Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Rått imponert over joggingen din! :rolleyes:/> :lol:/> Lurer på å begynne på den derre "Hvordan klare jogge 5 km selv"

5 km har jeg ikke klart enda, det får bli neste mål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest StinePetrine

Et 5-kilometer mål er fint å ha! Jeg drømmer om å melde meg på ulike løp til neste år. Alt fra jentebølgen til KK-mila. Det er fint å ha slike mål i fremtiden. Søsteren min gjør det stadig vekk, det samme med et par av venninnene mine, så det er en hyggelig sosial ting!

 

Jeg er spent til å høre når du når ditt 5-kilometer mål.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Sulten, sulten, sulten. One of those days....

 

Helgen nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg veldig. Reiser østover i ettermiddag for å besøke bestevenninnen min med mann og barn, og blir der til søndag. Da drar jeg til Oslo hvor jeg skal treffe en venninne jeg ble kjent med i Tyrkia i fjor, og derfra drar jeg videre til seminar med jobben mandag og tirsdag. Helgen bekymrer meg ikke nevneverdig fordi venninnen min holder på med det samme som meg, så jeg regner med det blir en sunn helg. Hotell, derimot, er litt verre. Sist skulle jeg unne meg litt dessert fra dessertbuffeten og ble bare skuffet og sur, for det smakte ikke så godt som jeg hadde sett for meg at det skulle. Så denne gangen blir det frukt, så spiser jeg heller dessert i forbindelse med middagen som pleier være 3-retters. Lunsjen ellers er buffet, og da pleier jeg gjerne ta mye salat og gjerne litt reker, scampi e.l. Hotellet har også treningsrom, tenkte jeg skulle prøve å benytte meg av dette. Programmet mandag starter ikke før 11, så hvis jeg står opp litt tidlig og spiser en lett frokost burde jeg klare å få inn en liten økt. Men om jeg faktisk gjør det eller om det blir med intensjonen får vi vente og se - har med meg både treningstøy og joggesko, så forholdene ligger ihvertfall tilrette!

 

Ellers blåser det snøstorm i Bergen i dag, der hvor jeg bor vare både plener, biler og veien helt hvit. Så jeg krysser fingrene for at østlandet har noe bedre å by på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Velkommen østover, Krusmynte! Her skinner sola innimellom og det er IKKE snø.....

 

Vi har et arbeidslag i Bergen i dag, og de har snødd helt bort... Blir ikke business å drive sesongarbeid når det snør i mai!!!! :mellow:

 

Flott intensjon både med mat og med mosjon, og så må du kose deg masse!!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Jævven skjæra! Da er jeg pinade nødt til å begynne på programmet "Hvordan jogge 5km for dummies"! Har jeg sagt A så får jeg vel si B. Forsøkte på onsdag med start men det gikk dårlig med mine nye svindyre knallrosa studiesko fra Merrel. Så jeg må kjøpe meg skikkelige joggesko i morgen. Min PT....måtte kjøpe meg veiledning litt etter inspirasjon fra Krusmynte og dels en innrømmelse at jeg sikker har fløkt meg inn i slynga i en eneste stor floke uten veiledning .....mener at jeg skal kunne greie å jogge i en halv time som vanlig økt!!! Jeg dør ved tanken. Det er ikke det at jeg sikkert ikke greier det men jeg må bare si at jeg virkelig virkelig har hatet hamstermaskina.

