Gå til innhold

Vi som er i vår andre ungdom og i 50 årene


Gjest prillarodden
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest prillarodden

Den tiden jeg arbeidet var fredager "gudskjelovdagen". Beste dagen hele uken, og selv om jeg ikke lenger arbeider føler jeg det fremdeles slik hver fredag.

Nå er det bare 2 uker til gubbelille og jeg skal på weekendtur til Rørosmartnan :wub: GLEDER meg.

Har denne uken klart å komme inn på rett spor igjen med maten.

Håper jeg klarer meg gjennom helgen. Vi reiser ikke til hytta denne helgen, nettopp derfor det er så mye vanskeligere for meg der å være flink. Blir alltid mer kos med mat+drikke+div.

Ønsker dere alle en FLOTT helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo

 

En ny dag foran oss. Jeg føler alt går sakte for tiden. Håper det snur seg. I dag har jeg ingen andre planer enn å komme meg på jobb og så dra på trening i ettermiddag.

Tror det blir et eller annet med kylling til middag.

Kos dere alle med fredagen jenter og ønsk helga velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til oss ungdommene

Vi har omtrent samme utgangspunkt. Jeg har 2,2mer og ta av. Å melde seg på treningssenter er lurt. Jeg er glad jeg er på det. Målet mitt der er 3 ganger i uka, men 2 er også bra ihvertfall til å starte med. Kansje du får lyst 3 ganger når du har holdt på en stund. Jeg har hørt at trenigsgleden ikke kommer før det har gått minst 4 mnd. Det gleder jeg meg til å se. Nå har jeg gått dit jevnlig siden januar. Jeg tror at visst man hopper over en uke så er det veldig lett å finne unnskylniger for å ikke gå. Denne gangen skal jeg klare det.

 

Ja håper treningsgleden kommer sigende etterhvert. Nå er det hardt å komme seg dit dørstokkmila :-) Men du verden så fornøyd jeg er når jag har sylket 1 mil og gjort alle de andre øvelsene mine :-)I stedet for å sitte hjemme i sofaen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden jeg arbeidet var fredager "gudskjelovdagen". Beste dagen hele uken, og selv om jeg ikke lenger arbeider føler jeg det fremdeles slik hver fredag.

Nå er det bare 2 uker til gubbelille og jeg skal på weekendtur til Rørosmartnan :wub: GLEDER meg.

Har denne uken klart å komme inn på rett spor igjen med maten.

Håper jeg klarer meg gjennom helgen. Vi reiser ikke til hytta denne helgen, nettopp derfor det er så mye vanskeligere for meg der å være flink. Blir alltid mer kos med mat+drikke+div.

Ønsker dere alle en FLOTT helg.

 

Jammen har ikke du samme problemet som meg. Har egentlig ikke lyst å reise noe sted jeg heller samtidig som jeg har lyst. Åhhhhh at det skal være så vanskelig. Hva skal vi gjøre? Det er ihvertfall tydelig at det er noe galt i tankegangen vår. Der er det virkelig noe vi må jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og tenker på hva og hvordan jeg skal klare dette her. Hittil har jeg tenkt at "nå er det lørdag og jeg kan kose meg, for det kan jeg en gang i uken". Men når jeg tenker innerst inne er ikke det riktig for kosen min består av vin og da snakker jeg ikke om 1/2 flaske som er lov. det blir nok mer. Jeg går ned litt, eller jeg står stille på vekta for det. er sikker på at jeg ville fått et bedre resultat om jeg skjerpet meg. Forstår ikke at det kan være så vanskelig. Det har jo ikke vært noe problem å kutte ut fredagsvinen. Jeg vet jeg høres patetisk ut med dette vinproblemet på lørdag, men det er virkelig problematisk at jeg ikke kan klare å skjerpe meg. Jeg prøver å tenke annerledes og det er lett helt til jeg skal sette det ut i praksis. I kveld skal jeg gjøre et nytt forsøk. Vi skal bort til gode venner og da er det både god mat og vin i høysete. Jeg synes selv at jo mer jeg tenker og snakker om dette til meg selv blir jeg faktisk mere motivert, men jeg blir lit småirritert merker jeg når enkelte jeg kjenner sier "jeg forstår ikke problemet, jeg har ikke smakt noe på flere uker". Og så, de har jo ikke den måten å se det på.. Det er akkurat det det dreier seg om tror jeg. Måten å se det på.

