Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hå, Krusmynte!

 

Huff, så tungt å gå sånn. Hva slagt kaloriinntak har du sånn i det vanlige?

 

Uansett veldig greit å sjekke ut, og så håper vi det "bare" er en laaaang vinter som henger litt i. Mange sier at februar og mars er de verste månedene, og at reservene er på minusnivå etter vinteren. Det er vel ikke uten grunn at depresjoner oppstår hyppigere på vår enn høst!

 

Jeg starter helgen med en klippetime selv :D Var også pinnekort før, har halvlangt nå og har hatt det i noen år. Begynner å lure på om jeg skulle..... ;)

 

God helg til deg, Krusmynte! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest StinePetrine

Jeg kjenner følelsen du sitter med, og den er ikke god. Får nesten håpe du mangler noe det er lett å fylle på litt ekstra av. Jeg har tatt en floradix-kur i ny og ne, det har hjulpet tidligere når jeg har vært daff og slapp. Jeg håper du finner ut av hva det er så fort som mulig, så slipper den kjipe eprioden å vare lenger enn det må.

 

Jeg sliter selv med en redsel for å ikke klare å fullføre denne vektreduksjonen, det skremmer vettet av meg for å være helt ærlig. Jeg har tidligere hatt så og si alt av spiseforstyrrelser, startet med aneroksia, deretter bulemi, og til slutt overspising. Slet mye med sistnevnte nå rett før jul. Jeg har tenkt at jeg må finne ut hvorfor jeg har hatt et slik negativt forhold til mat. Jeg håper det kan forklare hvorfor det har blitt som det har blitt. Men det er ikke så lett.

 

Jeg håper motivasjonen din kommer seg, og at du begynner å føle deg litt piggere etterhvert. Nyt helgen så godt det lar seg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker for hyggelige ord! Det varmer veldig og hjelper mer enn en skulle tro.

 

Jeg ligger på rundt 1600 kcal om dagen, altså meny 2. Når jeg putter inn litt flere trimpoeng får jeg meny 3, men det ligger litt i grenseland. Er lenge siden jeg gikk ned til 2 etter anbefaling fra kursleder og det har gått greit bortsett fra perioder hvor jeg har vært veldig sulten, men det har gått over etter noen dager. Nå har den perioden vart ekstremt lenge, og kombinert med å være ekstremt trøtt er det vanskelig å holde fokus. Trener 2 ganger i uken ca 2 timer hver gang, og det er TUNG trening. Kanskje økt muskelmasse har gjort at forbrenningen har økt og derfor har sultfølelsen økt også? Ikke vet jeg. Men hvis ikke blodprøvene viser mangel av noe slag skal jeg ta en prat med både kursleder og personlig trener om jeg kanskje skal gjøre noen grep i forhold til kosten. Vi venter og ser, for jeg skal absolutt IKKE gi opp! Selv om jeg må innrømme at i går hadde jeg mest lyst til å velte meg i godteri, potetgull, kaker og godsaker. Skeiet ut med italiensk salat på knekkebrødet til kvelds i steden... *ler*

 

StinePetrine - det er godt at du har kommet deg bort fra anoreksia og bulimi. Men overspising er ikke noe særlig bedre, og du har rett i at det kanskje kan være lurt å finne ut årsaken til det hele - ta problemet ved roten istedenfor å bare behandle symptomene som de sier. Selv har jeg aldri hatt sånt, dvs det nærmeste er vel overspising, men da i form av følelsesspising. Alltid en unnskyldning til å kose seg. Jeg begynte hos psykolog av andre årsaker - forholdet til mat har vi aldri pratet om faktisk. Men likevel har det hjulpet meg og motiverte meg for å begynne på kurs. Denne gangen fant jeg ut at jeg skulle gjøre ting når jeg ble klar for det, ergo utsatte jeg treningen ganske lenge. Før har jeg begynt med alt samtidig og det i store doser, og har aldri klart å opprettholde resultatet fordi jeg rett og slett har falt av lasset. Å komme i mål skal jeg klare, jeg er mer redd for å skulle holde vekten. Jeg skal klare det og, men kjenner jeg er litt redd for å øke inntaket når jeg skal stabilisere meg - å finne den gyldne formelen på hva og hvor mye jeg kan spise uten at vekten sier ifra. Siden jeg "bare" har 10 kg igjen er det faktisk noe jeg har begynt å tenke litt på innimellom. Men - jeg skal nok takle det og når den tid kommer, for denne gangen SKAL jeg holde vekten.

