Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Hestehov er også den av de ville blomstene jeg pleier å se først, men dette var en smørblomst som er noe helt annet. Engsoleie kalles den vel også. Dvs jeg vet jo ikke om det er akkurat det, men samme type blomst ihvertfall. Gul og fin! Jeg blir jo glad når jeg ser løvetann i veikanten og - de smiler jo sånn til oss! Å ha dem på plenen derimot..... Og så liker jeg når karsene blomstrer og ikke minst disse små, søte tusenfrydene som vokser i plener rundtomkring. Var det noen som lurte på om jeg gleder meg til våren? Hihi!

 

Nå over til noe helt annet. Jeg har nemlig kjøpt nye truser - en av de mange tingene man trenger når man slanker seg. Men - disse er svarte og farger så veldig av! Jeg kan se det komiske i å være blålilla på stumpen, men jeg ser ikke det komiske i at laken blir misfarget og ødelagt. Og ser enda mindre komisk på at den blålilla fargen på min smekre stump har farget av på toalettsetet. Har opplevd at overflødig farge på bukser har smittet over på huden som igjen har gått over på toalettsetet tidligere, men da har det gått enkelt vekk med bruk av litt Jif eller tilsvarende. Forskjellen nå er at fargen på dette toalettsetet nå ikke vil vekk. Har prøvd Jif baderom, Jif skurekrem og sterkt klorinvann - alt i kombinasjon med gryteskrubb - uten at det har blitt et lite hakk bedre en gang... Så det jeg lurte på er om noen har noen kjerringråd jeg kan prøve? Alternativet er å kjøpe nytt toalettsete... Trusene har vært brukt mye og vasket mye, men likevel farger de fortsatt av, så de skal ihvertfall ikke brukes mer. Faktisk skal jeg skrive klagemail til de jeg kjøpte dem hos. Så gode tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Farger stumpen av på toalettsetet???!!! Unnskyld rålatteren som runger her, men jeg fikk så pussige bilder i hodet!

 

 

Forøvrig et herlig positivt innlegg fra i går kveld, krydret med smørblomst på slutten. Høres ut til at du har fine dager, tross betent arm. Håper den svenske terroristen klarer å få sving på kroppen så den ordner opp!

 

Riktig god helg, Krusmynte! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Så utrolig kjipt med klær som farger av, og så ille at det setter seg overalt:((((. Ja, jeg ville absolutt klaget på dette til forhandler/leverandør.

På stoffer, prøv vanishspray på selve flekken og vanishpulver i vasken. Det tar til og med ganske så hardnakkede flekker hos meg. På toalettsetet ville jeg prøvd scotchbrite flekkfjerningssvamp. Denne har jeg fått bort flekker jeg ikke får bort med jif, mr muscle, salmiakk ol. Det koster ikke allverden og er abolutt verdt et forsøk, selv om jeg ikke har vært borti tekstilfarging på samme måten. Men du vil ikke tro hva barn setter merker med, og den svampen har tatt nesten alt det:))) Lykke til.

Og du, så kjedelig med armen din, men cardio og ben går greit:)) da bruker du jo ikke armen så mye. Heia deg, synes du er kjempeflink. Og morsomt at du er blitt glad i å trene:)). Riktig god helg, og håper du får bukt med både flekker og vond arm etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bare le du, Slippe - det er jo egnetlig ganske morsomt. Men det hadde vært enda mer morsomt om fargen gikk vekk igjen egentlig..... *ler* Men ja - jeg går rundt med blålilla stump. Det morsomme er at du faktisk kan se merke av sprekken på toalettsetet og! Kanskje jeg rett og slett må prøve å ta bilde før jeg prøver å få det vekk en gang til. Har forresten gått rundt med blålilla bein før, men da hadde ihvertfall stumpen sin naturlige, blåhvite farge... ;) Var og vokset en gang før jeg skulle til syden og hadde gått med ny bukse som farget av, og hun stakkars voksedamen stod og så rart på beina mine før jeg sa at jada - jeg er blå. Men vi ble skjønt enig om at det faktisk var en fordel, for det gjorde det veldig lett å se hvor hun var ferdig å vokse for der forsvant blåfargen og! Kanskje jeg skal vokse toalettsetet? Hihi!

