Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Bursdager er jo så koselige! Jeg er en bursdagsfrik, hehe.

 

Jeg kjenner meg litt igjen i den sulten du føler. Jerg har hatt noe av det samme i dag. Så nå skal jeg snart putte i meg en smootie før treningen, småfysen og småsliten er en dårlig kombinasjon. Får ta det ut på spinningen etterpå. Svette meg ut av det, om det lar seg gjøre. Hehe, og så skal jeg ha en Cola Zero mens de andre drikker øl på quiz ;)

 

Håper armen din snart blir 100%frisk, og at kroppen din ikke er så alt for støl. Men litt støl, det kjenner jo nesten bare litt godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ninjastar

Alltid greit å få tatt en sjekk av energiberegningen fra tid til annen! Og særlig når man som du har gått ned mye siden starten :) Det høres jo ut som du ligger ok an på inntak, men kroppen er jo en rar maskin. Ikke alltid så mye logikk i hvilket input som resultetere i hvilket output. Noen ganger er det til å bli vanvittig frustrert over. Hvis det ikke rikker seg fremover, går det jo an å rykke kroppen ut av en litt for behagelig likevekt på endre måter enn å spise mindre. Spise annerledes (f.eks fordele kaloriene annerledes i løpet av dagen, eller bytte ut noen typer mat med annen) i stedet for mindre/mer er jo noe som går an prøve en ukes tid, hvis du føler det begynner å gå på utålmodigheten løs.

 

Nei, leggetid snart her. Lang reisedag foran meg i morgen... Nye utfordringer, med andre ord, men nå er jeg så godt i siget at jeg skal stå over alle fredagsfristelser i morgen og starte helgen like godt som forrige uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du er 180 cm og ligger på ca 94 kg??

 

Åh, Krusmynte, du er der nå hvor jeg har min store drøm! :D/>/>

 

Jeg er sikker påat du ser strålende ut! :D/>/>

Plutselig en dag er du der også! Det er litt rart, for her på søndag var jeg ute og knipset bilder med en venninne. Hun tok et bilde av meg bakfra med yttertøy på, og jeg måtte se to ganger for å se at det faktisk var meg... Hadde ikke jeg kjent igjen vesken hadde jeg muligens bladd videre og ikke merket at det var meg en gang! :D Siste helfigurbilde av meg som jeg vet om ble tatt siste uken i november, og etter massevis av trening har kroppen endret seg mye siden da (den buksen faller av, for å si det sånn). Men smashing? Tja... Litt alt etter dagsformen. Noen dager synes jeg at jeg ser riktig så smekker ut i speilet, andre dager er jeg jo dritfeit. Hodet har nok ikke fulgt helt med forandringen, for jeg er jo egentlig ikke så veldig overvektig enda tatt i betraktning at idealvekten min er 84,9. Er jo "bare" 9 kg igjen. Kan fortsatt ikke kjøpe klær (spesielt bukser) hvorsomhelst, men det vet jeg kommer etterhvert. Utvalget har uansett økt betraktelig. :) Sliter litt med å holde meg unna butikker om dagene - har såååå lyst til å shoppe, men skal til Edinburgh i mai og prøver å spare til da.

 

Ellers klokket jeg inn på 1645 kalorier i går, og hele INGEN trimpoeng! :) Men det var ikke planlagt noen trimpoeng heller, så det er greit. I dag derimot... Gikk også på vekten igjen i morges, og heldigvis var den gått ned igjen 500 av de grammene som plutselig var kommet på i går. Ligger fortsatt over mandagens veiing, men greit - har fått meg et kraftig smekk for at jeg driver med smugveiing. No more!!!(sier hun og vet at hun nok ikke klarer å gjennomføre....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dritfeit er du ihvertfall IKKE!! :D/> Da er det nok hodet ditt som ikke henger med. For er som sagt sikker på at du ser riktig så flott og smashing ut! ;)/>