 

Akkja, det var mine dype tanker på morgenkvisten - og det på en lørdag! Straks blir det frokost med en kopp god, varm te, og senere blir det bytur og hårklipp. Blir deilig med litt "pampering" som det heter på godt norsk. Mye salg er det i byen i dag også, så jeg tenkte å spandere på meg noen nye truser - å gå med for store er ikke noe stas, de kryper seg jo langt oppi hekken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er viktig å lufte litt dype tanker innimellom, tilogmed på en lørdagsmorgen! Det kan nok være lurt å ta en prat med kursleder/PT for å høre om de har noen lure tanker dersom det ikke slår ut noe på blodprøvene. Krysser fingrene for at det ordner seg snart iallefall!

 

Lørdagsfrokosten (havregryn med culturamelk og rosiner) samt en god kopp te er inntatt her og. Førte lørdagen hjemme på flere uker, det skal jeg nyte!

 

Kos deg i byen i dag med truseshopping og det hele ;) ,jeg er også spent til å høre på hårklippen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Trusene er på plass - halv pris og greier! Sånne hipsters kjøpt på Vivikes av alle steder - kjøpte to for en tid tilbake og synes de var veldig gode. Svart, selvsagt, i tilfelle treningsbuksen skulle finne på å sprekke igjen... Hihi!

Hårklippen ble bra den. Sikkert ikke så mange som ser det, for det er jo egentlig ganske likt som det var, men pytt. Har fått rensket godt opp, i fasong er det litt sånn kort bob, men har veldig ulike lengder. Og lugg. Godt å få bekk litt ragg, og har blitt kort i nakken (skråklippet). For meg er jo dette langt hår, er ikke så lenge siden jeg hadde det som da var Rihanna-frisyre (maskinkort på sidene og bak, litt lengde oppå), nå mer kjent som Miley Cyrus-frisyre. Men jeg hadde det faktisk før begge de to, inspirert av Pink som er en av mine favorittartister på kvinnesiden - synes hun er superkul og har alltid digget stilen hennes.

Ja, og så har jeg handlet matvarer for hundrevis av kroner. Men har mat i minst en uke og sikkert lengre, så da er det greit. Kjøpte masse frukt og grønt så jeg slipper å drive og løpe på butikken hele tiden i løpet av uken.

 

Men dagens høydepunkt? Den nye buksen jeg kjøpte. Til 199,-, veldig nedsatt. I størrelse 44. FØRTIFIRE!!!! Det er ekstremt lenge siden sist jeg brukte en så liten størrelse!!! OK, den var nok litt generøs i størrelsen, men det driter jeg i - inni den står det 44... :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har gått et helt hekto ned denne uken! *ler* Ikke det meste å rope hurra for, men må si at jeg har ikke brydd meg særlig om kurs og sånt nå i helgen. Har ikke blitt så mye fy-saker før jeg spiste vafler i går, men har ikke veid pålegg og sånne ting. De vaflene kjenner jeg for øvrig godt - magen min er ikke særlig glad i sånt lengre, blir sikkert for mye hvetemel og sånt, for jeg er skikkelig oppblåst og uggen i dag. Menmen - det er da bare min egen skyld, og jeg får dessuten sikkert forbrent de ekstra kaloriene på PT-timen min i dag!

