Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe... Nå snakker vi! Så flink du er!!! Rusa på trimpoeng er bra vettu :)

 

Vi er vel framme på hytta. Snøen er nesten borte... Usikker på hvor mye langrenn det blir mulig å få til. Vi må i alle fall ut og prøve oss i morgen, men jeg er ikke god på dårlig føre altså. Blir sinna, utålmodig og mannevond. På fredag skal vi i alpinanlegget, så NOE trim er jeg sikret.

 

Har lyttet til rådet ditt og stod over rødvinen i dag. Sparer den til dager der jeg på forhånd har brukt mye energi.

Over og ut :)

 

PS innlegg nr 100 - hipp hipp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snikveide meg i dag tidlig etter noen særdeles strenge dager med kun tilmålte kalorier og mye mosjon. Og hva fikk jeg se? Jo - resultater! Ned 1,2 kilo siden forrige veing. Måtte det bare vare til mandag. Skal holde hardt med to bursdager i helgen, men jeg skal bite tennene sammen, og prøve å holde planen :)

 

God helg der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Skulle være merkelig om det ikke er noe blir noe nedgang å spore på den offisielle veiedagen også :) Deilig å se at innsats betaler av med resultater, tenker jeg. Det øker motivasjonen også!

 

Her ble det 5 tp i går på elendig langrennsføre og 8 i dag i alpinbakken. Imorgen skal alt fryse på, så da blir vel føret enda verre... Grr... :angry: Men for all del, fornøyd med egen innsats :)

 

Har dessuten fått besøk av ei venninne som ikke har sett meg siden september, og hun bemerket at jeg hadde gått ned. Bra for motivasjonen det og.

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen! Denne uke 400 g NED, og det er jo i hvertfall i riktig retning. Med tanke på at det har vært to bursdagsfeiringer denne helgen, og altfor mye kaker :rolleyes: , så er resultatet greit. Er fornøyd med at jeg gjorde en skikkelig innsats resten av uken slik at sluttresultatet ble nedgang...

 

Hvordan går det med dere da Mimi og Moviestar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - godt å se at innsats lønner seg :)

 

Jeg har fått trent masse i vinterferien, noe sånt som 22 tp tror jeg, hvilket er MYYYYYE mer enn jeg vanligvis får til. Ikke desto mindre er jeg forberedt på mer eller mindre stillstand i morgen. Ikke fordi jeg jeg har fråtset eller spist mye, men rett og slett fordi kroppen for det meste har gått ned en jafs annenhver uke istedet... Så da er det egentlig neste uke jeg skal gå ned. Men vi får nå se. Det er imorgen jeg skal til pers!

 

Fortsett den gode trenden, Vimseberta! Så venter vi spent på at Movistar tikker inn sitt tall for uka.

 

Over og ut!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er MANGE trimpoeng, Mimi! Jeg satser på å fortsette den gode trenden nå. Nå er det ikke noen planlagte bursdager før i juli :). Vi har et skikkelig rush de tre første månedene i året, så er det altså lenge stille (heldigvis), så da går det an å konsentrere seg om å spise riktig en stund ;)

 

Ha en fin dag, og lykke til med veiing i morgen! (Lurer forresten på å bytte dag jeg også, for motivasjonens skyld...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Så flinke dere er!

 

Jeg holder ut, men det går tritt. Må ta noen uker nå med kcal registrering igjen. Dette går for treigt, er jeg redd. Litt og litt blir også kilo til slutt, men spørs om jeg gidder å holde ut!

 

73,5 i dag, og ned 200 gram fra sist mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen,

Ikke no' moro når det går trått, Movistar, i all fall ikke flere uker på rad - men det går jo riktig vei da! Jeg har faktisk registrert mat hver dag hele veien, med unntak av noen helgedager uten kontroll. Du får prøve og se om det kan hjelpe deg.

 

Her viste vekta intet mindre enn en hel kilo ned siden forrige uke :o men også siden i går :D (det var derfor jeg fortsatt trodde på stillstand), så jeg skjønner og støtter tanken din om å bytte veiedag, Vimseberta. Det har ingenting å si for nedgangen på sikt, men kanskje for motivasjonen i øyeblikket?

 

Nå har jeg 3,2 kg igjen til neste delmål... Let's go!

Ønsker dere en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer,

 

Puh, dette er en tung uke... Prøver å være flink med maten, og er det for så vidt også, men trening derimot ai-ai-ai! Dette blir for uregelmessig. Var mer enn flink forrige uke, men det er jo ikke noen grunn til å legge seg på latsiden nå.