Hehe, neida - jeg er jo ikke det. Men du vet den følelsen man av og til har når man står foran speilet. La oss si "dritfeit" isteden. ;) Og det er jo da man får litt mer forståelse for at de som i våre øyne er perfekt kan være så misfornøyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hurra for meg! Har satt ny pers i jogging på mølle i dag - hele 17 minutter i strekk! Og det på en fredag til og med. *superfornøyd* Gamle rekorden var 15 minutter og ble satt i påsken. Farten er omtrentlig samme, 8,4 km/t I tillegg gikk jeg 25 minutter med en snittfart på 6,7 km/t, deretter nesten en time med styrke og så avsluttet med en halvtime til på møllen. Da gikk det litt senere, gitt, 6 km/t, men det er greit. Hadde fin sånn fatburn-puls i følge tredemøllen, og det kan man jo like?

Når jeg har spist yoghurten og appelsinen min i kveld er jeg på bare 1400 kalorier, så jeg må finne på noe mer. Tror det blir rugsprø med noe pålegg. Hvis ikke jeg er helt crazy og popper meg littegranne popcorn.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hurra for deg og grattis med ny pers :D

 

Og tenkt at du bare har 9 kg igjen til mål. Det er jo fantastisk! Ensifret antall kilo til mål, da ser man lyset i enden av tunnelen, synes jeg :)

Selv ligger jeg nå 8 kg over det minste jeg fikk til i 2011 da jeg så vidt snuste på normal-BMI, så sånn sett har vi nesten like lang vei til målet. Men jeg holder jo på med mitt prosjekt 2 innimellom alt slankefokuset, så i denne omgang tror at det får holde med et par-tre kilo til før jeg prøver meg på en stabilisering. Ikke bare lett å bestemme seg for når man er i mål...

 

Ellers noen helgeplaner? Lite action her, jeg har vært på trening i dag og ellers bare puslet hjemme med sånne kjedelige husarbeidsoppgaver. Men de må jo gjøres, de og. (Jeg drømmer om å bli rik og ansette hushjelp, haha.) Hvis jeg får sitte i fred i sofaen, tror jeg kanskje det blir et par tv-serieepisoder etterpå for å belønne meg selv med god innsats ;) God helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Helgen har så langt ikke gitt de helt store utfordringene. Dvs det var veldig utfordrende å holde seg våken i går kveld - sovnet på sofaen første gang rundt 21.30, våknet igjen til "detektimen" på NRK1, sovnet igjen etter ca. 10 min og våknet igjen langt inn i Grammy-utdelingen. Så da gikk jeg likegodt å la meg. Tar visst på å jogge! *ler*

 

I dag har jeg vært på Fritt og Vilt messe - altså en sportsmesse. Så folk gikk med svære, fulle poser, men jeg kom tomhendt ut igjen. Tenkte å kjøpe meg en til tights i samme merke som jeg har, men det var ikke særlig billigere - maks en 50-lapp. Så jeg venter heller til jeg skal til Edinburgh. For fjellfolk, syklister etc. var det nok mye å hente av tilbud. I steden har jeg kommet ut fra tre forskjellige H&M med tiltsammen 3 poser - to inneholdende en t-skjorte hver, og en inneholdende en skjorte og et sånn strikk-belte. Alle er av typen LOGG, men en størrelse (og vel så det - str XL har jo egentlig vært for knapt, men t-skjorter er jo stretchy) mindre enn før. Og skjorter uten stretch i samme merke har jeg jo aldri kommet inn i før.

 

I morgen starter for øvrig syndingen i anledning bursdagen min - da blir det kaffebesøk med familie. Og medfølgende kaker. Og det skal jeg unne meg. Er det frekt av meg å si at jeg faktisk gleder meg litt til kaker? Drit i gavene, liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Krusmynte:))

Først: gratulerer med dagen. Håper du har hatt en flott dag og at kakene svarte til forventningene:)))O nei, jeg synes ikke du er frekk som gleder deg til kaker. Gavene kan du jo sikkert glede deg over senere også, mens kake er her og nå, litt forbuden frukt liksom:)). Og det smaker visstnok alltid best...

