Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Tar meg i å lure på om de siste kiloene er så vanskelige fordi de er de siste? Og dermed ikke så prekære?

Det er da merkelig at 4 kilo mellom 70 og 74 skal sitte beinhardt når de 4 forrige var overraskende greie å bli kvitt? Tanker dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Smoothie - Kos deg masse. Heldig du som kommer deg til varmere strøk i høst. Ser ut som jeg ikke får til det. Ingen å reise med...

God ferie.

 

Eonda - gratulere med fin vektnedgang.

Ja, det er lettere å bli "sugen" på noe om kvelden, når en hoppet over måltider på dagen.

 

Cecilie - 600 g er supert. Ser ut som du er den ensten som klarer målet denne uka :) Gratulere så mye.

 

Eva - hvor er du da. Ikke blitt borte i fjellet ;)

 

Bronzee - jo det var vist 500 g ned vi satset på. Ikke opp ;) Men du kommer sterkere tilbake. For du har vært flink, så dette får du til.

Ja, vi er vel med alle på 500 gram ned i uka, men det betyr ikke at vi får det til, alle sammen ;)

 

Jeg er nok heldig der, for mat og gotteri har jeg aldri hatt som belønning. Ikke da jeg voks opp heller. Vi hadde mye frukt og nøtter i jula, og særlig klemmentiner var stort da ;)

Så jeg belønner meg mer med klær, så har alt for mye av det. når jeg blir ferdig har skal jeg belønne meg med en frisertime. Få en litt sprek look til høsten som passer min spreke kropp ;)

 

Men jeg skal si mer ening at de siste kiloene har sittet hardt her, også. De første 20 gikk veldig fort, så sto jeg stille i 1 år. Men så måtte jeg ta meg sammen i sommer, og nå er det ikke lenge igjen til mål :) Det skal blir herlig.

 

Alle her sier jeg er tynn nok. Kanskje jeg er det, men målet er jo 64,5 kg da. Men jeg ser at jeg har fått noen fine muskler på armene og magen har krympet bra.

 

Men nå sliter jeg med kne og andre småting så får ikke trent ute. For jeg klarer ikke gå i nedoverbakker eller på flatmark. Jeg har vist overandstrekt meg, sier de her.

Men har fått til 5,2 TP her inne i dag. Nydelig vær ute og jeg har ikke vondt av det... ;) Vi har kvelds allerede kl.17.30 så skal ta meg en tur ut etterpå, tenkte jeg. Blåser veldig, så kanskje ikke så godt som det ser ut som. Fått på meg olabuksa, igjen i dag. kjølig her inn. Så da er det vel kaldere ute...

Brrr... liker ikke årstiden vi går inni i. Liker ikke at alt ute dør... Alt blitt "fine" farger her ute. Så kanskje jeg skal prøve meg en tur til fjells til helga, for der er det vel kommet enda lengre...

 

God kveld alle sammen og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Den uka gikk fort, til seters ( og gjøre seg fet) Ja, det er visst Cecilie som får premien som eneste vinner, ned 600 gr er flott! Gratulerer til deg!

 

Og vi andre kan gå og gjemme oss...

 

Har vært i skikkelig seter kultur miljø, det er lenge siden sist, og det ble mange tradisjons retter og kaker.. Flott vær og fått både beisa og slått grass, men noe trening ble det ikke.

Vekta har nok gått gale veien her og..

Tok en del bilder der oppe, og ser at en ikke er overvektig slik at det synes iallefall, når en ser seg selv. Det er en trøst.

 

Men det er disse siste 5-6 da, fader, hvor tregt det går med å få opp motivasjonen!!!

Dessverre har "guruen" vår på senteret slutta, han var jo så inspirerende, og et levende eksempel på at det er en fantastisk gevinst å få igjen normalvekta!

