Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Jeg hadde akkurat den samme innstillingen som deg til dette Match-greiene. JJeg er verken glad i traktorer, Star Wars eller eldre menn som vil kontakte meg. Men jeg gjorde et forsøk, fo meg endte det ikke med kjærligheten. Men min unge tante på 33, fant for noen år siden sin ektemann på match. Eller som hun sier, han googlet "drømmedama" og fant henne ;)

 

Jaså, ikke støl i hele kroppen, ja du har virkelig blitt snytt, hehe!

Og fy så synt på deg som må ha ekstra pålegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Dagens gladnyhet #1 - ned 1,1 kg til 92,8. Det betyr 7,9 kg igjen til det som ifølge InBody720 er målvekten min. Og nedgangen er på to uker og på tross av kaker forrige helg og den feiteste burgeren ever til bursdagsmiddag. Men gyslig god var den.... :)

Dagens gladnyhet #2 - kjøpte ny bukse på lørdag, str 44! Siden jeg fant en gammel capribukse i str 54 da jeg ryddet i en kartong hjemme hos foreldrene mine betyr det at jeg i praksis har gått ned hele 5 størrelser siden jeg var på mitt største. Dette er bukse nr. 2 jeg kjøper som er str. 44, den før det var 46, og når det har skjedd to ganger - ja, da skal jeg ikke komme med forklaringer om at den var generøs i størrelsen. Eller at jeg var heldig med modellen. ;)

 

Til tross for dette sitter jeg her og har en litt sånn blåmandag. Hvorfor? Jeg tror det har litt med det å gjøre at en venninne har fått seg type. Misforstå meg rett, jeg unner henne det virkelig, men sitter jo litt med denne "jeg og vil"-følelsen. I tillegg så merker jeg allerede nå at hun er typen til å nedprioritere venner nå når hun har fått seg type, og det er ikke særlig festlig. Akkja, det går forhåpentligvis over når den første stormforelskelsen har lagt seg, og så får vi heller se om jeg skal behandle henne litt på samme måten når jeg finner meg type på Match (legg forresten merke til at jeg sa når og ikke hvis.... ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Grattis med nok en runde med flott resultat! :D Og ny bukse! Du imponerer :) :)

 

..nå må jeg løpe i møte og rekker ikke skrive mer akkurat nå.. ha en fin dag og ikke tenk for mye på hun venninnen din. Tenk Match ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg kom akkurat over en artikkel om jogging fra 1982 og sitter her og fniser for harde livet - her er noen gullkorn:

 

"Joggning på allmän väg är inte ofarligt. Inte nog med att man kan bli påkörd, man kan också träffas av spott, spe eller tomma ölburkar från argsinta bilister. Att springa i mörkret är speciellt farligt, för då kan man snubbla på vägen!"

 

"Män skadade mest knän, kvinnor vrister. Den traumatiserande övergången från högklackade skor till gymnastikskor anses av författaren vara en sannolik orsak till kvinnornas skademönster."

 

Dersom noen har lyst til å lese hele artikkelen for underholdningens del finnes den her: http://tidsskriftet.no/article/2993711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Herlig nedgang på deg, du nærmer deg målet ditt med stormskritt! Så spennende! Og virkelig motiverende å høre om buksestørrelsene dine som bare krymper og krymper!

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i den "jeg vil og"-følelsein din, det har vært min standardfølelse hver sosiale kveld de siste to-tre årene. En helt pyton følelse. Jeg er fornøyd med livet mitt på alle mulige måter unntatt det med kropp og kjærlighetslivet. Og det er jo ikke til å komme bort fra at i mitt tilfelle så henger de som veldig godt sammen! Har en evig tro på at den dagen jeg blir tynnere vil jeg bli lykkelig med en mann med en gang. Jeg vet jo at det nødvendigvis ikke er sånn, men jeg blir nok litt tøffere på den fronten da. Var det før iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Herlig nedgang på deg, du nærmer deg målet ditt med stormskritt! Så spennende! Og virkelig motiverende å høre om buksestørrelsene dine som bare krymper og krymper!

