Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Takk for et flott innlegg.

 

Ja, er det noe jeg kan så er det å snuble. Jeg reiser meg så fort jeg kan og leter etter andre løsninger.

En ting jeg lærte faktisk på intensiv dietten var å kjenne etter om jeg var mett og det funker i hvert fall for meg. På den lille tiden jeg holdt på klarte jeg faktisk å forandre på ting. For eksempel. så spiser jeg meg nesten mett for når det har gått en stund kjenner jeg at jeg er mett. Jeg spiser ikke for mye mat lenger. De gangene jeg har gått opp i helgen er det vinen som gjør. Jeg må øve meg på det. Det smaker så godt å så klarer jeg ikke å la være.

En annen ting jeg fant ut på søndagen var at jeg hadde problemer med å få i meg nok vann. Jeg som elsker vann måtte tvinge i meg. Det smakte helt annerledes. Jeg drikker nærmere 3 liter vann hver dag. Der har jeg alltid fokus når det gjelder vanndrikking, men hvis jeg er borte eller er på fest blir det alltid for lite. Der har jeg også en utfordring.

Jeg håper også at jeg finner ut av et opplegg som virker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka hittil har vært beinhard matmessig. Tirsdag og Fredag hadde jeg spise lite dager. Ellers har jeg holdt meg til bare sunne valg. I går hadde jeg det virkelig vanskelig. Jeg hadde bakt rundstykker, noe av det beste jeg vet. Jeg klarte å stå imot. Nok en gang viser det at jeg har styrke nok til å klare å holde stand. Men det var tøft. Kan ikke huske at jeg har klart det før. Som oftest har jeg tenkt: Et eller to gjør vel ingenting en gang i blant, men denne gangen klarte jeg det.

I kveld skal jeg kose meg skikkelig. Håper bare at det ikke slår altfor feil ut på vekta. Vi skal ha 8 retters middag og vi blir 10stykker. Vi gleder oss skikkelig. Blir masse god mat. Ikke slik nymotens mat med masse fremmede smaker, men mat som vi vet er godt. Eneste jeg ikke har spist er konkekrabbe m/avokadokrem og mangosalat. Vi skal ha Jørns fiskesuppe som første rett. Han er helt rå på fiskesuppe. Jeg tror han kokte kraft i 3 timer i går av bl.a. torskehue. Jeg lagde creme brulee som siste rett. Blir sulten bare jeg tenker på det :P . Før kvelden kommer har jeg sykt mye å gjøre :o . Skal også lage koldtbord til en bestilling.

Ønsker alle en fin lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba, kikk!

Å klare å motstå denne "bare smake litt/ta én eller kanskje to/spise opp restene"-greia vår (som har gitt oss de mange ekstra kiloene vi har) er hardt men så utrolig deilig etterpå! En skikkelig seier!

 

Siden du har kontroll på hverdagene dine, så skal du i kveld absolutt senke skuldrene et godt stykke ned (men ikke helt) og nyte alt du får servert/serverer - MEN, du vil kunne se selv hvor du faktisk kan begrense inntaket og samtidig smake på alt - det er dagens øvelse! Med åtte retter på rad så bør porsjonene være passelig så du ikke ender opp stappmet til slutt (i så fall ble det for mye - vi skal ha mindre magesekk, ikke like stor som nå eller større!). Ikke misforstå - du skal virkelig kose deg med god samvittighet!! Bare prøv å gjøre gode valg midt oppe i den fantastiske middagssituasjonen (har jeg sagt jeg er misunnelig? :D)

 

Selv har jeg også en annerledesdag i dag - og tok meg i å surfe rundt på nett for å finne ut av kaloriinnhold i de ulike rettene på denne type restaurant vi skal på...hallo, liksom :) Jeg vet jo allerede hva jeg skal gjøre! Renest mulig kjøtt hvis det går, eller fisk. Saus ved siden av kan jeg styre mengden selv pluss begrense meg noe, samme med brød. Spise sakte og drikke mye vann!

Så, konklusjonen min for dagens middag er; jeg skal velge det jeg vil på menyen og det lureste jeg kan - men øve meg på å se hvor mye av maten jeg egentlig trenger - kontra hva jeg ville spist før (les: ALT!!! + sikkert smakt på kjærestens rett også :wacko: ). Klarer jeg bedre enn hva "gamle meg" ville gjort - ja, så er kvelden en suksess.

