Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Ny måned -endelig føler jeg meg bedre i foten-og ser framover.

Vet ikke hvor lenge kortisonsprøyta virker, men er mer opplagt nå..

 

så er det mål for høsten. Satser på 89 kg. til nyttår-

 

Vi står på

Veiet meg idag 97,8 kg.

jeg velger å gå tilbake til veiedag mandag som jeg hadde før.

Mener jeg var mer påpasselig i helgen da.

 

Mål for september--minus 3 kg..Fullt mulig :D

 

Jeg kan, jeg vil og jeg kan få det til!!

 

Heng på--vi er de beste!!

 

Så flink du har vært toam--

og vi andre er vel snart klar for nye utfordringer nå i september?

 

Snart tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Da er ferien over og jeg er klar for en restartsmile.gif. Fortsetter veiedag på torsdag, og venter til da med å sette ny startdato. Av erfaring vet jeg at jeg samler opp litt væske i kroppen på ferieturer så derfor vil det virke som jeg får en kjempestart med masse nedgang hvis jeg veier meg i morgen og setter det som startvekt. Venter jeg noen dager etter ferien forsvinner noe væske og da får jeg et riktigere utgangspunktwink.gif. Men dagbokføring gjelder fra i morgentongue.gif.Toam- kjempebra resultat, nå går der rette veien!Mia - flott at du kjenner bedring i foten. Håper det varer for da er det mye enklere å få trimmet litt. Jeg sliter fortsatt med smerte i baken og låret, og det virker veldig hemmende på treningen. Hadde problemer med å sitte i feirien og måtte ty til smertestillende. Fikk en kortisonsprøyte i juli men det virket ikke heller. Må nok tilbake til legen for å se om det er mulig å finne en løsning på dette. Har hatt smerter siden i oktober!!Ser du har meldt deg på utfordringen "Minus 3 kg innen 1.okt". Jeg blir med på utfordringen jeg også!Nå MÅ jeg skjerpe meg og komme skikkelig i gang. Største utfordring er å redusere inntak av vin og snacks, har blitt alt for mye i sommersad.gif varme sommerkvelder er "farlige" for vektalaugh.gif Men nå blir det høst og da blir det ikke så fristende å ta et glass på ukedag i allefall! Hjelper langt på veg om jeg reduserer ned til et par glass på lørdag!

Vi står på utover høsten og nærmer oss mål med små skrittrolleyes.gif Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg veide meg i dag og hadde gått ned 400 gram, Fornøyd med det ettersom det var både vin og kaker/dessert i helgen. Vekten nå er 84,5 og det gir enn BMI på 27,6.

 

Målet er å gå ned til 82kg før 1. oktober, dvs 2,5kg på 4 uker. Føler at det fungere nå. Det blir ikke alltid så mange skritt på meg, men klarer å få til trening 3 timer i uken. Og minst en god tur i helgen. Det holder i hvertfall til 7 timpoeng. Det som måtte komme mer får bli en bonus.

 

Jobb, gamle foreldre, barnebarn, og andre hobbier skal også ivaretaes. Kan ikke la livsstilsendringen ta helt overhånd her. Da klarer jeg ikke å holde det gående. Sprekker på oppløpssiden og så kommer kiloene raskere på enn de gikk av.

 

Har jo bare gått ned 5 kg, men jeg merker det, og jeg har begynt å kaste klær. Da kan jeg ikke gå opp igjen. For jeg vil ALDRI mer veie 90kg. Der er ikke meg.

 

Stå på så kommer vi i mål.

 

Sengen kaller, jeg skal på jobb i morgen. Ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du har gått ned, toam.

 

Det er viktig å holde fokus og endring er endring og det er jo flott du merker det på klærne.

Betty blue-vi startet fint denne måneden, håper vi greier minus 3 kg..i september, det hadde vært en flott inngang til høsten.

