Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Hei på dere.

 

Jeg ønsker være med i denne tråden. Jeg startet på kurs aktiv inne i april 2013, og har nå to uker igjen av kurset. Jeg staret på 108,5 og har gått ned 4 kilo til nå. Hadde håpet på litt mer. Tror årsaken til at jeg faktisk gikk opp en uke, var at kroppen gikk i sparebluss fordi jeg forsøkte å mestre og endre alt for mye. Nå føler jeg at jeg er på rett vei, men veien er enda lang. Vi jo ned mange flere kilo. Selv om kurset snart er slutt, har jeg planer om å fortsette her som gullmedlem og holde samme diett selv om det blir sommer med mange fristelser. Jeg heier på dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kikk - det at du hele tiden tenker på det er en god start, for det er utrolig krevende å ha så dårlig følelse for seg selv og det du spiser når du så inderlig godt vet at du får det bedre ved å ta sunne valg. Men du mangler motivasjon - kan en motivasjon være at du lager deg en ytre motivasjon som kan 'presse' deg litt til å komme igang. Du må kanskje velge om du skal ha fokus på å være aktiv eller spise, for meg er det sånn at når jeg er aktiv og sykler og går så føles det så bortkastet å spise usunt etterpå at det er en motivasjon i seg selv. Gå 30 min hver dag?

 

Symboler er også viktig - det å handle når du er mett - handle inn grønnsaker, frukt og bær og fisk og kyllingfilet og ingredienser til hjemmelagde knekkebrød?

 

Jeg foreslår at du hver kveld lager en plan for neste dag - for gåtur og alle måtider - sørg for å ha det i hus - det som trengs av mat - aldri handle når du er sulten. Og vær snill med deg selv. Et steg av gangen. Og rapporter her - ofte! Dette greier du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det på tide og hente tilbake denne tråden og rapportere ofte. Det har gått veldig galt siden sist. Veide 104,2kg mandag og det er altså 30 kg for mye. Klarer jeg å komme i land noen gang tro?

Jeg er så lei av å aldri klare det jeg setter som mål. Jeg var hos min far og stemor i går. Hun dreiv og rydda i klesskapet sitt. Vi er ganske like i omfang så når jeg gikk derfra hadde jeg mange nye gensere, skorter og topper. Jeg fikk også et belte som var flere cm for lite. Da sa jeg:Nå har jeg begynt å slanke meg på nytt, så dette skal være mitt mål sa jeg. Da lo hun, og trodde liksom ikke på det. Jeg har jo slanka meg siden jeg traff henne for over 20 år siden, så det er jo ikke så rart at hun ikke tror på denne gangen heller.

NÅ ER JEG IHVERTFALL FIT FOR FIGHT Å KLAR IGJEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang igjen, Kikk!! :) Jeg vil så gjerne få dette til jeg også!! Har heldigvis kontakt med min gode tur-venninne som er klar til å gå med meg når jeg er klar. Og det bør jeg vel være!!!! Føler meg oppblåst som en ballong. :huh: Men det må være mulig å gjøre noe med dette her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg mål og sett igang Kikk :-) du kan klare det, selv om tidligere forsøk ikke har ført deg hel til målstreken.. Vi kan jo ikke gi oss! Det er aldri forsent å ta grep og endre på livsstil.

 

Trist å oppleve at din stemor ler av deg når du sier noe sånt.. Jeg opplever selv at mange løfter på øyenbrynene og himler med øynene når jeg sier at jeg skal endre livsstil...IGJEN! Det er sårende, men vi må bare bite det i oss og tenke at i skal jammen vise både de og oss selv. Masse lykke til! Ta deg noen blanke ark og let frem fargerike tusjer/penner og skriv ned dine motivasjonspunkter, dine delmål + belønning, og helt ærlig hva DU må gjøre/endre på for at u skal lykkes. Jeg heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha, alltid godt med en oppmuntring.