I morgen er det en ny hverdag igjen!

 

Ha en super kveld og resten av helgen også, kikk!

Vi er ikke ferdig utlært på lenge, lenge ennå...må øve masse på å ta best mulige valg - ALLTID!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kjære juni

 

Kvelden ble veldig vellykket og selvfølgelig ble jeg ganske mett. Ikke over mett for porsjonene var ikke store. På hovedretten som var reinsdyr filet åt jeg halvparten. Resten av kvelden var hyggelig og det ble en del vin, men ikke slik som jeg pleier. Var ganske fornøyd med meg selv og vekta i dag viste 0,6 ned fra forrige uke.

 

I kveld skal vi på restaurant med svigers som har bursdag. Har bestemt meg for å droppe forrett og dessert. Jeg dropper også poteter og spør om mer grønnsaker. Sausen kan jeg også be om ved siden av hvis det lar seg gjøre. Jeg føler meg ganske gira for tiden så jeg må fortsette i samme stim :P

 

I morgen reiser jeg og venninna mi til Kroatia. Vi gleder oss som noen unger. Mest moro blir det å overraske mine venner som har vært der siden lørdag og ikke vet at vi kommer, men før den tid har jeg nifst mye jeg skal rekke over. Ikke har jeg pakket noe. I ettermiddag skal jeg lage rundstykker til blindeforbundet. Håper jeg rekker alt skal jo på jobb obså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg kommet hjem til Norge og tilbake til hverdagen. Det var en flott tur og jeg skal love de ble overraska da vi dukka opp. Spiste og koste meg med det jeg hadde lyst på så det blir spennende i morgen. Tror alikevel at det skal gå bra.

I dag våknet jeg veldig tidlig. Klokka halv tre. Sto opp 3 og gikk en tur.

Ha en fin start på uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er tirsdagskvelden her. De to første dagene av uka har gått greit. Jeg har omtrent holdt meg til opplegget mitt og det er jeg glad for. Eneste jeg har spist som jeg egentlig ikke skulle var lappskaus som jeg har lagd for å ha med meg på jobben. Det ble mye lappskaus skal jeg love. Fant mye rester i fryseren og det endte faktisk opp med å bli godt. Det skal selges på jobben.

Er spent på det nye opplegget mitt hvor jeg spiser lite hver dag utenom en dag i uka hvor jeg kan spise og drikke det jeg har lyst på. Aner ikke om det fungerer men det er det jammen ikke så mye annet som har gjort heller for da hadde jeg vel for pokker ikke vært i denne situasjonen. Jeg gikk ned en del i 2011 hvor jeg gikk på Easylife og det frister ikke til gjentagelse. De kiloene kom også tilbake. Det jeg må nå er å finne en livsstil jeg kan leve lenge på for jeg skjønner at dette prosjektet mitt kommer til å ta tid.

For tiden holder jeg meg unna brød og annen matvare med stivelse. Jeg synes selv at det er enklere når jeg gjør det.

Ønsker meg i hvert fall lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Så bra at du har hatt en fin tur.

Du har helt rett i det - det gjelder å finne noe man kan leve med resten av livet. Når man har forstått det har man kommet langt tror jeg. Jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på det nye opplegget mitt hvor jeg spiser lite hver dag utenom en dag i uka hvor jeg kan spise og drikke det jeg har lyst på. Aner ikke om det fungerer men det er det jammen ikke så mye annet som har gjort heller for da hadde jeg vel for pokker ikke vært i denne situasjonen. Jeg gikk ned en del i 2011 hvor jeg gikk på Easylife og det frister ikke til gjentagelse. De kiloene kom også tilbake. Det jeg må nå er å finne en livsstil jeg kan leve lenge på for jeg skjønner at dette prosjektet mitt kommer til å ta tid.

For tiden holder jeg meg unna brød og annen matvare med stivelse. Jeg synes selv at det er enklere når jeg gjør det.

Ønsker meg i hvert fall lykke til

 

Jeg ønsker deg også lykke til, kikk! :)

 

Som letteremeg sier, så må alle finne sin vei og det som funker for dem. Du er den som vet hvordan din hverdag er - og hvilke utfordringer både hverdagene og annerledesdagene innebærer. Livsstilsendring er å finne ut hvor endringene må skje (siden åpenbart det ikke fungerer for oss å fortsette slik det "alltid" har vært, da hadde vi jo ikke havnet her hos GR) - og at de endringene er gjennomførbare på sikt OG at de gjennomføres!