Sverget til ergometersykkel fordi det var safe. Men så oppdaget jeg at jeg forbrant mer kcal på elipsenaskina. Og nå kan jeg faktisk si at i hvertfall hamstermaskina funker fint frem mot 20 min på en "goværsdag"

I morgen skal jeg ta en test.Jeg skal rett og slett se etter hvor langt jeg klarer og hvor dårlig formen er.Jeg holder dere oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Jævven skjæra! Da er jeg pinade nødt til å begynne på programmet "Hvordan jogge 5km for dummies"! Har jeg sagt A så får jeg vel si B. Forsøkte på onsdag med start men det gikk dårlig med mine nye svindyre knallrosa studiesko fra Merrel. Så jeg må kjøpe meg skikkelige joggesko i morgen. Min PT....måtte kjøpe meg veiledning litt etter inspirasjon fra Krusmynte og delt en innrømmelse at jeg sikker har kvælt meg selv i en stor floke i slynga.....mener at jeg skal kunne greie å jogge i en halv time som vanlig økt. Det er ikke det at jeg sikkert ikke greier det men jeg må bare si at jeg virkelig virkelig har hatet hamstermaskina. Sverget til ergometersykkel fordi det var safe.Men så oppdaget jeg at jeg forbrant mer kcal på elipsenaskina. Og nå kan jeg faktisk si at i hvertfall hamstermaskina funker fint frem mot 20 min på en "goværsdag"

I morgen skal jeg ta en test.Jeg skal rett og slett se etter hvor langt jeg klarer og hvor dårlig formen er.Jeg holder dere oppdatert.

Da har jeg vært på XXL og kjøpt meg joggesko. Tilbud Asics 499 kr. Pakka bagen og musikk på øret og satte kursen mot hamstermaskina på SATS. Jeg tenkte dette greier jeg aldri så jeg må i det minste spise noe først. 3ryvita med pålegg og en banan og ett glass melk. Så til mølla. Første mølla synes jeg ikke stod stødig og bytta til den nyeste. Blir så mye tramping og lyd om ikke mølla står støtt.Føler at jeg må ikke gjøre meg særlig til kjenne når man skal ta slik derre joggetest. Gikk i 2 min før jeg begynte. Jeg klarer jo ikke løpe så fort om om man skal ha sjans i havet til ågreie noe slikt turte jeg ikke mer enn 7 km/t. Første 10 min var fryktelige og når jeg var på 25 min tenkte jeg at jeg gir meg men en halvtime. Men faktisk 3.69 km var tilbakelagt når jeg e delig fant ut av funksjonen på maskina. Og med KIZZ på øret holdt jeg ut i 43,55 min og jeg greide som et herrens mirakel 5km sakte jogg 7km time uten stopp.

Skoene var kjempegode.

 

Idag har jeg klart noe jeg har hatt fryktelige fordommer imot. Jeg har klart noe jeg trodde var umulig. Og jeg føler meg fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer!!!! Det er jo fantastisk - god følelse ikke sant? Og det første gangen også. Min første gang varte jo bare 5 min, dog i høyere tempo - 9,5. For meg og mine 180 cm er 7 rask gange, men nå har jeg lagt med på 8,5. Første mål er å jogge en halvtime i strekk, 5 km kommer etterpå. Har foreløpig bare klart 20 min, men jeg har jo ikke drevet med spinning og sånt som du har, så kondisen er det som skranter. Men bedre og bedre gang for gang! Men ja - det er kjedelig. Intervaller er faktisk litt gøyere for da "skjer" det liksom litt mer hvis du skjønner.

Uansett - fantastisk innsats!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

PS - man skal ikke undervurdere effekten av god musikk. Tiden går fortere, og hvis det til og med er riktig tempo så man kan løpe i takt hjelper det veldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Huff, mine 5 minutter virker stusselige sammenlignet med deres eeeeviglange løpeturer. Så flinke dere er! Hehe, konkurransemenneske som jeg er, i morgen er det tilbake på tredemøllen og løpe til jeg dåner! Hehe, kommenterer her i morgen om hvordan det går. Og god musikk i ørene er alfa og omega, høy rockemusikk! Rage Against The Machine er favoritten om dagen, skikkelig hissig og spenstig musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Jeg skal prøve å se i morgen om jeg kanskje klarer det på litt mer enn 7km/t. Jeg kunne løpt lengre i dag, men valgte å fortsette på min venn elipsemaskina, så jeg har ikke gitt absolutt alt. Det viktigste var å greie det slik at jeg føler meg flink.Overvinne at jeg hater mølle. Jeg trodde det faktisk ikke var mulig for meg å jogge 5 km. Skal se om jeg klarer å legge på litt i morgen 7,5km/t feks. Men da er det ikke sikkert jeg klarer å jogge 5 km. Det viktigste er mestringsfølelsen og å forandre tankene i hodet fra "jeg hater hamstermaskina" til " mølla er suveren og jeg tar meg veldig godt ut her jeg jogger"

