Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei damer :)/>/>

 

Jeg trenger litt moralsk oppbakking for tiden - og suger til meg inspirasjon hos dere :P/>/>

Tror jeg har vært innom her tidliger ( orket ikke skrolle meg nedover ) - eller så har jeg bare tenkt at jeg skulle innom :P/>/>

 

Jeg er et skippertakmenneske! Jysla flink når jeg er flink - og vice versa.

Tror nok jeg må lære meg å leve med det siden jeg er 61 ( lurer på hvor årene har blitt av)- mor til 2 og mormor til 3. Jobber fortsatt - og kommer nok til å fortsette noen år til. Mann som også jobber - men han tar ut pensjon i tillegg ;)/>/>

 

I fjor sommer var jeg sannelig slank og fin - etter å ha gått ned nesten 20 kilo. Kjøpte meg masse nye klær - gikk vel egentlig litt amok siden jeg endelig kunne spasere inn i hvilken som helst butikk å kjøpe det jeg likte. Vel - det passer ikke i år :huh:/>/>

Fikk litt panikk da jeg innså at 10 kilo har kommet snikende tilbake - og pila hadde en tendens til stadig å gå galne veien.

Tenkte å gi opp hele greia - innfinne meg med situasjonen osv.

 

Men jeg kan jo ikke det. Ikke trives jeg - og ikke trives knær og rygg når jeg er for tung. Så da er det bare å innrømme for seg selv - og dere - at jeg har lagt på meg igjen - og dette må av :o/>/>

 

Har også min egen tråd - men håper å få lov å hente inspirasjon her hos dere innimellom også.

Er som sagt et skippertakmenneske - ikke alltid like flink til å oppdatere - men det hjelper. Og alt som hjelper trenger jeg nå ;)/>/>

 

Klem fra mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mia 52!

Det er så fint du kommer innom. Det er nettopp nå du trenger å finne motivasjon til å stoppe opp og tenke over hva som skjer med deg..

Jeg har også slitt med å komme tilbake, men det sitter i hjernen.

Idag har jeg vært i besøk og hadde med meg wienerbrød til alle, men kjøpte et grovt muslirundstykke på meg selv. Det var ikke vanskelig, men det hadde ikke gått før ferien. Da hadde jeg ikke de rette tankene. Jeg tror jeg kunne spist til jeg spyr, og med gosdsaker og is og kaker kan jeg dytte innpå i perioder.

Nå har jeg klart å endre meg, hvordan det skjedde vet jeg ikke, men jeg går ikke ofte i butikken, jeg unngår godte, kake og kjekshyllene fordi det er ikke noe som jeg skal ha der.

Jeg baker også et godt grovt brød og putter oppi litt rosiner og kanel og det gleder jeg meg til hvert måltid. :rolleyes:

Nå håper jeg du greier å tenke på at du skal endre tankene dine. Spis grovt og så har jeg i tillegg begynt å drikke melk til måltidene og det metter godt.. :rolleyes:

 

Lykke til--vi møtes igjen på en eller annen tråd!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte mia-53 :)/>

 

Jeg er iallefall fult innstilt på at det er nå det gjelder. Og så langt har det gått utmerket. Vel - kunne alltid vært bedre da - trimmen henger litt etter for å si det forsiktig ;)/>

 

Er nok av den enten/eller typen. Enten slanker jeg meg - eller jeg slanker meg ikke. Og når jeg er i offmodus er jeg farlig. Da spiser jeg alt.

Så når jeg klarer å få endret dette - da har jeg vunnet. Man trenger jo ikke spise resten av kaka fordi om man har skeiet ut med et stykke. Men da er det liksom en liten en som sitter der og hvisker at nå har du jo "ødelagt" alt allikevel så.....!

Jeg starter igjen i morgen, eller mandag, eller kanskje neste måned.

Farlig, farlig tanke :mellow:/>

 

Mine skap og skuffer er kjemisk fri for kjeks og sjokolade - kokesjokolade også. Og fryseren er tømt for is ;)/>

Jeg har mange syndig "likes" - men isen er verst for meg.