Jaja, tar dagens resultatet og gårsdagens vafler til etterretning, og fortsetter med.... holdt på å si godt mot, men motivasjonen skranter jo litt om dagene, så.... Jeg fortsetter i samme tralten. Og satser friskt på at motivasjonen kommer snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F-Ø-R-T-I-F-I-R-E!!! :D :D :D :D

Nyt det og glem det der med generøse størrelser! Hvem har sagt at størrelsen er generøs?? Antakelig ingen!? Og da er det vel ingen grunn til å anta det heller, tenker jeg... ;) Thihihi...

 

Godt å se at du kniper deg fast i den nye livsstilen din selv om det butter litt. Håper blodprøvene dine er super-fine og at du bare må spise pittelitt mer.

 

Jeg er skoleeksempelet på hvordan man IKKE skal gjøre det når man skal holde vekt, så jeg har bare ett råd å gi : Gi alt for å stabilisere!!!

 

Steike som jeg svinger opp og ned. 6 kilo opp, 6 kilo ned, 6 kilo opp ...og nå er jeg i gang med 6 kilo ned.

 

Dette er ikke mye interessant å holde på med i lengden... <_<

 

Min plan nå er å komme tilbake til 64 i løpet av april og mai, og så stabilisere! (Får ikke understreket nok betydningen av det ordet...;))

Som hjelpemiddel til å stabilisere så har jeg nå, tamtaratam, blitt en som faktisk trener. Jeg går ikke lenger bare turer med hunden, men jeg trener ellipse flere ganger i uka + går en løype som brukes i et motbakkeløp. Har seriøse planer for utviklingen både når det gjelder pust og utholdenhet og antallet ganger opp motbakken i en og samme økt.

 

Når jeg har fått opp en skikkelig treningshverdag så tenker jeg det blir lettere å leve "normalt" (hva nå det enn er) og holde vekta rimelig stabil. Greit å få et par ekstrakilo etter ferie eller jul, men de skal av med det samme - ikke være starten på en generering av ekstrakiloer helt til jeg blir kvalm av meg selv og nesten gir opp i panikk over at vekta bare går opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Generøs sammenlignet med andre bukser i samme størrelse på samme stativet. Eller kanskje de bare var veldig små i størrelsen? ;) Når det er sagt så har jo modeller mye å si og - selv om buksene mine aldri har flagret er jeg ikke tøff nok til å få for skinny-moten. Enda. :)

 

Dine planer for hold vekten høres egentlig ganske lik ut som mine. Føler jeg har fått en flyt i treningsopplegget som jeg skal klare å opprettholde, og kanskje slenge inn en økt ekstra eller to dersom inntaket i ferier e.l. sier at det er på plass med litt ekstra innsats. For som du sier så er det greit at vekten går litt opp etter ferier og sånt, men det er det å holde det til "litt" og ikke fortsette med utskliingen også når man kommer hjem. Spennende tider foran meg, utvilsomt...

 

I forhold til trening, så fant jeg denne artikkelen i dag som var litt interessant i det de sammenlignet resultatene av det å bare trene kondis mot å trene kombinasjonen kondis og styrke på to personer med samme utgangspunkt. Verd å ta en titt: http://www.dagbladet.no/2013/03/17/tema/klikk/helse/26252534/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag har jeg satt personlig rekord i tredemølleløping. Løp hele 5 minutter i strekk. Greit, det er ikke allverdens, men det er en begynnelse! :) Prøvde meg å intervaller før jeg ble syk og det var jo allverdens grusomt, men klarte aldri mer enn 3 minutter og da trodde jeg at jeg skulle dø og jeg trodde jeg skulle dø enda mer da jeg skulle begynne på igjen etter 3 minutter gange. Så nå har jeg lagt om strategien og har bestemt meg for å gjøre det til oppvarming hver gang jeg trener, så får vi se. Intervaller skal jo være effektivt, men kjenner at jeg har litt vegring og da er det greit å gjøre noe litt annerledes så kommer det etterhvert. :)

Ellers var det en god trening med masse overkropp, så jeg skal vel være glad hvis jeg klarer å kle av og på meg selv i morgen... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Herlighet, 44 i bukser!!! For en drøm! Gratuelrer så mye, det må være en himmelsk følelse! Og tredemøllerekorden fortjener også en gratulasjon! Ny sveis og nye truser gjør deg visst godt ;)

