin vei. Håper gubben liker fisk da, eller tar du rein fisk og kjøtt og han får farsematen ;)

En må ikke spise salat hele tiden for å gå ned. Det er jo et sundere vanlig kosthold vi skal ha. Ei kuttet ut kaker og caffelatte og gikk ned nesten en kg hver uke, så det er bare å spise vanlig mat.

 

Ja, det er ikke like lett å si fra at en slanker seg. Noen har alltid mange gode råd, eller motsatt..

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små porsjoner er nok stikkordet, ja. Farsemat er allerede et bannord her i huset, ferdigmat også. Her skal alt lages fra bunnen. Gubben jobbet innenfor kjemiindustrien under legestudiene og vet derfor både hva tilsetningene er og hva det gjør med kroppen vår. Vi bruker feks karbonadedeig istedetfor kjøttdeig allerede i mange år pga det høye fettinnholdet i kjøttdeigen.

 

Jeg lurer litt på hvor alle kaloriene kommer fra, og er nøye med å registrere. Nå har jeg ligget rett under 1600 kcal hele uka, og trent hver dag. Hvis det ikke snart også synes på vekta blir jeg litt rådvill. (Les sur og demotivert ;-) )

Her står nemlig vekta bom stille.

Jeg begynner med å legge inn en ekstra daglig spasertur i tillegg til treninga. Jeg bør nok ikke gå mer ned i kalorimengde om jeg skal få i meg nok næring. I går greide jeg såvidt 1200 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Verken i går eller i dag kommer jeg innpå GR-klubben og registrering, så jeg har ikk helt oversikt hva jeg spiste i går.Håper jeg kommer inn senere idag. For vet jeg spiser for lite når jeg ikke får skrevet ned og sett.

Spiser en for lite, går en heller ikke ned i vekt, for da holder kroppen på det den har fordi den tror det er hungersnød. Så ikke spis for lite, Indigo.

Prøv å være så tett oppunder 1600 kcal som du klarer og litt over innimellom.

Ser ut som du har en fornuftig kosthold, så dette går bra.

 

 

Ja, det blir spennende å se hva vi får til på ukene fremover.

 

Jeg kommer sterkere tilbake, senere i dag.

Skal nå på intervjue på redusert jobb.

Starte pent opp igjen, med 40 %, men må skifte sted.

 

God dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med så mye aktivitet her inne:)

 

Idag har jeg fri og vil starte dagen på treningssenter, gleder meg til det.

 

Jeg ligger på rundt 1200-1300 kcal i tillegg trener jeg fast 4 timer til uken, av og til 5 timer. Dette fungerer for meg,da jeg siden 1.august har tatt av 6 kilo. Jeg har tidligere prøvd ut 1500-1600kcal men da tar jeg ikke av. Så jeg tror det er individuelt, og må testes ut av hver enkel.

 

Jeg brukte ikke frimerkene, brukte jeg de så sto vekten bom stille.

 

Mitt tips til alle er å gå med pulsklokke hele døgnet for å finne ut hvor mye DU forbrenner i kcal pr dag i det daglige, hviss du da legger deg ca 500 kcal under det så vil du GARANTERT gå ned i vekt.

 

Lykke til alle sammen i dag og, dette klarer vi sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle slankedamer.

Jeg fortsetter å "henge" med dere jeg også. Er jo innom å leser tråden deres hver dag alikevel. Dere er jo på min alder de fleste og vekta er omtrent som min også. I julen skled det dessverre litt ut selv om jeg hadde sagt at jeg skulle veie det samme 1 desember og 1 Januar. DET ble det ikke noe av. Jeg tror jeg har lagt på meg sånn ca 1 kg men vi får se i morgen for da er det veiedag for meg.