 

Nå må jeg planlegge helgas innkjøp - av det sunne slaget. Og det skal jeg klare :)/>

 

Lykke til alle sammen - og riktig god, sunn og mager helg

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Ingen oppdatering på vekt fra meg denne uka for jeg glemte å veie meg i går morges. Har vært på tur med barn og barnebarn og kom hjem onsdagskveld. Skulle egentlig veie meg før jeg dro på jobb i går, men som sagt glemte jeg det, og dro direkte på vogna etter jobb og blir der til søndag. Det er så mye som skjer utover nå så jeg velger å forsøke å holde vekta så godt jeg kan og å starte med dagbok fra september. Skal på en reise gjennom jobben neste uke og uka deretter, og så blir det en ferieuke i syden siste uka i august.

 

 

 

Ser dere andre har vært flinke - gratulerer med godt resultat :)/>

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morge til alle flotte bestemødre :)/>

Håper dere har hatt ei flotte helg med masse påfull av opplevelser og avslapping :D/>

 

En fin dag hos meg - sol, lettere skyet og vindstille.

Og jeg hadde gått ned 0,8 kg. Utrolig glad for det gitt. Har estimert en vektnedgang på gjennomsnittlig 0,4 pr uke ( over gjennomsnittet intressert i statistikker og grafer da må vite) - og dette var oppløftende. Fin nedoverstrek det der ;)/>

 

Nå gjelder det å holde fokus - blir litt flere utfordringer denne uka.

 

Og så var det trimmen da - min dårlige samvittighet. Ble kun 1 økt forrige uke ( den grafen er jeg ikke så stolt av ) - og satser på 2 denne uka. Gjelder å gå forsiktig fram :rolleyes:/>

 

Vi trår til dere - nyter sensommeren og fyller på til høsten.

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!Forsøker så godt jeg kan å holde vekta ut august, men har ikke veid meg på over en uke så jeg er ikke helt sikker på hvordan det har gått. Har ikke vært helt fokusert når det gjelder inntak og i tillegg har det blitt minimalt med trim. Vet at det blir litt til og fra resten av mnd så jeg satser på fullt fokus fra september. Mye som skjer på jobben akkurat nå, og i tillegg har det vært lange arbeidsdager i sommer. Da føler jeg det blir vanskeligere å holde fokus på sunn og "riktig" mat og så blir det lite overskudd til trim.

Men det bedrer seg nå etterhvert som alle er på plass etter ferien så jeg har ikke gitt opp tongue.gif.Håper det går bedre med dere andre, og at det gir resultat på vekta. Rekner med at det ikke var så mye opp når det gjelder deg heller Kikk, og noen dager med fullt fokus så er resultatet helt annet. Neste uke skal du se - da peker vel pila i en annen retningsmile.gif Stå på, og så kommer jeg som sagt tilbake for fullt når denne måneden sier takk for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen fra hytta. Har ikke veid meg. Men har gått opp 1cm rundt livet. Reiser hjem på fredag og da er det full fokus igjen. Har blitt både vin, sjokolade og mariekjeks siste uke. Det spørs om jeg får på meg den nye kjolen sist i august.

 

Lite trim men mye jobbing. Beiset hytta. 30 liter har vi brukt. kjenner det i armene.

Ha en fin uke. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Her hos meg er det ikke så mye minus å fortelle om.

Er i Oslo og passer barnebarn siste uka før skolestart.

Jeg har hatt en vond fot som nå forplanter seg opp i hofta og går nå på 3 kuren med betennelsesdempende og smertestillende. Det blir mest stillesittende og det er ikke fokus på mat i det hele tatt. Ikke fått handlet og det blir mye ferdigmat som min mann fikser og jeg må ta det jeg får.

Smiler og takker og han gjør så godt han kan..Nå blir det stille her i Oslo også, greier å spille kort ute og være ute i hagen med barnebarn så det er da bedre enn ingenting..

Men forhåpentligvis vil denne kuren virke -10 dagers og nå har jeg tatt 3 dager og jeg vil være optimist og tro det virker. Dersom ikke,så blir det lege igjen. Hadde en vanvittig vond reise igår i bil i 10 timer, men lever i håpet om bedre tider.. :rolleyes:

Det blir bedre neste uke, vi kommer sterkt tilbake. ha det fint alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 0,8 kg opp. Det er helt feil vei. Greier ikke å skjerpe meg i helgene. Har mye å jobbe med meg selv der, og det har jeg skjønt at det er bare jeg som kan. Skulle ønske jeg hadde en som passet på meg hele tiden noen ganger. Håper det går bedre om en stund. Jeg gir ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :)/>

 

Hadde en forferdelig spisedag i går. Estimerte sånn noenlunde det jeg hadde trykket innpå - og tro meg, det var ille :angry:/>

Men dårlig vaner skal brytes, så dette legger jeg bak meg og starter på ny med friskt mot i dag :rolleyes:/>

 

kikk - vet akkurat hvordan du har det. Og så har vi bare oss selv å skylde på - vi må gjøre hele jobben - vanskelig, men ikke umulig. Stå på jente ;)/>

 

Tøff du er da mia-53. Er du 53 eller født i 53? Jeg er født i 52.