 

Tusen takk for tipset om Scotchbrite, Mærri. Når jeg sjekker harddisken min husker jeg at jeg har brukt det på et eller annet en gang tidligere da jeg fikk en prøve, og det var supereffektivt. Skal notere det på den mentale handlelisten til etter trening i dag. :)

 

Og jeg har sagt det før og sier det igjen - det er så utrolig hyggelig å få tilbakemeldinger fra dere alle! Det gjør meg rett og slett glad og gir meg så utrolig mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

HAHAHA!!! Jeg ler så tårene triller av trusefargingen, ikke fordi det er så hysterisk morsomt, men jeg hadde akkurat samme problemet i høst. I mitt tilfelle resulterte det i et nytt toalettsete!

 

Så leit med armen din, men som du sier, kardio kan du jo fint utføre da! Sa de noe om hvor lenge du måtte regne med dette? Håper det er noe forbigående!

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

HAHAHA!!! Jeg ler så tårene triller av trusefargingen, ikke fordi det er så hysterisk morsomt, men jeg hadde akkurat samme problemet i høst. I mitt tilfelle resulterte det i et nytt toalettsete!

Jaggu godt det ikke bare er meg!!!! :D

 

Da er det bekreftet - Scotchbrite funket dessverre ikke. Jeg trodde det gjorde det et øyeblikk, men det var nok wishful thinking. Så det spørs om det ikke blir en tur på Ikea for nytt toalettsete i morgen.

 

Har fått et hyggelig svar fra Vivikes hvor jeg kjøpte trusene, og de beklaget veldig og ville gjerne erstatte både toalettsete og trusene mot at jeg sender kvittering. Men hvem i alle dager tar vare på kvittering for truser? Men jeg tror jeg brukte kort, så da skal man jo klare å finne det i nettbanken. Så de tar det tydeligvis alvorlig, men sa at de ikke hadde fått andre klager. Men hvem gidder egentlig klage på sånt? Jeg hadde ikke hvis ikke toalettsetet ikke ble rent igjen... :)

 

Ellers ble det trening i dag og - 15 minutter på ellipsemaskin siden alle tredemøllene var opptatt, deretter en time på tredemøllen. Veldig sliten i dag, så joggingen var supertung - jogget 6 minutter, tok et par minutter pause og deretter 5 minutter til. Hadde planer om å prøve en runde til, helt til en av PT'ene kom og stilte seg på møllen ved sidenav og løp lekende lett.... *ler* Motet sviktet rett og slett, men gikk lenge i oppoverbakke med farten på 6,5 - rundt 25 minutter - så ble god og svett og i det hele tatt. Og litt bein til slutt. Lurer på om jeg ikke er oppe i 16 TP så langt denne uken, tror nesten jeg må gå en tur i morgen eller søndag for å slå min egen personlige rekord på 17,2. :)

 

Straks middag, i dag blir det faktisk fisk igjen! Og så beina på bordet resten av kvelden (= å kubbe på sofaen kjenner jeg meg selv rett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ser ut som om den Scotchbriten har funket litt likevel, gitt. Ser ikke like intenst lilla ut nå som det gjorde i går... Kanskje ta en runde til i dag og se om jeg får bort enda litt mer? Hmmm... Skal ihvertfall ut og kjøpe nye truser i dag - fortrinnsvis noen som ikke farger av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

God morgen! Hatt fin helg? Min har vært herlig rolig, og det er så godt innimellom. Jeg er godt oppladet til ny uke!

Jeg innrømmer at jeg også måtte le litt av den trusehistorien din... :) Avfarging fra mørke olabukser har jeg vært med på mange ganger, men truser?! Kan ikke huske det, nei!

Hvordan går det med armen? Kan du trene for fullt, eller må du begrense deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om den Scotchbriten har funket litt likevel, gitt. Ser ikke like intenst lilla ut nå som det gjorde i går... Kanskje ta en runde til i dag og se om jeg får bort enda litt mer? Hmmm... Skal ihvertfall ut og kjøpe nye truser i dag - fortrinnsvis noen som ikke farger av! ;)/>

Godt! Jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet over å flire sånn. ;) Håper resten lar seg fjerne også nå, da!

 

Ha en super uke!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Truseshoppingen gikk finfint - har kjøpt meg noen på gode, gamle Lindex som foreløpig ikke har farget av. Fjerningen av farge gav jeg til slutt opp, jeg fikk bort litt men det var etter å ha skrubbet som en gal på samme stedet i minst 5 minutter. Trenger ikke mer senebetennelse enn jeg allerede har.