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i den "jeg vil og"-følelsein din, det har vært min standardfølelse hver sosiale kveld de siste to-tre årene. En helt pyton følelse. Jeg er fornøyd med livet mitt på alle mulige måter unntatt det med kropp og kjærlighetslivet. Og det er jo ikke til å komme bort fra at i mitt tilfelle så henger de som veldig godt sammen! Har en evig tro på at den dagen jeg blir tynnere vil jeg bli lykkelig med en mann med en gang. Jeg vet jo at det nødvendigvis ikke er sånn, men jeg blir nok litt tøffere på den fronten da. Var det før iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hadde en dårlig dag på trening i går. Dvs treningen gikk forsåvidt greit, men jeg sliter virkelig med teknikken på knebøy og det irriterer meg! Vi har jo ikke gjort allverdens knebøy og treneren står der og terper på teknikk som jo er viktig, men jo mer sliten jeg blir jo vanskeligere er det. Tror jeg må be om at vi tar det første neste gang for dette vil jeg virkelig få til siden det er en såpass viktig øvelse.

I tillegg slet jeg litt med ryggen i går - helt nederst i korsryggen gjorde det vondt når jeg gjorde et par øvelser. Nesten som om ryggen ville svikte litt. Første bøyen i hvert sett gjorde veldig vondt, men så kom det seg på de neste. Jeg tror det er muskulært, og fikk beskjed om å tøye masse - har jo vært stiv der generelt. Så både sete og hofteleddbøyer fikk jeg beskjed om å tøye godt etter hver trening, spesielt siden jeg er såpass mye på tredemøllen. Akkja.

 

Som et resultat av alt dette har jeg sovet veldig dårlig i natt, for ryggen drev og murret da jeg gikk og la meg. Våknet ihvertfall 3 ganger og har vridd mye på meg, og hver gang jeg våknet hadde jeg armene under hodet - et dårlig tegn. Drømte masse rart gjorde jeg og, bl.a. at jeg fikk kjeft av en eldre dame som hadde masse rød sminke på ene øyet men hadde glemt å sminke det andre... :) Jeg mener - det er jo og noe å drømme om! Akkja. Det er jo typisk at jeg er så sliten i dag siden jeg må jobbe over i dag enten jeg vil eller ikke - skal på møte kl. 17 og dessverre er de tingene min tilstedeværelse trengs for sist på agendaen. Håper det ikke tar mer enn en times tid.

 

Dagens tilståelse fra i går - jeg spiste hotdog til middag. Altså pølse i brød. Riktignok kyllingpølse og grovt brød samt ketchup/sennep uten tilsatt sukker så det kunne vært verre. Men likevel. Var så sliten etter trening, ikke særlig sulten, hadde ikke lyst på noe og så visste jeg at det lå pølser i kjøleskapet og når jeg da tilfeldigvis tuslet forbi pølsebrødene var det gjort. Trøster meg med at inntaket i går kalorimessig var som planlagt, og med proteinshake og sånt ble nok totalfordelingen av fett/protein/karbo ikke så altfor ille. Så jeg skammer meg bare litt, og ikke nok til å løpe og gjemme meg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Æsj, ryggvondt er det verste! Håper det gir seg etterhvert. Jeg har hatt to prolapser i ryggen, det er helt forferdelig. Tøy og bøy, og jobb med kjernemuskulaturen! Tror det er superviktig! Og så håper jeg du får til knebøyene slik du vil. Teknikk er helt klart viktig for å unngå skader.

 

Og ang. pølsene, jeg er jo superfysen på pølser og potetmos om dagen, en merkelig ting å være sugen på. Har også lyst på lompe med litt smør (Vita hjertego' lett) og sukrin. Merkelige saker det her, hehe.

