Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

Da må jeg melde meg med mitt resultat og det var på stedet hvil.

Jeg er fornøyd med det, fordi det er 2. uka på 95 tallet så jeg er ved godt mot... :rolleyes:

 

Kjekt å høre fra deg betty blue og du har jo vært veldig flink med trim og turer.

Det lover bra--spennende å høre når du kommer hjem.

 

Toam -du har også vært flink, og bikket over på 85 tallet, det er jo kjempeinspirerende.

Jeg har klart meg godt, men idag har jeg spist et stykke marsipankake. Var med en venneinne som går på cellegift på kafe og jeg valgte å fokusere på kosing og det som hun greide å spise og det var marsipankake. Valg må man av og til ta og jeg var igrunnen veldig bevisst på at idag var det tid for hyggelig samvær og ha fokus på henne..

 

Nå har det vært 3 timers arbeid hos mor og far og hengte opp gardiner og fikk dem på plass i nytt soverom. Så nå er middag unnagjort, og tid for å tenke litt på seg selv.. :rolleyes:

 

Stå på videre jenter. Vi er flinke og vi skal bli så spreke og leve lenge i landet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt noen fin og aktive daget. Vi hadde fridag på fredag og startet med en treningsøkt, vasket litt hus og etter kl 14 skulle jeg være barnevakt for en 1 åring. Satte ham i vognen og gikk en times tur. Slikt blir det skritt av.13946 på lørdag.

 

Lørdagen tok vi en tur i nordmarka. Det blir ikke så mange kilometerene, men mangeskritt nå vi tråkker opp og ned bakker. Målet var en høyde på 384 meter hvor en ser langt utover Oslofjorden. Svetten silte av meg. Antall skritt var 11338. Dette er bra til å være meg, Ligger til daglig på ca 5000.

 

I dag skal sønnen flytte. Jeg skal være barnevakt og mannen min skal hjelpe dem med bæring. De flytter bare 500 meter, men det må opp og ned av bil. Tror det blir mye tråkking på meg i dag også.

 

Ha en god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!Da er jeg tilbake til hverdagen smile.gif Avsluttet ferien med en 40-årsdagsfeiring så det ble litt ekstra i helga også. Men nå er det full innsats igjen. Akkurat ferdig med dagens trening, og selv om jeg gjennomførte litt styrketrening i ferien var det tøfft å gjennomføre treningsopplegget jeg har fått av min trener wink.gif. Er sikkert litt støl i musklaturen i morgen, men det går over biggrin.gifJeg har vært på Madeira ja Toam , og jeg hadde en kjempefin ferie. Ikke så mye sol men god temp. Og så var det så vakkert der!! Bodde på et flott hotell (all inclusive), og maten var veldig bra. Hadde flott utsikt mot sjøen fra vår balkong, og ingen støy verken fra trafikk eller folk.

Nå blir det spennende å se hva vekta viser på onsdag biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og veiing er unnagjort.

Det ble litt opp igjen. 96,2 --det ligger og vipper opp og ned, men stabilt.

Jeg har litt for mye mat og diverse om kvelden. Klarer meg fint om dagen, men har en jobb å gjøre med at jeg har for mye kalorier om kvelden. Dersom jeg kan få endret inntaket og kaloriene kommer inn på dagtid, så tror jeg det vil gjøre susen.

Nå har jeg fått det ut av hodet og ned på trykk, så det håper jeg kan være inspirasjon for meg selv.

 

Dere er så flinke med trim og aktivitet. Jeg har også vært aktiv, men som sagt så er det den kroneisen som ligger i fryseren og litt annet som kommer innabords om kvelden..

Det er ikke så mye som skal til--

 

Fortsatt opptatt med mine foreldre og få til en brukbar rutine der og idag har det vært hjemmehjelp---hurra!! :rolleyes: Mor var fornøyd og det var bra. Det var en dame i 60 årene og mor og hun hadde vært kollegaer for 20 år siden. Så det gikk bra! Nok noen kilo faller av mine skuldre!

Gleder meg til ferie om ikke lenge, hvor det blir -vil tiden vise, men bort skal vi og ha litt tid for oss selv..

 

ha en fin og aktiv uke--snart tilbake.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld,

 

Vekten vist ca det samme som sist uke. Det er + og - 100 gram her også for tiden. Det viser jo at jeg må jobbe hardere og mer bevist for å gå ned.

 

Tok en runde med Tjukkasgjengen i kveld, 6km på drøyt 1 time. Det var mest flatmark, men jeg ble litt svett. Det var over 400 kcal forbrent.

