Gå til innhold

Nytt år! Nye muligheter!!


Gjest Trixi2
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mammamilla

Onsdag og veiedag.

Var skikkelig spent da jeg entret vekta.

Og jeg er veldig fornøyd!

Ned 1,2 kg:-)

 

Dette går veien:-)

Og gir en god motivasjon i jakten på sluttvekten.

Og jeg må vel innrømme at jeg ikke har vær sånn veldig spesielt flink, har ikke veid og målt alt, men spist med måte. MEN, jeg har ikke drikket brus og spist godteri bortsett fra litt i helgen, men ukedagene har det vært zero sjokolade.Pluss at jeg har vært veldig flink til å drikke mye vann. Vann er nøkkelen til vektnedgang hos meg:-)

 

Lykke til til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 763
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest tullsjura

Onsdag er min veie dag også.

Ned 1,3kg :) så nå viste vekta 76,4!

Så det går nedover, stor motivasjon :D

 

Jeg har heller ikke veid å målt alt jeg spiste.. må kanskje bli litt flinkere med dette. Ellers har jeg fått i meg noe hver 3.time å i moderate mengder. Har sluttet å forsyne meg flere ganger.

å ingen godteri, eller sukkerbrus siden nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulereralle 3! -1,2 og -1,3 er jo kjempebra!!!! :lol:

Jeg gikk ned 0,9kg, er fornøyd jeg også! Sliter veeldig med søtsug. Har lyst på ALT med sukker... uff og akk... det går vell over...

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulereralle 3! -1,2 og -1,3 er jo kjempebra!!!! :lol:

Jeg gikk ned 0,9kg, er fornøyd jeg også! Sliter veeldig med søtsug. Har lyst på ALT med sukker... uff og akk... det går vell over...

 

Ha en fin dag alle sammen!

Hallo:-) Så på frokost tv i går der var det en erneringsfysiolog som sa at spiser man søtt -vil kroppen ha mer søtt-hun anbefalte ei uke uten søtt- uten sukker, light brus, frukt lettsaft ,suketter- alt som smaker søtt -:-( da er man kvitt søtsuget.

har ikke prøvd dette selv men det stemmer nok.når jeg har søtsug bruker jeg å spise ett lite måltid pluss gulrøtter-det er akkurat som når jeg spiser for mye gulrot-mister jeg liksom lysten på alt .lykke til med å bli kvitt søtsuget :-) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Hallo:-) Så på frokost tv i går der var det en erneringsfysiolog som sa at spiser man søtt -vil kroppen ha mer søtt-hun anbefalte ei uke uten søtt- uten sukker, light brus, frukt lettsaft ,suketter- alt som smaker søtt -:-( da er man kvitt søtsuget.

har ikke prøvd dette selv men det stemmer nok.når jeg har søtsug bruker jeg å spise ett lite måltid pluss gulrøtter-det er akkurat som når jeg spiser for mye gulrot-mister jeg liksom lysten på alt .lykke til med å bli kvitt søtsuget :-) ;)

 

Ja, det er helt sant!

Jeg har ikke spist godteri eller brus eller noe som innehodt sukker siden nyttårsaften, å jeg har ikke noe søtsug lengere!

jeg smakte på en grandiosabit i går, å den smakte kvalmende søtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sant!

Jeg har ikke spist godteri eller brus eller noe som innehodt sukker siden nyttårsaften, å jeg har ikke noe søtsug lengere!

jeg smakte på en grandiosabit i går, å den smakte kvalmende søtt :P

 

 

var på kurs med en erneringsfysiolog-hun sa at det er 76 sukkerbiter i en grandiosa :o har ikke spist grandiosa siden ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Takk for tilbakemeldinger!! Jeg vet jo at om man kutter ut alt søtt så går søtsuget over.... men det er bare det å gjøre det.. Falt litt ut av gode vaner nyttårshelga, og da er det på'an igjen med søtsug... MEN at det er så mye sukker i en grandiosa hadde jeg aldri trodd!!! Heretter blir det ikke Grandiosa på meg!!! Får heller lage pizza selv, og med planlegging tar ikke det så lang tid heller.

Det som blir problemet er å kutte frukten...

 

Vi står på videre!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

var på kurs med en erneringsfysiolog-hun sa at det er 76 sukkerbiter i en grandiosa :o har ikke spist grandiosa siden ....

 

OII :blink: Det er jo sykt mye! blir ikke mer grandiosa her hjemme heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Takk for tilbakemeldinger!! Jeg vet jo at om man kutter ut alt søtt så går søtsuget over.... men det er bare det å gjøre det.. Falt litt ut av gode vaner nyttårshelga, og da er det på'an igjen med søtsug... MEN at det er så mye sukker i en grandiosa hadde jeg aldri trodd!!! Heretter blir det ikke Grandiosa på meg!!! Får heller lage pizza selv, og med planlegging tar ikke det så lang tid heller.

