Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Hei Juni

 

Det er veeldig motiverende at du skriver til meg, og jeg liker det detaljert så takk skal du ha.

Ikke ofte jeg kjøper eller spiser søtt og heller ikke er jeg noen særlig brusdrikker. Hvis jeg drikker brus er det cola light eller pepsi max. Hvis jeg kjøper meg en sjokolade en sjelden gang er det mørk sjokolade. Chips eller lignende er også sjeldent. Jeg spiser også minimalt med fett i maten. Tilbereder mat i teflonpanne som jeg har kjøpt gjennom twins. Så alt burde være tilrettelagt for at jeg skal klare dette uten problemer..

Problemet mitt er helger og vin. Klarer rett og slett ikke å la det være med et glass eller to, og jeg er på mye sosialt i helger. Det blir både fredag og lørdag og når søndagen kommer da kan det bli litt usunn mat. Ikke ellers, utenom når jeg har ferie eller er på tur.

Jeg er over gjennomsnittet glad i rødvin.

En annen ting som også ikke er bra er småspising. Når jeg er hjemme er ikke det problem, men når jeg er på jobb sliter jeg. Det er ikke det at jeg spiser usunn mat, men allikevel. Hender en sjelden gang at jeg tar en bagett.

Jeg er ikke flink å trene så det må jeg bare skjerpe meg med.

Slik er det med meg

Jeg har også 1600kcal

 

Takk igjen for at du skriver til meg

 

Bare koselig, kikk! Det er her inne vi blir sterke sammen, og kan høste erfaring av hverandre - helt supert :) Hyggelig å dele erfaringer, når jeg vet at jeg har høstet masse inspirasjon, tips og lært av andres erfaringer selv!

 

Har jo ikke gått kurs selv, og alt jeg gjør er basert på en skjønn blanding av kostrådene her, tips og sunn fornuft (som jeg tidligere lukket ørene til). Ser du måltidsfordeling og kostholdsscore her inne? I så fall så lurer jeg på om du kan få toppscore hvis du kutter for mye fett, også det sunne? Jeg har brukt olivenolje til nesten all steking (i mindre mengder enn før), fetaost i salater, en håndfull mandler til dagens fruktmåltid m cottage cheese og tilogmed meierismør i bakt potet - det er IKKE fett som gjør at vi legger på oss, men for store mengder sukker (finnes jo i de fleste halv- og helfabrikata, i tillegg til godterier og bakverk). Etter at jeg hørte for mange, mange år siden at ei som skulle gå ned flere titalls kilo fikk beskjed om at alle kunstige lettprodukter hun hadde spist og drukket hadde fått kroppen til å produsere ekstra magesyre for å bekjempe de unaturlige stoffene - og "slankekosten" hun ble anbefalt var fløte og meierismør og å kaste alle lettprodukter i søpla og ikke røre dem igjen! Siden da har jeg holdt meg temmelig langt unna lettprodukter (men ikke sukker, ergo har jeg lagt på meg...). Mao er jeg ikke noen særlig tilhenger av lettbrus - heia rent, friskt vann!! :D

 

1600kcal kan både være drøye og ikke holde spesielt lenge, det spørs på hva måltidene består av. Fikk meg jo en overraskelse her om dagen, da det ble annerledes enn planlagt og jeg trodde jeg var flink, men registreringen sa noe annet - så jeg ble stoppet i tide før jeg hadde gått langt over dagsinntaket.

 

Hmmm, har jo ikke sånne supersosiale helger som du (det høres såååå koselig ut, litt misunnelig i grunn!) og bare sånn passe begeistra for vin (drinker kun i utlandet, så det blir sjelden nok, er nesten aldri på byen hjemme), så hvordan sjonglere dette...hmmm. Har du registrert inn sånn ca hva du har fått i deg i løpet av en sosial fredag og lørdag pluss slækk søndag?

 

Jeg synes i alle fall det var en grei vekker å se de rene tallene på trykk, og det har hjulpet masse mtp porsjonskontroll i hyggelige lag (grillfest, jentekvelder, familieselskap og tilogmed restaurantvalg (sjekker menyer på nett og velger før jeg går ut hva jeg bør ta)).