 

Hvis du med å spise lite hver dag utenom en dag i uka mener å ha kun én lørdag i uka, og resten holder du deg på kalorimengden du har anbefalt fra GR - høres det veldig lurt ut! Får du det til å fungere, så kommer du til å se resultater, kikk, uten tvil.

Et tips er å også ha planlagt "lørdagen" så godt det lar seg gjøre, sånn at du kan nyte den med god samvittighet og unngå hodeløst inntak - vær bevisst på alt du får i deg inntil du kan stole på deg selv!

 

Fikk tips om fint program på nrk i går - tre menn som hadde gjennomgått en livsstilsendring over flere år - der var mantraet "Just do it" gjennomgående :D herlig å se hva de fikk til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Føler at det går bra og jeg har kontroll. I hvert fall til nå. I dag har jeg fri fra min vanlige jobb og da er det lettere å spise lite. Skal ha maks 500 kalorier. Frokost som jeg da spiste og den spiser jeg hver dag men i større mengde, men i dag var den på 150kalorier og består av 120g naturell youghurt, 20g havrekli og 8g fun light saft med vannmelon. Denne frokosten har jeg blitt veldig glad i og spiser den hver dag untatt når jeg er på tur eller er bortreist.

Det tar nok litt tid tror jeg med nedgang igjen siden jeg skeiet ut til de grader da jeg var på tur, men det får jeg bare ta med meg. Hadde jo gått opp mandag, men det håper jeg er vekk til mandag igjen. Er stolt av at jeg klarer å stoppe opp med å spise før jeg er mett for når jeg venter litt er jeg faktisk mett av det jeg allerede har spist.

Synes ikke ting er vanskelig i det hele tatt. Holder meg som nevnt tidligere unna brød og det merker jeg gjør det enklere, tror jeg da, hvis det ikke heller er at motivasjonen er på topp. Jeg har så lyst å klare det denne gangen. Mest for å få en bedre helse og bedre selvtillit men også for å se litt bedre ut å få brukt klærne som er i skapet som ikke passer. Det hadde vært moro også å få vist alle de som ikke har noen tro på meg og prosjektet mitt, at jeg klarte det. Ikke rart folk ikke tror på meg. Har jo slanket meg siden jeg traff de. Husker jeg traff min nåværende mann for 12 år siden. Da gikk jeg på noen blå slankepiller jeg fikk på resept. Han har aldri sett meg under 91kg.

Lista er lang for motivasjoner for å gå ned. Jeg må bare klare det denne gangen. Håper jeg har funnet noe som funker for meg. Det finner jeg ut av etter 3-4uker på denne måten, hvis ikke må jeg finne på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Denne gangen skal vi klare det!

Har også gjort mange forsøk - og mislykkes hver gang. Har sett litt på hvorfor det gikk galt tidligere og tror jeg vet så mye nå at jeg skal klare det. Og så kan vi søke hit når det ikke går så bra.

Vi stiller neste sommer i en helt ny utgave av oss selv - med ny garderobe. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen skal vi klare det!

Har også gjort mange forsøk - og mislykkes hver gang. Har sett litt på hvorfor det gikk galt tidligere og tror jeg vet så mye nå at jeg skal klare det. Og så kan vi søke hit når det ikke går så bra.

Vi stiller neste sommer i en helt ny utgave av oss selv - med ny garderobe. Ikke sant?

 

Ja det er det ingen tvil om. Ser frem til å gå i butikken å få kjøpt normale klesstørrelse, ikke bare for det at det passer.

 

Dagen i dag har gått som planlagt og jeg havnet på 500 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Ja det er det ingen tvil om. Ser frem til å gå i butikken å få kjøpt normale klesstørrelse, ikke bare for det at det passer.

 

Dagen i dag har gått som planlagt og jeg havnet på 500 kalorier

 

Jeg er skikkelig drittlei å kjøpe klær jeg egentlig ikke har lyst på. Ser så frem til å kunne bruke vanlig str og kunne velge. Det ligger mye motivasjon i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt sikkert.