 

Kommer tilbake med rapport i morgen om hvordan det gikk i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og tenker på hva og hvordan jeg skal klare dette her. Hittil har jeg tenkt at "nå er det lørdag og jeg kan kose meg, for det kan jeg en gang i uken". Men når jeg tenker innerst inne er ikke det riktig for kosen min består av vin og da snakker jeg ikke om 1/2 flaske som er lov. det blir nok mer. Jeg går ned litt, eller jeg står stille på vekta for det. er sikker på at jeg ville fått et bedre resultat om jeg skjerpet meg. Forstår ikke at det kan være så vanskelig. Det har jo ikke vært noe problem å kutte ut fredagsvinen. Jeg vet jeg høres patetisk ut med dette vinproblemet på lørdag, men det er virkelig problematisk at jeg ikke kan klare å skjerpe meg. Jeg prøver å tenke annerledes og det er lett helt til jeg skal sette det ut i praksis. I kveld skal jeg gjøre et nytt forsøk. Vi skal bort til gode venner og da er det både god mat og vin i høysete. Jeg synes selv at jo mer jeg tenker og snakker om dette til meg selv blir jeg faktisk mere motivert, men jeg blir lit småirritert merker jeg når enkelte jeg kjenner sier "jeg forstår ikke problemet, jeg har ikke smakt noe på flere uker". Og så, de har jo ikke den måten å se det på.. Det er akkurat det det dreier seg om tror jeg. Måten å se det på.

 

Kommer tilbake med rapport i morgen om hvordan det gikk i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet ditt, tror jeg da. Før jeg begynte på GR ble det hyggelige sosiale kvelder med venner og familie i helgen, med alkohol. Har klart å kutte ut alkoholen helt så og si, det ble lettere for meg sa ihverfall ennå ta litt i helgen. Har det koselig allikevel på disse kveldene.

Kurslederen din har ikke noen gode ideer hun da?

Stå på kikk og kos deg i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A propos trening

(og det samme gjelder i grunn for kosthold):

 

Jeg har aldri vært og kommer aldri til å bli noen treningsglad person, det er bare å innse. Men; for det første så har jeg skjønt at jeg MÅ, både på grunn av helsa generelt og for å få gjort noe med vekta, og for det andre så blir man jo så usigelig fornøyd med seg selv etterpå.

 

Når den forræderiske hjernen min forteller meg at i dag orker jeg bare ikke, så prøver jeg hardt å fokusere på at jeg aldri noen gang har angret på en tur eller treningsøkt, men derimot føler meg så mye bedre. Hvis jeg ikke gjør det derimot; da kommer den dårlige samvittigheten snikende.

 

Trikset mitt er det jeg kaller "skylappteknikken". Bare gå bestemt og målrettet til treningssenteret og blokkere alle de lumske tankene ute. Den lille djevelen som sitter på den ene skulderen dere vet. Ignorer!

 

Dette er selvfølgelig ikke så lett som det høres ut til, og jeg klarer det dessverre bare i gode perioder. I de dårlige er det fullstendig glemt, all kunnskap og erfaring er liksom helt borte. At det går an!? ........

 

Nøkkelen til hvordan jeg skal klare dette konstant har jeg ennå ikke funnet, men jeg kommer til å jobbe med saken så lenge jeg lever. Det gjelder å aldri gi opp!!

 

Ha en fortsatt sunn og fin helg,

her kommer visst sola også nå. :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo a P...... : :blink:

Men det kan ikke sammenliknes med vin vettu ....... :rolleyes:

Hvertfall ikke til god mat i helga.

Nå har jeg faktisk hatt to "asketiske" helger på rad, med bare vann, men neste helg skal det bli litt kos ja!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Jo a P...... : :blink:

Men det kan ikke sammenliknes med vin vettu ....... :rolleyes:

Hvertfall ikke til god mat i helga.

Nå har jeg faktisk hatt to "asketiske" helger på rad, med bare vann, men neste helg skal det bli litt kos ja!! :D

Lader opp til neste helg jeg også, da blir det langhelg på hytta.

Har vært "tørrlagt" denne helgen :blink:

Har sluttet med lettbrus og drikker bare vann :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet meg vel gjennom lørdagen og lørdagens fristelser :)

Var på fest i går - ble servert et nydelig lammelår med fløtegratinerte poteter. Forsynte meg en gang med passe mengde og lot fatene gå forbi i neste runde. Dessert ble det - servert på tallerken. Spiste opp alt på min jeg - og koste meg med den. Og så klarte jeg å begrense inntaket av vin til 2 glass. Pøste på med vann innimellom da.

