Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at du har bestemt deg for å legge vekk den dårlige samvittigheten, Frøken Frue :) Det var på tide!

 

Du er en fantastisk kvinne, og en fantastisk mamma!!

Hvis du klarer å gi familien din rytmer og rutiner, og et sunt kosthold i hverdagene - så har du gjort en fantastisk jobb som det står respekt av, og som ungene dine kommer til å takke deg for når de selv blir voksne :)

 

Jeg har selv vært nødt til å jobbe mye med det mentale, for å få større tro på meg selv, og slutte å gi meg selv mental juling hele tiden. Jeg lagde meg en "catchphrase", som jeg gjentok til meg selv mange ganger om dagen -hver gang jeg hadde gjort den minste bra ting. Det høres teit ut, men det funker på sikt! Nå sier jeg denne positive setningen til meg selv helt automatisk, spesielt når jeg føler meg flink.

 

Det må være noe som føles litt naturlig å si, og som er kort og positivt! For meg hadde det blitt veldig påtatt og feil å si noe slikt som "Jeg er en vidunderlig kvinne" eller "For en lysfontene".

 

Min catchphrase er:

 

"Dæven, æ e go'!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk Roskva, og DÆVEN DU EEEE GO!! Du har rett. Det er mye å være fornøyd med. MAn får bare skylapper av og til og glemmer det. Godt at det finnes folk som klarer å hjelpe meg å finne igjen det som er viktig.

 

TAke care :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så lenge vare den deilige uthviltheten etter ferien - fem timer søvn i natt setter sine spor, og igjen holder jeg på å sovne over tastaturet...

 

Og øyeblikkelig melder snopetrangen seg! Kroppen vil ha sukker!!

Men jeg har akkurat lest en lengre artikkel som konkluderer med at mye sukker har tilsvarende skadevirkninger som alkohol på leveren. Sukker er giftig!! Og kunstige søtningsstoffer er f**n meg giftig det også. Hva gjør man da, da?

 

Vel, jeg ser at jeg er flink til å begrense sukkerinntaket hos meg selv, spesielt når jeg er fokusert på det. Jeg jobber mye med å lære meg at kroppen min faktisk ikke liker sukker, jeg blir oppblåst og får vondt i magen av det. Men jeg er mer slepphendt når det gjelder ungene... De spiser mer lørdagsgodt og flere is enn meg.

 

Her har jeg et prosjekt i tiden fremover - hvordan kutte i sukkerinntaket, uten å erstatte det med kunstige søtningsstoffer, og uten å ta bort kosen??

 

Jeg skal holde dere oppdatert hvis jeg finner på noe lurt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Tilbake fra ferie, og uthviltheten min varte bare fram til hjemreisen - 24 timer med fly og venting og fly og venting. Mye tullespising underveis, og etter hjemkomst har snopelysten meldt seg for fullt. Mens vi var på ferie spiste jeg mindre enn en is om dagen, og ellers ingen småspising. Så hvorfor melder søtlysten seg med en gang jeg setter foten innenfor døra hjemme? Si gjerne fra hvis du finner på noe lurt, Roskva!

 

Ellers ble det opp en kg i løpet av ferien, men det er vel greit nok. Med 35-40 varmegrader på dagtid, fristet det ikke med hard fysisk aktivitet. To ganger kom jeg meg tidlig opp og fikk tatt en liten joggetur på morrakvisten, men det var likevel så varmt at jeg var utkjørt etter 20 minutter. Er likevel fornøyd med å ha fått brukt joggeskoene i løpet av ferien, og har vært et par turer etter at jeg kom hjem også. Vekta føles ikke så viktig lenger, det viktige er at jeg føler meg sterk og i god form. Veldig deilig :D Kanskje kommer jeg til og med til å gi opp intensjonen om å gå ned 5 kg til. Har jo ikke gjort noe for å klare det det siste halvåret, men får tenkte litt mer på det.

