Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Jeg fikk så lyst å dele denne historien med dere. Jeg må si jeg fikk en stor klumpi halsen

 

 

 

 

 

En far kommer hjem fra jobb sent, trøtt og irritert, da hans 5 år gamle sønn venter på ham i døren.

Sønnen: Pappa, kan jeg spørre deg et spørsmål?

Far: Ja, hva er det?

Sønnen Pappa, hva tjener du i timen?

Far: Det angår ikke deg, hvorfor spør du om det? Svarte faren sint.

Sønnen: Jeg vil bare vite, fortell meg hva du tjener i timen!

Far: Hvis du virkelig ønsker å vite ..., så tjener jeg 140 kroner i timen.

Ohhhh, sier hans sønn og blir trist. Han tenker, og spør deretter: Kan jeg få 70 kroner?

Faren svarer irritert: Hvis den eneste grunnen til at du spør, er for å kjøpe en dum leke eller noen annet dritt, kan du gå til sengs med en gang. Gå på rommet ditt og tenk over hvor egoistisk du er, jeg jobber hardt hver dag for å tjene penger og du oppfører deg så barnslig!

Den lille gutten gikk til rommet sitt og lukket døren. Mannen satte seg ned, og ble enda sintere over guttens spørsmål.

Hvordan våger han stille slike spørsmål og så be om å få penger?

Etter en times tid, roet faren seg og begynte å tenke. Kanskje det var noe sønnen virkelig trengte, sønnen spurte jo egentlig svært sjeldent om penger.

Han gikk til guttens rom og åpnet døren ....

Sover du, gutten min? Spurte han.

Neida pappa, jeg er våken.

Jeg har tenkt, kanskje jeg var litt streng, det har vært en lang dag, og jeg lot min frustrasjon gå ut over deg.

Her er de 70 kronene du ba om!

Gutten satte seg opp og smilte, "Aaahh, takk pappa!" Han løftet puten og plukket opp noen krøllete penger.

Faren så at gutten allerede hadde penger, begynte derfor å bli sint igjen. Hvorfor spurte du om mer penger, når du allerede har? spurte faren. Den lille gutten begynte å telle pengene sine, og kikket så opp på faren sin:

"Fordi jeg ikke hadde nok, men nå har jeg det!

Pappa, jeg har 140 kroner, så nå kan jeg kjøpe en time av din tid, sa gutten, og ga pengene til faren!

Kom hjem tidlig i morgen, jeg vil så gjerne spise middag sammen med deg! Faren brøt fullstendig sammen.

Han la armene rundt sin lille sønn, og ga ham en lang og god klem.

 

Dette er bare en påminnelse til alle som jobber så hardt i livet, vi må ikke la tiden passere så lett uten å få tilbringe tid med de vi elsker. Noen ganger kan man ofre en time med jobbing, for å dele tid med familie og venner. Det kan vise seg å være din beste investering. Hvis du dør i morgen, kan jobben din enkelt erstatte deg i løpet av noen dager. Mens familie og venner som vi forlater, vil føle tomhet og tap resten av livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det var friskt ute i dag.

Det blir spennende å se hvor langt jeg klarer eller hvor lenge jeg klarer å spere håret. Klipte meg bare litt, men fikk tynnet ut en del.

Fikk kjøpt meg ny skriver da. Hvit og fin, Canon pixma mg6350. Det var så deilig å ha trådløs. En av fordelene er å slippe så mye kabler. Jeg må få satt meg inn i funksjonene, for det er mye som kan gjøres på den.

I kveld får vi besøk. Jeg ba mamma også. Hun setter slik pris på familieselskap og det gjør jeg også etter som årene går. Minstemann er hjemme fra Halden og skal være til i morgen. Det passer bra, for da reiser vi til Sverige. Jeg har tenkt å servere kalvefile og skinkestek. Kalvefileen var litt liten så derfor må jeg spe på med noe annet. I kveld skal jeg ta meg rødvin. Det er 3 uker sist. Har egentlig ikke lov ifølge dukan, men det blåser jeg i. Jeg må kose meg ellers flyr jeg på veggen.

Etter påsken har jeg tenkt å oppgradere treningen min litt mer, men jeg skal forsøke å få trent litt mer om morgenen. Synes det er et ork og skal ut om kvelden. Jeg er et morgenmenneske. Liker å legge meg tidlig, og liker å stå opp tidlig. I går la jeg meg 20.30. Treningsinnstruktøren ringte meg igår og vi avtalte at jeg skulle få en ny treningsplan 2 april. Jeg må få til litt mer styrketrening. Det har jeg så og si ingenting av. Eneste er sirkeltrening av og til på onsdager. Kondisjonstrening føler jeg at jeg har en del av. Jeg går 30 min. hver eneste dag og så er jeg på spinning som regel 2 ganger i uka. Jeg føler meg ganske motivert til å begynne med litt mer styrketrening.

