Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Usj, er helt i kjelleren jeg.... Lagt på meg 0,9 kilo, og det er ikke fortjent. Har trent som aldri før, og kun skeiet ut på fredag men ikke noe helt vilt som jeg egentlig kunne ha gjort... Vet jeg skal ha mensen i dag eller i morgen, men allikevel 0,9 kilo!!!!! Jaja, får legge meg i selen og ta meg selv i nakken, for dette er jo ikke greit. Skal være sur litt til i dag, så får jeg fokusere på de 6 kiloene jeg faktisk har gått ned :huh:

 

Hei Lilly32, ikke fortvil! Vekta viser ikke alltid sannheten. Jeg går også opp under mensen i form av veske i kroppen. Neste veiing vil sannsynlig rette opp dette bildet.

Ser du har gått ned mange kilo. Gratulerer så masse til deg!

Bare stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Usj, er helt i kjelleren jeg.... Lagt på meg 0,9 kilo, og det er ikke fortjent. Har trent som aldri før, og kun skeiet ut på fredag men ikke noe helt vilt som jeg egentlig kunne ha gjort... Vet jeg skal ha mensen i dag eller i morgen, men allikevel 0,9 kilo!!!!! Jaja, får legge meg i selen og ta meg selv i nakken, for dette er jo ikke greit. Skal være sur litt til i dag, så får jeg fokusere på de 6 kiloene jeg faktisk har gått ned :huh:

 

Ååååå Lilly32, dette er så kjedelig...! Jeg har opplevd det selv flere ganger og, og man mister litt motivasjonen, men du må tenke som så at du ikke har gått opp 0.9 kilo. Jeg går opp over 1 kilo hver gang jeg skal ha mensen, og hvis jeg da i tillegg har drikki mye Farris, eller mat med mye salt i så gir det jammen negativt utslag på vekta! Trener du mye kan det også være at kroppen holder på vannet, og at du begynner og bygge muskler! Jeg er SIKKER på at neste gang så viser vekta mye NED :-) stå på Lilly32 :D

 

Tenk på alt du allerede har klart og gå ned! Det er fantastisk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for feedback, Gemma! :) Ja, jeg merker tydelig at jeg er hyggeligere å ha med å gjøre for hele familien, og andre, når jeg føler meg bedre selv. Har litt å jobbe mot der, jeg også, når det gjelder andre ting enn trening. Setter meg selv i siste rekke veldig lett, og da blir det sjelden tid igjen... Heller ikke bra, om jeg skal være et fornøyd medmenneske. Har lært mye om det i 30-åra, som "snart" er over. Regner med å gå inn i 40-åra med litt mer erfaring og evne til å slappe av og kose meg litt. Mindfullness står høyt på listen av ting jeg vil lære mer om. :)

Hei Mittår!

Jeg er rå imponert over treningsinsatsen din forrige uke!!! Du har virkelig "power" til å komme deg opp av godstolen og levere! Supert om uka blir sånn,- spesielt når man ikke har planlagt mer enn tre økter ;).

 

Ser du nevner mindfulness. Jeg praktiserer øvelser nesten daglig (et nødvengig gode da jeg sliter med stress og utbrenthet). Mindfulnessen har hjulpet meg mye, og på flere områder i livet. Mitt forhold til mat har fra barnsben av vært ganske anstrengt. Brukt det til trøst, belønning, spise bort følelser,osv. Gjennom vektoppgang har jeg opplevd skam og verdiløshet for at jeg ikke klarte bedre og reaksjoner på overvekten min. Mindfulnessen har endret tankene mine og jeg har mye mer kontroll over maten!! En kjempeseier for meg! Mat er noe positivt istedet for noe vanskelig og stressende. Det å spise mindfult er jo en stor opplevelse i seg selv. Oppfordrer alle til å prøve Jon Kabat Zinn sin rosinøvelse. Helt fantastisk! Da vil dere forstå hva jeg snakker om og kanskje bli overrasket over dere selv og resultatet ;)!

 

Sjarm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten tur etter to timers gåtur i sola :)

Nå er det bare fantastisk ute!!!!

 

Litt mat og så er det ut igjen! Så står det svømming på programmet i kveld!

 

Gratulerer med nedgang mor til 4!