 

Jeg er veldig glad i intervalltimer på spinningen, får hentet pusten i ca 45-60 sek, og orker å gi jernet mye bedre når vi jobber. Jeg må bli flinkere til å trene styrke, var på en time på torsdag, synes det var litt lite effektivt, jeg ønsker nok å svette mer, hehe, ble litt for mye ventetid mellom øvelsene. Skal prøve timen igjen nå på torsdag, de er to instruktører som bytter på annenhver uke =) Kanskje greit å unngå å bære tunge handleposer på vei hjem fra butikken i morgen for deg?! Det er er vond, men samtidig veldig god smerte å kjenne at man har trent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du, har du han svensken som supermotivator enda?? Imponerende hvordan du klarer å gi alt, mener jeg.... :lol:/> Bra jobba, Krusmynte!

HAHAHA! Ja - jeg har faktisk det. En gang i uken. Men han var ikke i nærheten en gang da jeg begynte å jogge hvis det er det du tenker på - det gjorde jeg helt på eget initiativ. :) Men det meste henger jo sammen da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Snikveiing doesn't pay.... Veide meg i morges, og veide et halvkilo mer enn mandag morgen! Hva som gjør det må gudene vite. Det bør kanskje nevnes at jeg spiste vaffel på søndag, kanskje det kan være den? Eller kanskje det kan være det at mens jeg lå mellom 1450 og 1599 kalorier hele forrige uke har jeg ligget på henholdsvis 1690 og 1711 de to første dagene denne uken? Har med vilje spist litt mer grunnet den ekstreme sulten. Hadde mye trimpoeng forrige uke og skulle jo tro at det ville gi effekt etterhvert, men neida.

Akk - jeg får vel bare smøre meg med tålmodigheten jeg ikke innehar så mye av om dagene. Neste offisielle veiing er ikke før 1. påskedag, har bedt om "fri" i påsken - ikke fri fra opplegget, men på den måten får jeg en uke ekstra hvor jeg kan tenke på om jeg skal ta et kurs til eller prøve meg litt på egenhånd før jeg enten tar et siste kurs eller melder meg på hold vekten. Har jo fortsatt 10 kg igjen så det blir en stund til sistnevnte, men føler på en måte litt behov for å prøve og klare meg selv. Har jo uansett en svenske som holder meg i ørene og spør hver uke hvordan det går med vekten. Hvis ikke hadde jeg nok ikke vurdert det en gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA! Ja - jeg har faktisk det. En gang i uken. Men han var ikke i nærheten en gang da jeg begynte å jogge hvis det er det du tenker på - det gjorde jeg helt på eget initiativ. :)/> Men det meste henger jo sammen da... ;)/>

He he, ja det var det jeg tenkte på. Ikke desto mindre svært imponerende at du kom til å begynne å jogge helt av deg selv. Der ser du - du har kommet laaaaangt!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Javisst har jeg kommet langt! På mange måter, og spesielt i forhold til trening som jeg har hatt et hat-forhold til siden jeg var liten jente. Gymtimene var et helvete, når det er sagt så gjrode jeg det veldig bra i teorien da jeg kom på videregående. Fikk knakende gode karakterer på prøvene, det var verre med de fysiske testene... Akkja - godt den tiden er over.

 

