Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Cecilie1

Takk for svar Henna. Men hvis du fortsetter som når du skal ned i vekt, vil du vel gå ned i vekt selv om det er ferie?

 

Jeg spør bare fordi jeg tenkte å stabilisere selv. Får ikke veiet meg i ferien, men kan tracke kalorier via mobilen. Tenkte legge meg rundt 2 000, som er min basisforbrenning omtrent, og så forsøke å bevege meg mest mulig. Særlig med trening blir det nok ikke. Har gått ned nær 4 kilo nå, håper å gå ned 1 kilo til før ferien. Da passer det greit med tre ukers selvpålagt platå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svar Henna. Men hvis du fortsetter som når du skal ned i vekt, vil du vel gå ned i vekt selv om det er ferie?

 

Jeg spør bare fordi jeg tenkte å stabilisere selv. Får ikke veiet meg i ferien, men kan tracke kalorier via mobilen. Tenkte legge meg rundt 2 000, som er min basisforbrenning omtrent, og så forsøke å bevege meg mest mulig. Særlig med trening blir det nok ikke. Har gått ned nær 4 kilo nå, håper å gå ned 1 kilo til før ferien. Da passer det greit med tre ukers selvpålagt platå :D

 

Hei igjen. Når jeg mener ferie er det utenlandsferier jeg legger på meg av. På hytta går det greit. I sommer skal jeg først 5 dager på storbyferie i Irland og så en uke sydenferie i Kroatia. Da synes jeg det er veldig vanskelig å telle kalorier osv. Det går jo an å passe seg litt, men jeg er litt der at ferie er ferie og av og til må en få lov til å kose seg. Men nå har jeg slitt sånn for disse kiloene at jeg kommer nok til å passe meg ganske bra så kanskje det ikke går så ille alikevel. Hvis en er flink når en kommer hjem er det jo bare et par uker så er det av igjen. Men da er det jo viktig å komme inn på rett spor med en gang en kommer hjem og det er jo ikke alltid like lett :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Ja, det er vanskelig å holde kaloriene under kontroll på ferie, skjønner den.

Syns også det er vanskelig å holde 1600, så jeg satser på 2000, så kan jeg unne meg et glass vin eller en øl i blant.

 

Dere damer - jeg lurer på en annen ting. Hvor høy kostholdsscore klarer dere å oppnå? Jeg har nettopp kjøpt Gull-abonnementet her inne, og er sjokkert over hvor lavt score jeg har.

Oppdaget at jeg kom opp ved å registrere vann (har ikke gjort det tidligere, det har jo ingen kalorier, og jeg drikker bare vann og kaffe, samt vin i blant i helgen).

Er det sammenlagte søyler som teller - dvs hake i alle felt, eller er det andre ting som spiller inn?

 

Og så lurer jeg på hvordan dere får inn nok grønnsaker - jeg sliter med det. Prøvde noen dager hvor jeg spiste gulerøtter og kålrot til den store gullmedaljen for å komme i mål - det resulterte i en mage som så ut som jeg var 7 måneder gravid... Ikke vondt, men veldig veldig ekkelt. Nå drikker jeg tomatjuice hver dag, men det er kjedelig. Lager Gazpachoen fra Roede i blant, den kan jeg kose meg med, men noen andre ideer?

Spiser alltid grønnsaker til middag, men det blir jo ikke 300 gram av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at vann teller og vitamin/tran. Dessuten teller det hvis du to hjertevennlige valg hver dag. Så er det jo de som blir grønne haker ved som melk, frukt osv. Jeg klarte 10 i score noen dager hvis jeg planla, men det er som du sier vanskelig med alle grønnsakene.

 

Jeg likte registreringen bedre før, da hadde de et eget "måltid" for frukt og melk. Nå må du liksom føre de sammen med noe annet og jeg synes det blir litt rolset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om kræsjlanding :o Etter å ha tenkt at dette går jo strålende, så har jeg landet med et brak eller kanskje plask?? Det begynte på fredag etter lunsj. En kollega hadde tatt med kake, tilmed en jeg ikke er så glad i. Jeg endte opp med 3 store stykker, og etter det bar det bare nedover.

 

Våknet lørdag med friskt mot og blanke ark, men klarte å gå på nok en kræsjlanding :angry: Er det mulig??? Telte ikke kcal, men det var MYE. Bare potetgullet var nok 1000 kcal..