 

I morgen er det et arrangement jeg må være med på, og da blir det vel ikke trim. Men i stedet blir det sikkert god mat. Da er det viktig å holde fokus.

 

Får ta igjen den forsømte aktiviteten i helgen. Jeg har vanligvis fri på fredager, så da blir tid til både styrketrening og kanskje en tur i skogen iløpet av helgen.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 85,9

 

Det er 4,8kg ned,

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Dette ble en stressende uke, måtte jobbe en del overtid og glemte helt å være innom forumet her :o/> .

 

Vekta viste opp 1,3 kg og det synes jeg ikke var så ille etter ferien. Det har vanligvis vært ca. 3 kg opp etter en 14-dagers ferietur. Men det ble lite trim denne uke på grunn av jobben og det er verre ;)/> .Tenkte å gå en lang tur i dag (er på vogna), men det er skikkelig drittvær med regn og vind så det ser ut til at det blir lite trim i helga også. Så da må jeg trimme ekstra mye neste uke hvis jeg skal kvitte meg med det som kom på i ferien, og så må jeg fortsette med å jobbe mot det endelige målet :D/>

 

Dere er flinke Mia og Toam som greier å holde fokus slik at vekta holder seg ganske så stabilt over lang tid.

 

Hvor er det litt av Sebedilla og Kikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betty Blue. Det er ikke alle uker som blir slik en har tenkt. Egentlig er det få som blir det. Får bare gjøre det beste ut av det.

 

Vi er på hytta i helgen, luker og slår gresser. Men den ligger helt nede ved sjøen så det er ikke noe særlig med turmuligheter. Jeg går rundt hyttefeltet, men det tar bare 20 minutter. Kom bare opp i 6100 skritt i går. Fredag var det trening og husarbeid og da ble det enda mindre.

 

Jeg har nok fått noe fett rundt på kroppen, men magen er verst. Ikke så ille når jeg står opp, (ca 4 mnd gravid) men på kvelden ser jeg ut som jeg er ca 8 mnd på vei. Noen som kjenner seg igjen. Lurer på om det hadde hjulpet å kutte helt ut hvetemel. Ser jo at jeg eser ut av hveteboller. Men det kan jo også være gjær som gjør det. Jeg spiser nesten bare dansk rugbrød eller Ingers rugbrød til daglig. og nesten aldri pasta.

 

Bare noen tanker om hva jeg sliter med. Ha en fin søndag

 

JA. Hvor er Sebilla og Kikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ble det bedre vær i dag så jeg kom meg ut på en trimtur tongue.gif. Men det ble bare 7,2 trimpoeng denne uka! Satser på flere poeng neste ukesmile.gif

Har samme "problem" som deg jeg også Toam når det gjelder magen. Ser ut som stort sett all overvekta er plassert rundt magen. Jeg har ikke så mye problem med at magen eser ut på kvelden nå, men har slitt mye med der tidligere. Jeg finner ut at jeg ikke tåler frukt noe særlig, spesielt eple. Så nå holder jeg meg unna det, og spiser evt bare melon, kiwi og druer i små mengder. Samme også med melkeprodukter, må spise begrenset mengde yoghurt. Derfor blir ikke kostholdscore helt topp hos meg men det får bare være slik. Maven har det i allefall bedre nå (er også forskiktig med å spise mye fersk gjærbakst).

Vet ikke om du reagerer på de samme matvarene Toam, men du kan jo prøve deg frammellow.gif

Ha en fin uke alle sammen biggrin.gifbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar Betty Blue.

Er stort sett de sammene matvarene jeg reagerer på. Det er vel en grunn til at jeg aldri har vært noe særlig glad i frukt, men har lært meg til å spise det fordi det er sundt. Gikk 5 GR kurs for noen år siden og lærte mye om sundt kosthold. Men jeg gikk bare ned 3 kg på de kursene, så det har jo ikke fungert for meg. Ser jo at om jeg får gode resultater på Gullklubben så slår ikke det ut på vekten.

 

Jeg kutter ut fint hvetemel nå. Sikkert ikke lett nå som vi starter ferien, men de fungerer for algerikere så hvorfor ikke for meg. Dansk rugbrød eller grovt speltbrød er jo kjempegodt. :D

 

Og melk har jeg aldri vært glad i. Tar en yoghurt eller 2 pr dag, men da kan jeg bruke soyaprodukter i stedet. :P

 

Ny giv fra i dag. Jobber ut uken og så er det 2 ukers ferie. Vi snakkes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Det var litt opp+ 200 gram --så nå er jeg 96,4 --det svinger opp og ned.

 

Jeg har aller mest lyst å melde pause til etter ferien--MEN JEG GJØR DET IKKE.

