Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Marlena

Cecilie: ouch- det hørtes vondt ut !! :unsure:

Lykke til hos tannlegen, og så får du bare se på den kiloen som en ekstra bonus ( hvis den holder når du begynner å spise fast føde igjen, da..)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Cecilie1

Cecilie: ouch- det hørtes vondt ut !! :unsure:

Lykke til hos tannlegen, og så får du bare se på den kiloen som en ekstra bonus ( hvis den holder når du begynner å spise fast føde igjen, da..)

 

Klem

Takk for god klem og lykkeønskninger :). Tror neppe kiloen holder, men det er jo lov å håpe?

 

Det er tredje gang på ett år at jeg har trøbbel med tennene. Jeg føler 40-årskrisa komme (ble 40 rett før jul), man skulle tro jeg var 70 i munnen... Mentalt tøft - har vært mer hos tannlege siste året enn alle tidligere år til sammen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hmm...vet litt hvordan du har det vedr å føle seg 70, og bare være 37 :rolleyes: Jeg har jo hompa på krykker de siste seks ukene, og mannen har måttet hjelpe meg i dusjen blant annet. Jammen skal det bli deilig å føle seg litt sprekere snart !! :)

 

I dag har jeg farga håret ( speaking of wich; jeg har fått noen grå hår !!! ) kastanjebrunt, og på fredag, etter at gipsen er tatt- skal jeg ta fotpleie, pedikyr og nappe bryn. På lørdag skal jeg i bryllupsfest!! Livet er fint!!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god klem og lykkeønskninger :). Tror neppe kiloen holder, men det er jo lov å håpe?

 

Det er tredje gang på ett år at jeg har trøbbel med tennene. Jeg føler 40-årskrisa komme (ble 40 rett før jul), man skulle tro jeg var 70 i munnen... Mentalt tøft - har vært mer hos tannlege siste året enn alle tidligere år til sammen :blink:

 

Det var akkurat det samme med meg når jeg rundet 40, grå hår begynte å piple opp, ble langsynt (kom over natta) vondter som ikke gikk over kom. Det ble både krone og rotfylling. Men det er ikke noe å gjøre med det. Får bare reparere det en kan å se glad ut :D resten får en leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det her går rett vest. Jeg er inne i en bølgedal mentalt. Jeg har dessverre ikke fått meg en "ordentlig" jobb, bare et engasjement på et par uker. Jeg vet at jeg egentlig er veldig heldig som stort sett har vært i engasjement siden jeg ble arbeidsledig, men det plager meg ordentlig at jeg ikke har en relatert jobb... Rasjonelle meg tenker at det ordner seg for snille jenter, bla, bla. Men krisemaksimeren meg tenker noe helt annet.

 

Denne uka har jeg fått meg noen nedturer. Jeg var helt sikker på at jeg ihvertfall kom inn på intervju på et par jobber som jeg hadde veldig lyst på, og som jeg trodde hoppa i stolen av glede når de fikk min søknad. Hva skjer? Ikke en dritt!! Ble ikke kalt inn engang som en av 10 aktuelle. Hva gjør jeg? Drar og kjøper 5 pakk sjokoladeboller på Meny som ligger som en stor gjærklump i magen min nå, det var 1500 kcal i en jafs. Pluss at jeg har skjelt ut mannen min for ikke å forstå hvordan jeg har det, at han ikke støtter meg og bare ser negativt i alle stillinger jeg foreslår. Så nå gjorde jeg han frustrert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Huff, Mai, føler VIRKELIG med deg. Jeg har vært uten jobb en stund også. Begynte å søke i januar/februar, og fikk ikke napp før nå i mai, med start i august. Det er så tungt.

 

Og ja - det ordner seg sikkert - men det er ikke gratis. Det er beinhard jobbing og steintøft mentalt. Det er jo seg selv man selger, og det er en selv som blir "vurdert for lett" (eller slik føles det i alle fall) når man ikke får jobben. Jeg hadde noen jobber jeg mente jeg måtte passe perfekt til, og det var veldig tungt da de ikke skjønte det.

 

Jeg slet meg virkelig til en jobb, og det tror jeg er den eneste måten. For de fleste. Og det hjelper ikke akkurat på humøret å være på slankern samtidig.... Håper mannen din kommer raskt over utbruddet ditt. Kanskje han skjønner det også, selv om det opplevdes urettferdig der og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Huff, varm klem til deg, Mai....

