Gå til innhold

Nytt år! Nye muligheter!!


Gjest Trixi2
 Share

Anbefalte innlegg

hallo sprekinger :P

 

har gått tur som oppvarming til pilates i dag :P

håper jeg får med meg gubben på en god trimtur i kveld ;)

 

skal ha oppvarmet lammelår med fløtepotet fra i går nam :mellow: skal ikke spise for mye.....

 

det ble 16,5 trimpoeng i forige uke....er spent på vekta på onnsdag.

 

Ha en fin ettermiddag damer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 763
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har jeg vært veldig flink!! 2 trimpoeng og vært i aktivitet nesten hele dagen. Drukket masse vann og veid og registrert alt som har kommet inn i min munn. Og unngått alt som heter sukker!! Veldig fornøyd!! Ha en fin kveld alle sammen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært veldig flink!! 2 trimpoeng og vært i aktivitet nesten hele dagen. Drukket masse vann og veid og registrert alt som har kommet inn i min munn. Og unngått alt som heter sukker!! Veldig fornøyd!! Ha en fin kveld alle sammen!! :D

 

Flinka :P

fortsett sånn :-)

 

 

Har veie dag i dag: - 1,0 :P fornøyd :P

da er det bare å fortsette ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka :P

fortsett sånn :-)

 

 

Har veie dag i dag: - 1,0 :P fornøyd :P

da er det bare å fortsette ....

Takk, og jeg har fortsatt sånn i dag også!! Veldig bra og er veldig fornøyd med meg selv. Har kuttet ut alt som likner på hvitt brød og polarbrød.... Har spist endel av de den siste mnd og kanskje det er det som gjør meg både søtsugen og oppblåst?? Ikke vet jeg, men nå er det tilbake til knekkebrød!!

 

Gratulerer med -1,0!! Kjempebra!!! Jeg skal veie meg i morgen og ta måla..

Vi fortsetter sånn! *Det er helt klart!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

pause i håndballkampen,Heia Norge -guttan e supergod :P

 

Har vært sløv med tur i dag og i går :angry: ,bare loffa rundt uten forhøyet puls ....det er ikke geit. skjerpings.....

spiste ett fint rundstykke i går (reagerer på rent hvetemel-blir oppblåst, magen eser ut -og vannet forlater ikke kroppen skikkelig,dette vet jeg kjempegodt ,men det er akkurat som om vettet forsvinn av og til )så når jeg først hadde spist det -spiste jeg like godt ett sjokeladekakestykke :angry: angre ,angre...

i morgen da altså...

nu begynne kampen igjenn -stå på jenter :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, HEIIA NORGE!!

 

I dag har jeg hatt veiedag, -0,5kg, å beskjed om å spise mye mer!

Denne uken har jeg hatt 11,8 TP :)

Så bra!! En god begynnelse, men sikkert lurt å følge kursleders instruks om å få i deg mye mere!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

pause i håndballkampen,Heia Norge -guttan e supergod :P

 

Har vært sløv med tur i dag og i går :angry: ,bare loffa rundt uten forhøyet puls ....det er ikke geit. skjerpings.....

spiste ett fint rundstykke i går (reagerer på rent hvetemel-blir oppblåst, magen eser ut -og vannet forlater ikke kroppen skikkelig,dette vet jeg kjempegodt ,men det er akkurat som om vettet forsvinn av og til )så når jeg først hadde spist det -spiste jeg like godt ett sjokeladekakestykke :angry: angre ,angre...

i morgen da altså...

nu begynne kampen igjenn -stå på jenter :blink:

 

Ja, ja... man lærer av sine feil, sies det... Jeg kan også bare fylle på uten å tenke innimellom... Merker at det skjer noe nå når jeg har kuttet ut polarbrød osv.. sukkertrangen er også mye mindre. Følte meg som en sukkerholiker, bare MÅTTE ha, og ble omtrent sint om jeg B) fikk en bemerkning fra min bedre halvdel... Nå skal jeg klare å bli kvitt den med å kutte ut alt sånt.

 

Men vi står på videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å veie meg i går onsdag før frokost, så tok det i dag.

-1,1 kg!! Det er bra! :D

Tok også mål, minus6 cm!

Virker som det hjalp å spise knekkebrød igjen og kuttet ut alt av polarbrød osv... Søtsuget har også blitt merkbart mindre. Spiser frukt, litt, men noen dager siden jeg drakk pepsi maxi.. Vi står på videre!!!

 

MEN hvordan går det med Newbie, Kikk og Mammamilla???? Kom med rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre å holde seg til kunn knekkebrød å ikke vandlig brød??