Vi står på videre. :rolleyes:

 

Jeg har klart meg godt siden søndag. Det virker som om hjernen spiller på lag med meg. Jeg har litt vondt i foten , men det er 4 dager uten krykker og jeg er fornøyd..

 

Vi jobber videre mot en lettere hverdag.. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra, kjenner at klærne er romsligere, glidlåser går greit igjen på ytterjakker og buksene strammer ikke.

 

En endring jeg har gjort i tillegg til maten er at jeg tar 30 days, 2 hver dag, og det er de nye med krom. Prøvde det for et par år siden uten å oppnå noe, men merker at jeg nå ikke har det søtsuget. Går glatt forbi alle sjokoladehyller og annet i butikken. Og uten sukker går det så mye lettere å gå ned i vekt.

 

Får bare til 2 treningsøkter denne uken, var på korpsøvelse i går og hos mine foreldre etter jobb i dag. Fridagen min på fredag må jeg gi slipp på denne uken da ei anna skal ha fri og en av oss bør være der. Da blir det ikke trening, så jeg får ta det på torsdag.

 

Og så vil vi reise på hytta i helgen, Nå begynner det å tette seg med arrangementer utover, så det kan bli siste helgen før slutten av oktober. Og da må vi dit for å gjøre klar til vinteren.

 

STÅ PÅ, vi kommer i mål, det er bedre å gå litt ned enn litt opp. Og målet om 3 kg på en mnd er greit. Skal prøve å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg i morgen og "nullstiller" vekta. Jeg skjønner ikke at det går an å være så dum at jeg må kvitte meg med de samme kiloene gang etter gangangry.gifangry.gif Kjenner at klærne strammer igjen og det er ingen god følelse! Men jeg har tatt tak i problemet på nytt og vært nøye med å føre dagbok fra mandag. Fikk kostscore på over 9 i dag smile.gif Og så har jeg tatt to turer i treningsstudio. Det blir nok de eneste denne uka for vi drar på vogna i morgenkveld. Men satser på gåturer og har som mål minimum 10 trimpoeng pr. ukerolleyes.gif Krysser fingre for at vi lykkes med å miste 3 kg i løpet av denne månedenbiggrin.gif

Ha en fortsatt fin uke, og så håper jeg vi får en nydelig høsthelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Det har ikke gått så greit med meg i det siste, men nå føler jeg at motivasjonen er tilbake. Tirsdag begynte jeg med ny diett og den har jeg tro på. Har prøvd så mye tidligere men kanskje denne gangen. Tirsdag morgen sto vekta på 102,6. Det var i hvert fall ned fra forrige tirsdag. Da var det 103,8. Spennende til tirsdag. Da har jeg vært en uke på diett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Da er helga snart over og jeg har klart meg ganske brasmile.gif Dro på vogna torsdagskvelden, og fredag da jeg akkurat skulle lage meg lunsj fikk vi besøk. Koselig det, men det var gjester som hadde god tid wink.gif. Jeg tok et bitte lite formkakestykke til kaffen, men lunsjen gikk i vasken! Da de dro nærmet det seg middagstid sådet ble litt dårlig med riktige måltider på fredagtongue.gif Men ellers hadde jeg mer fokus enn jeg har hatt på lenge. Klarte til og med å redusere vininntaket biggrin.gif Og 15 trimpoeng ble resultatet denne uka og det er jeg kjempefornøyd med. Håper det gir resultst på vekta på torsdag dasmile.gifHvordan går det med dere Toam, Mia og Kikk? Lenge siden Sebedilla har vært innom her nå. Håper det går bra med deg også.

Ha en fin uke smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter.

Veiedag for meg idag og det er jeg glad for.

minnus 0,3 --og minus er minus. Glad for at jeg valgte mandag som veiedag, det satt inne ihodet både lørdag og søndag.. Den halve sjokoladeplata har ligget godt ynlig i kjøleskapet men jeg skal ikke ha det. :rolleyes: Jeg har spist 2 kroneis i løpet av uka og klarte meg godt da jeg hadde besøk og var på besøk.. Nå har jeg fått hjem trimsykkelen -så da er det å huske at jeg skal trimme litt.

