Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest cilio123

Slenger meg innpå her jeg... Det var noe som traff meg da jeg leste innleggene her. Jeg går for tiden på hold vekten kurs, men fra jeg sluttet på ordinær kurs til hold vekten startet opp, hadde jeg allerede lagt på meg ca 2 kg og enda litt har det faktisk blitt i løpet av kursperioden. Det er "bare" 3 kg det er snakk om, men jammen i meg, det er vanskeligere enn jeg hadde trodd. Er nok noe med at det "bare" er litt jeg skal ned, er så god unnskylding til å slappe litt ekstra av med det meste. Jeg slurver med maten, veier meg ikke annet enn når jeg må på kurset (ferie der nå), fra å trene 5-6 ganger i uka er det nå 1-2 og noen uker ingenting! Ikke trent eller gått en tur en gang på over 2 uker. Hver dag skal jeg jo ta tak i det... og jammen går hver dag uten de store endringene. Kjenner allerde når jeg tenker på det at tror jeg liksom skal vente til imorgen med å veie og rapportere vekt her... sånn tankegang har jeg stadig, og ikke orket å veie på lenge. Lett for å ta et skippertak siste uka før hold vekten kurs da, for mulig å ikke ha gått opp mer enn få gram eller holdt vekten, blir akkurat som jeg gjør det bare for andres skyld.Hadde gått ned 3-400 g ved forrige veiing, men sklidd helt ut etter det igjen. Jeg skal ta tyren ved hornene å gå på vekten i ettermiddag og rapporte den her. Trenger det visst for min egen del. Ble mye dette, men veldig godt å få delt med noen og vet at andre også har opplevd lignende og tar gjerne litt motivasjonsråd med på veien. Vet jo hvor godt det føles når jeg klarer å ta tak igjen, både med sunn mat og med trening, det er jo bare det vanskelige å gjøre det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest cilio123

Hjelpes meg, det var verre enn jeg hadde trodd og fryktet!

Besteg vekten i morges med stor uvilje, den viste 64,8 kg, det er altså enda 3 kg mer enn for ca 3 uker siden, det trodde jeg nesten ikke var mulig:-(.

Altså når jeg startet på GR i februar i fjor, veide jeg 69,4, gikk ned til 59,8 og nå er jeg altså på full fart opp igjen. Jeg sliter nå for ikke å gå helt i kjelleren og velte meg i selvmedlidenhet, men nå er det frem med joggesko og matinntaket skal registreres. Så jeg lå på 1800 kcal igår, og uten trening og med ekstra kos i helgene ser jeg at det skal ikke mye til for å legge på seg 1kg her og 1kg der.

Håper på litt inspirasjon og positivitet her inne, så skal jeg også forsøke å holde humøret oppe :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei cilio 123- velkommen hit :)

 

Din historie er veldig lik min ser jeg. Fra stålkontroll over matinntak, 5-6 treninger i uka og en livet- er- herlig- med -slank-kropp- innstilling gikk det saaakte men sikkert nedover....færre treninger, mer mat/kos, stadige skippertak, og opp flere kilo. Man kan jo begynne å lure på hva som rører seg i topplokket.... :blink: jeg var nemlig overbevist om at jeg ikke skulle opp i vekt igjen....vel...

 

Men nå har du meldt deg inn her, og du har tatt det første steget til endring. Gratulerer med det!! Og nå nytter det ikke å skamme seg eller føle på andre selvdestruktive følelser. Her er det bare å se fremover.

Du vet jo hva som virker. Kontrollert matinntak og trening.

Har du satt deg noe tidsmål forresten? Kan være lurt.

 

Dette klarer vi begge to. Så får vi gjøre et noen klokere valg ved neste hold-vekten-periode! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen fra Dublin. Her har vi nettopp hatt dagens joggetur, det ble 6 km i dag. Men det er mye trasking i gater så her brennes kalorier. Men det går jo en del kalorier når en går på pub også. Heldigvis har jeg funnet et LITE øl her som jeg drikker så det gir litt bedre samvittighet. Har også dagligvaren på hjærnet hvor jeg har funnet mye snacks i form av riskaker med sjokoladetrekk til 80 kcal riskaken og noen nydelige havrekjeks som bare gir 40 kcal. Skal handle litt med meg hjem av de. De er kjekke å ha i veska når sulten begynner å gnage. Ellers har vi 24 grader og sol og bare nyter det. Dublin er en utrolig koselig by, helt etter mitt hjerte.