Og armen går det greit med, var ikke god på fredag etter behandlingen torsdag, men kjennes bedre nå. Tenker at jeg likevel skal være forsiktig også denne uken og ta det derfra. Skal på behandling igjen torsdag, så vi får se hvordan det går da. Kunne gjerne trene, men ikke hvis det gjorde vondt og helt ikke øvelser i skulderhøyde. Men kunne godt ta nedtrekk og den type ting så lenge jeg mobiliserer de rette musklene. Det er jeg overhodet ikke sikker på at jeg gjør på egenhånd, mens treneren vil jo kunne se og kjenne det ganske raskt hvis jeg gjør feil.

 

Ellers er i dag første rapporteringsfrie mandag, ergo blir det desto viktigere å rapportere til dere her inne. Jeg har gått ned 0,5 kg siden sist, og ligger nå på 93,9. Dvs 9 kg igjen. Smugveide meg i går morges og da veide jeg enda litt mindre, men sånn går det når man spiser ute og ikke klarer å si nei til dessert. Akkja - man skal jo leve litt også, er tross alt bare meg det går utover. :)

 

I dag er det mandag, og mandag betyr PT-time. Joggeprosjektet mitt fortsetter også, så forhåpentligvis blir det en god dag på trening. :) Bare magen min blir litt bedre venner med meg først - er litt uggen på morgenkvisten kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er i dag første rapporteringsfrie mandag, ergo blir det desto viktigere å rapportere til dere her inne. Jeg har gått ned 0,5 kg siden sist, og ligger nå på 93,9. Dvs 9 kg igjen. Smugveide meg i går morges og da veide jeg enda litt mindre, men sånn går det når man spiser ute og ikke klarer å si nei til dessert. Akkja - man skal jo leve litt også, er tross alt bare meg det går utover. :)/>

 

I dag er det mandag, og mandag betyr PT-time. Joggeprosjektet mitt fortsetter også, så forhåpentligvis blir det en god dag på trening. :)/> Bare magen min blir litt bedre venner med meg først - er litt uggen på morgenkvisten kjenner jeg...

 

Ja, man skal leve litt også! Det er en lang vei å gå, dette, og skal det være gjennomførbart så kan man ikke være nazi hele veien. ;)

 

MEN - jeg har hatt en litt sånn eureka-følelse i dag, og innsett hvor mye JEG ødelegger for MEG når jeg er fornøyd med meg selv (apropos å unne seg)! Det er et helt ulogisk men veldig tydelig mønster. Nå er det identifisert, så forhåpentlig blir jeg flinkere til å velge annerledes heretter. :)

 

Lykke til med både PT og joggings, flink du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og vel overstått påske

 

Det var artig å lese om trusene. Moro å se at det ikke bare er jeg som er uheldig enkelte ganger. Det er deilig når det begynner å bli bart ute, da er det heldigvis vår snart.

Jeg ønsker deg en fin start på uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gårsdagens trening gikk ganske bra egentlig. Bortsett fra joggingen min, da. Det var sinnsykt tungt i går, og klarte 10 minutter etterfulgt av bakkegåing. Styrketreningen med PT gikk veldig greit, fikk gode tilbakemeldinger på teknikken på de øvelsene jeg gjorde og "får lov" til å gjøre dem på egenhånd nå. I og med at det er snakk om tunge løft er det jo viktig å gjøre ting riktig. Så det var gode tilbakemeldinger. :) Og PT'en er minst like spent på min neste InBody720 måling som jeg er. Har bestemt meg for mai, og håper jeg går ned et kilo eller to til den tid. Sånn rent bortsett fra at jeg har bursdag på mandag og har alle intensjoner om å virkelig kose meg med kake og sånt.

 

Satte meg ned og skulle registrere maten i dag, og ser jo nå til min store skrekk at kostholdsscore, fordelingen av protein/karbo/fett, opptellingen av trimpoeng etc. er borte siden jeg ikke går på kurs lengre. Hrmpf! Joda, jeg kan bli gullmedlem, men tror jeg skal lese litt mer om det først eventuelt - se om jeg finner ut hva som skjer hvis jeg melder meg på kurs igjen. For det skal jeg jo med tid og stunder, det kommer bare an på hvor lang tid det tar før jeg er nede i matchvekt så jeg er klar for hold vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Åhh, så spennende med en ny inBody-måling snart! Jeg gleder meg som bare det til min, enda jeg hadde en for under en måned siden, og at det er rett over to måneder til min neste, hehe.