 

Super dag til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilly32

Takk for god trøst, for dette er en skikkelig blåmandag fra meg. Men skal gjøre alt jeg kan for å ikke miste motet her, trengte alt jeg hadde av styrke for å styre unna sjokoladen i dag for jeg kunne gått på tidenes smell.... Hehe, må jo le litt av meg selv, gått opp nesten 1 kilo og det jeg aller helst vil er å trøste meg med sjokolade :P I morgen skal jeg måle meg igjen, for det har jeg ikke gjort siden januar, kanskje det blir oppturen denne uken :unsure:

stå på alle sammen, dere er skikkelig flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, har ikke gått ned så mye i løpet av de siste dagenene. Men er under 90 på vei mot neste mål på 88. Må fortsatt jobbe med å prøve å finne på noe fornuftig å spise, har ikke fantasi til å finne på noe, er drita lei av matlaging og handling , så en kokk hadde vært drømmen. Får ta en kikk på oppskriftene og bli litt kreativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan:)

har gløymt å vore innom..veka som var har gått veldig bra etter nokon tunge dagar. minus 1 kg. sist veke 86... nå 85 kg:) kjempefornøgd.

vekta mi viser kun pr. 500 g... må nok gå til innjøp av ei vekt der eg ser pr. 100 g

har ikkje vore flink denne vika til å gjennomføre trimmpoenga mine, mitt mål er å klare 9 TP som kursledar har sett opp:)

lykke til alle flinke damer :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, er helt i kjelleren jeg.... Lagt på meg 0,9 kilo, og det er ikke fortjent. Har trent som aldri før, og kun skeiet ut på fredag men ikke noe helt vilt som jeg egentlig kunne ha gjort... Vet jeg skal ha mensen i dag eller i morgen, men allikevel 0,9 kilo!!!!! Jaja, får legge meg i selen og ta meg selv i nakken, for dette er jo ikke greit. Skal være sur litt til i dag, så får jeg fokusere på de 6 kiloene jeg faktisk har gått ned :huh:

 

Ikke gi opp... Da jeg skulle ha mensen gikk jeg opp 1,2 på en uke, enda jeg ikke hadde skeiet ut overhode. Hold fast ved opplegget ditt, etter en uke eller to "raser" du kanskje ned en kilo eller to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, har ikke gått ned så mye i løpet av de siste dagenene. Men er under 90 på vei mot neste mål på 88. Må fortsatt jobbe med å prøve å finne på noe fornuftig å spise, har ikke fantasi til å finne på noe, er drita lei av matlaging og handling , så en kokk hadde vært drømmen. Får ta en kikk på oppskriftene og bli litt kreativ

 

Hvis du liker fisk anbefaler jeg den torskeoppskriften med sennep og grovt brødrasp, den var kjempegod. Ungene har bestilt flere måltider med samme meny..

 

 

I går gikk jeg tur sammen med en venninne, det er en kjekk måt å komme seg ut på. 1,9 TP - 390 kcal og en skikkelig god venninneprat, da har man det kjekt når man kryper sammen på sofaen til kvelds.

 

Må prøve å komme meg ut en tur i kveld også.. Blir litt inspirert når man kan finne igjen klær i skapet som ikke har vært i bruk på en stund av svært pinlig årsaker (for feit...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten artig digresjon..

Kjapp regning viser at vi som har rapportert denne uken har tilsammen gått ned 9,9 kg. Dvs. nesten 20 pakker med melange margarin :-) Tenk det lasset da. ER IKKE VI GODE???

 

Jeg blir nesten inspirert til å løpe en ekstra tur :-)

 

Leste forresten et tips om å kopiere opp bilder av smørkladder som tilsvarte kilo du ønsket å redusere. Heng dette opp på en strategisk plass og fjern bilde for bilde etterhvert som halvkiloene forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten artig digresjon..

Kjapp regning viser at vi som har rapportert denne uken har tilsammen gått ned 9,9 kg. Dvs. nesten 20 pakker med melange margarin :-) Tenk det lasset da. ER IKKE VI GODE???

 

Jeg blir nesten inspirert til å løpe en ekstra tur :-)

 

Leste forresten et tips om å kopiere opp bilder av smørkladder som tilsvarte kilo du ønsket å redusere. Heng dette opp på en strategisk plass og fjern bilde for bilde etterhvert som halvkiloene forsvinner...

Wow :D Nesten 10 kilo tilsammen !! HURRA for oss!

Prøvde meg på en joggetur i ettermiddag, men den ble bare på 20 min..det var alt for kaldt ute..men bedre enn ingen trening da..

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Sjarm, -takk for det du forteller om mindfullness! Interessant å lese! Hvilke bøker har du lest?

Jeg ser du er nede i 80,6 kg i dag! :) Det er jeg også! (snikveide meg i morges!) Det motiverer meg enda mer til å jobbe mot 7-tallet at vi ligger så jevnt! Mtp vår lille, men stort motiverende tevling! ;) Takk! :)

 

 

 

En liten artig digresjon..

Kjapp regning viser at vi som har rapportert denne uken har tilsammen gått ned 9,9 kg. Dvs. nesten 20 pakker med melange margarin :-) Tenk det lasset da. ER IKKE VI GODE???

