Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ned 0,7 kg her så denne uka ble det positiv resultat for oss Toam og Sebedilla :P/> Jeg har også satt 80 kg som første delmål, og håpet jeg skulle greie å nå det til 1. mai. Men det går nok litt for sakte fremover til at det er realistisk er jeg redd. Men da får jeg bare ta tiden til hjelp. Kanskje kan det bli litt mere nedgang en og annen uke også, og så håper jeg at innsatsen med mere trim skal gi litt uttelling på vekta også:)/>

 

Sliter litt med å spise nok mat og vurderer om jeg skal legge inn på forhånd hva jeg skal spise. Da er det lettere å justere inntaket. Ser nå at i og med at jeg registerer på kvelden er det vanskelig å supplere med nok mat for jeg vil helst ikke spise en masse like før sengetid. Denne uka har jeg så vidt passert 1100 kalorier pr. dag og skal egentlig spise ca. 1500. Ser også at kostholdsscore blir liten når det blir så stort avvik på kaloriinntaket. Er ikke så flink til å registrere i helgene for da synes jeg det blir litt mere "styr". I ukedagene er jeg alene så da går det bra. Skal forsøke å registrere denne helga for å se hvor mye jeg inntar da. Er bevisst på hva jeg spiser i helga også men vet at det blir mere kalorier enn på ukedagene. Kanskje blir snittet brukbart??? Har noen av dere erfaring med hvordan det virker på vekta hvis en har "minuskalorier" på hverdager og så øker inntaket i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen -så kjekt , Jange-heng deg på.

Mye fint å lese og dere er flinke. :P/>

Jeg har kommet hjem igjen og vekta sto stille, hurra!

 

Idag har det vært vår i lufta her hos meg. Det var herlig.

Så kjekt å høre om turen din sebedilla.

Ja vi har det jammen godt og små ting som vekta blir små når vi får se hva andre land har av motgang og sykdommer.Like fullt er det utrolig hvordan de smiler og er fornøyd med lite.

 

Tidlig kveld , men jeg velger det og så starte med friske ark i morgen. Det ble laks til middag idag og i morgen kjøtt av noe slag.

Jeg har samme erfaring med nettkurs, var ikke fornøyd med tilbakemelding og spurte litt om det og da ble det verre.

Nå er det gullklubben.

God ferie ,toam- stå på, vi klarer det - gjelder å ha hodet med oss.

Det gikk jo fint for deg og sebedilla og betty blue, så flott! Jeg står opp med friskt mot og skal ha en fin sunn dag.

Kikk- så spennende med klubben,men vanskelig når du

holder på med mat hver dag.

 

Hvordan går det med Jange?

 

Ps. Tenkte på deg kikk da vi kjørte lillestrøm fetsund bjørkelangen.

Endret av mia-53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Så kjekt , Jange-heng deg på.

Mye fint å lese og dere er flinke.

Jeg har kommet hjem igjen og vekta sto stille, hurra!

 

Idag har det vært vår i lufta her hos meg. Det var herlig.Så kjekt å høre om turen din sebedilla.

Ja vi har det jammen godt og små ting som vekta blir små når vi får se hva andre land har av motgang og sykdommer.Like fullt er det utrolig hvordan de smiler og er fornøyd med lite.

 

Tidlig kveld , men jeg velger det og så starte med friske ark i morgen. Det ble laks til middag idag og i morgen kjøtt av noe slag.

Jeg har samme erfaring med nettkurs, var ikke fornøyd med tilbakemelding og spurte litt om det og da ble det verre.

Nå er det gullklubben.

God ferie ,toam- stå på, vi klarer det - gjelder å ha hodet med oss.

Det gikk jo fint for deg og sebedilla og betty blue, så flott! Jeg står opp med friskt mot og skal ha en fin sunn dag.

Kikk- så spennende med klubben,men vanskelig når du

holder på med mat hver dag.

 

Ps. Tenkte pådeg da vi kjørte lillestrøm fetsund bjørkelangen.

Hvor er du, Jange? Går det bra med deg?