 

Ønsker dere i alle fall en fin og sprek høst alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen, og et ekstra hallo til deg frøken frue, hyggelig at du stakk innom :) Kjenner igjen det du skriver både om matvaner (enten slanking eller overspising, slik har vel jeg også alltid levd) og om dårlig samvittighet pga dårlig selvkontroll. Og faktisk så er det eneste som har hjulpet i "dårlige perioder" å rett å slett ta en pause, akkurat som du gjør nå. Legge bort den dårlige samvittigheten og tenke på noe annet enn slanking. Plutselig en dag kommer kamplysten tilbake og da klarer man å komme skikkelig i gang igjen. Og vi er her å venter på deg ;)

 

Jeg er tilbake igjen fra ferie med et resultat på + 1,6 kg. Absolutt ikke sånn jeg hadde planlagt, men veldig som forventet. Vin om kvelden, litt godteri og snacks hver dag og lite aktivitet var det som skulle til. Glemte forresten å fortelle dere at jeg greide feriemålet mitt på 75 kg med god margin, vekta var 74 kg før avreise. Men nå er den altså 75,6 kg. Så da er det bare å sette i gang å jobbe videre. Starta med en joggetur i dag, jammen var det tungt... håper det går litt bedre neste gang.

Og så er det sukkeravvenning da, det blir nok det vanskeligste. Jeg er jo vanvittig sukkeravhengig. Så etter over en uke med daglig sukkerinntak kan det bli en hard kamp. Men jeg skal vinne. Jeg er sjefen, ikke søtsuget!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Ned noen hundre gram, så nå er jeg igjen nede på det magiske 60-tallet. For meg beviser det at jeg fint klarer å holde vekta nå, uten å telle kalorier eller tenke på hva jeg spiser absolutt hele tida. Det er jeg fornøyd med :) Ikke så fornøyd med at jeg var opp 3 cm i midjemål. Det må vel bety at jeg har spist litt mye snop og trent litt lite, men det skal rettes opp denne uka :) I går kveld tenkte jeg at jeg ikke fikk tid til å jogge fordi jeg skulle se håndballkamp på tv, men så tenkte jeg gjennom hva jeg egentlig får ut av å sitte i sofaen og se tv - jeg blir jo ikke noe sprekere av at det er sport jeg ser på. Så da var det på med joggeskoene og ut på en lang, rolig joggetur. Løp 8 km, så i dag er jeg stiv og støl i beina, men fornøyd. Fikk med meg nesten hele siste omgang av håndballkampen også ;)

 

Det er slitsomt å alltid tenke slanking og telle kalorier og bekymre seg for vekta. Jeg klarte det bare i et halvt års tid i fjor - da tok jeg det jeg trodde skulle bli en liten pause, men som altså varer fortsatt. Men det trenger jo ikke å bety at jeg bare skal la det skure heller. En del vaner har jeg lagt om for godt - nå kommer det av seg selv å lage litt ekstra salat eller kjøpe inn et par plater mørk sjokolade i stedet for hauger av godteri. Uansett vil jeg svært gjerne fortsette å "møte" dere her inne - det er utrolig godt å kunne lufte kosthold og trening og små frustrasjoner med noen likesinnede. Snakker svært sjelden om slanking til daglig, og det er jeg veldig fornøyd med. Synes det kan bli utrolig slitsomt med folk som bare snakker om vekta si hele tida, og hvor mye/lite de spiser, og hva som er lov og ikke lov. Men å møtes her i denne tråden - og å få bli "kjent" med dere og følge med på hvordan det går med dere, det er inspirerende og hjelper meg å holde tråden. Så lykke til videre Frøken Frue - regner med at du stikker innom tråden din og forteller oss hvordan det går etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var første uka tilbake i hverdagen unnagjort. Lillemann er tilvent i barnehagen, og vekta er -0,4 kg og tilbake til der den var da jeg startet dette nettkurset i juni.

 

Det føles litt bortkastet, det kurset. Men samtidig, det har kanskje hjulpet meg å holde fokus nok til at jeg faktisk ikke har gått opp i løpet av sommeren, til tross for hytteturer og barnedåper og alskens feller.

 

Jeg kjenner meg igjen i at det er vanskelig å holde fokus på slanking og trening så lenge i slengen - jeg har vært ganske ufokusert i det siste og sliter med å planlegge alt. Dessuten får jeg så mange tilbakemeldinger hele tiden om at jeg har blitt så tynn og er så fin - det gjør det lett å føle meg ganske fornøyd med meg selv. Og jeg ER fornøyd, og jeg HAR vært flink. Men jeg er ikke helt ferdig ennå...