 

Sliter litt med søvnen her og om dagen, men det er fordi den teite (ja, virkelig teite) russen parkerer bussene sine på parkeringsplassen nederfor gården jeg bor i, og holder oss med selskap til langt på natt, hver eneste dag. Dusteruss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har russen satt igang alt? Her er det oppstart nå i helgen. I det gamle nabolaget mitt merket jeg ikke særlig til sånt, er spent på hvordan det blir her....

 

I dag fortjener jeg stjerne i boken fordi det skal jo liksom være vår, men til tross for bortoversludd har jeg vært ute på tur. Ikke den lengste eller raskeste - vondt å bli truffet i ansiktet av sludd, gitt! - men dog en tur. Hoften og ryggen har oppført seg pent bankibordet, så da krysser vi fingrene for det samme i morgen og.

Og ja - i morgen skal vi visst få servert pølser og vafler til lunsj. Jeg får vel stempel som sær når jeg kommer med matpakken min, men som jeg sa til en kollega så skeier jeg gjerne ut, men da på "viktige" ting som bursdagsselskap og den type ting - ikke pølser og vafler i lunsjen. Så får vi bare håpe at jeg klarer å stå imot når jeg kjenner duften av nystekte vafler.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har russen satt igang alt? Her er det oppstart nå i helgen. I det gamle nabolaget mitt merket jeg ikke særlig til sånt, er spent på hvordan det blir her....

 

I dag fortjener jeg stjerne i boken fordi det skal jo liksom være vår, men til tross for bortoversludd har jeg vært ute på tur. Ikke den lengste eller raskeste - vondt å bli truffet i ansiktet av sludd, gitt! - men dog en tur. Hoften og ryggen har oppført seg pent bankibordet, så da krysser vi fingrene for det samme i morgen og.

Og ja - i morgen skal vi visst få servert pølser og vafler til lunsj. Jeg får vel stempel som sær når jeg kommer med matpakken min, men som jeg sa til en kollega så skeier jeg gjerne ut, men da på "viktige" ting som bursdagsselskap og den type ting - ikke pølser og vafler i lunsjen. Så får vi bare håpe at jeg klarer å stå imot når jeg kjenner duften av nystekte vafler.... :)/>

 

You can do it ;)

Visualiser deg hvordan du ønsker å se ut i bikini, eller en pen kjole f.eks..

 

I går kveld da jeg hadde skikkelig lyst på mer mat etter å ha fortært kveldsmaten var jeg nesten på tur til å gå å lete etter noe mer å stappe innpå. Var kjempesulten. Men så kom jeg over et innlegg på facebook som minnet meg på at jeg skal i bryllup til sommeren. Og da vil jeg ha på meg en fin kjole uten å føle meg bulkete. Det var nok til at jeg overvant fristelsen, og ti minutter etterpå var sultfølelsen borte :)

 

Forresten lurt å si sånt til kollegaer (og andre). Det hjelper gjerne på besluttsomheten. Man vil jo vise at man holder det man sier :) Jeg har også sagt på jobben at jeg ikke skal skeie ut, og det er da enklere å stå over fredagskaffekosen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg klarte det! Stod over både pølser og vafler, men tok meg en Gjende-kjeks isteden. Men de er det jo under 50 kalorier i per stk, så det får bli dagens to kosemerker. :) Det var to av damene på jobben som stod og sa at jeg var blitt så flott i morges, og jeg fortalte om alt mitt harde arbeid det siste halvåret. Og den ene av disse damene måtte jo kommentere at "med alt dette gode vi får i dag og så tar du bare en kjeks?". Jeg sa bare at ja - for i denne er det 50 kalorier, i en vaffelplate er det sikkert minst det firedoble og jeg velger mine utskeielser med omhu og hvis ikke jeg hadde gjort det hadde jeg ikke blitt så flott som hun kommenterte i morges. Da tror jeg hun fikk noe å tenke på - damen er jo superslank og har sikkert aldri hatt denne typen utfordringer.