Det er et problem med disse fristelsene - både de flytende og de faste :P

Og i gode perioder er vi kanskje superflinke - i de dårlige ikke :huh:

Pleier å si at enten slanker jeg meg og kan være superflink - eller så slanker jeg meg ikke - og da tør jeg ikke engang innrømme for meg selv alt jeg klarer å stappe i meg.

Det er derfor jeg har problem med vekta :unsure:

Jobber beinhardt for å endre det tankemønsteret. Er langt fra i mål - men jeg bare må tro på at jeg klarer det. Og det er også derfor jeg går på kurs med personlig oppmøte. Altfor lett for meg å "pynte" aldri så lite på resultatet - synd men sant :(

 

Men litt vin kommer jeg til å unne meg framover okke som :)

 

Trivelig morsdag ønskes alle mammaer for mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Nå er helgen å og si over. Ble vel ikke akkurat som jeg hadde planlagt. Det gikk skeis med vina. Fatter ikke at jeg ikke kan lære. Men gjort er gjort. Jeg kom meg på langkjøring til klokka halv 11. Det var en fin treningsøkt men herre min hatt så øm jeg er i baken etter å ha sitti på sykkelen i 90min. Jeg klarer ikke al den ståinga som instruktøren gjør, men det bryr jeg meg ikke noe om. Synes det var litt flaut i starten da jeg satt mens jeg følte alle de andre sto, men jeg kjører mitt eget løp.

Etter treninga dro vi avgårde på morsdagslunch. Det var som vanlig smakfult. Deilig å få maten servert. Det var koldtbord så jeg valgte det magreste og jeg drakk vann til. Jeg har gitt meg et løfte om ikke å drikke noen form for brus før sommeren og det har jeg ihvertfall klart.

Må innrømme at jeg smakte litt dessert men det var ikke mye.

Etter vi hadde vært der var vi og hentet en del ting som jeg hadde stående på den gamle arbeidsplassen min. Bl.a en eltemaskin på 2oliter. Nå kan jeg lage karbonader og vaffelrøre og mye annet i store porsjoner. Det blir kjekt.

I kveld skal jeg legge meg tidlig. Kjenner at jeg er trett.

i morgen er det veiedag. Håper vekta er snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er ikke helt gammel nok til å være fast her inne, men jeg har kikket innom hos dere innimellom, og vil bare hilse på og si at jeg synes dere er kjempeflinke!

 

-Og prillarodden; Jeg går på vanlig kurs (eller faktisk på aktiv), og startet med en BMI på 35,8. -Og jeg var ikke engang den største på kurset! Det vil alltid være noen som skal ta av seg 5-10kg til badedraktsesongen, men det viktigste er at du finner en kursform som passer deg. -En bonus med å ha ett stort utgangspunkt er at man ofte får litt større resultater enn de fleste andre :-)

 

kikk; 90 minutters langkjøreing! -Jeg er imponert! Du knuser meg med 30 minutter på økta der ;-) Lykke til på vekta i morgen, og jeg ønsker dere alle en flott uke og mange gode resultater fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er ikke helt gammel nok til å være fast her inne, men jeg har kikket innom hos dere innimellom, og vil bare hilse på og si at jeg synes dere er kjempeflinke!

 

-Og prillarodden; Jeg går på vanlig kurs (eller faktisk på aktiv), og startet med en BMI på 35,8. -Og jeg var ikke engang den største på kurset! Det vil alltid være noen som skal ta av seg 5-10kg til badedraktsesongen, men det viktigste er at du finner en kursform som passer deg. -En bonus med å ha ett stort utgangspunkt er at man ofte får litt større resultater enn de fleste andre :-)

 

kikk; 90 minutters langkjøreing! -Jeg er imponert! Du knuser meg med 30 minutter på økta der ;-) Lykke til på vekta i morgen, og jeg ønsker dere alle en flott uke og mange gode resultater fremover!

 

takk skal du ha. Jeg synes det er en flott treningsøkt for det er akkurat passe slitsomt og så har jeg en god følelse når jeg er ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vel ikke akkurat det store tapet denne uka, men ned er ned. Uansett moro og motiverenes å forandre på ticker. Lurer fælt på hvordan det vil gå denne uka. Da er det en del utfordringer som dukker opp.