Jeg har ikke opplevd dette personlig, men min svoger har lett etter jobb i tre år nå. Nylig fikk han en 100 % fast stilling, og en stor byrde ble løftet fra skuldrene hans. Det å ikke få jobb går utover selvtilliten og han har til tider vært nedstemt og tiltaksløs. Men nå har det altså løst seg! Så det jeg egentlig vil si til deg er: ikke mist håpet!! :)

 

Selv er jeg veldig spent nå. I morgen har jeg kontroll på skadepoliklinikken kl 9. Da skal det taes røntgen av ankelen. Hvis det har grodd fint så skal gipsen av, og jeg kan gradvis belaste. Hvis det ikke ser greit ut... :unsure: ...det tør jeg nesten ikke å tenke på. Min videre "skjebne" om man kan kalle det det ;) avgjøres i morgen! Jeg er sååå klar for å begynne å røre på meg, og ser for meg at jeg etterhvert kan begynne med spinning igjen. Da vil det selvfølgelig være lettere for meg å gå ned videre i vekt også.

 

Så var det vekta. Jeg veier meg i morgen før legetimen. Så på lørdagen igjen. Da vil det være uten gips, og en mer riktig vekt. Så den er jeg spent på! Målet mitt var å se 82-tallet i morgen, men litt usikker på om det går altså. Jeg spiser helt etter boka, men null aktiviet ( nesten ) hjelper ikke akkurat til. <_<

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også spent på veiing i morgen. Føler jeg har hatt en OK uke både matmessig og trimmen inne. Men det er aldri godt å si. Lykke til Soleia. Lykke til med å få ny jobb Mai, det hørtes ikke så kjekt ut og jeg forstår godt at frustrasjonen må komme ut litt av og til.

 

Selv er jeg i et utrolig godt humør for tiden. Vet ikke helt hva det skyldes men det er vel en blanding av sommerfølelse, ferie snart i vente, den gode trimfølelsen, at jeg føler meg fin i speilet er jo heller ikke å forakte. Jeg har også pluttselig så MYE klær. Ja det er rett og slett kjekt å kle seg for tiden :rolleyes:

 

Vi knottes i morgen. Nå skal jeg ut å plante blomster. Har gått bananas på gartneriet hvor de hadde ALLE sommerblomster til 25 kroner til og med store hortensia (kjøpte 11 stk he he).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Her er det faktisk så mye aktivitet at det nesten er vanskelig å henge med om man har vært borte noen dager. Men det er jo egentlig et veldig bra tegn!

 

Jeg reiser på ferie om 10 dager, og prøver samtidig til å få alle endene til og møtes. Har vært på klubbledersamling (er tillitsvalgt på jobb) i to dager og skal på seminar i helga. Utfordrende å få til både trim, samt spise sunt. Har sklidd litt ut denne uka. Men håper på en sunn uke i neste uke, før jeg reiser på ferie.

Da er utfordringen å prøve å holde vekta. Er usikker på trening på ferie, siden det strengt tatt er en pakketur til Afrika, men det vil jo bli mye gåing i det minste.

 

Ellers har jeg virkelig fått sansen for større og mindre fjelltopper i området. Herlig avveksling fra treningsstudio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1.3 kilo på en uke Juhuuu :rolleyes::P:D

 

Tatt også av 1 hel cm i livet denne uken.

 

Nå skal jeg snart ta helg og jeg gleder meg. Skal nok bli en god joggetur i morgen og kanskje litt gåing på søndag, men i dag er det treningsfri.

 

God helg damer og lykke til med veiing alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Gratulerer Henna - det er jo kjempebra!!

 

 

Jeg klarer ikke måle livet jeg da. Nå har jeg gått ned 4-5 kilo, men får samme livmål som da jeg startet. Har gitt det litt opp :blink:

 

I dag har jeg trent nesten to timer! Har forbrent mer på trening enn jeg har spist så langt. Føler meg litt svimmel også, usikker på om det er riktig å gjøre det sånn. Det var bare så moro i dag. Begynner sommerferie om halvannen uke, så er litt ekstra motivert akkurat nå. Og planlegger å ikke ta "sommerferie" fra kosthold og trening i år. Men kjenner jeg meg selv rett......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Grattis med kjemperesultat Henna!! :)

Og vel trent Cecilie!! :)

 

Det var stillstand på vekta siden mandag, dvs 83,6. Jeg klarte ikke målet mitt om å se 82,9. Men...i morgen veier jeg meg uten gips for første gang på seks uker, så da blir det vel en mer reell vekt. Eller kanskje ikke: benet har hovnet opp noe veldig etter at gipsen ble tatt, så benet kjennes som om det veier ett tonn.... :o

 

Ankelen er stiiiv som rakkern, men har vært hos fysio og fått øvelser jeg skal begynne med.