 

Småspising på jobben skjønner jeg at ikke er lett, heller, jeg hadde nok hatt problemer med det selv :) Kan du nøye deg med smaking, og ikke småspising? Legg evt inn småspisingen i registreringen også, så får du en pekepinn på hva som er verst; sosiale helger eller daglig småspising (og så kan du velge å fokusere på ett av områdene en periode, før du tar tak i det andre ;)) Drikk ett glass vann for hvert glass vin, eller ett glass vann hver gang du tenker på å småspise på jobben? Legg fra deg kaka og løp deg en tur-logikken hjelper jo ikke her ;)

 

Jaja, lang rant igjen :rolleyes: håper noe av det kan hjelpe deg!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t

Ja da vi er nok flere i samme bås......... gikk på Grete Roede for 15 år siden og jeg har gått opp 40 kg siden jeg sluttet :(/> Nå begynner jeg på nettkurs førstkommende mandag :)/>

Ønsker masse lykke til.

 

masse lykke til deg også. Jeg tror slanking er en livsstil, i hvert fall føles det slik. Da jeg ble kjent med mannen min slanket jeg meg og jeg gjør det fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig, kikk! Det er her inne vi blir sterke sammen, og kan høste erfaring av hverandre - helt supert :)/> Hyggelig å dele erfaringer, når jeg vet at jeg har høstet masse inspirasjon, tips og lært av andres erfaringer selv!

 

Har jo ikke gått kurs selv, og alt jeg gjør er basert på en skjønn blanding av kostrådene her, tips og sunn fornuft (som jeg tidligere lukket ørene til). Ser du måltidsfordeling og kostholdsscore her inne? I så fall så lurer jeg på om du kan få toppscore hvis du kutter for mye fett, også det sunne? Jeg har brukt olivenolje til nesten all steking (i mindre mengder enn før), fetaost i salater, en håndfull mandler til dagens fruktmåltid m cottage cheese og tilogmed meierismør i bakt potet - det er IKKE fett som gjør at vi legger på oss, men for store mengder sukker (finnes jo i de fleste halv- og helfabrikata, i tillegg til godterier og bakverk). Etter at jeg hørte for mange, mange år siden at ei som skulle gå ned flere titalls kilo fikk beskjed om at alle kunstige lettprodukter hun hadde spist og drukket hadde fått kroppen til å produsere ekstra magesyre for å bekjempe de unaturlige stoffene - og "slankekosten" hun ble anbefalt var fløte og meierismør og å kaste alle lettprodukter i søpla og ikke røre dem igjen! Siden da har jeg holdt meg temmelig langt unna lettprodukter (men ikke sukker, ergo har jeg lagt på meg...). Mao er jeg ikke noen særlig tilhenger av lettbrus - heia rent, friskt vann!! :D/>

 

1600kcal kan både være drøye og ikke holde spesielt lenge, det spørs på hva måltidene består av. Fikk meg jo en overraskelse her om dagen, da det ble annerledes enn planlagt og jeg trodde jeg var flink, men registreringen sa noe annet - så jeg ble stoppet i tide før jeg hadde gått langt over dagsinntaket.

 

Hmmm, har jo ikke sånne supersosiale helger som du (det høres såååå koselig ut, litt misunnelig i grunn!) og bare sånn passe begeistra for vin (drinker kun i utlandet, så det blir sjelden nok, er nesten aldri på byen hjemme), så hvordan sjonglere dette...hmmm. Har du registrert inn sånn ca hva du har fått i deg i løpet av en sosial fredag og lørdag pluss slækk søndag?

 

Jeg synes i alle fall det var en grei vekker å se de rene tallene på trykk, og det har hjulpet masse mtp porsjonskontroll i hyggelige lag (grillfest, jentekvelder, familieselskap og tilogmed restaurantvalg (sjekker menyer på nett og velger før jeg går ut hva jeg bør ta)).

