Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Gjest cirkus63

Hei igjen !

 

Så gøy at det er så mye aktivitet her inne :P

Her har mandagens resultat blitt behørig feiret med innkjøp av en strikkegenser jeg har ønsket meg i hele vinter: gammelrosa og med paljetter foran. Er egentlig ingen "glitterjente", men denne likte jeg skikkelig godt. (40% avslag er også greitt å ta med seg ;). En kokosstang og en smoothie bevilget jeg meg også.

 

Indigo, du lurte på hva som var den største utfordringen vår. Jeg er glad i både salt og søtt, men føler nå at jeg har en viss kontroll over inntaket, stort sett, etter en periode med strengt fredag/lørdagsregime. Og hvis det glipper klarer jeg å hente meg fort inn igjen. Men kan bli flinkere til ikke å gå på vekta i hytt og pine. Blir veldig urolig når det forandrer seg så mye opp og ned.

 

Sånn i det daglige føler jeg at jeg har en spiserytme som er bra og et inntak som er fornuftig i forhold til aktivitetsnivået mitt - ca 7-10 trimpoeng i uken.

 

Så min største utfordring nå er å finne ut hva som er min trivselsvekt. Hvor langt ned skal jeg før jeg skal si meg fornøyd? Merker at jeg flytter grensen nedover litt etter litt. Kanskje for å gjøre det lettere for meg selv ? Blir liksom ikke så uoverkommelig da. Men på et eller annet tidspunkt må jeg kunne være i stand til å se på meg selv i speilet og være fornøyd. Og ikke sjele til om magen buler litt ut f.eks. Har utrolig svai rygg, skjønner dere - hehe.

 

Etter så mange år med dårlig forhold til eget speilbilde er det nesten ikke til å tro at dette skal komme til å endre seg. Morsomt at du skrev det med treningstøy, Eva. Kjøpte en sånn treningstights som jeg aldri har hatt før. Med en ikke fullt så tight T-shirt over. Og når jeg ser meg i speilet da kjenner jeg ikke meg selv igjen. Hvem er den dama med de tynne lårene og den lille rompa, liksom. Da skjønner jeg jo at å kvitte seg med 50 cm synes. Men det er fortsatt ikke meg. Samme med hendene mine. Jeg mista jo gifteringen for noen måneder siden. Den falt rett og slett av uten at jeg merka det. Visste dere det, forresten: forskning viser at menn foretrekker kvinner med litt former. Så kanskje vi ikke skal bekymre oss alt for mye om vi sitter igjen med litt mage foran der ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Indigo; hvilket merke treningsbh er det du har kjøpt deg og hvor kjøpes den. Jeg har noen som jeg er sånn passe fornøyd med, men tar imot gode tips. (...)

 

Jeg har kjøpt den på Løplabbet, den heter Shock Absorber og finnes i noen forskjellige varianter, men den jeg valgte har fått masse best-i-test-resultater. Mange sportsBHer har ikke regulerbare skulderstropper, det var en av tingene jeg likte med denne. Den var litt kronglete å kle på seg, men når den først var på holder den alt på plass som om det var superlim. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Jeg har visst glemt å fortelle dette i den nye tråden vår, men jeg startet på Hold vekten-kurs i november. Og i går var det mitt 3. møte. Veldig hyggelig og bra å få litt inspirasjon på den måten også. Går fint an å være med selv om jeg ikke er helt ferdig med vektnedgangen ennå. Før veiinga oppfører vi oss som en gjeng med skoleunger omtrent. Det er av med belter, tjukke gensere - rene strippeshowet. Hvem tror vi at vi lurer, egentlig ? Uansett er det flott å møte igjen en del av dem en er blitt kjent med underveis. Man kjenner jo hverandre ganske godt etterhvert, med styrker og svakheter.

 

Tenkte på det du skrev om sukkeravhengighet, Bronze:

Kunstig søtningsstoff er ikke lurt å innta når du får lyst på noe søtt pga hodet vet ikke forskjell på vanlig sukker og kunstig søtningsstoff, dermed trigger det søtbehovet for oss sukkeravhengige og kampen er igang igjen. Så nå vet jeg hvorfor jeg alltid er så søthungrig etter middagen, nettopp fordi jeg har alltid ett glass cola zero til maten, og den blir det vanskelig å slutte med.