 

Jeg har satt meg et mål om at jeg skal ned på 72,5 (altså, egentlig under 73!). Dvs at jeg har 7kg igjen. Kanskje det går lettere i høst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har vært kjempeflink jeg Solvane. Det å holde vekta stabil gjennom flere måneder er mye vanskeligere enn å gå ned i vekt. Jeg har faktisk aldri greid det. Og veldig bra valg med den joggeturen da :)

Og enig med deg at det er slitsomt med folk som bare snakker vekt og mat, derfor er jeg kjempeglad jeg har dere her inne til å snakke med slike tanker om. Jeg tenker jo mye på dette selv, og det er godt å snakke med noen i samme situasjon og utveksle erfaringer.

 

Lykke til med målet om 72,5 kg Roskva. Bare en tar tiden til hjelp og ikke stresser, så går det nok ;)

 

I dag har jeg løpt 10 km for første gang på 2 år. :) Og det gikk da egentlig ganske greit, men det gikk ikke så fort da. Satser på at tempoet kommer etterhvert ;) Kanskje hjelper det å gå ned 5-6 kg til også? Satser på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som klarer å holde vekta, Solvane!!!

 

Det er jo DET som er den virkelige testen på om man har klart livsstilsendringen sin. De fleste av oss klarer å gå ned i vekt når vi har fokus på det - målet er å holde vekta uten å måtte ha fokuset der hele tiden.

 

Hurra for deg!

 

Jeg klarte å holde kostholdsplanen min i går, selv om jeg var småsulten og snopesyk på kvelden. Det er jeg ganske fornøyd med.

 

I kveld skal gubben ut og seile, og jeg skal legge begge ungene alene. Det kan bli en utfordring, ingen av dem er særlig glade i å legge seg for tida. Og så må jeg finne frem noe arbeid som holder hendene mine opptatt utover kvelden, slik at de ikke putter mat inn i munnen min uten at jeg tenker meg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Stikker nesen innom igjen for å si at alt er bra her. :) Nei, vi har ikke kjøpt hus ennå, men leter fortsatt. Har slått meg til ro med at vi kanskje blir boende her en stund til, og det er i grunnen greit. Magen vokser, og nå er det ingen tvil om at det er annet enn bare blubb der. ;) 30 uker nå, bare ti-tolv igjen før vi får hilse på lille tulla vår. Det er stas!!

 

Frøken - jeg skjønner akkurat hva du sier. Du får legge igjen en hilsen her når du er klar for det. Resten av jentene holder liv i tråden din så lenge. Stor klem!

 

Lykke til videre til dere alle. Dere er skikkelig flinke - selv om dere ikke alltid ser det så godt selv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bra med LitjeKveita i magen :) det er veldig stas når magen begynner å vokse - godt å ha lyst til å strutte med magen sin for en gangs skyld ;)

 

Jeg følte meg veldig flink og sprek i går - jeg var så støl og stiv i kroppen i går kveld, og i valget mellom å gå en tur og å sitte i sofaen og hekle, valgte jeg å gå tur! Det skulle bare være en kort en, men jeg endte opp med å være ute i over en time. For de lokalkjente gikk jeg lysløypa nordover fra Kvaløysletta, og opp på Slaktarhaugen. Fant en kronglesti ned igjen, og jogget siste biten hjem i lysløypa. Jogget!!! Jeg!!!

 

Da jeg veide 35 kilo mer enn jeg gjør nå, var det å bli anpusten noe av det værste jeg kunne tenke meg. Det gjorde så VONDT! Vondt i lungene og mellomgulvet, jeg fikk sting i sida for et godt ord, og knærne verket. Jeg kunne ikke for mitt bare iv forstå at noen kunne LIKE å trene kondisjon. Men jo mer jeg gjør av det nå, jo mer kjenner jeg at jeg LIKER det! jeg liker å gå fjellturer - da jeg sto på toppen i går, og så innover dalen - så kjente jeg fjellet lokke og dra. Lengre innover! Høyere! Dette er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ganske stille nå, når Frøken Frue og Kveita har pause og de fleste andre fremdeles har ferie...

