Gå til innhold

Vi som er i vår andre ungdom og i 50 årene


Gjest prillarodden
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest prillarodden

Åpner en ny tråd jeg.

Føler kanskje den tråden jeg startet tidligere henvendte seg kun til de/vi som går på nettkurs.

Vi er jo i samme båt om vi går på kurs hjemme eller ikke.

Så da kommer jeg til å fortsette mine daglige betraktninger på denne tråden.

Håper vi blir fler her som kan dele erfaringer, tanker o l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest prillarodden
B) Nydelig sol i Oslo i dag. Nesten så solbrillene må frem. Nydelig tid vi går i møte nå. Har gått en times tur i det deilige været. Litt kaldt så ulltøy måtte på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her jeg og. Fint med egen tråd for oss gamlinga.

I dag har jeg hatt en grei og kort dag. etter jobben var jeg på et opelverksted for å hente deksel til det ene sidespeilet som har detti av, men tror dere ikke det at jeg må ha helt nytt speil for festene er ødelagt. 5000 kroner takk.

 

Jeg merker at jeg sliterl lite grann når det gjelder mat. Jeg jobber med mat og jeg får stadig lyst på, men jeg har stort sett klart meg. Har innført et mellommåltid før lunch så da blir det ikke så galt. Hadde jeg ikke gått på kurs vet jeg at jeg hadde spist. Nå må jeg ikke miste fotfeste her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Jeg henger meg på her jeg og. Fint med egen tråd for oss gamlinga.

I dag har jeg hatt en grei og kort dag. etter jobben var jeg på et opelverksted for å hente deksel til det ene sidespeilet som har detti av, men tror dere ikke det at jeg må ha helt nytt speil for festene er ødelagt. 5000 kroner takk.

 

Jeg merker at jeg sliterl lite grann når det gjelder mat. Jeg jobber med mat og jeg får stadig lyst på, men jeg har stort sett klart meg. Har innført et mellommåltid før lunch så da blir det ikke så galt. Hadde jeg ikke gått på kurs vet jeg at jeg hadde spist. Nå må jeg ikke miste fotfeste her

Skjønner at det er vanskelig når du jobber med mat. Glad jeg ikke er i den situasjonen. Lurt å legge inn litt mellommat så du ikke blir så fristet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Da blir jeg med her. Koste meg for mye med ostekake i går. Klarte ikke å la være. Var litt deppa og da er det enda vanskeligere enn vanlig :angry:

Veiedag i dag: opp 400 gram :angry:

 

Men enig, deilig vær i Oslo i dag :)

Spist er spist - ny dag nye muligheter :)

Jeg har også en tendens til å spise på følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Jeg blir med her jeg også :) I dag har jeg vært hos fysioterapeuten - behandling og trening i tilsammen en ein time og et kvarter. Vondt men godt... :huh: Har ellers spist greit, men vi hadde rester av julemat til middag i dag. B) Jeg hadde noe i frysen og måtte bare få det brukt opp. Tror det går greit for jeg har tatt hensyn til det resten av dagen sånna t totalen ikke er for stor, tror jeg. Var også på en times trenig i ettermiddag sammen med likesinnede. Vi er en liten gjeng som trener sammen en gang i uka - jeg har ikke alltid vært så flink til å møte opp, men nå er motivasjonen bedre så jeg tror det skal gå bra framover. :) Ellers har jeg ryddet og vasket i huset i dag sammen med mannen min. Det er SÅ mye kjekkere å gjøre sånne ting sammen!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Heia. Jeg blir med her jeg også :) I dag har jeg vært hos fysioterapeuten - behandling og trening i tilsammen en ein time og et kvarter. Vondt men godt... :huh: Har ellers spist greit, men vi hadde rester av julemat til middag i dag. B) Jeg hadde noe i frysen og måtte bare få det brukt opp. Tror det går greit for jeg har tatt hensyn til det resten av dagen sånna t totalen ikke er for stor, tror jeg. Var også på en times trenig i ettermiddag sammen med likesinnede. Vi er en liten gjeng som trener sammen en gang i uka - jeg har ikke alltid vært så flink til å møte opp, men nå er motivasjonen bedre så jeg tror det skal gå bra framover. :) Ellers har jeg ryddet og vasket i huset i dag sammen med mannen min. Det er SÅ mye kjekkere å gjøre sånne ting sammen!!! :) :)