 

Jeg er i hvert fall fornøyd med 0,8 ned. Har et mål på 0,6 ned pr uke så da ligger jeg 0,2 foran. Ellers har jeg ført dagbok ganske nøye. Er nok lite grann feil men det er ikke mye. Nå ser jeg frem til en fin uke, med unntak fredag og lørdag. Fredag skal jeg og min bror på Gyllene tider konsert i Skøvde i Sverige. Vi skal overnatte. Gleder meg til den turen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går greit om dagen. Klarer ikke å la være å fly på den berømte vekta. Det er ingen nedgang å spore i dag heller.

En ting som jeg burde forandre på er å spise litt mer variert enn det jeg gjør. Det går i det samme hver dag. Jeg synes det er enkelt og godt, men jeg vet jeg burde forandre.

Den tingen jeg virkelig burde forandre på er vindrikkingen. Jeg klarer rett og slett ikke å holde meg til et glass eller to, det blir altfor mye. Så bare på lørdag. Da hadde jeg i utgangspunktet tenkt å ta 2-3 men det ble nok litt fler. Skjønner ikke at det ikke går an å lære. Satser på at det blir bedre til helgen. Fredag blir i hvert fall bedre, for da skal jeg kjøre dagen etter. Nesten 40 mil. Lørdag skal jeg i hageparty så da blir det nok verre, men uansett det er bare jeg som kan gjøre noe med det.

Nå skal jeg straks dra på jobb. God onsdag til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag er gått i gang og vel så det. Synes det går greit på jobben. Trodde det skulle bli vanskeligere enn det det er. Eneste problemet jeg har akkurat nå er at jeg føler meg så fryktelig sliten hele tiden. Orker ikke gjøre mer enn akkurat det jeg må. Ei venninne kom innom kjøkkenet mitt istad og hadde med seg en boks tabletter som hun skryter veldig av. Hun har brukt de i flere år og påstår at det hjelper for energien og det trenger jeg virkelig. Blir spennende å se. Dyre var de, så jeg håper virkelig de er verdt det.

Treningen går det veldig dårlig med. Orker ikke noe. Håper den følelsen forsvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg virkelig mett til middag. Hadde laget kjøttboller av 250g karbonadedeig med salt, løk, hvitløk, chili, muskat, ingefær, ruccula, 1ts potetmel, 1 dl vann. Laget tomatsaus:stekte løk, hvitløk og hadde oppi 1/2 glass tomatpure som jeg stekte litt først. Hadde i 1 boks herm tomater og til slutt masse hakka urter. Ved siden av hadde jeg 200 g fullkornspasta og kokt blomkål. Denne oppskriften er til 2 pers.

Jeg har en veldig bra stekepanne så jeg brukte hverken smør eller olje.

Denne retten synes jeg er veldig god og jeg har den ca 1 gang i uka.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Den middagen hørtes veldig god ut! Må prøves en dag kjenner jeg. Får vel vente til lønningen kommer, nå om dagen lever jeg på det jeg finner i skuffer og skap, inkl. frys. Sånn er det å ha vært på ferie og brukt for mye penger. *ler*

 

Og selvfølgelig skal du klare dette! Om det går litt i rykk og napp - so what? Det må bare ta den tiden det tar. Og jeg tenker at jo lengre tid det tar jo mer livsstilsendring venner man seg til på veien, og det må jo være positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. I dag har jeg endelig klart å komme meg på trimmen, men du bære meg hvor jeg slet. Spinning 55 sto på programmet i dag og det var ikke noen søndagstur skal jeg si. Nå må jeg bare se å opprettholde dette og ikke gi opp.

Det sies at trening skal være lystbetont men jeg vet ikke akkurat jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er endelig dagen her da jeg skal til Sverige og konsert med Gyllene tider. Gleder meg som en unge så det bør bli bra. Ser ut som værgudene er på vår side, men man vet jo aldri siden vi skal 40 mil av sted. Henter min bror ved 1 tiden, så suser vi av gårde.

Håper jeg klarer meg sånn noenlunde når det gjelder å skjerpe meg. Har planene klare, men det er da å gjennomføre. Noen som har hørt det før?

Nå må jeg se å reagere. Skal dra på jobb om 20 min og må pakke.