Endret av mia-53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen

 

Hyggelig at du tenkte på meg Mia

 

I dag tar vi en kjapp tur over til Sverige og får handlet inn til påsken. Ellers blir dette en stille lørdag med ingen utskeielser. Må ta meg sammen skal jeg se resultater. Synes kansje det går litt tregt akkurat nå, men man må jo regne med det.'

Ha en fin lørdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Her blir det heller ikke noen spesielle utskeielser i helga. Skal være hjemme og venter heller ikke noe besøk så da kan jeg bare skylde på meg selv hvis jeg ikke holder meg til fastsatt plan :D/> :D/> .

Skal ta en tur på treningssenteret nå og så blir det vel en avslappende ettermiddag i godstolen med litt lesestoff. Flott (kaldt) vær her nå så i morgen skal jeg gå en lang tur på formiddagen.

 

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

I dag er det en nydelig dag her jeg bor. Håper alle får en like fin dag. Det er så deilig å gå ute når det er fint vær, selv om det er ganske kaldt. Jeg måtte ha lue

Senere i dag skal vi ha korfest for pensjonister. Det setter de alltid pris på. Ikke rart gratis snitter, kake og kaffe. Ikke sikkert bare derfor, men koselig er det. Både for oss og de.

Lurer på hvordan jeg skal klare meg med alle de gode snittene og kakene men jeg tror det skal gå bra. Lager med meg en salat og tar med meg youghurt.

Da ønsker jeg alle en fin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kikk! Minus 600 gram er jo kjempebrarolleyes.gif. Det blir sjelden så mye nedgang på en uke hos meg wink.gifSkulle på trening med min PT i dag, men jeg har så vondt i låret at jeg fant å måtte avbestille. Synes det blir litt bortkastet når jeg ikke kan trene for fullt da slike timer koster en del. Så det ble bare en "vanlig" treningsrunde med litt mindre fart. Brukte heller lenger tid slik at jeg fikk en del trimpoeng. Skal til fysio igjen på torsdag og håper han finner ut hvordan jeg skal bli bra igjen. Begynner å bli ganske lei nå, og i natt vat det også vondt å ligge slik at det ble litt redusert søvn.Er spent på hvordan det går med vekta. Matmessig gikk helga brukbart, men rødvinsglasset MÅ jeg habiggrin.gif. Tar bare litt mere tid med vektreduksjonen, men ........ Bare jeg er tålmodig så når jeg vel målet til slutt!!

Lykke til med veiinga Mia, Sebedilla og Toam - håper vi også får minus som Kikk smile.gifsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, trist at du skal ha så mye plager. Håper du kommer deg fort.

Jeg savnet rødvinsglasset(glassene) i helga. Jeg er helt enig at man heller kan ta det sakte, men jeg har gitt meg selv et løfte om at ingen vin før påsken. Klarer aldri å holde noe jeg lover meg selv, så nå er det kansje på tide.

Lykke til på onsdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Helgas utskeielser viser seg på vekta idag ja, +0,4 kg. Godteriposen med lakris og karamellsjokolade ble alt for fristene, gikk nesten amok før magen og hodet var tilfredsstilt. Tilbragte helga på hytta i nydelig vintervær og føre, med -20 i nattetemperatur. <_<

 

Går på fortsettelsen av uka med godt mot, vannsvøming i går og en stavgangtur i dag i nydelig solskinn, men kuldegrader fremdeles. Ellers er det forberedelser til neste vevoppsett, linrenning til bunadsvestestoff (damask med kallemank).

 

Ha ei fin uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag og jeg har fått meg en smell som jeg fryktet og som jeg ventet.

 

Opp en del og nå snur det. :rolleyes:

Jeg skal finne fram fornuften, gleden og inspirasjonen og starter nå med ny giv -nok en gang.

Vi skal bli spreke og skal aldri --aldri gi meg.. :D Friskt mot, kjære farmorskal det bli fotball til sommeren så må det trenes. :rolleyes:

 

Jeg skal ikke mer opp, nå er det nedover pilen skal gå. Veide meg igår , tirsdag fordi denne dagen ble så travel at jeg ikke ville rekke noe fra morningen av.

Hadde 1 time med yoga på mandag kveld og det var faktisk både spennende og givende. Har vært litt mer opplagt etterpå --så kanskje det er yogaen??