Jamen har du vært i aktivitet i dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag ønskes velkommen! :) Føler meg heldig som kan stå opp på mine egne bein hver morgen!! Etter gårsdagens aktiviteter ligger det an til en ny dag med andre aktiviteter. I dag blir det litt fokus på mat - jeg skal ha noen venninner på besøk i kveld og har ikke bestemt meg for hva jeg skal servere - tror kanskje det blir noe med spekeskinke... Ellers er det sur og grått ute - regn og atter regn frister ikke særlig til utendørsaktivitet... vi får se. Ett steg om gangen i dag så kan det fort blir en bra dag :) KOs dere der ute i verden alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her en en bestemor på 58 som gjerne blir med her!

Har etter tre svangerskap alltid slitt med vekten, men klarte å gå ned på egenhånd 30 kg på

"lavkarbo" for 6 år siden. var kjempemotivert fordi jeg skulle få mitt første barnebarn.Klarte faktisk å holde vekten sånn ca. i fire år, men så har nesten 20 kilo sneket seg på igjen i løpet av de to siste årene. Startet opp på GR kurs nå etter jul, og er overbegeistret for opplegget. Har gått noen GR kurs for 20 år siden, men synes det er blitt veldig mye bedre.Normal og god mat, lett tilgjengelig, mett hele tiden. Ønsker å gå ned 30 kilo, vil likevel ha en BMI over 30, men vil være kjempefornøyd. Gikk ned 2,4 første uken nå, men vet jo at det etterhvert blir hardere både å holde dietten, og å gå ned, så jeg vil gjerne ha noen å " snakke" med her til gjensidig støtte og oppmuntring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her en en bestemor på 58 som gjerne blir med her!

Har etter tre svangerskap alltid slitt med vekten, men klarte å gå ned på egenhånd 30 kg på

"lavkarbo" for 6 år siden. var kjempemotivert fordi jeg skulle få mitt første barnebarn.Klarte faktisk å holde vekten sånn ca. i fire år, men så har nesten 20 kilo sneket seg på igjen i løpet av de to siste årene. Startet opp på GR kurs nå etter jul, og er overbegeistret for opplegget. Har gått noen GR kurs for 20 år siden, men synes det er blitt veldig mye bedre.Normal og god mat, lett tilgjengelig, mett hele tiden. Ønsker å gå ned 30 kilo, vil likevel ha en BMI over 30, men vil være kjempefornøyd. Gikk ned 2,4 første uken nå, men vet jo at det etterhvert blir hardere både å holde dietten, og å gå ned, så jeg vil gjerne ha noen å " snakke" med her til gjensidig støtte og oppmuntring.

 

Hei

Så bra at du starter igjen. Det er vanskelig, så derfor bra med noen som er i samme situasjon, så vi kan støtte hverandre som du sier.

Er det nettkurs du har begynt på?

Jeg startet i slutten av november. Har gått ned ca 6 kilo. det går saaakte syns jeg. Kunne nok ha vært mye flinkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Hei!

Her en en bestemor på 58 som gjerne blir med her!

Har etter tre svangerskap alltid slitt med vekten, men klarte å gå ned på egenhånd 30 kg på

"lavkarbo" for 6 år siden. var kjempemotivert fordi jeg skulle få mitt første barnebarn.Klarte faktisk å holde vekten sånn ca. i fire år, men så har nesten 20 kilo sneket seg på igjen i løpet av de to siste årene. Startet opp på GR kurs nå etter jul, og er overbegeistret for opplegget. Har gått noen GR kurs for 20 år siden, men synes det er blitt veldig mye bedre.Normal og god mat, lett tilgjengelig, mett hele tiden. Ønsker å gå ned 30 kilo, vil likevel ha en BMI over 30, men vil være kjempefornøyd. Gikk ned 2,4 første uken nå, men vet jo at det etterhvert blir hardere både å holde dietten, og å gå ned, så jeg vil gjerne ha noen å " snakke" med her til gjensidig støtte og oppmuntring.