Negativt <_<

1. Har ikke gått på jobb en eneste gang denne uka. Buu..!

2. Har heller ikke tenkt å gå så lenge det sludder og er møkkavær. Buh...

3. Jeg er ei pingle som ikke gidder å gå i dårlig vær. Buuh..!

4. Skisesongen ser umiddelbart ut til å være slutt, jeg må finne en annen treningsform. Sukk! :unsure:

 

Positivt :D

1. Jeg har gått ned gjennomsnittlig 0,78 kilo hver uke siden jeg starte opp 9. januar. Det er mer enn forventet/planlagt. Yay! :) Jeg er hele tiden redd for at det skal bråstoppe, men måtte det fortsette!

2. Jeg har gått ned 11 cm i midjemål siden oppstart.Yay!

3. Idag har jeg på meg en bukse jeg ikke har gått med på to år. Knappen går igjen og den sitter pent. Yay!

 

Ellers har jeg blitt flinkere til å drikke vann de siste 2-3 ukene, og det ser ut til å funke. Må fortsette med det. Er også fornøyd med at jeg skriver opp mat hver dag, og dermed kan legge inn rom for en liten (som oftest mørk) sjokoladebit i blant :P . Det er bra for motivasjonen. 100% avhold er ikke noe for meg.

 

Hvordan går det med dere? Vimseberta, har du fått sanket noen trimpoeng denne uka?

 

Ønsker alle en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott med nedgang på begge to :) og hvis du syns det går sakte Moviestar, så går det i hvertfall nedover. Ikke gi opp, du kommer nok i mål skal du se :)

 

Hvis det er noen trøst Mimi, så går det trått med trening her også *sukk*

Har blitt noen gåturer denne uken, men det er det. Ikke er jeg flink til å registrere mat heller. Så ros til deg Mimi, for at du får til det! Har ikke noen utskeielser å snakke om, og spiser helt greit, så jeg får se til uka om det holder eller om jeg må ha knallhard disiplin og skrive ned alt jeg spiser...

 

Mistet litt av piffen og vårenergien når det plutselig dumpet ned 15 cm snø her i går. Håper den forsvinner fort igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Ikke veiedag i dag, men jeg så NYTT TALL på vekten! 72,8! Omsider ser jeg 72-tallet. Måtte det vare til mandag! Yippi!

 

Jeg er jo slett ikke flink med trening. Kun en dag har jeg gått hjem. Menmen. Det blir bedre når sambo begynner på jobb igjen. Er veldig lett å ta bilen når han er på friperiode!

 

Hadde dessuten en klinch med en venninne i dag. For å gjøre en kort historie kortere så dreide det seg om at hun mener jeg er "i ferd med" å utvikle spiserforstyrrelse bare fordi jeg ikke vil spise pizza i morgen kveld. Jeg sa som det var, akkurat nå så passer det ikke inn i kostholdet mitt. Hun er selvsagt tynn, har selv hatt alvorlig spiseforstyrrelse (og grenser vel i perioder til det ennå) og er veldig stresset fordi hun mener at en annen venninne av oss har spiseforstyrrelse (noe jeg ikke er enig i).

 

Meeeen men. Det er lov å bekymre seg. Men jeg spiser ikke pizza for å motbevise eller bevise noe. Jeg vil ikke ha pizza! (I hvertfall ikke laget på den grusomme ferdigbunnen til Toro! Men sa ikke noe om det for å være høflig, hun skrøt over hvor god hun syns den bunnen er)

 

Når jeg endelig oppnår suksess med slanking, og er motivert for det, vil jeg ikke spise alt mulig i sosiale sammenhenger bare fordi det er "unormalt" å ikke gjøre det.

 

Grr...

 

Hvordan takler dere mat i sosiale sammenhenger når dere ikke har lyst til å spise maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veiedag i dag, men jeg så NYTT TALL på vekten! 72,8! Omsider ser jeg 72-tallet. Måtte det vare til mandag! Yippi!

 

Når jeg endelig oppnår suksess med slanking, og er motivert for det, vil jeg ikke spise alt mulig i sosiale sammenhenger bare fordi det er "unormalt" å ikke gjøre det.

 

Grr...

 

Hvordan takler dere mat i sosiale sammenhenger når dere ikke har lyst til å spise maten?