:rolleyes: Jeg ser jo at med litt mer aktivitet så ville jeg ha gå ned mer.. :)

 

Da står vi på , fokus mitt denne uka er trimsykkelen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Uka har gått bra den. I morgen er det veie dag igjen og jeg har forhåpninger. Har vært flink hele uka og ikke hatt en eneste utskeielse.

Rørte ikke en dråpe vin i helgen og det er lenge siden sist. Eneste utfordringen jeg har hatt er å spise 6 måltider hver dag. Det er også litt kjedelig måltider, men jeg skal holde ut disse 10dagene som dietten varer. Den varer selvsagt lenger, men det er et 10dagers opplegg så er det på`n igjen. Det som er artig å se er at jeg virkelig har vilje, noe jeg trodde var forsvunnet for ellers hadde jeg ikke klart å holde ut, men det har ikke vært vanskelig. Jeg er ganske fokusert på dette + at jeg drikker bøttevis med vann har jeg inntrykk av. Nå har jeg 3 dager igjen av denne 10dagers omgangen så begynner jeg på ny runde, men den kommer jeg ikke til å fullføre slik jeg har gjort. Jeg må finne ut hvordan den påvirkes av at jeg har en spise/kosedag i ny og ne, for det er ikke holdbart å bare holde på slik. Jeg får heller bruke lenger tid. Jeg har satt meg et delmål at jeg skal klare 12,7kg før jul. Det er 0,8kg ned i uken. Vet det er et hårete mål, men siden jeg er såpass motivert har jeg lyst å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har vært så flink i flere uker, ikke tenkt på sjokolade eller annet. Men så reiser mannen på jobb og blir borte hele uken samtidig som jeg må på senteret og handle noe i går kveld. Og der lå både Berlinerbollen og Cuba og ropte på meg. De ville så gjerne være med meg hjem og det sa jeg ja til, svake menneske. Spist er spist, vi får se hva vekten viser i morgen.

 

Fikk ikke trimmet i går eller i dag, så jeg satte på LiveGym i kveld og tok 50 min pilates her hjemme. Ble litt svett selv om et barnebarn ringte og skulle ha hjelp til lekser innimellom.

Har dere ikke mulighet for treningsstudio vil jeg absolutt anbefale LiveGym. Og har du ikke mulighet der og da så kan du hente opp timen når det passer deg. Kjenner jeg er stiv i nakken så jeg skal ta en avspenning kl 22 før jeg legger meg. Så kan jeg gå til sengs med en bok etterpå.

 

Tøff diett du går på Kikk. Men slikt gå greit for 10 dager om en må ned pga en spesiell anledning, eller for å komme i gang.

 

Nå skal jeg kose meg litt med strikketøyet og TV og kanskje litt cottasje cheese med hakka mandler til kvelds.

 

Ha en god natt, vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott kikk, tenk minus 2,8 -helt rått!

Hvordan spiser du da? eller er det bare flytende?

 

Tenk deg toam, jeg hadde en halv stor melkesjokolade liggende i kjøleskapet ovr 1uke. I går kom jeg på den lure ideen at det var jo valgvake og kos! Mannen sov middag og vips var neste alt borte før han kom inn i stua.. Tenke seg til å spise så dumt--men men --gjort er gjort. I dag har dt gått bedre, litt mer aktiv og foten er ganske bra. Nå kan jeg tenke meg å gå en tur i morgen men ikke på asfalt.

Betty blue -spennende med veiingen vi er jo i siget!

