Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Gjest letteremeg

Vi er nok kanskje litt for ensidig fokusert på mat og trening. Og glemmer hodet. Har ikke vært borti denne boken, men har en cd med Paul McKenna som jeg har hørt på før. Skal ta den frem. Og en app som jeg heller ikke har hørt på på lenge.

Tror det er nyttig med litt mental trening også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt å lese den.. Virker den ok??

Gode tips på veien!

 

Ha en fin og sunn dag!!

 

Det virker kjempebra. Har ikke fått boken enda. Den må bestilles fra nettet. Var innom bokhandel, men der var den ikke tilgjengelig lenger. Jeg betalte 1900,- for et års kurs med han. Det er da to web seminar i måneden. Man skal bruke to uker på hvert. Vet det var dyrt, men virker det og forandrer meg mentalt er det jaggu verdt hver eneste krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok kanskje litt for ensidig fokusert på mat og trening. Og glemmer hodet. Har ikke vært borti denne boken, men har en cd med Paul McKenna som jeg har hørt på før. Skal ta den frem. Og en app som jeg heller ikke har hørt på på lenge.

Tror det er nyttig med litt mental trening også.

 

Ja jeg skal love deg at jeg er fokusert på mat for tiden, men slik er det verdt eneste år i begynnelsen.

Mental trening er minst like viktig som kostholdet. Å gå ned burde ikke være det vanskeligste (selv om jeg synes det). Det er når du har nådd målet og skal opprettholde det, det er da det er vanskelig. 95% av de som går ned, legger på seg igjen og ofte enda mer.

 

Hva slags app er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit i dag også. Gjennomførte målet mitt om å være flink i dag og. Eneste problemet jeg har er at jeg sover veldig dårlig om natta. Er oppe flere ganger fordi jeg må på do. Skikkelig slitsomt.

Håper det blir bedre etter hvert

Godt å høre! Du er flink! Er det Pga økt væskemengde du er på do, eller alltid så ofte? Slitsomt...

 

Godt bra her også! Nå sitter min bedre halvdel og spiser potetgull... Jeg tar meg et knekkebrød..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Du er flink! Er det Pga økt væskemengde du er på do, eller alltid så ofte? Slitsomt...

 

Godt bra her også! Nå sitter min bedre halvdel og spiser potetgull... Jeg tar meg et knekkebrød..!

 

Det er nok fordi jeg drikker så mye, men jeg har tendenser når jeg ikke slanker meg.

 

Godt gjort å ta knekkebrød når den andre tar potetgull. I hvert fall hvis en har veldig lyst på selv. Still deg selv spørsmålet. "Hva godt gjør det for meg". Jeg tror ikke man kommer på så mange svar, untatt at det smaker godt i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Ja jeg skal love deg at jeg er fokusert på mat for tiden, men slik er det verdt eneste år i begynnelsen.

Mental trening er minst like viktig som kostholdet. Å gå ned burde ikke være det vanskeligste (selv om jeg synes det). Det er når du har nådd målet og skal opprettholde det, det er da det er vanskelig. 95% av de som går ned, legger på seg igjen og ofte enda mer.

 

Hva slags app er det?

 

LooseWeight heter den og har bilde av en dame i hvit topp med for stor olabukse (flere app'er heter jo det samme). Mener å huske at den var gratis. Veldig behagelig å høre på og avslappende samtidig som det kanskje kan endre litt på tenkingen. Har ikke brukt den på lenge, men skal ta den frem igjen nå.

 

Det å holde vekten viser seg jo å være forferdelig vanskelig. Det er vel derfor vi gjennomfører dette så mange ganger.

Det er vel bare å innse at å bli slank og holde vekten er et prosjekt som tar flere år med hardt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi jeg drikker så mye, men jeg har tendenser når jeg ikke slanker meg.

 

Godt gjort å ta knekkebrød når den andre tar potetgull. I hvert fall hvis en har veldig lyst på selv. Still deg selv spørsmålet. "Hva godt gjør det for meg". Jeg tror ikke man kommer på så mange svar, untatt at det smaker godt i øyeblikket.

 

Vann er Sundt! Drikker masse selv!

Ja, synes jeg var veldig flink i går! Egentlig er jeg en søtmums, men i nøden spiser fanden fluer, og potetgull er også veldig godt!