 

Grattis med nytt tall! Utrolig hvor motiverende litt snikveiing kan være. Så 72-tallet i dag jeg også, uten at jeg vet hva jeg har gjort for å fortjene det. Så jeg tviler på at det varer til tirsdag, men det er jo lov å håpe :) (jeg har virkelig ligget på latsiden denne uka, men kanskje jeg bygde muskler i vinterferien som nå forbrenner litt ekstra... yeah right, hehe)

 

I sosiale sammenhenger så sørger jeg rett og slett for å spise meg mett på grønnsaker eller salat på forhånd. Skikkelig mett. Dermed er jeg ikke sulten og derfor mindre fristet, og så kan jeg feks spise ett pizzastykke for å være sosial. Det synes jeg stort sett funker.

 

Når det dreier seg om lengere sosiale settinger, der jeg vet jeg kommer til å bli sulten, så har jeg noen ganger hatt med meg litt mandler og et kokt egg i veska. Det høres kanskje litt desperat ut, men det funker. Du får la være å fortelle venninna di det, for da blir jeg sikkert diagnostisert syk jeg også ;)

 

For øvrig er jeg helt enig med deg. Pizza er noe av det verste. Jeg har bodd i Italia og elsker skikkelig pizza (men ikke ferdigbunner - blæh!), men akkurat i disse tider så holder jeg meg unna. Alternativt lager jeg med grov bund og kesam som ost, men det ville være løgn å påstå at det er like godt.

 

Mimi :)

 

EDIT:

PS Ang. egg og mandler, så er det ikke noe drar fram og sitter og gomler for meg selv. Det blir for sært... Så det gjør jeg litt "i det skjulte", hvilket i følge venninna di sikkert er enda et tegn. Jeg er imidlertid (som deg) veldig trygg på at jeg går ned på en sunn måte og på ingen måte har spiseforstyrrelser B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis det er noen trøst Mimi, så går det trått med trening her også *sukk*

Har blitt noen gåturer denne uken, men det er det. Ikke er jeg flink til å registrere mat heller.

 

Så ros til deg Mimi, for at du får til det! Har ikke noen utskeielser å snakke om, og spiser helt greit, så jeg får se til uka om det holder eller om jeg må ha knallhard disiplin og skrive ned alt jeg spiser...

 

Trøst og trøst fru Blom, du kan være min 'Partner in crime', jeg har ikke rørt meg det grann denne uka, så det høres ut som om du har vært flinkere. Heia du!

 

Takk for ros. Jeg anbefaler virkelig å skrive ned. Ikke store jobben synes jeg. Frokosten min er stort sett lik, så den kopierer jeg fra dag til dag. Og jeg spiser som regel det samme til lunsj som jeg spiste til middag kvelden før, så da kopierer jeg der også (da kommer det på feil sted, med det blåser jeg i)og gjør bare småjusteringer på mengder etc.

 

Jeg liker å skrive inn på forhånd,sånn at jeg vet hvor mange kcal jeg har å gå på, og som sagt så er det bonus at jeg kan legge inn 10 gram mørk sjokolade her og der. Jeg spiser lite poteter og ris for tiden, så da har jeg som regel litt kcal til overs, som jeg foretrekker å bruke på ekstra dressing, litt vin eller godteri.

 

God natt til dere begge to :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

FfffffAaaaaaaaaaaIiiiiiiL!!!!!!!!!!!!

 

Ble full i går, det bare skjedde. 5 stk grevevns cider uten tilsatt sukker vel og merke - har aldri blitt full av så lite over så lang tid før. La meg kl. 04 og sto opp kl. 13. For å gjøre helgen komplett så spydde jeg selvsagt før jeg la meg... omg, for en epic fail.

 

Venninnekvelden gikk fint. Fikk et hardt spørsmål i det jeg kom "jeg lurer bare på EN ting. Har du SATT deg et mål?"

 

Det var visst det hun var opptatt av. At jeg ikke bare skulle slanke meg og aldri bli fornøyd. Jeg blir nok ikke forøyd, svarer jeg, men jeg gidder ikke slanke meg mer enn at jeg ser et tall jeg er fornøyd med. Jeg sa at jeg skal ned til 68,5 og at jeg veide 72,3 i går når jeg veide meg. Tror hun ble fornøyd med å høre det, men veldig sjokket over at jeg veide såpass mye. Folk er blinde - hun syns ærlig talt at jeg ikke ser tjukk ut. Kanskje hun skjønte at jeg virkelig trenger å slanke meg litt når jeg har så mye å bære på? Det er jo ikke bra for noe å gå rundt og bære på for mye.