 

Hva kan en finne på for å få et spark i baken, og trå til for fullt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

hei igjen, rekker å innom en liten tur før jeg tar ferien fra helga - mmm, det blir herlig 1 uke i paradis sammen med kaill'n:-). Synes dere er flinke alle sammen jeg, og ingen trenger å gjemme seg. Spis en deilig vaffel med rømmen, men man trenger ikke å spise 5! Smaken er akkurat lik på den første som den siste, bare at de siste også innebærer dårlig samvittighet og det er ikke godt. Så det å tenke at nå har jeg smakt på det, og smaken forandrer seg ikke uansett hvor mange jeg spiser - da kan det være lettere å stoppe der man bør stoppe. Mitt problem er også søtsaker, og har de siste 2 ukene skeiet ut med 2 poser med smågodt. Det jeg har prøvd å tenke på at det er en bevisst handling, som er vurdert og funnet iorden:-). Derfor blir jeg ikke deprimert av dårlig samvittighet, men tenker heller at det trengte jeg også tar jeg i et ekstra tak etterpå og kommer meg på rett kurs. Nå høres det ut som at jeg er helt perfekt, og det var ikke meningen altså. Allikevel synes jeg dette funker ganske godt for meg, i går holdt jeg på å falle for fristelsen til en ny pose smågodt, men da hadde jeg et lite oppgjør med meg selv i bilen også kjørte jeg forbi - roste meg selv høyt for det etterpå, og det var en ganske så god følelse. Det å premiere med klær synes jeg også er kjempeartig, man vet jo at man trives mye bedre i nye klær når de sitter pent og der har vi vår belønning etter å ha fjernet 5 - 10 - 15 el 20 kilo. SÅ DERFOR ER VI FLINKE ALLE SAMMEN:-).

Jeg driver jo med stabilisering for tiden etter å ha kommet ned på 68-tallet og i dag stoppet nåla på 68,1 kg. Tanken er å ligge mellom 66 og 68 kg og ser som dere også sier at de siste kiloene er verst. Har vært nede i 67 kg, men stort sett over 68 og faktisk opp i 69,8 etter noen utskeielser. Derfor er det veldig greit tror jeg å sette et intervall der man kan bevege seg mellom uten den hersens dårlige samvittigheten hele tiden - det skal vi ikke ha!!

Det var noen tanker i full fart, før jeg pakker kofferten og reisen til Kroatia. Tjohoj - vi snakkes om vel en uke - da garanterer jeg ikke at vekta er 68, men den skal være under 70!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, helt enig i at de siste kiloene er veldig vanskelige å få av. Hvorfor skal det være slik?

 

Jeg er også skikkelig søtmoms, ikke slik kliss/gummi, men sjokolade som jeg har skrevet så mye om før. Jeg har prøvd å være helt borte fra det, og har klart det opptil 7 uker, og da går kiloene av ganske greit. Men jeg klarer ikke å være helt uten sjokoladen og straks jeg spiser litt av det så øker vekten også øker jeg sjokoladeinntaket. Hvorfor?? ikke vet jeg.

 

Nå har jeg spist litt sjokolade (har faktisk klart å begrense det til litt) ikke overspist med magevondt, men kiloene sitter ganske fast og har økt litt forrige uke???

 

Jeg belønner meg med klær i tillegg til sjokolade.

 

Kroatia er min og min families favorittsommerplass. Har reist til samme plass og sted i 5 år. Hvor skal du i Kroatia Smoothie? Du kan glede deg, ønsker deg en fin tur.

 

Jeg håper også på minus på vekten til neste veiing, men pr.idag er den uendret :(

 

Tenkte å prøve å gå noen turer om kvelden, istedet for TV-titting. Sikkert lurt i forhold til vekten og sjokoladesuget.

 

Lykke til damer, er veldig glad for deres gode tips og råd. Sammen er vi sterke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Jaaaa, helt enig i at de siste kiloene er veldig vanskelige å få av. Hvorfor skal det være slik?

 

Jeg er også skikkelig søtmoms, ikke slik kliss/gummi, men sjokolade som jeg har skrevet så mye om før. Jeg har prøvd å være helt borte fra det, og har klart det opptil 7 uker, og da går kiloene av ganske greit. Men jeg klarer ikke å være helt uten sjokoladen og straks jeg spiser litt av det så øker vekten også øker jeg sjokoladeinntaket. Hvorfor?? ikke vet jeg.

 

Nå har jeg spist litt sjokolade (har faktisk klart å begrense det til litt) ikke overspist med magevondt, men kiloene sitter ganske fast og har økt litt forrige uke???