Vi står på, vi greier det utrolige!! :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det veieing i dag. Ikke mye, men ned. 0,3 kg. Og det er ikke opp. Merker at jeg er fornøyd med å gå ned lite. Vet at om jeg mister mange kg så er det mest vann. I hverfall så lenge jeg ikke går på ren lavkarbo. Orker ikke all fettet som hører med. Holder meg til grovkarbo, og egentlig lite karbo, men også lite fett.

 

Medlemskapet mitt i gullklubben gikk ut i august, og så lenge jeg går ned skal jeg klare meg uten. Peker pilen oppover så er det på med gullmedlemskap eller evt et seniorkurs på nettet. Har gått noen kurs på kveldstid, men tror jeg kan bruke tiden bedre enn å sitte på et kurs. Gikk ikke mye ned på disse kursene heller.

 

I dag skal jeg på spinning, tok med meg klær og sko og går rett fra jobb, Ha en fin onsdag. Stå på, vi kommer i mål. Det tar bare litt lenger tid i vår alder.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 84,3 BMI på 27,5

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og minus 0,4 kg! Hadde gjerne sett at det var litt mere, men det var i allefall i riktig retningsmile.gif. Nå er det bare å stå på så kommer resultatene etter hvert. Mia og Toam - Vi kan ikke vise til samme flotte resultat som Kikk, men vi kommer etter med små skritt biggrin.gif.Er flink med maten og registrerer alt i dagboka. Har fått snitt på ca. 8 i kostholdscore og det r jeg forbøyd med. Ble litt dårlig dag i går for jeg måtte jobbe overtid og var ikke hjemme før klokka 23. Visste ikke at det ble aktuelt med overtid før jeg dro på jobb så jeg fikk ikke planlagt maten godt nok. Men ellers har det gått bra. 2 dager i treningsstudio hittil denne uka, og så satserjeg på en tur dit på lørdag. I tillegg ble det en 8km rask gange på tirsdag og planen er den samme runden på søndag. Så håper jeg det vil gi et flott resultat på vektarolleyes.gif. Har ingen spesielle planer for helga så jeg har ingen unnskyldning for ikke å holde fokus på riktige valglaugh.giflaugh.gif

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen unnagjort - og i dag ble jeg skikkelig sliten! Intervalltrening på mølla og litt styrketrening etterpå kjentes godt i kroppen tongue.gif Hærlig når en er ferdig dabiggrin.gif, og forhåpentlig gir det resultater både når det gjelder formen og vekta!

Indrefilet med (litt) gratinert potet til middag i dag, og så blir det litt kos med et par glass rødvin smile.gif

GOD HELG !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var ferien over for denne gang B)/>

 

Og jammen gikk jeg opp gitt - merkelig :rolleyes:/>

 

Vel - da er det bare å starte på an igjen. Gamle kilo skal av - sunne matvaner innarbeides igjen - treningsplan klargjøres - og vin kun på lørdagen :D/> :D/>

 

Er dårlig motivert - men da er det bare å bite tennene sammen. Vet jo at jeg trives med GR dietten - og treninga også når jeg bare får starta :P/>

 

Obs - det glemt jeg - vekta viste 84,4 kg. Skal iallefall ned til 75 - helst under 70, men 75 er bra ;)/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter!

 

Nå er jeg tilbake igjen etter sommerens ferier både i inn og utland og mye besøk!, sykehustur , mye god mat og drikke og selvfølgelig vektoppgamg!

 

Følger deg mia og min vekt idag var 85,4 kg og må prøve å komme meg til 80 i løpet av høsten ved hjelp av dere jenter, flink til å motivere hverandre gjør vektnedgangen lettere. Venter på en operasjon i hoft i løpet av kommende måned, men prøver å gå en tur hver dag og følger vanngymnastikken hver uke.

 

Ha en fin uke alle "gamle kjente"!!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da landet vi på omtrent det samme. Jeg veide 84 nå, ned 300 gram. Alle monner drar. Nå er det viktig at jeg holder kursen så dere ikke går forbi meg :D/> Det er jo noe å sikte mot. Må ta meg sammen om jeg skal klare de 3 kg i september. Hvordan har dere tenkt å klare det? Noen gode råd.