 

Småspising på jobben skjønner jeg at ikke er lett, heller, jeg hadde nok hatt problemer med det selv :)/> Kan du nøye deg med smaking, og ikke småspising? Legg evt inn småspisingen i registreringen også, så får du en pekepinn på hva som er verst; sosiale helger eller daglig småspising (og så kan du velge å fokusere på ett av områdene en periode, før du tar tak i det andre ;)/>) Drikk ett glass vann for hvert glass vin, eller ett glass vann hver gang du tenker på å småspise på jobben? Legg fra deg kaka og løp deg en tur-logikken hjelper jo ikke her ;)/>

 

Jaja, lang rant igjen :rolleyes:/> håper noe av det kan hjelpe deg!

Klem :)/>

 

Takk igjen for flott svar

 

Det er ikke mye lettprodukter jeg bruker heller. Eneste er gulost, ellers går det i egg, egg og atter egg, kokt skinke og makrell i tomat.

Jeg må innrømme at jeg har spist is to ganger denne uka. Elsker is. I dag var jeg på storsenteret for å kjøpe meg en høyttaler. Tenkte at nå skal jeg kjøpe meg is, for der har de den beste softisen med smelta sjokolade du kan tenke deg. Så sa jeg til meg selv: Er det kø der, går jeg rett forbi. Det var kø, så jeg gikk rett forbi. Da var jeg stolt av meg selv.

Skal forsøke med et glass vann til et glass vin i helgen. Vi skal på låvefest, så vi blir værenes ute. Da skal jeg jammen fylle opp en flaske vann.

I kveld skal vi rigge i stand til i morgen og det blir servert får i kål.

 

Takk igjen Juni, jeg har ansatt deg som en fadder for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Er gjerne fadder, jeg, kikk!

Vi er jo i et flott fellesskap her på forumet, og drar veksler på hverandres motivasjon begge veier - vi går ned (i vekt) sammen! :D Utrolig styrke å være her, om jeg ikke skal være her "for evig", så blir det nok enda noen år til jeg står helt på egne ben! Det har totalt sett blitt mange år med slanking for meg også, kaller det ikke det denne gangen siden det ligger så mye planlegging bak og dreier seg om å kunne nyte alt mulig, bare i mindre skala. Det skal være gjennomførbart og levelig og selv om det er forsakelser nå (i forhold til det elendige kostholdet jeg hadde tidligere), så spiser jeg fortsatt ganske mye mat, bare bedre!

 

Veldig bra at du lot softis være softis! Jeg er også veldig glad i den isen, har bare blitt to små uten kjeks men med lakrisstrø i sommer (de hadde ikke smelta sjokolade9 og da innafor kaloritotalen, bytta bare bort noe annet for å få plass til den, mener jeg å huske ;)

Kjæresten og jeg bøtta nedpå mye iskrem før, sammen med nesten daglig smågodt (jepp, +18kg på halvannet år skyldes nok mye sånt...) - siden jeg fortsatt synes is er like godt som før, tar jeg nå én kule is og spiser den svært sakte, gjerne sammen med bær, moreller eller én 10g bit Lindt m seasalt. Såpass redusert har lørdagsgodtet blitt, og jeg kjenner det gjør godt på innsiden!

 

Nå putrer GR sin meksikanske tacosuppe på ovnen - synes den er så utrolig god!

Kos dere med fårikål - antar løsningen på det måltidet er kjøttbiter med bare litt fett, mest kål og porsjonsmengde potet ;) Vann og vin blir nok bra - så kult med låvefest! Lykke til med rigging, håper ikke dere også regner bort...skikkelig høstvær i dag, altså.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Juni

 

Vi hadde en flott helg. Regnet en del fredag, men lørdagen var det flott vær. Jeg spiste en porsjon fårikål med en potet. Hadde lyst på mer. men klarte å la det være.

Lørdagen lagde jeg og min venninne koldtbord til en konfirmasjon. Etter det dro vi opp på gården og var der til festen startet. En kjempekoselig kveld/natt. Jeg spiste to ostepølser. Det var skikkelig godt. Søndagen tilbragte jeg i sofan, så slik har helgen gått. Har hatt en fin dag sålangt med fornuftige matvalg utenom at jeg måtte smake på pølsegryta. Den er bare så god. Nå håper jeg på en bra uke og så får jeg gå på vekta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen din hørtes flott ut, kikk :) Bra du fikk til porsjonsbegrensning med fårikålen! Koldtbord kan være en utfordring, alltid så mye fristende...mmmmm, ostepølser :P Har du prøvd de nye kjøttrike pølsene til Gilde? Har brukt den varianten kjøttpølser til lunsj sammen med salat.