GOD HELG :lol::rolleyes::):D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Krusmynte. Vi hadde en fin tur. Litt slitsomt var det å kjøre så langt, men det gikk ganske greit. På vei hjem lørdag stoppet vi i Enebakk for å hilse på noen min bror kjente som var på mc-treff. Vi var hjemme ca halv seks. Jeg og min mann ble da hentet for å bli med til noen venner og det resulterte i for mye vin og fryktelig seint hjemme. Vi var hjemme 5 søndag morgen så dere kan tenke dere selv at det ble sofa på meg i hele går. Lærer aldri. Vi har det alltid så moro sammen så tiden flyr alt for fort.

I går ringte jeg til en venninne som jeg ikke har snakket med på veldig lenge. Der hadde det skjedd mye nytt. Bl.a hadde hun gått ned 15 kg, fått nytt hus, fått kjærest. Koselig at hun har det bra. Skal på besøk senere i dag.

Jeg bestilte også tur med stena line 2 november. De arrangere rock the boat. Vi har vært med flere ganger og det er skikkelig moro.

Jeg veier meg i morgen. Har ikke vært flink så jeg utsetter til da.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kikk!

 

Så bra du har hatt en flott helg med mye moro :)

 

Husk, det skal vi gi oss lov til å ha, det er bare å huske på at dagen etter så er det hverdag igjen - og kontroll på kosthold - og at det er flest hverdager, så gjerne de fredag-lørdag-søndager det ikke skjer noe spesielt er det viktig å også holde seg til tilmålte kalorier, DA mener jeg du skal kunne kose deg på fest og tur som skjer en gang i blant (så mye med måte som mulig) og allikevel på sikt gå ned.

(Eller er det bare jeg som lever et så utrolig kjedelig liv at jeg aldri er med på noe moro? Hmmm... :blink: lenge siden jeg ramla inn døra fem om morgenen...dvs gjorde kanskje det i fjor sommer en gang - og ja, hele søndagen var fullstendig ødelagt :D)

 

Sett av litt tid til å planlegge kosthold og handlelister og legg inn fra morgenen av hva du skal spise i løpet av en (kjedelig) hverdag - og bruk energi på å klare å holde deg til det ;)

 

Heia oss! Neste sommer svusjer vi rundt i små (mindre, i hvert fall) bikinier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Juni

 

Er flink hele uka, men så kommer helga og da er det gjort.. Dette resulterte i oppgang denne gangen, men jeg gir meg ikke. Høres merkelig ut, men jeg er fortsatt motivert. Det blir festligheter i helgen og, men jeg skal forsøke å ta det penere enn jeg gjorde denne gang.

Fikk et tips av ei venninne. Hun drakk et glass vann med 1 ts natron i hver morgen. Det gjorde at hun ikke følte seg oppblåst lenger og at magen forsvant. Så nå er jeg også i gang med det.

Noe annet hun gjorde var å koke 1liter vann med frisk ingefær, kanelstang og nellikspiker. Det kokte hun i 4 minutter. Dette silte hun og brukte som tevann til grønn te. Hun påsto at det hjalp for eksempel. mot hetetokter. En del annet også, men jeg husker ikke alt. Det er i hvertfall verdt å prøve hvis man sliter med ting.

Jeg holder på å undersøke ut treningskjeden "fresh Fitness". Det er vesentlig billigere enn det jeg betaler i dag på det andre. Skal bestille prøvetime å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Juni

 

Er flink hele uka, men så kommer helga og da er det gjort.. Dette resulterte i oppgang denne gangen, men jeg gir meg ikke. Høres merkelig ut, men jeg er fortsatt motivert. Det blir festligheter i helgen og, men jeg skal forsøke å ta det penere enn jeg gjorde denne gang.

Fikk et tips av ei venninne. Hun drakk et glass vann med 1 ts natron i hver morgen. Det gjorde at hun ikke følte seg oppblåst lenger og at magen forsvant. Så nå er jeg også i gang med det.

Noe annet hun gjorde var å koke 1liter vann med frisk ingefær, kanelstang og nellikspiker. Det kokte hun i 4 minutter. Dette silte hun og brukte som tevann til grønn te. Hun påsto at det hjalp for eksempel. mot hetetokter. En del annet også, men jeg husker ikke alt. Det er i hvertfall verdt å prøve hvis man sliter med ting.