 

Resultatet er at jeg veide 1,5 kg mer idag enn på fredag. Og all erfaring sier at dette bruker jeg denne uka på.. Var det verdt det? NEI. Hvorfor skjedde det? Vet ikke. Koste jeg meg? NEI. Ikke noe mer enn jeg har gjorde forrige helg.

 

Nå er det ingen flere utskeielser før 29.juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

I helga har jeg vært på overnattingscup i fotball med hele familien. Vi har bodd på flott hotell og kost oss masse. Jeg har klart å styre kalorinntaket. I går kveld var det Peppes Pizza på hele gjengen ( 10 gutter med foreldre ) og jeg valgte en salat i stedet. Pizza er en kalorifelle uten like, og når jeg først har tatt ett stykke så blir det fort fem. Eller seks. Så derfor: salat! ;) Jeg hoppet også galant over desserten. Hotellfrokosten i dag var bugnende og fristende; jeg nøyde meg med litt omelett med grønnsaker, litt røkelaks og vannmelon.

 

Håper jeg får litt belønning på vekta i morgen........ <_<

 

Lykke til med veiing i morgen alle sammen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

FLink du har vært Soleia! Pizza er sååå godt, og fullstendig feil på de fleste måter når de er så fulle av fett som kjøpte-ute-pizzaer....

 

Jeg har vært på Tusenfryd i dag. Spiste bare en is... men huffameg, jeg hadde nok ikke gjort det om jeg hadde hatt en kaloriregne-app på telefonen. Syns jeg valgte en liten en, men neste gang blir det lollipop på meg, ja. Og jeg som klarte en lørdag under 1700 kalorier i går for første gang... NÅ blir det "vannvogna" resten av dagen, om jeg skal klare å holde uka like fin som hittil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg spiste litt smågodt i går. Men etter å ha fullført en topptur og forbrent 3100 kcal på èn tur.. så var det med svært god samvittighet.

 

Den kommende uka blir utfordrende. Skal på både kurs og seminar, så vet ikke hvor mye jeg får trent heller. Skal gjøre et tappert forsøk på å gjøre en innsats. Bare 14 dager til avreise :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det i helgene. Av og til går det bra og av og til så tryner en litt. Ikke fortvil så mye Mai, bare fortsett som før så er de nok av ganske fort. Soleia du var flink med pizza. Selv hadde jeg 200g pizza i går kveld og det var jammen ikke mye. Det gav 460 kalorier så jeg vet at pizza er feitende. Is om sommeren hører med synes jeg. Noen som har tips om en is som ikke er så fetende? Jeg er ikke så glad i vannis ;)

 

Ellers har jeg hatt den beste GR helga siden jeg begynte tror jeg. Har kun skeiet ut med en LITE øl i går. Har trent mye sikkert 7 trimpoeng siden fredag. I går løp jeg 1 mil :rolleyes: Det var hele 680 kalorier forbrent. Herlig. I dag har jeg gått 8 km lang tur + jobbet i hagen i timesvis. Så i kveld er jeg godt sliten. Det blir nok treningsfri i morgen. Siden jeg veiet meg på lørdag og var nede på 66.8 har jeg bestemt meg for å ikke veie meg før fredag. Nå VIL jeg nyte den gode følelsen av å ha sett et nytt tall for første gang på 4 uker. Jeg kjenner også at jeg skal klare det denne gangen. Blir sliten av å veie seg hver dag.

 

Nå venter en ny uke og jeg kjenner jeg har gnisten mer enn noen gang selv om jeg har bestemt meg for å stabilisere meg i sommer. Det er jo bra, for nå er jo snart ferien her om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Ned 0,2 kg.. Hadde håpet på mer, men ned er nå ned iallefall :)

Neste uke skal jeg være glad om jeg klarer å holde vekta, skeiet skikkelig ut i helga med både mat og ikke minst vin.. Men var på konsert, så det var jo egentlig en planlagt utskeielse :)

Så nå er det bare å brette opp ermene og kjøre på for fullt i uka som kommer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Hurra :D ned en halvkilo denne uka også, samme som forrige.

Veeeldig deilig etter standby hele mai måned. Og vel fortjent, jeg har vært flink!

 

Vekta stopper på 73,8 og True Weight sier jeg veier 74,0. Så da vet jeg at det ikke er fordi jeg spiste litt mindre i går enn vanlig pga veiedag ;)

 

Nå er det bare en sommeravslutning med kake igjen også - i kveld. Skal bli godt å slippe å bruke kalorier på slikt. I kveld serverer noen frukt, så da går nok det veldig greit.