 

Nå håper jeg at når jeg kommer hjem og bestiger vekta så har all denne trimmen betalt for seg for ellers forstår jeg ingenting. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Herlig, Henna! Dublin høres veldig bra ut !!! :)

Jeg går sjelden opp noe særlig i vekt på by-ferier med mye trasking. Du skal se det går fin-fint Henna! Kos deg videre!!

 

Frk Trulte: nå er du vel på plass i Tanzania...guri så spennende! Håper du vil dele litt opplevelser med oss når du kommer hjem!

 

Ellers har jeg nådd en ny milepæl i min opptrening i dag: jeg klarte å sykle i 15 min.... kneet er ikke lenger like stivt- hurra!! :D

 

Ha en fin solskinnsdag- jeg skal såvidt begynne å planlegge pakking til ferie nr 1....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Takk for oppmuntring Soleias. Igår var jeg superflink, registrerte all mat og holdt meg akkurat på det kcal nivået jeg skal, sulter jo ikke! Joggetur ble det også, 7,5 km, brukte nesten en time, vanligvis bruker jeg ca 50 min, men er iallefall igang og det føles så godt:-). Og ikke nok med det, veide 1 kg mindre i dag morges enn igår, rart det der at det skal variere så mye men blir jo oppmuntret av sånt:-).Det må være frustrerende og være skadet og ikke få trent, grattis med gjennomført sykling! Ellers var det lurt tips det med plan og mål. Lenge siden satt meg noen mål, skulle jo liksom bare justere litt for å komme tilbake der jeg var... Målet er herved satt:

 

28. juni 63,8 kg

1. august 61 kg

1. september 59 kg

 

Spenstige mål muligens, men jeg vet jeg kan klare det:-)

 

God ferie til dere som har det, selv blir det hellas om en uke, da gjelder det å opprettholde gode trenings og matvaner for iallefall å holde vekten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei cilio 123!

 

Grattis med vel gjennomført første-dag- er det ikke deilig?! Og jammen responderte ikke kroppen med en gang også! :D Jada, jeg vet også at vekta svinger, men det gir et herlig "puff", eller hva?!

 

Selv gikk jeg også ned 800 gram fra i går til i dag, og det gir veldig energi kjenner jeg! Nå skal jeg jakte på 82-tallet og jeg håååper å nå det før avreise 1.7.

Ferie ja, hvor i Hellas skal du? Vi skal til Kreta etter tre år på Kypros. Gleder meg veldig!

 

Synes du har lagd deg fine mål ,jeg- dette tror jeg du klarer!

 

Ha en fin dag- her skal det ryddes og etterpå sykles!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

H

Det er deilig å være igang ja og se at kroppen reagerer positivt:-). Ble en god sykkeltur igår og skal få til en løpetur igjen idag. Kjenner på litt sånn dårlig følelse fordi jeg kom litt over anbefalt kcal inntak igår, hadde loff og reker, 2 skiver med magerkesam og gode grønnsaker til. Så måtte jeg liksom ha en skive til, bare en liten grov da, med reker på. Men iallefall det ble over 1800 kcal totalt istedenfor 1600. Selv om det ikke alltid er så lett å vite nøyaktig hvor mye reker osv jeg spiste, for veide de jo ikke da:-(. Greia er vel mest at jeg ofte sitter igjen med sånn kjip følelse og slår meg selv i hodet for å ha spist for mye liksom.... Får jo ikke gjort noe med det nå, men uansett ikke så lett alltid å se positivt på tingene:(. Nå er det helg også, da er det alltid ekstra utfordringer, men skal holde fokus, og fortsette å trene så går det nok bra. Føler jeg bare klager da.... Skal forresten til Corfu, har ikke vært det før. Har vært på Kreta og på Kos, det var veldig bra, men blir spennende med helt nytt sted:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Heisann! Fortvil ikke over den ekstra skiva med reker- det går nok fint :) Men jeg kjenner følelsen med en gang jeg har spist litt for mye. Blæh... :blink: Men- ta ett måltid av gangen, det hjelper meg. Hvis ETT måltid går litt skeis, så tar du deg fint inn igjen til neste måltid. Og neste måltid. Og så er du i gang igjen!