Passer barnebarn og står i - med vond fot.Vel - hva gjør men ikke for sine barn :)/>

Håper bare at disse medisinene gjør susen - konsentrer deg om det du nå. Helsa er viktigst - og gode føtter er gull verdt :)/>

 

toam - beising er trimpoeng! Himmel - det er jo skikkelig tungt.

Og kos hører med på hytta - iallefall litt ;)/>

 

Betty Blue - forstår veldig godt det med trimmen. Trodde det skulle bli lett i sommer jeg - men det ble lyg gitt :P/>

Skal også på tur siste uka i august og første i september. Prøver å tenke litt magert - men vi får sette alle kluter til utover høsten.

 

Så jenter - vi prøver og feiler - men gir vi opp - ohh no :D/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 0,8 kg opp. Det er helt feil vei. Greier ikke å skjerpe meg i helgene. Har mye å jobbe med meg selv der, og det har jeg skjønt at det er bare jeg som kan. Skulle ønske jeg hadde en som passet på meg hele tiden noen ganger. Håper det går bedre om en stund. Jeg gir ikke opp.

 

Hei kikk!

Skjønner at du trenger oppbakking nå!

 

Vi er her for hverandre. Vi heier på deg og vi GIR OSS ALDRI.

FINN DEG NOEN GULERØTTER OG KJØP NY KÅLROT OG KJENN HVOR VEL DU FØLER DEG I MAGEN NÅR DEN FÅR NESTEN KALORIFRI MAT Å ARBEIDE MED..

 

Jeg kommer hjem til helgen, men vi gir oss ikke-- :rolleyes:

Dette skal gå bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :)/>/>/>/>

 

Hadde en forferdelig spisedag i går. Estimerte sånn noenlunde det jeg hadde trykket innpå - og tro meg, det var ille :angry:/>/>/>/>

Men dårlig vaner skal brytes, så dette legger jeg bak meg og starter på ny med friskt mot i dag :rolleyes:/>/>/>/>

 

kikk - vet akkurat hvordan du har det. Og så har vi bare oss selv å skylde på - vi må gjøre hele jobben - vanskelig, men ikke umulig. Stå på jente ;)/>/>/>/>

 

Tøff du er da mia-53. Er du 53 eller født i 53? Jeg er født i 52.

Passer barnebarn og står i - med vond fot.Vel - hva gjør men ikke for sine barn :)/>/>/>/>

Håper bare at disse medisinene gjør susen - konsentrer deg om det du nå. Helsa er viktigst - og gode føtter er gull verdt :)/>/>/>/>

 

toam - beising er trimpoeng! Himmel - det er jo skikkelig tungt.

Og kos hører med på hytta - iallefall litt ;)/>/>/>/>

 

Betty Blue - forstår veldig godt det med trimmen. Trodde det skulle bli lett i sommer jeg - men det ble lyg gitt :P/>/>/>/>

Skal også på tur siste uka i august og første i september. Prøver å tenke litt magert - men vi får sette alle kluter til utover høsten.

 

Så jenter - vi prøver og feiler - men gir vi opp - ohh no :D/>/>/>/>

 

-mia52

 

Mia 53 erfødt i 52, men bor i 53, slå den ! Da er vi nesten tvillinger :lol:/>

Og heldigvis sier min svigerdatter at jeg har gjort så mye tidligere at denne gangen kan jeg nyteå sitte med foten hevet og bare be om hjelp..

gutten har vært så mye på ferie at han vil være hjemme og leke og slappe av. Greier ikke lure han med på kafe eller butikk så det passer utmerket.. vi spiller amerikaner og han er flink til å være 10 år-

godgutten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal være så vanskelig med litt viljestyrke. Bare putter inn i munnen uten å tenke, Jeg var så fokusert før ferien, hele juli gikk det bra. Lite karbo og magen var mye mindre. Nå står den som en ballong igjen. I morgen skal jeg starte på jobb, og da går det bedre, Der har jeg fokus på hva jeg putter i meg, skal ta med en salatbolle med kyllingbiter, en pakke knekkebrød og et par gulrøtter. Så har jeg både lunch og mellommåltid.

