Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

;) Mandag startet jeg igjen. Tyngre enn noen gang. 105,8 viste den forb.... vekta. Ja, ja da er det bare å prøve igjen. Nå er jeg 50 år og snart må jeg vel klare det en gang for alle. Har prøvd meg på lavkarbo, men det funket ikke for meg så nå tenkte jeg å prøve Grete Roede med Ingers rugbrød. Jeg jobber med å lage mat så derfor er det litt vanskelig med å unngå å putte for mange ting i munnen. Jeg er ikke flink med trening, men det er et av mine forsetter at jeg skal bli flinkere der. Er medlem i et helsestudio som ikke får så mye besøk av meg at det gjør noe,så det må jeg forandre på.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til!

 

;) Mandag startet jeg igjen. Tyngre enn noen gang. 105,8 viste den forb.... vekta. Ja, ja da er det bare å prøve igjen. Nå er jeg 50 år og snart må jeg vel klare det en gang for alle. Har prøvd meg på lavkarbo, men det funket ikke for meg så nå tenkte jeg å prøve Grete Roede med Ingers rugbrød. Jeg jobber med å lage mat så derfor er det litt vanskelig med å unngå å putte for mange ting i munnen. Jeg er ikke flink med trening, men det er et av mine forsetter at jeg skal bli flinkere der. Er medlem i et helsestudio som ikke får så mye besøk av meg at det gjør noe,så det må jeg forandre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til!

Lykke til på veien nedover. Jeg gleder meg til å følge deg på veien. Skal selv ned mange kg så vi kommer nok til å "sees" her inne rimelig lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå føler jeg meg rimelig motivert og det er en deilig følelse. Dette er dag 3 og jeg sitter her og tenker på hvordan strategi jeg har tenkt å legge opp. Jeg må ha en plan.

 

Slik kan jeg tenke meg det skal se ut:

 

MORGEN

2 1/2 l glass vann hver morgen, 2 skiver grovt brød m/magert pålegg,

FORMIDDAG

2 1/2 glass vann, 2 skiver grovt brød m/magert pålegg

MIDDAG

Middag m/grønnsaker

KVELDS

1 skive grovt brød m/magert pålegg + noe nøtter

 

Er jeg sulten utover det tar jeg meg 1 skive brød.

 

Alt brødet skal jeg bake selv ut fra Ingers rugbrød.

Jeg skal trimme ihvertfall 1 gang i uka. Jeg vet det er lite, men det er ihvertfall bedre enn ikke noe.

 

En gang i uka skal jeg kose meg med rødvin og god mat.

Sprekker skal planlegges. Lørdag skal jeg på juleball, så da blir det nok en sprekk

 

følger jeg dette og ikke går ned må jeg revurdere og lage en annen plan.

 

Synes ihvertfall selv at dette er noe jeg kan klare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra plan du har laget deg, men jeg bare lurer på om du ikke spiser noe av mellommaten? og frukten, tar du den når du føler for det?

 

Hvilken meny følger du? Jeg ligger mellom 3 og 4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra plan du har laget deg, men jeg bare lurer på om du ikke spiser noe av mellommaten? og frukten, tar du den når du føler for det?

 

Hvilken meny følger du? Jeg ligger mellom 3 og 4 :)

 

Jeg er ikke på noen spesiell meny. Det er en stund siden jeg gikk på kurs. Jeg skal vel ligge på 1600kcal. Jeg spiser ikke noe særlig frukt untatt et eple i ny og ne, og så tar jeg en banan hvis jeg blir sulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på noen spesiell meny. Det er en stund siden jeg gikk på kurs. Jeg skal vel ligge på 1600kcal. Jeg spiser ikke noe særlig frukt untatt et eple i ny og ne, og så tar jeg en banan hvis jeg blir sulten

Ahaa, så du er flink og gjør det på egenhånd uten kurs. Applaus til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fortsatt ganske greit med maten, men jeg bør nok bli mere nøye med å skrive opp det jeg spiser for jeg er ikke sikker på hvor mye jeg har spist. Tror ikke det overstiger men alikevel. Skal bli greit å komme på kurs å få ordentlig greie på hvor mange kcal. jeg skal ha.. Ikke har jeg vært noe flink på å veie heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag er kommet. Håper den blir innholdsrik og fin. Skal på trening nå i formiddag og det er jo ikke verst. Kan ikke huske sist jeg dro avgårde på en lørdag.