Har siste mnd frotset i masse konfekt, sjokolade, kaker og potetgull og til og med peanøtter, som jeg ikke er så glad i egentlig.. Hadde skikkelig søtsuget, men det går fortsatt ganske bra! Og jeg er så glad!! Bruker smothies til kveldskos, og det er jo godt og Sundt! Tror det blir sånn fremover. Passe også på å spise ofte, for å få et stabilt blodsukker..

 

Ja det smaker godt med godteri, men jeg må lære å kunne ta en bit uten å spise til det er tomt... Og det vet jeg blir vanskelig... Ikke lært til nå, men det blir en utfordring, som må løses!!

 

Ha en knall dag! Og helg!

Vi skal også ha frukt med smeltet sjokolade i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt med frukt og smelta sjokolade. Det skal jeg ha i kveld + grønnsaker og dip. Mensom sagt før, ikke legg frukten med sjokolade på en tallerken, for da stivner den i tallerken på den ene siden. Jeg skal i hvert fall sette de i en aluminiumsfolie pakka oasis.

I går fikk jeg boka "Tenk deg slank" av Sigurd Stubsjøen. Blir interessant å lese den. Han mener at han kan lære bort hvordan vi kan tenke annerledes. Det skal bli interessant å lese.

 

I går fikk jeg tak i en oppskrift på en kake som så aldeles fantastisk ut. I hvert fall synes jeg det. kake

 

Mannen min skal få en overraskelses fest og jeg gleder meg til å ordne istand. Jeg elsker å drive med slikt. Det er litt vanskelig og ikke si noe. Tror han er litt skuffa for det ikke blir noe selv om han ikke sier noe. Det gjelder bare å ikke si noe. Er litt spent på mora hans om hun klarer å tie stilt. Jeg har bedt de til middag på dagen hans (27 feb) og festen er 1 mars. Dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt med frukt og smelta sjokolade. Det skal jeg ha i kveld + grønnsaker og dip. Mensom sagt før, ikke legg frukten med sjokolade på en tallerken, for da stivner den i tallerken på den ene siden. Jeg skal i hvert fall sette de i en aluminiumsfolie pakka oasis.

I går fikk jeg boka "Tenk deg slank" av Sigurd Stubsjøen. Blir interessant å lese den. Han mener at han kan lære bort hvordan vi kan tenke annerledes. Det skal bli interessant å lese.

 

I går fikk jeg tak i en oppskrift på en kake som så aldeles fantastisk ut. I hvert fall synes jeg det. kake

 

Mannen min skal få en overraskelses fest og jeg gleder meg til å ordne istand. Jeg elsker å drive med slikt. Det er litt vanskelig og ikke si noe. Tror han er litt skuffa for det ikke blir noe selv om han ikke sier noe. Det gjelder bare å ikke si noe. Er litt spent på mora hans om hun klarer å tie stilt. Jeg har bedt de til middag på dagen hans (27 feb) og festen er 1 mars. Dette blir spennende.

 

 

Spennende med boka!

Overraskesesselskap er gøy!! Håper alle klareres holde munn! Da blir det ennå gøyere!!

Tenk at han tror på at det ikke blir noe, du som alltid fikser og ordner for alle andre... Hi hi!

 

Ha en knall lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser virkelig frem til å ordne istand selskap for han. Det fortjener han. Har tenkt å henge opp litt ballonger og stasj. Moro med litt greier. Tenkte også å legge noen kamera rund omkring, så kan folk ta bilder. Tror jeg har tre liggende.

 

Kikket du på kaka jeg har tenkt å lage? Bare trykk på ordet kake med rødt. Jeg synes den ser veldig god ut.

 

Nå er det straks å komme seg på jobb for å starte arbeidsuka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser virkelig frem til å ordne istand selskap for han. Det fortjener han. Har tenkt å henge opp litt ballonger og stasj. Moro med litt greier. Tenkte også å legge noen kamera rund omkring, så kan folk ta bilder. Tror jeg har tre liggende.

 

Kikket du på kaka jeg har tenkt å lage? Bare trykk på ordet kake med rødt. Jeg synes den ser veldig god ut.

 

Nå er det straks å komme seg på jobb for å starte arbeidsuka

 

Kaka se kjempegod ut!! Skal du ha det hjemme? Masse folk?

