Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Takk skal dere ha.

 

Ja, nå er det bare 1 kg igjen til målet er nådd.

Da jeg ble i bedre form i juni tok jeg tak i de siste kiloene.

Så uansett hva jeg har trent har jeg bare spist 16-1700 kcal i snitt i uka.

Jeg har gjort det slik at jeg ikke spiser like mye hver dag, men i snitt per uke ble det riktig. Så en dag kan være på 1500 kcal og en annen dag oppe 2000 kcal, da skjønner ikke kroppen hva som skjer og jeg har gått ned bra siden slutten av juni. Ligger aldri på samme inntak mer enn to dager.

Så siden i slutten av juni har jeg på denne måten klart å gå ned 6,4 kg.

På min vekt har jeg ikke gått ned så mye som på vekta hos ernæringsfysiologen, (1,9 kg), men klarte 1,4 kg på de 3 ukene.

 

I dag var det styrketrening på FRISK-Livssentralen og det var tung, for jeg er veldig tung i kroppen og sliten. Men det ble da 2,3 TP.

Mitt mål her hjemme er å klare 14 TP i uka nå fremover og snittet blir fortsatt på underkant av 1700 kcal til jeg har gått ned denne siste kiloen.

Noe jeg håper er bare 2 uker til.

Så blir det hold vekten.

Det blir både spennende og litt skummelt..

 

Ja, kanskje det er noen her som vil starte nye tråd?? Jeg blir med. Var inne på tanken selv, men ettersom jeg snart er i mål, får en av dere lage ny. For jeg har bare igjen 1 kg og lage ny tråd da, blir for dumt, med meg som "Leder" - hehe.

Så bli enig om hvem som skal lage den.

Kanskje du Cecilie?? God bedring. Håper det ikke blir langvarig sykdom.

Bronzee var den som hadde profilen da jeg hengte meg på. Over 1 år siden det nå, tror jeg.

Smoothie er vel egentlig i mål.

Eonda - håper det er bra med deg??

 

God kveld videre og flott fredag,

snart helg jo.

Så god helg til dere som blir borte i helga.

 

Har dere noen planer for helga??

Her blir det forhåpentligvis en del dans på Hamar.

Zumba halvmaraton på søndag.

Men håper å få til en tur ut, også, da.

Så får se hvor mye kroppen orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og det ville vært lurt å startet en ny tråd, da er det lettere å hive seg på som du sier Cecilie, tror ikke jeg heller hadde forespurt i en tråd som har så mange sider og historie som vår nå:) Vil du Cecilie starte en? Overskriften kunne vært noe slik som "Bli med på 0,5kg i uken for damer 40-60+"

 

Jeg håper og tror at jeg er i full gang med -0,5 pr uke snart.Etter Barcelonaturen for om en uke skal jeg til Barcelona:) jentetur (og da må ryggen være 100%,krysser fingrene for det) Så fra onsdag 26.sept satser jeg 100% igjen på 0,5 pr uke. Er det andre som er med på dette da? Kanskje den nye tråden kan starte opp rundt da? Er mandag en god veiedag, eller er onsdag mer realistisk pga vi spiser vel alle litt tung middag om søndagen?

Bare en tanke jeg lufter til dere.

 

Tjorven: skal du slutte i vår tråd om 1 kilo?? Jeg håper du skriver innom til oss, du er jo så aktiv i tråden og aktivitet trenger jeg for å klare det. Men skjønner jo at du da ikke har den fellesnevneren om vektnedgang men derimot hold vekten. Jammen har du stått på og klart det:)

 

God fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er flest rundt 40-50 på denne tråden, jeg , som nå er 66, har bare " sniki" meg med. Det kan jeg fortsatt gjøre, så ikke ta hensyn til den alderen når det skal utformes en ny tråd.

Ellers må jeg si at det har vært en flott tråd, med mange deltagere! Takk til deg for den, Tjorven, du har jo vært lederen og limet her! Regner med at du kommer innom med jevne mellomrom!