 

Pizzaen gikk lett å styre unna - de to som skulle lage den spiste den før jeg kom. Etter jeg og nr. 4 kom så koste vi oss med gulrot og selleri med rømmedip. Det stod en svær skål med smågodt og en svær skål med chips på bordet, men de var jeg bare såvidt borti.

 

Men så kom jeg hjem. Sambo skulle egentlig på hytten i helgen, men ville heller ta noen øl hjemme hos oss med kompiser når fredagen kom. Så da kom jeg hjem til full fest og han hadde kjøpt inn til meg også. Jeg kunne ikke likegodt gå og legge meg, så jeg tok en cider jeg da - og så to. Og så ble jeg brisen og fikk dårlig dømmekraft.

 

Hadde jo spist alt for lite i går - totalt, med all drikken, endte jeg opp på 2500 kcal - når jeg skal drikke pleier jeg å passe på å spise godt i forkant. Spiste to knekkebrød med laks og avocado før jeg begynte å drikke, men det var nok ikke nok.

 

Og i kveld skal jeg til venninner jeg ser ca. 2 ganger i året, så da har jeg LYST til å ta meg noen glass med de også. Så det SKAL jeg gjøre. Det blir nok ikke mye, men litt for kosen sin skyld. Blir nok mye bryllupssnakk. En av de 3 jeg skal være med skal gifte seg til sommeren, og så skal jo jeg gifte meg neste sommer. Det blir koselig =)

 

Passer maten i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Grattis med nytt tall! Utrolig hvor motiverende litt snikveiing kan være. Så 72-tallet i dag jeg også, uten at jeg vet hva jeg har gjort for å fortjene det. Så jeg tviler på at det varer til tirsdag, men det er jo lov å håpe :) (jeg har virkelig ligget på latsiden denne uka, men kanskje jeg bygde muskler i vinterferien som nå forbrenner litt ekstra... yeah right, hehe)

 

I sosiale sammenhenger så sørger jeg rett og slett for å spise meg mett på grønnsaker eller salat på forhånd. Skikkelig mett. Dermed er jeg ikke sulten og derfor mindre fristet, og så kan jeg feks spise ett pizzastykke for å være sosial. Det synes jeg stort sett funker.

 

Når det dreier seg om lengere sosiale settinger, der jeg vet jeg kommer til å bli sulten, så har jeg noen ganger hatt med meg litt mandler og et kokt egg i veska. Det høres kanskje litt desperat ut, men det funker. Du får la være å fortelle venninna di det, for da blir jeg sikkert diagnostisert syk jeg også ;)

 

For øvrig er jeg helt enig med deg. Pizza er noe av det verste. Jeg har bodd i Italia og elsker skikkelig pizza (men ikke ferdigbunner - blæh!), men akkurat i disse tider så holder jeg meg unna. Alternativt lager jeg med grov bund og kesam som ost, men det ville være løgn å påstå at det er like godt.

 

Mimi :)

 

EDIT:

PS Ang. egg og mandler, så er det ikke noe drar fram og sitter og gomler for meg selv. Det blir for sært... Så det gjør jeg litt "i det skjulte", hvilket i følge venninna di sikkert er enda et tegn. Jeg er imidlertid (som deg) veldig trygg på at jeg går ned på en sunn måte og på ingen måte har spiseforstyrrelser B)

 

Det er gode råd. Men hadde nok slitt med å få til å "spise i smug" i går. Da må det liksom være litt flere rundt - og ikke jenter som passer på meg som hauker for å se at jeg spiser normalt.

 

Jeg liker i grunn hjemmelaget pizza, min egen, vel og merke. Men ikke med ferdigbunn. Da kan jeg jo like godt kjøpe frossenpizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i morgen - gleder meg!!

 

Høres ut til at du har snikveiet deg og vet 72-tallet holder stand :) Det er bra!

 

Jeg kom for øvrig til å trykke "plusstegn" på den forrige meldingen din, og jeg mente altså ikke å like at du hadde vært full, kastet opp og vært fyllesyk. Jeg skulle egentlig trykke "multisitat", men kom altså til å gi deg poeng istedet. Faktisk det første poeng jeg har delt ut herinne. Jaja. Det høres uansett ut til at at det har gått bra.