Tror jeg må ordne ett sånt party for mannen min når den tid kommer!! Vi har ikke vært flinke til å feire, men det er jo aldri for sent å begynne!

 

Ha en sunn, fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ha det hjemme. Har bedt 30, men fått 5 avbud. Håper ikke fler melder avbud. Få han ut av huset blir verst men jeg har aliert meg med en kompis og han tar med seg gubben en tur til Sverige. Håper bare det går etter planen. Jeg har allerede sagt at jeg har bestilling på koldtbord, det er jo noe jeg har ofte så det virker ikke rart. Sanger har jeg bestilt på nettet. Skal ha 3 stykker. Vin og sprit har jeg kjøpt inn, så jeg føler at det meste er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ha det hjemme. Har bedt 30, men fått 5 avbud. Håper ikke fler melder avbud. Få han ut av huset blir verst men jeg har aliert meg med en kompis og han tar med seg gubben en tur til Sverige. Håper bare det går etter planen. Jeg har allerede sagt at jeg har bestilling på koldtbord, det er jo noe jeg har ofte så det virker ikke rart. Sanger har jeg bestilt på nettet. Skal ha 3 stykker. Vin og sprit har jeg kjøpt inn, så jeg føler at det meste er gjort.

Det blir sikkert helt topp!! 25 er jo en hel gjeng! Både å få plassert, og lage mat til!!

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg klarte januar målet mitt som er 101,2 kg. Jeg landet på 100,8 kg, kjempestolt. februar målet mitt er å veie 98kg 28 februar. Har lovet meg selv at jeg kun skal ha 1 helg med utskeielse og det er helgen 7/8 februar. Da skal jeg bl.a. på matmessa i Lillestrøm hvor vi har billetter til alkoholavdelingen. Da blir det nok en del smaking. Etterpå skal vi en tur på pub. Lørdag skal vi en tur i bursdag til mamma. Har kjøpt Grete Roede kjøkkenvekt til henne. Da blir det nok også litt tenker jeg.

 

En ting som jeg synes har hjulpet meg til å holde fokus, det er at jeg har mant frem et bilde av meg selv ny styla og iført drømmeplagget. Tenker også mye på 13 april 2015 som er den viktige datoen. Det å visualisere er en ganske fin øvelse. Jeg har boka til Sigurd Stubsjøen som heter "Tenk deg slank", og han snakker en del om det. Ikke enkelt å få til med en gang, men jo oftere man gjør det jo tydeligere blir bildet av det du visualiserer.

 

Jeg har forresten hver på treningssenteret 3 ganger denne uka. Har vel ikke akkurat slitt meg for mye ut, men har i hvert fall vært der.

 

Nå er jeg klar for en ny måned, men først skal jeg gjennom helga som jeg har planlagt skal være bra med mange sunne valg.

 

Ha en flott fredag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er januar over og februar begynt. Alt gikk etter planen igår med unntak av at middag ikke ble spist før nærmere 21.00. Det er litt i seneste laget for meg. Tenk jeg klarte meg bare med vin en kveld i hele januar. Det må vel være rekord for meg. Kanskje en av grunnene til at jeg ble belønnet med 5,4 kg ned? Jeg skal ihvertfall stå på videre i februar med bare 1 helg som jeg skal kose meg. Har noe å se frem til. Kanskje det er slik at tankegangen forandrer seg hvis det går lenger tid mellom hver gang jeg tar noe. Ikke vet jeg, men det blir spennende å finne ut.

Har akkurat spist frokost. Det er to brødskiver med magert pålegg og en lettyoughurt. I dag hadde jeg på røkt skinke og roastbiff. Noe av det beste jeg vet er brødskiver og jeg hadde lyst på fler fordi jeg føler meg sulten, men når det går noen minutter kjenner jeg at jeg ikke er sulten alikevel. Det er veldig lett å forveksle sult med det å ha lyst på.

Vet dere at det finnes to typer sult? En fordi du er sulten og en når man egentlig er tørst. Den kan forveksles. Jeg drikker noen ganger et glass vann når jeg er sulten og oppdager at jeg faktisk er ikke sulten.