Noterte tid på 5 km i dag og i morgen skal jeg se om jeg klarer å slå tiden. Tenk at jeg faktisk har lyst på gå på hamstermaskina i morgen. SENSASJON! UNDRENES TID ER ENNO IKKE FORBI. :D :D :D

Skal legge inn WIMPlista mi på S3en i morgen. Jeg var også på XXL i dag og tenkte på pulsklokke. Da sa han derre knekten som hadde peiling mente at det var nok med pulsbelte som var interaktiv med min S3...ergo jeg trenger ikke pulsklokke bare belte....Noen som vet noe om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Har ikke drevet med spinning, men jeg har to spreke fuglehunder som jeg snørekjører på ski meg om vinteren 1-2 mil en par ganger i uka, Det er førsten nå som jeg har flyttet til byen at jeg holder på å gå på veggene og har begynt på mitt gamle treningsstudio. Men det er mye turgåing i fjellet som er grunnlaget, men det er treningsstudioet hvor jeg skal få bedre kondis. Dessuten er det kjedelig å bare gå ned 300gram per uke og så kanskje jeg greier en halv kilo eller 700gram per uke fremover også. Ho derre PTen min er et rivjern av ett kvinnfolk. Gud hjelpe meg hvor mye mer jeg får ut av øktene med henne til stede. GOD INVESTERING!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nei stemmer - gikk rett og slett litt i surr for meg. Men hunder er og god kondistrening!

 

Jeg har ikke verken pulsklokke eller noe annet, men PT'en har anbefalt meg det hvis jeg skal jogge og sånt. Belte til tlf er sikkert ikke dumt, men jeg synes det er upraktisk å måtte ha med tlf for å bruke det - selv har jeg akkurat fått dn sånn knøttliten mini-iPod til treningsbruk nettopp så jeg skal slippe det. Pulsklokke er dyrt, spesielt hvis man skal sånn sak til å koble opp mot PC i tillegg - blir jo raskt over en tusing. Og siden jeg ikke vet hvordan det funker har jeg ikke tatt meg råd. Enda. Men vi får se. :)

 

En venninne vil ha meg med på Trysilrypa i høst - noen her som har tenkt seg dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Jeg skal prøve å se i morgen om jeg kanskje klarer det på litt mer enn 7km/t. Jeg kunne løpt lengre i dag, men valgte å fortsette på min venn elipsemaskina, så jeg har ikke gitt absolutt alt. Det viktigste var å greie det slik at jeg føler meg flink.Overvinne at jeg hater mølle. Jeg trodde det faktisk ikke var mulig for meg å jogge 5 km. Skal se om jeg klarer å legge på litt i morgen 7,5km/t feks. Men da er det ikke sikkert jeg klarer å jogge 5 km. Det viktigste er mestringsfølelsen og å forandre tankene i hodet fra "jeg hater hamstermaskina" til " mølla er suveren og jeg tar meg veldig godt ut her jeg jogger"

Noterte tid på 5 km i dag og i morgen skal jeg se om jeg klarer å slå tiden. Tenk at jeg faktisk har lyst på gå på hamstermaskina i morgen. SENSASJON! UNDRENES TID ER ENNO IKKE FORBI. :D/>/> :D/>/> :D/>/>