 

Vi tok en treningsøkt på lørdag formiddag, tenkte at det er bare å hoppe i det, blir ikke lettere om vi utsetter det. Har printet ut timeplanen for høsten og skal plotte inn et par spinngtimer i uken. Innimellom kurs i bunadsøm, korpsøvelse, eldreomsorg og barnepass. Godt jeg har en tålmodig mann som blir glad om jeg er hjemme en kveld. Kan ikke skjemme ham bort, he he.

 

Det går bra, vi må bare være beviste på hva vi driver med. Ha en fin søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,00 - kanskje vekta har hengt seg opp :rolleyes:/>

Eller kanskje ikke - prøvde forsiktig med en fot - da var jeg lett da ;)/>

 

Hadde håpet på 4 hekto iallefall - men det nytter ikke med håp. Her må det sterker lut til ja.

 

Vel - har tenkt å være sunn og sprek denne uka. Kontrollveiing på fredag - og så ferie i 14 dager. Da er planen å holde noenlunde vekta. Ikke alltid planen stemmer med virkeligheten - men skal iallefall ha kiloen i bakhodet.

 

Måtte vi alle få ei fantastiske uke - og viljestyrken komme for fult over hele linja. Lykke til damer :)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere damer!Her er det ikke noe særlig å melde - har ikke veid meg på lang tid, og kommer til å starte på "null" 1. sept.Har mistet fokus både på mat og trim så jeg har litt å ta tak ismile.gif. Har blitt litt for mange kosedager i sommer, og når jeg i tillegg ikke har vært særlig aktiv frykter jeg for at det har gitt utslag på vekta. Men fra sept. skal jeg være skjerpet og kun kose meg litt ekstra på lørdager. Jeg kan hvis jeg vil!laugh.gif

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt sol og litt under 20 grader. En fantastisk fin sommer har vi her på sørvestlandet hatt.

Det skal bli godt å ha den å se tilbake på når høsten kommer og vi skal ta tak i hverdagene igjen.

 

Her hos meg er det fortsatt liten bedring, må til legen på torsdag og se på foten igjen.

4 uker på krykker og masse smerter tærer på energien.

Jeg føler med dem som alltid må gå slik og være avhengig av hjelp. Dere er fantastiske--beundrer dere og tenker hvordan dere må ha det i av hverdagen. :unsure:

 

Jeg håper det blir bedre etterhvert. Gir aldri opp håpet om bedre tider :)/>

 

Ser fram til at jeg kan leve uten krykker igjen og få tilbake energien og gå på en høst full av energi og viljestyrke til å endre livsstilen.

 

Jeg kan og jeg vil. :)/>

vi er flinke og vi får det til!

 

heier på oss alle :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer

 

Denne uken var det 0,2 minus å melde. Jeg kan ikke si at jeg er topp fornøyd med det, men etter å ha tenkt over helgen kom jeg til det at jeg skal være glad for den lille nedgangen. Håper på bedre resultat neste tirsdag og at jeg kan krype litt nærmere målet.

Ha en flott uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god torsdag. Glemte helt å gå inn her i går, men her er resultatet. Det er opp 400 gram på 3 uker, ikke helt riktig vei, men det var ferie så jeg kunne vel ikke vente noe annet.

 

Synes selv jeg har vært bra fokusert i ferien, men ble nok slappere etter hvert. Heldivis har jeg hatt i bakhodet at jeg skal ha på en kjole neste lørdag som jeg kjøpte for 3 år siden. Prislappen henger fremdeles på, for jeg fikk den ikke på meg i 50 årslaget den høsten.

 

Siste lørdag i september vil jeg ha på meg en kjole som krever at jeg når ned 6 kg til. Får prøve.

Har blitt lite trim denne uken, gamle foreldre på sykehus og en alene hjemme som ikke orker å lage seg mat. Blir litt mentalt sliten av dette.

 

Håper du blir bedre i bena Betty Blue. Ikke godt å være avhengig av hjep.

 

 

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 84,9 BMI på 27,7

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur til syden og varmen for en uke. Og etterpå er det full skjerpings biggrin.gif Du har nok blandet oss litt Toam - jeg sliter også med smerter i et ben, men det er Mia som behøver hjelp smile.gif

Håper du snart blir bedre Mia, og så møtes vi her på forumet i september med full fokus biggrin.gif

Nå venter en uke med sol og bad på Santorini - gleder meg biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifEr tilbake med full skjerpings fra og med 2. September - da skal kiloene få kamp!!!