I kveld skal jeg på en flott fest og det kan bli bra. Kommer til å skeie litt ut, men jeg har vært flink hele uka og ikke spist noe ulovlig.

Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

;) Mandag startet jeg igjen. Tyngre enn noen gang. 105,8 viste den forb.... vekta. Ja, ja da er det bare å prøve igjen. Nå er jeg 50 år og snart må jeg vel klare det en gang for alle. Har prøvd meg på lavkarbo, men det funket ikke for meg så nå tenkte jeg å prøve Grete Roede med Ingers rugbrød. Jeg jobber med å lage mat så derfor er det litt vanskelig med å unngå å putte for mange ting i munnen. Jeg er ikke flink med trening, men det er et av mine forsetter at jeg skal bli flinkere der. Er medlem i et helsestudio som ikke får så mye besøk av meg at det gjør noe,så det må jeg forandre på.

Hei

Ser vi veier omtrent likt. Jeg veier ca 107 og er dame på 56 år.

Jeg melder meg på nett kurs som starter 9 jan.

Blir spennende å følge deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ser vi veier omtrent likt. Jeg veier ca 107 og er dame på 56 år.

Jeg melder meg på nett kurs som starter 9 jan.

Blir spennende å følge deg videre.

 

Så moro da. Jeg begynne også på kurs i morgen men ikke nettkurs. Da må vi heie på hverandre og kansje komme med råd og tips. Gleder meg til å komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en flott og morsom kveld igår. Kansje litt anstengt, ihvertfall en laaang stund i begynnelsen. Vi ble ropt opp hvem vi skulle sitte sammen med, og jeg fikk en mann som jeg kjente litt fra før.

Vi fikk en pepperlaks m/urtekrem til forrett,kalvesteik m/grønnsaker og ostekake. I tillegg fikk vi masse vin til maten. Litt morsomt med de som serverer. Det er et mannskor, og de synger innimellom. Detter var 58 gangen de arrangerte juleball. Etter maten var det kaffe avec`. Så ble det arrangert polonese. Så ble det spilt opp til dans og de var virkelig flinke. Jeg danset masse og så jeg da som nesten aldri danser. Vi tok taxi hjem ved kvart over 2 tiden etter en vellykket kveld.

 

Tenk at jeg har vært medlem her siden 05, og enda har jeg ikke klart det. Det er nesten til å grine av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke med nye muligheter står foran oss. I kveld er det altså startskudd for et nytt kurs. En stund siden jeg gikk på kurs, så det skal bli spennende å se om det er noe nytt.

Denne uken hadde jeg bare gått ned 400g, men ned er ned tenker jeg. Nå er jeg på vei ut døra til jobb så d vil jeg ønske alle som kikker innom en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra på kurset i kveld.

Jeg selv startet på nettkurs i dag.

 

Det var fint å komme igang med kurs. Vi var 8 godt voksne damer som møtte opp og vi hadde en kjempekoselig kursleder. Har jo gått flere kurs tidligere men det er stadig nytt. Husker mitt første kurs i 1986 og siden har det blitt noen til. Det siste for 3 år siden. Det som jeg synes er vanskeligst er å holde motivasjonen ved like hele tiden. Jeg er alltid motivert de første ukene men så dabber det av og det blir vanskelig. Jeg må da kunne finne på noe som gjør at motivasjonen er der hele tiden eller nesten da, at jeg kan hente meg inn igjen når ting butter imot og jeg får bare lyst å gi f.

