Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kriahel

OLT: da er det skjerpings fra i morgen.. Og da foreslår jeg at vi begge skriver inn her hva vi spiser.. på forumet.. for da har vi litt mer press på oss.. Bruke det som motivasjon til vi kommer igang igjen.. Vi kan ikke droppe ut så lett.. og ikke minst.. vi MÅ klare å beholde den nedgangen vi har fått, og fortsatt prøve å gå ned litt etter litt..

 

Jeg er iallefall veldi motivert for å fortsatt klare dette.. Og ikke minst, jeg vil føle meg sunn.. og det gjør jeg med riktig mat.. Ikke sånn jeg holder på nå..

 

Så sier det igjen.. vi bretter opp ermene, og går resten av uken i møte med positiv innstilling.. Og du.. Ang matlisten.. skriv den i kveld, og handle det i morgen.. like greit å komme i gang først som sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

OLT: da er det skjerpings fra i morgen.. Og da foreslår jeg at vi begge skriver inn her hva vi spiser.. på forumet.. for da har vi litt mer press på oss.. Bruke det som motivasjon til vi kommer igang igjen.. Vi kan ikke droppe ut så lett.. og ikke minst.. vi MÅ klare å beholde den nedgangen vi har fått, og fortsatt prøve å gå ned litt etter litt..

 

Jeg er iallefall veldi motivert for å fortsatt klare dette.. Og ikke minst, jeg vil føle meg sunn.. og det gjør jeg med riktig mat.. Ikke sånn jeg holder på nå..

 

Så sier det igjen.. vi bretter opp ermene, og går resten av uken i møte med positiv innstilling.. Og du.. Ang matlisten.. skriv den i kveld, og handle det i morgen.. like greit å komme i gang først som sist..

 

hehe.. ja, jeg skal skrive den ikveld.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt 'det gode liv'-slags mat... men jeg liker ikke det den gjoer med kropp og sinn. Jeg liker aa spise masse broed f.eks, men hvis jeg spiser groennsaker og frukt isteden saa foeler jeg meg mye bedre, selv om jeg ikke noedvendigvis synes det er like digg.

 

Jeg har spist saa mye mindre broed siden jeg startet paa kurs og jeg kjenner meg mye bedre, kan ikke helt sette fingeren paa det, men jeg bare foeler meg bedre. Faar korn via havregryn og rugknekkebroed. Faktisk saa har jeg funnet ut at hvis jeg ikke faar spise akkurat det broet jeg vil og akkurat saa mye jeg vil.. saa er det faktisk ikke saa interessant med broed.

 

Jeg sklei ut litt paa fredag og loerdag. Spiste ikke like mye som jeg pleide aa gjoere, men likevel mer enn jeg skal. Jeg kan spise sjokoladepaalegg med skje, forresten.. det er ille. Saerlig er det digg hvis man blander med peanoettsmoer. Huff!

 

Jeg maa ogsaa bli litt strengere med meg selv. Litt kjedelig med 500g nedgang synes jeg naar jeg er saa sulten. Jeg bruker aa sprekke av denne grunn fordi jeg tenker at det ikke er verdt aa vaere saa sulten. Maa ta tak i motivasjonen. Jeg er ogsaa litt saann at jeg ikke helt 'tror paa' at det virker.

 

Nei, vi maa faa innarbeidet gode vaner og opprettholde dem :)

 

Ble 30 min gange i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

For min del fungerte det helt ypperlig i forhold til at jeg følte meg opplagt og pigg, samtidig som jeg gikk ned i vekt slik jeg spiste.. så jeg VET jo at det fungerer.. og likevel klarer jeg ikke holde meg til det.. MEN.. jeg er tilbake på rett spor fra i morgen av.. Har ikke fått handlet noe særlig, så usikker på om jeg egentlig har de ingrediensene jeg trenger for å lage salater og melk til gryna mi på morgenen.. så spent på morgendagen.. Men, jeg skal iallefall være superbevisst hva jeg spiser..

 

Går inn for ny nedgang til mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Nok er nok: kjempebra nedgang :) Har troen på nye tall neste uke.. :)

 

Jeg for min del har fått kjolen i dag.. åååå.. den var kjempefin, men jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å klare å komme inn i den før bryllup i juni.. Skal prøve den igjen i morgen tidlig.. MEN.. det er flere cm over puppene og ryggen.. Jeg skal legge ALT i å klare dette nå.. for vil jo ikke at kjolen skal være bortkastet.. MEN.. hvor mange cm mener dere kan være realistisk for meg? he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Må bare spørre dere.. Hva tror dere om den tikka masala kylling gryta? den toro posen.. Skal blandes i vann og fløte eller kokosmelk.. Om jeg da tar vann og ekstra lett kokosmelk?! Den er ikke veldi mye kcal og sånn i.. er så usikker på om jeg skal lage det, ellr kyllingsalat til middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

Må bare spørre dere.. Hva tror dere om den tikka masala kylling gryta? den toro posen.. Skal blandes i vann og fløte eller kokosmelk.. Om jeg da tar vann og ekstra lett kokosmelk?! Den er ikke veldi mye kcal og sånn i.. er så usikker på om jeg skal lage det, ellr kyllingsalat til middag..

hmmmm... prøv å legg det inn i matregistreringen først å se hva som er ok? :)

 

NEN: gratulerer!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Kjempebra nedgang for begge to.. Det er ekstra godt å se man går ned så mye..