 

Jeg belønner meg med klær i tillegg til sjokolade.

 

Kroatia er min og min families favorittsommerplass. Har reist til samme plass og sted i 5 år. Hvor skal du i Kroatia Smoothie? Du kan glede deg, ønsker deg en fin tur.

 

Jeg håper også på minus på vekten til neste veiing, men pr.idag er den uendret :(

 

 

 

Tenkte å prøve å gå noen turer om kvelden, istedet for TV-titting. Sikkert lurt i forhold til vekten og sjokoladesuget.

 

Lykke til damer, er veldig glad for deres gode tips og råd. Sammen er vi sterke:)

Takk for det. Vi skal til øya HvarO:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Kroatia, smoothie, kos deg i en forlenget sommer! Var der for lenge siden, da det het Jugoslavia, og de ikke hadde begynt å slå hverandre ihjel..

I en liten by som het Vodice, ikke langt fra Hvar. Kjempefint, og så klart vann! Skal nok dit igjen!

 

Høsten er her, 5 gr i morges og 13 nå, kan begynne å fyre snart...

 

Strever med motivasjon, men igår fikk det en liten oppsving, var så morsomt på svingen- da får en lyst til å bli ennå litt lettere. Buksene mine strammer litt nå, og det er ikke morsomt. Fysj!

 

Idag er det barnebursta, heldigvis blir det smørbrød også, da kan en bare ta litt grønnsaker til middag, og smake litt på annen mat.

 

Du har helt rett, smoothie, en kan kose seg leeenge med en kake- og plumper en uti med mer, blir det ikke særlig behagelig, hverken for magen eller hodet!!

 

Ha en god dag, alle dere iherdige damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Motivasjon, ja. Det er vel ikke så lett, når en synes at en begynner å bli passe. Disse siste kiloene er liksom ikke så viktige...

 

Men det var litt moro i dag :) Jeg tok jo en veietest som viste at jeg var 5 år yngre, for 2 uker siden, og tok den opp igjen i dag, for å se om det var blitt noe bedre.

Den viste Fremgang gitt. Gått ned 1 kg. Fått 1 kg mer muskler og 2 % mindre fett. Og alder i dag var 10 år yngre. Blitt 5 år yngre på 2 uker. Godt jeg ikke skal være her for lenge da ;) Ellers hadde jeg gått tilbake til 20 årene i løpet av 3 uker til ;)

Fysisk test viste at jeg var like godt trent som en 28 åring. Du verden, jeg som sliter med så mye smerter og vondter for tiden...

Dette været setter seg godt i kroppen.

 

Ser ikke ut som jeg går ned noe denne uka.

Men jeg under meg alt som blir servert, også, da.

Masse frukt og grønnsaker.

De bruker mye kesam og olivenolje, her, så det blir en del kcal på noen av ferdiglagde salater. Så sånn ca blir det nok ca 2000 kcal om dagen.

Men trener jo ca 1300 kcal i trening, per dag, også.

Har alt 20,7 TP denne uka.

 

God kveld alle sammen. Her blir det dans, både i kveld og i morgen, på TV ;)

Flott lørdag og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om disse Tv programmene som viste unge folk med alder og slitasje/ form som tilhørte langt eldre folk...hos deg er det helt omvendt,Tjorven, og hurra for det!

Jeg tror at vi som har tatt tak i overvekt og andre problem ( dårlig form, muskel /ledd plager osv) Og gjør en innsats for at det skal bli bedre, vi ligger veldig godt an på skalaen, vi gjør oss selv en kjempetjeneste med store gevinster som følge.

 

Det burde være et godt tilbud til alle som vil satse på helsa si, et opphold med mat og trim opplæring- tenk hvor mye samfunnet kunne spare på sånne opplegg! For når man har lært det, og skjønner konsekvensene- så vil de fleste velge rett!!

 

Nærmer meg slutten på beis/ maling av dette 3 etg huset mitt.. imorgen skal jeg se om en tør å gå i stige helt i toppen..kommer ikke til med lift. Må forsikre seg om at stigen står grunnstøtt, og ikke drive og lene seg hit og dit...Tror det går, og mestringsfølelse er god, både hva gjelder vekt tap og andre ting en greier...