Flott at du er tilbake på rett spor :rolleyes: og velkommen skal du være.

Jo fler jo bedre som kan støtte og oppmuntre hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Hei

Så bra at du starter igjen. Det er vanskelig, så derfor bra med noen som er i samme situasjon, så vi kan støtte hverandre som du sier.

Er det nettkurs du har begynt på?

Jeg startet i slutten av november. Har gått ned ca 6 kilo. det går saaakte syns jeg. Kunne nok ha vært mye flinkere.

6 kg er jo flott :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Ingen spasertur på meg i dag.

Kroppen vil definitivt ikke spille på lag i dag. Så her tilbringes dagen i godstolen med litt ekstra inntak av smertestillende.

Jeg arbeider ikke lenger, er dessverre ufør pga x antall mislykkede ryggoperasjoner + 1 hjerneinfarkt og kan derfor styre dagene som jeg selv vil.

Så i dag slapper jeg bare av. Blir ikke mange skritt av det :D

Får se om kroppen er bedre i morgen.

Det går helt fint med maten. Synes det nesten er litt rart at jeg ikke har sukkersug, men det har jeg forløbig ikke. Tror det kan ha sammenheng med at jeg ikke lenger drikker lettbrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått griet. Har nok spist litt for mye tror jeg. Skal legge det inn i registreringa etterpå så får jeg se. Etter jobben dro jeg til maxi for å kjøpe kylling som skulle være¨på tilbud, men det ble en bomtur. Tror kansje det var forrige uke.

Dro så på trening. Skulle prøve en time som het Fit walk. Det er det mest slitsomme jeg har prøvd. Hadde også meldt meg på en time etterpå, men der orket jeg ikke så mye. Er sliten enda.

Blir nok en tidlig kveld på meg i dag. Er sliten og kjempetrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Dagen i dag har gått griet. Har nok spist litt for mye tror jeg. Skal legge det inn i registreringa etterpå så får jeg se. Etter jobben dro jeg til maxi for å kjøpe kylling som skulle være¨på tilbud, men det ble en bomtur. Tror kansje det var forrige uke.

Dro så på trening. Skulle prøve en time som het Fit walk. Det er det mest slitsomme jeg har prøvd. Hadde også meldt meg på en time etterpå, men der orket jeg ikke så mye. Er sliten enda.

Blir nok en tidlig kveld på meg i dag. Er sliten og kjempetrett.

Flink er du som står på med trening B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Frokost inntatt.

Stod opp kl 04.30 i natt. Da ville ikke kroppen ligge lenger.

Dette blir en laaaaang dag :o

For første gang siden jeg startet 9 jan kjenner jeg nå en sult/lyst på noe på følelse. Det er nå det er viktig for meg å være fokusert og tenke på ,i første omgang, å komme under 100 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost inntatt.

Stod opp kl 04.30 i natt. Da ville ikke kroppen ligge lenger.

Dette blir en laaaaang dag :o

For første gang siden jeg startet 9 jan kjenner jeg nå en sult/lyst på noe på følelse. Det er nå det er viktig for meg å være fokusert og tenke på ,i første omgang, å komme under 100 kg.

 

Uffda, 04.30 er tidlig! Stå på og lykke til i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost inntatt.

Stod opp kl 04.30 i natt. Da ville ikke kroppen ligge lenger.

Dette blir en laaaaang dag :o

For første gang siden jeg startet 9 jan kjenner jeg nå en sult/lyst på noe på følelse. Det er nå det er viktig for meg å være fokusert og tenke på ,i første omgang, å komme under 100 kg.