Har hatt travle dager med de gamle foreldrene mine. De rydder opp i økonomien og huset og vi overtar, med alt som følger med av bank og forsikring og alt arbeid med det. Og så skal det forklares om og om igjen til nesten blinde og svakhørende mor og far på sitt vis som går på lykkepillen.

Han er kjempefornøyd for å få bo hjemme og lurte på om han kunne få plystre i huset når vi eide det.

Ja lykkepillen funker for han :D

Skal følge mor til legen og se om hun kan få en lykkepille hun også--da kan det bli moro i huset.. :) :

 

Litt godt å få det unnagjort- så nå kjenner jeg en enorm lettelse for at den dagen de ikke er mer, så blir det ikke noe problem med oss 5 søsken..

 

Reiser på hytta i morgen tidlig, men har med nettbrettet så jeg kommer innom.

Så flott å lese om hvor flinke dere er og det inspirerer meg også.

Dette skal gå bra, vi skal i mål--kom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiiiiiii!!! Ned 1,6 kgbiggrin.gifbiggrin.gif Trodde ikke det var sant så jeg kontrollveide tre ganger laugh.giflaugh.gif Har aldri gått ned så mye på en uke før, kjempeflott! Det gir motivasjon til å stå på, og det ble ikke vanskelig å velge sunn mat i lunsjen i dag. Hotell-lunsj i dag og jeg spiste salat, reker og litt laks, og overså alt på dessertbordet tongue.gif Synd dere ikke fikk uttelling Sebedilla og Mia, men neste uke er det en ny mulighet. Og vi bestemødre gir oss ikke !!Fysio i morgen, spent på om det snart blir framgang å spore....... Uansett må jeg prøve å trene litt, men gleder meg til å kunne trene uten smerte smile.gifHa en fortsatt fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiiiiiii!!! Ned 1,6 kgbiggrin.gifbiggrin.gif Trodde ikke det var sant så jeg kontrollveide tre ganger laugh.giflaugh.gif Har aldri gått ned så mye på en uke før, kjempeflott! Det gir motivasjon til å stå på, og det ble ikke vanskelig å velge sunn mat i lunsjen i dag. Hotell-lunsj i dag og jeg spiste salat, reker og litt laks, og overså alt på dessertbordet tongue.gif Synd dere ikke fikk uttelling Sebedilla og Mia, men neste uke er det en ny mulighet. Og vi bestemødre gir oss ikke !!Fysio i morgen, spent på om det snart blir framgang å spore....... Uansett må jeg prøve å trene litt, men gleder meg til å kunne trene uten smerte smile.gifHa en fortsatt fin uke alle sammen!

 

Grattis, så moro. Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dårlig med trim i dag, fikk akupunktur igjen hos fysio og i dag var det skikkelig vondt. Har fått akupunktur tidligere også, men da var det ikke så smertefullt som i dag. Jeg har muskler som er stenharde så det er vel noe av årsaken. Prøvde meg på litt trening etterpå, men måtte bare dra hjem. Får gjøre et nytt forsøk i morgenwink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er jeg tilbake fra hyttetur, 1 uke uten PC og internett, uten strøm og innlagt vann. -25 grader ute og 5 grader inne når vi står opp på morgenen. Har ikke sjekket opp hvor mange trimpoeng jeg har fatt til, men det ble skitur hver dag, alt fra 1 til 2,5 timer. Ikke varmt nok til å sitte ute, måtte være i bevegelse hele tiden.

 

Veide nesten 1 kg mer enn jeg gjorde før jeg reiste. Ble litt kjeks og kaker hver dag, men jeg orket ikke å bære på øl eller vin. Men en liten cocnac til yatzy på kvelden.

 

Ser at dere er flinke, og jeg skal legge inn i dagboken fra i morgen. Nå er det full skjerping. 2 måneder til 17 mai. og jeg har nesten 7 kg igjen til første delmål.

 

Ha en fin helg, er alene hjemme og tror jeg skal ta meg et glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!

 

Har vært på hyttetur -jeg også. Uten innlagt vann men med strøm. Har gammelt hus fra slutten av 1800 tallet- ;)/> ;)/> og 5 grader -gjerne mindre på kjøkkenet og brusen som sto der var frosset til is.