Og starter du en HV tråd, vet vi jo hvor vi skal komme når vi har vært like flinke som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Den vekta hopper opp og ned som en strikkball, så i dag var det 1,8 kg igjen til mål. Men føler ikke at det er noen krise. Er slank nå, så 1 kg opp eller ned er ingen krise.

Jeg vil nok ikke klare å holde meg unna tråden deres, vist dere lager ny.

Eva - Takk skal du ha. Du har ikke sniki deg med. Glad for at du er med og kommer med masse nyttig informasjon og positiv tilbakemelding. Så det må du fortsette med.

 

I dag har jeg forbrent mer enn jeg har spist.

Først en flott tur i sola, på 1,5 time og i kveld har det blitt nesten 5 timer med herlig dans. Dette ga minst 8,7 TP.

 

Med veiing mandag, er jo en fin dag, for da må en skjerpe seg litt i helga. Men ikke alltid like moro å gå på vekta mandag, da, men...

 

Ny dansekveld lørdagskveld, men nå se an kroppen. Fått en del kramper i beina av all denne tråkkingen.

Men samtidig var det en kjekkas som ville at jeg skulle komme tilbake i dag da ;) Men tror at han er litt for ung for meg...

Men min forrige kjæreste var 12 år yngre da.. Ja, bare han jeg var gift med som var litt eldre enn meg, 1,5 år. Ellers var de to andre 7 år yngre. Vært alene i 4,5 år nå, så kanskje på tide og se litt på menyen, igjen ;)

 

God lørdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe med hele mennesket å gjøre, det der med alder. Og når en er ung til sinns, og ikke minst så fysisk aktiv som deg Tjorven, så tror jeg faktisk en må se på det kriteriet først for å finne en likesinnet. Så kikk mer på han der kjekken du, det er jo spennende. Tenker ofte på det der med at man oftest angrer på det man IKKE har gjort, når en blir godt voksen...Tror det er sant. Hvorfor skal en ikke hive seg ut i ting og ha det morsomt, isteden for å tenke på alt som kan gå galt?

 

Flott vær idag, skal ut på skogstur før senvakt! Vært på loppe marked før idag og kjøpt en liten, gammel søt hylle, og flott pelsverk billig- det skal bli til viking utstyr, her i kommunen er det masse fokus på den tiden.

Ønsker alle fint vær i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for å lage en ny tråd etter ferieturen min ca i slutten på måneden. Vi må ha aktivitet i tråden for å lykkes:)) Målet med tråden vil være 0.5 kilo frem til jul og da vil jeg tro alle har nådd sine mål? eller?

 

Alder spiller ingen rolle i den forstand du nevner tjorven, spennende, håper det klaffer for dere, kjekt å være to:))

 

Cecilie: håper du klarte å holde deg frisk og håper at minsten og ble fort frisk, ikke noe kjekt med syke barn.

 

Idag har jeg gått en tur, begynner å bli mye bedre i ryggen nå og tenkte å prøve meg på en pilates time i morgen.

 

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen, da er jeg tilbake fra kroatia med 3 kg ekstra i bagasje! Har hatt en fantastisk uke min mann og meg, herlig øy og mye nydelig mat og drikke. Har tenkt lite på kalorier og sånn skal det være av og til tenker jeg. Fortsatte da jeg kom hjem i går med kakeselskap både i går og i dag pluss taxfreegoodies. SÅ NÅ ER DET SLUTT! Får se hvor raskt jeg får dette av, men blir nok med videre på ny side og etterhvert på HV. Takk til deg Tjorven og til dere alle andre for inspirerende innlegg og oppmuntringer, dere er kjempeflinke hele gjengen.

Tjorven: grip mulighetene så lenge du har en god magefølelse - alderen er ikke så viktig, lykke tilO:-).

Ha en fin kveld og lykke til

neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :)

 

Smoothie - velkommen tilbake. Herlig å komme bort litt. Godt du har kost deg.

 

Bronzee - Fint at du lager en ny tråd her ute.