Skal legge inn WIMPlista mi på S3en i morgen. Jeg var også på XXL i dag og tenkte på pulsklokke. Da sa han derre knekten som hadde peiling mente at det var nok med pulsbelte som var interaktiv med min S3...ergo jeg trenger ikke pulsklokke bare belte....Noen som vet noe om dette? :)/>/>

 

 

Hei! Jeg bruker mye pulsklokke under trening. Synes den er helt super, både for å følge med pulsen og finne ut antall kcal jeg har brukt under trening. Har ikke vært borti med bruk av tlf og pulsbelte, men jeg synes det er veldig greit å ha den på hånda da er den lett tilgjengelig for å følge med på pulsen. Med mobil tror jeg kanskje det blir litt tungvint. Lettere å ta en titt på håndleddet enn å må opp med mobilen. Det er vel litt smak og behag, og hvordan man vil bruke den. Min tåler vann og kan derfor brukes i basseng, trenger heller ikke være redd for bruk ute. Ikke avhengig av strøm for å lade opp tlf på f.eks. hyttetur.

 

Gratulerer med 5 km, lykke til videre med treningen! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Krusmynte:

Skile turgreier som Trysilrypa er helt min greie :lol: . Mulig jeg er og trener hund i området og da er jeg med! Bor kje så langt unna sjø :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bortehelg og jobbseminar overstått, selvsagt ikke helt uten litt for mange utskeielser både i form av dessert og vin. Men - jeg modererte begge deler, spiste relativt ok mat ellers fra buffeten og hadde til og med en morgentrening i går! Jepp - jeg hadde trimrommet på hotellet helt for meg selv. Seminaret begynte ikke før 11, men strevde med søvnen og da kunne jeg likegodt gjøre noe nyttig. Ble omtrentlig 1 time og 15 min hvorav totalt 40 minutter på møllen og resten styrke. Klarte til og med å få gangsperr i overkroppen, det skyldes nok dips'ene, tenker jeg. Å trene før frokost var ikke det lureste, prøvde meg på noen bakker men holdt rett og slett på å svime av, så det ble gange på flaten isteden. Menmen - det får være greit. Er egentlig mest imponert over at jeg faktisk gjorde det og ikke ble liggende og se TV! *kryss i taket* Er selvsagt spent på hva vekten viser i morgen, for jeg må jo snikveie siden jeg ikke fikk veid meg på mandag. Dvs jeg veide meg søndag på venninnen min sin vekt, men aner jo ikke hvordan den er i forhold til min, så...

 

Anyway, har fått skravlet mye, strikket, shoppet garn, skravlet litt mer, strikket litt mer, truffet en venninne til i Oslo, vandret på Karl Johan og Aker Brygge, tisset på The Thief, spist på Hard Rock Cafe (ooops - der var en utskeielse til, ja! Jaja...), hatt et tourist moment ved Holmenkollen siden jeg hadde muligheten (har tidligere bare kjørt forbi i full fart etter at jeg begynte å reise dit på seminarer - har aldri fått sett det skikkelig etter at det var bygget nytt), trent før frokost, vært på seminar, strikket litt til, knipset bilde av hestehov og hvitveis, vært en dag til på seminar og strikket enda mer. Uten strikketøyet hadde jeg nok sovet meg igjennom hele driten - du vet det er kjedelig når du holder på å sovne MENS du strikker... :) Heldigvis var ikke alt like ille....

 

Alle var enig om at det hadde vært en fin helg, nå blir det en vanlig jobbedag og så håper og krysser jeg alt for at jeg kan ta fri fredag for det hadde vært veldig godt med en langhelg hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Velkommen hjem igjen! Ikke lett å skulle holde seg akkurat der man vil når man er på hotell en hel helg. Men jeg håper du har hatt en hyggelig tur. Det er helt klart godt å ha noe å holde på med når man er lenge på seminarer og møter. Det kan fort dra litt ut, iallefall det går over flere dager.