I dag skal jeg på trening. Skal prøve spinning på skjerm. Jeg savner det andre treningssenteret hvor det var innstruktør, men det er to ganger så dyrt og det føler jeg ikke er verdt det når jeg var minimalt der. Får prøve å like der jeg er nå og ikke sammenligne.

Ikke sikkert det blir kino og middag ute i dag for svigerdatter er ikke helt i slaget. Gjør egentlig ikke noe for da har jeg mere kontroll på hva jeg putter inn.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører hvor målrettet du er, kikk!

 

Flott fokus, god planlegging og supermotivert - du er "back with a vengeance"! :D

 

Hold koken videre - jeg heier både her inne og på månedstråden, du får inn og se hva du vil starttallet for februar skal være - alt annet er klart på lista :D

 

Heia oss og en skål med vannglassene for et feiende flott resultat også i februar - all nedgang er NED! Juhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I går var jeg i treningssenteret og hadde en økt. Det var min siste time med PT i denne omgang. Er ikke helt fornøyd med senteret men jeg har valgt å holde ut en stund til. Det er så dyrt andre steder, men jeg skal i hvert fall holde ut ut mars. Har også kjøpt et treningsopplegg via nettet så jeg håper jeg kanskje kan orke å prøve litt der og.

Kostmessig går bra. Jeg er kanskje ikke så flink å føre dagbok hele tiden, men jeg vet hvordan jeg skal spise og hva for jeg veier en del av maten. Er det ting jeg ikke spiser så ofte, ja da fører jeg dagbok så jeg får greie på hvor mange kalorier jeg spiser.

 

I går bestilte vi oss tur til Kreta fra 22 - 26 juli. Det holder. Er ikke så langt å dra og dessuten skal vi 15 dager til Nord-Norge, så da har jeg ikke mere ferie igjen. Vi har et vennepar som har reist til Kreta hvert år og de maser alltid på oss om å være med. Vi var der 14 dager i fjor, men det er ikke akkurat min drømmeplass, men vi har valgt å overraske de i år. Har sendt mail til en av gutta som driver plassen og bedt han hjelpe oss litt.

 

Ellers har jeg begynt å strikke den nye OL genseren. Håper jeg gidder å gjøre den ferdig.

 

Ha en flott dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I går var jeg i treningssenteret og hadde en økt. Det var min siste time med PT i denne omgang. Er ikke helt fornøyd med senteret men jeg har valgt å holde ut en stund til. Det er så dyrt andre steder, men jeg skal i hvert fall holde ut ut mars. Har også kjøpt et treningsopplegg via nettet så jeg håper jeg kanskje kan orke å prøve litt der og.

Kostmessig går bra. Jeg er kanskje ikke så flink å føre dagbok hele tiden, men jeg vet hvordan jeg skal spise og hva for jeg veier en del av maten. Er det ting jeg ikke spiser så ofte, ja da fører jeg dagbok så jeg får greie på hvor mange kalorier jeg spiser.

 

I går bestilte vi oss tur til Kreta fra 22 - 26 juli. Det holder. Er ikke så langt å dra og dessuten skal vi 15 dager til Nord-Norge, så da har jeg ikke mere ferie igjen. Vi har et vennepar som har reist til Kreta hvert år og de maser alltid på oss om å være med. Vi var der 14 dager i fjor, men det er ikke akkurat min drømmeplass, men vi har valgt å overraske de i år. Har sendt mail til en av gutta som driver plassen og bedt han hjelpe oss litt.

 

Ellers har jeg begynt å strikke den nye OL genseren. Håper jeg gidder å gjøre den ferdig.

 

Ha en flott dag alle sammen

Hei på deg! Går det bra?? Lenge siden sist jeg var innom, vært masse sykdom... Håper jeg klarer å komme inn på rett spor, fort!!

Ferie er topp!! Kommet langt på genseren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se deg igjen. Ja, jeg er kommet ganske langt på bolen men nå begynner det å bli vanskelig og da er det lett å la den ligge. Jeg er ikke noe særlig på felling og spesielt ikke på raglanfelling. Det kan jeg ikke, men kanskje jeg kan felle på en annen måte.

Fortsatt føler jeg meg supermotivert og da er slanking ingen . Hver mandag nå så er jeg litt nærmere målet i april 2015. Jeg har gått ned litt mer enn jeg hadde tenkt, så hvis det fortsetter slik er jeg ferdig i januar 2015. Det er lov å drømme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fri fra min vanlige jobb, men jeg har ganske mye som skal tas i heimen. Skulle ønske husarbeid var min greie, men det er det ikke.