 

I hele går var jeg veldig sulten på noe godt, puttet i meg youghert,nøtter,mandler,nutirilettbar, litt mye kanskje, men unngikk ihverfall ekte sjokolade og marsipan. Idag har det gått bedre og jeg kjenner ikke trangen så sterkt, men ja det er en kamp hver dag

 

Kurslederen hadde vært på kurs om sukkeravhengighet og fortalte at det var en lege der som sammenlignet sukkeravhengighet med narkotika, faktisk. Og de mener også at det er genetisk betinget om man har det eller ikke. Har du flere i familien som lider av dette, Bronze ? Han hadde sagt at man regnet med at det tok 3 uker uten noen som helst form for sukker før abstinensene er helt ute av kroppen. Høresd nesten ut som om det burde finnes egne opplegg for dette, synes jeg. Høres tøft ut å skulle klare det helt på egen hånd. Men sikkert kjempesmart å gjøre som deg ved å sørge for å ha tilgang på mye alternativer når suget kommer.

 

For det suget jeg har, som helt sikkert ikke kan sammenliknes med det Bronze opplever, har jeg bl.a. brukt Läkerol, som Tjorven. De har også en salt versjon. Den finnes ikke alltid overalt, men jeg kjøper den hvis den er å få tak i. Skal prøve den blandinga di, Tjorven. Artig med litt avveksling.

 

Ha en fortsatt god torsdagskveld. I morgen er det freddan -og da skal frimerkene på bordet (= popcorn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Denne vekta er helt håpløs...

idag hadde jeg gått opp igjen 800 g siden mandag...

dette er jo mot normalt da.

 

Men har fått gått en tur i dag som ga 2,7 TP og til helga blir det masse dans... men dansekavaler som bare er min ;) Håper jeg ;)

 

Noen ord ang sukkeravhengighet.

 

http://iform.nu/kosthold/mat-og-sunnhet/sukker-7-sukkerfeller-du-kan-snike-deg-utenom?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=weekly_2012_1_11_761377

 

Jeg har lett får å ha lyst på noe søtt etter middagen. Dette blir mer og mer fremtredende med årene, så kanskje en grunn til at Bestemor og bestefar alltid hadde dessert, og på store gårder, også.

 

Løplabbet - skulle vel vært i Oslo en tur da, skjønner jeg. Har burkt Triumph i mange år og de er gode og dyre. Bruker de under dans, også, så de kan ikke klemme puppene mine flate som jeg synes noen sportsbher gjør. Må jo se fin ut på gulvet ;)

 

Dere må ha en flott fredag og god helg for dere som tar helga, herfra. Lykke til med helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirkus:

 

Det finnes egne opplegg på å bli av med sukkeravhengigheten, men kursene er i Sverige. Jeg vet enda ikke om noen i Norge, mulig det kan være i Oslo? Ja vet at det tar 3 uker før suget er stabilisert, men da kan jeg ikke ta en liten bit sjokolade engang etterpå, dessverre så kan ikke vi sukkeravhengige kose oss med litt. Sammenlignet med en narkoman som ikke kan kose seg med en sprøyte i helgen og la være i ukene. Men det er jo sukker i alt og det er nesten umulig å ikke bli trigget. Kan jo ikke ta en drink,eller ett glass vin engang. Mitt mål er å klare å avslå helt fra sjokolade også heller kjempe litt hver dag mot søtsuget.

 

Ja begge mine søsken har samme problem med sukkeret og min mor også men hun har det ikke med sjokolade, men med boller,kjeks,skoleboller,kaker o.l Antar dette er og sukkeravhengighet.

 

Idag har jeg klart meg meget bra, hurra, det gjelder å være travelt opptatt både dag og kveld, da går det mye bedre enn på de late TV-kveldene.

