Gå til innhold

Vi som er i vår andre ungdom og i 50 årene


Gjest prillarodden
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, ja det går sakte men sikkert nedover på vekta også. Jeg merker det mest på klærne mine at jeg er mindre har kjøpt meg bukser en størrelse mindre :D Vekta kommer kanskje av at muskler veier mer enn fett eller at jeg spiser for lite. I hvertfall deilig å ha kommet igang med trening :) Målet er å begynne å skrive ned og føre regnskap en stund. Ha en flott uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...Søndag skal jeg til Roma i fire dager, det hjelper vel ikke på vekta......

Å ja men Roma, Ashesha; min absolutte yndlingsby i Europa.

Klart du må kose deg der!

Er jo likevel begrenset hvor mye man klarer å gå opp på 4 dager.

Og så blir det sikker masse gåing.

Kos deg med god samvittighet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stått opp tidlig for jeg har tenkt å dra på en spinning time som starter 6.15.

Det er jp veldig tidlig, men jeg har så lyst å finne ut hvordan det er så tidlig på morgenen. Jeg la meg rundt 22.30 igår, men jeg har sovet urolig og det er for jeg drakk en del kaffe på korøvingen i går kveld. Neste tirsdag skal jeg ikke drikke så mye kaffe kansje en halv kopp.

Ha en fin dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

I dag har jeg stått opp tidlig for jeg har tenkt å dra på en spinning time som starter 6.15.

Det er jp veldig tidlig, men jeg har så lyst å finne ut hvordan det er så tidlig på morgenen. Jeg la meg rundt 22.30 igår, men jeg har sovet urolig og det er for jeg drakk en del kaffe på korøvingen i går kveld. Neste tirsdag skal jeg ikke drikke så mye kaffe kansje en halv kopp.

Ha en fin dag alle sammen ;)

hvordan var det å gi kroppen sjokk på morgenen ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Da reiser vi på hytta i dag med de utfordringer som følger med :angry:

Skal være "flink" å gå tur. Kanskje en trugetur også. Jeg fikk truger av mannen til jul i fjor og det er fin trim å gå med de. Et lite problem er at jeg nok er litt for tung, så trugene synker litt for langt ned i snøen når jeg går :lol::o

Utrolig tungt å gå med de.

Skal "kose" meg en kveld med litt god mat og vin.

Ønsker dere alle en feiende flott helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her nå med en veldig gofølelse og jeg er litt stolt av meg selv. Hadde satt som mål å gjennomføre treningsøkter hver dag fra mandag til torsdag og det har jeg klart. Blir ikke noe mer trening på meg denne uka, da jeg reiser på tur i dag. Jeg bare håper jeg klarer å holde meg i skinnet på denne turen.

God helg ønskes fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle flotte damer

 

Jeg var på kurskveld igår og hadde gått ned 1,5 kg. Det var moro og det øker motivasjonen. det er så deilig å kunne kose seg en gang i uken og alikevel tape vekt. Til helgen skal jeg altså på tur og det er den største utfordringen hittil. Vi har hatt denne turen mange ganger og jeg vet hvordan den er. Den starter torsdag kveld med god mat og en del vin. Jeg må forandre tankemønsteret.

En fin dag ønsker jeg alle

[/quote

 

Jeg ønsker deg god tur og lykke til. Det er jo en stor lykke med vin, venner og god mat!! Jeg har nettopp beg på kurs, og startet med 2 dagers fest! Heldigvis gikk jeg ned 1,5 kg, men en god løsning er jo å bevege seg litt mer enn en pleier da. Og...ikke søte likører. Du vet jo alt det - hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker deg god tur og lykke til. Det er jo en stor lykke med vin, venner og god mat!! Jeg har nettopp beg på kurs, og startet med 2 dagers fest! Heldigvis gikk jeg ned 1,5 kg, men en god løsning er jo å bevege seg litt mer enn en pleier da. Og...ikke søte likører. Du vet jo alt det - hi hi

 

 

 

Tusen takk skal du ha.