 

Hos oss skjedde det ikke stort i helgen - fikk gått en fin tur med kjæresten, ellers var det (nok en) hjemmehelg. Lørdag lagde jeg enchiladas, og fikk merke hvordan GR-oppskriftene har påvirket meg i riktig retning - reagerte på at enchiladasoppskriften min sa 250g revet ost på toppen :blink: ferdig revet haug med ost var nesten dobbelt så stor som til GR-retter, da er det fort gjort å gjøre den retten myyye sunnere neste gang ved å halvere mengden ost! :) Lørdagen ble litt i overkant, men alle de andre dagene var greie og i går disket jeg opp med biff og grillgrønnsaker - en GRfavoritt i helgene.

 

I dag må jeg planlegge litt mer rundt dagsinntak - og på jobb må jeg fokusere på å få spist de måltidene jeg skal, så unngår jeg å fyse ekstra når jeg kommer hjem. Men utrolig deilig å vite hva jeg skal ha til middag! Lagde halvannen ukes middagsmeny på fredag eller lørdag, kjempelurt :)

 

Småspising på jobb blir en greie for meg også, må smake på noen retter i blant - men det er forskjell på å ta en bit og å "smake" på en hel porsjon av noe. Liker sånne kinesiske skjeer, de har jeg brukt som mengdemål for smaking - dekorative er de også :D

 

Lykke til med veiing i morgen! Uansett resultat - stå på videre!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Resultatet 103,8. 200gram ned. Ikke akkurat noe å bli begeistra for, men neste uke skal jeg ha bedre tall. Har ikke store planene for helgen og da blir det enklere.

Så flink du er med planleggingen. Der her jeg noe å lære. Jeg kan være flink litt og så sklir det litt ut. Det er som du sier at alt er enklere når middagen er planlagt forover.

>I går hadde jeg stekt laks, salat og hjemmelaget tzasiki. Vi kjøpte oss ny ovn for en stund siden og det blir veldig bra resultat på maten. Det var en dampovn.

Denne uka skal skjerpes. Jeg vil ha et bedre resultat neste uke

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag føler jeg meg mer oppstemt :P enn på en stund. Jeg gikk på den hers..... vekta og der skimtet jeg en nedgang siden i går. Det var det som skulle til for at min motivasjon vokste. Håper det holder seg til neste tirsdag. I dag skal jeg og mannen sjekke ut treningskjeden "fresh Fitness" med en prøvetime. Blir spennende å se hvordan spinningen er. De har ikke levende , men ei som er på storskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag føler jeg meg mer oppstemt :P/> enn på en stund. Jeg gikk på den hers..... vekta og der skimtet jeg en nedgang siden i går. Det var det som skulle til for at min motivasjon vokste. Håper det holder seg til neste tirsdag. I dag skal jeg og mannen sjekke ut treningskjeden "fresh Fitness" med en prøvetime. Blir spennende å se hvordan spinningen er. De har ikke levende , men ei som er på storskjerm.

 

Så bra, kikk! Leste innlegget ditt i morges, da var jeg rimelig stressa og litt snurt på meg selv pga en dårlig dag i går...helt med hue under armen og armen i bind, gitt. Det hjalp å lese at du hadde motivasjonen på plass - så i løpet av dagen har det snudd helt rundt igjen, trøtt i går kanskje, men pigg nå! Måltidene på plass og innafor igjen :)

 

Spinning er supereffektivt har jeg skjønt, så flott at dere gjør dette sammen, du og mannen din :wub:

 

Vi tar fart i riktig retning, vi :D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par dager nå som ikke har vært helt bra, men jeg gir meg ikke. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig når man vet at man ikke skal ha det.

Jeg har ikke vært på noe treningssenter ennå som jeg skrev at jeg skulle, men det skal jeg til uka. Har litt mye å drive med akkurat nå så jeg drar når jeg får tid.