Jeg holder på å undersøke ut treningskjeden "fresh Fitness". Det er vesentlig billigere enn det jeg betaler i dag på det andre. Skal bestille prøvetime å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har trent på fresh en god stund nå, absolutt like bra som andre studioer. Møter mennesker i alle former og fasonger. Stå på! Jeg har lagt om livsstil, prøvd meg frem, sulter ikke og har gått ned 5 kg på 3 uker. Det gjelder å ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Juni

 

Er flink hele uka, men så kommer helga og da er det gjort.. Dette resulterte i oppgang denne gangen, men jeg gir meg ikke. Høres merkelig ut, men jeg er fortsatt motivert. Det blir festligheter i helgen og, men jeg skal forsøke å ta det penere enn jeg gjorde denne gang.

Fikk et tips av ei venninne. Hun drakk et glass vann med 1 ts natron i hver morgen. Det gjorde at hun ikke følte seg oppblåst lenger og at magen forsvant. Så nå er jeg også i gang med det.

Noe annet hun gjorde var å koke 1liter vann med frisk ingefær, kanelstang og nellikspiker. Det kokte hun i 4 minutter. Dette silte hun og brukte som tevann til grønn te. Hun påsto at det hjalp for eksempel. mot hetetokter. En del annet også, men jeg husker ikke alt. Det er i hvertfall verdt å prøve hvis man sliter med ting.

Jeg holder på å undersøke ut treningskjeden "fresh Fitness". Det er vesentlig billigere enn det jeg betaler i dag på det andre. Skal bestille prøvetime å sjekke ut.

 

Nå har du nettopp vært på en fin tur i helgen, kikk, det blir gjerne litt opp med en gang etterpå, klarer du å ta hverdagen tilbake med en gang (og gjøre enda bedre valg neste helg - prøve å begrense deg til én lørdag i uka, hvis mulig) så skal resultatet på sikt bli NED. Veldig glad for at du fortsatt føler deg motivert, viktig å ikke gi opp! Vi kan snuble, men reiser oss og går videre! :D

 

Månedsutfordringen er den tredje i rekken, og alle gangene har det skjedd at noen står stille og noen går litt opp, mens noen raser ned MYE den første halvparten av måneden - deretter jevner det seg litt ut og de som sto stille og de som gikk litt opp ser nedgang igjen og tar gjerne innpå "racerne". Uansett er det stor variasjon i gruppa, vi er forskjellige og har ulikt utganspunkt og tempo - men likt mål; å gå ned i vekt. Gikk opp likt som deg forrige uke, nå har det snudd i riktig retning igjen, så hold på og hold ut! :)

 

Heia, heia :D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du nettopp vært på en fin tur i helgen, kikk, det blir gjerne litt opp med en gang etterpå, klarer du å ta hverdagen tilbake med en gang (og gjøre enda bedre valg neste helg - prøve å begrense deg til én lørdag i uka, hvis mulig) så skal resultatet på sikt bli NED. Veldig glad for at du fortsatt føler deg motivert, viktig å ikke gi opp! Vi kan snuble, men reiser oss og går videre! :D/>

 

Månedsutfordringen er den tredje i rekken, og alle gangene har det skjedd at noen står stille og noen går litt opp, mens noen raser ned MYE den første halvparten av måneden - deretter jevner det seg litt ut og de som sto stille og de som gikk litt opp ser nedgang igjen og tar gjerne innpå "racerne". Uansett er det stor variasjon i gruppa, vi er forskjellige og har ulikt utganspunkt og tempo - men likt mål; å gå ned i vekt. Gikk opp likt som deg forrige uke, nå har det snudd i riktig retning igjen, så hold på og hold ut! :)/>

 

Heia, heia :D/>

Klem

 

Takk skal du ha. Setter pris på trøstende ord, selv om det er kun egenfeiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det skoen trykker mest for deg, kikk?

Hva synes du er vanskeligst å gjennomføre - er det kosthold eller trening du er flinkest til?