 

Starter året med en forkjølelse så her sitter jeg tett i pappen og får ikke trent. Men får bare utsette det til neste uke. :)

 

Kan ikke si jeg liker disse nye sidene og savner den gamle layouten der en logget inn og kom rett inn på sin egen bruker med trimtreet og alle kursene som jeg har tatt. De er litt motiverende for meg. Men de sier at alt skal komme på plass så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. I dag kommer jeg ikke inn på matdagboken i det hele tatt :angry:

 

Ha en fin torsdag og ta sunne valg så er vi i mål med de gjenstridigge kiloene så fort som bare det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Velkommen Henna. Koselig du vil dele dine erfaringer med oss. God bedring. Ja, det er lov å ta det med ro når en ikke er i form.

 

Lykke til med morgentrening - Bronze.

 

Ja, det er ganske irriterende slik det er her inne nå.

Får ikke kontakt med hun som har med dette heller, ser ut som brukernavnet mitt og passordet ikke virker.

 

Ut på tur nå.

10 kalde ute så det blir en frisk tur.

Å kanskje dans i kveld. Så nok en dag full av trening.

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å registrere maten på en liten lapp for ikke å spise for mye eller for lite, så det går greit. Men jeg bestemte meg for å vente med å melde meg på kurs til sidene fungerer skikkelig.

Tenk på de som er helt nye og på kurs her, da, håper dette ikke ødelegger for mye for dem at ting ikke virker ennå. :-(

 

I dag har jeg begynt å gå igjennom kleskapet. Jeg bestemte meg for å kaste alt som er for lite. Det er ingen grunn til å spare på klær for å komme inn i dem en eller annen gang igjen. Når kiloene forsvinner vil jeg belønne meg selv med nytt! Poenget med å bli slankere er jo ikke å kunne se ut som jeg gjorde på 80-tallet! ;-) *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrives her at de som går på kurs får tilgang til mer enn hva vi andre medlemmer som bare benytter oss av nettklubben, men hva består det av tro? Håper ikke de fjerner registrerings skjema for mat, trening, vekt osv iallefall, for det har man nesten blitt avhengig av? Det minner om en slags Facebook dette her, og en kan jo gå inn på mange opplysninger om medlemmene, hvor lenge man har vært medlem, hvilke tråder man har vært i, hvilke innlegg osv.( er det for å avsløre om man har vært en evig slanker??) Og hva betyr RYKTE, ser at det står GOOD og 11 på meg? Hva skal det til for at det tallet skal gå ned eller opp? En kan jo lure litt på alt dette?

Er en skikkelig daff uke her, har liksom gått i en slags døs etter alle nattevakter, og idag våkna man opp med en arm som ikke funka, skulderleddet som driver med noe tull igjen. Men ikke noe klaging, alt går over, med medisinkur og trening, vet det fra før. Har nå gått halvannen time i skogen med hund, det er alltid deilig. Litt is her og der, må ha pigger på. Nå er vi på god vei mot vår, kommer vinteren, så slipper vi jo med et par måneder. Snart dukker alle de fargerike vårblomstene opp i butikkene, de kommer jo omtrent samtidig med at julestjerna forsvinner.. Imorgen kommer et barnebarn på overnatting, det er alltid trivelig. Ønsker dere en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal hive meg på her jeg også :)

 

Jente på 47 år (om litt), 171 høy og startvekt på 67,3 kg nå.

Gikk ned bortimot tjue kilo da jeg var i begynnelsen av 20-årene, og har etter det hatt en stabil vekt. Begge veier!! (derav nick'et). Det betyr at jeg virkelig SLITER med hver hekto som skal av igjen. Da jeg var på det laveste, var jeg nede i 62 kg, og jeg har hatt en slags "grense" på 65. Har tatt en "økt" hver gang jeg kom over (gjerne etter jul og sommerferier), og merker veldig godt at etter som jeg blir eldre blir dette tøffere og tøffere for hver gang.

 

Jeg løp en del før, men har fått et dårlig kne nå i høst som gjør at jeg ikke kan det mer. Synes det er vanskelig å finne andre treningsformer som "tar" like mye, og har litt panikk nå for å miste kontrollen. Men har vært og svømt i 45 minutter idag.