 

Cecilie - Håper du og minsten snart er frisk og raske igjen.

 

Eva - Jammen får du til mye før du skal på jobb. Hadde blitt helt utslitt jeg ;)

 

Ja, dere har sikkert rett ang alder. Men ingen av oss snakket om alder. Men vi danset mye og flørtet mye, så vi får se. Ingen avtaler. Men han er en del i miljøet som jeg er i så jeg ser han nok igjen om ikke så lenge ;)

Jeg er nok litt redd for å "innlede" noe, så dette opplegget passer meg bra ;)

 

Denne siste uka ble på 29,4 TP, takket være 10 timer dans i helga og 2 turer på 3 timer tilsammen.

Sånn ca har det blitt litt over 1800 kcal om dagen.

 

Spent på vekta i morgen.

Og fra i morgen blir det mer kontroll på inntaket, også.

 

Lykke til med vekta i morgen og ha en flott mandag, uansett hva den viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du vil lage ny tråd Bronzee, jeg så at jeg er tipset om lenger opp her, men jeg er ikke helt komfortabel med å være trådstarter kjenner jeg. Men jeg blir gjerne med over!

 

TRENGER inspirasjon for å nå målet nå - her er det helt bærtur. Har klart å redusere fra 1950 kcal/dag forrige uke til 1850 kcal/dag denne uka, og fått inn et par flere TP, så jeg håper på bittelitt ned i morgen, men langt fra bra nok.

Nå er heldigvis lillemor frisk igjen, og jeg tror jeg fikk jaget min forkjølelse på vei, så jeg håper på en god uke. Men litt ekstra inspirasjon må gjerne slenges hitover.

 

Lykke til med veiing i morgen alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag, jeg er som kjent kommet helt skjevt ut, men veide meg idag og har tross alt gått ned 0,7 kilo fra forrige mandag. Jeg er fornøyd med det selv om jeg ikke er der jeg var. Jeg er mye bedre i ryggen og kan gå turer og trene pilates nå, tenkte å prøve meg på en stram opp time og imorgen. Må bli frisk til Barcelona-turen om kort tid;))

 

Smoothie: 3 kilo etter en ferie går raskt av når du kommer i dine vante vaner, jeg heier på deg. Kjekt at dere hadde en flott ferie:)

 

Cecilie: Ja da kan jeg lage en tråd som jeg skrev, jeg vil opprette den etter Barcelona-turen. Kjekt at minstejenta er frisk igjen og at du slapp unna.

 

Tjorven: Gratulere med nok en uke med fantastiske trim-poeng. Du er flink og aktiv.Spennende med han kjekkasen, glede meg til å høre fortsettelsen der:))

Tror du at vitamintablettene du nå har brukt en stun har hjulpet deg med vekt-tapet i tillegg? Kanskje gitt deg raskere forbrenning eller gjør at du blir fortere mett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen, og veiedag. Har sluntra veldig unna i lengre tid nå synes jeg, ei uke på fjellet, denne helgen har det vært vafler på jobb, og både masse kakesmaking på loppemarkedet vårt ( utrolig masse flinke hobbybakere!!) og pizza etter dugnad. Men det har jo vært mye hard jobb også, så vekta sto på 66.2 kg idag, og det var bra synes jeg. Da er en igang igjen.

 

Dessuten ser en jo at det går an med slike utskeielser iblant, og ikke gå opp når en bare er aktiv---det synes jeg er en god tanke. For selv om det er mye spennende, ny, sunn og god mat en nå har på menyen, så fyser en veldig iblant på LITT av det gamle, og det går altså an. Men aktiviteten må en holde igang hele tiden, det er viktig!

 

Det er bare å få tatt disse siste kiloene først, ned til målet,og da må en være hard og konsekvent. Håper motivasjonen kommer nå!

 

Flott at du starter ny tråd igjen, Bronze, henger med på den! Ønsker deg en flott tur til varmere strøk!