 

Men jeg tar ansvar, jeg ;)

 

Uka har gått ganske bra, selv om jeg har hatt litt trøbbel med planlegginga og har kjent meg ganske sulten rett som det er. Nå står helga for døra, og kjenner jeg meg selv rett blir det så som så med registrering og planlegging da. Og så blir det fort litt ekstra snop også.

 

I morgen skal jeg ha begge ungene aleine noen timer, sånn at gubben får studert. Tenkte å alliere meg med svigermor og møtes for lunsj og lørdagsgodthandling i byen. Hvis været er ok, kan jeg kanskje prøve meg på en fjelltur til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne her og lest, Roskva, selv om jeg ikke har lagt igjen noen meldinger - men må bare si at jeg er imponert over deg! Gøy å høre at du har lyst til å gå på fjellturer. Selv har jeg alltid vært en forholdsvis aktiv person, men jeg har aldri følt det sånn som nå - at jeg blir rastløs og ivrig når jeg ikke har vært på joggetur på en stund. Jeg husker for noen år siden, da jeg hadde bestemt at jeg ville komme i bedre form, og på min første aeorobic-time trodde at jeg skulle dø. Jeg husker jeg tenkte "Huff så pinlig, å dø på sin første aeorobic-time". På den neste timen føltes det bare som om jeg skulle besvime. Men når jeg kommer inn fra en joggetur nå, føler jeg meg uovervinnelig, som om jeg kan klare alt! Det er fantastisk deilig, og jeg unner alle å oppleve hvor deilig det er med fysisk aktivitet.

 

Etter en uke med mye sykling og jogging, er jeg tilbake på før-ferien-vekt og -midjemål. Men denne uka blir det tre bursdagsselskap (minst) og besøk av både mine foreldre og svigerfar, så da har jeg ingen høye ambisjoner. Har tenkt å kose meg med både kake og vin med god samvittighet, så får jeg ta innstrammingene i neste uke.

 

Ønsker alle ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille, men jeg får fortsette å skrive på egen hånd, da. Har overlevd den store bursdagsuka sånn rimelig greit. Opp 500 gram. Er ikke helt fornøyd, for jeg synes jeg har klart å holde meg i aktivitet, og ikke langa innpå med kaker og godteri. Men det har kanskje blitt litt mer enn jeg har lagt merke til likevel. Og noen glass vin gir jo fort utslag på kaloriregnskapet. Men en skikkelig hyggelig uke har jeg hatt, med masse besøk og selskapeligheter. Så nå er jeg 40 år, og det føles helt greit, egentlig. Føler meg som sagt sprekere enn noen gang, og på fredag var jeg ute og løp en mil, bare for å se om jeg fortsatt klarer det, og det gjør jeg.

 

Håper det går bra med dere andre også, hvor enn dere er B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg har mista piffen fullstendig!

 

Jeg kjenner at jeg er DRITT LEI av å tenke på slanking og vekt hele tiden. Vekta rikker seg ikke, sannsynligvis fordi jeg ikke gidder å telle kalorier for tiden.

 

Så nå tar jeg også en pause. Jeg skal prøve å ikke følge kurs, og bare føre kaloriinntak sporadisk, i to måneder! Så 15. oktober skal jeg sjekke ståa - jeg skal helst ikke ha gått noe opp i vekt. Har jeg det, skal jeg vurdere nytt kurs, eventuelt et "hold-vekten-kurs". Dersom vekta har holdt seg stabil, skal jeg kjenne etter om jeg er motivert for å fortsette slankingen mot målet mitt.

 

Jeg gir ikke opp målet om å veie under 73kg - jeg tar bare en pause fra slankinga ei stund. Både hodet mitt, kroppen min og alle rundt meg trenger litt tid på å venne seg til at jeg har gått ned 15kg siden jul. Nå skal jeg heller prøve å spise normalt sunt, og jobbe med å få en mer aktiv hverdag.

 

Jeg kommer til å fortsette å sjekke inn her av og til, men ikke like aktivt.

Vi sees i hvertfall i oktober!!