 

Anyway, har hatt meg en treningsøkt i dag. Merket i det jeg begynte å løpe på møllen at jeg ikke kom til å sette noen nye tidsrekorder i dag for det var kjempetungt! Isteden gikk jeg for 4x4 intervaller - løping på mellom 8,5 en runde og 8,8 de resterende, og gange på 6,5 de første 3 gangene og 6 siste. Og så gikk jeg litt oppover etterpå, og totalt ble det 1 time og 20 min på møllen og nesten en time styrke.

 

Og å se meg selv for meg i bikini har jeg ikke noe problemer med siden jeg bestilte meg sydentur i går. Til Tyrkia igjen, siden jeg reiser alene er det litt trygt å reise til et sted hvor jeg er kjent og vet hva jeg får hvis dere skjønner. Så det må handles bikini i løpet av sommeren, reiser ikke før mot slutten av juli og vil vente lengst mulig med tanke på at jeg skal jo nå målet mitt først! :)

 

Nei, får vel lage middag. Kjenner jeg har veldig lyst på noe junk, men det blir noe pasta og grønnsaker og andre sunne greier - har jeg vært så prektig hittil i dag kan jeg ikke gi meg nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Gratulerer med å klare å styre unna dagens fristelser, da er det desto mor motiverende å styre unna junk, og lage en sunn middag. Og jeg misunner deg litt en tur til sydligere strøk. Den eneste varmen jeg får om dagen er i solariumet, jukser litt med brunfarge om dagen ;)

 

Og ang. din slanke kollega. Det er helt klart ikke alle som tenker på mat/kcal på samme måten som vi gjør nå. For de menneskene som spiser det de vil og kan løpe 5km uten å trene jevnlig, er det forholdet jeg har til mat og trening helt umulig å forestille seg. Og holdningen "hvorfor kan du ikke kose deg nå som du har vært så flink?!" Vel, da vil jo ikke resultatet vare! Og dette er vel ikke noe vi har så sabla lyst til å gjøre en gang til! Hehe.

 

Jeg synes du er flink jeg, ny rekord på mølla eller ikke. VÆR STOLT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Joda, frøknen dro på Ikea for å kjøpe nytt toalettsete (ref tidligere historier om avfargende truser) og kom hjem med to laken, to putetrekk, seks glass med rosa flamingoer og matchende servietter samt en dørmatte. For toalettsetet jeg skulle ha hadde de ikke, nei! Og på Jula var de så kjipe eller med fancy print med kuer og hodeskaller og sånt. Ville bare ha et hvitt et, jeg, men de var altså superkjip plastikk. Men så ble søster med hjem for å spise taco og etter å ha gransket det gamle nøye fant hun ut at det så jo ikke særlig lilla ut egentlig, bare litt slitt... Så da spørs det om jeg skal drite i å kjøpe nytt eller hva. Akkja.

Skulle kjøpe altanstoler også og hadde egentlig bestemt meg på forhånd for hvilke jeg skulle ha, men så hadde de noen andre og da fikk jeg sånn beslutningsvegring at jeg kom hjem uten.....

 

All løpingen i butikker har gjort at det har blitt for få måltider i dag, men tok det nok igjen da jeg og søster spiste taco til middag i dag tenker jeg. Alt i alt en koselig dag, så sånn får det bli - foretrekker å bruke kosen på sånt fremfor pølser på jobben for å si det sånn! Håper dere andre har en fin helg og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, jeg hadde nesten glemt ditt misfargede toalettsete! Jeg ville ikke hatt verken kuer eller dødningshoder på mitt toalettsete.