 

Ønsker dere en strålende dag

 

(Hvor får jeg laget meg signatur her inne?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei jenter! Da var vekta 83.6. Fornøyd mtp at jeg veide 84,9 for noen få dager siden. Men det er i bunn og grunn det samme jeg veide forrige mandag. Men jeg er bare sjeleglad for at jeg er tilbake. NÅ skal det fosses fremover mot 82.

Mål: å se 82-tallet innen gipsen skal av på FREDAG!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Takk Henna, klarte det :D

 

Lykke til med ukas mål Soleia, du har jo vært superflink i en periode det er lett å sprekke. Håper du får en hyggelig overraskelse på fredag - du får be dem veie gipsen når den er av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste litt smågodt i går. Men etter å ha fullført en topptur og forbrent 3100 kcal på èn tur.. så var det med svært god samvittighet.

 

 

3100 kcal?? WOW!!! Det høres ut som litt av en tur, og da er det jammen vel fortjent med litt smågodt syntes jeg :-)

 

Her har uka gått nogenlunde greit, ikke så mye trim som planlagt men noe har jeg fått til!

Jeg kjenner jeg blir fortere mett og spiser ikke så mye som før! Herlig!!!

 

Vekta i dag viste: 65.8!!!

Jeg har ikke sett 65 tallet på over 8 år!!! Fantastisk følelse!! Jeg svever enda!

Det vil si at jeg har 800 gram igjen til jeg er på det jeg hadde satt som matchvekt!

Jeg sitter her og klarer bare ikke og tro det enda...

 

Ellers er jeg litt trist for en ting.. Jeg har jo i 5 uker lagt opp til og kunne klare og jogge 5 km for og delta på Spar jentebølgen, og i går var dagen! Som jeg gledet meg!!!

Men hva skjer? Halvveis i løypa får jeg jammen ikke puste og må fortsette og gå, når jeg prøver igjen får jeg holdt i tillegg til ikke og klare og puste.. Jeg kjente jeg ble så ufattelig lei meg..

Dette som jeg har satt meg som mål og klare...

 

Hmmmmmm....

 

Håper alle dere andre også har vektnedgang denne uka! Jeg heier på dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3100 kcal?? WOW!!! Det høres ut som litt av en tur, og da er det jammen vel fortjent med litt smågodt syntes jeg :-)

 

Her har uka gått nogenlunde greit, ikke så mye trim som planlagt men noe har jeg fått til!

Jeg kjenner jeg blir fortere mett og spiser ikke så mye som før! Herlig!!!

 

Vekta i dag viste: 65.8!!!

Jeg har ikke sett 65 tallet på over 8 år!!! Fantastisk følelse!! Jeg svever enda!

Det vil si at jeg har 800 gram igjen til jeg er på det jeg hadde satt som matchvekt!

Jeg sitter her og klarer bare ikke og tro det enda...

 

Ellers er jeg litt trist for en ting.. Jeg har jo i 5 uker lagt opp til og kunne klare og jogge 5 km for og delta på Spar jentebølgen, og i går var dagen! Som jeg gledet meg!!!

Men hva skjer? Halvveis i løypa får jeg jammen ikke puste og må fortsette og gå, når jeg prøver igjen får jeg holdt i tillegg til ikke og klare og puste.. Jeg kjente jeg ble så ufattelig lei meg..

Dette som jeg har satt meg som mål og klare...

 

Hmmmmmm....

 

Håper alle dere andre også har vektnedgang denne uka! Jeg heier på dere!!

 

Fortvil ikke, jeg jogger også men tror ikke jeg hadde gjort meg så godt i løp. Antageligvis hadde jeg gått ut for hardt og møtt veggen midtveis jeg også. Så jeg jogger kun for min egen del. Hvis du har Iphone last ned "sports tracker". Det er en kjempemotiverende app. hvor du kan få kart, lengde, tid, kcal osv. I tilegg kan du bli venn med andre som har sports tracker slik at de får opp treningene når du har trent. Jeg er venn med 4 stk og bare at jeg vet at de følger med meg gjør at jeg tar i litt ekstra eller tar en ekstra joggetur for å imponere litt uten å si et ord he he. I tilegg er det kjempegøy å faktisk lage egne ruter og se hvor lang den og den ruten er. Motiverende :rolleyes:

 