Det som blir problemet er å kutte frukten...

 

Vi står på videre!! ;)

[/quote

 

tips til hjemmelaget hurtig pizza:sett en stor mellomgrov deig,lag mange pizza bunner - smør på pizzasaus;ketchup(den uten sukker) frisk hvitløk pizzakrydder grillkrydder og litt sitron-enkel og god :P eller en pizzasaus som man liker (-strø på LITT ost -stek bunnen i ca 7-8 min(halvstekt)frys en og en pizza(singelfrys)når bunnen er fråsen kan de legges oppå hverandre uten å fryse sammen -med bakepapir i mellom -og vips :P fryseren er full av "sunnere grandiosa" uten sukker og e stoffer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OII :blink: Det er jo sykt mye! blir ikke mer grandiosa her hjemme heller!

 

Mye av ferdigmaten og posemat er stappfull av salt, sukker å e stoffer :-( man må lese både på sukker og karbohydrat.:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Takk for tilbakemeldinger!! Jeg vet jo at om man kutter ut alt søtt så går søtsuget over.... men det er bare det å gjøre det.. Falt litt ut av gode vaner nyttårshelga, og da er det på'an igjen med søtsug... MEN at det er så mye sukker i en grandiosa hadde jeg aldri trodd!!! Heretter blir det ikke Grandiosa på meg!!! Får heller lage pizza selv, og med planlegging tar ikke det så lang tid heller.

Det som blir problemet er å kutte frukten...

 

Vi står på videre!! ;)

skal du kutte frukten i ei uke ?? da ville jeg ha spist mere fett den uka for å holde ut -uff det høres tøft ut -kromtabeletter skal vist ta søtsuget.. Håper søt suget går over snart :-)husk tro kan flytte fjell...si til deg selv at du ikke har søtsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du kutte frukten i ei uke ?? da ville jeg ha spist mere fett den uka for å holde ut -uff det høres tøft ut -kromtabeletter skal vist ta søtsuget.. Håper søt suget går over snart :-)husk tro kan flytte fjell...si til deg selv at du ikke har søtsug.

Tusen takk for oppskriften på pizza! Jeg skal lage å ha i bakhånd. Prøver å lage mat fra bunnen av og av rene varer, men det hender jo at tiden ikke strekekr til og at man trenger lettvindte løsninger..

Jeg har kromtabletter, mangler bare å få tatt dem, he he!! Synes ikke de har virket før, men kan jo være de virker nå! Jeg kan prøve å redusere frukten, men spiser ikke yoghurt o.l så synes det er så kjekt å ha frukt som mellommåltid, samtidig som det er godt!! Jeg skal si til meg selv at jeg ikke har søtsug... ;-) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Et godt tips er å telle til 10 før du tar hånda ned i godteskåla, eller gå på badet, puss tennene å se deg i speilet å si "ingen ting smaker så godt at det er værd å bli slik" Hehe, det gjør jeg :lol:

 

også har jeg en god fiskeoppskrift jeg vil dele, til dere som liker en lettvint og rask fiskemiddag :)

http://www.tv3.no/hellstrom/oppskrifter/ovnsbakt-torsk

 

Har ikke regnet kcal, men det er ikke mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredaaaaag :-)

 

Skal prøve den fiskeretten i neste uke,så kjempegod ut :P

 

Håper på en sunn og morsom helg.....

skal på gå tur i fjellet sammen med en annen familie i morgen....tror det blir bra kaldt... :P

Har ikke gått like mye tur denne uka,men det er jo lenge igjenn til onsdag så æ kan jo hente m inn om æ vil..

Ha en fin fredag alle sunne og spreke damer ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

tips til hjemmelaget hurtig pizza:sett en stor mellomgrov deig,lag mange pizza bunner - smør på pizzasaus;ketchup(den uten sukker) frisk hvitløk pizzakrydder grillkrydder og litt sitron-enkel og god :P eller en pizzasaus som man liker (-strø på LITT ost -stek bunnen i ca 7-8 min(halvstekt)frys en og en pizza(singelfrys)når bunnen er fråsen kan de legges oppå hverandre uten å fryse sammen -med bakepapir i mellom -og vips :P fryseren er full av "sunnere grandiosa" uten sukker og e stoffer :P

 

Kjempe flott tips !

 

Kan jeg spøre hvilken pizza bunn du bruker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott tips !

 

Kan jeg spøre hvilken pizza bunn du bruker ?

Hallo ;)

har ikke oppskrift men skal prøve å skrive det sånn ca med mål.