 

Enig med deg med kcal-bruk på kos fremfor sånt man hiver i seg i farten, eller andre uplanlagte utskeielser. Så mye koseligere å hygge seg når man har hatt noe å glede seg til. Jeg er egentlig bedt med på vors med jobben natt til 1.mai, men jeg er så skrekkelig trett og sliten om dagen, så jeg tror jeg skal ta den fridagen uten å merke gårsdagen på kroppen. Og så gjør det ikke noe å spare noen kcal heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så flott at du klarer deg bra om dagen. Også bukse i 44 da. Skulle ønske det var meg men da må jeg gjøre en bedre innsats enn det jeg gjør i dag.

Så spennende med match da. Jeg har best erfaring med danskebåten. Der traff jeg min nåværende mann og vi traff hverandre i 2001.

Sønnen min traff sin på nettet og de er sammen enda så jeg håper det funker for deg også.

Så bra at du klarer å stå over fristelser. Da har man kommet ganske langt avgårde.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hun som ikke klarer å holde seg unna snikveiingen har glemt å veie seg i dag! Er det mulig, liksom? Tydeligvis... Slet litt med å komme meg opp og fikk litt dårlig tid, og vips var jeg ferdig påkledd og satt og spiste frokost. Men - hell i uhell snikveide jeg meg i går, så da får det bli ukens offisielle tall. Det viste 92,5, 0,3 ned fra sist uke. Ikke allverdens og skulle gjerne sett mer (utålmodig!!!), men ned er ned og det er jeg fornøyd med. Gikk jo ned mye sist uke, så vi får håpe jeg går ned igjen mye neste uke og. Da er jeg imidlertid bortreist fra fredag til og med tirsdag, så da blir det ikke noe veiing. Får hoppe på vekten onsdagen når jeg er kommet hjem eller noe sånt - får se hva jeg gjør.

 

Ellers er jeg spent på om det blir noe PT-time i dag siden treneren havnet på sykehus etter å ha løpt halvmaraton på lørdag. Det går visst bra med ham, men aner ikke om han fortsatt er innlagt, om han blir sykemeldt eller hva. Trening blir det imidlertid uansett - har jo programmet jeg har fått av ham, time kan vi evt ha senere i uken eller noe sånt. Helsen først og alt det der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ned er ned, det er vi enige om! Mye bedre enn opp, i hvert fall :)

 

Men havnet Mr. SRS på sykehus etter halvmaraton? Arme sjel. Får håpe han blir fort frisk, både for din og hans del!

Hvordan går det med ryggen din? Jeg kan bare underskrive på at vond rygg er forferdelig slitsomt. Jeg fikk min første ryggskade for rundt 10 år siden, og siden har det aldri blitt helt bra. Det går i rykk og napp, men jeg er helt avhengig av å prioritere styrkeøvelser av kjernemuskulatur. Og tøying, enig med deg, stinepetrine! Dessuten kan jeg dessverre ikke jogge så mye som jeg vil. Litt i skogen går greit. Er jeg flink til alt dette, kan det gå lenge mellom hvert "anfall. Men oppfordringen fra meg er å ta dette alvorlig fra starten, så slipper du å bli slik som meg ;)

 

Ha en fin trening i ettermiddag, enten det blir med eller uten PT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Joda, mr. SRS stod på timen forrige tirsdag og fortalte at han hadde vært forkjølet med feber, og dersom han ikke ble bra skulle han ikke løpe fordi han hadde tydeligvis vært på sykehus med hjerterytmeforstyrrelser før og var blitt advart mot hjerteposebetennelse og full pakke. Og hva skjer? Vel, ikke vet jeg siden jeg ikke har pratet med ham enda, men så ham da han gikk over målstreken og da så det ut som om han hadde krampe. Senere lå det bilde av ham på treningssenteret sine sider mens han fikk førstehjelp, og deretter igjen fra sykehussengen full av elektroder. Kjenner jeg har litt veldig lyst til å kjefte på ham, men siden det er synd på folk på sykehus lot jeg være da jeg fikk melding om at dagens time utgår. :) Men trening blir det uansett, fikk beskjed om bakkeintervaller så da blir det det. Må jo gjøre som sjefen sier selv om han ligger på sykehuset! *ler* Av egoistiske årsaker håper jeg han kommer seg på beina snart, neste mandags time utgår fordi jeg er bortreist, så hvis ikke jeg får booket om den heller blir neste time først 13. mai. Det er jo lenge til!!!!