 

IKKE FERIE FRA DENNE TRÅDEN.. :lol: DET BLIR TULL.

Nå har jeg hatt en travel tid og er litt kjørt--igjen!!! Har vært på tur med vevedamene i hele dag og er kjempesliten. Mye gåing og kjøring og mange å være sammen med og være hyggelig med. Da jeg kom hjem falt jeg helt i sammen og sovnet sittende i en stol foran tv. Heldigvis gikk mannen en :) tur i båten så jeg fikk samlet meg litt og det endte med :angry: at jeg har kjørt i meg 2 kroneis og sprettet en pose med sjokolde og har spist opp alle de gode!!!! :unsure:

 

Derfor kom tanken om en pause,, men den jaget jeg bort med det samme jeg begynte å skrive. :rolleyes:

 

I morgen er en ny ubrukt dag med nye muligheter og det er å brette opp armene og gå på. :)

 

Jeg reagerer også på hvetemel, merker at jeg har det bedre når jeg spiser dabsk rugbrød og ryvita knekkebrød. Baker brødet selv og idag ble det rundstykke på kafe.. Kanskje derfor jeg ikke hadde kontroll i kveld?? Jeg gjør meg ofte slike tanker, jeg må visst prøve å gjøre noe med det..

Ha en fin kveld!! og uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 gram biggrin.gif. Da er det bare et halvt kilo så er jeg tilbake der jeg var før ferien. Satser på å ta det i løpet av uka.

Hr blitt brukbart med trim denne uka, og at trim hjelper fikk jeg et godt bevis på her om dagen. Jeg har en jakke som er halvsid, og den har vært ganske så trang over baken ( for å si det mildt laugh.gif). Tok den på da jeg skulle stikke på butikken på tirsdag og hadde ikke brukt den på en måneds tid. Faktisk satt den løst over baken nå selv om jeg ikke veier mindre nå enn for en måned sidentongue.giftongue.gif.

Drar på vogna etter jobb i dag, men værmeldingen er ikke så bra så jeg får se om vi drar hjem på lørdag. Lit mere å finne på hjemme når det er dårlig vær. Men en kan jo håpe at værmelder tar feil wink.gif.

Opp 200 gram er ingen katastrofe Mia, og lurt tenkt å ikke droppe helt ut til over ferien. Tror nok at det er bedre å satse på å holde vekta over sommeren i det minste ( kan være en stor nok utfordring det biggrin.gif), og så fortsette med full skjerping etter sommeren. Bare det å være inne her og melde vekt en gang pr uke synes jeg er til hjelo. Ikke så lett å skeie ut da!

Vi er flinke vi bestemødre, og vi SKAL komme i målsmile.gifsmile.gif

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ca +-0 denne gangen også. Har ofte slike platåer, men det må vel løsne snart.

 

Ble greit med trim i forrige uke, men denne uken har det vært bare kaos. Sønnen kom flyttende med kone, 2 barn og katter på tirsdag. De har fukt i kjelleren og er rett for soppskader. SÅ de får bo hos en tid til vi får sjekket ut hvor alvorlig det er.

Da blir det mye ryddinga av gjesterom, lagd litt skapplass og masse kosing med barnebarn. Nå skal jeg ha 2 ukers ferie, så da må det bli litt bevegelse og trim.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86

Det er 4,7kg ned,

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tungt vær, skodde og regn og vind..

merker det i kroppen--men skitt au, ny dag i morgen. Nettopp vært barnevakt hos en tanteunge som måtte på legevakten med seg selv. Så nå skal jeg finne meg noe sunt!!

 

Vi satser på å holde koken --bevegelse og glede gjennom hele sommeren så blir det forhåpentligvis nedgang på vekta eller stillstand..

Overnattingsgjester i helgen--det blir sjøkreps og reker, og det er sunn mat..

 

Vi gir oss aldri--vi får det til. :rolleyes:

 

Ny dag i morgen, hurra. B)

Kos dere med sol og sommer, håper det blir fint vær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang med en ny uke smile.gif, og ukas første treningsøkt er gjennomført. Ble 14 trimpoeng forrige uke så det var et brukbart resultat. Satser på minst like mange denne uka. Er spent på ukas veiing. Håper jeg har kvittet meg med de siste grammene som kom på i ferienrolleyes.gif.

Hvordan går det med dere Mia og Toam? Ser ut til at det bare er vi tre tilbake på denne tråden nå, og det er litt synd for det blir mindre aktivitet på en tråd som det ikke er så mange som er med på. Kan vi håpe på at noen flere vil være med? Det hadde vært kjekt biggrin.gif.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg, på veiedagen..