 

Du får vurdere om du vil ha gullmedlemskap eller ikke, veldig kjekk iforhold til fett/karbohydrater/fett, men man klarer seg jo uten og =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens trening gikk ganske bra egentlig. Bortsett fra joggingen min, da. Det var sinnsykt tungt i går, og klarte 10 minutter etterfulgt av bakkegåing. Styrketreningen med PT gikk veldig greit, fikk gode tilbakemeldinger på teknikken på de øvelsene jeg gjorde og "får lov" til å gjøre dem på egenhånd nå. I og med at det er snakk om tunge løft er det jo viktig å gjøre ting riktig. Så det var gode tilbakemeldinger. :)/> Og PT'en er minst like spent på min neste InBody720 måling som jeg er. Har bestemt meg for mai, og håper jeg går ned et kilo eller to til den tid. Sånn rent bortsett fra at jeg har bursdag på mandag og har alle intensjoner om å virkelig kose meg med kake og sånt.

 

Satte meg ned og skulle registrere maten i dag, og ser jo nå til min store skrekk at kostholdsscore, fordelingen av protein/karbo/fett, opptellingen av trimpoeng etc. er borte siden jeg ikke går på kurs lengre. Hrmpf! Joda, jeg kan bli gullmedlem, men tror jeg skal lese litt mer om det først eventuelt - se om jeg finner ut hva som skjer hvis jeg melder meg på kurs igjen. For det skal jeg jo med tid og stunder, det kommer bare an på hvor lang tid det tar før jeg er nede i matchvekt så jeg er klar for hold vekten.

 

Så deilig med positive tilbakemeldinger da. Blir spennende med inbody måling. Kansje jeg også skulle bestilt meg en slik.

Synes godt du kunne ha beholt kostholdsscore muligheten litt til selv om du var ferdig med kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei :)/> Liker den motiverende tråden din!

Lurer hvor man får tatt inBody720 måling? er det dyrt?

Tusen takk for det! :)

 

InBody720 har de f.eks på treningssentre - vet at Elixia har, men også andre. Prisene varierer, har sett både 350,- og 450,- for en måling. Hos enkelte treningssentre er det gratis som en del av pakken hvis du f.eks. går til personlig trener, og har også sett det som en del av pakken du får ved innmeling på sentre. Du kan se mer info om det her: http://www.bodyanalyse.no/. Jeg synes det var kjempeinteressant og er superspent på resultatet når jeg tar det neste gang. Jeg ser jo at kroppen har forandret seg grunnet kosthold og trening, men det er likevel spennende å se hva det har blitt mindre av (forhåpentligvis fett) og mer av (forhåpentligvis muskler). Så jeg synes det er en god motivator på vei mot hovedmålet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Flere aprilbarn her? Jeg og, jeg har bursdag om to uker. Planen er temmelig strengt fokus frem til da, men på bursdagen min skal jeg ha masse kake. Så da er det bare å stå på frem til da. På egen bursdag får GR være GR :)

 

Jeg har hatt flere perioder både med og uten kostholdsscore osv, og jeg synes jeg klarer meg ganske bra uten. Men jeg merker at når jeg har vært uten en stund, sklir jeg dessverre lettere tilbake til mine problemområder, dvs nok frukt og grønt og hjertevennlig hver dag. Så fullt medlemskap hjelper absolutt til å holde meg i ørene og minne meg på hva som mangler. Jeg merker også at jeg savner det når jeg ikke har det. Men samtidig er det også noen ganger litt greit med en pause, og å ikke vite hvor dårlig jeg gjør det. Bare fokusere på ca sunn mat og antall kalorier ;) (Noen som sa struts?!) Du får prøve en stund uten og se hvordan du takler livet uten, hehe!

 

Og grattis med gode tilbakemeldinger fra PT og fine resultater på vekta selv uten kurs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tror jeg skal prøve meg noen uker uten. Å få i seg nok frukt og grønt er heldigvis ikke et stort problem. De hjertevennlige valgene, derimot, blir det litt dårlig med innimellom. Noen dager får jeg ingen, andre dager gjerne 4, så har funnet ut at i snitt er det OK. Det jeg imidlertid har hatt litt problemer med av og til er fettmengden - blir litt for lite av det av og til, så det må jeg være litt obs på.