 

Og så hyggelig med litt Oslo-sightseeing. Synes Oslo er en utrolig koselig by, iallefall nå som det begynner å spise og blomstre litt. Merker det her hos meg nå og, blomster og grønne blader gjør meg skrekkelig glad! Våren har kommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Bortehelg og jobbseminar overstått, selvsagt ikke helt uten litt for mange utskeielser både i form av dessert og vin. Men - jeg modererte begge deler, spiste relativt ok mat ellers fra buffeten og hadde til og med en morgentrening i går! Jepp - jeg hadde trimrommet på hotellet helt for meg selv. Seminaret begynte ikke før 11, men strevde med søvnen og da kunne jeg likegodt gjøre noe nyttig. Ble omtrentlig 1 time og 15 min hvorav totalt 40 minutter på møllen og resten styrke. Klarte til og med å få gangsperr i overkroppen, det skyldes nok dips'ene, tenker jeg. Å trene før frokost var ikke det lureste, prøvde meg på noen bakker men holdt rett og slett på å svime av, så det ble gange på flaten isteden. Menmen - det får være greit. Er egentlig mest imponert over at jeg faktisk gjorde det og ikke ble liggende og se TV! *kryss i taket*

 

Du har vært kjempeflink og fått opplevd mye i helga og det gjør godt med ei vårhelg sammen med venninner. Kanonflink og trener også så dette hørtes ut som ei perfekt helg. I episode 2 av "Jeg og min venn hamstermaskina" :D/> har jeg da UTSATT forsøk på å jogge 5 km i to dager til i går. Da kom jeg litt over kcal inntak med 1920 etter at kalkunmiddagen var forært og dro på SATS. Jeg hadde glemt 2 viktige ting. 1) Vannflaske 2) Musikk på øret. Var det krise? Det var det! Og da kom tankene med en gang dette klarer jeg ihvertfall ikke. Og heldigvis var hamstermaskina som jeg greide det på sist ledig! Kresen på kvalitet da...må stå stødig og gjerne den som man ikke hører så godt at man tramper...2 min rask gange og så økte jeg til 7,5 km/t og fortsatte. Jeg hadde dårlig tid i går og hadde bestemt med for å bare jogge på mølla og gå hjem igjen. Ergo jeg var snill med meg selv. :rolleyes: Første 10 min var fryktelige, etter ett kvarter tenkte jeg at det hadde nå vært greit med vannflaske. Men da oppdaget jeg at de andre hadde gått av mølla og jeg jogget ergo lengre enn dem :-) Var ingenting anna på TV enn Herman Friele som satt og jattet i en stol om å bli næringsminister! Give me som AC/DC på øret!! Men så oppdaget jeg et mirakel. Etter å ha passert 20-25 minutter var ting liksom greit. Hadde på en måte kommet meg i gang. I tilegg kom PT fra helvete gjennom lokalet (Alle guttene snur seg når hun går forbi) og gav med ros så i hvertfall de nærmeste hørte det :rolleyes:/> Så siste 500 meterne frem til 5 km kunne jeg øke til 8,5km/t.

 

Resultatet var at jeg jogget 5 km 3 minutt og 22 sekunder raskere enn sist :blink:/> :blink:/> :blink:/>

 

Neste gang blir det ikke så mye forbedring på tiden, men jeg skal prøve å øke til 8,5 km/t når det kanskje gjennstår 800meter og jeg er helt sikker på at jeg klarer det.

Så gikk jeg hjem og gikk en times tur på fjellet i det deilige vårværet! Og drakk ett glass Amarone på en tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bra gjennomført, Turjente! Du har nok de 5 km inne mye før meg... :) Dvs du har de jo alt inne om enn med litt lavere tempo enn meg foreløpig. Men for meg er jo 7 km/t gange. Riktignok rask gange, men likevel. Føler 8,5 funker greit til jogging foreløpig.