Jada, jeg vet alt det der, men heldigvis er jeg ikke særlig begeistret for likør. Det er vin det går i her. Eneste er at hvis jeg er ute går det ikke an å be om husets vin. Da får man bare det skvipet de vil bli kvitt. Ihvertfall i Kiel og på båter. Da har det lett for å bli en øl istedet for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp beg på kurs, og startet med 2 dagers fest! Heldigvis gikk jeg ned 1,5 kg, men en god løsning er jo å bevege seg litt mer enn en pleier da. Og...ikke søte likører. Du vet jo alt det - hi hi

 

 

 

Gratulerer med start på kurs. 1,5 kg er jo bra det. Stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter :)

 

Litt dårlig med innlegg denne uka - travle tider må vite :P

Men nå er det fredag - og arbeidspresset har avtatt ørlite.

 

Gratulera til alle som har tapt vekt og centimeter - jeg klarte det kunststykke å gå ned 2 kilo ved siste veiing. Men velger å se det sammen med uka før - for da fikk jeg litt lite uttelling synes jeg :)

 

 

Min uke har ikke vært av det mest optimale hva trening angår. Det ble med spinning på mandag - og det er altfor lite.

Men så har det sosiale vært desto mer fremtredende - ute på noe hver dag denne uka. Men tror jeg har klart meg sånn noenlunde gjennom de ulike serveringer ;)

Vinterferie neste uke - og dermed ingen kurskveld. Mitt mål var å logge BMI under 30 på siste kurskvelden - blir hardt, men har stading et lønnlig håp. Men da må treninga på plasse igjen ellers går det ikke.

 

I kveld blir det stor middag med vin og greier - utfordrende. I morgen blir det bytur med min datter - da får jeg bruke vett og forstand og nyte med måte :D

For nå vil jeg nå mine mål. Har lovet meg selv at 60-års dagen skal feires med 25 kg mindre bagasje enn 59-årsdagen.

Var 98,5 da jeg startet den 3. oktober - 82,9 ved siste veiing. Det er 15,6 kg ned det :D

 

Dagens lille:

" Selvom du er i det rette spor blir du overkjørt hvis du bare sitter der!"

 

Kosa dokke damer :P

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå tilbake etter tur og det gikk akkurat slik jeg fryktet, men for en morsom og herlig tur.

Det startet torsdag i Sverige hos min venninne. Der ble det biff, litt fløtepoteter og god saus. Jeg spiste ikke dessert, men det ble en god del vin. Fredag ble vi hentet med buss og under bussturen ble det noen glass vin. Vi hadde et stopp i Brålanda rundt 14 mil fra Gøteborg og der kjøpte jeg meg en kyllingrett. Vi kom ombord på Stena line ved 5 tiden. Middag spiste vi ved 8 tiden og da tok jeg og mannen min en tre retters. Det var virkelig godt.Etter vi hadde spist gikk vi til båtens pianobar hvor det var dans. En koselig kveld. Etter frokost lørdagsmorgen dro vi med bussen til et kjempedigert kjøpesenter. Det var helt vilt hvor folk handlet. Vi kunne handle 40kg hver. Vi kjøpte masse vin så nå har jeg lenge. Ved halv ett tiden dro vi fra kjøpesenteret og vi dro først tilbake til båten med det vi bar på. Vi hadde kjøpt noen vinflasker av forskjellige typer og noe ost. Vi skulle samle de andre og ha vinsmaking med ost om kvelden. Vi gikk så av båten igjen og dro opp til en pub vi alltid besøker når vi er i Kiel. Der kjøpte vi oss litt mat og et par øl før vi gikk tilbake til båten. Vi slappet av litt og møttes senere til ost og vin. Vi hadde det kjempeartig og jeg må si at vekta ikke akkurat var i tankene mine. Senere gikk vi i pianobaren og danset og koste oss. Søndagmorgen dro vi hjem med bussen og litt slitne var vi jo, men vi hadde det virkelig moro. frister med gjentagelse av turen. Kansje i desember.