Vi har hatt en årlig tur til kiel sammen med gode venner. Da drar vi over til Sverige torsdag, og drar videre med buss fra Sverige fredag morgen. En skikkelig heisatur pleier det å være.

I dag er det vel ikke så mye som står på tapetet utenom jobb, veiing på kurs og trening i kveld. Da ønsker jeg alle en fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Hei,

 

Jeg er ikke helt gammel nok til å være fast her inne, men jeg har kikket innom hos dere innimellom, og vil bare hilse på og si at jeg synes dere er kjempeflinke!

 

-Og prillarodden; Jeg går på vanlig kurs (eller faktisk på aktiv), og startet med en BMI på 35,8. -Og jeg var ikke engang den største på kurset! Det vil alltid være noen som skal ta av seg 5-10kg til badedraktsesongen, men det viktigste er at du finner en kursform som passer deg. -En bonus med å ha ett stort utgangspunkt er at man ofte får litt større resultater enn de fleste andre :-)

 

kikk; 90 minutters langkjøreing! -Jeg er imponert! Du knuser meg med 30 minutter på økta der ;-) Lykke til på vekta i morgen, og jeg ønsker dere alle en flott uke og mange gode resultater fremover!

:rolleyes:

Takk for gode tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Ble vel ikke akkurat det store tapet denne uka, men ned er ned. Uansett moro og motiverenes å forandre på ticker. Lurer fælt på hvordan det vil gå denne uka. Da er det en del utfordringer som dukker opp.

Vi har hatt en årlig tur til kiel sammen med gode venner. Da drar vi over til Sverige torsdag, og drar videre med buss fra Sverige fredag morgen. En skikkelig heisatur pleier det å være.

I dag er det vel ikke så mye som står på tapetet utenom jobb, veiing på kurs og trening i kveld. Da ønsker jeg alle en fin mandag

Som du sier ned er ned :)

Ikke lett med ALLE fristelser vi står ovenfor B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Mandag er veiedag og det ble 0,7 kg ned denne uken :D:D

Strålende fornøyd med det. Fra jeg begynte å måle meg 16.1.12 har jeg minsket 17 cm tilsamen på de 6 punktene jeg måler og jeg har gått ned -3,5 kg siden 9.1.12.

Var "flink" hele forrige uke med unntakk av frimerkene mine og en sabla god dessert på morsdagen B)

Ønsker dere en flott uke ladies ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle flotte damer

 

Jeg var på kurskveld igår og hadde gått ned 1,5 kg. Det var moro og det øker motivasjonen. det er så deilig å kunne kose seg en gang i uken og alikevel tape vekt. Til helgen skal jeg altså på tur og det er den største utfordringen hittil. Vi har hatt denne turen mange ganger og jeg vet hvordan den er. Den starter torsdag kveld med god mat og en del vin. Jeg må forandre tankemønsteret.

En fin dag ønsker jeg alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Hallo alle flotte damer

 

Jeg var på kurskveld igår og hadde gått ned 1,5 kg. Det var moro og det øker motivasjonen. det er så deilig å kunne kose seg en gang i uken og alikevel tape vekt. Til helgen skal jeg altså på tur og det er den største utfordringen hittil. Vi har hatt denne turen mange ganger og jeg vet hvordan den er. Den starter torsdag kveld med god mat og en del vin. Jeg må forandre tankemønsteret.

En fin dag ønsker jeg alle

GRATULERER med flott resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristelser...... :wacko:

 

Ja hver dag, og særlig hver helg, er en endeløs rekke av fristelser og utfordringer synes nå jeg. Det gjelder å prøve og tviholde på sine nye rutiner, holde fokus og tenke positivt.

 

Men ja; det er vanskelig dere! Ikke bare bare å endre et gammelt inngrodd tankemønster. Men absolutt mulig, helt klart, og det gjelder å komme seg fortest mulig på igjen når man faller av lasset.

 

Yes we can!! :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle flotte damer

 

Jeg var på kurskveld igår og hadde gått ned 1,5 kg. Det var moro og det øker motivasjonen. det er så deilig å kunne kose seg en gang i uken og alikevel tape vekt. Til helgen skal jeg altså på tur og det er den største utfordringen hittil. Vi har hatt denne turen mange ganger og jeg vet hvordan den er. Den starter torsdag kveld med god mat og en del vin. Jeg må forandre tankemønsteret.

En fin dag ønsker jeg alle

 

Så flott så flink du er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...