 

Heisann! Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din beskrivelse av å ha lyst på noe :huh: . Jeg fikk den i går og "sprakk" med et stykke sjokoladekake (delfiakake) :blink: . Jeg bare måtte ha. Men jeg fikk ingen god følelse etterpå!!!!!! :( Takk for at du minner om fokus på det å komme under 100!!!! :)

Jeg startet dagen i dag med fysioterapi og trening. Det gjør godt :) , men du verden så lite trent jeg er!! Problemet med disse morgentimene er at jeg liksom ikke kommer skikkelig igang med dagen etterpå. Jeg blir både sliten og litt matt av behandlingen og treningen. Men i dag kommer to døtre og et barnebarn hit på middag :D. Det inspirerer til en mer aktiv dag! Jeg tar det litt rolig nå i formiddag og så girer jeg opp til å lage en god fiskemiddag. Kjennes ut som en ok plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere steder i forumet ser jeg at de som skriver har en lysere grå "underskrift" nederst på meldingene sine der de har skrevet inn vekten og mange delmål nedover. Hvordan gjøres det? Jeg synes det ser veldig motiverende ut - mange har jo flere delmål nedover på ramsen som de har nådd og med dato for måloppnåelse.Skulle gjerne få til det jeg også. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Håper jeg kan være med her jeg også? Er fremdeles i 50-årene - selvom 60-tallet lurer rett bak hjørnet :P

 

Har egen logg på ned mellom 10 - 20 og startet på GR Aktiv nå etter nyttår sammen med en utrolig koselig gjeng - der de fleste er på alder med mine barn :D

Så jeg føler av og til behov for å "prate" med noen som er på mitt ståsted i livet :)

 

Og ja - jeg skal ned sånn ca 15 - 20 kg ( håper jeg!)

 

mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Heisann! Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din beskrivelse av å ha lyst på noe :huh: . Jeg fikk den i går og "sprakk" med et stykke sjokoladekake (delfiakake) :blink: . Jeg bare måtte ha. Men jeg fikk ingen god følelse etterpå!!!!!! :( Takk for at du minner om fokus på det å komme under 100!!!! :)

Jeg startet dagen i dag med fysioterapi og trening. Det gjør godt :) , men du verden så lite trent jeg er!! Problemet med disse morgentimene er at jeg liksom ikke kommer skikkelig igang med dagen etterpå. Jeg blir både sliten og litt matt av behandlingen og treningen. Men i dag kommer to døtre og et barnebarn hit på middag :D. Det inspirerer til en mer aktiv dag! Jeg tar det litt rolig nå i formiddag og så girer jeg opp til å lage en god fiskemiddag. Kjennes ut som en ok plan :)

Hadde ikke klart meg med delfiakake i hus. Jeg sendte det som var igjen da jeg startet kurs, med mannen på jobb. Ellers hadde jeg spist. Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg kan ikke ha noenting som kan frist i huset.

Delfiakake spising var i går- spist er spist- i dag er det en ny dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Hei damer :)

 

Håper jeg kan være med her jeg også? Er fremdeles i 50-årene - selvom 60-tallet lurer rett bak hjørnet :P

 

Har egen logg på ned mellom 10 - 20 og startet på GR Aktiv nå etter nyttår sammen med en utrolig koselig gjeng - der de fleste er på alder med mine barn :D

Så jeg føler av og til behov for å "prate" med noen som er på mitt ståsted i livet :)

 

Og ja - jeg skal ned sånn ca 15 - 20 kg ( håper jeg!)

 

mia52

Flott at vi blir flere her B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke klart meg med delfiakake i hus. Jeg sendte det som var igjen da jeg startet kurs, med mannen på jobb. Ellers hadde jeg spist. Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg kan ikke ha noenting som kan frist i huset.

Delfiakake spising var i går- spist er spist- i dag er det en ny dag.

 

For min del klarer jeg å la være når jeg er motivert, men når jeg ikke er så motivert da skal jeg helst ikke ha noe fristende innen rekkevidde. Koselig at det kommer flere 50 åringer til.

Nå har jeg akkurat stekt opp 20 pk med kjøttdeig til karbonader, 10 løk, eggerøre og 5liter vaffelrøre.

Det er sikkert derfor jeg føler meg så utrolig mett fordi jeg har stått lenge i matos. Til middag idag hadde jeg svineknoke kokt sammen med mye grønnsaker. Lurer på om jeg har spist for mye idag for jeg føler meg så oppblåst. Får prøve å tenke tilbake på det jeg har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...