Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Ned 600 gram og er godt fornøyd med detsmile.gif Hyggelig å se at vektpila peker ned, og selv om den ikke gir et kjempeutslag så er det i riktig retning. Har følelse av at pilen har vært som en pendel i lang tid, men nå har den endelig kommet på rett sporbiggrin.gif Har fortsatt 1,2 kg igjen til jeg er ned på vekta jeg hadde først på desember men jeg nærmer meg. Og før måneden er over skal jeg kvitte meg med de grammene også!

Ha en fin kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Håper ikke gårsdagen ødela for mye. Jeg var nemlig på smaks messa i Lillestrøm og heiv innpå smaksprøver. Jeg hørte om noen som hadde vært der som sa det var en dårlig messe, men jeg synes den var helt topp. Masse god mat og masse folk. Skal tilbake i dag, men da skal jeg på øl/brennevin delen. kanskje det var der vedkommende hadde vært? Det er også øl festival i Lillestrøm så det er nok liv der. Skal bli artig å komme litt ut. :)

I morgen skal jeg i bursdag til min mor. Hun har i dag, men skal feire det litt i morgen. Jeg har kjøpt matvekta til GR i gave. Den synes jeg er veldig fin selv og jeg mener hun en gang sa hun ønsket seg den. Jeg skal også lage maten. Vi skal ha lammestek med fløtegratinerte poteter og så skal jeg lage en creme brule til dessert. I tillegg skal jeg lage potetsalat og eggerøre til 95personer. Det er Lillestrøm storband som skal ha fest. Må også lage en haug karbonader til jobben. Så jeg har nok å drive med denne helga.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa var den uken over og en oppsummering er på sin plass, uansett hvor vondt det gjør langt inni sjelen. Det har ikke vært positivt. Bare 2 treningsøkter på en uke, og ingen turer. Blir for lange dager på jobb. Går inn i siste uken nå, og jeg har så mye timer til avspasering at kan gå litt tidligere et par dager i uken så jeg kan trene før jeg blir for sulten og trøtt.

 

Kikk: Jeg var på den festen på lørdag og maten du hadde levert var nydelig.

 

Og til den festen fikk jeg jo ikke på meg kjolen. Innom storsenteret og fant meg en sort kjole på salg(en til)som jeg kunne ha tynn jakke over så ikke den store magen skulle være så synlig. Fryktelig at en må kjøpe noe nytt hele tiden når skapet er fullt. Jeg blir deprimert av det. Hadde jeg bare fått has på sukkeravhengigheten min. Jeg klarte å slutte å røyke for 12 års siden, og så klarer jeg ikke å kutte ut sukkerholdig mat.

 

Gubben er bortreist på jobb et par dager. Nå tar jeg kvelden foran TV. Det blir noen lange dager på jobb i neste uke så jeg få komme meg litt tidlig i seng.

 

Ha en fin søndagskveld. Veier meg mandag eller tirsdag.

 

Vekt 2014:

Jan. 86,5, febr: 87,4,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dårlig med trening her også denne uka. Har hatt feber siden fredag (influensa) med skikkelig smerter i kroppenangry.gif Ble dårlig med kostholdet også for det var ikke mye som fristet. Har nettopp målt feber og fortsatt er det 39 grader. Skal egentlig på møte i morgen og tirsdag (hotellopphold) men får avvente å se hvordan formen er i morgen tidlig. Har jeg fortsatt feber er det vel bare å være hjemme, selv om jeg gjerne skulle deltatt. Eneste trøst er at jeg slipper fristelser med all den gode maten, og alle godsakene på dessertbordettongue.giftongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei hei alle sammen :) Må ærlig innrømme at frustrasjonen snart tar overhånd her altso :huh: Har gått OPP 700 g. Og eg som følte at denne uka måtte det virkelig ha gått ned...... har vore flink å trimma med mine 17,7 trimpoeng. Men det er den maten da. Når eg såg på oversikten på sida mi, hadde eg hatt et gjennomsnittlig matinntak på 1164 kalorier siden 2. januar. Men denne siste uka har jeg lagt på ca 1300-1400. Eg føler at alle cellene i kroppen min har tjora fast alt fettet mitt. Her skal ingenting forsvinne nei.... :blink:

 

Hva gjør eg feil???? Har sendt tre meldinger til min tidligere kursleder, men har ikkje fått svar.... kanskje ho er sur for at eg tar nettkurs istedenfor å melde meg på til henne <_<

 

Lykke til videre alle sammen, og ha en riktig god bedring Betty Blue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, "denne dagen blir go"-sang min lille niese i går.. :)

 

Radiogaga, jeg tror du spiser for lite...Det finnes en kalkulator på GR sidene et sted..