Faktisk har jeg kommet så langt nå at jeg har vært og kjøpt proteintilskudd. Jeg vet at de lærde strides om nødvendigheten av dette, men noe må jeg prøve. Jeg har nemlig vært og sjekket fastende blodsukker og fått de resterende prøveresultatene i dag, og alt så strålende fin ut. Min umiddelbare reaksjon var at "huff, det var dumt" og så innså jeg hva jeg hadde sagt og begynte å le, og damen i luken flirte godt av reaksjonen min. Poenget er at jeg går jo rundt og er så inderlig sliten, at det hadde vært godt å vite at dette skyldes f.eks jernmangel. Men dengang ei. Så da må jeg se litt på kostholdet, jeg mistenker nemlig at jeg får i meg litt lite mat tatt i betraktning hvor mye jeg trener. Så planen nå er å prøve meg på litt proteintilskudd etter trening og ta det i tillegg til den daglige dosen med mat og se om det har noe å si. Både for trøttheten og sultfølelsen. 40 gram blandet med vann gir 34 gram protein og 161 kalorier, så det er jo ikke allverdens. Verd et forsøk. Ja, og så hadde de ikke mindre enn kilospakker, så jeg tror jeg har et par dager... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Påskeferie! Yay! Det er jo ingen som sier at påsken bare består av ski og fråtsing, så jeg startet ferien min med en tur på treningsstudio og snart blir det sunn middag i form av fisk. Jepp - fisk! Jeg som ikke liker sånt... Jeg tenkte å prøve disse nye Findus-greiene i pose, så det blir med pestosmør og med ris og revne gulrøtter ved siden av. Så får vi se hvordan det går, forhåpentligvis smaker det så mye pesto at det ikke gjør noe at det er fisk. *ler*

 

Men tilbake til treningen - jeg har nemlig jogget i dag og, og denne gangen klarte jeg å jogge i 6 min og 30 sek. Mandag var det jo 5 min, så det går da fremover! Bestemte meg for at jeg skulle løpe 6, men så bare fortsatte jeg. Kunne kanskje klart 7, men trenger jo ikke overdrive heller. Bortsett fra det så kjenner jeg at jeg sliter veldig med å presse meg selv når jeg trener på egenhånd - har en lei tendens til å gi meg når det blir for tungt. Tror jeg må ta en prat med treneren om det på mandag. For selv om det er påskeferie fra jobben så er det IKKE påskeferie fra trening! Sånn er det med den saken.

 

Nei - får vel gå ut og sette i gang middagen. Ønsker alle en fortreffelig kveld/helg/påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Påskeferie! Yay! Det er jo ingen som sier at påsken bare består av ski og fråtsing, så jeg startet ferien min med en tur på treningsstudio og snart blir det sunn middag i form av fisk. Jepp - fisk! Jeg som ikke liker sånt... Jeg tenkte å prøve disse nye Findus-greiene i pose, så det blir med pestosmør og med ris og revne gulrøtter ved siden av. Så får vi se hvordan det går, forhåpentligvis smaker det så mye pesto at det ikke gjør noe at det er fisk. *ler*

 

Men tilbake til treningen - jeg har nemlig jogget i dag og, og denne gangen klarte jeg å jogge i 6 min og 30 sek. Mandag var det jo 5 min, så det går da fremover! Bestemte meg for at jeg skulle løpe 6, men så bare fortsatte jeg. Kunne kanskje klart 7, men trenger jo ikke overdrive heller. Bortsett fra det så kjenner jeg at jeg sliter veldig med å presse meg selv når jeg trener på egenhånd - har en lei tendens til å gi meg når det blir for tungt. Tror jeg må ta en prat med treneren om det på mandag. For selv om det er påskeferie fra jobben så er det IKKE påskeferie fra trening! Sånn er det med den saken.

 

Nei - får vel gå ut og sette i gang middagen. Ønsker alle en fortreffelig kveld/helg/påske!