I morgen gruer jeg meg til å gå på vekta og jeg har ihvertfall ikke lyst til å gå på kurset.

Nå må jeg være flink frem til påsken ihvertfall. Det er min første utfordring nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandagsmorgen jenter ;)

Egnetlig litt kipt med mandager synes jeg - og i dag er det en sånn grå og kald dag. Men jeg har det godt og varmt på min arbeidsplass - ikke trenger jeg gå ut heller. Man får se det positive i ting :P

 

Vi har kursfri denne uka - så ingen veiing i dag. Blir fryktelig spennende neste mandag da - 2 uker på engenhånd. Vet ikke om jeg er klar for den utfordringen jeg :huh:

Har inntatt en del utenom "skjema" for å si det mildt - og trimmen har vært stort sett fraværende. Her må skjerpings til. Dette er jo mitt prosjekt - så burde ikke være så avhengig av den ukentlige veiinga.

 

Blir litt roligere på den sosiale fronten iallefall - med unntak av en 70-års dag til helga. Så jeg satser stort på daglig trening - og et sunt matinntak selvfølgelig :)

 

Kikk har iallefall hatt en superhelg ser jeg. Duverden - vi trenger sånne øyeblikk innimellom. Så får vi heller skjerpe oss - bite tennene sammen og komme tilbake til kvardagen så snart som mulig. Det er det vi må stebe etter tror jeg - å hanke oss inn igjen etter utskeielser :rolleyes:

 

Stå på denne uka damer - det nærmer seg vår :)

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Tjo og hei å hopp og sprett :rolleyes: Våren er i anmarsj.

Mandag er veie- og måledag : ned 7,5 cm sist uke og ned 0,8 kg.

Siden oppstart 9.1. har jeg tatt av 15 cm rundt midjen og -4,3 kg.

Begynner å merkes på klærne :P

Langhelg på hytta unnagjort. Den "tørreste" på evigheter.

Null alkohol :ph34r: og ingen utskeielser. Men ...... til helgen skal jeg ta igjen det forsømte med helgetur til Røros martnan.

Starter fredags morgen på toget med god mat og et aldri så lite glass rødvin :blink:

Til dere alle enten dere har festet - og /eller skeiet ut, vært standhafftige o l ønsker jeg en heidundrandes flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde en fin helg men nå må jeg se fremover denne uka. Med en oppgang på 1,6kg :( har jeg noe og hente inn igjen. Mitt ønske er at det forsvinner like fort som det kom på. Time will show.

 

Man får bare brette opp ermene og hente fram alt en kan av ståpåvilje. Den har vi vet du kikk - full fokus og du er tilbake på scratch nese mandag ;)

Lykketilklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Er bortreist jeg.

Det er jammen en utfordring! :wacko:

Merker at jeg blir veldig avhengig av den vanlige planlegging, struktur og rutiner for å klare dette.

Håper bare det ikke blir oppgang.

 

Stå på alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får bare brette opp ermene og hente fram alt en kan av ståpåvilje. Den har vi vet du kikk - full fokus og du er tilbake på scratch nese mandag ;)

Lykketilklem fra mia

 

Takk for det Mia. Jeg føler at jeg har brettet opp armene hittil denne uka. Kansje spist litt for mye, men bare lovlig mat. Har trent hver dag denne uka. Treningsfri i morgen og lørdag, men fredag er det egentrening med kondisjon og styrke og søndag er det 90 min spinning. Synes jeg er kommet inn i en god treningsplan. I dag merket jeg en glede da jeg var ferdig med spinningen. Det var en fin følelse, kansje det er det de mener med treningsglede.

I morgen har jeg fri fra jobben og da er det husarbeid som står på programmet. Skulle ønske jeg likte og vaske og rydde, men det gjør jeg ikke. Finner alltid på unnskyllninger for å slippe.