 

En god og inspirerende uke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Mandag og veiedag, jeg er som kjent kommet helt skjevt ut, men veide meg idag og har tross alt gått ned 0,7 kilo fra forrige mandag. Jeg er fornøyd med det selv om jeg ikke er der jeg var. Jeg er mye bedre i ryggen og kan gå turer og trene pilates nå, tenkte å prøve meg på en stram opp time og imorgen. Må bli frisk til Barcelona-turen om kort tid;))

 

Smoothie: 3 kilo etter en ferie går raskt av når du kommer i dine vante vaner, jeg heier på deg. Kjekt at dere hadde en flott ferie:)

 

Cecilie: Ja da kan jeg lage en tråd som jeg skrev, jeg vil opprette den etter Barcelona-turen. Kjekt at minstejenta er frisk igjen og at du slapp unna.

 

Tjorven: Gratulere med nok en uke med fantastiske trim-poeng. Du er flink og aktiv.Spennende med han kjekkasen, glede meg til å høre fortsettelsen der:))

Tror du at vitamintablettene du nå har brukt en stun har hjulpet deg med vekt-tapet i tillegg? Kanskje gitt deg raskere forbrenning eller gjør at du blir fortere mett?

Takk for at du heiet på meg:-) - i dag tidlig var det bare 1 kg igjen av oppgangen, så her må jeg si det svinger:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer.

 

Flinke dere er alle sammen og gått ned.

Ja, den vekta er merkelig...

Enkelte ganger kan en lure på hva en gjorde galt, eller riktig. For om en gjør det sammen så kan en plutselig gå ned mye og bare dagen etterpå opp igjen alt sammen...

 

Etter ei helg full at aktiviteter og litt for lite mat i forhold til aktivitetene, så har jeg gått opp 0,5 kg...

Men merker at jeg må tisse mye i dag, så kanskje vekta er snillere i morgen.

Ja, her viste vekta 66 kg i dag.

Kan jo være at jeg har kommet hjem og livet blir litt mer stressende.

Men ser nå at det er jo bare 200 g opp siden forrige mandag. Men jeg var nedpå 65,5 kg på fredag, men har bare økt i helga.

 

I dag har jeg vært på 1 time vanngym, og vannet var 36 grader og det var bare helt herlig. Blir jo så trett og døsig etter en slik time i varmen. Men så myk og varm i kroppen, også.

 

Dere må ha en flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er resultatet ned 400 gram siste uke :D . Nesten målet på halvkiloen det.

 

Kjenner jeg ikke er helt fornøyd, for denne halvkiloen har jeg jo gått ned før.... Flere ganger de siste månedene faktisk. Nå vil jeg ned under 73, og bli der - delmålet på 72,5 har stått lenge i fred.

 

Prøver å gi meg selv litt fred. Jeg har jo nettopp endret treningsopplegg, men er ikke i gang annet enn mentalt enda. 5-6 styrkeøkter i uka skal nå bli 3 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter, samt 2 hviledager. Håpet er at det, sammen med fortsatt fokus på kost, skal få meg ned de etterlengtede siste 3,4 kiloene.

 

Muuuulig jeg må vurdere å kutte min daglige kaffe latte. Men er virkelig 2 dl lettmelk pr dag så mye å be om? :P Næsj - ikke enda vaffal! Men å kutte kveldsspisingen og kosespisingen i helgen, det bør være mulig. Vet bare ikke om jeg har lyst nok.

 

Nei, er litt i motivasjonsvakum for tiden kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det mange flinke damer, gratulere til hver og en av dere. Uansett om vi har tatt av halvkiloen før - så er den ihvertfall av nå:)) kjenner meg igjen der Cecilie1. Tror nok det løsner etter hvert, men veldig lurt å ikke småspise om kvelden, kun 1 lite måltid da.

 

Tjorven: Ja den vekten går litt opp og ned, men det er likt for alle, å vann i kroppen vet jeg alt om så idag tipper jeg vekten din er nede igjen:) Men du verden du er jo nesten i mål og den siste kiloen vil nok være litt vanskelig vil jeg tro.