 

Ha en fin torsdagskveld og fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt og inspirerende å lese innleggene deres. Ukene går så det suser her i huset, men når jeg får tid, koser jeg meg her inne hos dere. I går gikk hele ettermiddagen/kvelden med i ridestallen og på ridetur med yngste-dattera. Jeg rir ikke, men går/springer ved siden av, så det blir en skikkelig trimtur. I morgen skal jeg på nyttersfest med jobben til mannen. Da går nok alle frimerkene for denne uka med(og kanskje neste). Får hive med ut på dansegulvet og svi av noen kalorier der. Ha en god natt og en fin fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser på familiebesøk i helgen, så det blir en skummel veiing på mandag. Uansett har jeg trent hver dag, og det er hjertet mitt helt sikkert glad for - hva enn som skjer med vekta.

Jeg blir glad for tips om hvordan å overleve familiespisegilder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste på helsestudio er faktisk ikke verken trent eller slanke. De fleste går nok der for å holde vekta og kanskje kunne gå ned litt. Nytter ikke å se på 20, 30 åringer lengre. Vi er i 40 årene og mye skjer med kroppen da.

Men hvorfor kommer du deg ikke ut da?? Gå tur er jo så godt.

 

Det er sant.... Tror jeg bare ser de unge og spreke, jeg.... Realitetsoppdatering må til. Jeg kom meg ut i helga, gikk nesten tre timer tur i herlig mildvær! Ganske så trøtt og fornøyd etterpå, ja. :rolleyes:

 

Hva er fiberhusk da??

Fiberhusk er egentlig et frøskall som brukes mye i glutenfri bakst. Det er 85 % fiber, og metter godt. En smoothie til lunsj blir utrolig mettende. Og det beste er at den ikke har særlig kalorier. Ser de bruker det i lavkarbobrødene.

 

Tror jeg fikk lagd meg en signatur. Er ikke det den lille teksten nedenfor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det der med TV kvelder, da er det fort gjort å gå på jakt i skap og skuffer. Derfor har jeg satt TV opp i 3dje etasje, der en også har PC og andre kontorgreier, da går jeg dit for å se et program innimellom. Snodig hvordan alle har sine spesielle ting man fyser på, det har nok en dypere bakgrunn for mange også. Erfaringer, kjemiske reaksjoner osv. Kan godt holde meg unna sjokolade osv, men hvis det ligger her hjemme, er det vanskelig. Liker godt et glass akvitt, men det kan en jo ikke ha i seg for mye uten at det blir ganske store konsekvenser, det begrenser seg selv. Men god middagsmat, med poteter og masse brun saus- kunne jeg nok spist hver dag. Og som du sier,Tjorven-en god dessert etterpå. Har vokst opp med det, og det er gode minner. Det går ikke om en skal holde en slank linje. Bruker forresten å lage en del middag i leirgryte, idag var det kylling med masse hvitløk og rosmarin,masse grønnsaker, og potet (en liten pr porsjon). Den laget seg selv mens jeg og hund var halvannen time i skogen, kom hjem til ferdig middag. Poteter slik blir som "bakt" fin, brun skorpe, og all naturlig kraft blir bevart. Nam nam. Fisk laget slik blir også godt, særlig laks.

Kanskje en får prøve å innføre noen spaserturer innimellom på slike familie spisetreff, det kan være hyggelig for alle. Særlig om det er barn med, kanskje gå innom en lekeplass og bli med på "sisten" osv- kan fort bli både hygge og nytte av det? En må jo ikke sitte rett opp og ned og bli stinn som ei tønne, det er ikke godt.. Eller danse litt.. Håper alle får en flott helg, høres til mandag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Bronze: har du tenkt ut noe du kan spise ? Det er jo veldig tøft å ikke ha noe, liksom ?

 

Indigo: mitt "partytriks" for familiebesøk er å alltid ha mat, dessert, kaker igjen på tallerkenen. Med kake f.eks.tar jeg et lite stykke og spiser det veeeldig langsomt. Det samme går an å gjøre med vin. Jeg tar toppen ett glass vin f.eks. Og det nytes langsomt. Ellers tilbyr jeg meg ofte å kjøre hjem etterpå, men det er kanskje ikke så aktuelt når det er helgebesøk det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronze: har du tenkt ut noe du kan spise ? Det er jo veldig tøft å ikke ha noe, liksom ?