 

Jeg blir nesten inspirert til å løpe en ekstra tur :-)

 

Leste forresten et tips om å kopiere opp bilder av smørkladder som tilsvarte kilo du ønsket å redusere. Heng dette opp på en strategisk plass og fjern bilde for bilde etterhvert som halvkiloene forsvinner...

 

Artig å lese, Gemma! Kan det være denne du har lest:

 

Dagens tips:

Barn kan være glade i belønningssystem med klistremerker og slikt for å sove natten igjennom og lignende, men visuelle systemer virker godt på meg også, gitt; bare i en litt annen sammenheng. Jeg googlet sukker i google bildesøk, fant et bilde av farinpakkene vi finner i butikken, på 1 kilo. Brukte klipp og lim funksjonen og satte 18 små bilder av sukkeret inn i et worddokument, tilsvarene antall kg jeg skal ned før sommeren. Skrev dette ut, og for hvert kg jeg tar av, får jeg krysse ut en sukkerpakke. MEN jeg får ikke krysse ut en ny dersom jeg går opp igjen og så tar det samme kiloet av igjen. Går jeg f.eks ned fra 85 til 84 flere ganger, må jeg sette kryss på samme bilde hele tiden. Og derfor er det om å gjøre å ha færrest mulig kryss på hvert bilde, -helst bare ett! Fordi jeg kjempet mye opp og ned i høst, må jeg nå vente til vekta viser 83 før jeg kan krysse på et bilde som ikke har kryss fra før. Det gleder jeg meg til! Blir en liten seier, liksom. Dette er en visualisering og motivasjon som virker for meg. Alternativt (og jeg har selvsagt gjort det også...) kan du lime inn bilde av halvkilos smør, så får du krysset av for hvert halvkilo du går ned i vekt. Deilig å få visualisert hvor mye fett som har forsvunnet fra kroppen!

 

Plakatene henger på innsiden av skapdøra på badet mitt, -og snart kan jeg krysse ut sukkerpakke nr ti! :D

 

Du har forresten glemt å oppdatere min vektnedgang forrige uke. Veiedagen min, søndag, veide jeg 81,4 kg.

 

Stå på, alle dere som føler motbakke nå, det løsner snart! Hold ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år, oppdatering gjort, da er vi oppe i nesten 12 kg tilsammen - på en uke-, 24 pakker melange...

Kan hende det er der jeg har lest det.. Tenkte for et par år siden at jeg skulle lage "smørpakker" og henge opp og klippe ned en for hver halve kilo, men det ble bare med tanken :-) Spiller ingen rolle, det er god visualisering samme hvordan en gjør det...

 

Jeg har begynt å finne frem noen klær i klesskapet som har vært for trange, det er vanvittig deilig. Har gitt meg selv kjøpestopp på klær til jeg er under 80 kg, men måtte bryte forbudet i dag, fant igjen en fin tunikakjole som jeg skal ha på fest på lørdag, den mått jeg fiffe opp med en ny jakke. MEN - det blir ikke mere klær før jeg er unde 80 kg nå. :-)

 

Har hatt vanvittig hodepine et par dager, derfor ble det ikke trim i dag. Håper det går over til i morgen, da har jeg ungefri og tenker jeg legger inn en skikkelig tur..

 

God kveld til alle flinke medslankere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. eg er en jente på 26 som også har slengt meg på denne slankinen på nytt... ser at dette er et aktivt forum og at dere har holdt på en liten stund, så da kan gjerne dere svare på noen av mine spørsmål.

Eg er ikke så glad i brød og knekkebrød, men kroppen min trenger jo så klart karbohydrater.. Men mitt spørsmål er følgende.. kan eg redusere til 2 knekkebrød til måltid og er ta rikelig med sundt og godt pålegg på, Slik at eg kommer opp i 220 kcal, eller gjør eg det helt feil da... Kjenner eg sliter med å spise 4 knekkebrød.. Lurte også på om dere hadde en formening om dette med middagsrasjoner... 150 g kjøtt... 150g grønnsaker og noe saus.. da er eg helt stup mett... De dagene eg ikke får plass til poteten eller risen, kan eg da putte nøtter i middagen og så kommer eg i rett middagskcal.. har dere noen tanker om dette.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Svar til Tvi Tvi

 

Det første jeg tenker er at du aldri vil klare noen slankekur over tid dersom du må slite med å spise mat du ikke liker eller er vant til.

Derfor tror jeg du gjør lurest i å gjøre som du selv sier, redusere brød/ knekkebrød og få kaloriene fra annen sunn mat.

Men registrer alt du spiser slik at du ser hvor du havner kalorimessig.