Så, gratulerer med nyinnkjøpte klær som passer fint:)), fra en vanlig butikk. En deilig opplevelse:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Enda en løperekord, du er virkelig godt igang! Snart løper du 20 minutter så lett om bare da! Og så deilig med litt nytt treningstøy, det er virkelig motiverende! Føler meg alltid så mye freshere i nytt tøy fremfor noe gammelt og "slitt"! Gleder meg liksom til å vise meg litt frem på senteret da. Hehe, kan også ha noe med den kjekke mannen jeg har hatt litt øyekontakt med i det siste mens svetten har rent mellom øyebryna, hehe.

 

Hvordan har bursdagsfeiringen din? Har det være kake og stas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hvis en mann kan falle for en på treningssenteret mens man er rødsprengt i trynet og svetten driver - ja, da må han være verdt å satse på! *ler*

 

Joda, feiringen i dag har gått fint og det var hyggelig selskap. Har fått flott nytt ullpledd i gave av foreldrene mine (det gamle forsvant under flyttingen), samt penger, og av søster får jeg iPod Shuffle som jeg ønsket meg for å bruke bl.a. ved trening. Den er riktignok ikke kommet enda, så fikk en MMS av henne med bilde av bestillingen på PC-skjermen. *ler* Vi er ganske kreative sånn - man får gjerne penger kamuflert i røykpakker (jeg har aldri røykt, så da jeg fikk den til jul for noen år siden sendte jeg gamlingene et litt snodig blikk) og tomme tomatpureglass (min søster fikk samme år som jeg fikk røykpakken) og smykker til mamma kamuflert i Iron Maiden CD-cover og sånt.... :) Fikk penger av både besteforeldre og tante med familie, så jeg er kjempeglad for det - plutselig vokste ny garderobe-budsjettet betraktelig. Har f.eks. lyst på en skinnjakke, og som kjent er jo ikke det helt billig. Pengene blir lagt pent bort til jeg skal til Edinburgh i pinsen.

 

Og kakene? Joda, de var greie nok de. Hadde ambrosiakake, en tradisjonell langpannesjokoladekake samt eple smuldrepai. Men det var ikke så godt som jeg hadde trodd det skulle være og har ikke spist allverdens mye egentlig. Sikkert fordi jeg laget dem alle selv i dag. Men har da fått med meg litt hjem så jeg har noe å kose meg med i morgen og, kanskje de smaker bedre da? Vi får vente og se.

 

På selve dagen i morgen blir det middag med to venninner, men ellers er det jo bare en vanlig arbeidsdag. Så det går vel helst greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, er det ikke typisk når man har gledet seg skikkelig til noe, så er ofte forventningene så høye at opplevelsen fort ikke blir helt som tenkt :P Og jeg som gleder meg sånn til neste uke, til å spise kaker på min burdag... kanskje jeg skal skru ned forventningene litt ;)

Men det hørtes nå uansett ut som en veldig hyggelig feiring da! Gaver er jo alltid gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hipp hurra og gratulerer med dagen :D Håper kakene smaker deg litt bedre i dag ;) og at du får en hyggelig feiring i kveld! Kanskje det ikke er så ille med mandag i dag...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk, folkens! Det varmer et gammel hjerte... ;) Sitter faktisk og funderer på om jeg skal spandere medlemsskap på Match til meg selv til bursdagen - kanskje mitt 37. år kan bli året jeg møter Mr. Right? Hmmm.... Får gnage litt på den.