 

Fint at du fikk overbevist venninna di om at du ikke er syk, men rent faktisk "har lov til" å gå ned noen kilo. Jeg synes imidlertid det er litt trist at du ikke tror du noen gang kommer til å bli fornøyd. Mener du virkelig det? (se her, haha... nå begynner jeg og mase også! Sorry ;) )

 

Jeg gleder meg ikke til veiedag. Tror 72-tallet har forsvunnet for min del, men vi få nå se. Jeg har fortsatt halvannet døgn på meg, så det kan jo hende. Dessuten har jeg jo gått ned to uker på rad, så da er det kanskje begrenset hva jeg kan forvente, skjønt det er jo lov å håpe at kroppen min har lagt om rytmen.

 

Etter 22 trimpoeng forrige uke har jeg INGEN denne uka. INGEN :blink: Jeg sitter med treningsklærne på og hadde tenkt meg ut å jogge, men tror jeg må prioritere retting. Æsj.

 

Matmessig har jeg vært relativt flink, men fredag kveld ble jeg servert verdens lekreste entrecote med sunt tilbehør riktig nok. Selv om jeg skar bort fettet, så var den nok litt marmorert og kcal-rik. Jeg nøt den i alle fall. Hver bit! :P Lørdag kveld var jeg på ost og vin-bursdag. Jeg tok bilen så jeg "slapp unna" med ett glass vin ved ankomst (jeg nøt deg også ;) ). Var flink og spiste meg mett på grønnsaker før avreise, men med deilig ost, så baller det fort på seg med kcal. usikker på hvor mye det har blitt totalt. Har prøvd å kompensere med en sunn søndag, men som sagt så har det ikke lykkes meg å trene ennå. Blæh!

 

Lykke til med veiing, så tastes vi i morgen og tirsdag.

 

Over og ut!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Poster et innlegg nå kl. halv ett, jeg. Døgnrytmen min er jo ikke-eksisterende etter å ha vært våken til hhv kl 4 natt til lørdag og kl. 3.30 natt til i dag. Men skal legge meg snart... må jo bare det. Skal opp kl. 6.30 i morgen, drøyer det kanskje til 7... blæh. Kan ta en helg til på rappen, kjenner jeg.

 

Fikk heller ikke gjort alt jeg hadde planlagt i dag. Ble bare en times tid med lekser. Men jeg fikk vasket gulvet og bordet i stuen etter mannemannen hadde guttefest her på lørdag. Det trengtes, kan man si!

 

"snikveid meg" ja!! det kan jeg love deg :) fikk en skikkelig oppmuntring i dag. Helt fullstendig urealistisk vekt, men gud så gøy. Men skal ikke glede meg for tidlig :-p

 

Ang. lørdagen så var jeg egentlig ikke fyllesyk. Og er ganske sikker på at spyingen skjedde fordi min tomme mage ikke tolererte alkohol. Men å "like" innlegget er vel ikke helt i sin rett. Var jo slett ikke noe å skryte av, haha.

 

Jeg blir nok ikke fornøyd, nei. Jeg er likevel bevisst på det, og derfor setter jeg meg et klart mål der jeg skal stabilisere meg og i stedet fokusere på å trene opp kroppen min (og spise nok og riktig). Kanskje jeg blir fornøyd når hodet mitt venner seg til at kroppen min er mindre. Men jeg har jo ennå ikke vent meg til at jeg er mer enn 10 kg lettere enn jeg var i 2007.

 

Fikk en liten oppvekker da jeg tok målebåndet og brukte målene mine fra sept. 2007 (da jeg begynte for alvor). 88 cm midje - denne uken målte den 75 cm. Jeg ER ganske mye tynnere nå - men jeg SER det samme i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok ikke fornøyd, nei. Jeg er likevel bevisst på det, og derfor setter jeg meg et klart mål der jeg skal stabilisere meg og i stedet fokusere på å trene opp kroppen min (og spise nok og riktig). Kanskje jeg blir fornøyd når hodet mitt venner seg til at kroppen min er mindre. Men jeg har jo ennå ikke vent meg til at jeg er mer enn 10 kg lettere enn jeg var i 2007.

 

Fikk en liten oppvekker da jeg tok målebåndet og brukte målene mine fra sept. 2007 (da jeg begynte for alvor). 88 cm midje - denne uken målte den 75 cm. Jeg ER ganske mye tynnere nå - men jeg SER det samme i speilet.