Og der kom jeg på at jeg må bestille flybilletter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du tror vel ikke at du blir kvitt meg så lett, Bolledama? Håneidu - du må nok slite med meg også etter at jeg er ferdig her inne! Ser jo at andre har skiftet "hovedgruppe" etterhvert som de har gått nedover i vekt og gått fra f.eks. over 40 til 30-40 kg og sånt, men jeg synes det er greit å holde på den gamle tråden. Men kommer nok offisielt til å flytte inn i hold vekten om tid og stunder. :)

 

Det ble trening uten PT i dag, men gjorde det faktisk bedre på bakkeintervallene enn jeg har gjort før. Fikk beskjed om incline på minst 5, tok 6, og på de raske partiene gikk jeg faktisk i 7 km/t i 4 minutter, og 6,3 på de litt senere. Tok mesteparten av styrkeprogrammet også, men rakk ikke alt fordi jeg måtte hjem og i generalforsamling i borettslaget. Jeg åpnet kjeften masse, men lite nok til at jeg slapp å bli med i noe styre men ikke mindre enn at jeg måtte skrive under protokoll og gå på generalforsamling i Stor Bergen som borettslaget mitt hører innunder til neste år. :) Aldri så gale osv, synes det er greit å engasjere seg litt i ting som foregår rundt en. Har jo planer om å bo her en stund. Hvis ikke jeg finner den store kjærleiken på Match, da - hvem vet? Skulle egentlig treffe en kar i morgen, men har avlyst siden det ser ut som om det må bli overtid enten jeg vil eller ikke.... Får se om vi får det til senere i uken isteden. Spennende tider! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så leit med PT-en din, men det virker jo som om du har klart deg veldig godt i dag allikevel! Og selvom vekttapet ditt kanskje ikke var akkurat det du ønsket, så er det iallefall et steg i riktig retning! Og nå som veien til igjen begynner å minke, er 0,3kg en god brøkbit av de siste kiloene dine = D

 

Og herlighet, så spennende med et muligens treff! Dette er jeg spent på å høre med om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ukens andre trening vel gjennomført. I dag ble det litt jogging igjen, men klarte ikke perse uten at det gjør så mye. Løp først 10 minutter så 3 minutter med snyte- og drikkepause i gåtempo, deretter 8 minutter etterfulgt av en til snyte- og drikkepause og så ble det vel 5 minutter til eller noe sånt. Må si meg fornøyd med den, spesielt siden snittfarten ble 8 km/t selv med gåpausene! Fikk tatt nesten hele styrkeprogrammet også, dvs jeg kuttet ut to av øvelsene av en kombinasjon av årsaker - apparatene var opptatt, ryggen er fortsatt fryktelig stiv og dessuten måtte jeg rekke bussen hjem. Men er likevel fornøyd med egen innsats, kroppen er sliten!!!

 

Så nå sitter jeg her med beina på bordet, nydusjet og med en litt merkelig følelse av det faktum at det er ganske så mye igjen av dagen fortsatt. Er jo vant til å være hjemme først i 18.30-tiden. Ute regner det sidelengs, så det er fint vær å være inne i, tror det blir en aldri så liten runde med Bates Motel før jeg begynner å tenke på middagen. Dvs den har jeg tenkt på lenge, har til og med tatt karbonadedeig ut av frysen! Så det blir det med grønnsaker, currypaste, kokosmelk og ris til middag i dag. Nam!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...