Eller gratulere med å se 65 tallet gleder meg til å komme dit jeg også. Ikke vei deg på en stund og bare lev med den gode følelsen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis tilbake igjen :)

 

Søndag gikk veldig bra! Jeg hadde også pizza, men sunn pizza med kyllingfilet, masse grønnsaker og grov bunn. Jeg fikk ikke trent, men siden jeg vasket huset og støvsugde bilen, så ble det nok noen kcal brent :)

 

Idag har jeg spist bra, motsto den store bollen med twist på jobben, og er veldig fornøyd med det. Det eneste er at jeg burde ha trent, men istedenfor ligger jeg her og ser på stjernefilmen 17 igjen..

 

Gratulerer til dere med nedgang, kjempebra!! Og, hang in there, Soleia. Bare 4 dager igjen, jeg er kjempeimponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Her er det bare å gratulere med nedgang hos damene!

 

Dere imponerer meg!

 

Mai: Fortvil ikke over løpet. Jeg skjønner at det er kjipt, men noen ganger har man rett og slett ikke dagen. Sørg heller for å se på hvor mye du har gått ned, og at du snart har nådd målet. Neste gang du prøver 5km, så går det :)

 

Jeg var så sykt sulten i hele går. Kan selvsagt ha noe med den syke forbrenninga på lørdag å gjøre. Vi gikk i 7 timer.. til sammen 2000 høydemeter. 3100 kcal, da sier det seg selv at noe må fylles på.

 

Jeg skal på kurs i morra, og seminar på lørdag. Det blir en utfordrende uke. Både med mat og trening. Men håper jeg skal klare minst 2500 forbrente kcal.

 

Har meldt meg på noe som heter Ti på topp i Bodø. Er ti forskjellige topper av forskjellig vanskelighetsgrad som er med. Gjelder fra 3. juni til 30. sept. Om å gjøre å klare flest mulig turer, og helst ulike turer. Ganske motiverende så langt. Lettere å komme seg ut, og ikke bare trimme på treningssenter.

Tok en kveldstur i dag på en topp, og er nå oppe i 2 turer totalt. (startet torsdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Må bare legge igjen en kommentar her :)

Så flinke dere er !

Her er det en god frisk ånd !

 

Har vært innom og "smuglest" litt her da jeg føler att jeg kjenner noen av dere litt fra før :)

Jeg har selv ett par kg som jeg sliter med å komme meg ned...

Kanskje jeg ikke vil nok ?!?

I alle fall så får jeg motivasjon av å lese de positive innleggene her inne !

 

Soleia : Jeg blir SÅ imponert over hvor flink du har vært med foten i gips !! Blir spennende å se hvordan det går med foten nå etterpå, om du får bruke den som du vil. ( Og ikke minst hvor mye veier den egentlig ;) )

 

Mai : Grattis med ny jobb !!! Det ordner seg for snille piker :D

 

Stå på videre, og ha en fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den lange økta i hagen på søndag har jeg ikke trent for kroppen har skreket av gangsber. Men i morgen er det ingen bønn - ut på joggetur før jobb. Nå er det under to uker til ferie og jeg har begynt å tenke på om det faktisk er mulig å holde vekta gjennom en 6 dagers tur til Dublin. Hm... er jo så vanskelig når en er på ferie, men jeg kjenner at disse kiloene vil jeg ikke få på igjen. Noen tips?? Har tenkt å begrense drikking av øl, men noen pubbesøk blir det jo. Har også tenkt å ta med litt knekkebrød i porsjonspakker og nutrilett sjokolade å ha i veska når sulten blir for gale. Har en mann som kan gå fra morgen til kveld uten mat, men det klarer ikke jeg. Etter GR er jeg så vant til å småspise hele dagen at når blodsukkeret synker blir jeg ikke god å ha med å gjøre. Så derfor tenkte jeg noen småmåltider i løpet av dagen er jo bra. Andre som har tips hva som kan være greit å ha med i veska som ikke gir så mye kcal men som kan mette litt.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei Elisabeth !!! :)

Jeg husker deg, og ser at du er superflink til å holde vekta! Veldig bra! Pass på å ikke fall i fella jeg gjorde, med graaaadvis mindre trening og graaadvis mer mat. Kroppen lengter etter å nå maxvekt i hele fem år etterpå, så her gjelder fullt fokus i lang tid. Vil ikke ta fra deg motet altså, jeg vet du klarer dette, men jeg vil ikke at du skal havne inne på ned under 10 kilo-sidene igjen, som meg :P