Takk for det! Inspirert av deg har jeg kjøpt meg 6 ganger personlig trenef no og sjokkrosa studiesko fra Merrel....ja...galskap....mangler bare treningshansker no. Fått til 2ganger trening denne uka og keh skal trene i morgen før jeg drar til fjells på ski.Men tilbake til de treningsskoene. Det er virkelig galskap med sjokkrosa sko....men i hvertfall ser de andre på studioet at beina går. Vektmessig står jeg i ro men på nippen til å bli tosifret. Thaimat ikveld sammen med kolleger.aHeldigvis enkelt å velge sunt. Synes du er kjempeflink på mølle. Jeg har også vært sløv til å presse meg selv.Håpee PT fra h...... kan få meg til å nyte å presse meg selv.Du har forresten en kapasitetsøkning på 20%på to økter. Bra forbedring det fra gang til gang... Selv er mølla det jeg likte minst på studioet men no er vi litt dus jeg og mølla.Veldig glad i oppoverbakker i stedet for å jogge da men det går fremocer. Riktig god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er påske!!! Her i Vestfold er det meldt strålende vær hele påsken, det skader ikke! Og WOW, fiskemiddag! Det er jeg skikkelig dårlig på. Hvordan smakte det? Jeg er en av de som synes at fisk er skrekkelig kjedelig, bortsett fra selvfisket grillet ørret, det er himmelsk. Men da ofte fordi kombinasjonen med å grille ute er så herlig.

 

Du fortsetter å imponere med joggingen din. At det kan være vanskelig å motivere/presse seg selv er jo klart, mye lettere når andre sier hva man skal gjøre, og speiselt når de står og ser på og forventer at du gjør det du skal.

 

Påsken er helt klart ikke en tid for frotsing og det å sitte stille på baken. Jeg har planlagt hvilke treningstimer som skal gjenomføres, men jeg skal også spise lunsj ute, få besøk av venninner og spise gode middager (GR-vennlige såklart). Viktig å kose seg litt på en sunn måte.

 

God og sunn påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjenner jeg blir så glad når jeg får så hyggelige tilbakemeldinger og får vite at jeg er til inspirasjon for folk! I perioder har jeg jo drevet med monolog her i tråden min og synes at jeg har kommentert kjempemasse i andres tråder uten å få noe som helst tilbake. Sånn er det heldigvis ikke lengre, og det er jeg veldig glad for! :)

 

Turjente - så gøy at du og har fått deg PT! Håper du synes det er verd det - for meg har det vært priceless. Jada, det koster, men føler at på sikt får jeg mye igjen for det. Hadde jeg ikke hatt ham hadde jeg nok hoppet av for lenge, lenge siden. Og sjokkrosa sko er jo kult! Ingen grunn til å ikke freshe opp litt på studioet - er nok av svart der for å si det sånn. Selv har jeg en sjokkrosa t-skjorte - kom i butikkene i forbindelse med rosa sløyfe-aksjonen, så i tillegg til å være kul har pengene gått til en god sak. Sånt kan man jo like! Skoene mine er kanarigule og sorte og føler at de fresher godt opp og. Fordelen med sprek farge på skoene er at når man skal gjøre f.eks. knebøy og skal ha knærne bak tærne er det mye lettere å faktisk se tærne uten å se ned hele tiden - skoens farger gjør at man ser de i sidesynet. *ler*

 

StinePetrine - fisk er ikke noe jeg spiser mye av heller. Liker veldig godt stekt lyr, men helst selvfisket. Og det er ikke noe jeg lager selv, for å si det sånn - spiste det sist i sommer en gang hos foreldrene mine og da var det sikkert 3 år siden sist. Minst. Antagelig mer når jeg tenker meg om. Ellers blir det fiskeboller en gang i blant, og mammas heimelaga fiskegrateng som også er veldig god. Men tilbake til fredagens fiskemiddag, så var den ikke så ille. Spiste da denne pestosmørfisken med ris og raspet gulrot/eple til. Det var faktisk helt ok, men jeg kunne godt hatt enda litt mer pestosmak på den. Men har man et glass i kjøleskapet er det jo bare å slenge på litt ekstra. Min var gått så langt utover best of-datoen at jeg turde ikke bruke den. Men uansett blir det ikke noe problem å få i seg den andre halvparten av pakken. :)

 