 

Sekstito: Ja utskeielser er det overalt og vi har jo ikke lyst til å ikke være med i "gjengen" derfor spiser vi av høflighet og for å slippe spørsmål. Slik er det for meg ihvertfall. Men er det sjokoladekake så spiser jeg fordi det er det beste jeg vet:) kremkaker/vafler/is osv frister ikke meg:)

 

Smoothie: Ja jeg heier på deg og vips så var det 2 kilo av, så enkelt er det hehehihi. Det som kommer fort på går som regel fort av.

 

Idag skal jeg på en stram opp time og er spent på om ryggen holder, men det tror jeg fordi den føles så sterk nå etter mange øvelser nå i 1,5 uke. Ja jeg har 6 kilo mer enn hva jeg vil ha men kroppen føles veldig sterk og stram og dette føles godt. Når jeg har fått av de første 3 kiloene så vil jeg nok være enda mer fornøyd.

 

Gleder meg til den nye tråden, da gir vi alle litt extra gass og konkurranse oss imellom slik at vi har nådd målene våre til Jul, er alle enige i det? Vi må dele gode tips og råd som vi har god erfaring med. Jeg skulle personlig ønsket at det fantes en pille som kunne redusert sult/søtsug. Jeg har prøvd store mengder crom men uten helle!!!!

 

Ha en strålende tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ceceilie - Gratulere med fin vektnedgang.

 

Bronzee - 700 gram ned er 700 gram ned, selv om de er tatt av en gang før. Men, ja, vet at det er irriterende. Men snart er det nye tall å se. Særlig etter turen din.

 

Ja, i dag så jeg 65- tallet igjen. Så håper jeg til neste veiing er ned på begynnelsen av 65 tallet :)

Moro er det å snart være i mål. Men jeg stresser ikke så veldig med den siste kiloen. Det er jo bare ett tall :)

 

Sliten idag så tar det med ro.

Vært ute å lunsje med ei venninne. Sett litt på moten for høsten og kjøpt meg et par ting.

Og alle klær passer perfekt i str 38 nå.

Olabukse var i 28 tommer, og da tyter det ikke verken over eller under :)

 

Fortsatt god dag til dere alle og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst mista litt oversikten over hvem som har gått opp, og ned- vi har vel holdt på litt sånn en god stund nå alle sammen. Så raste Tjorven fra oss, men vi skal nok ta henne igjen!! Har selv vært oppe i over 67 i sommer, da kjente en buksene ble trangere, men idag var det 65.8, så da har nåla snudd iallefall.

 

Har tenkt litt på det der med å spise av høflighet når en er borte. Det var mer et problem når en var på toppen av de 20 kg som har forsvunnet, og en såvidt var begynt på livs stilsendringen, synes jeg. Nå stresser jeg ikke mer med det, jeg spiser gode ting fordi jeg har lyst på det, ikke fordi en synes en må, og gleder meg over det.

 

Tenker også på boka av dr Grethe Støa Birketvedt " Med kroppen i hodet" ( den er jeg glad i) hun skriver mye om hormonstoffer, bl a hva som skjer fysiologisk om en spiser ting med dårlig samvittighet, da frigjøres kortisol ( stresshormonet) som omdanner maten til lagringsfett. Vil kose meg når jeg kommer til venner/ steder som jeg vet lager gode ting, nyte det, men begrense mengden. Det er flest hverdager likevel, og en tar det fort igjen.

 

Likedan tenkte jeg en stund at alkohol får en bare kutte ut helt. Men det er jo helt feil, for meg iallefall. Et glass vin eller litt akevitt er jo så godt, men ikke støtt.

 

Måtehold er jo et nøkkelord i livs stilsendringen! Både med mat og trim. enkelt og greit.

 

Belønninger i form av nye klær er jo helt supert! Smaker mye bedre enn noe å putte i munnen.

 

Vært på senteret og tatt ei skikkelig økt idag, godt å svette igjen. Håper å slippe flere forkjølelser i høst!!

 

I morgen er det stabling av 2 favner ved i vedbua, også ei fin økt!