 

Har enkelt og greit hoppet over veiingen i dag. Våknet og følte meg oppblåst og fæl etter gårsdagens kaker. Tror ikke magen min er så veldig glad i hvete lengre. Eller sukker. Eller kombinasjonen. Uansett - fant ut at det går nok helst feil vei uansett så jeg sparer meg for det til neste mandag. Så får jeg heller få inn noen gode treningsøkter denne uken og håpe på det beste. :)

 

Ellers har jeg fått så mange grå hår og rynker for lenge siden at jeg har kommet ut av tellingen, så vi later som det ikke har kommet noen flere siden i går. Solskinnsbarn er jeg heller ikke, det har vært tørt ute frem til nå, men nå ser det ut som hettene og paraplyene kommer frem. Vinden skyldes selvsagt blafringen fra øyevippene mine som er iført ny forlengende, fortykkende og separerende maskara fra Chanel intet mindre. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, folkens! Det varmer et gammel hjerte... ;)/> Sitter faktisk og funderer på om jeg skal spandere medlemsskap på Match til meg selv til bursdagen - kanskje mitt 37. år kan bli året jeg møter Mr. Right? Hmmm.... Får gnage litt på den.

 

Gratulerer så mye med gårdagen!

 

Vettu, jeg synes faktisk du skal ta sjansen jeg. Jeg møtte mannen min på nettet for over 10 år siden, og selv om det ærlig talt er litt pinlig å fortelle hvordan vi møttes, så er dette fortsatt Mannen i mitt liv. Det er sikkert mange tvilsomme fyrer der ute, trolig verre nå enn da vi nettflørtet, men tenk om det sitter en helt fantastisk fyr og bare venter på Krusmynte da! Jeg tror at hemmeligheten må være å se på det som litt moro, av og til klaffer kjemien såpass at man vil møtes face to face, andre ganger ikke. Det å flørte litt, er da uansett bare sunt. Og godt for selvbildet. Du ser sikkert smashing ut også nå, etter utallige PT-dater med mr SRS, nye klær og ikke minst Chanel-mascara!

 

Oi, her ble Marsvinet sannelig revet med. Skulle tro jeg drev rekruttering for Match.com.. *Ler* Jeg ville bare få fram at av og til må man våge å gå utfor komfortsonen sin, og lykke finner man jo når man minst venter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindiken

Hiv deg på Match'en Krusmynte ! Du er blitt så flott at Mr Right er bare nødt til å dukke opp :)/>/> Berre gjer da B)/>/>

Her går det også sakte men sikkert nedover, er passert 17 nå og påmeldt neste kurs ;)

Vi må forresten prøve å treffes igjen med spøtet før sommeren !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Treff med spøt skal vi klare å få til - har jo fått vite at det var ikke senebetennelse likevel men muskelknuter. Da kan man vel strikke? Hmmm... Får ta en alvorsprat med naprapaten på torsdag, dette er jo et viktig spørsmål å få svar på!

 

Ja, og så har jeg registrert meg på Match i dag. Dvs profil har jeg jo hatt lenge, men nå har jeg betal-profil. Så får vi se hvor, om evt noen steder i det hele tatt, det fører. Drev masse med sånt da Blink og Nettby eksisterte så jeg er ikke ukjent med fenomenet, fikk masse gode venner på den måten.

 

Ja, og så har jeg hatt PT-time i dag. Forbrent litt av kakene fra helgen... *kremt* Ble litt kardio under timen i dag og det var jo greit, og etterpå var det litt styrke. I form av å stå i planken på strak arm og dra i en strikk med den ene armen. Og så den andre. Tre runder med det, etterfulgt av tre tilsvarende runder hvor jeg løftet ene benet diagonalt. Det var tungt mens det stod på - trodde jo ikke jeg skulle klare å stå i planken en gang! - men kroppen kjennes grei nå. Det gjorde den på denne tiden forrige uke og, men fikk jo gangsperr som fy... I følge treneren skal jeg visstnok få vondt i hele kroppen, så jeg er mentalt forberedt på det verste... :)

 

Nei - beina på bordet og på med boksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så spennende med en Match-profil. Kanskje 2013 er ditt kjærlighetsår ;) Spent på oppdateringer her kjenner jeg!