Ellers var jeg på shopping i går, egentlig etter ny vedovn men kom heller hjem med ny treningstopp, -bukse og -jakke. Toppen var en fin lilla Nike og jakken en fin, rød fra 24 Outdoor. Sistnevnte i str. 42.... Jakken er faktisk en regnjakke, men det er av den pustende typen og det er jo greit med noe vindtett. Dessuten bor jeg jo i Bergen tross alt, og før eller siden må jo det bli slutt på solen og kulden. ;) Buksen er en historie for seg. Har sett mange rare kropper i tights både i og utenfor treningsstudioet, og nå er det min tur. Har vurdert om jeg tør lenge, men ikke helt vært der. Denne gangen var mamma med og er det noen som sier meningen sin er det henne. Så jeg endte opp med en 3/4 lang svart Rönisch med anti-shake og greier. Tror at anti-shaken gjør at den er litt strammere i strikken enn andre, ihvertfall føltes det sånn, for den satt mye finere og holdt ting godt på plass og følte ikke at cellulitter, trusekanter og alt annet viste igjennom. Nå må jeg bare opparbeide mot til å bruke den, er litt usikker på om jeg tør på morgendagens PT-time, men egentreningen senere i uken SKAL jeg bruke den på. Får vel barbere legger og vurdere litt brunkrem på samme området først - kroppsfargen er rimelig gusten om dagene kan man si. *ler* Er heldigvis ikke alene der. :)

 

Nei - frem med strikketøyet! Er det ferie så er det ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg er helt enig med deg, en dialog er mye bedre enn en monolog, er det ikke derfor vi bruker dette forumet? For å ha noen å snakke med, dele erfaringer og motivere hverandre litt. Jeg tenker slik på det iallefall. Og så blir man jo litt engasjert på andres vegne, og kan juble litt inni oss når vi vet at andre får til, da er det lettere å tro at en kan klare selv og. Og, jeg vet at vi kan!

 

Ingenting er vel så herlig som nytt treningstøy (spesielt i mindre størrelser enn man er vant til tidligere), især om våren når man kan bruke det ute og greier. Og ikke minst å føle seg litt eksrta fresh når nan går inn på treningsstudio. Jeg føler meg iallefall ikke vel om jeg har på meg noe jeg ikke liker, og attpåtil skal se meg i speilet og vet at jeg ikke bare ser ufresh ut fordi jeg er rød i ansiktet og svett, men at klærne mine også er så som så. Nei, takke meg til noen spenstige farger og bukser som holder alt av ulumskheter på plass! Jeg skal snart på spinningtime med SSSI, og du kan tro den sjokksora treningsroppen (som etter en måned egentlig er blitt for stor, skal stikke opp på jobb og sy den inn en dag) skal på, og det samme skal mine nye spinningssko! Og du som jeg gleder meg! Hehe!

 

Ang. fisk - jeg spiser skalldyr, synes det er helt himmelsk. Men har fått beskjed om at jeg har en liten allergi der. Hadde pasta med scampi og asparges i går, hadde en venninne på besøk. Det var veldig godt, men jeg er redd for å hovne opp, så det er litt kjedelig. Men er usikker på om skalldyr vs. fisk er fullt like næringsrikt og sunt. Menmen, c'est la vie! Vi kan ikke alle elske fisk!

 

 

Vet du, at i dag har jeg spist kanelbolle på kafe, har spart litt kosemerker til den. Har en liten rutine, hver søndag skriver jeg opp middag for kommende uke, ønsker trening og handleliste. Jeg er en skikkelig listefrik, men det gjør det lett for meg å planlegge sunne valg for meg selv. Og dersom jeg ikke har brukt opp kosemerkene mine liker jeg å gjøre dette på favorittkafeen, men en cappuchino (lagd med lettmelk, som en del av melkerasjonen) og en kanelbolle. Virkelig en fin start på søndagen!