Har du prøvd det? og med 17 trimpoeng blir vel kroppen helt frustrert både yte og får kanskje for lite mat slik at den kan gå i kaloriunderskudd?????

 

Mitt fett har også tjora seg fast.. Skal på trim idag, men jeg merker at det er litt mye salt i noe av det jeg spiser og vi har i heimen et saltfattig kosthold..

 

Har ikke vært superflink denne uka men jeg tror jeg klarer meg fint.. Har vært borti sjokolade og snusa litt på det..Bursdag igår gikk veldig fint--2 små sneier av kakene..

Må skrive idag, for sammensettingen av næringsstoffer er feil.. Blir for lite melk, bl.a.

 

Veiedag onsdag, tror jeg har gjort litt dumt å veie meg flere dager denne uka--blir så fokusert på vekta og når den går opp--så må jeg ha TRØST. Så skikkelig dumt :angry:

 

Ha en fin dag--denne dagen blir god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiogaga: Jeg tror også du spiser for lite. skal ikke under 1300 sa min kursleder for et par år siden. Går du på nettkurs? da kan du vel be den kurslederen vurdere inntaket ditt.

 

Sammensetningen synes jeg også ofte blir feil. Når jeg sjeldent drikker melk så må jeg har grøt til frokost eller 3 yoghurter pr dag. Det blir litt voldsomt.

 

I dag kom ei på jobb med masse bananer og KAKER. Hadde fått med fra et arrangement i helgen. Jeg sa HØYT nei takk til kaker. Da kan jeg ikke snike meg ut i gangen os hente noe. Men en banan kan jeg legge tilside til i morgen. I dag er det eple og appelsin som er skåret opp hjemme og tatt med i boks.Har veid det og klarer da mine 300 gram frukt.

 

Salat til lunch og wok til middag så får jeg også nok grønnsaker. Bra dag.

 

Vi gir ikke opp. Veier meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Tusen takk for tilbakemeldinger Mia og Toam :) Ja eg spiser nok for lite, so denne uka har eg bestemt meg for å satse stort for å komme opp i 1600 kalorier. Får ta noen mandler til kvelden om eg ser det blir for lite.

Men det gjeld å planlegge. I dag har eg lagt inn alle måltidene mine, og det kommer eg til å fortsette med :)

 

Eg har meldt meg på GR gull, og da er det vel ingen kursleder som eg kan "snakke" med???

 

Javisst, dette klarer vi, det er bare å ha fokus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne uka hadde jeg gått ned 0,8 kg. Det må jeg si meg fornøyd med, hadde jo også litt utskeielse i helgen men klarte å hente meg fint inn igjen søndag. Hadde vært moro med 1 kg neste mandag. Jeg må også få i meg 1300 kal om dagen. Skal skrive dagbok nå og kontrollere at jeg får i meg nok.

 

Så morsomt da toam at du hadde vært på den festen

 

 

Ha en fin mandag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Kikk-ned!!!

 

Jeg skal veie meg onsdag morgen og tror ikke det er så mye ned -føler meg full av væske..

Hadde 1 times gruppetrim igår og tur i 30 min idag.

 

Jeg VET at jeg må begynne med daglig tur. Det virker.. Bruker rokkeringen men vet ikke hvordan jeg skal registrere det.Spurte kursleder men det var ikke noe hjelp å få..Bare at jeg måtte ha 20 min for å få et trimpoeng..Jeg vet ikke om det er kondisjon eller styrke-blir forvirra da.. :mellow:

 

Greier der å holde dere borte fra vekta hele uken?

Jeg har hattt dilla på vekta denne uka, men har klart å holde meg unna idag.. Det hjelper jo ikke , blir bare stressa og irritert av det..

 

Nei nå skal jeg fullføre kurset og så skal jeg greie meg med gullklubben og dere.

Hjelper ikke å gå nettkurs -JEG MÅ LEVE LIVET MITT sjøl og ta tak i aktivitet og skrive og planlegge morgendagen.

 

Tilbake i morgen--håper på gode meldinger til dere! :) jeg gir meg aldri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen

 

Jeg flyr på vekta hver dag. Blir alltid hekta på den vekta når jeg starter en slankekur. Jeg vet jeg ikke burde pga. bla annet at du kan få en oppgang den ene dagen selv om du har gått ned en dag. Det kan sikkert være demotiverende.