 

I dag har jeg brukt skinny-jakken min. Jeg glemte nemlig at jeg hadde en jakke hengende som jeg brukte da jeg var på mitt slankeste. En dongerijakke i merket Rocky fra H&M. Det eksisterer vel ikke lengre, ergo er den gammel. Nederste knappen har vel aldri gått igjen såvidt jeg husker - akkurat i hoftebeinhøyde - men de andre gikk og går nå på nytt igjen igjen. Yay! Flaks for meg at jeg hadde regntøyet hengende på jobben fra fredagen og såvidt husket å stappe det i en pose før jeg dro fra jobb, for før jeg kom så langt begynte det å regne. Aldri så gale at det ikke er godt for noe. :)

 

Men det viktigste av alt - tirsdag kl. 15.45 får jeg dommen - da skal jeg på InBody720-måling! Så da får jeg se hvor mye som har skjedd med kroppen min siden jeg begynte å trene. Dvs tok jo testen en stund etter, så det blir endringene fra 6 desember, og de har det vært noen av, ihvertfall på utsiden. Kjempespent!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Bra gjennomført, Turjente! Du har nok de 5 km inne mye før meg... :)/>/> Dvs du har de jo alt inne om enn med litt lavere tempo enn meg foreløpig. Men for meg er jo 7 km/t gange. Riktignok rask gange, men likevel. Føler 8,5 funker greit til jogging foreløpig.

 

I dag har jeg brukt skinny-jakken min. Jeg glemte nemlig at jeg hadde en jakke hengende som jeg brukte da jeg var på mitt slankeste. En dongerijakke i merket Rocky fra H&M. Det eksisterer vel ikke lengre, ergo er den gammel. Nederste knappen har vel aldri gått igjen såvidt jeg husker - akkurat i hoftebeinhøyde - men de andre gikk og går nå på nytt igjen igjen.

 

Men det viktigste av alt - tirsdag kl. 15.45 får jeg dommen - da skal jeg på InBody720-måling! Så da får jeg se hvor mye som har skjedd med kroppen min siden jeg begynte å trene. Dvs tok jo testen en stund etter, så det blir endringene fra 6 desember, og de har det vært noen av, ihvertfall på utsiden. Kjempespent!!!!!

Du inspirerer meg mye Krusmynte. Er veldig takknemlige for humor og tips i innleggene dine. Det er adskillig tankearbeid for med som skal på plass før jeg bestilte PT. Veldig arti å komme inn i gamle klær som man liker veldig godt. Høres knalltøff ut den jakka!

Du har også inspirert til den derre møllegreiene..jeg på mølle liksom. Men det går veldig fint og jeg har fått tid til 4 økter sist uke. 1 med PT og 3 med egentrening. Dukket opp på jobb med limegrønn semsket kåpe her om dagen. Den har jeg ikke brukt siden 2005.

Og så til dagens veiing

Resultatet er minus 2,2 kilo før på ei uke!! Jeg skal definitivt fortsette med joggingen min

Har gått på mange kurs og slik men aldri gått ned så mye som 2,2 kilo på en uke

Spist godt og sjø til og med mer enn menyen enkelte dager. For meg høres det likevel ut som det er for mye??Men siden vekten har stått rolig i 6 uker fortjener jeg et lite hopp synes jeg.

Er det derre kroppsanalysen. Hvor mye koster det? Jeg gleder meg til å høre hvordan det går for du inspirerer meg virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så kjekt å være til inspirasjon. Og hvilket fantastisk resultat!!!! Hvis det fortsetter sånn kommer jo resten til å skli av... :) Vet ikke hva din PT har sagt, men min har sagt at å trene cardio etter styrkeøkt er gode greier. Selv klarer jeg ikke jobbe like hardt på møllen etter en styrkeøkt, men man trenger jo ikke nødvendigvis ha så ekstremt høy puls og mye motstand for å få forbrent fett. Så jeg går alltid på møllen minst 20 minutter etter styrkeøkten. Etter instruks fra PT.