 

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ekstra jobbing på meg i helgen. Traff en kollega som har gått ned 7 kg på bare noen uker, noe nytt som er i omløp. Spiser nesten bare protein, og noe pulver og piller ved siden av. Noe man kjøper fra et firma, og selv blir vervet til å selge videre.

Ja, det kommer jo stadig noe sånt..ser det jo på internett.

 

Frister ikke meg i hele tatt.

Jeg vet jo hvordan det ender. Som regel, en skal være forsiktig med å skjære alle over en kam, men ser jo også noen som har rasa ned 10 tallskilo på den måten, blitt så forslukne av alt som må unnværes at de har lagt på seg adskillig mer enn fra før etterpå.

 

Men det går an å lage en egen vri. En kan spise kun f eks fisk/ kjøtt eller egg, og grønnsaker, kokt eller råkost, en dag innimellom den vanlige kosten- det virker det også, og er adskillig sunnere.

 

Kanskje jeg burde ta en slik dag i uka, for å få lea vekta litt..

 

Jeg er ikke flink for tiden, ser ikke ut til at jeg klarer noe mål denne uka heller, men iallefall ikke gått opp noe. Sånn er det med den saken...

 

Lykke til på veiedagen til dere andre, håper dere har mer oppløftende resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått veldig vondt i korsryggen, klarer nesten ikke gå eller sitte, eller reise meg, å ligge er best. Går på betennelsesdempende/smertelindrende tabletter og skal gjøre det i 1 uke til. Har også fått kortisoninnsprøytning pga slimposebetennelse. Mao jeg klarer ikke å gå ned i vekt med disse problemene, men går opp pga betennelsene og medisinenen. Jeg får gi meg selv 2 uker og håpe at jeg er god igjen da så jeg kan fortsette der jeg slapp.

 

Jeg stopper veiingen til jeg er frisk igjen. Men vil gjerne "snakke" med dere her i tråden likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått veldig vondt i korsryggen, klarer nesten ikke gå eller sitte, eller reise meg, å ligge er best. Går på betennelsesdempende/smertelindrende tabletter og skal gjøre det i 1 uke til. Har også fått kortisoninnsprøytning pga slimposebetennelse. Mao jeg klarer ikke å gå ned i vekt med disse problemene, men går opp pga betennelsene og medisinenen. Jeg får gi meg selv 2 uker og håpe at jeg er god igjen da så jeg kan fortsette der jeg slapp.

 

Jeg stopper veiingen til jeg er frisk igjen. Men vil gjerne "snakke" med dere her i tråden likevel.

 

 

Uff, ja, det er tiden for masse vondter nå fremover.

Håper de værste problemene går fort over.

Noe må vi jo regne med å slite med utover høsten og vinteren.

Sesong for det nå.

God bedring og glad du vil fortsette her på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så er det blitt søndags kveld og snart veiing for de fleste av oss.

 

Denne uka har jeg ligget på sånn ca 2000 kcal per dag.

Denne uka er det blitt 27,4 TP.

Trent mye mindre denne uka, for nå har høsten satt seg i kroppen, så

det værker og har fått masse vondter.

Men det er heldigvis basseng med 34 grader og der gjør godt.

Tar 10 min lysbehandling per dag, også.

 

Så spent på hva som skjer når jeg kommer hjem, om noen får dager.

Bare 3 dager igjen her nå. Så legebesøk, igjen i morgen.

 

God kveld videre og lykke til med veiinga i morgen.

Så flott mandag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - god bedring Bronzee, håper du blir fort bedre.

 

Jeg regner ikke med det store vekttapet i morgen, men håper jo alltid. Har ligget på 1950 i snitt denne uka (og det er pga store sprekker fredag/lørdag), og med 11-12 TP hvorav mest er styrketrening, ligger det ikke an til noen morsom dag i morgen.