Jeg har i hvert fall slutta å tenke på det for jeg klarer rett og slett ikke å la være vekta. Jeg går på vekta hver morgen og blir glad hvis det er positivt og prøver å forskyve den negative tanken hvis tallet er negativt, men uansett har det jevnet seg ut når mandagen kommer. I hvert fall for min del, men da må jeg ha hatt en noen lunde flink helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går også på vekta hver dag, aksepterer en naturlig variasjon, den kan faktisk variere en kilo fra en dag til en annen. Spørs hva man har spist. Reker f eks, holder på masse vann. Det har bare blitt en del av morgenstellet, og virker ikke demotiverende på noe vis.

 

Synes det var værre med en veiedag bare, for hvis den da viser i overkant av skalaen, så er det mye mer frustrerende.

 

Det at en oppgir vekt på mandag, har jeg gjort for å holde meg litt i skinnet gjennom helga egentlig.

 

Har også vært borti det å spise lite, da sto vekta pal. Jeg landa på Ca1600 P dag, men måtte trene minst en time også daglig. Da gikk det ned ca 1 kg i uka.

 

Det vanskelige er å ikke putte noe ekstra inn i munnen utenom det tillatte, " bare litt" her og der er min store fiende...noen svisker fra en skuff, litt mer pålegg, bare ei skje til av den gode middagen...frukt på senga til den spennende boka, det blir flere hundre kalorier om dagen og spolerer hele opplegget.

 

Går en time hver dag nå, truer meg til det, med et vondt kne. Men det går sakte. Setter en seg til mens en er i vente køen for behandling/ operasjon, så har en gjort det. Men jeg er vant til å lange ut, marsjer i vei, synes det er mye bedre. Da må en ha knea i orden...

Men ...ingen unnskyldning, det er mye annet en kan finne på også, trening på matte osv. Eller sykle på senteret, sammen med andre.

 

Fysioterapeuten råda meg til å kjøpe sykkel hjemme. Men jeg har hatt flere, som bare har stått i en krok og vært dårlig samvittighet, har hata de sykkelene og gitt dem bort. Mens på senteret, sammen med mange andre, er det jo kjempemoro å sykle...

 

En må finne på noe som er gøy, og som en blir i godt humør av, ellers blir det bare et ork.

 

Ha en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag.

Gode nyheter herfra, jeg har gått ned 400gr. Skal ikke mye til for å glede meg.

 

Jeg prøver å ikke tenke på dette som en slankekur, men som en livsstilsendring. Jeg har heller ikke hatt noe nytte av kurs på internett. Da fungere GR gull like bra. Helt utrolig hvor mange aha opplevelser jeg får. Prøver å legge inn alt på forhånd og i dag måtte jeg ta tran, ha litt olivenolje på salaten og litt makrell i tomat for å få nok fett. Jeg fikk oppgitt 1300 kcal og kan evt øke til 1400. MEN den største bøygen er den daglige mosjonsbiten. Nå blir det heldigvis lysere og lettere å komme seg ut etter jobb. Og neste uke er det slutt på overtidsjobbing så jeg kan komme meg innom treningsstudio på vei hjem.

 

Er egentlig ganske optimistisk nå, føler at jeg har klart å snu hodet litt. og det er der det sitter. :rolleyes:

 

Startvekt 90,7 i januar 2012

I dag 87,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen blir fin!

 

jeg har skrevet flere innlegg som forsvinner for meg. Jeg vet ikke hva jeg gjør feil, men får fatte meg i korthet og ikke bruke smilefjes.

Onsdagens veiing viste 0 endring..Men jeg hadde 3 cm mindre midjemål og det er takket være rokkeringen, tror jeg.

Jeg har bare -2,9 på dette GR kurset og nå har jeg bestemt meg for å klare dette selv.

Jeg har strikkedilla og hadde begynt på en avtale om å legge 10 kr. i en boks for hvert garnnøste jeg strikket ferdig. det slutter jeg med...

I stedet har jeg laget meg en boks og teipet den med tykk brun tape.

Det er trimbørsa mi og for hvert trimpoeng jeg gjør, legger jeg på 20 kr. Den skal være låst sånn og åpnes til 1.1.2015.

Igår syklet jeg inn mine første 30 kr. (30 min på trimsykkel) Velger å bruke 20 min som utgangspunkt for 1 trimpoeng..

 

Kunne dette være en ide til dere andre?

Tenk istedet for å sitte og strikke i en time eller 2 for 10 kr. så "tjener" jeg 60 kr. på 1 time. Gjett om jeg skal tjene penger idag??