Hva skal jeg gjøre i dag: 9.30 har vi meldt oss på spinning. Har egentlig prøvd å unngå timene til den instruktøren, for han virker rimelig tøff men vi prøver i dag. Så er det hjem og må få gjort noe husmorgreier. Jeg skjønner ikke at jeg kan være så utrolig treig. Nå har jeg hatt to dager på meg. Alt skjer i siste stund. Er det mulig.

Ved 3 tiden regner jeg med å starte matlagingen med å steike kjøttet og forberede resten.

Da ønsker jeg alle en flott lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at hodekål, gulrot, kålrot, blomkål og brokkoli ihvertfall har mye fiber i seg. Noen av disse er jo knallgod i råd tilstand også, så da er det bare å knaste i vei! :)/>

 

Vedr håret så er jeg også i sånn sparemodus om dagene etter å ha hatt pinnkort i mange, mange år. Fant ut at det var på tide med en forandring. Har fortsatt per definisjon kort hår, men fasongen er litt bob-aktig men med lugg og litt forskjellige lengder. Mitt hår er veldig fint - som i at jeg har mange hårstrå men alle er veldig tynne - og har problemer med å få produkter til å holde skikkelig i. Jeg svetter masse i hodet når jeg trener også, så etter en økt bør det helst vaskes. Men tilbake til poenget som er at hvis det er en dyktig frisør du skal til, så vil hun komme med gode forslag om hva som passer deg og din ansiktsfasong, og sikkert også komme med gode ideer i forhold til tynning av håret også som forhåpentligvis kan gjøre at du ikke opplever det som så veldig varmt. Og hvis du begynner sparingen nå så er du på god vei når vinteren kommer igjen og så slipper du lue og sånt festlig luehår... Hihi! Uansett - kos deg hos frisøren, det er alltid deilig med litt pleie synes ihvertfall jeg. :)/>

 

Ja, nå er sparingen av hår begynt. Det blir virkelig spennende å se hvor langt jeg klarer. Det var litt annerledes med ny frisør, men hun var veldig hyggelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på hvordan det gikk på spinningtimen i dag

Du er flink å trene.

 

Regner med du har hatt en fin kveld sammen med mamman og sønnen din. Kos når familien samles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dundrepahundre

Hei jeg er en jente på 22 år som også er veldig lei overvekten.

Jeg veier for øyeblikker 101/102 kg og er 165 cm høy. Målet mitt er å komme ned på 70 kg.

Mitt første delmål er å komme på 95 kg :)

 

Har laget meg en blogg for å skrive ned tanker og følelser, og oppturer og nedturer. Bruke den som en slags dagbok hvor jeg kan se tilbake for å få motivasjon til å fortsette.

 

Håper noen kunne vært intresert i å følge meg, og hjelpe meg og finne inspirasjon samtidig som jeg håper å være en inspirasjon.

 

Følg meg på dundrepahundre.blogg.no :)/>

 

Har nettopp startet både bloggen og veien ned til trivselsvekten så nå er det bare å kjøre på :D/>

Har også laget meg en tråd som heter dundrepåhundre her inne:)

 

Håper dere alle klarer målene deres og kan inspirere meg til å nå mine:)

 

- hilsen dundra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på hvordan det gikk på spinningtimen i dag

Du er flink å trene.

 

Regner med du har hatt en fin kveld sammen med mamman og sønnen din. Kos når familien samles.

 

det gikk bra på den spinningtimen, men det er den tøffeste timen jeg har hatt der men ganske morsom.

Hadde en trivelig kveld ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er en jente på 22 år som også er veldig lei overvekten.

Jeg veier for øyeblikker 101/102 kg og er 165 cm høy. Målet mitt er å komme ned på 70 kg.

Mitt første delmål er å komme på 95 kg :)/>

 

Har laget meg en blogg for å skrive ned tanker og følelser, og oppturer og nedturer. Bruke den som en slags dagbok hvor jeg kan se tilbake for å få motivasjon til å fortsette.

 

Håper noen kunne vært intresert i å følge meg, og hjelpe meg og finne inspirasjon samtidig som jeg håper å være en inspirasjon.