 

Så nå har jeg meldt meg på Internett-kurs som startet sist mandag - og har veiedag på mandager. Vi får se hvordan det går :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal hive meg på her jeg også :)

 

Jente på 47 år (om litt), 171 høy og startvekt på 67,3 kg nå.

Gikk ned bortimot tjue kilo da jeg var i begynnelsen av 20-årene, og har etter det hatt en stabil vekt. Begge veier!! (derav nick'et). Det betyr at jeg virkelig SLITER med hver hekto som skal av igjen. Da jeg var på det laveste, var jeg nede i 62 kg, og jeg har hatt en slags "grense" på 65. Har tatt en "økt" hver gang jeg kom over (gjerne etter jul og sommerferier), og merker veldig godt at etter som jeg blir eldre blir dette tøffere og tøffere for hver gang.

 

Jeg løp en del før, men har fått et dårlig kne nå i høst som gjør at jeg ikke kan det mer. Synes det er vanskelig å finne andre treningsformer som "tar" like mye, og har litt panikk nå for å miste kontrollen. Men har vært og svømt i 45 minutter idag.

 

Så nå har jeg meldt meg på Internett-kurs som startet sist mandag - og har veiedag på mandager. Vi får se hvordan det går :) !

 

Velkommen skal du være.

Svømming er fin trim for hele kroppen og skånsom.

Får du noen gode råd for disse siste kiloene som sitter som støpt må du komme med deg. For vi er flere som sliter med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg kom til slutt gjennom og fikk vite at hold nede shift - høyreklikk på musa og trykk på oppdater/reload, så ordner det seg og på andre forsøk kom jeg inn på sidene og nå ser det ut som det går bra.

 

Dans og gange ble 5 TP.

 

Langt å kjøre så det blir sene kvelder når jeg er der.

 

Vi har tilgang på alt nå, men proteiner, karbohydrater, fett blir vel borte igjen. Sikkert denne scoren, også. Men eller blir det vel som det var før. Etter jeg gikk på kurs så har jeg hatt alt jeg da, så det blir rart å miste overnevnte.

 

Eva - dette rykte - good og 11 du snakker om, skjønner jeg ikke noe av ;) Historikken har jeg heller ikke vært inne på. Ja, en blir daff etter mye nattevakt. Så ta det med ro.

 

Jeg kvittet meg med klær i str 34-36 for 2 år siden. Skulle ikke nedi så småe klær, igjen. Men de var bare 3 år gamle da. Noen var det ikke tatt prislappen av, engang. Å nå kjøper jeg noen klær i 36, igjen. Lykke til med kastingen ;) Indigo.

 

Jeg reiser til fjell i helga, dansehelg, så da blir det ikke noe registreing av mat eller trening.

 

Dere må ha en riktig god og fin fredag og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestene har hatt juleferie og i dag begynner jeg dagen med årets første ridetur. Denne gangen skal jeg ha med matpakke så jeg ikke tømmer kjøleskapet når jeg kommer hjem.

 

Håper alle får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestene har hatt juleferie og i dag begynner jeg dagen med årets første ridetur. Denne gangen skal jeg ha med matpakke så jeg ikke tømmer kjøleskapet når jeg kommer hjem.

 

Håper alle får en fin dag!

 

Har du så fint vær som vi har, får du nok en herlig tur på hesteryggen. Ta med matpakke er nok lurt. Jeg har, også, med meg når jeg blir borte i mange timer, så jeg slipper å kjøpe noe fordi jeg blir sulten.

På dansen har jeg alltid med meg en nutriletbar. Tar en halv en midt i økta og en halv når jeg reiser hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg som skulle til fjells og danse i helgen

og i stedefor våkner jeg med feber og halsvondt.

Skikkelig deppa nå.

 

God dag alle sammen.