 

Det kjempefint at du bevisst på det og har satt deg et mål der du sier at dette er bra nok, og så håper jeg virkelig at du rent faktisk blir fornøyd når hodet ditt skjønner hvor mye du faktisk har gått ned :)

 

Og for øvrig så misunner jeg deg midjen din!!! Vi veier jo omtrent det samme (og jeg innbiller meg at vi er omtrent like høye også. Vet ikke hvor jeg har fått det fra... Kanskje BMI'n? Jeg er 174 cm), men jeg har nesten 15 cm større livvidde enn deg! Det er jo som jeg har sagt før, her er det dessverre eplefasong som gjelder. Dårlige gener. At jeg har lange smekre ben hjelper lite på fett rundt innvollene. Til gjegjeld kan de lure fleste til å tro at jeg er slankere enn jeg er.... helt til jeg stiller i bikine <_< Så klapp deg selv på skulderen (eller magen :) ) og si at du har finfin midje!

 

Håper vekta var snill med deg! Her viste den 73 blank, så får vi se om det blir noe 72-tall på meg i morgen.

 

Vimseberta, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Høres ut som du har hatt en festlig helg, Moviestar, og jeg unner deg det ;) Har fått et inntrykk av at du ikke er fornøyd med framgangen, men midjemålet ditt taler vel i klartekst! 13 cm mindre er jo supert!! Riktignok over litt tid, men det er jo også den sunneste måten å gå ned i vekt. Kiloene kom jo ikke på over natten heller, og det er kanskje litt mye å forvente at de skal forsvinne som dugg for solen, selv om de helst skulle vært borte i går ;) Og jeg synes du er tøff som sier til venninnene dine at alle typer mat ikke passer deg nå. Man skal jo ikke spise for å tilfredstille andre heller. At man vil ned noen kilo kavalifiserer ikke til spiseforstyrrelser sånn helt uten videre. Så lenge man spiser vel å merke, men velger sunnere alternativer. Forøvrig så er jo ikke pizza akkurat optimal kost for noen :D

 

Ikke heng med hodet for manglende trening Mimi :) Du har jo litt å gå på fra forrige uke, og det kan jo bare bli bedre denne uken, ikke sant?

 

Jeg tar veing i morgen. Det har ikke vært en fantastisk uke akkurat :unsure: , verken når det gjelder mat eller trening. Er jo ute og går endel, men det føles ikke som trening... Fra i dag har jeg begynt å registrere mat igjen. Det må nok til, blir mye mer bevisst på småtingene jeg putter i meg. Jeg er utrolig flink til å spise akkurat nok til å holde konstant vekt, altså verken opp eller ned. Jeg har jo gått ned før, riktignok på kurs, og med oppfølging. Da gikk det veldig greit, og jeg gjorde alt riktig. Skrev opp alt jeg spiste, trente jevnt og rapporterte hver uke. Har bestemt meg for å klare det igjen, men har ikke lyst til å betale for et kurs...

 

Men altså ny frisk her denne uken! For å gi meg? HAH! Ikke denne jenta. Jeg gir meg ALDRI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tar veing i morgen. Det har ikke vært en fantastisk uke akkurat :unsure: , verken når det gjelder mat eller trening. Er jo ute og går endel, men det føles ikke som trening... Fra i dag har jeg begynt å registrere mat igjen.

 

Men altså ny frisk her denne uken! For å gi meg? HAH! Ikke denne jenta. Jeg gir meg ALDRI!!

 

Flott - da har vi en veiedate i morgen :)

- så håper jeg du får gang i registrering av mat *sparke deg i rompa og vifte med pekefingeren* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Hopper bare over 72-tallet jeg. Er det greit, eller? :lol:

 

71,8 i dag! (ikke gidd å minn meg på at jeg drakk alkohol i helgen da... angrer på det nå. Eller, jeg gjør jo ikke det, men nå tenker jeg jo på at det sikkert er dehydrering ennå. Selv om jeg drakk vann som en kamel både mens jeg drakk alkohol og om dagen.)

 

Kommer vel til å gå opp igjen til neste uke, men pyttsann. Den tid, den sorg.

 

Men er jo litt dumt at jeg skal belønnes for å IKKE være flink! B) Lærer jo ikke noe av det!

 

Drøyer dere til i morgen altså?