 

Følg meg på dundrepahundre.blogg.no :)/>/>

 

Har nettopp startet både bloggen og veien ned til trivselsvekten så nå er det bare å kjøre på :D/>/>

Har også laget meg en tråd som heter dundrepåhundre her inne:)

 

Håper dere alle klarer målene deres og kan inspirere meg til å nå mine:)

 

- hilsen dundra

Hei

og velkommen. Lykke til med opplegget ditt. Vi har samme delmål ser jeg, men jeg må skjerpe meg for å nå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske alle noen fine påskedager videre :P :P :P

 

Selv reiser jeg avgårde til Beitostølen hvor vi har leid en leilighet sammen med et vennepar. Vi skal reise ved 10tiden så jeg bør vel begynne å pakke litt mer. Håper været holder seg. Det er jo en viktig del av påsken. Vet ikke om det blir noe trening utenom å gå tur. Tenkte jeg skulle pakke ned både spinningsko og badedrakt. De andre vil kansje på skitur, men jeg orker ikke å gå på ski. Etter at jeg knakk ankel for en del år tilbake anstrenger jeg meg slik at det ikke er noe moro. Da går jeg heller tur. Har med meg håndarbeid også selv om venninna mi ikke liker at jeg driver med det. Det blåser jeg i.

Håper det er nett der slik at jeg kan komme med situasjonsrapport.

Ha en fin skjærtorsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok ingen rapport fra meg. Nettet var så dårlig at jeg ga opp. Har ikke akkurat vært så flink som jeg burde. Alle løfter til meg selv brøyt jeg med glans. Startet på nytt igjen i dag.'

Skjærtorsdag datt jeg så det sang og jeg forstua hånda skikkelig. Det er selvfølgelig høyre også så ingenting har vært enkelt. Først nå klarer jeg å skrive litt på pc, selv om jeg kjenner det.

Nok syt. Nå er det på`n igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!! Her er jeg!! Synd med hånda di, men godt du er på bedingens vei... Jeg er klar! Gleder meg til å ta følge med deg på vei nedover!! Nå skal det skje!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Var på jobb i dag for første gang siden det skjedde og jeg må si at det ikke var noe godt nei. Det er selvfølgelig bedre. Det som gjør vondest er når jeg skal skjære et eller annet. Da høgger det til. Håper det retter seg.

 

Var og hentet leiebil i dag. Den var skikkelig god å kjøre. Automat, og det passet meg bra da jeg har vondt i hånda.

 

Har vært på dansketur fra fredag til lørdag med Stena line. Det var "rock the boat" så det var et bra liv på båten.

 

Det blir dårlig med besøk i helsesenter da jeg har vondt i hånda. Prøver å gå litt da, men er ikke så flink til det som jeg burde. Må innrømme at motivasjonen har dalt, og jeg som var så flink :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg nok en spennende dag foran meg med hensyn til hånda.

Har vært ute og gått meg en tur allerede og det var godt. I går ble det ikke til at jeg gadd å bevege meg utenfor døra. Jeg må gå om morgenen ellers blir det ikke noe av.

Noe treningssenter blir det ikke på meg denne uka. Satser på neste uke. Har planlagt å trappe opp treningen når jeg er blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg nok en spennende dag foran meg med hensyn til hånda.

Har vært ute og gått meg en tur allerede og det var godt. I går ble det ikke til at jeg gadd å bevege meg utenfor døra. Jeg må gå om morgenen ellers blir det ikke noe av.

Noe treningssenter blir det ikke på meg denne uka. Satser på neste uke. Har planlagt å trappe opp treningen når jeg er blitt bedre.

så kjedelig når hånda ikke funker... Men du får bruke bena!! Flink som står opp tidlig og går tur!! Kanskje gå en tur på tredemølla og lage "bakker" ??? eller ta det med ro til den funker?? Kanskje sjekke opp om det er noe brudd??

 

Uansett så skal vi ned nå Kikk, både du og jeg! Om jeg ikke er inne her en dag, ikke få panikk, jeg kommer! akkurat nå er jeg syk, men bare vent til det går over, da er det full fart ned, hi hi!! summer here I come! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bena er det ingenting i veien med. Har gått tur i dag også. Synes det var litt kaldt i dag, men jeg ble varm etter en stund. Har en fin løype synes jeg. Den er på 45 min. og inneholder to bakker. Den første er ikke så lang, men ganske slitsom. Målet mitt er å gå den bakken uten å bli så sliten. Det er blitt noe bedre men fortsatt langt unna bra. Den andre bakken er på 1km. Den er ikke så bratt som den første, men alikevel er jeg ganske pumpa når jeg når toppen.

Synes selv jeg er ganske flink matmessig men det kan bli enda bedre. Verst når jeg er på jobben. Da er det ganske enkelt å småspise. Må skjerpe meg der. Når jeg er hjemme er det ingen problem.