Musefest hadde det vært så det ble endel vasking og kasting av flasker med vaskemidler som musene hadde kost seg med. Zalokorken var spist opp, hulli grønnsåpa og skurekremen og alt fløt inni skapet. Stivnet og hardt. Brusflaskene var korkene også bortte på, oppi ene brusflaska lå 2 mus-stivfrosset hele greia. Ja ja --alt har sin sjarm. Ikke så mye trim akkurat, men ganske tålig kosthost.

Det eneste jeg angrer på er at jeg kjøpte en 600grams pose med nøtter, rosiner og tørket frukt på Kiwi fredag og min mann spiste ikke så mye. :blink:/>

Gjort er gjort, vi hadde det fint og stille og rolig. Har en liten tv--men vi ser helst nyheter og så blir det yatsy og kabal..

Snøfritt og uten en regndråpe så det var da slett ikke ille.

 

Nå er det mandag og jeg føler meg opplagt og skal ha 1 time yoga idag. Det var en ny erfaring og jeg likte det kjempegodt. Gleder meg og jeg var faktisk litt svett.

 

Betty blue -og kikk så flinke dere er- en inspirasjonkilde for oss andre.

Sebedilla og toam--vi gir oss ikke--vi vet hva som skal til og det skal vi greie.

ingenting er umulig--det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Veiing på onsdaglykke til alle sammen.. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre smerte på trening i dag - håper det betyr at fysiobehandlingen hjelper rolleyes.gifHelga gikk ganske bra, bursdagsselskap i går så da ble det litt ekstra. Men hadde bra med trimpoeng siste uke også så håper det går bra med vekta smile.gif Tror ikke jeg får et så bra resultat som siste onsdag for det tror jeg skjer bare en gang. Men håper vekta viser minus da wink.gif.

Vi krysser fingre og håper vi lykkes !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er snart unnagjort og den gikk fint. 1 times pilatestrening--og matregistrering har gått bra. Klarer å komme under 1600 kalorier og er kjempefornøyd med dagen. :D

 

Vi tar en dag om gangen og registrerer og prøver etter beste evne.

 

Jeg vet jeg kan og vi bestemødre har jklart så mye og vi skal i mål.

Dette går bra!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da en artig tråd :)

Jeg er bestemor på 64.

Jeg skal ikke ned så mye, men leser av og til på ulike tråder.

 

Jeg skal ned 6-8kg. men det er vanskelig, det også!!!

 

Lykke til med kampen deres!! :)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Til lykke med veiing imorgen. Det har gått litt dårlig her et par dager. Jeg blir så lei av hele tiden å tenke på dette. Savner sykt å spise feks. banan. Jeg har ihvertfall funnet meg en oppskrift på noe som ligner brød, og det var faktisk ikke så ille. Nå skal jeg regne ut hva brødet inneholder.

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da en artig tråd :)/>

Jeg er bestemor på 64.

Jeg skal ikke ned så mye, men leser av og til på ulike tråder.

 

Jeg skal ned 6-8kg. men det er vanskelig, det også!!!

 

Lykke til med kampen deres!! :)/>

kokko

så kjekt du kom innom. Ja vi er bestemødre av beste sort.

Heng deg gjerne på. Veiedag er onsdag men en av oss har mandag. det er frivillig.

Vi skal i mål, vi kan og vi vil! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er snart unnagjort, ikke noen trimpoeng idag, er støl og sliten etter pilates igår så da tar jeg en rolig dag idag.

 

Mat --ja har vært borte hele dagen -men kommer meg i mål så noenlunde. spiste en stor appelsin til kvelds og skal ha en yoghurt --dobbel0% --den er god..

:rolleyes:

Havner under 1600--og har igjen noe vann å drikke før kvoten er full..

 

Spennende med veiing i morgen--tvi tvi :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg har tenkt på. Man får jo utdelt en viss mengde kalorier. Hvordag er det når men kommer i overgangsalderen. Kan man spise like mye kalorier eller mindre

 

Etter det som står i GR kursbøkene så skal en ha ferre kalorier jo erldre enn blir, men om overgangsalderen har betydning vet jeg ikke.

Men jeg merker jo at jeg ikke trenger så mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...