 

Kroppen min liker det jeg holder på med ( nøye føring av matinntak + litt sykling, opptrening etter skaden...) og slapp ytterligere i dag. Ned 1,2 siste to døgn kan vi like! Jeg skal klare 82 innen avreise...SKAL!

 

Korfu har jeg heller ikke vært på før, det blir sikkert bra.

Her bøtter regnet ned as we speak....skal bli godt med sol og varme etterhvert ja,.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Nå er den ekstra brødskiva nesten glemt, he he, skal ta ett måltid av gangen ja. Frokosten og lunsjen har vært etter boka så langt. Og jeg har gått ned 1,6kg på to døgn, så jeg skal jo ikke klage. Hjelper å få seg noen treningsøkter og være nøye med maten ja. Alt for lenge nå, har jeg liksom bare tenkt at jeg vet jo hvor mye og hva jeg skal spise, så har jeg bare skeiet ut en gang iblant liksom... de utskeielsene har nok vært oftere enn jeg har villet innrømme:-). Lykke til med opptrening, vi er godt i gang klarer dette. Har jo klart det før og uten alt for mange forsakelser egentlig, bare mer kontroll:-). Bøøøøøtttttter ned her også, glad jeg er medlem på treningssenter, blir en tur dit idag. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Ned 100 gramn til fra i går og 83,1... :rolleyes:

Det snirkler seg nedover!

Målet er å gå ned 200 gram til,innen i morgen...så jeg kan få se 82-tallet innen avreise.

 

Det blir en uke uten badevekt. Men jeg SKAL se 81-tallet når jeg entrer vekta 9.7. Uka skal preges av nøye matkontroll og aktivitet ( så mye aktivitet jeg klarer,vel og merke...blir sykling på ergometersykkel og trene på å gå uten krykker )

 

Jeg er optimist! Kjøpt nye freshe Asics Kayano - hvite og rååååsa!

Her skal det nå sykles og så pakkes!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme igjen etter en uke i Dublin. Har hatt en fantastisk feire. Dublin er en kjempeby og dit skal jeg tilbake det er i alle fall sikkert.

 

Det har gått ganske greit med vekta også, litt opp i morges men tror det kan være litt vann osv. Noe har jeg nok gått opp også for det ble jo litt øl og vin og publunch osv. Men vi trasket og gikk og jeg hadde et par joggeturer innimellom. Knekkebrød og nutrilettbars var en innertier. Tror ikke jeg hadde klart meg uten. I Dublin hadde de også mye "godsaker" for oss slankere (lavkalorikjeks, alpen bars osv) så nå er kofferten full av slike ting jeg kan kose meg med i lang tid.

 

I dag er det joggetur på tapeten og sunn mat. Skal ha en uke ferie til men da bare være på hytta og har planer om stålkontroll. Skal i alle fall ned alle grammene jeg la på meg til jeg begynner på jobb neste mandag. God ferie Soleia håper du klarer de 200 g til i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg er tilbake etter flere ukers stillhet. Så flinke dere er som fremdeles holder motivasjonen oppe :). God sommer alle sammen. Jeg håper vi møtes her etter ferien med ny motivasjon og sommerfreshe!!

 

Denne måneden har vært tøff. Dette som begynte så bra i mai, og som skulle kulminere i avreise på ferie 1.juli med en ny sommergarderobe, ny veltrent kropp og en ny livsstil. Så sitter jeg her da, med 1,5 liter pepsi max innabords (før lunsj) og full av sjokolade. Føler meg egentlig helt for jævlig. Feit, stygg, usexy, ikke verdt noe, og så videre. Jeg har et arsenal av negative følelser til meg selv.

 

Jeg veide 68,3 kg idag og må bare tak igjen. Sånn som jeg har hatt det denne måneden, kan ikke fortsette. Jeg har masse unnskyldninger, men det finnes egentlig ingen. Jeg må prioritere meg selv og ta tak i dette. Jeg er inne i en så ond sirkel.

 

Jeg er ikke deprimert, selv om det høres sånn ut ;). Men jeg er nedstemt nå, og det kan ikke fortsette.