 

Er litt irritert på meg selv nå, syns ikke jeg er noe flink, og syns hele spise sunt greia er noe forbaska pes. Har gått for lenge uten å unne meg noe tror jeg, så det blir en avreaksjon. Heldigvis koser jeg meg fremdeles med trening. Nytt program på onsdag - det gleder jeg meg til. Skal kjøre styrke tirsdag-torsdag-lørdag fremover. Frem til nå har jeg kjørt 3 dager styrke-en dag fri, men det blir for tøft. Dessuten vil jeg få inn litt kondisjonstrening også, for å få opp forbrenningen litt, så jeg kan spise noe godt i blant uten å legge på meg. Tenker langkjøring onsdager og intervall søndag. Så har jeg mandag og fredag treningsfri, det er viktig med hviledager også. Håper det blir en grei rutine, og at den kan hjelpe meg med de siste.

 

Ellers liker jeg dårlig magen min nå. Jeg har jo gått ned i vekt, og har ikke akkurat løst skinn, men syns likevel magen er slapp. Kan jo ikke bygge volum under huden for å strekke den der, slik jeg prøver meg på med armene :) . Er ikke akkurat noen operasjonscase altså, men det er såpass at jeg tenker at å gå ned sakte er bra for meg, ellers ville det nok vært mye verre.

 

Jaja - lykke til med veiing i morgen jenter, jeg grugleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke godt ut det der, Bronze, håper du blir fort hjulpet! Ikke godt å holde humøret oppe heller, nå en er syk og har vondt. Men håper du fortsatt skriver litt her, vi får holde sammen i tykt og tynt..

 

Er det denne dårlige sommeren som har gjort oss litt motløse tro, nå går det jo rett over i høst. Vondte tid, som du sier Tjorven! Det er fryktelig mange på jobben som er syke av et eller annet også, helt krise der.

Jeg har faktisk greid å bli forkjøla igjen, sår hals og betennelse i bryst, hoster masse, det datt på på jobben igår. Den forrige hadde jo ikke gått over engang..har heldigvis time hos øre-hals-nese snart.

 

Ja, en blir faktisk drittlei iblant, av bare sunn kost, alltid fokus på kalorier og vektnedgang...

 

MEN! Når en tenker på alternativet, at en skal legge på seg, så en må kjøpe klær for å skjule valker, puste i bakker, og alt det andre skrekkelige som fulgte med- så blir jeg så Inderlig fornøyd med å ha kommet såpass langt på " den smale vei", og alt det gode som har fulgt med!!

 

Kjenner faktisk motivasjonen siger på her en sitter og skriver, jo mer enn tenker på det!!

 

Og som du sier, Cecilie, en synes trimmen er gøy, ville ikke ha unnvært det for alt i verden! Der har vi verdens flotteste sikkerhetsnett egentlig, en god sirkel. Blir en fet igjen, så orker en ikke drive med alle de morsomme tinga heller- og det vil vi ihvertfall ikke miste!!

 

Vi får heller tillate oss noen HV perioder, eller litt opp- bare vi ikke mister fokus fullstendig!!

 

Synes det er veldig godt å ha denne gruppa her å prate med, den er nok en stor hjelp for oss alle til å holde tråden, og ikke droppe ut.

 

Ingen forandring på vekta denne mandagen, sånn var det.

 

Men lurer litt på å lage noen protein/ grønnsakdager denne uka. Hadde med som matpakke på jobb igår; raspet gulrot med sitronsaft over, tomat, agurk og en kyllingfilet med bitte litt tube blåost som fyll, det var veldig godt! Men kommer ikke til å forlate GR maten, med skikkelig brød og litt av hvert, har klokketro på den.

 

Håper alle får en god uke som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa - god bedring til deg også sekstito! Husker dere tranen deres da jenter (dere som sliter med forkjølelse da)? Tenker at denne slankingen kanskje tapper oss litt? Det er jo slett ikke meningen, vi som er så flinke til å ikke kure oss, men legge om livsstil!

 

Her går det i trantabletter og D-vitamintabletter året rundt. Og masse C-vitaminer når jeg kjenner det kribler i halsen.

I tillegg er jeg blitt god på grønnsaker - har kjøpt meg grønnsaksjuice (smaker ikke spesielt godt), og drikker det på kvelden om jeg ikke har fått dosa i løpet av dagen. Håper det skal holde det verste på avstand.