 

Kroppsanalysen jeg skal på koster 350,-. Det er litt, men absolutt verdt det synes jeg. Jeg angrer bare litt på at jeg ikke gjorde det tidligere i løpet - var egentlig ikke klar over at de eksisterte. Mange treningssentre har kroppsmåling som en del av PT-pakkene sine - min tante går til PT og hun får en gang per måned eller noe sånt. Men det er en litt annen type som heter Tanita eller noe sånt, det sies at InBody720 er litt mer nøyaktig. Du kan jo høre med PT'en din - hun vet sikkert hvor du kan få gjort det hvis det er av interesse.

 

Forresten så er jeg faktisk glad for at jeg har mannlig PT. En venninne spurte da hun lurte på å få seg PT om hun skulle gå for mannlig eller kvinnelig. Jeg sa mann med en gang. Hvorfor? Fordi jeg ville automatisk sammenlignet meg med en annen jente. Se for deg Anna Kournikova (ref. Slankekrigen) stå og skrike til deg. Hadde det vært meg ville hun fått seg en på trynet bare fordi hun er så inderlig pen! *ler* Med en mann derimot, så har riktignok min sprettrumpe og er ikke akkurat ekkel å se på (han andre de har har ikke samme sprettrumpen, men du skal se de øynene og det smilet... *besvim*), men det er greit, for kroppslig sett kan jeg ikke sammenligne meg med ham. Og heldigvis er han ikke den stå-og-skrike-typen heller - da hadde nok han fått seg en på trynet også... ;)

 

Forresten - nå er sommerens ferie bestilt. Den går til Tyrkia i år og, samme hotell som sist. Har vært der noen ganger nå, og trives veldig godt der og når jeg reiser alene føles det "trygt" å vite hva jeg går til både i form av selve hotellet, beliggenhet, avstand til ting, restauranter etc. Men - det er jo ikke tvil om at det må shoppes bikini i løpet av sommeren, for jeg prøvde den ene bikinitoppen i morges, og den var for vid over ryggen og det var hulrom i cup'ene... Akkja, alt man må igjennom når man går ned i vekt - puppene var liksom ikke det jeg trengte slanke... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg er utrolig spent på å høre hva resultatene dine blir etter InBody-analysen. Jeg har faktisk nettopp sittet og kikket på mine egne resultater, og lurer på hva slags endringer jeg kan forvente neste gang. Jeg har time 11.juni, 11 uker mellom de to. Synes dette er så spennende!

 

Hvis jeg hadde hatt en PT ville jeg også gått for en mann, ikke bare for å ha en å titte på ;) , men litt som du sier, disse damene er så flotte. Jeg hadde nok sammenlignet meg mye med henne, og følt meg ille.

 

Så herlig med en ferie, jeg drømmer om varmen om dagen. Synes du skal unne deg en splitter ny, og skikkelig spenstig bikini! Så kan du stråle om kapp med sola på stranden. Det er klart at kroppen forandrer seg ettersom man går ned i vekt. Ikke bare tror jeg du bygger muskler som bare det om dagen, men kroppen blir jo også så mye smalere fort når man trener så mye styrke som du gjør. Jeg kjøpte meg en ny BH i går, de gamle støtter ikke så mye nå, for vide rundt og lite støtte i cupen. Den forrige min var 90J, mens nå er jeg nede i en 80J. Fremdeles en veldig stor cup, men de har blitt mindre! 17,5 cm mindre rundt brystet kjenner godt! Så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Vet ikke hva din PT har sagt, men min har sagt at å trene cardio etter styrkeøkt er gode greier. Så jeg går alltid på møllen minst 20 minutter etter styrkeøkten. Etter instruks fra PT.

 

Kroppsanalysen jeg skal på koster 350,-. Det er litt, men absolutt verdt det synes jeg.