 

Cirkus: Dersom jeg går inn for å bli helt sukkeruavhengig så kan jeg ikke spise noe som er laget av rent sukker, tenker da på marsipan,sjokolade,brus,brus light osv. Jeg må finne erstatninger i form av f.eks nøtter. I høst når jeg klarte meg så bra spiste jeg ikke sjokolade o.l i det hele tatt (kun 1/2 nutrilettbar om kvelden) og det gikk bra. Det var hart de føste 2 ukene men så gled det av seg selv. Jeg koste meg da med noen få druer med litt vaniljesaus over på lørdagskvelden. Så planen min etter Tenerife turen er å ta opp den rutinen som jeg hadde da:)

 

Ingen nedgang på vekten på meg denne uken.

 

Natt til i morgen reiser jeg til Tenerife:) Skal fokusere på god mat og ikke sjokolade, men det blir kos i form av vin og noen paraplydrinker det er jeg sikker på. Antar jeg vil gå opp i vekt denne uken, men jeg lover meg selv og dere at det vil bli full fokus 100% når jeg kommer hjem igjen.

 

Ha en fin uke her hjemme også skrives vi etter min soltur til Tenerife:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekstito: Leirgryte hørtes spennende ut, legger du bare alt oppi gryten også kan den settes inn i steikeovnen også putrer den seg ferdig av seg selv inni der? eller hvordan gjør du det? Hvor kjøpes leirgryte?

 

Cirkus: Dersom jeg går inn for å bli helt sukkeruavhengig så kan jeg ikke spise noe som er laget av rent sukker, tenker da på marsipan,sjokolade,brus,brus light osv. Jeg må finne erstatninger i form av f.eks nøtter. I høst når jeg klarte meg så bra spiste jeg ikke sjokolade o.l i det hele tatt (kun 1/2 nutrilettbar om kvelden) og det gikk bra. Det var hart de føste 2 ukene men så gled det av seg selv. Jeg koste meg da med noen få druer med litt vaniljesaus over på lørdagskvelden. Så planen min etter Tenerife turen er å ta opp den rutinen som jeg hadde da:)

 

Ingen nedgang på vekten på meg denne uken.

 

Natt til i morgen reiser jeg til Tenerife:) Skal fokusere på god mat og ikke sjokolade, men det blir kos i form av vin og noen paraplydrinker det er jeg sikker på. Antar jeg vil gå opp i vekt denne uken, men jeg lover meg selv og dere at det vil bli full fokus 100% når jeg kommer hjem igjen.

 

Ha en fin uke her hjemme også skrives vi etter min soltur til Tenerife:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiregrytene heter vel Schlemertopf, har kjøpt i kjøkken utstyrforretning, men det må vel være 20 år siden??? Veldig glad i mine, bruker ofte. De er like fine, dvs de blir jo innbakt. Har en til kjøtt, en til fisk.( ser dem av og til ubrukte på loppa)Legger alt sammen nedi, potet på topp, 200gr ca 1-1.5 time. Gryta må ligge i vann først, settes i kald ovn. Ingenting damper jo ut, all kraft forblir intakt.

Ser at G.R er flink til å sette opp " pris" på utskeielser, idag sto et wienerbrød 350kal: 4,4 km rask gange, rosinbolle 260kal: 3,3 km rask gange. Sånt hjelper for meg, visualisering. Skal sette opp el lita liste og ha synlig.

Skulle gjerne vært med til varmen imorgen, Bronze, -tenk så herlig! Nyt alt i full monn! Skal gå Kyststien idag, innom Lille Afrika...( ei lita halvøy som ble døpt det i hvalfangertiden) Blir ikke noe bad på meg, men en ivrig labrador prøver nok litt..

( og her prøvde jeg å legge ved et bilde av sistnevnte som vasser, men får til svar at bildene er for store..da strekker ikke mine data kunnskaper lenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Har strevd med å skrive innlegg her, har ikke helt skjønt hvordan man lager ett nytt innlegg, så nå får vi se om dette går bra.