 

God onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir fint med ny tråd og ny giv bronzee :) , kanskje en konkurranse kan gjøre meg litt mer motivert igjen?

Målet er jo halvkilo i denne tråden også da. Jeg har gått ned 900 gram fra i går til i dag, så da kan jeg vel unne meg en kilo sjokolade? Nei? Ok..... ;) Tenk - det HADDE vært deilig å flytte veiedager til tirsdager, men det er juks. Jeg VIL veie meg på den dagen i uka jeg er tyngst. Da føles det mer ekte.

 

Wow Tjorven, størrelse 38! Du er jaggu god altså!

Jeg har også vært og tittet på høstmoten (tittet med fingrene, som jeg kaller det når ungene gjør slikt, en del ble nemlig med hjem). Sååå mye fint nå, og sååå deilig med klær som passer igjen, etter å ha vasset i de gamle en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, jeg er enig med deg Eva - Hvorfor skal en spise det en egentlig ikke har lyst på?? Mange tror jo at nå som en slitt så slank, kan en stappe inn alt som blir servert.

Hadde besøk her om dagen og hadde lagd hjemmelagd knekkebrød. Og jeg har vel aldri fått så mye ros for det jeg hadde lagd. Hadde div. oster og masse grønnsaker til. Når en skal kose seg med venner/familie, må det ikke være kaker. Vi kan snu den trenden og kanskje andre, også, slutter å servere søte kaker.

 

Ja, målet mitt var å komme nedi str 38. Starte jo på str 46-48. Ja, noen jumpere (telt) var i str 50, også.

Ja, en blir mye mer nett når en får klær som ikke er for store. Føler seg mer vel, også. Noe som gir en annen utstråling.

 

Innom klesbutikker, igjen, i dag ;) Nå får en, igjen mye fint på tilbud.

Fikk gjort noen skikkelige røverkjøp. Flott silkebluse som hadde stått i 1800 kr, belte som hadde stått i 600 kr, som jeg betalte 250 kr for - ja, da er jeg fornøyd. Flott dansetopp som hadde stått i 599 kr var nedsatt til 99 kr. Mer garn av Alpakka ble det jammen med meg hjem, også, selvsagt nedsatt :) Så nå blir det mange herlige gensere utover vinteren. Snart ferdig med Skappel-genseren, også. Den blir god og varm.

Strikking er en fin avledning fra å småspise hele kvelden.

 

Ja, det blir fint med ny tråd. Håper jeg er i mål til da og samtidig håper jeg det ikke...

 

Eva - Flott å se at du er nedpå 65-tallet, igjen. Fint du deler boka av dr Grethe Støa Birketvedt " Med kroppen i hodet" med oss andre, som aldri har hørt om den. Kanskje derfor vi gjør en hopp mot veiedagen, for det stresser oss litt. Godt å høre at du er form, igjen.

 

Ja, det er viktig med passe mengder av alt. Derfor er noe av min trening blitt avspenning og bevegelse og bevisstgjøring. Hver og en må finne en rytme som passe seg selv.

 

God kveld til dere alle og flott torsdag, snart helg, igjen, jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skappel-genser? Hun hadde en utrolig flott genser i fjor en gang som jeg aldri fant oppskriften til. Har du bilde av verket ditt? *medstrikker ;) * Her går det i lappeteppe for tiden - til tantebarn som kommer snart. Men ikke så fort akkurat, har ikke tid, trener hele tiden jo! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg strikker også Skappelen genser og oppskrift kan du finne her:

http://mariaskappel.no/2012/08/15/skappel-genseren-igjen/

Det er datteren sin blogg. Hun har lagt ut oppskrift. Det er ganske dyrt garn og jeg var så dum å ikke legge av garn men bare kjøpte litt. Den er jo blitt så populær at nå er det jo ikke mulig nesten å oppdrive det garnet. Så nå sitter jeg og venter på garn med en ferdig rygg. Veldig kjekke å strikke for den er så lett.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så er det torsdag allerede. Fy som tiden går.