 

Ønsker deg en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Skalldyr er godt. Dvs liker reker, krepsehaler og scampi, men rekene må ikke være i lake og hvis ting er varm må de være tilberedt riktig. Litt kjedelig å spise viskelær, liksom. :)

 

Dagens innveiing viser et halvkilo ned fra sist, ergo er jeg nærmere 90 enn 100! Yay! Har liksom gått med en indre redsel for at vekten plutselig skal sprette opp igjen hvis dere skjønner. Men å sprette opp 5,5 kg skal godt gjøres. ;)

 

Dagens program er en tur til byen på garnshopping og kafe, siden det er med en som også går på kurs og også er å finne her regner jeg med det blir en sunn kafetur. :) Blir kjempekoselig, og etterpå er det avgårde på PT time i min nye treningstights. Måtte ta på og sende bilde til venninne med "kan man trene sånn?". Vel er mamma ærlig, men en annens mening er også greit. Tror hun mente det var et utrolig teit spørsmål og selvsagt kan jeg det, men kjenner det er en mental sperre. Men - nå er den og bare den pakket, lurte på å ta med den gamle og trekke utenpå når jeg skal gå igjen men får heller ta på den vanlige buksen min. Den skal i vaskemaskinen senere i dag uansett.

 

Ønsker alle en trivelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg har vært på cafe med søster i dag etter kroppsscanningen, og bestilte en rekesalat. FIKK LAKEREKER, to slappe agurkskiver, litt kjip salat (sorry ass, men den var skjikkelig kjip), litt halvbrun avokado og litt tomat (som desverre er den verste grønnsaken jeg vet om, hehe). Søsteren min hadde det samme, det var en STOOOR skuffelse. Det er virkelig forskjell på salatene man får rundt omkring. Denne var bare kjedelig. Takke meg til spenstige, ferske, nykokte reker. Jeg ser virkelig frem til sommeren på det punktet altså!

 

Jeg skjønner godt hva du mener med redselen for at vekten plutselig skal hoppe opp, men som du sier, du er nærmere 90 enn 100, nyt det!!! Og gratulerer med et fint vekttap!

 

Hadde du en hyggelig cafetur? Og hvordan gikk det med den spenstige tightsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg og har vært på kafe i dag og spiste lun scampisalat. Den var frisk og god, med scampi, diverse salattyper, tomat, løk og raita eller hva det heter og mangochutney ved siden av. Veldig greit å kunne velge hvor mye man vil spise av det selv. Godt selskap også, så en hyggelig dag.

Å gå ut i treningsstudio fra garderoben med ny bukse på var faktisk litt ekkelt. Det er den mentale sperren, jeg har jo stort sett gått med tunika eller andre lange/vide topper når jeg har gått med tighte bukser e.l., men man kan jo ikke akkurat trene i tunika... *ler* Men det gikk greit da jeg kom i gang, men var nok litt obs på blikk etc. Men fikk positive kommentarer fra treneren (som jeg skrev i det laaange innlegget på tråden din), og buksen var i tillegg god å trene i om enn uvant. Så det blir nok flere sånne etterhvert vil jeg tro. I dag var det en halvtime med 4x4 kardio - gikk på mølle med motbakke og det gikk veldig greit egentlig. Han sa at vi har trent veldig lite kardio som jo egentlig er sant, men har jo gjort det mye på egenhånd med motbakker og sånt. Fortalte at jeg hadde løpt 6,5 minutter på fredag, og da gliste han og sa at dersom det fortsetter kan vi snart løpe 4x4 intervaller. Skal visst lite til for å glede ham om dagene... *ler*

 

Det som gjør meg litt lite glad om dagene er at jeg tror jeg har fått senebetennelse i høyrearmen igjen. Har hatt før både i skulder og albue, men har vært bra lenge. Kjenner det ikke allverdens godt når jeg trener bortsett fra litt i albuen av og til på ellipsemaskin når jeg holder på håndtaket med en spesiell vinkel på albuen. Denne gangen er det overarmen, så jeg skal ringe legen i morgen og se om jeg kan få resept på noe betennelsesdempende uten time (lite sannsynlig, men da får de ordne meg en time, og det raskt før det setter seg skikkelig) og så får jeg vel ringe kiropraktoren igjen over påske. Sist hadde jeg god effekt av behandling med nåler og tape, så vi får se om det kan gjøre susen denne gangen og. Er vel en kombinasjon av kontorjobb, strikking og mye trening tenker jeg.

 

Akkja. Finne sengen, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...