I dag er det jobb, så er det rett hjem for å ta husarbeid. Vi får besøk i morgen så jeg er nødt til det. Kjedeligste jeg vet er husarbeid, så jeg er veldig flink å utsette det. Etter husarbeid må jeg begynne forberedelsene av tapasen som jeg skal levere i morgen. Gleder meg litt til å begynne med det.

Jeg ønsker alle en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, kikk!

 

Så flott at du blir med en ny runde månedsutfordring inne på 10-20 :)/> Lurte på hvor det var blitt av deg og håpet på å "se" deg her snart - du rakk å dukke opp akkurat før det kom en etterlysning fra meg ;)/>

 

Siden det er fint lite vi får gjort med gårsdagen som har vært, så er det beste vi kan gjøre å se fremover...planlegge og sette små mål som kan være greie å nå, samtidig som vi slenger oss med på litt mer hårete mål som feks ned 3kg på en måned (runde fire i gang nå og jeg har ennå ikke vært i nærheten, men veien er målet og ikke omvendt!).

 

Best mulige valg og ta tida til hjelp, det har jeg klokkertro på!

Hvis det fortsatt blir en del småspising på jobben din så får du heller innlemme småspisingen som ett-to små måltider (du vet kanskje stort sett i forkant hva du skal lage og smake på og kan legge inn sånn ca i forkant?) og justere resten av dagen rundt det - husker jeg leste om noe sånt i forbindelse med rydding; lag et system som funker der problemet oppstår - det går sjelden å flytte problemstedet!

 

Ha en fin tirsdag!

Klem fra Juni72 :)/>

 

Forøvrig helt enig - husarbeid er gørrkjedelig! Men er jo fint etterpå, da...

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ja og takk for at du lurte på hvor jeg var

 

Hva skal jeg si? Jeg har ikke akkurat hatt den store motivasjonen noe du har sikkert sett på mitt resultat. Akkurat nå er jeg skikkelig gira igjen. Kom over en ny diett som jeg skal prøve. I første omgang i 10 dager. Det er ingenting som skal være uprøvd. Jeg startet på dag 1 i går og det gikk veldig bra, så nå har jeg akkurat startet på dag 2 hvor frokosten var eple og druer. Jeg er spent på dette opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ja og takk for at du lurte på hvor jeg var

 

Hva skal jeg si? Jeg har ikke akkurat hatt den store motivasjonen noe du har sikkert sett på mitt resultat. Akkurat nå er jeg skikkelig gira igjen. Kom over en ny diett som jeg skal prøve. I første omgang i 10 dager. Det er ingenting som skal være uprøvd. Jeg startet på dag 1 i går og det gikk veldig bra, så nå har jeg akkurat startet på dag 2 hvor frokosten var eple og druer. Jeg er spent på dette opplegget.

 

Så bra at du føler deg motivert igjen, kikk!

 

Har vel prøvd min skjerv dietter opp gjennom tidene, så litt skeptisk til hvor holdbare de er i lengden - men er enig med deg at ingenting skal være uprøvd, så fungerer det for deg så er det bare bra! Lurt å tenkte igjennom hvordan det skal bli også etter de 10 dagene i første omgang...planlegging er virkelig tingen, da er det lettere å holde seg til planen hvis alt ligger til rette for det.

 

Selv fortsetter jeg GR-registreringen alle hverdager, men bruker kjøkkenvekta sjeldent nå, kun når jeg lurer på hvor mye noe er og som er vanskelig å ta på øyemål. Har flere satsningsområder igjen, men holder meg til en ting av gangen!

 

Spennende å se hvordan det går for deg, du oppdaterer vel underveis hvordan det går?

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal oppdatere. Jeg har planlagt. Etter 10 dager tar jeg meg en spisedag. Det blir neste lørdag og søndagen er det på`n igjen, men da har jeg tenkt å ta en annen variant av diettsystemet. Der kan jeg spise brødskive. Nå går det mest i frukt, grønnsaker og noe annet. Jeg skal spise seks ganger om dagen og det er ofte, men veldig viktig i tilegg til at jeg drikker i hvert fall 3 liter vann om dagen. Anbefalt er 10 glass av 2dl, men jeg blir bare enda mere tørst jo mere vann jeg drikker. Føler meg kjempetopp av dette opplegget. Litt redd er jeg for at det skal virke kjedelig pga. alle grønnsakene men jeg skal holde ut i 10 dager. Jeg målte meg første dagen, så det blir spennende neste fredag å se om det er blitt noe resultat.