 

Ha en fin dag, jenter! Vi er flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle flinke jenter biggrin.gif Og super ide Mia, blir nok mange kroner i boksen når året er gåttsmile.gif

Her ble det ned 800 gram, men vet ikke hvor reelt det er da jeg har vært syk siden fredag. Har spist alt for lite for jeg har ikke hatt matlyst, og i tillegg har jeg også vært kvalm og lunsjen på mandag kom raskt opp igjen. Ingen trim siden onsdag, men nå føler jeg at det er litt bedring og går inn for "full pakke" med mat og trim over helga. Har hostet forferdelig i går og i dag så jeg er ganske sliten - blir jo litt dårlig søvn også dawink.gifSkal passe barnebarn i helga så det er på tide å bli i bedre form laugh.giflaugh.gif

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo!

 

Melder om at 30 nye kroner finner veien ned i boksen min..

1,7 trimpoeng--dette ble en morsom måte å tjene penger på.. Trimsykkel og en god bok, da er 30 min overkommelig...

Og det beste av alt, nå går jeg ikke ned i kjelleren og trimmer--jeg går ned og tjener penger :P

 

Svett og glad tar jeg nå en velfortjent plass i godstolen..

 

Det er nok ikke moro å være syk, men det er bare å pleie seg selv--det går over, men det tar sin tid..

God bedring--

 

Dere er flinke og så kjekt å være sammen om både gode og mindre gode uker..

Akkurat nå har jeg fått en gnist --måtte den vare lenge!!!!!!!

 

Ha en fin helg,, plutselig tilbake her på tråden. Tenk at vi er så flinke at vi tar tak i vårt liv og blir fokusert på at vi må gjøre noe selv.. Alternativet er uhyggelig å tenke på, jeg kjenner nå at buksa er løsere i livet og at det er lettere å bøye seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen

 

3 dager til veiing, men må nok innrømme at eg har vært bort i å "snikveid" meg, og det var positivt.

Har veiedag søndagene, og forrige søndag hadde eg godt opp. Veide meg også på mandag og da hadde vekta gått opp til 91,7! Skikkelig demotiverende :(

 

Men denne uka har eg vært skikkelig opptatt av å komme opp i sopass masse kalorier at den grønne haken kom frem :P Og det ser virkelig ut til å virke ja.

 

Ellers var tipset om 20 kr i boksen ved hvert trimpoeng genialt, boksen skal settes frem her også ja ;)

 

Dere er kjempeflinke alle sammen, og er veldig glad for at eg er med her i dette forumet. Passer meg ypperlig :-) Vi står på sammen, og er ikkje i tvil om at dette klarer vi :-) Ha ei fin helg folkens, so "snakkes" vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er jeg oppe i 7,2 trimpoeng og enda er det en dag igjen. 144 kr. denne uka så langt..

 

Min mann flirte godt da jeg for en time siden sa at jeg går ned i hobbbyrommet og tjener litt penger...

 

God helg, verden vil bedras, men de gjør ingen ting..Jeg jobber og står på. Lønna får jeg til nyttår.

 

:):D:o:P:blink::mellow::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag, jeg henger meg med på ideen om å belønne meg for trimpoeng. Regner fra 1 februar og da har jeg 1365 kcal forbrent på treningssenteret. Spinning i går og tredemølle/styrketrening i dag.

 

Gikk innom Nille i går og kjøpte en sparebøsse om er en hermetikkboks med hull på toppen. da får jeg ikke tatt ut uten å bruke bokseåpner ;)/> Jeg legger på 135 kroner for disse 2 ukene. Må bare huske å ha kontanter i lommeboka. Kan bli en bra sydentur neste vinter.

 

Garnnøstene min huker jeg av på en papp og teller opp der. Motivere meg til å å bli kvitt restegarn som ligger i skapet. Strikker babytepper til sykehus i Nepal av alle ullrestene. Kommer til nytte samtidig som jeg får ryddet opp.

 

I dag må jeg ha fokus i dag. Skal ha middagsgjester og vil servere fruktpai med is til dessert/kaffe. Håper de spiser opp alt så ikke jeg sitter igjen med restene. Skal finne fram en GR oppskrift med mindre smør og sukker.

 

Ha en fin søndag, i gråværet. Her på østlandet er nesten all snøen regnet bort. Begynner å vente på våren nå. Og vi nå som vi er ferdige med overtid kan jeg kommer meg ut mens det er dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen og gratulerer Kikk, med kjemperesultat :D

 

Her har eg gått ned 800 g siden forrige uke, og veldig fornøyd med det, sjøl om det blir slanking av dei samme kiloaene utallige ganger.