 

Jeg følger ikke oppskriften slavisk jeg da. Fant et garn som er like tykt (Alpakka-garn det, også) uten å bruke to forskjellige garntyper og min blir tåke-rosa og litt kortere enn hun har strikket den. Men myk, varm og god, og lengre bak så varmer rompa godt :)

Ja, den er veldig enkel å strikke, men ganske dyr, ja ;)

 

Henna - ja, det var dumt at du ikke fikk lagt av passe mengde garn. Går ganske mye i den.

 

Da har det gått alt 4 dager av denne uka og jeg har trent bare 6,8 TP, men vekta viste 65,4 kg i dag.

Trent styrke i dag. Det var tungt. Er litt tung i kroppen om dagen, "sliten"

 

God dag videre og flott fredag og god helg til dere som tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking er veldig koselig! Har faktisk mange gensere som jeg strikket til mine døtre når de var ungdommer, moten kommer jo igjen hele tiden. Så ble det masse klær til barnebarnas dukker. Nå har de vokst fra det, må finne på noe nytt. Har også strikket mange nisser og andre dukker, koselig det også, og fint å sitte med noe i hendene, kan avverge skap titting det ja...

 

Har begynt på Friskliv her igjen. Veldig flink fysioterapeut, hun har først en frisk tur med gode bakke intervaller, siden inne styrkeøvelser i vår fine flerbrukshall. Skal holde på hele vintern også, bruker pigger under skoa.

 

Hun bad oss være klar over at når man gjør styrkeøvelser med sin egen kropp som vekt, så trener vi muskelGRUPPER som naturlig jobber sammen ( med vektapparater på studio er det ofte en og en muskel bare), det er mye bedre for koordinasjon og ikke minst balanse ( som blir mer og mer viktig med alderen).

 

Det har jeg ikke tenkt på før, og det er jomen en viktig ting å lære.

 

For egentlig kunne jeg godt tenke meg å kutte ut studio.

 

Men studio har de fordelene at det er timer/ grupper/ sosialt/fin musikk..hvis en skal ha all trening ute pluss i hall, må det være en gruppe og faste tider, ellers blir det ikke gjort...

 

Har ikke fått prøvd de knekkebrøda ennå, og ikke havregrøt med vaniljesaus heller, men da skjønner jeg at en har to ting å glede seg til!

 

 

Så er det helg igjen, skal bli fint vær, satser på skogsturer, hvis en ikke blir hanka inn på jobben da..

 

God helg til alle dere flinke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er viktig og ikke minst nyttig lærdom :) Selv kombinerer jeg det med studio. Trener nesten ikke sittende i apparater, men mye frivekter, vektstang og frittstående øvelser på bosu osv. Veldig sjelden jeg trener bare en og en muskel - det er bare biceps og triceps som trenger den typen oppmerksomhet for meg. Ellers er nesten alle øvelsene sammensatte, noe som gjør at mageøvelsene på slutten er et MARERITT fordi magemusklene alt er utslitt.

 

Er det noen av dere som vet om det er mulig å lage sånne gode knekkebrød uten varmluftsovn? Alle oppskriftene jeg har sett har trengt varmluft, og jeg har ikke det akkkurat nå (skal bytte hele kjøkkenet snart, så da gammelkomfyren gikk i stykker fikk jeg en ENDA gamlere en i bytte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta noen rare omveier for å få logga inn her nå- har andre det slik og?

 

Den flotte sol helgen de lovte oss, gikk i vasken, det er regn og sur vind! Tur i regntøy er ok det og, når en kommer inn til fyr i ovnen etterpå.

 

Laga laksewok med masse gode smaker hvitløk,rødløk, persillerot m grønt, masse andre grønnsaker,sitron, chili, gurkemeie til kvelden, litt fløte er jeg nødt til å ha oppi dog.

 

Nam nam. Utrolig godt. Og litt hvitvin til da.

 

Hvordan går det med dansinga, Tjorven- vi er jo litt spente på det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...