 

I dag har vært en sånn sulten dag, så en annen ting jeg må bli flinkere til nå som vi ikke lengre får jobbfrukt er å ta med hjemmefra. I går var også en sulten da, og da fikk jeg hodepine og greier men ble reddet av at jeg hadde sånne Quaker porsjonspakninger med havregrøt i kontorskuffen. I dag kjente jeg det ikke før jeg dro fra jobb, og da var det jo for sent. Heldigvis skulle jeg på butikken og kjøpe bl.a. frukt, så spaserturen til byen gikk pittelitt fortere enn vanlig og en banan ble fortært mens jeg ventet på bussen. Lenge siden en banan har smakt så godt! :-) Jeg må også passe meg for å ikke spise altfor lite kalorier - jeg får "grønn hake" her inne, men ser at i dag er det 1450, i går 1520 og i forgår 1470. Sistnevnte har jeg ikke tatt med proteinshaken min på litt over 100 kalorier, men det har jeg jo uansett bestemt meg for å ikke gjøre. Middagene de siste dagene har ikke hatt allverdens med kalorier, tror nok det er årsaken til at det er såpass lavt, men samtidig kjenner jeg de dagene jeg registrerer før jeg spiser at kommer jeg opp over 1600 kalorier så har jeg faktisk fundert på å velge et magrere pålegg for å få litt færre... Og DET er skummelt det.... Så fy på lanken til meg og streng beskjed om å ta meg sammen! I morgen og fredag skal jeg ha 1600 og hvis jeg kommer her og sier noe annet MÅ dere kjefte på meg!!!!!

 

For øvrig er kroppen fortsatt stiv som en stokk etter mandagens trening. Kjentes veldig bra etter treningen og i går morges, men så ble det bare verre og verre utover dagen... *ler* I morgen er det ny behandling av armen (som er mye bedre, bank i bordet!) og da er det anbefalt å ikke trene, så neste økt blir fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som at du har stålkontroll, Krusmynte! Hva ligger kaloriunderskuddet ditt på i snitt når du spiser omlag 1600 kalorier om dagen?

 

Jeg er så liten (les: lav...) og etterhvert ikke så veldig overvektig, og jeg synes liksom ikke vekta rører seg om jeg ikke er nede på 13-1500 kalorier. Helst 1300. Synes ikke det er et lett antall kalorier å holde seg til, kan jo knapt spise ventesaus og luftboller før jeg er over.

 

1500 er en annen historie, da kan jeg ha det som føles som et liv ved siden av slankingen.

 

God å lese at armen er bedre, satser på at behandlingene tar siste rest nå da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Det ser ut som at du har stålkontroll, Krusmynte! Hva ligger kaloriunderskuddet ditt på i snitt når du spiser omlag 1600 kalorier om dagen?

 

Jeg er så liten (les: lav...) og etterhvert ikke så veldig overvektig, og jeg synes liksom ikke vekta rører seg om jeg ikke er nede på 13-1500 kalorier. Helst 1300. Synes ikke det er et lett antall kalorier å holde seg til, kan jo knapt spise ventesaus og luftboller før jeg er over.

 

1500 er en annen historie, da kan jeg ha det som føles som et liv ved siden av slankingen.

 

God å lese at armen er bedre, satser på at behandlingene tar siste rest nå da! :D/>

Krusmynte er knallflink og er virkelig til inspirasjon her inne. Selv ligger jeg jamt på 1600 kcal selv, men vektnedgangen har gått litt treigt i det siste. Jeg har vært sjuk i en uke, ikke kunne trent, og gått opp i kcalinntaket pga besøk, sjukdom og slik så jeg har nok vært oppe i 1900 kcal. Etter å ha stått i ro i en mnd med jamt på 1600 og med kcal økning til 1900 forrige uke og ikke trent så har jeg gått ned en halv kilo. Jeg er meget forøyd. Jeg håper ikke min kropp har gått på sparebluss, men mistenker det siden jeg ikke har vært sjuk og vært en dag borte fra jobb på 11 år og nå plutselig ble det.

Når jeg gikk på kurs....4 stk på rappen....sist gang :huh: og trodde og følte jeg gikk fortere ned ved å ligge på 1300kcal og trene mye...så gikk jeg bare ned 3,5 kilo på 2 mnd(hvem sa 1 kilo per uke?). Det går fortere no med 1600 kcal og jeg HAR ett liv.Og jeg fikk streng beskjed av kursleder å ligge på 1900 kcal.Likevel gikk jeg ned til 13-1400 per dag. Derfor synes jeg det er mye bedre å slanke seg her inne enn på kurs. Jeg klarer det faktisk for 20 kilo er borte til no. Et fantastisk flott delresultat og langt mer enn jeg greide med 4 kurs på rappen.