 

Nå reiser vi på tur imorgen, og jeg har som mål å veie 66 når vi er tilbake om 2 uker. Dette skal bli en sunn tur, og jeg skal gi blanke i kroppen på stranda. Jeg skal kose meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoooor klem til deg May01!

Jeg kjenner følelsen så altfor godt desverre!

 

hadde du ikke dratt på ferie nå så kunne vi ha prøvd og backe hverandre opp! :)

Men jeg er sikker på at du klarer det!

 

Grunnen til at det har vært så stille fra meg er såre enkel.. Jeg har fråtsa og kost meg med sjokolade på sjokolade!! Lite mat, stress og mas...!

Allikevel har vekta klart og være snill mot meg, og jeg har ikke gått opp mer enn en drøy halvkilo!

Så nå er det ingen bønn! Det er bare og ta tak NÅ, det er jo snart juli, det er sommer, sol og om en drøy måned bærer det avgårde til Tyrkia! Skal det bli bikini i sommer (for første gang på 8 år) så er det bare og sette igang. Tørke støv av rockering og joggesko må til for de har støvet ned de to siste ukene :rolleyes:

 

Nå har ferien begynt for meg og barna og det blir 4 tøffe uker hvor jeg skal klare og spise sunt og gjerne få trimmet litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei jenter!

 

Mai 01- så trist å høre at du er nedfor.... :unsure: Jeg kjenner så alt for godt igjen det du skriver desverre. Håper du klarer å karre deg inn igjen på den smale sti, og at kroppen responderer med å slippe litt ekstravekt ganske raskt igjen. Det skal ikke så mye til før man føler seg bedre Mai! Stå på og en god varm klem kommer her...-------->. ;)

 

Camkir- hyggelig at du dropper innom selv om det har blitt mye sjokkis i det siste. Flott likevel at vekta ikke viser mer opp. Ta tak nå så blir du bikinifin til Tyrkia! Jeg reiser til Kreta 2.8 og skal ha noen jern-uker før det. Sammen er vi sterke!

 

Jeg reiser på ferie til Nordland i morgen, så jeg blir ikke på nett kommende uke. Men stålviljen er på plass, og målet er ned en kilo denne uka....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig på denne tråden for tiden. Får håpe det bare er litt ferietid for de fleste. Håper du fikk en kjekke ferie Soleia.

 

Her har det rett og slett gått helt vest i ferien og det er like irriterende hver gang. Men nå skal jeg trå til litt så de 4 kommende ukene skal bli bra.

 

Etter å ha vært på ferie i to uker med mannen skjønner jeg litt hvorfor han er så slank. Han spiser jo mindre enn meg og jeg prøver å slanke meg :mellow: Ja ja han er litt sjokka over meg som må ha mat til alle tider, men jeg er så vant med småspising at jeg bare må ha det slik. Nå har det blitt mer storspising den siste uka.

 

Men det er en fin tid for trimming og sunn mat hvis en bare vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei og hopp! Tilbake fra årets første ferie...

Og vekta viste stillstand den gitt. :mellow: Veldig skuffa over det. Jeg har hatt stålkontroll, og følt at jeg har gått ned, så dette var tungt å svelge.

Men det er vel bare å skuffe på videre.

Målet må bli å ligge på 82-tallet innen avreise til Sverige kommende lørdag.

 

Ha en fin dag. Forsiktig spinning skal prøves i ettermiddag.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Innom via mobil fra ferie. Har ikke sett badevekta å snart en uke, men logger mat og holder meg under 2000 i snitt pr dag, med håp om stabilisering i ferien. Litt spent på å møte badevekta fredag morgen :o

 

Ellers har jeg klint til og kjøpt ukeskort på treningssenter på feriested. Styrkeøkt i går, kondis i ettermiddag, og forhåpentligvis styrke igjen i morgen for å forsvare investeringen (200,-). Etter 6 dager uten en vektstang følte jeg meg helt råtten i kroppen, allerede etter gårsdagens økt føles det bedre.

 

Ellers har jeg inntatt årets første kroneis i dag. Velger normalt lettere varianter, men utvalget var smalt der vi var. Og vet dere hva jenter? Den isen er virkelig IKKE verdt kaloriene som følger med. Syns i allefall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei Cecilie- hyggelig at du popper innom fra ferien :)

 

Høres ut som du har kontroll på matinntaket- og det er jammen bra gjort det! Veldig smart å investere i et treningskort på feriestedet. Rart at du nevnte det- for det har jeg også tenkt til!