Jeg trives godt med leiebilen og har ikke lyst å levere den tilbake. I går skjønte jeg endelig cdspilleren. Har ikke lyst å røre for mye i en lånt bil. Jeg begynte på en lydcd med Nesbø som het Gjenferd i påsken og den var ganske spennende. Nå får jeg hørt mer heldigvis. Har et stykke å kjøre til jobb så jeg får hørt en del.

Var på sangøvelse i går. Vi har startet på en italiensk sang. Ikke akkurat så festlig, men den passer i kirka. Vi skal til Trondheim i slutten av mai på landsangerstevne og da skal alle kora ha en fellessang. Vi skal synge i selve Nidarosdomen. Det blir stas.

Ønsker alle en finfin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg opp før klokka 4. Våknet av at jeg hostet noe skikkelig og da fikk jeg ikke sove. Sto opp og gikk runden min.

I dag skal jeg i begravelse klokka 2. Skjærtorsdag ble en bekjent av meg funnet død i huset sitt og det gikk masse rykter om at han var blitt drept. Folk var inne til avhør og det var politisperringer utenfor huset. Men etter at han ble obdusert har de ikke funnet noe mistenkelig. Jeg ble kjent med han da jeg drev restaurant/pub. Han var mye der og han var også i bryllupet vårt. De siste par årene har det ikke vært så mye kontakt. Han var veldig ensom og hadde ikke noen annen familie enn en søster og bror.

I kveld er vi bedt til en venninne og mann på middag og vin. Det er alltid hyggelig. Kan ikke bli så altfor sent for jeg skal levere koldtbord i morgen. Jeg og min kjære var og handlet igår. Mangler bare et par ting. Blant annet kapers som jeg bruker til hjemmelaget remulade.

Tenker jeg lager waldorfsalat og kabare før jeg reiser på jobb så er ihvertfall det ferdig. Jeg må også kjøre min bror på jobb klokka8 for han skulle ikke ha bil i dag.

Ha en strålenes fredag alle mann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det en stund siden jeg har vært her og det har den årsak at ting har sklidd ut og at motivasjonen svikter. Nå skal jeg tilbake i rett spor igjen. Det er alltid lett for å skli ut når det har vært et eller annet og da er det vanskelig å finne tilbake igjen til de sunne vaner. Slik som feks. påsken. Da tenkte jeg at jeg skulle kose meg, men det holder jeg jo på med enda og det er en stund siden påsken var. Nå starter jeg med to sunne dager for torsdag reiser vi til Dublin og da blir det nok ikke lett å ha stramme tøyler.

Vet det blir enda fler utfordringer i mai, men det må jeg ta som det kommer.

Da ønsker jeg meg selv lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Åh, heldiggris som skal til Dublin! Fantastisk flott by som jeg har kjempelyst å reise tilbake til - var der på tur med folkehøyskolen i det herrens år 1995... :) Regner med du får det supert der.

 

Kjipt at du har hatt en dårlig periode, men forhåpentligvis er den over nå. Det er sikkert bra at du har tatt deg sammen nå før avreise, for da blir det forhåpentligvis lettere å fortsette med dette når du kommer hjem fra ferien.

 

Lykke til og god tur - kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det. Jeg hadde en flott tur sammen med familie. Maten var ikke den beste, men de hadde mye god vin der. En av dagene var vi på Guiness, men det var ikke det samme som sist vi var der for 9 år siden. Jeg kjente meg ikke igjen og de hadde forandret ganske mye men min bror som var der syntes det var helt topp. Restaurante på toppen var fremdeles fantastisk med utsikt over Dublin på alle kanter.

Når det gjelder vekt har jeg ikke akkurat hatt det i tankene så nå er det skjerpings frem til 17 mai da jeg skal på ny tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er du her, Kikk?????? Nå er jeg her og jeg håper vi kan ta følge nedover...

Greit?????

 

Den er grei, flott å se deg. Jeg er ikke så flink for tiden så jeg har falt litt ut. Nå håper jeg virkelig at ikke du forsvinner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Den er grei, flott å se deg. Jeg er ikke så flink for tiden så jeg har falt litt ut. Nå håper jeg virkelig at ikke du forsvinner igjen.

Nei, nå blir vi her begge to!!! Og ned skal vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke vært særlig aktiv på tråden min og det har jo sin forklaring at jeg ikke har vært særlig flink, men jeg tenker hele tiden på at nå må jeg bare se å skjerpe meg, men gjør jeg det. NEI.

Jeg må bare se å komme meg inn i det drivet jeg var i begynnelsen av året.

I dag må jeg ta meg sammen og ikke smake på alt jeg kommer over. Skal lage masse mat i tillegg til at jeg skal servere i en komfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...