Det var da utrolig hvor fort denne uka gikk. Vi har hatt det så fint ute i hagen og terassen at jeg har glemt hele pcen.

Pytt, pytt--jeg gir meg ikke, da vet jeg hvordan det blir.

 

Nå melder jeg med +noen hundre gram.

For mye gotteri, kaker og is. Jeg vet det så GODT --og jeg er bare glad det ikke var verre.

Har mye å tatak i, endre trim--og fra 26.august skal jeg på puls.

Min mann går på trim gjennom kommunen hver mandag kl. 09.00 og plutselig fikk jeg se lyset!!

Jeg kan jo hoppe av bilen ved puls og iallfall bruke tredemølle og litt styrke :rolleyes:

Ja jeg gleder meg og kan ikke trekke det tilbake... :rolleyes:

Har gått 20 min idag og kjente hvor herlig det var,, så det er bare å finne fram godskoene og gå..

 

Det er mitt mål framover --en halvtimes gange hver dag. Melder mer i morgen.

 

Vi er ikke så mange--flere som vil henge seg på--vi trenger unge og gamle--bare kom igjen!!

Vi heier hverandre framover. Nytt mot og ny målsetting.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 400 gram - det går i riktig retning om enn litt tregttongue.gif. Vet vel egentlig årsaken til at det går så smått, men.... Det er helgene som er problemet hos meg. Er veldig flink og fokusert på ukedager, men så glipper det litt for mye i helga. Skal forsøke å være litt mer bevist på hva som puttes i munnen denne helga, men jeg synes egentlig det er vanskeligere på sommeren. Fine sommerkvelder med et glass vin - da kooooser jeg meg biggrin.gifbiggrin.gif Og så blir det lett litt isspising på sommeren. Men jeg får i allefall satse på å holde vekta over sommeren og så får jeg fortsette med friskt mot til høsten!

Bra planlagt å hoppe av bilen for å trene litt mølle og styrke Mia. Spesielt styrketrening tror jeg er lurt. Litt ekstra muskulatur hjelper å forbrenne inntaket. Har akkurat kommet hjem fra trening jeg og er helt skjelven i armer og ben!

Vi fortsetter å sloss med kaloriene for VI GIR OSS IKKE !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betty og Mia, antagelig er vi bare 3, men vi får holde ut.

 

jeg har ferie og er i Stockholm et par dager, men fikk veid meg før jeg reiste, Og det var ingen endring, Det har stått bom stille i flere uker nå, Og jeg har ikke tenkt å vente til over ferien. Jeg skal jobbe i hele juli og ha 2 ny uker fri i august. Håper å bruke sommeren aktivt. 2 ganger i uken med styrketrening og mint 10000 skritt pr dag. Det krever en innsats fra min side, da jeg sitter på baken på kontoret hele dagen. Mulig jeg må gå en tur både før og etter jobb.

 

Føler at magen strutter som en høygravid kvinne, og det bør den ikke i en alder av 63 år. Antagelig må jeg gå over på lavkarbo, Da blir det heller ikke sukker. Vurdere fetsuging, men vet at det er vanskeligere å få huden til å feste seg igjen når en blir eldre.

 

Slutten av september bør jeg ha gått ned 8 kg, da er det klassefest, og i oktober skal vi til Spania sammen med 50 andre. Liker ikke å se slik ut. Får komplekser av dette.

 

SUKK. Positive er at jeg klarte nesten 15000 skritt i dag som turist.

 

Ha en fin kveld, og så melder jeg meg igjen når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, her har dere meg.

 

Dessverre gikk det ikke så bra etter 18mars. Alt gikk skeis og det har det fortsatt med, men nå prøver jeg atter en gang. Er imponert over dere som holder ut så lenge.

Vekta mi i går var 100,4. Triste greier, men jeg gir ikke opp. Synes faktisk at motivasjonen er på vei tilbake. Har funnet ut at planlegging er det som skal til, håper jeg. Jeg kan ikke ha noe langsiktig mål. Da ryker jeg bare for det virker så uendelig langt. Planen min fremover nå blir å ikke spise brød, poteter, ris og pasta i uken. Egentlig ikke problem bortsett fra brød. I helgene skal jeg være litt mer løs på det. Klarte meg fint onsdag og torsdag. I kveld blir det verre for da skal vi til Sverige og kommer hjem søndag.