 

Og så har jeg vært hos fotterapuet og fått stelt føttene og lakket neglene, det var nydelig, vettja! I morgen skal vi i bryllup så da må man jo ta seg ut, må vite...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Oh well....hva skal man si? Vekt: 83,6. Akkurat det samme som med gips.Den veide nok ikke så mye som jeg håpet... :blink: Men i dag er foten hoven, så der er det mye væske.

 

Anyhow: i løpet av disse seks ukene med gips har jeg gått ned ca 1,5 kilo. Og det må jeg si meg fornøyd med! Jeg har ikke gått i trøstespisefella...

 

Nå er det på en måte en ny start! Nå skal jeg gradvis begynne å gå mer, og jeg har et salig håp om å begynne å sykle snart.

 

Status: jeg skal ned 3,7 kg innen avreise Kreta. Dit er det nesten 8 uker til.

 

Ha en fin dag, jeg skal i bryllup men skal holde meg i tøylene!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen etter noen dager stillhet :)

 

Jeg har hatt en tøff uke mentalt, og ser at med engang så begynner jeg å trøstespise deluxe. Og det er ikke bare litt, men meeengder. Jeg bare fikk en så nedtur angående de jobbene. Følte meg helt verdiløs og inkompetent. Og jeg får ikke vite før etter sommeren om det blir noe mer jobb på meg eller ikke. Det er greit at jeg får arbeidserfaring, men kortvarige vikariater er pyton å forholde seg til.

 

Nå letter humøret litt, og jeg er klar for å fortsette. Har riktignok fått et lite tilbakeskritt. veide 67 idag, men vet det er mye vann. Jeg begynner å bli vant til dette, men denne gangen varte det bare en uke. Her må jeg se lyspunkt i all slankeelendigheten :P

 

Vi har barnefri nå, og passer anledningen til å gjøre masse småplukk i huset, deilig!!

 

Gratulerer til henna med 1,3 kg i nedgang. Jeg ble motivert av å lese om følelsene om at flere og flere klær passer. Jeg SKAL dit igjen!! Og, Soleia, du går nok mer ned når alt vannet forsvinner og inntil da skal du være fornøyd med at disse 6 ukene kunne fått sååå mye dårligere resultat. Det står respekt av å klare å gå ned ved så mye inaktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Huff - gruer meg til veiedag i morgen <_< . Har hatt et par dager med godt over 2000 kalorier inntak - og det er ikke greit. Men åpen twistpose i skapet er ikke så lurt....

 

 

Gratulerer Soleia med supert resultat av perioden med gips :D . Tipper du går ned enda mer når vannet i benet forsvinner. Å ikke gå opp i en slik periode er en kjempeprestasjon syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

73,9 i dag hos meg. Det er 100 g opp fra forrige uke. Jeg bør være fornøyd med det, spiste for mye tull.

Har såååå lyst til å se 72 før ferien, men det holder hardt nå altså :blink: , jeg vil ikke sulte meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Cecilie:du får jobbe godt frem mot ferien, så du kommer så nærme 72-tallet som mulig...heia, heia!! :)

 

Vekta mi viste alt fra 83,1 til 83,3 i dag, det er ikke lett å stå helt i ro på ett ben :lol: ...klarer ikke å belaste fullt enda. Jeg noterer meg 83,3 jeg. Det er en nedgang på mellom 300 og 500 gram denne uka. Gleeeder meg vilt til å se 82-tallet for da er 81 innen rekkevidde.... B) Jeg er en sucker for tall-jakt!

 

Ellers, fysio i dag. Håper han klarer å trylle frem litt mot i meg så jeg snart kan tørre å stole på ankel og kne, sånn at jeg kan kaste krykkene...Etterpå, lunsj med ei venninne- salat it is!