Har ikke gått ned i vekt siden jeg meldt meg inn her, det har fremdeles vært marsipan o.l i skapene her, men nå er det tomt...Jeg har dessverre dårlig disiplin om kveldene og har trodd at disse sukkersakene bare kunne bli liggende til en passende anledning. Hvem er det jeg lurer? Det er utrolig liten mengde marsipan f.eks. som veier 100gr. Jeg tok litt av lørdaggodtet til barna mine på matvekten i dag og jeg skjønner jo nå hvorfor jeg ikke har tatt av... Trening går bra, har trent flere økter med spinning, styrke, gått fjellturer med mann og barn så vekten har heller ikke gått opp, men målet er fremdeles 6kg ned, og har satt meg som mål at til påske skal jeg veie 62. Det som jeg synes er rart er at folk kommenterer at jeg har gått ned i vekt, men det har jeg jo ikke. Kanskje jeg har minket i omkrets? Har ikke pleid å måle, synes det er litt kavete, men jeg er jo veldig opphengt i hva vekten viser.

 

Tror jeg skal prøve krom for å ta livet av denne sukkerhungeren, det er jo verdt et forsøk. Hvor kjøper man det?

 

Forresten så har jo dere vært kjempeflink, og det virker som om dere har full fokus.

Jeg skal ha full fokus fremover, og skal rapportere hver mandag uansett om det blir så eller slik på vekten.

 

Han en fin og mager uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus6- du må trykke på den lilla firkanten med SVAR, skrive og så den lilla med SVAR NÅ tilslutt. Jeg tulla også med det der. Du får nok kjøpt krom i helsekost ( eller Sverige, alle sier alt sånt er mye billigere der) Minus6 er nok det de fleste her drømmer om innen sommeren..greier vi det? Skulle ønske det fantes noen piller med MOTIVASJON, TILTAK, MOTSTANDSVILJE!!! Akkurat nå kan jeg ikke skjønne at jeg har greid å gå ned 16 kg, når det er så forbaska vanskelig å ta de aller siste..Jeg er jo så glad i å trimme, men så glad i god mat, ikke minst å lage den, også! Sukk-en vet jo om alt en må/ ikke må nå, men det stritter imot iblant. Igår ble det festlig lag med venner, og hele ukeplanen røk, og en våkner opp med en følelse av at en har begått en forbrytelse omtrent.. Idag skal vi ut i skogen i minst 2 timer, det blir godt!!! God søndag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hei....

Da er jeg igang også....men er redd for å feile.

Jeg har vært med litt før, men det går litt i bølger med meg, både på grunn av travle dager og motivasjon.

 

Jeg er 43 år, gift og har 4 barn. 168 høy, veier idag 75,2 kg. Jeg har gått opp med 5 kg siden i fjor sommer, og kjenner at nå VIL jeg bli lettere. Jeg vil under 70 før sommeren.

 

Jeg er glad i å trene, både jogging, ski, spinning og annen studiotrening. Det er verre med kostholdet. Mitt største problem er at jeg overspiser på ettermiddagene når jeg kommer hjem fra jobb og utover kvelden.

 

Satser for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her har dere stått på i helga. Det er koselig. For forrige helg var det "dødt".

 

Huldra - velkommen tilbake og håper du får tid til å ta vare på deg selv, nå.

 

Ser dere har hjulpet hverandre godt i helga og det er bra.

 

Jeg har danset masse i helga og gått tur både i går og i dag. Rask gange i nysnø og staver i dag og det var tungt.

Trent 15 TP denne helga, minst.

 

Men vekta har gått opp, igjen...

 

Lykke til med vekta i morgen.

 

God mandag. Uansett så er det ny uke og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så forsiktig jeg bare kunne i helgen, men har gått opp 0,5 kilo.

Derimot er det ytterligere 6,5 cm ned, så resultatet er absolutt ikke ille. Det virker som om jeg bygger muskler her. De både veier mer og tar mindre plass. Trimpoengene er viktige, de vitner om vi greier å forandre aktivitetsnivået. Jeg måler ikke skritt selv om jeg løper mye rundt i løpet av dagen, men vil over 10 TP i uka uten de skrittene.

 

Sammenfattet:

NED: 6,5 cm

OPP: 0,5 kg

TP: 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo-her går det den gale veien, opp 100 gr siden forrige mandag, lå an i løypa til minus 500.. Ble et overraskende selskap på lørdag, med både god mat og drikke...( viltgryte med fløte/geitost/einerbærsaus ) m ditto tilbehør..Våkna med mange rare tanker i hodet, det var jo så kjempehyggelig, og enda får en fryktelig dårlig samvittighet!