 

På ferie i svigermors sommarstuga i Sverige pleier treningen å begrense seg til raske gåturer hver morgenen. Og det har forsåvidt gått greit.

Men i år er det litt annerledes, ettersom jeg trener meg opp etter bruddet og luksasjonen. Min gange om dagen kan karakteriseres som sneglefart, og det blir det jo ikke forbrent kalorier av B)

Så! I går surfet jeg rundt på nettet og fant et fin-fint treningssenter 10 min unna med bil. Der har de spinningtimer + ergometersykler, for sykle kan jeg....har faktisk akkurat kommet fra en spinning 55 min as we speak! og det gikk fint! Hipp hurra- endelig kan jeg forbrenne kalorier igjen! :D

Ble såpass inspirert der jeg satt på sykkelen at jeg lagde meg en god og sunn meny i hodet, som jeg skal holde helt til jeg når målet. Som er 7-8 kilo unna.

Skal sette det ned på papiret etterpå.

Og her er mine vektmål:

 

14.07 ( avreise til Sverige ) 82,9

21.07 - 81,9

28.07- 80,9

01.08- 79,9

 

Jada, jeg vet.Det er tre kilo på tre uker. Det er veldig stramt. Men jeg gir meg ikke fordet altså! Jeg skal ut å shoppe noen nye sommerklær 1.8 ( reiser til Kreta 2.8.) og da skal jeg se 79-tallet.

 

Jeg skal ha med badevekt så jeg får veid meg og jeg har en liten bok som jeg skal føre inn matinntak.

 

Ha en fin kveld- her venter dusjen og et nytt blad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

kan jeg få være med?

 

Jeg har gått i akkurat samme fella som dere andre...trodde jeg hadde kontroll, og plutselig var den tydeligvis vekk. Var redd jeg kunne ha passert 70 fra 65 - men vekta utviste den frekkhet å vise 73,3! Skremmende. (Riktignok på en vannrik dag, men SÅ mye utgjør det ikke)

 

Så nå er jeg på tredje dag med notering, vet jo godt hva som skal til. Vekk med all snop og godsaker, frem med sykkel, joggesko og vektstang, så kommer jeg nok ut av hammen.

 

Så. Ned i 63 før jul er det optimale mål.

 

Det er moro å lese om dere flinke damer, fortsatt hell og lykke med alle feriens utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Velkommen til oss Frigg! Flott at du tar tak nå før det blir enda mer!

 

Det er litt sommerstille på tråden akkurat nå, men jeg satser på at det tar seg opp igjen.

 

Ha en flott dag!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Da reiser jeg til Sverige- blir borte i to uker.

Er armert med badevekt, notisbok ( føring av mat ) og treningstøy. Jeg har meldt meg inn i et lokalt treningssenter, så her skal sommerformen finnes! Har et mål om å gå ned mest mulig ila de to ukene, for vi skal nesten rett til Kreta etter de to ukene...så nå gjelder det B)

 

Ha en fortsatt fin sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten feriehilsen fra mai. Jeg ligger svett i skyggen under en parasoll ved bassenget, deilig. Men jeg er faktisk forsynt nå, og gleder meg til å komme hjem igjen om noen dager. Vi orker ikke å gjøre noe annet enn bassenget B)

 

Jeg tar av meg hatten for dere som har klart å holde fokus på inntak, trening og vekt i ferien. Jeg har hatt en elendig ferie på det punktet, og har slitt med mange negative tanker. Det er deprimerende å kjenne at sommerklærna er for trange, det tyter ut muffinstopp og det disser overalt når jeg går. Det verste er at klokka som jeg kjøpte for 10 kg siden er merkbart trangere :angry: . Jeg har sprukket hver dag. Hver morgen har jeg våknet med positiv innstilling, og NÅ skal jeg begynne igjen. Og hver dag har jeg overspist masse "fordi det er siste dag med utskeielser, og IMORGEN skal jeg begynne"

 

Jeg er også veldig spent på vekta. Jeg har dessverre følelsen av at jeg har klart det kunststykket å gå opp på denne ferien. Uansett, nå skal jeg klare det. Jeg har vært flink hittils idag, og skal fortsette med det.

 

Fortsatt god ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...