I hvert fall skal jeg lage en handlingsplan over alt som skal gjøres i huset. Skal kalle det "oppdrag heimen". Den yngste sønnen på snart 23 flytter hjem for en periode. Har gitt han beskjed om å komme hjem for å rydde det som sto igjen etter han da han dro. Nytter ikke at han drar med seg ting inn igjen før det gamle er blitt rydda opp igjen.

 

I går skrev jeg liste over de utfordringene jeg har i 2014. I hvert fall de jeg kom på, og det ble en del. Jeg skal tenke gjennom hver av dem å planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dagen i dag har gått ganske greit. Tok to små 70% sjokoladebiter. Jeg klarte meg med det.

Middagen jeg lagde i dag var kjempegod og lett vinn. Fant en oppskrift som en annen slanker hadde laget.

 

Jeg tok:

1 pk karbonadedeig

1boks hele tomater

1 boks og green chili sin carne

 

1pk tacomix

 

Jeg stekte karbonadedeigen. Rørte inni tomatboksen og chili sin carne. Ga dette et raskt oppkok. Rørte inn tacokrydder og kokte videre et par minutter

Til dette serverte jeg byggris. Kjempegodt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er helgen over oss og jeg har akkurat kost meg med en frokost. Det er nesten det måltidet jeg koser meg med mest på dagen. Det går i det samme hver dag og jeg blir ikke lei mine to brødskiver m/magert pålegg, agurk og tomat. I dag var det roastbiff. Kvelden igjår gikk akkurat slik jeg hadde planlagt med ingen utskeielser. Til middag spiste vi en kylling jeg fant i fryseren. Vet ikke kylling er favoritt maten til min kjære, men vi tømmer fryseren for tiden så da må han finne seg i å spise det som er der. I dag tror jeg det blir finnebiff og i morgen skal jeg lage lappskaus.

 

Nå når jeg er ferdig her må jeg sette igang med å lage gryterett, koke ris, ordne salat og steke vafler til 22 pers. Skal ut å servere det på glattkjøringsbanen hvor jeg jobber. Naf skal ha kurs. Rart å tenke på at jeg selv tok glattkjøring der og at jeg senere skulle drive den lille kafeen der.

 

Fortsatt har jeg ingen problemer med å holde meg i skinnet når det gjelder kostholdet. Det er nok verre med trim, men det må bare komme etter hvert. Jeg har ihvertfall ingen stillesittende jobb, så jeg håper det hjelper litt selv om jeg vet at det å gå inne ikke hjelper noe særlig. Uansett så kjenner jeg at jeg har det bra med meg selv og jeg venter på en belønning når jeg trår på vekten mandag. Har smugkikket så jeg vet det lover bra.

 

Da ønsker jeg alle sammen en flott lørdag, hvis noen kikker innom da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en tidlig søndag morgen for meg, men jeg våknet og visste ikke hva klokka var. Slikt er ekkelt. Jeg glemte telefonen på jobben og min kjære hadde fått beskjed om at han måtte vekke meg. Han var ute med noen venner i går og sovnet på sofaen. Jeg hadde ikke lyst. Jeg kjørte han til Lillestrøm og så la jeg meg tidlig selv. Skal lage mat til et kurs, så da synes jeg det er greit å ta det med ro. Har også bestemt meg for at jeg ikke skal ha noe utskeielse i februar. Eneste blir kanskje 2 glass med god rødvin 27 februar. Da fyller min kjære 50 år.

 

Jeg har planlagt overraskelses fest 1 mars. Han tror det ikke blir noe, så han driver og ber til snitter og sjampis 8 mars. Alle vet jo at det blir den 1, men de sier at de kommer den 8. Ikke lett å holde kjeft men jeg skal klare det. Har ordnet det meste. Maten lager jeg dagen før. Har sagt jeg har en bestilling. Tenk, nå er det bare 14dager til. Håper bare alt går etter planen.

 

Gleder meg til å gå på vekta i morgen, for jeg regner med at det er positivt. I morgen skal jeg også måle meg. Det er tre uker siden sist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...