 

Her er også stillstand denne uka. Jeg er egentlig glad for det. Med rett under 2000 kcal i snitt forrige uke, og ikke spes. mye trening, henger det på greip og betyr at kroppen reagerer som jeg trodde. Det er jo bra.

 

Denne uka er målet full skjerpings - neste uke skal nåla stoppe halvkiloen lavere - 73,3! Denne kiloen har jeg fjernet før, og jeg er sinna - tror dere det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det er lettere å slanke seg før sommeren, for da skal vi ta av oss masse klær og vil da se fin ut, uten klær.

Nå skal vi bare pakke oss inn i masse klær og da er det ikke så farlig om en veier noen kilo for mye.

Men som Cecilie sier, nå må vi skjerpe oss ;) og få ned disse siste kiloene.

Her ble det 100 gram ned, så nå viste vekta 65,8 kg.

 

Reiser hjem for godt på onsdag, så håper jeg da går mer ned, når jeg får mer kontroll på hva jeg spiser.

For nå vil jeg snart være ferdig med å slite med å gå ned.

Komme i mål og begynne på Hold Vekten ;)

Så stå på jente, så vi kan begynne på HV.

Ikke gi opp, for som Eva sier - Det er best å være slanke og rørlig for kroppen.

 

Jeg skal ALDRI gå over 70 kg, igjen. ALDRI.

 

Eva - du må ha god bedring og så får vi håpe det ikke blir like langvarig som somemer-forkjølelsen din.

 

Da må dere ha en god kveld med div tv-program og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg Tjorven! Du går iallefall ned! Blir spennende å høre mer om opphold, om du vil dele noe med oss, mat tips osv?

Jeg har igrunnen kommet litt ut av tellinga, hvor mye veide jeg egentlig forrige uke, og uka før? det har vært ett forover og to tilbake, har ikke skrevet opp engang!

Nei, nå får det være nok! Nå får du skjerpe deg Eva, eller sekstito som egentlig runder sekstiseks ( da gjør man som man vil!!!)

Tran ja, tar om vinteren, men burde nok ta hele året. Har dog makrell i tomat på brødskiva hver dag.

Begynner å lure på den forkjølelses virusen som flyr rundt her, viser seg at veldig mange får problemer med ørene, blir tette og hører dårlig...

Nå har jeg begynt med nesedråper for å holde åpent, med en gang, CuraMed for sår hals, pluss alt det andre, C vitamin, hvitløk,masse gulrot, brennvarm solbærte osv... Håper å få jaga denne på dør ganske fort!!!

Har travelt fylte uker, kan ikke bli så sausa inn en gang til!!

 

En håpefull uke til oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo- er det noen der inne???

 

Må bare få kommentere et TV program med Hellstrøm ( han der superkokken som har røska opp i så mange restauranter, er det ikke det han heter)

Nå er han jo i folks private hjem, og var på besøk hos en dame på 55 ved Mjøsa. Hun spiste nesten ikke mat, men hadde kost tilskudd i hauger, også denne nye trend supermaten med grønt pulver. Var konstant trøtt, orka ingenting. Hadde også fått kreft. Han lærte henne en del enkle oppskrifter på smakfulle supper bl a, og annen lettvint og smaksrik mat. Hun måtte rett og slett lære seg å like å spise igjen. Det var et tankevekkende program, og en helt ny side ved denne litt ( synes jeg)..bråkjekke og blærete kokken.

Deler hans syn, det er så viktig å spise skikkelig mat med gode råstoffer, kose seg med det.

Han og en offentlig ansatt ernæringsfysiolog tok et oppgjør med pulver grønt foret ( det er veldig mange som bruker det, og det er den varen/ helsekostfirmaet som håver inn mest penger for tiden)

Var på et seminar ifjor hvor en ung professor redegjorde for innholdet, bl a er det masse tungmetaller i det, men det skal vi ikke vite noe om. Nytt seminar er rett om hjørnet, og jeg er spent på om noen av foredragsholderne tar opp dette temaet i år også.

Jeg har jobba innen naturmedisin i mange år ( det er lenge siden,og har et helt annet yrke nå, men følger med) Så dessverre hvordan kapitalismen styrer der også, og det er mye lettere å jukse i det feltet.