 

For vi må ha mål, ellers blir det bare en "syklubb". Hyggelig nok, men jeg trenger å gå ned. Helst 15 kg til. Og da må jeg ha noen som drar meg. Satser på dere. Dette skal gå bra.

 

Ha en fin onsdag, så snakkes vi.

 

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 84,0 BMI på 27,4

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,1 kg denne uka, kjempefornøyd biggrin.gif

Hyggelig at du er tilbake Sebedilla - nå er vi flere til å motivere hverandresmile.gif jeg er enig med deg Toam at vi må lage oss mål. Jeg er også inne på Minus 3 kg i oktober-tråden, men tror nok det kan bli vanskelig å greie det. Men jeg er kjempemotivert nå og registrerer all mat. Sliter litt med å få i meg nok mat så jeg forsøker å skrive inn frokost, lunsj og middag på morgenen så ser jeg hvor mye som mangler og kan enklere justere inn. Har lagt meg på et inntak på 1500 kalorier som jeg tror er riktig for meg.

Jeg har laget meg delmål som jeg håper vil motivere. Det er SÅÅÅÅÅ demotiverende og vite at det er ca. 15 kg til jeg er i målwink.gif Derfor har jeg i stedet fokus på å nå delmål, og når det første er nådd vil jeg lage meg et nytt. Minus 3 kg tråden er også en inspirator, selv om jeg vet det kan være vanskelig da jeg har en tendens til bare å miste noen hundre gram i løpet av en ukesmile.gif

Nå er jeg snart klar for å reise på vogna for helgen. Nærmer seg slutten på campingsesongen nå så snart er alt ved det " gode gamle" dagliglivet. For meg er det mye enklere å holde fokus når jeg er hjemme. Blir lett litt feriepreg over dagene på vogna, men jeg har skjerpet meg denne måneden så det ikke glir helt uttongue.gif

Ha en super helg og så håper jeg på flott høstvær slik at vi kan få lange fine gåturer rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg meg en treningsøkt. Det har vært noe hver kveld denne uken. Men ettersom jeg har fri i morgen så kunne jeg trene litt senere enn vanlig. Kan tåle å ikke få sove med en gang.

Jeg har ikke trent siden søndag, og bare gått en tur. Denne helgen blir nok ikke bedre. Hotellopphold fra fredag til lørdag ettermiddag, deretter barnepass. Må ta med meg joggesko og gå ut litt i lunchen eller en annen pause.

 

Og så er det så lett å glemmer seg bort når det er så mye god mat. UFF. Fokus er tingen, Hele tiden. Straffa er jo at en går opp i vekt istedet for ned.

 

Ha en god natt, tar nok med meg PC. kan hende jeg kommer innom og forteller hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :rolleyes:

 

Dagens veiing er over og resultatet er - 0,3 kg, selv etter ei hyttehelg med rømmegrøt og sørlandsships på menyen!

Dårlig med trimming og en stygg bronkitt holder meg borte fra svømming denne uka, men jeg mister ikke motet av den grunn. :rolleyes:

 

Høsten er j her og fjelltoppene rundt meg er fått hvite blomster og liene prydes meg vakre gul, røde, grønne sjatteringer, herlige bilder for øyet! Nyt dagene jenter! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :rolleyes:

 

Dagens veiing er over og resultatet er - 0,3 kg, selv etter ei hyttehelg med rømmegrøt og sørlandsships på menyen!

Dårlig med trimming og en stygg bronkitt holder meg borte fra svømming denne uka, men jeg mister ikke motet av den grunn. :rolleyes:

 

Høsten er j her og fjelltoppene rundt meg er fått hvite blomster og liene prydes meg vakre gul, røde, grønne sjatteringer, herlige bilder for øyet! Nyt dagene jenter! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...