Den langsiktige planen min koste hva det koste vil er å gå på kurs til jeg har nådd målet mitt og så gå på hold vekten kurs etter det. Så jeg ser foran meg kansje 2,5 år og da håper jeg at jeg har lært så jeg slipper å komme igjen gang på gang.

Det er jo lett å skrive det ned, det skal også gjennomføres.

 

Håper du også får det til. Vi får støtte hverandre. Hva er ditt langsiktige mål og hvor mange kilo har du? Jeg har 36,9 jeg skal ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som deg: koste det det koste vil...

 

for oss er det virkelig verdt pengene og få av disse kiloene. Og jeg tror vi økonomisk ikke taper så mye heller. For jeg har putta mye rart i munnen, og det koster jo også penger ;) Dessverre så er sunne matvarer litt dyrt, men det må vi jo bare bli vant til. De skal vi jo leve med resten av livet. Og følger vi med litt på tilbud så er det jo overkommelig :)

 

Lykke til, er spent på når vi når målene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som deg: koste det det koste vil...

 

for oss er det virkelig verdt pengene og få av disse kiloene. Og jeg tror vi økonomisk ikke taper så mye heller. For jeg har putta mye rart i munnen, og det koster jo også penger ;) Dessverre så er sunne matvarer litt dyrt, men det må vi jo bare bli vant til. De skal vi jo leve med resten av livet. Og følger vi med litt på tilbud så er det jo overkommelig :)

 

Lykke til, er spent på når vi når målene våre :)

 

Ja det skal bli spennende. Så motiverte vi er nå så kommer det til å rase av. tror du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dag 2 over. Jeg har klart meg bra synes jeg. Det ble ca1300 kcal. Det er nok litt lite men jeg synes det er nok. får prøve i morgen og spise litt mer.

Jeg kommer til å spare frimerkene hovedsakelig til lørdag. Da skal jeg kose meg med vin.

Lørdag skal jeg til min far for å spise pinnekjøtt. Jeg skal ihvertfall ikke ha akkevitt. Multekrem til dessert med vaniljekrem, men da skal jeg ta med meg oppskjært frukt og vaniljekesam. Får nok litt kommentarer når jeg kommer med egen mat, men det blåser jeg lang fart i.

Nei, nå er det godnatt for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Det var fint å komme igang med kurs. Vi var 8 godt voksne damer som møtte opp og vi hadde en kjempekoselig kursleder. Har jo gått flere kurs tidligere men det er stadig nytt. Husker mitt første kurs i 1986 og siden har det blitt noen til. Det siste for 3 år siden. Det som jeg synes er vanskeligst er å holde motivasjonen ved like hele tiden. Jeg er alltid motivert de første ukene men så dabber det av og det blir vanskelig. Jeg må da kunne finne på noe som gjør at motivasjonen er der hele tiden eller nesten da, at jeg kan hente meg inn igjen når ting butter imot og jeg får bare lyst å gi f.

Den langsiktige planen min koste hva det koste vil er å gå på kurs til jeg har nådd målet mitt og så gå på hold vekten kurs etter det. Så jeg ser foran meg kansje 2,5 år og da håper jeg at jeg har lært så jeg slipper å komme igjen gang på gang.

Det er jo lett å skrive det ned, det skal også gjennomføres.

 

Håper du også får det til. Vi får støtte hverandre. Hva er ditt langsiktige mål og hvor mange kilo har du? Jeg har 36,9 jeg skal ned

 

Dette skal vi klare.

Jeg har som mål å gå ned ca 30 kg. Vet erfaringsmessing at jeg pga div ikke går ned så fort som andre. Gikk på GR kurs for noen år siden og da de andre gikk ned ca 1 kg i uken, gikk jeg ned gjennomsnitt 04, kg i uken.

Så dette vil ta tid, men det skal jeg / vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...