 

Hele forrige uke unntatt lørdag var jeg veldig flink syntes jeg selv, men jeg må innrømme at helgene har lett for å ødelegge det meste av innsatsen jeg har gjort. Min store utfordring er å ta kontroll over helgene, noe jeg finner vanskelig. Jeg har noe på gang hver eneste helg frem til desember i hvert fall.

Nå førstkommende helg skal jeg ut på middag fredag med en venninne og lørdag skal jeg på fårikållag. Det er ikke maten som er problemet, men det jeg drikker. Har lett for å bli for mye vin. Vet det høres dumt ut, men det er virkelig lett for å ta for mye. Slik er nå jeg og jeg skal skjerpe meg der, men jeg må bare jobbe det inn i skolten, hvis dere skjønner meg.

Uansett hadde jeg en vektnedgang på 0,6, og det får jeg si meg fornøyd med. 0,6 er mitt mål å gå ned hver uke. Akkurat passe.

Jeg merker på klærne at de er en tanke løsere men ikke mye synes jeg. Jeg har en bukse nå som er rimelig sliten, men jeg nekter å kassere den før den er alt for stor. Den bruker jeg nesten hver dag.

Når den er ferdig, kan jeg begynne på en ny bukse. Noe som jeg synes er gøy, var at jeg fikk et belte av kjæresten til pappa som var alt for lite, nå kan jeg bruke det. Slikt er moro. Da ønsker jeg alle en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

0,6 er jo bra det. Helgene kan være tøffe å komme igjennom uten sprekk. Jeg trekker pusten og minner meg selv på målet og takker høflig nei til det jeg vet jeg ikke kan ta. Men det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ja så prøver jeg meg på en ny runde da. Jeg gir meg ikke. Mandag gikk startskuddet for en bedre helse og jeg veide hele 106,2kg. Så tung kan jeg ikke huske jeg har vært. Håper virkelig at det går bedre denne gangen. Feilen er at når tingene begynner å bli vanskelig, begynner jeg å skeie ut og så klarer jeg ikke å hente meg inn i igjen. Det bare kommer andre tanker inn i hodet mitt og de tankene klarer jeg ikke å dytte bort. Nå skal jeg iallfall gjøre en innsats. Denne uka har jeg i allfall gjort alt jeg kan for å få en bra start. Trimmen er uteblitt, men den kommer den og. Jeg har meldt meg inn på et senter, så jeg burde jo komme meg av sted, men det er så deilig å være hjemme når jeg kommer hjem. Er forbanna på meg selv for at jeg ikke klarer å komme meg ut.

Nå er jeg i hvert fall tilbake igjen og håper å bli her en laaaaaaaaaaang stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så prøver jeg meg på en ny runde da. Jeg gir meg ikke. Mandag gikk startskuddet for en bedre helse og jeg veide hele 106,2kg. Så tung kan jeg ikke huske jeg har vært. Håper virkelig at det går bedre denne gangen. Feilen er at når tingene begynner å bli vanskelig, begynner jeg å skeie ut og så klarer jeg ikke å hente meg inn i igjen. Det bare kommer andre tanker inn i hodet mitt og de tankene klarer jeg ikke å dytte bort. Nå skal jeg iallfall gjøre en innsats. Denne uka har jeg i allfall gjort alt jeg kan for å få en bra start. Trimmen er uteblitt, men den kommer den og. Jeg har meldt meg inn på et senter, så jeg burde jo komme meg av sted, men det er så deilig å være hjemme når jeg kommer hjem. Er forbanna på meg selv for at jeg ikke klarer å komme meg ut.

Nå er jeg i hvert fall tilbake igjen og håper å bli her en laaaaaaaaaaang stund

 

 

Hei kikk.

 

Vil bare anbefale denne bloggen her for deg. Motivasjon i bøtter og spann! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så prøver jeg meg på en ny runde da. Jeg gir meg ikke. Mandag gikk startskuddet for en bedre helse og jeg veide hele 106,2kg. Så tung kan jeg ikke huske jeg har vært. Håper virkelig at det går bedre denne gangen. Feilen er at når tingene begynner å bli vanskelig, begynner jeg å skeie ut og så klarer jeg ikke å hente meg inn i igjen. Det bare kommer andre tanker inn i hodet mitt og de tankene klarer jeg ikke å dytte bort. Nå skal jeg iallfall gjøre en innsats. Denne uka har jeg i allfall gjort alt jeg kan for å få en bra start. Trimmen er uteblitt, men den kommer den og. Jeg har meldt meg inn på et senter, så jeg burde jo komme meg av sted, men det er så deilig å være hjemme når jeg kommer hjem. Er forbanna på meg selv for at jeg ikke klarer å komme meg ut.