Det der er litt farlige reaksjoner, som må jobbes litt med. Tror en må kose seg med sånt, virkelig nyte det,vi skal jo kose oss med LIVET!

Men en må ta det igjen med trim uka som kommer. Igår ble det litt rester, men innen normalen, dessuten to timers tur ut. Og idag kjenner jeg at kroppen er fornøyd med å ha fått lov til å spise den gode maten, men er helt klar for hverdagen og et ekstra tak.

Må også innrømme at en har begynt å kutte ut noen besøk, fordi man vet at der blir det alltid servert f eks vafler, hjemmebakte kaker osv. Sånt er også farlig, plutselig går man rundt alene, for å unngå fristelser??

Nå har jeg tid til ekstra trening, som jobber halv jobb, og kan være mye ute på tur, dans, senter, ikke lett om man er i jobb og kanskje også har barn hjemme.

Kikka i det nye Spenstbladet, med konseptet "Easy Life" er det ikke det det heter? Der hvor folk spiser pulver og går ned 3 kg i uka...Har sett noen fæle eksempler, men faktisk også noen veldig bra, hvor folk har holdt seg i åresvis. Nå har de lagt inn et mini opplegg, for de som skal ned det vi sliter med her, ca 6 kg. Fristende! Hadde det vært på vårt senter, skulle jeg meldt meg. Men må kjøre til byen, det tror jeg blir for tøft hver dag. Vi skulle ha bodd nærmere hverandre! Tror at en slik gjeng kunne gjort det like skarpt sammen! Ha en god uke alle sammen, her blir det tur i skog snart, og 2,5 timers swingdans ikveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og håper mandagen har gått sånn passe bra ;)

Det er ikke lett å finne riktig mengde kcal inn og ut, ser det ut som. Vi trener bra, men vekta går opp og cm ned. Så vi gjør jo noe riktig.

 

Jeg har, også, gått opp 0,5 kg denne uka, men har siden vi startet opp, gått ned 1,1 kg, så fortsatt fornøyd og det var en hel cm i livet siste uke. Har trent 20,7 TP.

Ble jo litt mye ned, forrige uke, men det var nok pga sykdom, også. Gikk jo fort opp en del da jeg ble mer aktiv igjen.

Så jeg må bare være fornøyd.

Nå er det bare å klare å spise nok de dagene jeg trener masse.

 

Nei, Eva, en må ikke la dette opplegget bli et spise-, mat-, sosialt problem. Men om en trener litt ekstra og spise litt mindre før på dagen nå en skal ut å spise, så hjelper det, kanskje litt. Ha litt ekstra kcal å gå på. Jeg er ofte ute å spise med venner, så jeg gjør det slik. Men om det er oppskriften, vet jeg ikke.

Har hatt besøk i helga og da har jeg ikke skrevet kcal i det hele tatt, før i går, igjen. Elgegryte, her, også. 3 dagen for meg i dag. Jeg bruker ikke rømme og fløte, men tilsvarende. Kesam som har mindre kcal. Masse grønnsaker og ris, med salat ved siden av. Så tror ikke den blir så veldig fet.

 

Jeg er "heldig", for jeg har melkeallergi, så når jeg bare spiser ett vaffelhjerter eller 2, så kan jeg ikke spise mer får da blir det for mye for allergien. Så jeg har med meg nutriletbar, også. Men tar som regel litt av det som serveres og bruker lang tid på å spise den, for da tenker de ikke over at jeg har tatt lite stykke. Men heldigvis er ikke min familie eller venner så veldig kakemonser, venner kanskje, men fordi de vet jeg ikke spiser så mye av det, lager de ikke oppstyr om jeg ikke spiser. Får jeg te er jeg fornøyd ;) Spiser jeg en liten kakebit, setter jeg det da som kveldsmat, vist det er på kvelden, og så hopper jeg over kveldsmaten. Tar bare en mager yoghurt med go´morgen musli oppi og kanel (som er fint for magen). Vet jeg at jeg får vafler så dropper jeg middag og setter vaflene på som middag, for det er jo nesten som vafler.