 

Er det forresten tilfeldig at så mange av oss her inne ramla av lasset samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er helt tilfeldig at alle ramla av lasset omtrent samtidig. Årsaken kalles sommerferie og medfører ekstra mye kos og ekstra avslapning ;) Men nå er vel ferien over for de fleste og det begynner å bli på tide å ta tak igjen snart, ikke sant jenter?

 

Jeg hadde min første arbeidsdag etter ferien i dag. Syns alltid det er så trist og vemodig når sommern er over. Er så glad i den årstida. Nå ligger flere mørke og kalde måneder foran oss, sukk... Blakk er jeg også etter sommern så kan liksom ikke shoppe noe fint for å få opp humøret heller. Da er det vel bare en ting å gjøre da: trene seg glad, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er vemodig når sommeren er over, særlig i år, når det aldri ble noen ordentlig sommer. Vi gleder oss i måned etter måned til den lyse årstida, og så er det plutselig mørkt på kveldene, og høsten nærmer seg. Har vært utrolig snopete de siste dagene, vil bare sitte på kontoret og stappe innpå med vafler, boller og godteri. Har nok spist mer enn jeg burde, men har en viss kontroll. Jeg føler nemlig ikke at jeg har "falt av lasset" fordi om jeg ikke prøver hardt å gå ned i vekt. Roskva, du har vært kjempeflink! Men jeg tror ikke det er sunt å tenke slanking, slanking, slanking hele tida i veldig lange perioder. Selv har jeg som sagt ikke notert kaloriinntak siden desember, men det betyr ikke at jeg lar alt flyte. Jeg spiser stort sett frokost, lunsj og middag uten å tenke kalorier, men jeg legger bånd på meg når det gjelder "kosemerke-mat". Jeg prøver å unngå kosekvelds på ukedagene (selv om det holder hardt), men når vi har det, reduserer jeg porsjonene i forhold til hva jeg ville ha spist før. Det kan jo ikke være sånn at man enten slanker seg, eller så lar man alt skure - da er det jo ingen vits. Vi som har gått ned noen kilo (få eller mange) har en kjempefordel, siden vi nå lettere kan trene og kose oss med fysisk aktivitet :) Og jo mer vi trener, jo lettere blir det, og jo strammere og finere blir kroppen :) :) Er absolutt med på å trene seg glad, snupsipups! Her skal vi ikke ha noe ramling av lasset, selv om ikke vektnedgangen blir like stor som den har vært. Vi står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der innlegget kunne jeg ha skrevet selv :) Jeg har tatt meg selv i å fortsatt gå å vente på sommern i det siste. For i år ble det da liksom aldri sommer.... Tror vi kan telle på en hånd de dagene gradestokken viste over 20 grader, og det er vel først da de regnes som sommerdager. Det må jo bare bety at vi har en knakende god sommer i vente neste år ;)

 

Kjenner at motivasjonen kanskje ikke er helt 100 % for min del også. Er liksom litt lettere om våren når du vet (eller tror da) at du har sommeren foran deg og det nærmer seg tiden for å gå mer lettkledd. De neste månedene skal vi jo skjule kroppene våre under dunger av klær.

Men jeg tenkte for meg selv i sted at jeg er jo tross alt mye lettere nå enn for noen måneder siden og ser bedre ut. Så om jeg kanskje ikke har sånn fokus på å gå ned i vekt fremover, så skal jeg iallefall spise sunt og trene. Jeg vil iallefall ikke tilbake dit jeg var, og går jeg tilbake til mitt gamle mønster så er jeg der før jeg får tenkt meg om. Så nå er det tilbake til hverdagen og tilbake med sunne vaner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltur og intervalltrening på morrakvisten :) Det kaller jeg en god start på dagen. I går var jeg flink og lot være å kjøpe boller eller vafler, så jeg er fornøyd med meg selv nå. Og så ble jeg glad, for jeg har klart å skaffe barnevakt, så på fredag skal vi på fest. Gleder meg til å pynte meg med kjole. Nå kan jeg klappe meg selv på skuldra og være fornøyd fordi jeg har klart å holde vekta i sjakk, så kan jeg ta på meg akkurat den kjolen jeg vil :D

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltur og intervalltrening; det hørtes ut som en deilig start på dagen. :) Jeg syns dagen starta tung i dag; det var mørkt da jeg sto opp. For en nedtur. Ja nå begynner det virkelig å bli høst...