 

Forresten så er jeg faktisk glad for at jeg har mannlig PT. En venninne spurte da hun lurte på å få seg PT om hun skulle gå for mannlig eller kvinnelig. Jeg sa mann med en gang. Hvorfor? Fordi jeg ville automatisk sammenlignet meg med en annen jente. Se for deg Anna Kournikova

 

Forresten - nå er sommerens ferie bestilt - puppene var liksom ikke det jeg trengte slanke... :D/>

 

Jeg tror jeg gikk forbi et slik Tanitainstrument her om dagen. Jeg skal høre etter om jeg får en slik time. Og så skal jeg starte med å gå 20 min på mølle etter styketime med PT, skjønt pulsen min ligger på opp mot 170 under styrkeøvelsene. Ho er dyktig til å kombinerere kondis og styrke og det er veldig veldig effektivt. Og ja ho er i høyeste grad en Anna Kournicova look-a-like men jeg er fornøyd med henne. Sist gang hadde jeg sirkeltrening i egen sal. 8 stasjoner 45 sek jobbing 30 sek hvile. Da jeg fortalte om jogginga mi i 5 km ble hun veldig imponert og gav med bonusrunde :blink: Medførte at ansiktsfargen som vanligvis er rød etter joggeøkt gikk over i dyp cerise og jeg stod så riktig i stil med med cerise IKEAhåndkle.Så tiltak er at jeg skal ta med meg er sjøgrønt håndkle neste gang siden grønt nøytraliserer den cerise ansiktfargen min :D :D :D . Ha ha Alt man kommer på. :huh: ..men altså..herved kun grønne håndkle med meg inn i treningstudio! :) Hørte også etter hva man skal gjøre for å øke tempoet på 5 km. Føler meg jo som en gammel dølahest i luntetrav :huh: og da var visst intervall tingen. 3 min rask gange og 4 min løp x ant ganger.

Forsøker å oppheve mindre pupper med panserBH og brystøvelser....og Ja jeg har vært gangsperr i puppene etter trening..

 

StinePetrine: 17 cm mindre omfang rundt puppene er veldig veldig mye. Men det der med mindre cm rundt brystet men likevel beholde BH Cupstørrelsen skulle jeg gjerne hatt oppskrift på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Turjente - jeg skulle gjerne hatt oppskriften på det motsatte. Hehe, er nesten konstant stiv og øm mellom skulderbladene. Ganske lei store og tunge pupper. Men kjønner også at det er et sted det er kjipt å miste for mye! Tror desverre ikke kroppen gjør akkurat som vi vil. Jeg ønsker meg smalere hofter og runpe, men det er der jeg går saktest ned i centimeter. Selvom jeg trener mye spinning og styrke for underkroppen =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Aaaaargh! Har fri i dag, og det er jo gode greier. Planen har hele tiden vært at jeg skal trene. Og jeg har LYST til å trene. Og ekstra lyst fordi jeg gjerne skulle gått ned noen gram til tirsdagen og kroppsmålingen. Men så har jeg gått hen og blitt forkjølet, da. Er ikke så veldig dårlig, bare delvis tett i nesen og ingen feber, men kjente jo i går da jeg drev og bar tungt boss fra kjellerboden og ut i en container at formen ikke var helt 100%. Men merker også at jeg er litt "opprørt" over å ikke ha fått mine to økter denne uken - den på mandag var jo kortere enn vanlig også. Da er det kanskje på tide å gi seg selv litt fri og heller få en skikkelig økt på mandag med PT og heller ha en litt roligere uke denne uken. Men så har jeg jo så lyst... *ler* Pokkers dilemmaer, altså! Akkja, får vel uansett begynne med litt frokost....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så kjedelig! En ting er når det er lysten som setter stopper for treningen, da velger man liksom litt selv. Men når man ikke er helt i slaget og vet hvordan en treningsøkt vil påvirke formen, da er det bare skikkelig kjipt! Går det an å se det an til senere på dagen? Kanskje du kvikner til!

 

Frokost og fridag her og =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...