Det kommer helt ann på! Jeg merker at jeg ikke bør spise brød eller så mye gjær. Jeg blir oppblåst og får innimellom magesmerter. Derfor har jeg nå kuttet det ut, og resultatet ble mindre søtsug i tillegg til mindre oppblåst osv!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo .-)

 

man kan spise flere knekkebrød enn brødskiver B)

jeg mener at variert er best for vektnedgang -spiste du knnekkebrød sist måltid -bytt til brød neste -neste måltid frukt yoghurt nøtter og bær neste salat etc.middag 1 fisk dag 2 kjøtt dag 3 egg-dag 4 suppe osv . ;)

 

varier,varier ,varier.....da får man alle vitaminer og mineraler som vi trenger. :lol:

 

Dette synes jeg er viktig å vite- det kan jo hende dere vet det...men men her er litt info:nytt eller gammelt :blink:

 

Obs- hva maten inneholder - les på indigrienser -det som står først er det som er mesr av :

 

eks brød: hvetemel,sammalt hvete, rug ,bygg. Dette brødet inneholder mest hvetemel så kommer rug bygg.

(brød uten hvetemel er inger rugbrød ,ingers superrug)

 

eks syltetøy: sukker bær osv- dette syltetøyet har mer sukker enn bær-æsj

 

Samme gjelder f.eks skinke pålegg - se at det står svinekjøtt først -ellers så spiser man egentlig bare e- stoffer og salt .

 

En annen viktig ting er det fettet som stivner i kjøleskapet (melange olivenolje nugatti osv)er det fettet som vi skal unngå ....(det vi skal ha er :litt nøtter ,avokao,rapsolje,solsikkeolje i småe mengder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Hallo .-)

 

man kan spise flere knekkebrød enn brødskiver B)

jeg mener at variert er best for vektnedgang -spiste du knnekkebrød sist måltid -bytt til brød neste -neste måltid frukt yoghurt nøtter og bær neste salat etc.middag 1 fisk dag 2 kjøtt dag 3 egg-dag 4 suppe osv .

Ingers rugbrød er uten hvetemel ;)

varier,varier ,varier.....da får man alle vitaminer og mineraler som vi trenger

 

Obs- når man skal sjekke hvor grovt brødet er - det melet som står først på innholdsfortegnelsen er det mest av - står hvetemel først er det ikke nok grovt ,dette gjelder alle matvarer.

på mange syltetøy står sukker først-det betyr at det er mer sukker i enn bær -æsj .se på for eks noen skinkepålegg der svinekjøtt står nesten sist -det er mest salt og e stoffer vi spiser -les før man kjøper -tror vi kan spare noen kcal der å

 

Takk for flott tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo .-)

 

man kan spise flere knekkebrød enn brødskiver B)

jeg mener at variert er best for vektnedgang -spiste du knnekkebrød sist måltid -bytt til brød neste -neste måltid frukt yoghurt nøtter og bær neste salat etc.middag 1 fisk dag 2 kjøtt dag 3 egg-dag 4 suppe osv .

Ingers rugbrød er uten hvetemel ;)

varier,varier ,varier.....da får man alle vitaminer og mineraler som vi trenger

 

Obs- når man skal sjekke hvor grovt brødet er - det melet som står først på innholdsfortegnelsen er det mest av - står hvetemel først er det ikke nok grovt ,dette gjelder alle matvarer.

på mange syltetøy står sukker først-det betyr at det er mer sukker i enn bær -æsj .se på for eks noen skinkepålegg der svinekjøtt står nesten sist -det er mest salt og e stoffer vi spiser -les før man kjøper -tror vi kan spare noen kcal der å

ja helt klart best å variere!! Er litt vanedyr selv, så det er om å gjøre å variere.. lage nye vaner som kan holde livet ut..

Når jeg baker bruker jeg spelt mel... akkurat som om kroppen liker det bedre enn hvetemel.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo .-)

 

man kan spise flere knekkebrød enn brødskiver B)

jeg mener at variert er best for vektnedgang -spiste du knnekkebrød sist måltid -bytt til brød neste -neste måltid frukt yoghurt nøtter og bær neste salat etc.middag 1 fisk dag 2 kjøtt dag 3 egg-dag 4 suppe osv .

Ingers rugbrød er uten hvetemel ;)

varier,varier ,varier.....da får man alle vitaminer og mineraler som vi trenger

 

Obs- når man skal sjekke hvor grovt brødet er - det melet som står først på innholdsfortegnelsen er det mest av - står hvetemel først er det ikke nok grovt ,dette gjelder alle matvarer.

på mange syltetøy står sukker først-det betyr at det er mer sukker i enn bær -æsj .se på for eks noen skinkepålegg der svinekjøtt står nesten sist -det er mest salt og e stoffer vi spiser -les før man kjøper -tror vi kan spare noen kcal der å

ja helt klart best å variere!! Er litt vanedyr selv, så det er om å gjøre å variere.. lage nye vaner som kan holde livet ut..

Når jeg baker bruker jeg spelt mel... akkurat som om kroppen liker det bedre enn hvetemel.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helt klart best å variere!! Er litt vanedyr selv, så det er om å gjøre å variere.. lage nye vaner som kan holde livet ut..