 

Kos deg masse på fest til helgen, og nyt det å se flott ut i kjole. :) Det har du fortjent nå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sjekker jeg inn etter ferien jeg også. Har vært på jobb en uke, og har nettopp startet på nytt kurs.

Sommeren har gått som den pleier, bra med trening, mye mat og drikke og et par kilo opp. De skal av igjen, og mer til!

Er ganske motivert for tiden, men kjenner meg godt igjen i det dere skriver dere som ikke er så motivert - jeg var der tidligere i vinter. Særlig det Frøken frue skriver om å være lei registrering og nitidig oppfølging hele tiden... Men, nå er jeg igang igjen med registering og det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg - fra i dag av og de neste tre ukene skal det føres kalorier og kontroll. Målet er å gå ned 2-3 kg, selv om jeg tror at det kan holde hardt. Skal i hvert fall prøve. Var på fest på fredag, og tok på meg julekjolen. Den passet forsåvidt greit nok, men bare når jeg tynte på meg en hold-in-strømpebukse. Tror den hadde vært enda bedre med 3 kg mindre, ja.

 

Dagen har gått forholdsvis bra, får se hvordan det går til uka. Første veiedag i morra, så tar jeg det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag. De to siste ukene har jeg gått opp 1,5 kg. Jeg vet hvorfor også, jeg glemte alt som het kontroll og stappet innpå med sjokolade og kaker. Har dessuten drukket mer vin enn jeg pleier. Men nå har jeg altså bestemt meg for å føre regnskap, så håper jeg at det går bedre da. Det er ikke mange justeringer som skal til - jeg må bare huske på at det ikke er fri flyt av alt.

 

Ser fram til ei lettere uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles pause i slankingen, men sjekker her inne med jevne mellomrom :)

 

I dag veide jeg meg, etter å ha feiret min brors bryllup tre dager til ende i helga. Og vekta viste NED 1,1kg! Tenk det!

 

Sånn går det når man har med ungene i bryllup (selv om vi også hadde importert barnevakt for anledningen - mannens bror ble med for å passe unger). Jeg stresset masse med å få i stand tale og barndomsbilder og bryllupsgave og antrekk for hele familien, og under middagen endte jeg opp med å styre med vogn og legging og greier, så jeg fikk ikke tid til å sitte ned og nyte maten. Maten var FANTASTISK, så det var litt synd - men det ble lite overspising da. Etter at ungene var i seng, var det min tur å være på fest. Men jeg kjenner kroppen min nå, og kjente at mer enn to kakestykker ville gitt meg veldig vondt i magen, og ødelagt kvelden. Og tanken på å måtte opp klokka 6 virket som en alvorlig brems på vindrikkingen.

 

Oi, så fornuftig jeg har blitt...

 

Søndags morgen var jeg veldig glad for den fornuften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Roskva :) Vet hvordan det er å løpe beina av seg når man har unger med på fest. Selv var jeg på fest uten barn på fredag, og kalorimessig var nok ikke det så bra. Syntes ikke at jeg drakk veldig mye, men da 2-åringen slo opp soveromsdøra kl. seks lørdag morgen med et blidt "Stå opp, alle sammen!", da følte jeg meg gammel og veldig lite fornuftig.

 

Ellers er jeg på tredje dagen med kaloritelling, og det må jeg si er en øye-åpner. Selv om jeg har gjort det før, og selv om jeg vet hva jeg bør gjøre og har klart meg ganske bra det siste halvåret. Klarte såvidt å holde meg under 2000 kcal i går, og da tør jeg ikke å tenke på hvor mye jeg har spist de dagene jeg har fråtset. Men det er i grunnen ikke så vanskelig å ha kontroll når jeg først har bestemt meg for det - det er mer tanken på å alltid måtte ha fokus på matinntaket som virker slitsomt. Må jeg holde på sånn resten av livet, liksom? Dessverre må jeg vel det, men kanskje det går litt mer automatisk etter hvert. Fikk i alle fall både syklet og jogget i går, så jeg tror kaloriinntaket er godkjent. Ny sykkel har jeg også, så nå er det bare velstand :)

 

Ha ei fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...