 

Ja, du har nok en spenstig dag å se frem til i morgen. Kjenne kroppen dirrer for hvert trappetrinn, når du setter deg ned eller om du skal løfte noe, hehe. Håper ikke det blir for ille!

Ha en flott tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Match-profil?! Så gøy! Jeg var en millimeter unna å registrere meg på sukker før jeg ble sammen med min nåværende, og tenkte mye på det i en periode. Men klarte aldri å gutse nok og feiget ut. Men tanken hadde modnet såpass at jeg nesten gjorde det. All ære til deg som nå har gjort det. Tøffa :D

 

Den plankeøvelsen din hørtes rå ut. Hvordan var kroppen din etterpå? Jeg er fortsatt støl etter den sirkeltreningen jeg var på på tirsdag, men håper det snart går over, haha. I dag skal jeg ikke trene hardt, kjenner jeg. Maks en økt på ellipsen, og aller helst en tur ut - hvis været letter. Slike østlandspyser som meg er jo ikke vanntette... :rolleyes:

 

Hva bringer helgen, har du noen planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gøy og gøy.... Jeg er vel litt småredd for å kontakte folk fordi jeg er redd for å bli avvist... Og jeg synes det er vanskelig å avvise folk jeg får et inntrykk av at absolutt ikke er noe for meg. Jeg mener - hva sier man egentlig? Mye av den responsen jeg har fått hittil er fra folk 50+ som jeg må innrømme at jeg synes er litt gammelt (greit, jeg er 37 selv så det er jo ikke SÅ gammalt, men føler meg ikke helt der) eller utpregete nerder eller bondeknøler "jau, eg like no å kjøyre traktor på fritida og"-typen og som liker Playstation og TV-kvelder i sofaen med chips og brus. Jeg kan ikke finne meg en fyr som er latere enn meg - jeg trenger noen som kan engasjere meg litt både mentalt og fysisk. Og jada, jeg overdriver selvsagt....:)

 

Helgen min er foreløpig uten planer. Dvs jeg skal trene i dag, og så har jeg gode intensjoner om å ta oppvasken og andre festlige husarbeidting. Kroppen er fortsatt litt støl etter tirsdagens trening, men har egentlig bare kjent det i overkroppen - i ribbeinsområdet, skuldrene, nakken og overarmene. Nesten så jeg ble litt skuffet etter treneres lovnader om vondt i hele kroppen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så har jeg vært og trent igjen. Vet ikke helt om joggingen min i dag teller som rekord da de gamle har vært løpt i ett strekk, for i dag måtte jeg stoppe og snyte meg og drikke litt. Dvs stoppet ikke helt, senket farten og gikk i litt under 2 minutter. Men jogget 11 minutter før og 9 minutter etter, så totalt 20 minutter! Yay for meg!

Programmet ellers gikk greit, men kjenner at jeg er veldig stiv i korsryggen om dagene. Det som bekymrer meg mer er høyre hofte som begynner å gjøre vond når jeg går mye og fort - begynte i forrige uke, og da gikk jeg jo veldig mye. Hver dag, faktisk, enten det var nå ute eller inne. Gjør ikke like vondt når jeg jogger, antagelig fordi da tar jeg kortere skritt. Det var det jeg visste at når jeg nå ble ett år eldre kom det bare til å gå nedover! *fnis*

 

Nå blir det omelett med skinke, mais, paprika og Polarbrød Extrem til. Kjøpte en pakke i går men det var visst ikke så lurt, for det er litt lavere kaloritall i en sånn enn i to skiver, så jeg må finne på noe litt ekstra i løpet av kvelden for å komme opp i målet om 1600 kalorier. Men so far so good! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...