 

Husker ikke akkurat hva jeg har skrevet her ang kjolen min, men den har kommet.. med hjelp, så får jeg den på (med glidlåsen igjen) og skal bruke tiden frem til juni for å prøve å ta av mest mulig, så kjolen passer enda bedre :)

 

Så er det snart tid for å bestille brudekjolen min.. Skal ha knyting i ryggen på den, så vurderer å bruke de samme målene..

 

Ha en super kveld videre :) Og heier på OLT og meg selv frem til mandag nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DGB - Du er fink! Naa er det ikke langt til neste delmaal :)

 

Kriahel - saa spennende med kjole, du skal klare det, bare staa paa! Angaaende chicken tikka masala... det er veldig lett og sunt aa lage indisk mat fra bunnen. Bare si ifra hvis du vil ha hjelp :)

 

Det ble to kvelder uten trim, men i gaar fikk jeg meg en liten tur. 'Liten tur er bedre enn ingen tur' er mottoet.

 

Lurer paa aa bake kake og bruke frimerkene mine paa det i morgen. Tenker veldig noeye (les: som besatt) paa hva slags kake jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

OLT står det bra til, savnet deg her i går :)

 

jada, står bare bra til :) så mye stress om dagene nå, men titter innom og skumleser når jeg har tid. dere er flink, stå på jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisselj

Hei

Så utrolig motiverende å lese det dere skriver:)

Jeg er ny her idag, å er veldig veldig motivert til å gå ned noen kilo.

mitt mål er å nå 70 kilo, helst 1 pr. uke. Er det mulig å gå ned en kilo på en uke? eller er det litt voldsomt? :)

Jeg veger nå 86 kilo, å vil så veldig ned til 70 kilo. (helst lenger..)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Nok er nok: jeg har laget mye forskjellig indisk fra bunn, men synes den blir best når kyllingen marineres over natten etc.. Og nå er det tomt i fryseren for ferdi marinert kylling.. Ellershar jeg egentlig alltid ingrediensene i skapet :) men har du en god oppskrift prøver jeg gjerne den også :) elsker indiske smaker...

 

Nok en uke som ikke har vært strålende her.. Ikke spist så veldi dårlig, men har liksom ikke hatt den gode flyten.. Men jeg har på ingen måte gitt opp.. Men har vært endel å gjøre i det siste, og da er det vanskelig å få til treningen som ønsket og måltidene som ønsket.. Men.. Jeg gir meg ikke.. Fornøyd med å stå stille, og ALL nedgang er perfekt.. Så satser jeg på større nedgang neste uke igjen.. Håper alt er bra med alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kriahel: Koselig aa hoere, hva slags indisk mat liker du best? Jeg bruker Anjum Anands oppskrifter veldig ofte, hun har ogsaa en low fat kokebok 'Indian every day' som er veldig bra. Hvis du synes det greit med engelske oppskrifter, er denne veldig god:

 

http://jennyeatwellsrhubarbginger.blogspot.co.uk/2012/04/north-indian-chicken-curry-light.html

 

 

krisselj: velkommen!

 

Jeg har spist sjokoladekake...nam. Valget falt paa 'Devil's Food Cake' fra Nigellas kjoekken. Den er veldig mektig og et stykke kurerer en sjokoholikers abstinenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

heihei alle sammen :)

vært hektisk uke til meg nå, håper jeg ikke har vært så alt fårr slepphendt med maten-får se på mandag.. har litt dårlig følelse, men krysser fingrene.

 

krisselj, du hadde et vanskelig navn, måtte lese over et par ganger ;P du er hjertelig velkommen til å følge oss om du ønsker!

 

kriahel, siden du gikk ned så mye sisst uke-må du kanskje forberede deg på at det kanskje ikke blir like mye denne uka. du har jo ikke så mye å ta av lenger. er forresten ganske så sikker på at den kjolen passer når du skal bruke den.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

OLT: jeg får igjen kjolen, som jeg kanskje har sagt.. Og om jeg tar av bare en cm.. Så passer den bedre ;) målet mitt er jo egentlig å se 65 tallet til juni, i allefall 9. Juni.. Så er spent på om jeg klarer det.. Og gjør jeg det, så "må jeg" jo nesten ta noen cm.. For det er jo 1-2 kilo som skal av.. Gleder meg til å få ferdi eksamen nå.. For da har jeg plutselig mye mer tid til trening og fysisk aktivitet..

 

Snikveide meg i dag.. Men det var litt utpå formiddagen før jeg sto opp, men det ser ut som jeg skal kunne klare å holde vekten, eller faktisk også kanskje klare å ta av litt til i morgen også.. Uken som kommer skal ikke bli dårligere.. Har også lovet meg selv premiering når jeg på mandagsvekten ser 66-tallet.. Da skal jeg ut å shoppe i løpet av den uken. Har ikke kjøpt meg klær på lenge nå, og 66- tallet har vært målet hele tiden.. Deilig å nærme seg det :) ønsker dere alle en super søndag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...