 

Mimi: Ja vi er ca. like høye. Er 173 cm. Er vel mye pga fettet mitt (er vel strengt tatt ikke politisk korrekt å omtale meg selv som feit lenger med BMI 24,0!) som er fordelt ganske jevnt på kroppen at disse søte, slanke venninnene mine ikke helt fatter at jeg gidder å slanke meg "så voldsomt". Men jeg har jo fortsatt den gjenstridige fettvalken på ryggen som ikke rikker seg. Men jeg har jo en ganske sexy (i mine øyne) liv-hofte ratio på 0,75 for øyeblikket som jeg liker veldig godt! Så skal ikke slanke den vekk!

 

Så joda, jeg er fornøyd med midjen. Men den er jo også ganske sensitiv for melkeprodukter som ikke er pasteurisert (ost og yoghurt går bra) - eller brød! Har nok hint av både laktose og glutenintoleranse. Så jeg holder meg bevisst unna slikt. Får i meg kalsium fra ost, og spiser ellers grove knekkebrød. Har kommet over "lengter etter brød" fasen for denne gang. Har noen perioder jeg bare får nok av knekkebrød og bare MÅ ha brødskive, men det straffer seg som oftest i form av treg og hard mage. Og motsatt med melk. Er veeeldig glad i ferskt brød med brunost eller fårepølse og nesquick, men det blir jo en bombe som står stille i magen. Grusomt! Så er ikke ofte jeg unner meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Vimseberta! Registrering av mat er veeeeeeldig lurt! Føler meg i kontroll igjen (og ser nedgang igjen!) nå som jeg har begynt å føre mat.

 

Men jeg gidder som sagt ikke føre alt. Blir gal av å tenke etter når jeg tok meg en kaffekopp og hva jeg hadde oppi den etc. Fokuserer heller på maten, så drikker jeg de begrensede mengdene te og kaffe med suketter, melk, fløte etc som er tilgjengelig. Er jo uansett ikke DERFOR jeg er blitt tjukk. Det er for mye god mat.

 

Men jeg føler meg veldig, veldig heldig som ikke har sjokolade/snopsuget som veldig mange andre her inne har. Kunne rett og slett ikke tenke meg å "lage" plass i budsjettet mitt for en stakkars sjokoladebit. Da tar jeg heller mer middag. Eller mer lunsj. Mat, i hvertfall. Jeg er matvrak! :rolleyes:

 

var en ordentlig oppvekker da jeg ble samboer og gutten gjorde meg oppmerksom på hvor opphengt jeg egentlig er i mat. Så det har jeg jobbet mye med de siste 5 årene. Er ikke bra å være for matglad heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper bare over 72-tallet jeg. Er det greit, eller? :lol:

 

Drøyer dere til i morgen altså?

 

 

Det er greit :D Gratulerer så mye! Og så er det jo ikke sikkert at du går opp igjen heller. Det har jo gått litt trått de siste ukene for deg, og da hender det at kroppen "rykker" litt når den først går ned igjen. Omvendt sett, så er det nok ikke realistisk å forvente å gå ned de helt store mengdene om en uke. Men shit au, gled deg over det som er nå!

 

Jepp, veiedag i morgen. Jeg har hatt tirsdag som veiedag de siste 5-6 ukene, så jeg holder meg til den. Jeg synes den er mer stabil og mindre påvirket (kortsiktig) av helgens noe mer ujevne spisemønster.

 

For øvrig er jeg også veldig matglad, men jeg setter gjerne av litt plass til sjokolade. Det er min last. Chips derimot, ække interessert!

 

Jevn fettfordeling og smal midje - du har mye å være glad for :) Jeg har alt fett på mage og hofter, og ingenting ellers. Ikke en gang på rompe eller lår. Så i mangel av bedre gleder meg over lange slanke lår og legger - og armer. Det gjelder å finne noe å være takknemlig for, og ikke bare ting å syte over :)

 

Nå: middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, damer :)

 

Her spiller vekta på lag for tredje uke på rad. Det er nesten ikke til å tro. 72,7 kg = ned 0,5 kg.

 

Innser at jeg burde lagt inn et delmål til på veien. Det er fortsatt 2,7 kg til mitt neste mål, og det kjennes et stykke unna. Jeg er bare 100 gram unna en BMI på under 24, så sånn sett så har jeg et nytt tall å se frem mot der også.

 

Vimseberta, hvordan har det gått med deg? Har alle gåturene dine gitt resultater? Det er fullt mulig, selv om de ikke kjennes ut som trening. Lykke til i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...