 

Ønsker alle en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her!

Men var ikke her i går. Siden var jo stengt nesten hele dagen, og da jeg omsider kom inn for å registrere på kvelden var det skikkelig siiiiiiirup, så jeg orket ikke.

 

Har ikke sett Hellstrøm nå, men så reklamen for programmet du snakker om med hun som ikke var kommet i gang med spisingen etter kreftbehandlingen. Legges det ut oppskrifter osv etter programmene hans, vet du det? Jeg har begynt på suppeløpet hjemme, kunne trengt litt inspirasjon...

 

I dag har jeg hatt sushi-lunsj med en venninne. Ikke akkurat slankemat - rett etter lunsj er jeg tett oppunder 1500 kalorier!! Og jeg som skal ha laksepasta til middag.... Jaja, får spise asparges, salat og cherrytomater med litt laks og to stk penner jeg da :D , var litt dårlig planlagt av meg dette. Men sushi er jaggu godt, og ikke noe jeg unner meg ofte nok til at det er et varig problem...

 

I går kjørte jeg min første forbrenningsøkt - 30 min intervall på mølle og 30 min på 60/70% puls på sykkel. Over 600 kalorier brent på en time, det er uvant kost for meg! Utrolig kjeeedelig, men godt etterpå da.

Og i kveld skal jeg endelig få nytt styrketreningsprogram - HURRA!!!!

 

Ha en strålende og lett aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å finne et lystbetont treningsområde er uhyre viktig, det er jo det vi vil fortsette med! Ting vi synes er kjedelige kan en bare legge bort med en gang, de funker ikke!

Dans av flere slag er min ting, men skjønner at en må avpasse det etter alder. Jogging? Pes og uff. Men sykling-jippi-både trim og opplevelser! Tur i skog og fjell-herlig! men en må ha en turkamerat til begge deler. Sånn er det for alle. Og det er at hav av trim valg, en må bare prøve de ut, og inkludere de i ens liv. For uten, stuper formen til sofagris, og det vil vi ikke!!!

Nei, så ingen henvisning til oppskrifter etter programmet. Skulle gjerne hatt det jeg og! Og han tok vel tak i den dama en god stund FØR hun fikk kreftdiagnosen.

Jeg kjenner dessverre også folk som har levd mest på piller og kost tilskudd, og blitt alvorlige syke av det...

 

Ja, nå ble det en masse krøll når en skulle ut av forum og inn på Rhodeklubben og registrering, likedan er det en masse rare omveier for å få logget inn...sørgelige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er det dårlig liv her inne, synes du Eva ;)

Ser du som vi har krympet veldig i høst.

Så håper noen titter innom og får lyst til å følge oss.

 

Ja, da er jeg hjemme etter 3 uker med rehabilitering.

Mye trening, god mat i form av vegetarmat.

Disse 3 ukene har jeg gått ned 1,9 kg etter vekta til ernæringsfysiologen.

Må innrømme at det smakte godt med ei skive med spekeskinke i dag :)

 

"Kjøttet" der oppe var soyaburgere, soyanugets, får kjøpt det på helsekosten.

Får se om jeg kjøper noe, men det er jo ganske mye kcal i dem.

Ellers var det mye fisk og egg, i form av salater med olje.

 

Blitt bare en liten rask tur i dag på ca 30 min og det gir ikke mange TP, men hadde 5 i går og sikkert bra på mandag, også.

Blir nok roligere når jeg er hjemme, igjen.

Ja, viktig og finne trening som er moro, som en liker.

I helgen er det dans på Hamar ;)

 

http://gladedansevenner.com/

 

Litt reklame for oss ;)

Så Hellstrøm sist han ryddet opp hjemme og fikk et godt inntrykk av han da.

Men ikke sett noe nå.

 

Jeg er ikke så glad i suppe. Lager mer "Lapsgaus" ut av suppene, for jeg liker å tygge maten ;) Så jeg putter masse oppi.

 

Her går det i klesvask, igjen.

Blir mye i løpet av 1,5 uke, borte.

Men ble ikke så mye trening denne perioden, for kroppen ville ikke mer.