Vi snakkes, og jeg ønsker alle sammen lykke til neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke noe særlig nytt å melde, men jeg har fått hjelp i form av kortisonsprøyte i kneet og har hatt 2 dager uten smerter og jeg er neste i sjokk. 5 uker i strekk.

Heldigvis er det håp nå, skulle ta det rolig mens medisinen virker i kneet og det er lett å si til en dame som ikke har fått ordnet noe særlig i heimen på 5 uker..

Takknemlig for det fine været slik at vi har levd utendørs det meste av tiden.

 

Prøver å være flink, men det er nok blitt for mye kalorier --jeg burde vel holdt meg på 12-1300 når jeg ikke har trim, men det har det ikke blitt. Jeg velger å være fornøyd om foten blir bra nå og så får jeg lov å gå tur og prøve den nye sykkelen min med 21 gir(hvordan skal det gå)om ikke så lenge! Det skal bli godt.

 

Ønsker dere alle god tur og kos dere -dere som er på ferie . Har ikke full kontroll på dere nå, men vi er snart i september og da starter vi med høsten og nye muligheter.. Sette oss et mål, det må vi få til!!

 

Idag blir det skjell til middag, tar lettvint middag og koser oss ute, det minker på goddagene... :rolleyes:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Betty Blue, og så håper jeg sprøyten virker for Mia.

 

Fredag formiddag fikk jeg tatt en runde i huset, farget håret og klippet meg, en tur på treningssenteret. Så ramlet det inn besøk.

 

Det har vært en hektisk helg her med besøk av datter og to barnebarn. De bor 25 mil unna så det er ikke bare å stikke innom. Det var kjøpesenter og 7 km rundtur på lørdag, I dag gikk vi til en gammel venninne av datteren og hjem igjen. Det ble 9 km. Hun kommer tilbake om 3 uker så jeg får hvilt meg litt til det, <_</>

 

Har prøvd å være flink med mat, men det ble mye sjokolade på fredag. HUFF. Skal litt til for å trimme av seg alt det.

 

Nå har de dratt og vaskemaskinen går for fult. Og jeg så må ut for å fylle diesel på bilen. Pleier å være billigere på søndager, men det var vist nesten 13 kr literen i dag også. Må jeg så må jeg.

 

Ha en fin søndag kveld og lykke til i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og 7.dag uten særlige smerter!

Jeg er optimist.

Har ikke veiet meg i går. Jeg starter 1.september og går på vekta da og så inntil da lever jeg så godt jeg kan. Det har også blitt litt for mye sjokolade enkeltedager.

Fredag hadde jegså lyst på sjokolade at jeg spurte min mann om å kjøre og skaffe oss noe.

Da kom han fram med 2 store plater som han hadde kjøpt..

 

Den ene for i oss fredag og resten en annen dag.. :lol:

ja det var den helga!

 

<Jeg vet at jeg kan --jeg vil klare å gå ned minst 10 kg. og kanskje det skal være mitt mål til jul?

 

Ha ei fin helg alle sammen--tilbake her 1.september!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, endelig fredag og jeg har en fridag. Tok en treningsøkt med spinning og styrketrening i formiddag, og så får jeg ta litt husarbeid. Senere i dag skal jeg fikse litt på en kjole jeg ikke ar brukt på nesten 10 år. Kan få den på meg, men det blir penere om jeg heiser den litt opp på skuldrene, Blir litt romsligere over magen og baken. Og så er den lang så jeg klipper den av. Mer anvendelig da.

 

Er fornøyd med veiingen på onsdag var 84,9 kg og tilbake der jeg vær før ferien. Målet nå er under 80 før jul. Da kommer jeg ned i 26 i BMI.

 

Føler at kroppen fungerer greit, matinntaket er ok og etter at jeg reduserte/kuttet ut brød med gjær føler jeg meg mye letter og mindre oppblåst. Magen er ikke i veien hele tiden. Et steg av gangen så får jeg inne nye rutiner.

 

Ha en fin helg alle sammen. Vi skal på hotell lørdag og søndag og det blir jo en utfordring. Få spise litt og gå litt tur i pauser. I hvertfall kan jeg ønske meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...