Jeg regner mitt riktige kcaloriinntak ut fra formelen gitt i GR boka. For med er det i overkant av 1600 kcal og jeg startet med 1900kcal for 20 kilo siden.

Men forsker hele tiden på hva som må til for at jeg skal gå ned og ikke stå i ro. No må jeg gjøre justeringer med fra brød til knekkebrød og spise en mindre frukt per dag. Håper jeg greier å fortsette nedgangen med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Av og til tar man avgjørelser som overhodet ikke er bra. Dagens avgjørelse - gå på vekten utenom tur. Resultatet? Vel - den viste hele 700 - syvhundrede! - gram mer enn forrige gang! BANNADE DRIT! Kan ikke forstå at den utespisingen på søndag (pasta som nok ikke var den sunneste, men liten porsjon, samt en liten dessert) skal utgjøre såpass mye vektøkning. Jeg har jo holdt meg mellom 94 og 95 i lengre tid nå, kanskje jeg har nådd et platå? Hmmm.... Har jo hatt det tidligere, men da har det ligge på 110 kg. Sånn sett er det greiere med platå her, men surt fordi jeg vil jo gjerne ned mest mulig før jeg reiser til Edinburgh for der har jeg planer om å shoppe en del...

 

Takk for innspill Turjente og Slippe. Jeg er faktisk noe usikker på hva kaloriunderskuddet mitt ligger på om dagene, for utregningen her inne er jo borte siden jeg ikke er på kurs lengre, og boken ligger hjemme. Da jeg var på InBody måling i desember fikk jeg beskjed om at forbrenningen min bare ved å eksistere var rundt 1700 kalorier tror jeg det var, men da er jo ikke noen form for aktivitet hensyntatt. Jeg er 1.80 høy og veier nå rundt 94,6 kg, har stillesittende jobb men trener jo en del. Hittil denne uken har jeg 10 trimpoeng, forrige uke hadde jeg 16, men det er langtfra sånn hver uke - jeg trener 2 ggr per uke og får jo en del da, men de to siste ukene har jeg også gått fra jobben og til sentrum omtrent hver dag fordi det har vært så fint vær. Her inne mener jeg at jeg beregnet med 7 TP og da lå jeg vel på kanten mellom 1600 og 1900 kalorier såvidt jeg husker - det begynner å bli en stund siden sist jeg gjorde det, så vekten var jo gjerne litt høyere da, så om resultatet blir det samme nå gjenstår å se.

I tillegg til maten jeg spiser tar jeg proteintilskudd etter trening, dette regner jeg ikke med i dagens kalorier og kommer mao i tillegg - så om jeg spiser 1500 er jeg oppe i rundt 1650 med tilskuddet de dagene jeg trener (kun når jeg er på studio, ikke etter turer). Skal finne frem boken når jeg kommer hjem og regne meg frem til kaloriunderskuddet, men det er såpass mye at det burde være mer enn nok til å gå ned.

 

For øvrig har jeg registrert alt jeg har spist/skal spise i dag. Kveldsmaten er vel det mest usikre momentet bortsett fra at jeg vet at det blir knekkebrød, pålegget bestemmer jeg meg for når jeg står forran kjøleskapet. Slik det ligger an nå kommer jeg nok til å komme rundt 1600 kalorier, men rapport følger i kveld både på det og kaloriunderskuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmm... Da er energibehovet mitt kartlagt....

 

Energibehov før trim = 2184. Har stillesittende jobb og går kun til og fra bussen hvis jeg ikke går tur e.l. Med 7 TP per uke blir det daglige energibehovet på 2394. Med et inntak på 1600 betyr det kaloriunderskudd på 794 per dag, og det burde jo være nok til nedgang. Om jeg øker TP til 10 har det ikke allverdens å si egentlig. Siden jeg er så inderlig sulten om dagene satser jeg på å ha ikke en kalori under 1600 ut neste uke, så tar vi det derfra. Det blir nok ikke særlig problematisk siden jeg tross alt skal feire bursdag og skal spise kake som om GR ikke eksisterte.... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...