 

 

Easy life - vet ikke om jeg så fan av det. GR har jo et lyn-kurs, tror heller jeg satser på det. Jeg liker å tygge maten, ikke bare spise suppe og shaker og barer. Det blir mye søtt det... Men på Easy Life får en jo treningen med, også, da. Men du danser en del Eva så du får jo trent masse og er med på Grønn resept. Å er flink til å gå med hunden så du får jo nok mosjon. Veldig mye mosjon. Men et lynkurs i GR kunne kanskje hjulpet oss å finne ut av det som gjør at vi står stille på vekta. Hjulpet oss med å finne mengde mat. Og etterpå er det "hold vekten" for meg.

 

Idag har jeg hatt en rolig da. Bare litt klesvask og sitter her ;) Får vel jobbe litt i kveld. Men ingen trim eller dans. Blir litt mye. Kan ikke ha vanngym ettersom jeg går med hjertemaskin på meg. Den tåler jo ikke vann og jeg er veldig sår i huden etter plasteret. Så bare 2 dager, igjen, så er den av. Men hjerte har vært ganske rolig disse dagene. Er ikke det typisk.

pulsklokka må ha nytt batteri, så det må jeg få ordnet i morgen.

 

God kveld og flott tirsdag til dere alle.

 

Bronze koser seg i varmen men håper dere andre kommer innom og hilse på oss i dag. Lenge siden vi har hørt fra noen av dere nå. Ikke gi opp, selv om det er en dårlig start. Vi andre sliter vi, også. Opp og ned og opp igjen... men hva er noen 100 gram?? ikke noe. Det er jo noe alle går opp og ned hver dag. Før jeg la på meg var 1 kg opp og ned aldri noe jeg tenkte over. Selv om det var fra dag til dag. Viste jo at jeg hadde trent bra og spist fornuftig.

Nei, Eva, vi kan ikke la dette bli hysterit. Ikke dere andre heller.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i godt humør av å lese tråden her, jeg! Det går opp og ned i GR-verden som i alle andre verdener.

 

Jeg har spist 1295 kcal og er sprekkmett! Det er jeg veldig fornøyd med!!! Følger 1300 kcal-menyen for n-te gang, og når jeg først kommer inni opplegget igjen, så går det veldig bra

 

Er heldig som ikke har søtsuget. Heller ikke trang til å spise annen usunn mat, jeg følger bare pakka, og så er alt såre vel.

 

Men det er som det ble sagt her, det er viktig å leve oppi det hele. Om ei uke reiser jeg på kombinert jobb/privat-reise og har i alle fall tenkt å få med meg smaken av dette flotte landet også!

 

Ønsker dere medvind og oppturer i bøtter og spann!!!

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i godt humør av å lese tråden her, jeg! Det går opp og ned i GR-verden som i alle andre verdener.

 

Jeg har spist 1295 kcal og er sprekkmett! Det er jeg veldig fornøyd med!!! Følger 1300 kcal-menyen for n-te gang, og når jeg først kommer inni opplegget igjen, så går det veldig bra

 

Er heldig som ikke har søtsuget. Heller ikke trang til å spise annen usunn mat, jeg følger bare pakka, og så er alt såre vel.

 

Men det er som det ble sagt her, det er viktig å leve oppi det hele. Om ei uke reiser jeg på kombinert jobb/privat-reise og har i alle fall tenkt å få med meg smaken av dette flotte landet også!

 

Ønsker dere medvind og oppturer i bøtter og spann!!!

:rolleyes:

 

Det er fint å høre at du blir i godt humør av å lese tråden vår.

 

Fint at det går så bra med spisingen.

Hvordan går det med trening da??

Kommet deg litt ut på tur, eller helsestudio?

Ja, når en reiser bor, legger en slankingen igjen hjemme og koser seg.

Hvor går turen da??

 

God kveld og uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hallo alle sammen!

Har hatt en innholdsrik helg. Mye mosjon i form av skiturer (på meget tynt snødekke), men også mye selskapelighet. Har gått opp 300 gr siden forrige ukes festresultat. Var vel omtrent som forventet. Har lett for å miste litt kontroll i festlig lag, særlig hvis jeg er litt sliten på forhånd - og det er man jo gjerne i januar. Akkurat nå er det mye sykdom på jobb og da blir det fort mer arbeid og mer behov for å hente seg inn. Kunne godt ha tenkt meg å gå i dale på denne tida, egentlig. Leke litt bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...