2 dl olje(raps)

1,5-2 l vann

0,5 boks lettrømme ,tykkmelk ,kultura e.l

fersk hvitløk

salt

sammalt hvete finmalt( 1kg)

eller en pk ferdigblandet brødmiks som man liker

hvetemel (lager den gradvis grovere-da reagerer ikke barna så voldsomt)

1,5 -2 pk gjær

NB:ikke få deigen for tykk slik at du må ha i mer veske -bestandig omvend (da blir bakverket seigt )

all mengde er ca.-prøv deg frem.lykke til :P

 

(pizza bunn til spesielle anledninger ikke slankepizza!!!!fløte :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld ;-)

 

helgene er værst -vi har spist taco,skulle spise en tortilla men det ble 2 av de småe :-(.har ikke skrevet i boka men regner med at det blir godt over 400 Kcal...må skjerpe meg :blink:

får gå meg en tur....kanskje..

 

god fredags kveld til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Håper alle har en sålangt fin helg. For meg er det litt annerledes i helgene synes jeg. Det å ikke ta noe rødvin er på en måte kjedelig, men jeg skal klare å venne meg til det.

Det er mye snakk om sukker her og det er sant som noen sier at jo lenger du klarer å motstå jo fortere går sukkerbehovet over. Man må også huske at masse matvarer og spessielt lyst brød trigger søtbehovet. Jeg har verken spist lyst brød eller snop siden nyttår og jeg har ikke søtproblemer i det hele tatt.

Det jeg kan merke er hvis jeg begynner med en bagett er det vanskelig å stoppe så derfor har jeg ikke rørt det heller.

I kveld når jeg skal på besøk må jeg passe meg. Det kan bli en utfordring eller rettere sagt. det er en utfordring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B)

 

Fikk påske følelse i dag - åååååå kor æ glær mæ til påske :rolleyes: ski,bål og kaffe B)

 

Som optimistisk Nordlenning kan jeg si - det var sol i dag

B) iallefall veldig lyst bak fjellene,ny sne og -7 -vakkert-

trim ble tur i fjellet i ca 1,5 -fornøyd

 

Nu e det biff, brokkoli, tomat og fetaost mmmmmmm

 

Gog lørdagskveld alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

B)

 

Fikk påske følelse i dag - åååååå kor æ glær mæ til påske :rolleyes: ski,bål og kaffe B)

 

Som optimistisk Nordlenning kan jeg si - det var sol i dag

B) iallefall veldig lyst bak fjellene,ny sne og -7 -vakkert-

trim ble tur i fjellet i ca 1,5 -fornøyd

 

Nu e det biff, brokkoli, tomat og fetaost mmmmmmm

 

Gog lørdagskveld alle sammen :-)

 

Åh, det hørtes hærlig ut!!

Trimmen min i dag var 45 min moderat/hard spinning :)

å her blir det nachos i dag. kommer litt over det kcal inntaket jeg skal ha (1400), i dag blir det å ligg på ca 1500 når dagen er omme, jeg måå jo ha rømme til nachosen..^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juhujuhu :)

 

Har bestilt sydentur 6 juni :P

 

det kaller jeg motivasjon!!!!!!

 

oi,oi,oiiii BIKINI :unsure: :unsure:

 

0,5 kg i uka :o så er jeg kanskje i str 40 -.

dette må jeg klare !!!!

 

jippiiii :sol - bading - og ferie B)

 

ps: Det" pess regne" ute,sneen forsvinn og isholka skinn- det blir ikke nå tur i kveld :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes hærlig ut!!

Trimmen min i dag var 45 min moderat/hard spinning :)

å her blir det nachos i dag. kommer litt over det kcal inntaket jeg skal ha (1400), i dag blir det å ligg på ca 1500 når dagen er omme, jeg måå jo ha rømme til nachosen..^^

 

Så flink du er å trene :P

har trent spinning før -det er effektivt ;) flinka :-)

Håper du ikke kommer så mye over 1400 -tror dårlig samvittighet holder på vekta !!?!!.

fortsatt god helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

ah, denne helga har hatt en del utfordringer!

Var til svigermor å spiste elgsteik en av dagene, så hele måltidet ble tatt på øyemål..

Også hadde vi jo nachos her hjemme, var fik å bare forsyne meg en gang! også hadde jeg lett creme fraiche vedsiden av, ikke rømme :P

 

Med alt dette hadde jeg en uke med et kcal snitt på 1350 +/- (pga. 2øyemål middager)

og 9,3 TP

 

Så det blir spennende på onsdagen! Føler meg ikke akkurat så mye lettere men.

Her er det drittvær med pessregn og "gletter hålka" (veeldig glatt) Men har brodder, så tengte jeg skulle få til en tur i dag. å i morgen skal jeg på noe som heter Step intervall på treningssenteret :)

 

God dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, synes dere har vært flinke i helga, jeg. Sydentur høres bare helt nydelig ut og er nok en skikkelig motivasjon for vekta.

 

Helga mi har vært så som så når det gjelder matinntaket og trim... MEN i dag vil jeg fokusere på det positive og jeg har sett på sammendraget av forrige uke her på registreringa. Forrige uke ble det 13,3 trimpoeng og 56 000 skritt. Det er en bra begynnelse!! Er flinkere til å drikke vann!

 

Ha en toppers dag og uke folkens!! ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...