Men det viser seg ivertfall at man må holde forbrenninga i gang skal man få resultater. So her e det bare å spise i vei :P Synes til tider det blir mykje mat, men det er jo det som skal til.

Har også gått fint med treninga, 12,9 poeng er eg fornøyd med. So no er det bare å fortsette i denne tralten, so kanskje eg ser 80 tallet neste uke ;)

Eg har hatt litt problemer med sidene dei siste dagane, masse error og rød skrift under registreringane. Er eg aleine om det eller? Kanskje det er PC en min som begynner å gå ut på dato <_<

 

Ha ivertfall ei fin uke alle sammen :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, kikk det vaaaaaar fantastisk... :rolleyes:/>

og gratulerer også deg radiogaga med flott resultat.'

 

Siste uka på GR nettkurs, og nå skal jeg klare det fint med dere..

Har vært og smugkikket på vekta og det var da bevegelse --men nå er det bare å vente til onsdag. Har vært endel svette siste uka --så spennende blir det.. :rolleyes:/>

 

Har ikke vært noe problem hos meg med error og sånt. Jeg bruker nettbrett, men jeg mister mine innleggav og til. Plutselig har jeg funnet det igjen på andre tråder. Så farmor er ikke alltid helt med.. :P/>

Ha en fin uke, tilbake på onsdag, idag har det vært fellestrim med balanse, styrke og kondisjon

-50 min. Børsa har fått sitt idag også. Og som du sier toam, så må jeg passe på å ha kontanter..

 

Målet :lol:/> er en sydentur... :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KIKK -2kg denne gang. Det er jeg skikkelig glad for. :D

 

Helt utrolig; hvordan gjorde du det?. Klarte meg ganske bra under middagen på søndag, men spiste nok litt mye eplepai. Når jeg ryddet opp så kastet jeg restene. Godt få vasket opp, Og bedre med matafallet enn i min mage.

Dessverre ble det overtid på meg i går også. Var ikke hjemme før etter kl 20 og da ble det ikke trening. Til helgen skal jeg hente den sykkelen som står i kjelleren hos mine foreldre. Har jo ryddet plass til den. Nå er det vel snart så bart at jeg kan ta fram den andre sykkelen :D

 

Det er stryketrening som står på programmet i dag. Skal på et møte kl 19, men kan klare å presse inn 30 min til sykkel og stryker. Det gir et trimpoeng. :D Bra måte å tjene penger på.

 

Vekte var på 86,7 på mandag. Litt ned får jeg være fornøyd med. 1,7 kg igjen så er jeg nede på startvekten :lol:

 

Ha en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jomen flinke til å stå på, gratulerer med alle tapte kilo!

 

Det dukka opp et nytt tall hos meg, 69 igår, men bare såvidt, det er også kjempemoro. Men som en også har opplevd før...

 

Har tenkt at om en greier å se snurten av 68 tallet innen februar er slutt, så ville en vært overmåte fornøyd! Da er det 7-8 kg igjen, passe for en på 1,60 i høyde.

 

Tjene penger metoden var veldig lur! En trenger synlig lønn for strevet!

 

Har begynt å ha en stor plastbolle med lokk full av oppkutta grønnsaker i kjøleskapet, og et par bokser med dipp. Det er jo veldig godt, og har fått fokus vekk fra skap og skuffe snoking, særlig på kvelden.

 

Hører om flere som prøver den 2:5 dietten, med hell. Men en må jo ikke slippe løs de andre dagene heller. Er lov med 500 kal de såkalte fastedagene, da kan en jo knaske slike grønnsaker f eks.

 

Vi står på! Håper det kommer flere soldager etterhvert, det gjør under for motivasjonen! Ha en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle flinke jenter, og spesielt Kikk da, at det går an!!! Helt fantastisk å miste 2 kg i løpet av en uke. Da får en kjempemotivasjon til å fortsettebiggrin.gif

Her går det ikke så veldig bra for nå har jeg vært syk i nesten to ukersad.gif Får ikke trimmet, og er i tillegg kvalm hele tiden så det blir ikke riktig inntak i forhold til hva jeg bør spise. Blir jo slapp når en ikke spiser så jeg har ikke tenkt på HVA jeg spiser men forsøkt å få inn litt næringwink.gif Håper det ikke slår ut veldig negativt på vekta, og så kysser jeg fingre for at jeg snart er frisk igjen.

Har jo ikke fått testet armbåndet skikkelig heller, men ser i vertfall at på dager uten trim er det veldig få skritt! Dette skal jeg gjøre noe med så snart jeg blir i bedre form. Ingen vits i sparebøsse heller nå laugh.giflaugh.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...