Hva spiser du vanligvis når du ikke slanker deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - tenk at vi har gått ned så mye! Det var gøy! Det er jammen meg mye fett... Men, og mange trimpoeng og sunne måltider som ligger bak - så vi har jo vært veldig flinke :rolleyes:

 

Her går det bra - har ikke helt klart å følge GR til punkt og prikke denne uken - men kalorimessig er jeg innenfor. Men, det har blitt litt for lite grønnsaker. Så nå skal jeg registrere hva jeg skal spise i dag - slik at jeg er forberedet :-)

 

Takk for tips om smørpakker og visualisering! Har tenkt på det lenge - men nå skal jeg gjøre det. Hørte en gang om en som plukket steiner, og la i en potte på terassen - tilsvarende vekten hun skulle ned. Og deretter fjernet steiner etterhvert som kiloene ble redusert. Hørte og om en som faktisk kjøpte inn smørpakker for hver halvkilo som ble borte, og la det i kjøleskapet - slik at hun skulle se hvor flink hun hadde vært. Så her er det mange metoder - uansett så er det motiverende å visualisere for seg selv.

 

Ha en flott dag alle sammen - det er så koselig og motiverende :) å lese innleggene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer :) spesiel til deg Lilly32

som har vert så flink å trent,vekta skal du ikke bry deg med

for den går opp rett før mensen..

 

Jeg for min del har fortsatt ikke kommet igang mandag..

Gir meg selv en ny siste sjanse denne uka,går ikke det

blir det nytt kurs med Grete R :blink: Og det koster penger :(

Starta i går,trente aerobick og spiste sunt :P

Har en god magefølese på at nu skal e klare det! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleDill

Hei damer!

Utrolig flott å lese alle innlegg! Dere er til stor inspirasjon. :)

 

Beklager at jeg er sein å veie inn. Har hatt en tøff uke med fullt fokus på eksamen, og derfor vært litt distrahert. Men eksamen er nå utført (og bestått!), så nå kan fokus rettes mot meg selv og vekta igjen.

Vekt mandag var 87.6. Altså bare ned 0.2 kg. Men jeg velger å tenke at det er positivt, for det kunne vært verre. Stress, dårlig søvn og ujevnt spisemønster kan fort gi + istede for -. :) Gleder meg desto mer til neste mandag (bank i bordet?) hehe.

 

Lykke til denne uka damer!!! :)

 

PS visuelle margarinpakker var et veldig godt tips. Jeg skal prøve å bruke smileys her, som eget viselt mål!Smil= kilo borte. Sint= kilo som skal vekk. :angry: 18 :D 2 (Fikk dessverre ikke lage 20 smileys i innlegget som først tenkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 162 skritt i dag! Du verden så mye bedre enn tur blir når man har musikk på øret og en skritteller :D

Og at sola skinner i tillegg blir jo en superbonus!

Har klart og være masse aktiv så langt denne uka, og håper det fortsetter resten av uka!

 

Så gøy med og krysse av smørpakker! Det skal jeg jammen se om jeg får til!

 

Nå er det på tide og prøve og få to barn i seng her vel! lade opp til en ny og aktiv dag i morgen...!

 

...Og det er vel bare og komme med en innrømmelse med en gang.. Nei, jeg har ikke spist sjokolade :D , men datteren min på 7 år er myyyye mer utholdende enn meg på trampolina! Hu reiste seg opp og satt seg ned på rumpa over 120 ganger i strekk (med hopp/sprett), mens mammaen bare klarte 49..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 162 skritt i dag! Du verden så mye bedre enn tur blir når man har musikk på øret og en skritteller :D

Og at sola skinner i tillegg blir jo en superbonus!

Har klart og være masse aktiv så langt denne uka, og håper det fortsetter resten av uka!

 

Så gøy med og krysse av smørpakker! Det skal jeg jammen se om jeg får til!

 

Nå er det på tide og prøve og få to barn i seng her vel! lade opp til en ny og aktiv dag i morgen...!

 

...Og det er vel bare og komme med en innrømmelse med en gang.. Nei, jeg har ikke spist sjokolade :D , men datteren min på 7 år er myyyye mer utholdende enn meg på trampolina! Hu reiste seg opp og satt seg ned på rumpa over 120 ganger i strekk (med hopp/sprett), mens mammaen bare klarte 49..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig... Jeg synes 49 ganger ned på rumpa er fantastisk for alle oss som har født barn :-) Motiverende at du holder deg så aktiv, jeg skulle være så flink, men det ble bare møter og stillesitting..

Får prøve å ta det igjen i morgen. Ble litt kraftig kollegalunsj i dag og to smmmå kakestykker i kveld, men tok en youghurt og litt knekkebrød til middag så jeg håper totalen ikke blir så ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Camkir, utholdenheten til ungene skulle man hatt noe av. Har en rolig dag i dag uten noe mas og DA blir det praktisk arbeid og en skikkelig gåtur her. Rapport kommer i løpet av dagen så har jeg noe som forplikter :-)

Får nyte de fine vårdagene som vi har her, altfor tidlig men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...