Min blir nok mest i senga, noe den var i går, også.

 

God dag alle sammen.

 

God bedring! Håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Fredagskomaen er satt inn. Tøft å starte på nytt arbeidsår etter å ha sovet til 9 ell er 10 i hele jula. Så nå blir det herlig med helg. Synd å høre at du er blitt syk, Tjorven. Håper du rakk å gjøre godt inntrykk på jobbintervju først.

 

Morsomt med flere medlemmer her.

Har tatt en "økt" hver gang jeg kom over (gjerne etter jul og sommerferier), og merker veldig godt at etter som jeg blir eldre blir dette tøffere og tøffere for hver gang.
Er en utfordring det der med å holde vekta, ja - og særlig rundt ferier og høytider. I følge min kursleder er det faktisk vanskeligere å holde en vekt enn å gå ned. Og det flest strever med, mener hun, er å finne gode, kontrollerte måter å kose seg på. Hmmm. 1 skive julekake (40gr) er forresten 5 frimerker. Tok 1/2 i går, så nå har jeg igjen 11,5 frimerke til helgen. Tok en liten kokesjokoladebit til kaffen + at det blir litt popkorn senere i kveld. Hva velger dere å kose dere med ?

 

Det jeg også lurer litt på, er hvordan dere har tenkt når dere har satt dere målet for vektnedgangen? Vil ikke bruke resten av livet på å streve etter mål jeg bare blir stressa av å forfølge. Så hvordan finner jeg ut hva som er et realistisk mål ?

 

Ha en god fredagskveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg Tjorven, syns du er uheldig og er ofte syk, jeg vil på de varmeste anbefale kosttilskuddet Medox som styrker imunforsvaret og hjelper mot betennelser og vonter i kroppen. Jeg har selv brukt det i flere år, og kan ikke huske sist jeg var forkjøles eller hadde influensa, det er mange år siden. Jeg tar fast 1 pr dag, den inneholder blåbær og solbær. Les om den på Medox.no.

 

Startet fridagen min med en god treningsøkt på treningssenteret i dag også. Mye folk nå i januar som vil trene og det er kjekt:)

 

Ja mye tull her inne, jeg kom ikke inn i går og ikke idag heller før nå. Men det viste seg at vektklubben.no som jeg har lagt som favoritt er stengt, jeg må gå via greteroede.no. Ja ja nå vet jeg det.

 

God fredagskveld til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du så fint vær som vi har, får du nok en herlig tur på hesteryggen. Ta med matpakke er nok lurt. Jeg har, også, med meg når jeg blir borte i mange timer, så jeg slipper å kjøpe noe fordi jeg blir sulten.

På dansen har jeg alltid med meg en nutriletbar. Tar en halv en midt i økta og en halv når jeg reiser hjem.

 

Det var en nydelig tur! Flott vær og glade hester. Selv om dyret er i 6-700-kilosklassen blir han nok glad om ryggsekken hans (jeg) går litt ned i vekt han også. Det er enda en motivasjon faktisk. Å være snill mot dyra. *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endlig helg! Sitter her å nyter en liten skvett rødvin. Har tenkt å stå tidlig opp i morgen, mens det ennå er ro i huset, og få trent litt. Har besøk av to "tantebarn", er hos oss annenhver helg. Da er det fem barn i huset mellom 8 og 16 år, så da er det livlig her!

 

Må nok bare innse at jeg klarer ikke å få trent like mye som mange av dere klarer, men jeg går til jobb hver dag, en treningsøkt på tirsdag og lørdag og en lang tur på søndag. Har bestemt meg for at jeg foreløpig skal være fornøyd med det. Dagene er travle, så det blir i aae fall ikke mye sofa-sitting.

 

Nå må jeg bare passe på at jeg ikke "koser" meg for mye i helga. Sånn er det fint med veiedag på mandag. Helgene er den store utfordringen min når det gjelder matinntaket.

Ha en fortsatt fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...