Skal komme oftere hit fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kikk, fint å se at du er tilbakesmile.gif. Og som vi alle vet så kan vi miste motivasjonen i blant og da kan det være slitsomt å komme tilbake. Men nå er du her igjen, og hvis vi hjelper hverandre med oppmuntrende ord er det lettere å holde fokus. Som du ser har ikke vi som fortsatt er på tråden "mistet" så mange kilo heller, men vi har stort sett klart å holde noenlunde fokus slik at vekta balanserer med noen gram opp eller ned wink.gif. Jeg satser på å holde vekta gjennom sommeren, og så får jeg gi litt mere gass til høstenrolleyes.gif For i mål skal jeg selv om det tar litt lengre tid enn jeg hadde tenkt.

Akkurat kommet hjem etter en rask sprasertur på 1 time 44 min, og da ble det totalt 11,2 trimpoeng denne uka. Skulle helst ha vært litt flere, men det er så mye annet som skjer at det ikke ble tid til mere.

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til kikk og dere andre. Det er sommer og mindre PC liv, men jeg kommer sterkt tilbake. Reiser på hytta nå og blir borte ut uken.

 

Et liv uten brød, potet og pasta er også min intensjon i sommer. Men jeg er ikke helt uten brød. Til frokost spiser jeg en skive grovt rugbrød med egg eller ost/skinke, en tomat og fettfri yoghurt. Jeg leste en bok av Anne Lindstad: Endelig slank, og den ga meg mange gode tips . Hun gikk ned 26 kg på 5 mnd. Eller har jeg tro på Fedon sin kosttips. Ikke ekstreme om en leser bøkene hans.

 

Jeg tar ikke med meg PC og melder derfor ikke vekt på onsdag. Ha en fin uke, og så melder jeg meg i neste uke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter!!!!!!

 

Nå er det veldig lenge siden jeg har vært innom siden her. Ferie i Italia og mange sammenkomster og flere blir det i løpet av sommeren, så jeg har holdt opp med veiingen for en stund. Men er glad noen av dere holder stand. Vil følge med dere og kommer sikkert tilbake igjen.

 

Men fortsatt GOD SOMMER OG GODT MOT; MÅLET ER NOK DER FRAMME ET STED!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre fra kikk og sebedilla!!

Vi er i samme båt, sol og sommer og uteliv. Det er viktig at vi holder stand her på tråden, minner oss om at det er viktig å tenke oss om av og til. I dag har det vært greit med maten, bortett fra wienerbrød. --grillet til middag-der klarte jeg meg med 1grillpølse og 1 pølsebrød og 1 sss.potetsalat. Så totalt har maten idag vært grei. Nå er det ikke mer god is igjen i fryseren, sjokoladen er oppspist( hadde kjøpt 3 bokser twist som jeg skulle ha til gaver, men ble så skuffet da jeg så hvor lite som var oppi at det meste har blitt brukt her hjemme..(1 boks gav jeg mine foreldre). Så nå er det tomt.. :mellow:

Det er jeg jo glad for , men jeg ble litt sånn forvirret da :unsure: jeg kikket i skapene idag. :unsure:

Da så jeg gulerøttene--hadde glemt at det går an å spise gulerøtter--så nå harjeg litt god samvittighet. :)

Veiing idag var ikke bra+0,5kg til --

det blir bedre når jeg ikke har noe i skapene..

 

Vi gir oss ikke, vi prøver å holde oss i sommer og så starter vi på nytt med skikkelig fokus når skolen begynner.

 

Skal vi sette som mål å holde ossstabile til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere ! Koselig å se at du er innom igjen Sebedilla, håper du også kommer sterkere tilbake til høstenwink.gif Ble samme resultat på vekta for meg også Mia, opp 500 gramangry.gif. Så da tror jeg at jeg "slår følge" med deg og forsøker å holde stabil vekt i sommer, og så kommer vi sterkt tilbake til høsten og kvitter oss med mange kilo til jul biggrin.gif. Vi får satse på å være bevist på hva vi spiser på ukedagene, og kanskje legge inn litt trim. Da kan vi kanskje tillate oss litt ekstra i helgene uten at resultatet blir flere kilo opp. Men tror nok at det er lurt å veie seg en gang pr. uke og rapportere hit, det forplikter kanskje litt så vi avholder oss fra total utskeielselaugh.gif

Hos meg har det vært litt for lite trim i det siste og det straffer seg på vekta. Ikke særlig oppløftende værmelding for helga heller så det spørs hvor mye trim det blir da. Drar på vogna i morgen tidlig og da synes jeg det er best å trimme når det er opphaldsvær. Lite tørkemulighet i vogna i forhold til hjemme så det er ikke så fristende å bli våt. Kan jo alltids håpe at meterologene tar feil tongue.gif.

 

Ha en koselig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...