For resten. Det jeg skal lære meg frem over er hvordan jeg skal spise. I startfasen akkurat nå virker alt litt rotete, men jeg kommer vel inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, her er jeg! Ble så glad da jeg endelig kom meg inn her og du har etterlyst meg! Har hatt en litt for lang ferie.. Har vært mange annerledes dager.. Vært mye dårlig.. Men satser nå på å komme inn i gjenge igjen! Har ikke fått veid og telt, men vet at jeg må skal jeg gå ned. Har blitt bedre så jeg kan gå turer igjen, og har hatt 3 lange turer på 8 dager! Og da har jeg gått i bakker osv så jeg ar blitt svett! Deilig! Men ulempen med å gå sånne turer er at jeg ikke kan gjøre så mye ellers, men har bestemt meg for at nå skal jeg ned så da får alt i huset flyte!

 

Veier nå noe på 98-tallet, så her er det bare en ting å gjøre; komme meg nedover på vektskalaen!

Håper du har en fin lørdag og at den nye dietten går greit. Spennende å se hvordan det går med deg etter 10 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fortsatt går det greit her. I morgen skal jeg melde vekt her og det er jo alltid spennende. Sliter litt med maten, da den er litt kjedelig men som sagt så skal jeg holde ut i 10 dager så får jeg se hva jeg gjør. Tror nok jeg starter på en runde til selv om det er kjedelig. Men jeg får ikke holdt på 10 dager da, for vi har innvitert venner til en 8retters middag 21 september. Jeg tenkte kansje jeg kunne ta dietten de dagene jeg ikke skal noe. Det er i hvert fall verdt å prøve. 25 september drar jeg og ei venninne til Kroatia. Vi skal være der til lørdag. Vi har noen venner som reiser den 21 og så kommer vi overraskende den 25 uten at de vet noe. Ganske vanskelig har det vært og ikke røpe at vi kommer etter. Snakker ganske ofte med de.

Hadde vært moro å veid noen kilo mindre til turen. Kanskje jeg hadde fått på meg en bukse til i skapet. Nå har jeg bare to som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med ukas resultat 99,8kg. Det er -2,8kg. Jeg har fulgt planen ganske nøye. Noen dager har jeg ikke spist alt og det må jeg rette opp. Her trengs det mer planlegging. Torsdag er siste dagen for denne runden, så starter jeg på nytt, men jeg vet i helgen da er det hyttetur med gode venner og da har jeg ikke lyst å være så fanatisk. Det blir nok noe vin, men jeg skal forsøke å ikke ta altfor mye

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med ukas resultat 99,8kg. Det er -2,8kg. Jeg har fulgt planen ganske nøye. Noen dager har jeg ikke spist alt og det må jeg rette opp. Her trengs det mer planlegging. Torsdag er siste dagen for denne runden, så starter jeg på nytt, men jeg vet i helgen da er det hyttetur med gode venner og da har jeg ikke lyst å være så fanatisk. Det blir nok noe vin, men jeg skal forsøke å ikke ta altfor mye

 

Gratulerer med nytt tall og under tresifret, kikk! Bra jobba - stå på med planlegging og gjennomføring videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha kjære Juni. Det er moro å ikke være 3 sifret. Mitt første delmål er 90 og ikke 95 som kanskje burde være på sin plass, men jeg har vært på 95 for en god stund siden, men 90 kan jeg ikke huske jeg har vært på veldig lenge så derfor har jeg det som delmål. Er jeg heldig eller rettere sagt når jeg kommer dit, da er det hver 5kg som gjelder.. Føler meg frisk og vel om dagen og har ikke savnet brød eller poteter en eneste gang. Når jeg nå har holdt på med dette opplegget så ser jeg virkelig hva slags vilje som bor i meg. Har ikke rørt noe jeg ikke skal på disse dagene. Jeg burde egentlig ikke hatt noen problemer med å gå ned i vekt. Jeg vet jo at jeg klarer det. Men det er da det kommer til punkter hvor problemene starter og sinnet roper etter noe annet. For det er sinnet som er problemet. Alt sitter mellom ørene som Juni sier og det har hun rett i. Klarer man å rydde opp der og få kontroll da tror jeg nøkkelen er funnet.