Begynn der det er enklest å få til gode vaner og som fungerer for deg i det daglige, ta tak i én ting av gangen og så kan du flytte fokus til neste utfordring når du har fått innarbeidet den ene gode vanen (eller kanskje et par) :)

Dessverre holder det ikke med å ønske seg lettere, det er en fulltidsjobb å tenke seg om før en putter noe i munnen og planlegging krever en del tid i begynnelsen, men går utrolig mye raskere etter hvert.

 

Ja, jeg føler ganske ofte at jeg forsaker noe (er innerst inne fortsatt litt av en matgal slukhals :blink: !), samtidig så er jeg ekstra tilfreds og stolt av meg selv når jeg klarer enda en dag innenfor kalorigrensen som er anbefalt - har vi samme, forresten? Jeg har 1600kcal å sjonglere med daglig, synes at noen dager er det snaut mens andre dager virker det mye (når jeg har planlagt svært lurt totalt sett). Kroppen har begynt å venne seg til å bli sulten hver 3.-4.time, men også å bli mett av mye mindre porsjoner enn før - jeg tygger saktere enn før og stopper gjerne litt opp innimellom for å gi magen tid til å fylles.

 

Etter å ha sjekket via registreringen hvor mye kcal det er i godteri og brus, så er det ingen tvil om at kjæresten og jeg har gjort oss selv en stoooor tjeneste ved å kutte det ut til et minimum og heller byttet det ut med andre ting vi liker godt og som da blir "snackset" vårt en kveld innimellom eller i helgene, som moreller, oliven, nøtter eller en rute mørk sjokolade. Når kjæresten en gang i blant vil ha litt iskrem, så nøyer jeg meg med én kule som jeg nyter leeeenge (han rekker å spise opp sine to-tre kuler innen jeg er ferdig med min;)).

 

Du må si fra om det er motiverende eller ikke, kikk, med så detaljerte utgreiinger (sliter med å skrive kort :huh: ). Vil både trøste og dytte litt i riktig retning, jeg ;)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni

 

Det er veeldig motiverende at du skriver til meg, og jeg liker det detaljert så takk skal du ha.

Ikke ofte jeg kjøper eller spiser søtt og heller ikke er jeg noen særlig brusdrikker. Hvis jeg drikker brus er det cola light eller pepsi max. Hvis jeg kjøper meg en sjokolade en sjelden gang er det mørk sjokolade. Chips eller lignende er også sjeldent. Jeg spiser også minimalt med fett i maten. Tilbereder mat i teflonpanne som jeg har kjøpt gjennom twins. Så alt burde være tilrettelagt for at jeg skal klare dette uten problemer..

Problemet mitt er helger og vin. Klarer rett og slett ikke å la det være med et glass eller to, og jeg er på mye sosialt i helger. Det blir både fredag og lørdag og når søndagen kommer da kan det bli litt usunn mat. Ikke ellers, utenom når jeg har ferie eller er på tur.

Jeg er over gjennomsnittet glad i rødvin.

En annen ting som også ikke er bra er småspising. Når jeg er hjemme er ikke det problem, men når jeg er på jobb sliter jeg. Det er ikke det at jeg spiser usunn mat, men allikevel. Hender en sjelden gang at jeg tar en bagett.

Jeg er ikke flink å trene så det må jeg bare skjerpe meg med.

Slik er det med meg

Jeg har også 1600kcal

 

Takk igjen for at du skriver til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hombledalstussa

;)/> Mandag startet jeg igjen. Tyngre enn noen gang. 105,8 viste den forb.... vekta. Ja, ja da er det bare å prøve igjen. Nå er jeg 50 år og snart må jeg vel klare det en gang for alle. Har prøvd meg på lavkarbo, men det funket ikke for meg så nå tenkte jeg å prøve Grete Roede med Ingers rugbrød. Jeg jobber med å lage mat så derfor er det litt vanskelig med å unngå å putte for mange ting i munnen. Jeg er ikke flink med trening, men det er et av mine forsetter at jeg skal bli flinkere der. Er medlem i et helsestudio som ikke får så mye besøk av meg at det gjør noe,så det må jeg forandre på.

t

Ja da vi er nok flere i samme bås......... gikk på Grete Roede for 15 år siden og jeg har gått opp 40 kg siden jeg sluttet :( Nå begynner jeg på nettkurs førstkommende mandag :)

Ønsker masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...