Nå er jeg i hvert fall tilbake igjen og håper å bli her en laaaaaaaaaaang stund

 

Hei, kikk!

 

Godt nyttår og godt å se deg her igjen! :)

 

Gratulerer med flott resultat etter første uka "tilbake igjen" - er det ikke deilig å se at det høyeste tallet for det meste var oppsamlingsvæske etter alt saltmat og søtmat i jule- og nyttårsperioden - og ikke minst hvor lett det var borte igjen bare hverdagen var på plass? Du er tilbake til utgangspunktet ditt før du aner ordet av det, når du fortsetter i samme stil som forrige uke! Og derfra er det sjarmetappen videre ned...yay!

 

Fortvil ikke over mangel på trening (selv om det er lurt for helsa sin skyld, det også, da) - vektnedgang står hovedsakelig og faller på kostholdet (levende bevis...kan ikke huske sist jeg fikk til noe trim-aktig, dessverre). Men, våren kommer omsider og da er det bare å få på turskoene igjen (sikkert før, også). Hvis du merker at det tar tid å komme seg på treningssenter, så er det bedre å fryse medlemsskapet en måned, hvis mulig, enn å ha konstant dårlig samvittighet for ikke å gå dit - unngå dårlig samvittighet=stress=kilde til vektøkning.

 

Lykke til! Heier fra sidelinja, som alltid :D

Klem

 

H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Hyggelig å se at du er tilbake kikk.

Ikke gøy å gå opp igjen, men du har jo allerede klart å ta av mye.

Om det er noen trøst så er vi flere i den oppgangsbåten.

Vi skal nok klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så glad jeg er for å se deg her kikk!!!

Ja, ja, egentlig skulle vi ikke vært her noen av oss, men når vi er i samme situasjon er det godt å se gamle kjente!!!

Oj, for ett vekttap siste uka!!! Du er flink!

Jeg begynner nå, på vekta i morgen, men den er blitt 3-sifret...

Nå skal vi ned, Kikk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha alle sammen. Ja, jeg var virkelig flink forrige uke, men jeg kan ikke leve på det. Nå er motivasjonen på topp og jeg håper den er det lenge.

 

Fryse medlemsskapet: Jeg meldte meg inn forrige lørdag så det er kansje litt tidlig å fryse det, men jeg skal snart se å komme meg av gårde.

 

Det er en trøst at det ikke bare er meg som har gått opp. Jeg er en evig optimist og er sikker på at denne gang skal jeg klare det. Har brukt en del penger nå ang. slanking så nå skal jeg.

 

Planen er å ligge på 1300kalorier i uka og litt mer i helgene. Jeg håper jeg ikke blir bedt bort på for mye moro i helgene, det er da jeg har problemer i forhold til vin. Maten og snakcs hopper jeg glatt over. Første utfordring er 25 januar.

 

Det er så koselig å se dere. Føler på en måte at jeg kjenner dere litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og hører litt på Sigurd Stubsjøen som har skrevet en bok som heter Tenk deg slank. Han kom med tips for eksempel hvis du skal bort og det blir servert mat d skal ha, gi beskjed om at du ikke kan ha fordi du er på diett.


  •  
  • Ha morgenmøte med deg selv.
  • Tidfest alle målene dine på veien
  • Selvbelønning er viktig. Du forteller deg selv høyt at for eksempel nå har du vært flink o.s.v
  • Det er også viktig å være realistisk når det gjelder mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og hører litt på Sigurd Stubsjøen som har skrevet en bok som heter Tenk deg slank. Han kom med tips for eksempel hvis du skal bort og det blir servert mat d skal ha, gi beskjed om at du ikke kan ha fordi du er på diett.


  •  
  • Ha morgenmøte med deg selv.
  • Tidfest alle målene dine på veien
  • Selvbelønning er viktig. Du forteller deg selv høyt at for eksempel nå har du vært flink o.s.v
  • Det er også viktig å være realistisk når det gjelder mål

 

Har også tenkt å lese den.. Virker den ok??

Gode tips på veien!

 

Ha en fin og sunn dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...