Da jeg begynte med Grete Roede nå, skrev jeg brev til meg selv. Det oppdaterer jeg hver måned med hvor mye jeg har gått ned/opp og utfordringer jeg har hatt. Nå har jeg også laget meg en plan som sier meg at jeg skal nå mitt langsiktige mål innen 4 april 2013. Da er belønningen en tur til Barcelona med mye euro i lommeboka som jeg skal bruke på meg selv, men før det bør jeg sette opp noen delmål. Mitt første delmål er 90 kg. Det var omtrent det jeg veide ifjor før jeg begynte å legge på meg igjen.

Nå ønsker jeg alle en god natt. Jeg esker å legge meg tidlig hvis mulig. Var oppe klokka 5 idag for å gå på spinningen som startet 6.15. Ikke rart jeg er trett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Er bortreist jeg.

Det er jammen en utfordring! :wacko:

Merker at jeg blir veldig avhengig av den vanlige planlegging, struktur og rutiner for å klare dette.

Håper bare det ikke blir oppgang.

 

Stå på alle sammen! :P

 

Ja det er en utfordring. Det kan jeg skrive under på. Bare kom med penn og papir. Blir det oppgang er det jo litt demotiverenes, men da er det bare å bite tenna sammen og fortsette slik du slpp før du reiste bort. Det har ihvertfall jeg gjort. det tok meg et par dager å hente meg inn igjen, men nå er jeg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Vår i Oslo i dag og snøen smelter.

Har gått en tur i vårluft. Det er nesten så jeg blir våryr :P

Skal til Rørosmartnan i helgen og yr spår kun 2 kuldegrader.

Deilig at det ikke blir skikkelig kaldt.

Nærmer seg slutten på kurset. Er fremdeles i tenkeboksen om å fortsette nettkurs eller starte på standard kurs :blink:

Ønsker dere en FLOTT helg - kos dere B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt innom for å ønske pillarodden en vellykket martnan - blir en oplevelse det der :)

 

Venter på at våren skal komme hit også. Vi har ikke snø vi da - men utrolig masse regn. Sol og fint tidligere i dag - nå kom akkurat regnet. Så det blir regntøy på trimturen i dag også :P

 

Selv har jeg meldt meg på nytt aktivt kurs. Det har funket fantastisk for meg - og nå vil jeg komme i mål...

Kan vel ikke akkurat si at jeg gleder meg til hver økt - men stoltheten etter gjonnomført trening er der. Så da er det berre å gjera da :D

 

Stå på kess - det trenger ikke bli så galt. Om en ikke akkurat klarer å gå ned er mye vunnet om en står i ro. Litt opp takler vi også. Kjedelig å ta av samme gramma - men litt ofrer man av og til.....

 

Stå på damer ;)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ønske god tur til Røros. Skikkelig koselig by.

 

Jeg har meldt meg på nytt standard kurs. Kursleder har ikke aktiv kurs der jeg bor.

 

Jeg tror jeg er noe av det tregeste jeg kjenner når det gjelder husarbeid. Hadde den lista med gjøremål, men det er ikke mye der som er avkryssa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!

 

Kikk:

Ja det er no forbaska dritt (rett og slett) med oppgang, men jeg har ikke tenkt å gi meg nei. Nå VIL og SKAL jeg ned! Og ja; veldig lurt å belønne seg selv litt. Både kort- og langsiktig. Har unnet meg en liten ting for hver 5. kg jeg tidligere, men nå legger jeg penger for hver kg på et glass. Har ønsket meg en skikkelig skinnjakke lenge og håper det skal bli etter hvert! :rolleyes:

Mia:

Enig; man må ofre det av og til og tåle litt opp for kosens skyld. Kan ikke bli heeelt asketiske heller .... B)

Prillarodden:

Lykke til på Røros og i "tenkeboksen". :unsure:

 

 

Ha en strålende helg dere! :P

(neste uke blir det

"havrelefsa og strieskjorta" på meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...