Når jeg baker bruker jeg spelt mel... akkurat som om kroppen liker det bedre enn hvetemel.. B)

ja vi e vane dyr ,desverre:-(jeg synes å at speltmel virker bedre,men speltmel er hvetemel bare laget til på gammeldaks vis -litt bedre enn hvetemel,men gir samme blodsukkerstigning :-( :-( ser ut som æ og du reagerer like dann på hvetemel trur jeg reagerer på gjær jeg og .

har merket at KOKTE rotgrønnsaker (gullrot kålrot .lapskaus) reagerer jeg på samme måte som hvetemel.

er begynt å ha rå gulrot og kolerabie i passe biter (gidder ikke å raspe) til middag -magen er bedre og vekta slipper lettere... ha en fin fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag yohooo :rolleyes:

 

Denne uka har jeg vært sløv å trene .....offff

må ta det igjenn i helga ellers uteblir vektnedgangen og det blir jo kiipt.

det skulle ikke mere til enn isholke -men jag har jo tredemølle :blink: må se om jeg får tørket støv av den i dag !!!!

MOTIVASJON kom til meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag yohooo :rolleyes:

 

Denne uka har jeg vært sløv å trene .....offff

må ta det igjenn i helga ellers uteblir vektnedgangen og det blir jo kiipt.

det skulle ikke mere til enn isholke -men jag har jo tredemølle :blink: må se om jeg får tørket støv av den i dag !!!!

MOTIVASJON kom til meg :P

Hmm, ikke bra... Sett igang! Du er heldig som har tredemølle! Bruk den!!!!

 

Gleder meg til tacosalat i kveld når de andre skal ha nachos! "Smuthie" til dessert!! Nam, nam! :P

Ha en fin kveld og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på shopping, og jammen blir det skritt utav det! Elelrs ligger jeg bra ann¨med mat og måltider. Taco i kveld og da skal jeg unne meg en liten lefse! Og resten tacosalat..! Synes selv jeg har vært kjempeflink nå, og det skal jeg også fortsette med! Så håper jeg på knallresultat til uka! Ha en fin helg alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

I dag har vi vært på shopping, og jammen blir det skritt utav det! Elelrs ligger jeg bra ann¨med mat og måltider. Taco i kveld og da skal jeg unne meg en liten lefse! Og resten tacosalat..! Synes selv jeg har vært kjempeflink nå, og det skal jeg også fortsette med! Så håper jeg på knallresultat til uka! Ha en fin helg alle sammen! :D

hallo;-)

så flink du har vært :P Flinka :P

 

Har hentet meg inn igjen i dag-endelig -har ikke vært flink siden mandag ugh :angry:

tredemølla e like nedstøva,kan ikke begynne å jogge med alle disse kg.er plaget med rygg nakke.men har gått en hurtig tur i ca 1t

fornøyd.

skal på besøk i kveld med mat -aner ikke hva vi får.....

 

Nu e æ i gang igjenn .Takk for motivasjon

 

ha en fin lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

hallo;-)

så flink du har vært :P Flinka :P

 

Har hentet meg inn igjen i dag-endelig -har ikke vært flink siden mandag ugh :angry:

tredemølla e like nedstøva,kan ikke begynne å jogge med alle disse kg.er plaget med rygg nakke.men har gått en hurtig tur i ca 1t

fornøyd.

skal på besøk i kveld med mat -aner ikke hva vi får.....

 

Nu e æ i gang igjenn .Takk for motivasjon

 

ha en fin lørdag :-)

Godt å høre du er i gang!! Du får henge opp ett bikinibilde, så blir du minnet på sydenturen!! He he! Alle kan skeie ut, men det er om å gjøre og komme på riktig vei igjen! Du får gå tur til du kan begynne å bruke tredemølla til noe annet enn klesstaiv! Håper du fikk "enkel" mat borte i kveld!

 

Jeg har koset meg, har tatt en kule vaniljeis i tillegg til fruktsalat og 2 små glass rødvin, alt innenfor kalorigrensa! De andre har koset seg med potetgull og dip, jeg har ikke smakt engang! Deilig!!Har vært skikkelig vanskelig siden nyttår og komme i GR-siget, men nå føler jeg at jeg er der og motivasjonen er der den skal være. Endelig!!

Ha en fortsatt god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har gått greit. Ble litt mye hjemmelaget pizza i går, men ligger innenfor kalorigrensa og har ikke spist noe med sukker utenom fruktsalat med en liten kule is.. Er veldig fornøyd!! Blitt mange skritt i helga, og mye vann! Har også forbedret meg anng antall måltider... synes det kan være vanskelig i helgene da jeg ofte ligger litt lengre enn vanlig.. Her er det bare å stå på! er spent på veiing onsdag!

 

Hvordan går det med dere andre??? B):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Huff, vi har vært syke siden onsdag vi (spysyke), men i dag føler jeg meg frik å skal få en real trimmetur :) Så det blir spennnde på Onsdagen å se hva vekten viser..

å idag bæsja jeg litt på leggen, spiste 6IFA uten sukker, før jeg så hvor mange kcal det var i den, å det var hele 40kcal prpastill!! så idag gikk det noen frimerker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...