Jeg skulle ønske såååååååååååå mye at jeg hadde klart dette en gang for alle. Jeg har utrolig mye klær i skapet som ikke passer. Riktignok er de gamle og er gått ut av moten, men det hadde vært så moro å bare se om de passa og brukt de bare en gang. Jeg har et hvit skjørt med en overdel som jeg kjøpte en gang på 80 tallet. Den hadde vært moro å få på seg.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intensivprosjektet gikk vel ikke helt etter boka. Klarte rett og slett ikke å spise 6 ganger om dagen og så var det litt for mye salater og grønt. Jeg er glad i grønnsaker og salater, men det finnes en grense.

Men jeg gir ikke opp for det. Nå skal jeg forsøke å spise veldig lite to ganger i uka og vanlig resten. Kanskje det er noe som funker. Jeg vet jeg er en type som holder ut alt for kort, men det er slik jeg er.

Var på tur i helga og alt ble ødelagt. Jeg klarer rett og slett ikke å skjerpe meg :( Jeg blir så forbanna på meg selv :angry: Men gjort er gjort.

Fredag skal jeg klare å holde meg til planen, men lørdag blir det verre. Da har jeg og min kjære bedt til 8retters middag. Vi blir 11 stykker. Vi synes vi har klart å komme frem til en meny som vi synes høres god ut, så det håper vi de andre synes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kikk.

 

Synes du har vært flink, jeg! Du gjennomførte i alle fall deler av en intensivkur, og vektnåla viser jamenmeg at det ga resultater! Jobben nå er først og fremst å ikke la den krype så veldig mye opp igjen, sånn at du har et lettere utgangspunkt til å fortsette på resten av veien nedover mot dit du vil være. Går du raskt opp nå, skal det være raskt av igjen om du gjeninnfører flest hverdager og holder fokus.

 

Selvfølgelig skal du kunne be til selskap (wow, 8-retters! Elsker sånt (elsker jo mat) :rolleyes: ) og delta selv. Porsjonene er vel passelige siden det blir så mange av dem?

 

Ja, det koster litt stålvilje innimellom å ikke forsyne seg én gang til eller ta for stor porsjon av noe skikkelig smaskens (selv etter fire måneder så må jeg skikkelig ta meg sammen - det må jeg nok innse at må til også resten av livet) - MEN jeg nyyyyyter å smake på det som er godt, spis sakte, legg ned bestikket, drikk vann hyppig i løpet av måltidet, la noe ligge igjen hvis du faktisk er mett eller øv på å kjenne etter at du faktisk har spist nok (hater å kaste mat - men heller det enn å ha det på kroppen, har jeg innsett!).

 

For meg har det vært viktig (og en seier i seg selv) å kunne velge riktigst mulig og mindre porsjoner enn jeg ellers ville spist, så har jeg gjort også annerledesdagene bra i egne øyne og NULL dårlig samvittighet! Vi matglade vil alltid være det og det vil alltid dukke opp festlige anledninger...de må vi kunne takle på den måten som passer oss - OG hvis vi vil gå ned i vekt, så MÅ det være skikkelig hverdag ellers (vi vet jo hvordan det går med vekta om hver dag er en fest...ble i allefall ikke jeg lykkelig av i lengden...).

 

Lurer på om du bør øve deg på å skille svært nøye mellom hverdager (dager hvor du har mellom 500-800kcal undeskudd (IKKE under 1000kcal for lite) og annerledesdager hvor det blir litt mer fordi det er hyggelig selskap - prøv å holde det til maks to dager per uke over en lengre periode for å se om det faktisk vil være gjennomførbart.

 

Håper du finner ut av det, kikk! Du har snublet litt, men det er bare å reise seg opp igjen og fortsette! Små skritt fremover, vi må lære å gå ordentlig! :) Øvelse gjør mestre - vi skal på pallen!!!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...