 

Fin mandag vettja!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går gjerne litt opp og ned av og til, men sånn er jo livet også :blink:

 

I dag gikk jeg til jobb og i går ble det jogging. Får ta litt annenhver dag denne uken. Nå nærmer det seg ferie på meg også. Litt vanskelig å pakke til storbyferie der været er sånn som her hjemme. Men får vel dra ned kofferten i dag og begynne så smått. Har i alle fall mange klær som passer som jeg pakke og det er jo noe ;)

 

Håper det går fint med dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Forrige uke var veldig hektisk. Fikk bare tid til å sanke 10 trimpoeng.

Denne uka er ikke mindre travel. Tusen ting må ordnes før turen til Tanzania. I tillegg er det fulle arbeidsdager, noen også med overtid.

Ikke så lett å finne tid til trening da. Fikk en god tur i går da, og satser på et par økter til før vi reiser på søndag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Nei- nå er det full skjerpings!

Ikke det at jeg har falt fullstendig av vogna, men jeg sitter skeivt på den..... :huh:

Jeg har vært litt deppa de siste dagene fordi jeg ikke har kommet meg så fort "tilbake" etter ankelbruddet som jeg trodde. Jeg går fortsatt med krykker desverre. Ankelen i seg selv er OK. Men kneet ( som fikk seg en stygg vridning i fallet ) og muskulaturen i låret ( borte etter seks uker med gips ) gjør at jeg ikke går uten krykker enda. Jeg kan heller ikke sykle enda, da kneet har stivnet skikkelig til. Så derfor litt deppa og ikke så opptatt av å registrere all mat.

Men nå er det stopp. Nok selvmedlidenhet. Og opp med hodet!

Fra i morgen skal jeg ta daglige veiinger og full kontroll over inntak.

Kommer tilbake i morgen med vekt og mål fremover........

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

8,6.( stillstand ). OK mtp null kontroll på inntak.

Nå må jeg jobbe iherdig med opptrening av ankel og kne fremover.

Daglige veiinger og full kontroll på inntak.

 

Mål: 81,9 innen 1.juli ( avreise til ferie nr 1...)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Soleia det høres ikke godt ut, forstår godt at du tyr til ekstra mat. Det hadde nok jeg også gjort, men det bedrer jo ikke situasjonen i det hele tatt. Godt det var stillstand så får du ta det derfra.

 

Jeg selv har dessverre gått opp 700g denne uken. Det skyldes nok litt for mye mat her også dessverre. Men også at jeg sikkert var helt uttørket forrige fredag. Ned 1.3 kg på en uke er litt for godt til å være sant. Så dagens vekt er nok mer realistisk tenker jeg. I alle fall hvis jeg er under 67 er jeg fornøyd og det er jeg jo. Det er målet i sommer så får jeg ta en skikkelig innspurt til høsten for å bli kvitt de siste 4 kiloene.

 

Jeg har imidlertid trimmet mye, men det er nok ikke nok dessverre. For meg er det maten som gjør om jeg går ned. Trimmen gjør jeg for den mentale helsen. Har vært ute hver morgen å jogget eller gått fort en time før jobb og det er en knallstart på dagen. Det er nesten slik at jeg er blitt litt avhengig. :)

 

Nå reiser jeg på ferie på søndag og nå er det bare å prøve å ikke gå for mye opp den neste uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Kjære damer!

 

Jeg reiser på ferie i morra og blir borte i 4 uker. Jeg og samboeren skal til Tanzania og Zanzibar :D

 

Har ikke veid meg, men vet at jeg var på 70 blank for noen uker siden. Håper inderlig at jeg ikke legger særlig på meg i ferien.

 

Ha det fint så lenge, lykke til med deres opplegg. God ferie til dere som har det.

Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

God ferie både til Frk Trulte og Henna!

 

Selv er det seks dager igjen til min ferie starter. Noterer alt inntak i en bok. Desverre er det fortsatt smått med trening på meg. Men har ihvertfall kastet krykkene innendørs! :D

Målet mitt er å se 82-tallet innen avreise til Nordland 1.7. Her må jeg være beinhard med meg selv fremover!! For to år siden hadde jeg superfin nedgang når jeg lå på 13-1400 kcal- tror jeg skal gå for det i noen uker nå. Dør jo ikke av det liksom :P

Mens jeg er i Nordland må jeg ha en egen slagplan....men skal klare en kilo mens jeg er der også. Jeg har ikke noe valg.... B)

 

Ha en fin dag

 

Hilsen en slagkraftig soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...