Mye smerter og verk.

 

Dere må ha en flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg akkurat skrevet ett langt brev her inne også plutselig var alt borte.

 

Takk for god bedring ønsker fra dere og god bedring til deg Tjorven og sekstito også, håper det går bedre. Det går sakte fremover med meg, mye behandling, har gått noen små turer også gjør jeg øvelser hjemme på gulv/matte. Pengene har vinger hos behandler uffameg.

 

Helstrøm ja, jeg fikk ikke sett dette, vet dere om det skal gå i reprise? Jeg har brukt supermat som vitamintilskudd for mer energi nå i 4 mnnd, men spiser selvsagt vanlig mat. Jeg tror hun som har drukket dette som mat må ha misforstått, du blir jo ikke mett av det. Men dersom det inneholder tungmetaller vil jeg straks slutte med det, skulle ikke det gått frem på inholdsfortegnelsen? For meg er det ikke dyrt pga jeg importerer fra USA til 1/3 av norsk pris.

 

Ja vi har mistet mange i denne tråden, håper dere kommer snart tilbake. Sammen er vi sterke, og det er mye lettere å nå våre mål når vi har stor aktivitet her på tråden synes jeg.

 

Jeg spiser mye havregrøt som metter veldig godt, også smaker det deilig med litt vaniljesaus over mmm, gleder meg til disse måltidene, da jeg har lett for å gå matlei. Sjokolade har jeg ikke smakt på siden helgen:)

 

Tjorven du har vært kjempeflink nå de siste månedene, du har snart nådd ditt mål og jeg kan tenke meg at du er kjempeflott nå:) gratulere, kan du dele med oss hva du gjorde anderledes nå når det løsnet?

 

Sekstito: Jeg håper at du ikke blir forkjølet like lenge som sist, kanskje du skulle prøvd medox? Jeg har ikke vært forkjølet siden jeg startet med disse. Les om de på medox.no, de reduserer også betennelser osv.

 

Cecilie: Ja de samme kiloene tar vi jo av gang på gang, ganske så slitsomt. Du er flink å trene, så hviss du bestemmer deg så vil du nå målet ditt, det har jeg tro på. Og vitaminer,omega 3 og mineraler er kjempeviktig som du skriver, vi må holde oss friske.

 

Ha en fin torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Her står sola inn av vinduene, men det har vært bare 2 pluss i natt. Forkjølelsen er på retur, heldigvis-min turnushelg nå, og ikke godt å være halvsyk.

 

Har du gått ned 1.9 kg, Tjorven! Det er jo et kjempesteg mot målet, om du ikke er der alt, du hadde jo gått ned litt fra før av også! Gratulerer så masse!

 

Min vekt går mellom 66 og 67 nå. Har blitt veldig lite trening den siste tiden, men skal starte igjen med de faste opplegga nå. Det er også en balansegang, ikke for lite, men heller ikke for mye, da blir kroppen stressa og sliten. Det har nok også noe med alder å gjøre, en må tilpasse seg der.

 

Ha en god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle starte en ny tråd? Kan jo ta motet fra potensielle nye å se nesten 50 sider dialog man føler man bør vite litt om... Bare en tanke - jeg er med uansett B)

 

Fikk nytt program i går, men får ikke kjørt det i dag som jeg håpet. Minsten er syk og jeg hangler litt også, så jeg tror jeg kulern hjemme. Mannen har vært hjemme med småttis hele dagen, så jeg må "ta" kvelden, vi går litt lei begge to av fulle dager, selv om ungen er gulla god og like blid :D

 

Jeg har kjøpt meg en dose Nbg24:7 i dag. Har litt vondt i hodet og er litt småfrossen igjen, og det er ikke lenge siden sist, så jeg trenger en boost for immunsystemet tror jeg. Og det hjalp sist jeg prøvde. Men jeg tar ellers ikke mye naturgreier - bare det legen har sagt jeg skal ta (har allmennlege som anbefaler vitaminer o.l. man ikke får kjøpt på apotek :blink: )

 

Jaja - god bedring til alle syke, god hjemkomst til Tjorven, og god og lett kveld til oss alle :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...