 

Takk for oppmuntring, det har jammen krevd "sin kvinne" og ikke gå i trøste-og kjedespise-fella disse seks ukene. Det har vært laaange dager med en utrolig hunger etter snop og masse mat. Men jeg bestemte meg tidlig for at det var uaktuelt å legge på seg i denne perioden. Foreløpig har jeg gått noe ned. Akkurat hvor mye gjenstår og se...på lørdag! Da blir det lettere for meg å sette meg nøyaktige vektmål også. Jeg skal gradvis begynne å røre på meg også, og håper at jeg kan sykle ganske snart....

 

Gi gjerne lyd fra deg igjen Elisabeth- og god sommer- jeg ser at du skal på cruise og til Spania- herligt! B)

 

Henna: jeg pleier å ha med akkurat det du selv har tenkt på; Nutrilett-bar og knekkebrød7smøreost. Det pleier å funke fint. Kommer ikke på noe annet lurt i farta...Når reiser du ??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser søndag 24 juni og blir til fredag så det er bare disse dagene men storbyferie er så vanskelig for det blir lett sånn tullemat. Litt pommes frites og publunch osv osv. På all inclusive hotel kan en jo i det minste velge salater og sunn mat hvis en klarer det da :D Men jeg VIL jeg VIL holde vekta. Kanskje litt nøtter. Det er jo feitende med nøtter men det metter ganske bra og så er det jo det sunne fettet da. Siden jeg har en utrolig sprek mann har vi planer om å jogge i en park i nærheten 3 av 5 dager så det er jo bra da.

 

Nei det er ikke lett, men jeg kjenner at når jeg nå er nede på helt NYE kilo så kommer stålviljen litt fram også. Dette vil jeg bare få til liksom. Det er nok noe av den stålviljen du Soleia også har hatt i disse 6 ukene for jeg er helt imponert. Hadde jo vært en utrolig flott unskyldning å bare slengt seg på sofaen og gitt blanke når en var så uheldig. Du kan rett og slett være stolt av deg selv og klappe deg litt på skulderen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Tusen takk Henna- så glad jeg blir for ros! :)

 

Jeg kjenner til den ekstra spiriten man får man når man har kommet til "nytt tall". Fortsett på den tankegangen, spis smart og tren med din spreke mann, så skal du se det går fin-fint :) Tenk hvor SURT det er å gyve løs på ekstrakilo etter ferien...

 

Klem ( og god natt igjen, jeg får visst aldri lagt meg... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk for det Soleia :)

Kjekt med noen "kjente" fjes her inne :)

 

Det er IKKE lett med hold vekten, det er sikkert !

For 3 uker siden veide jeg 2 kg mer enn jeg gjør nå, så da var det bare å ta tak, IGJEN...

Så jeg smører meg med tålmodighet, og innser att jeg blir hengende her inne LENGE...

Og det gir så mye ekstra giv å være her inne, og kjenne på godt pågangsmot, for man blir lei etter flere år her inne på rad... :rolleyes:

Men jeg trøster meg med att jeg får gode vaner, som forhåpentligvis varer... :P

 

Ha en fin uke, og lykke til på fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Ikke lett med slik ferie nei, Henna. Tror jeg ville forberedt noe færre måltider enn vanlig, så du kan "tåle" de litt fetere variantene. Og drikke vann til de måltidene som ikke er på puben. Sånne småvrier. Ville ikke lagt på med nøtter når kostholdet i utgangspunktet er så fullt av fett...?

 

Personlig liker jeg smoothie (Bendit, YT, eller helst Froosh) - både med og uten yoghurt som mellommåltid. Men de må vel gjerne holdes kalde? Nutrilett barer bruker jeg også innimellom. Det aller enkleste er jo å gå innom en butikk og kjøpe en frukt. Kanskje blir du overrasket over sunne snackvarianter i Dublin også?

 

Så flott at dere skal trene på ferien også!

 

Ellers har jeg oppdaget et "nytt" slanketips: Knekk en tann :o . Knakk en plombe av en jeksel i forigårs, var og sjekket hos tannlegen i går, men hun hadde ikke tid til å reparere før i morgen. Så nå går det i flytende føde (kan tygge altså, men har ikke lyst), har gått ned 1 kilo på to dager.... Håper bare ikke det er rot-skade, for da blir det dyyyre kilo :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...